Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ερωτηματικά προς τον υπ. Παιδείας για τις “αμαρτωλές” επιμορφώσεις

Έχουμε πραγματικά βαρεθεί με τη διαρκή μεταφορά της ευθύνης των αρμόδιων κυβερνητικών φορέων για τις δικές τους αστοχίες, τα λάθη και την αδυναμία διαχείρισης των προβλημάτων στους εκπαιδευτικούς
Δημοσίευση: 12/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

(1) Οι "αμαρτωλές" επιμορφώσεις των τελευταίων τουλάχιστον 10 ετών -όπως τις χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου-έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο διαφόρων προγραμμάτων του ίδιου του Υπουργείου. Που είναι λοιπόν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που τοποθέτησε το ίδιο το Υπουργείο για να διαγνώσει τις όποιες "αμαρτίες" διαπιστώθηκαν; Και αν υπήρχαν τέτοιοι μηχανισμοί και διαπίστωσαν "αμαρτίες", τί έπραξε το υπουργείο μετά;

(2) Που είναι δημοσιευμένες οι εκθέσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των προγραμμάτων επιμόρφωσης των τελευταίων 10 ετών; Αυτό το πρόγραμμα με τις ΤΠΕ το οποίο ανέφεραν και πολλοί  σχολιαστές και είναι μάλλον το μεγαλύτερο μετά το κλείσιμο των διδασκαλείων και μάλλον έχει κοστίσει και πολλά χρήματα μέχρι στιγμής και συνεχίζεται εδώ και πολλά χρόνια από τους ίδιους φορείς και τα ίδια προσωπα, πότε, πώς και από ποιούς αξιολογήθηκε;

(3) Ποια είναι τα αποτελέσματα των επιμορφώσεων των τελευταίων 10 ετών; Τί άλλαξε στα σχολεία και την εκπαίδευση εξαιτίας των επιμορφώσεων που έγιναν; Που βρίσκονται οι μελέτες όλων αυτών, ώστε να γνωρίζει και ο υπουργός, αλλά και ο τελευταίος εκπαιδευτικός ποιες είναι οι ωφέλιμες και πρέπει να συνεχιστούν και ποιες είναι οι ανούσιες και γιατί;

(4) Στη βάση ποιων δεδομένων νομοθετεί ή σκέφτεται να νομοθετήσει το υπουργείο σχετικά με τα προγράμματα επιμόρφωσης; Ποια είναι τα δεδομένα που δείχνουν οτι όλες οι επιμορφώσεις πρέπει να συγκεντρωθούν κάτω από τη σκέπη ενός ιδρύματος; Ποια είναι τα δεδομένα που δείχνουν οτι το ΕΑΠ πρέπει να είναι αυτό το ίδρυμα; Γιατί είναι το καταλληλότερο για να οργανώσει, να διαχειριστεί, να ελέγξει και να εκπονήσει το σύνολο των μελλοντικών επιμορφώσεων της χώρας; Το γεγονός οτι το ΕΑΠ μπορεί να προσφέρει εκπαίδευση  από απόσταση προφανώς και δεν είναι ικανοποιητικό επιχείρημα, διότι (α) σχεδόν όλα τα ΑΕΙ της χώρας έχουν σχετικές υποδομές και εμπειρία, (β) οι επιμορφώσεις που μπορούν να εκπονηθούν από απόσταση έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και αν μάλιστα έχουν και μαζικό χαρακτήρα, ο μέσος εκπαιδευτικός καταλαβαίνει τί σημαίνει αυτό - πάλι σεμινάρια, πάλι διάφοροι ημίμετροι επιμορφωτές που λένε και λένε, πάλι καμία σχέση με το πραγματικό έργο στη τάξη, κλπ κλπ κλπ.

Ας μη συνεχίσω. Αρκετά. Έχουμε πραγματικά βαρεθεί με τη διαρκή μεταφορά της ευθύνης των αρμόδιων κυβερνητικών φορέων για τις δικές τους αστοχίες, τα λάθη και την αδυναμία διαχείρισης των προβλημάτων της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς και  τους εκάστοτε επιμορφωτές, που απλά παρατηρούν και "λούζονται" στην κυριολεξία τους ανούσιους σχεδιασμούς τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean