Placeholder

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Yπουργός : Ήταν αμαρτωλό το καθεστώς των επιμορφώσεων

“Φαγώθηκαν εκατομμύρια ευρώ για δήθεν επιμορφώσεις”
Δημοσίευση: 07/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Υπήρχε ένα αμαρτωλό μέχρι πάρα πολύ αμαρτωλό  καθεστώς με τις επιμορφώσεις”.

Τη δήλωση αυτή έκανε  ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου, και τόνισε

  • Υπήρχαν προγράμματα επί προγραμμάτων τα οποία με έναν άναρχο τρόπο προσφερόντουσαν στους εκπαιδευτικούς.
  • Δεν υπήρχε μια δεοντολογία στο τι κάνω τι πιστοποιητικό παίρνω.
  • Στη διάρκεια της κρίσης αυτό ήταν πολύ πιο υποτονικό , λόγω χρημάτων κλπ.
  • Εμείς θέλουμε να επανακινήσουμε με μια εντελώς διαφορετική λογική το θέμα της επιμόρφωσης.
  • Είναι υποχρέωση της πολιτείας οι επιμορφώσεις να γίνονται με πολύ σοβαρό τρόπο.

Σε ερώτηση εάν η με τον χαρακτηρισμό “αμαρτωλό καθεστώς” υπονοεί οικονομικά ζητήματα ο υπουργός Παιδείας απάντησε:

  • Δεν λειτουργούμε σκανδαλολογικά στο υπουργείο Παιδείας.
  • Αμαρτωλό σημαίνει πάω εγώ να κάνω   επιμόρφωση , δεν πάω διαβασμένος κοιτάω το ρολόι μου, και το διάλειμμα  τρις φορές περισσότερο, έρχεται ένας εκπαιδευτικός μπαίνει μέσα βγαίνει όποτε θέλει κλπ.
  • Αυτές είναι ακαταστασίες ενός συστήματος.
  • Προφανώς δεν ήταν έτσι όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευόμενοι, αλλά υπήρχε μια χαλαρότητα στο σύστημα επιμόρφωσης.

Φαγώθηκαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ

Πριν ένα χρόνο ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου με δηλώσεις του είχε υποστηρίξει ότι “φαγώθηκαν εκατομμύρια ευρώ για δήθεν επιμορφώσεις.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΗΛΩΣΗ

Σχόλια (12)

 
Αμαρτωλό καθεστώς
08 Μαρ 2019 11:12

ο κ. υπουργός αν θελει να καταθέσει στοιχεία, ποιοι ηταν οι φορείς που αμαρτησαν με τις επιμορφώσεις, ποιοι ηταν οι υπευθυνοι των εργων αυτών, για τι ποσά μιλαμε και που ειναι σήμερα ολοι αυτοί.

 
μνημονιο αντιμνημόνιο....
08 Μαρ 2019 12:09

Όποιος κ. υπουργε έχει στοιχεία για κακοδιαχειριση των επιμορφώσεων και των έργων παει στον εισαγγελέα η στους ελεγκτές δημ. διοικησης. οχι στα καναλια.....

 
Πλατάρος Γιάννης
08 Μαρ 2019 15:09

Το μεγαλύτερο πολιτικό αστείο είναι ένας υπουργός να καταγγέλλει τα στραβά του Υπουργείου του. Ο μόνος που δνε έχει δικαίωμα είναι ο υπουργός, ενώ ηθικό δικαίωμα καταγγελίας έχουν ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ!
Αυτό λέει η δεοντολογία , εκεί έγκειται το ανέκδοτο που είπε, για όσους καταλαβαίνουν πολιτικό χιούμορ.
Το δεύτερο ανέκδοτο, έγκειται στο ότι όταν οι δημοσιογράφοι είπαν για χρηματική κακοδιαχείριση, ο Υπουργός ομίλησε για την συνήθη διαχρονική λούφα των εκπαιδευόμενων. Αυτό όμως, ότι κάποιος πάει μόνο για να πάρει το χαρτί («Βεβαίωση παρακολούθησης») αίρεται αυτομάτως με την θεσμοθέτηση ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ, κάτι που υπάρχει σε επιμορφώσεις Α, Β, Β1,Β2. Και σε αυτές που έχουν γίνει με ευθύνη Πανεπιστημιακού φορέα (Όχι όλες)
Επειδή έχω συμμετάσχει σε πάρα πολλές γνωρίζω καλά. Θα μπορούσε ο Υπουργός να καθιερώσει την αρχή «καμία επιμόρφωση, χωρίς πιστοποίηση»
Εύκολο δεν είναι; Δεν το κάνει όμως και καταγγέλλει (σε ποίους άραγε;;;) τα του οίκου του, την διαχείρηση του οποίου έχει αποκλειστικά αυτός ( Υπουργός = ο έχων νομοθετική πρωτοβουλία)
Επομένως , όλες αυτές οι καταγγελίες για τα στραβά είναι επιεικώς καφενειακού τύπου. Τις κάνω και γω με τους φίλους μου. Και καταγγέλλω και γώ. Και κάνω προτάσεις διόρθωσης Δημόσια. Αλλά δεν είμαι Υπουργός.
Αυτή είναι η «λεπτομέρεια»
Από την άλλη όμως, απαιτούμε περισσότερο σεβασμό στην μέση νοημοσύνη των εκπαιδευτικών. Αυτά με τις κακο-διαχειρήσεις τις έχει πει και ο κ Μπαλτάς. Και εκεί τηρήθηκε αιδήμων σιωπή όταν αντελέχθη η οδός η άγουσα στην Εισαγγελία.
Και εν κατακλείδι:
Είμαστε υποχρεωμένοι να ανεχόμαστε μαθητευόμενους μάγους της πολιτικής στην δική μας την κεφαλή, χωρίς μάλιστα να έχουμε και κασίδα;

 
Ν.Κ.
09 Μαρ 2019 20:51

Ποιες επιμορφώσεις; Αόρατες ήταν; Μήπως οι επιμορφώσεις ΤΠΕ συνιστούν όλο το γένος των επιμορφώσεων; Μακάρι να είχαμε επιμορφώσεις εκτός κι αν Ελλάδα είναι μόνο η Αθήνα.

 
Ράπτης Ηλίας, πρώην σχολικός σύμβουλος Π.Ε.
09 Μαρ 2019 22:45

Ο υπουργός χάριν παιδιάς έφα :

" Αμαρτωλό σημαίνει πάω εγώ να κάνω επιμόρφωση , δεν πάω διαβασμένος κοιτάω το ρολόι μου, και το διάλειμμα τρις φορές περισσότερο, έρχεται ένας εκπαιδευτικός μπαίνει μέσα βγαίνει όποτε θέλει κλπ."

Σε ό,τι με αφορά και μέχρι να προσκομίσει συγκεκριμένα στοιχεία σε βάρος μου τουλάχιστον για το επιμορφωτικό μου έργο που να επιβεβαιώνουν τον παραπάνω ισχυρισμό του έχω κάθε δικαίωμα να αποκαλώ τον κ. Γαβρόγλου λασπολόγο και κοινό συκοφάντη.
Δε φτάνει που εν μία νυκτί μετατρέψατε το ηρωικό " ΟΧΙ '' του ελληνικού λαού σε "ΝΑΙ" έχετε το θράσος να μας καθυβρίζετε κι από πάνω. Ντροπή σας !

 
Δον Κιχώτης
11 Μαρ 2019 14:11

Έχω τη γνώμη πως πρέπει όλοι οι εκπαιδευτικοί να απαντήσουν - με όποιο τρόπο νομίζουν - στον κ. Γαβρόγλου γι' αυτά που είπε.
1. Προσωπικά τα μόνα χρήματα που έχω πάρει από τα «εκατομμύρια ευρώ που φαγώθηκαν για δήθεν επιμορφώσεις» είναι 720ευρώ και κάτι ψιλά που μου έδωσε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το 2006 για τις ώρες που εργάστηκα στα επιμορφωτικά σεμινάρια που έγιναν για τα νέα βιβλία των Μαθηματικών. Είμαι έτοιμος να τα γυρίσω πίσω μόλις το Υπουργείο αποδείξει ότι κακώς τα πήρα.

2. Η εικόνα « ...έρχεται ένας εκπαιδευτικός μπαίνει μέσα βγαίνει όποτε θέλει κλπ.» είναι της φαντασίας του. Σε όσα σχολεία έχω υπηρετήσει μέχρι τώρα, τα σεμινάρια γίνονταν σύμφωνα με το πρόγραμμά τους και όσοι δάσκαλοι έρχονταν με καθυστέ-ρηση για κάποιο λόγο, ζητούσαν συγγνώμη από τον σχολικό σύμβουλο. Κατά τη διάρ-κεια των σεμιναρίων οι μετακινήσεις ήσαν ελάχιστες και αναγκαίες για προφανείς λόγους αλλά και για έκτακτους. Δεν ξεχνώ πόσο αυστηροί ήταν με τους Διευθυντές οι σχολικοί σύμβουλοι Γ.Α., Ν.Ν., Μ.Σ. και η Ειρ. Χ. για τις προεργασίες που απαιτούνται για την οργάνωση του σεμιναρίου.

3. Όλοι οι Σχολικοί μου Σύμβουλοι ήταν αξιοπρεπείς εκπαιδευτικοί και έρχονταν διαβασμένοι*. Μερικά σεμινάρια είναι αλήθεια πως δεν ικανοποιούσαν την ανάγκη για νέες διδακτικές προτάσεις σε ειδικά θέματα που έχουν σχέση με τη διδακτική της Νεοελληνικής Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Ιστορίας. Έχω παλαι-ότερα διατυπώσει - εδώ στο esos.gr - τη θέση ότι οι στοχευμένες διδακτικές παρεμ-βάσεις προϋποθέτουν ή την είσοδο των Σχολικών Συμβούλων στις τάξεις για την καταγραφή παρατηρήσεων ή κατάλληλα δείγματα κριτηρίων αξιολόγησης των μαθητών για στατιστική επεξεργασία και προβολή των δεδομένων στους εκπαιδευ-τικούς. Θα επιτρέψει τέτοιες ποιοτικές αλλαγές στην εκπαίδευση ο κ. Γαβρόγλου;**

4. Οφείλω να ομολογήσω ότι αρκετές φορές έχω κρίνει με αυστηρότητα τις πολιτικές μεθόδους και πράξεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στον χώρο της Παιδείας. Δεν θυμάμαι όμως υπουργό Παιδείας απ' αυτά τα πολιτικά κόμματα, να έχει μιλήσει τόσο απαξιω-τικά για τους δασκάλους, τους καθηγητές και τους σχολικούς τους συμβούλους, όπως ο κ. Γαβρόγλου.

*«...πάω εγώ να κάνω επιμόρφωση , δεν πάω διαβασμένος κοιτάω το ρολόι μου, και το διάλειμμα τρις φορές περισσότερο,...»

**«...Είναι υποχρέωση της πολιτείας οι επιμορφώσεις να γίνονται με πολύ σοβαρό τρόπο.»

 
@ προς ανωτέρω σχολιαστές
11 Μαρ 2019 17:11

με απλά λόγια έχουμε μπλέξει άσχημα με δαύτον και δεν θα ξεμπλέξουμε εύκολα και με την (το συντομότερο δυνατό) αποχώρησή του- αφήνει προβλήματα δυσεπίλυτα. το τι αντιδημοκρατικά και πέραν πάσης λογικής αλλά διοικητικής σοβαρότητας έχει λειτουργήσει (πρόσφατα περιστατικά, δεν θα επεκταθώ...) είναι πρωτοφανές στο υπηρεσιακό επίπεδο επηρεάζοντας ζωές ανεπίστρεπτα.

 
@Δον Κιχώτη
11 Μαρ 2019 17:33

Καλά τα λες, τσαμπα σάλιο (ή κόπωση δακτύλων στην πληκτρολόγηση). μόνο ο υπουργός εργάζεται... (και οι σύμβουλοί του βεβαίως)

 
PE19
11 Μαρ 2019 18:40

@Πλατάρος Γιάννης
κ. Διευθυντά, πολύ μεστός ο λόγος σας.
Σύμφωνα με τον κ. Υπουργό :
Άχρηστοι οι Σχολικοί Σύμβουλοι τους οποίους κατάργησε και μετάτρεψε από συμβούλους σε κάτι που και οι ίδιοι δεν ξέρουν τι.
Άχρηστη η ΑΣΠΑΙΤΕ που τόσα χρόνια δίνει πιστοποιητικά Παιδαγωγικής Επαρκειας.
Άχρηστο το ΕΚΔΔΑ που μάλιστα τα προγράμματα του οποίου μοριοδοτούνται (σωστά) με νόμο του ίδιου του κ. Γαβρόγλου. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι να επιμορφώνονται από το ΕΚΔΔΑ? Αν σε κάποιο φορέα ανατίθεντο η επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών αυτός θα ήταν το ΕΚΔΔΑ και όχι το ΕΑΠ αφού μιλάμε για επιμόρφωση δημοσίων υπαλλήλων.
Όπως είπατε άλλα πανεπιστήμια δεν ξέρουν την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση μόνο το ΕΑΠ ? τα ΚΕΔΙΒΙΜ τι θα κάνουν αν τους αφαιρεί το δικαίωμα να εκπαιδεύουν τον επαγγελματικό κλάδο που κατεξοχήν χρειάζεται την δια βίου Μάθηση.
Δηλαδή το Β’ Επίπεδο που υλοποιεί ο Διόφαντος θα το πάρει το ΕΑΠ (προβλέπω Πατρινό πόλεμο)?
Πως θα δίνει άλλο πανεπιστήμιο παιδαγωγική επάρκεια σε φοιτητές άλλου πανεπιστημίου που το οποίο έχει παιδαγωγική σχολή? Ο τραγέλαφος : Φοιτητής του Παν/μιου Κρήτης (τμήμα Οικονομικών) θα πάρει παιδαγωγική επάρκεια από το ΕΑΠ ενώ οι περισσότεροι καθηγητές που θα του κάνουν τα μαθήματα θα προέρχονται από το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ή προσχολικής αγωγής. Τα μαθήματα θα γίνονται διαδικτυακά ή με δια ζώσης συναντήσεις στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ ενώ όλοι θα έχουν μόνιμη κατοικία στο ΡΕΘΥΜΝΟ και η βεβαίωση θα έρθει από την ΠΑΤΡΑ !!! (Όπου Παν/μιο Κρήτης βάλτε ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, Αιγαίου, ΠΑΔΑ κλπ) Τώρα αν δεν είναι τρέλα αυτό τι είναι ?

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
12 Μαρ 2019 14:00

Δεν έχει νόημα να αναφέρω την δική μου εμπειρία από τους σχολικούς συμβούλους ειδικότητας και παιδαγωγικής ευθύνης, γιατί είμαι ένας από τους πολλούς και 'ασήμαντους' απλούς εκπαιδευτικούς.

Θεωρώ τελείως αντιδεοντολογική τη συνολική απαξίωση των συναδέλφων (πρώτ' απ' όλα) από τον ανώτατο προϊστάμενό τους.
Θα συμφωνήσω απολύτως με τον "μνημονιο αντιμνημόνιο...."

 
Πανος
12 Μαρ 2019 15:11

Ποιο άσχετος Υπουργός πεθαίνεις!

 
@ Γαβρόγλου
12 Μαρ 2019 16:40

Αυτή είναι και η δημοκρατία του υπουργού δλδ ανέξοδη καταγγελία του ίδιου του υπουργείου του , χωρίς έργο !!!!!!!!!!!!!!!!!! καλή νύχτα εκπαίδευση

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean