Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Έρχεται πολυνομοσχέδιο : Πανελλαδικές, Νέο Λύκειο, Πειραματικά, Κολλέγια, Επιμόρφωση, Συγχώνευση 8 ΤΕΙ, πενταετή Μηχανικών

Μέσα στην εβδομάδα σε διαβούλευση-Τέλος του μήνα στη Βουλή- Τον Απρίλιο η ψήφιση από τους Βουλευτές
Δημοσίευση: 12/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το βλέμμα και  η σκέψη  του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου είναι στο πολυνομοσχέδιο,  που ετοιμάζει  "πυρετωδώς" το επιτελείο του.

Το χρονοδιάγραμμα  του υπουργού Παιδείας είναι το πολυνομοσχέδιο  να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέσα στην εβδομάδα-εκτός απροόπτου- και μέχρι τέλος του μήνα το έχει καταθέσει ,προς ψήφιση, στη Βουλή.

Το πολυνομοσχέδιο θα περιλαμβάνει:

1. Το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

2. Οι αλλαγές στη Γ Λυκείου   που θα ισχύσουν από του χρόνου

3. Αλλαγές στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία (σ.σ. ενδεχομένως να μην τεθεί σε δημόσια διαβούλευση)

4. Ιδρυση  εντός του ΕΑΠ Εθνικού  Κέντρου  Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών το οποίο θα διοργανώνει και θα υλοποιεί, με προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και διά ζώσης, τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

5. Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση Εξωτερικού

6. Κολλέγια: Κατάργηση του ΣΑΕΠ (σ.σ. ενδεχομένως να μην τεθεί σε δημόσια διαβούλευση)

7.Πενταετή τα τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτ. Αττικής (σ.σ. θα συμπεριληφθεί στο πολυνομοσχέδιο μόνο εφόσον αξασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις Βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος)

8. Μετεξέλιξη του ΤΕΙ Κρήτης σε Πανεπιστήμιο

9. Συγχώνευση του ΤΕΙ  με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

10. Συγχώνευση του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας (πρώην ΤΕΙ Πατρών -ΤΕΙ Μεσολογγίου)

11. Συγχώνευση του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας με το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (σ.σ. έχει ήδη ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση).

12. Συγχώνευση του Διεθνούς Πανεπιστημίου με τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Αν Μακεδονίας Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας (σ.σ. έχει ήδη ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση).

13. Συγχώνευση της ΑΣΠΑΙΤΕ και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Τμήματα που θα «κοκκινίζουν» και τμήματα που  θα «πρασινίζουν» στο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώνουν οι υποψήφιοι, θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Το χρώμα  δεν θα είναι μόνιμο για κανένα τμήμα, αλλά θα το αποκτά κάθε χρόνο , ανάλογα με τη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων.

Το κόκκινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα που θα έχουν μεγάλη μεγαλύτερη ζήτηση  . Σε αυτά τα τμήματα   οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων
 
Το πράσινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα με τι μικρότερη ζήτηση και θα δίνεται το “σήμα” στους υποψηφίους ότι μπορούν  να εισαχθούν ελεύθερα με το βαθμό του Απολυτηρίου.

Βασικό στοιχείο της πρότασης του υπουργείου Παιδείας είναι  οι τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού με κοινό εξεταζόμενο εξάωρο μάθημα σε όλες

Α. Τα Νέα Ελληνικά, και,

Β.  Τρία εξεταζόμενα εξάωρα μαθήματα σε κάθε Ομάδα

  •         Αρχαία Ελληνικά,
  •         Ιστορία,
  •         Κοινωνιολογία,
  •         Μαθηματικά,
  •         Φυσική,
  •         Χημεία,
  •         Βιολογία,
  •         Πληροφορική,
  •         Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.


Επιπλέον, τα Προγράμματα Σπουδών συμπληρώνονται με:

Α. Την Φυσική Αγωγή (2 ώρες),

Β. Τα Θρησκευτικά (1 ώρα) και

Γ. Μαθήματα επιλογής (ένα μάθημα 2 ωρών) (ξένες γλώσσες και σχέδιο).

Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις

Οι κύριες αλλαγές συνοψίζονται στα εξής:

• Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.

• Τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφ' ενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφ' ετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων. Επίσης, τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.

• Η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών διαιρείται σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο.

• Το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζεται με περιεχόμενο που σχετίζεται με την κοινωνική διάσταση της Οικονομίας.

• Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα έχουν την ίδια βαρύτητα.

• Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).

• Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι μπορεί να χρειαστούν και για την εισαγωγή τους σε κάποια Τμήματα.

• Τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος, με έξι διδακτικές ώρες για το καθένα. Αυτό δε σημαίνει ανάλογη αύξηση της διδακτέας/εξεταστέας ύλης. Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα, αλλά σε καμία περίπτωση αναλογικά με την αύξηση ωρών. Στόχος είναι να υπάρχει ο χρόνος ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να διδάσκουν σωστά και οι μαθητές να μπορούν να εμπεδώσουν την ύλη κάθε μαθήματος.

• Τέλος για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρεις ώρες ανά εβδομάδα, μία για κάθε ένα από τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού κατά τις οποίες κάθε εκπαιδευτικός θα είναι διαθέσιμος για συνεργασία με τους μαθητές του, για συζήτηση εργασιών, επίλυση αποριών κλπ.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, το νέο πρόγραμμα της Γ ́ Λυκείου διαμορφώνεται ως εξής:

Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως συμβαίνει και σήμερα. Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (βλ. παραπάνω), τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Για την αναβάθμιση των ενδοσχολικών εξετάσεων, προκρίνεται η λύση της συνεργατικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, η οποία όχι μόνο δεν αποστερεί από τα σχολεία την αυτονομία τους για τις ενδοσχολικές εξετάσεις, αλλά αποτελεί και ένα πρώτο στάδιο για την εμπέδωση πνεύματος συνεργασίας των σχολικών μονάδων, το οποίο δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στο ζήτημα των εξετάσεων.

Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη. Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο. Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.

Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ ́ Λυκείου.

Η αναβάθμιση του απολυτηρίου επιτυγχάνεται επίσης και από το ότι ο βαθμός τού απολυτηρίου συμμετέχει στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ για όσους υποψήφιους επιλέξουν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις .

Η παρέμβαση στο σύστημα εισαγωγής

Στόχος του νέου συστήματος εισαγωγής , όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, είναι να εγκαινιάσει μία διεθνώς εγκαθιδρυμένη πρακτική που είναι αυτή της ελεύθερης πρόσβασης και με αυτόν τον τρόπο να δώσει βαθμιαία σε όλο και περισσότερους νέους τη δυνατότητα να εισάγονται στα ΑΕΙ της χώρας με μόνο εισιτήριο το αναβαθμισμένο απολυτήριο του Λυκείου και να μπορούν να σπουδάζουν στον επιστημονικό τομέα που επιθυμούν.

Τα χαρακτηριστικά του συστήματος, που για πρώτη φορά αρχίζει να εδραιώνει την ελεύθερη πρόσβαση, έχουν ως εξής:

1. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Β’ Λυκείου (τον Ιούλιο), όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης (μηχανογραφικό) με τις 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές που δε θα υποβάλουν την Α ́ δήλωση του Ιουλίου χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ή χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για τη χρονιά αυτή. Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι ούτε πολύ μικρότερος, ούτε πολύ μεγαλύτερος. Η δυνατότητα των αποφοίτων της Β’ Λυκείου να συμπληρώσουν ένα πρώτο μηχανογραφικό με περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία ωρίμανσης των προβληματισμών και της στοχοθεσίας τους. Η συμπλήρωση αυτή μάλιστα της δήλωσης προτίμησης θα αποτελεί την κατάληξη προγράμματος Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο θα πραγματοποιείται μέχρι τη λήξη των προαγωγικών εξετάσεων της Β ́ Λυκείου. Με τον τρόπο αυτόν θα προηγείται η ενημέρωση και η συμβουλευτική και θα ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Σ' αυτή τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού πρωτεύοντα ρόλο θα διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, γνωρίζοντας τις επιδόσεις και κλίσεις των μαθητών, θα μπορούν να τους προσανατολίσουν καταλλήλως.

2. Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

3. Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ).

4. Λίγες μέρες αργότερα, ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν:

(1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και,

(2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ.

5. Οι μαθητές της κατηγορίας (2), θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη δήλωση του Ιουλίου δεν έχει προκύψει κανένα ΤΕΠ.

6. Τον Φεβρουάριο, οι μαθητές της κατηγορίας (1) δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν
συμπεριλάβει στην αρχική τους δήλωση. Η δήλωση του Φεβρουαρίου είναι οριστική και δεσμευτική. Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στη δήλωση του Ιουλίου μπορεί:

(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,

(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στη δήλωση του Ιουλίου, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ ́ Λυκείου.

7. Για τους μαθητές που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές, ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαμορφωθεί κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του απολυτηρίου. Η ποσόστωση αυτή προτείνεται να ισχύσει το πρώτο έτος εφαρμογής του νέου συστήματος, δηλ. στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020. Όσο το σύστημα καθιερώνεται και ενισχύεται, το ποσοστό του βαθμού του απολυτηρίου θα αυξάνεται σταδιακά.

Το παρακάτω σχήμα απεικονίζει την όλη διαδικασία:


Τονίζεται ότι, μετά την οριστικοποίηση των επιλογών του Φεβρουαρίου δε μπορεί να γίνει καμιά περαιτέρω αλλαγή.
Για τους μαθητές που διάλεξαν να εισαχθούν σε ΤΕΠ χωρίς πανελλαδικές δε θα υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής.

Σημαντικές διευκρινίσεις:

1. Το σύστημα θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020 και οι υποψήφιοι όλων των κατηγοριών θα εισαχθούν σε Τμήματα που θα έχουν τον ελάχιστο αριθμό των 8 μελών Δ.Ε.Π., που εξασφαλίζουν την αυτοδυναμία τους, θα έχουν ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών και θα έχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή.

2. Οι μαθητές που επέλεξαν τις πανελλαδικές, μετά τις εξετάσεις και τη δημοσιοποίηση των βαθμών τους της τελικής επίδοσης, υποχρεούνται τον Ιούλιο του 2020, μετά τις πανελλαδικές, να συμπληρώσουν εκ νέου το μηχανογραφικό και να θέσουν όσες επιλογές Τμημάτων επιθυμούν, ασχέτως του περιεχομένου του πρώτου μηχανογραφικού και θα εισαχθούν σε αυτά με βάση τις επιδόσεις τους, όπως ακριβώς ισχύει στο υπάρχον σύστημα εισαγωγής, συνυπολογίζοντας και τον βαθμό του απολυτηρίου. Για τους παλαιότερους αποφοίτους δεν προτείνεται να λογίζεται το απολυτήριο, δεδομένου ότι όταν αποφοίτησαν δεν υπήρχε αντίστοιχη πρόβλεψη. Συνεπώς οι υποψήφιοι αυτοί συμμετέχουν κανονικά στις πανελλαδικές εξετάσεις όπως και σήμερα.

3. Στα Τμήματα που απαιτούν την εξέταση κάποιου ειδικού μαθήματος (ξένες φιλολογίες, Τμήματα με σχέδιο, ΤΕΦΑΑ κτλ.) η εξέταση του ειδικού μαθήματος θα γίνεται μόνο σε πανελλαδικές εξετάσεις ανεξαρτήτως αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει την εισαγωγή του μέσω ΤΕΠ ή πανελλαδικών εξετάσεων. Συνεπώς αν κάποια από τα εν λόγω Τμήματα προκύψει ότι ανήκουν στα ΤΕΠ μετά την Α’ δήλωση, οι υποψήφιοι οι οποίοι τα έχουν δηλώσει και θέλουν να εισαχθούν σε αυτά χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, θα έχουν την υποχρέωση να εξετάζονται πανελλαδικά μόνο στα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και να επιτυγχάνουν την ελάχιστη απαιτούμενη επίδοση, ώστε να ένα εξασφαλίσουν την είσοδό τους στα εν λόγω Τμήματα με το απολυτήριο τους.

Ακολουθεί συγκριτικός πίνακας μεταξύ όσων σήμερα ισχύουν και των αλλαγών που προτείνονται:

Σχόλια (62)

 
Μάριος Απορεί
10 Μαρ 2019 16:58

"Πενταετή τα τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτ. Αττικής (σ.σ. θα συμπεριληφθεί στο πολυνομοσχέδιο μόνο εφόσον αξασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις Βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος)"

ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ..

 
Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
10 Μαρ 2019 17:05

Μετα τον Οκτωβριο του 2019 θα κυβερναει η νεα δημοκρατια. Οποτε, μπορει το συστημα με το γενικο λυκειο και τις πανελλαδικες εξετασεις να μην εφαρμοστει. Μπορει να μην θελει να το περασει ο νεος υπουργος παιδειας της νεας δημοκρατιας. Ο Κωστας Γαβρογλου πιστευει οτι το συριζα θα ξανα βγει πρωτο και θα συνεχισει να κυβερναει μετα τις εκλογες;

 
Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
10 Μαρ 2019 18:35

Το τει Κρητης γιατι δεν το συγχωνευουν με το πολυτεχνειο Κρητης; Λιγα τμηματα εχει το πολυτεχνειο. Ετσι, μετα, 2 πανεπιστημια θα εχει η Κρητη.

 
Η Πληροφορική είναι θετική επιστήμη
10 Μαρ 2019 18:36

Σε μια εποχή που η πληροφορική είναι μια από τις σημαντικότερες επιστήμες, θα υπάρχουν στην Ελλάδα μαθητές που θα εξετάζονται στην Χημεία για να μπουν στα τμήματα πληροφορικής. Μέχρι πότε το υπουργείο θα συνεχίζει να υποβαθμίζει την πληροφορική παιδεία; Θα εισάγονται μαθητές από την θετική στα τμήματα πληροφορικής και μηχανικών υπολογιστών χωρίς στοιχειώδεις γνώσεις προγραμματισμού;

 
Υποψήφιος φοιτητής
10 Μαρ 2019 19:11

Για τα επαλ και πάλι δεν αναφέρεται τίποτα με πιο ποσοστό θα εισάγονται στα νέα ΑΕΙ και επίσης οι απόφοιτοι με το 10% που θα μπουν, κ.Υπουργέ δώστε απαντήσεις δεν είμαστε 'παιδια κατώτερου Θεού'.Άλλωστε η κυβέρνηση σας μας έσπρωξε στα επαγγελματικά λύκεια με τα σποτάκια επιλέγω επαλ.

 
Απόφοιτος
10 Μαρ 2019 19:51

Τελειώνουν, το γνωρίζουν και προσπαθούν να κλείσουν τα τελευταία τους μερεμέτια. Πρέπει να ερευνηθεί κατά πόσο ότι κάνουν αντιβαίνει ή όχι βασικές αρχές του Συντάγματος.

 
Φιάσκο
10 Μαρ 2019 20:16

Αν δε γίνουν τα πενταετή τμήματα Μηχανικών στο ΠΑΔΑ, τότε το ΠΑΔΑ θα είναι η μεγαλύτερη κοροϊδία για τους νέους που θα το επιλέξουν.
Θα φάνε 4 χρόνια από την ζωή τους για να πάρουν ένα πτυχίο που δε θα τους εξασφαλίζει σε τίποτα

 
δημοτικες πανελλαδικες
10 Μαρ 2019 20:24

αυτη η αστεια ιδεα των δημοτικων πανελλαδικων ειναι ανεφαρμοστη
ακομη και απο επιτελεια που "ξερουν να φτιαχνουν συστηματα "

 
νεο λυκειο
10 Μαρ 2019 20:26

θα οριστεί και η Εξεταστέα υλη? 4 μηνες νωριτερα χαχαχαχ

 
οικονομία και πληροφορική
10 Μαρ 2019 20:29

αυτή η επιστημολογικη ακροβασία ενός πεδίου φρανκεστάιν θα συνοδεύει
τους συνταξιούχους μπαλτά, κουράκη, γαβρόγλου και τα..
επιτελεια τους
Ελλάδα 2020...

βεβαίως αρκεί να κοιτάξουμε τι κανουν τα αλλα κρατη και ειδικα το ΙΒ

 
Έχουμε εκλογές κ.Γαβρόγλου
10 Μαρ 2019 20:34

αν δεν το έχετε καταλάβει ή νομίζετε ότι θα κυβερνάτε αιώνια.Περάσατε τα 4 και πάνω χρόνια κυβέρνησης και αυτά τα κάνουν στην αρχή της θητείας τους και όχι ελάχιστο χρόνο πριν παραδώσουν.Μετράτε μέρες πριν φύγετε και φέρνετε αβέρτα σοβαρά νομοσχέδια ,κάνετε επιλογές ,διορίζετε επιτροπές κλπ.Ηρεμήστε λίγο και αφήστε και στην επόμενη κυβέρνηση να κάνει κάτι.Φεύγετε και πρέπει να το καταλάβετε θέλετε δεν θέλετε.

 
κοινωνικη οικονομια
10 Μαρ 2019 20:36

πως θα δοθεί εμφαση στην κοινωνικη διασταση της οικονομιας ?
κοιταξα 3η φορά το ΠΣ και δεν μπορώ να το εντοπισω
ένας δημοσιογράφος να ρωτησει υπαρχει?

 
Στο χνάρια της ΝΔ
10 Μαρ 2019 20:51

Στα χνάρια της ΝΔ και του σαμαρά ή κυβέρνηση θα καταργήσει το ΙΕΠ σε μια βραδιά;

 
Πανεπιστήμιο
10 Μαρ 2019 20:56

Ο υπουργος παιδειας παει καλα; Γιατι μονο η σχολη μηχανικων του πανεπιστημιου δυτικης αττικης να παρεχει 5ετεις σπουδες; Οι αλλες σχολες μηχανικων των υπολοιπων πανεπιστημιων γιατι να μην παρεχουν 5 χρονια; Και γιατι να υπαρχουν διαφωνιες; Τι νοημα εχει π.χ το τμημα πολιτικων μηχανικων να ειναι 5 χρονια στο ταδε πανεπιστημιο και σε αλλο πανεπιστημιο το ιδιο τμημα ειναι 4 χρονια; Ποιος ο λογος να συμβει αυτο; Παντου να ειναι ή 5 ή 4 χρονια. Συνελθετε. Δεν στεκουν αυτα τα πραματα. Σκεφτειτε λογικα.

 
ΤΕΙ ΚΟΖΑΝΗΣ-Τμήμα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
10 Μαρ 2019 21:04

Τα τμήματα μηχανικών Περιβάλλοντος και μηχανικών αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έχουν περί τους 1500 φοιτητές.Έχουν 78 Μαθήματα ενώ οι μηχανικοί Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου 53.Ο Γαβρόγλου κλείνει τα ΤΕΙ και όλοι οι φοιτούντες πρέπει να τελειώσουν ως το 2022,συμπεριλαμβανομένων και όσων μπήκαν το 2018.Πόσοι φοιτητές με 78 Μαθήματα τελειώνουν ακριβώς στα 4 χρόνια μπορεί να πει ο Γαβρόγλου;Ο ίδιος τελείωσε στο Χάρβαντ ακριβώς και χωρίς καθυστέρηση;Θα κλείσει η Σχολή το 2022 και πολλοί φοιτητές δεν θα πάρουν πτυχίο.Τους αιωνόβιους όμως τους ξαναέγραψε στις σχολές σαν ισόβιους με χρονικό περιθώριο λήψης πτυχίου το ...άπειρο .

 
Μανώλης
10 Μαρ 2019 21:39

Σίφουνας ο ΓΑΒ, τα διέλυσε όλα... θα προκάνει;;

 
P versus NP
10 Μαρ 2019 21:53

Δεν υπάρχουν Θετικές Επιστήμες σήμερα χωρίς Υπολογισμό/Προγραμματισμό/Πληροφορική. Η εισαγωγή υποψηφίων στα διάφορα τμήματα Θετικών Επιστημών με μηδενικό υπόβαθρο στον Προγραμματισμό (ακόμα και σε τμήματα Πληροφορικής ή Μηχανικών Υπολογιστών!) είναι ένας επιστημονικά επιζήμιος αναχρονισμός. Ως πότε;

 
εντος
10 Μαρ 2019 23:04

ολεςοι σχολες θετικων επιστημων εχον μαθηματα προγραμματισμου .πρεπει ομως οι υποψηφιοι φοιτητες να εχουν στερεο υποβαθρο στις βασικες επιστημες μαθηματικα φυσικη χημεια.για οσους θελουν βεβαια να επιλεξουν αποκλειστικα σχολες πληροφορικης επιλεγουν εξεταζομενο πληροφορικη

 
Μουρικης
10 Μαρ 2019 23:45

@ ΤΕΙ ΚΟΖΑΝΗΣ-Τμήμα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
Καλό είναι να αποφεύγονται ανακρίβειες...
Στον οδηγό σπουδών μετρώνται 47 μαθήματα, η διπλωματική και πρακτική άσκηση
Δείτε στο site του τμήματος

 
Έχουμε αγωνία για την ύλη
11 Μαρ 2019 00:43

Κύριε Υπουργέ
Το νέο σύστημα είναι όντως προς την σωστή κατεύθυνση.
Αν όμως δεν μας ανακοινώσετε έγκαιρα ( π.χ. μέχρι τον Ιούνιο) την ύλη που θα διαγωνιστούμε, τα ακυρώνετε όλα!
(ελπίζω να σας ενημέρωσαν ότι αυτά που ανακοινώθηκαν είναι τα προγράμματα σπουδών κι όχι η ύλη των Πανελλαδικών)
Γ.Κ
Μαθήτρια Β΄Λυκείου

 
Τι θα πει Θετική Επιστήμη
11 Μαρ 2019 04:38

Τι θα πει Θετικη Επιστημη; Ξερετε ή απλα το λετε επειδη ετσι εχετε μαθει οτι λεγεται η σχολη; Καταρχην, δεν ειναι λεξη κατανοητη (η λεξη θετικη). Μηπως υπαρχει και αρνητικη επιστημη και δεν το ξερουμε; (ειρωνικα το ειπα). Η σχολη αυτη πρεπει να αλλαξει ονομασια. Την φυσικη, τα μαθηματικα και την βιολογια, παρουσιαζονται και σαν φυσικες επιστημες στο ωρολογιο προγραμμα του γενικου λυκειου. Οποτε, λογικα, θα πρεπει να λεγεται η σχολη φυσικων επιστημων (χωρις να εννοουμε μονο το τμημα φυσικης) ή αλλιως σχολη επιστημων της φυσης.

Το θετικη εμενα δεν μου λεει κατι, σαν ονομασια. Και καποιες αλλες σχολες πρεπει να αλλαξουν ονομασια. Οπως η πολυτεχνικη, καλων τεχνων, φιλοσοφικη κλπ.

Επειτα, στην πραγματικοτητα μπορει η πληροφορικη να μην κολλαει στην σχολη θετικων επιστημων ή επιστημων της φυσης ή οπως αλλιως θελετε να το πουμε και τελικα να τεροιαζει καλυτερα με τα οικονομικα. Το θεμα ειναι πως μετα θα πρεπει η πληροφορικη να φυγει απο την σχολη θετικων επιστημων και να ενταχθει σε σχολη οικονομικων ή σε μια δικη της σχολη ξεχωριστει. Οχι εδω να την εχουν στα οικονομικα και στο πανεπιστημιο σε θετικες επιστημες.

 
κούλουμα
11 Μαρ 2019 08:41

να μην τον περιμένουμε στην Αίγινα για κούλουμα? καλά απο του χρόνου θα εχει πολυ χρόνο

 
@εντός
11 Μαρ 2019 10:13

Τα βασικά μαθήματα θετικών σπουδών είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική και όχι η χημεία.
Μάλιστα οι κύριες Σχολές που απαιτούν γνώσεις χημείας βρίσκονται και στο πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής.

 
KIN
11 Μαρ 2019 10:28

Σχετικά με το βαθμό του απολυτηριου πρέπει να υπάρχει προσαρμογή του προφορικού στο γραπτό βαθμό . Αν όχι, τότε οι εκπαιδευτικοι θα πιέζονται από τους μαθητές και τους γονείς για υψηλή προφορική βαθμολογία με αποτέλεσμα να ακυρώνεται πάλι η λειτουργία της Γ λυκειου. Υπάρχουν πολλά είδη προσαρμογων, αρκεί να γίνεται.Ας επιλεγεί η προσαρμογή που θα είναι θετική για τους μαθητές όπως προβλέπεται :60 % ο προφορικος και 40% ο γραπτός βαθμός . Έτσι το απολυτηριο θα έχει αξία - αντίκρισμα ως προς το γνωστικό επίπεδο των μαθητών και θα ανριμετωπιστει η παθογένεια της Γ λυκειου. Οι μαθητές θα αποβαλλουν την πεποίθηση της ησωνος προσπάθειας και βαθμιαία η νοοτροπία αυτή θα αλλάξει επιδρωντας θετικά και στη βαθμίδα του γυμνασίου αλλά και του δημοτικού.

 
Θ.
11 Μαρ 2019 10:54

Πάμε άλλη μια, διότι κάποιοι δυστυχώς αρνούνται ακουσίως ή εκουσίως να κατανοήσουν.

Το μάθημα της πληροφορικής δεν είναι προγραμματισμος (μόνο). Είναι κατά κύριο λόγω ένα κομμάτι αλγοριθμικής και με την νέα ύλη ενισχύεται το κομμάτι αυτό.

Οι επιστήμονες και δη των θετικών σχολών έχουν επιτακτική ανάγκη να διαθέτουν συνδυαστική και υπολογιστική σκέψη, εφόδια που φαίνεται ξεκάθαρα ότι κάποιοι στα σχόλια δεν διαθέτετε.

Η Αγία Τριάδα μαθηματικά, φυσική και πληροφορικη είναι παντού από την βαριά βιομηχανία μέχρι και την ιατρικη. Από κατασκευή συστημάτων πλοήγησης αεροσκαφών μέχρι και την πυρηνική σχάση.

Τικ τακ, τικ τακ, με.γαβρογλου ή χωρίς, η πληροφορική θα σαρώσει σαν χάρτινους πύργους τις συντεχνίες.

Άλλωστε ο Ελ προφεσορ ήταν μηχανικος, είχε έντονη την αλγοριθμική σκέψη..

 
Διακογιάννης
11 Μαρ 2019 11:04

Όταν λέτε ότι η Πληροφορική σαν επιστήμη, σαν ολότητα (όχι ο προγραμματισμός), δεν είναι θετική επιστήμη, τρέμουν τα κόκκαλα του Dijsktra και του Turing.

 
5ετή αλλά τι?
11 Μαρ 2019 11:41

Αν ξέραμε τι τμήματα θα γίνουν τα 5ετή στο ΠΑΔΑ μάλλον θα παρακαλάμε να μείνουν 4ετή. Βλ. Θεσσαλίας?

 
Βιολογία Συστημάτων
11 Μαρ 2019 11:53

"Ένα βασικό χαρακτηριστικό των σημερινών βιολογικών μελετών είναι η εξάρτηση από τον υπολογισμό" - Brian Ingalls, Mathematical Modelling in Systems Biology (The MIT Press). Δεν ξέρουν οι επιστήμονες της πρώτης γραμμής, ξέρουν οι "εντός". Εξέλιξη των ειδών και εξέλιξη των επιστημών!

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
11 Μαρ 2019 12:20

Αναπροσαρμόστε τους αριθμούς των εισακτέων των μαθητών στα ΕΠΑΛ,γιατί τα παιδιά δεν φταίνε σε τίποτα που εσείς συγχωνευσατε άρον άρον τα ΤΕΙ με τα ΑΕΙ λόγω θεσμών,και τα ξεκρεμάτε ,εσείς οι αριστεροί που υποτίθεται ότι ενδιαφερόσαστε για τα φτωχά παιδιά και την τεχνική εκπαιδευση...Ντροπή σας!

 
εντος
11 Μαρ 2019 12:23

οι κυριες επιστημες αναφερονται ρηταστο ebacc.και δευτερον για χολες πληροφορικης σολο τον κοσμο μαθηματικα ζητουν να εχει βασεις ο μαθητης.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ