Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Aίτηση ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των ΤΕΙ Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ με τα πανεπιστημιακά πτυχία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Δημοσίευση: 14/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

ΑΙΤΗΣΗ

Προς

1.    Tο γραφείο του Πρωθυπουργού κ. Τσίπρα Αλέξιου που εδρεύει στο Μέγαρο Μαξίμου στην Αθήνα Αττικής επί της οδού Ηρώδου Αττικού 19, ΤΚ 10674,
2.    Tο Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου 37, ΤΚ 15180, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον κ. Υπουργό Παιδείας,
3.    Την Διοικούσα Επιτροπή του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, που εδρεύει στο Αιγάλεω Αττικής, οδός Αγίου Σπυρίδωνος 28, και
4.    Tον Σύλλογο μελών ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Κοινοποιούμενη

Στην Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, που εδρεύει στην Βασιλίσσης Σοφίας 2, 106 74 Αθήνα.

Θέμα: Αίτημα για την κατοχύρωση της πλήρους και ως προς όλες τις συνέπειες ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των αποφοίτων των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. με τα πτυχία ΠΕ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Είμαστε απόφοιτοι των πρώην Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Τεχνολογικού Τομέα Αθήνας και Πειραιά. Δηλαδή, των δύο ιδρυμάτων που μετά την ένωσή τους, με την ψήφιση του Ν. 4521/2018 τον περασμένο Μάρτιο, μετατράπηκαν σε «Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής» χορηγώντας πτυχία τα οποία ανήκουν στον Πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης όπως αυτός ορίζεται στο άρθ. 2 παρ. 2α του Ν. 4485/2017. Συγχρόνως, είμαστε ιδρυτικά μέλη του υπό σύσταση «Συλλόγου Αποφοίτων Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.» με Ειδικό Αριθμό
 
Κατάθεσης 84/2019 και Γενικό Αριθμό Κατάθεσης 15597/2019 αίτησης στο αρμόδιο τμήμα εκούσιας δικαιοδοσίας του Ειρηνοδικείου Αθηνών.

Οι απόφοιτοι των δύο εν λόγω Α.Ε.Ι. Τ.Τ., από συστάσεώς τους έως σήμερα, ανέρχονται περίπου στους 170.000, ενώ σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι απόφοιτοι των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. της χώρας, από το 2001 έως το 2016 ανέρχονται στους 269.00.    Σύμφωνα με τον μέσο αριθμό αποφοίτησης ανά έτος από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο συνολικός αριθμός των αποφοίτων όλων των Α.Ε.Ι. Τ.Τ., από ιδρύσεώς τους, εκτιμάται άνω των 400.000.

Σύντομο Ιστορικό

Κατά την σύσταση της επιτροπής ιδρύσεως του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, οι εκπρόσωποι του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και του Α.Ε.Ι. Τ.Τ. έθεσαν ως βασική προϋπόθεση την ύπαρξη διαδικασίας ισοτίμησης και αντιστοίχισης των παλαιών με τα νέα πτυχία.

Παρ’ όλα αυτά, προς μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι το σ/ν που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση με τίτλο «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις» δεν περιελάμβανε καμία διάταξη η οποία να ρυθμίζει το ζήτημα της ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των παλαιών αποφοίτων με τα πανεπιστημιακά πτυχία του ΠΑ.Δ.Α.. Ακολούθως, εκατοντάδες απόφοιτοι των δύο ανωτέρω Α.Ε.Ι. Τ.Τ. εισήλθαν ηλεκτρονικά στην επίσημη διαδικτυακή πλατφόρμα διαβούλευσης του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης όπου το εν λόγω σ/ν βρισκόταν υπό διαβούλευση και κατέθεσαν τα σχόλια - προτάσεις (με επιχειρηματολογία) τους υπέρ της ύπαρξης διάταξης δια της οποίας θα προβλεπόταν ισοτίμηση και αντιστοίχιση των πτυχίων τους με τα νέα πανεπιστημιακά.

Έπειτα, όπως αποδείχτηκε, τα ανωτέρω σχόλια - προτάσεις των αποφοίτων δεν ελήφθησαν υπόψη από τον κ. Υπουργό, με αποτέλεσμα το σ/ν να πάει προς συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, χωρίς πάλι να περιλαμβάνει καμία διάταξη περί ισοτίμησης και αντιστοίχισης των παλαιών με τα νέα πανεπιστημιακά πτυχία. Στην συζήτηση της παραπάνω επιτροπής για το εν λόγω σ/ν συμμετείχε και εκπρόσωπος του Συλλόγου Αποφοίτων Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ., ο οποίος επιχειρηματολόγησε υπέρ της ισοτίμησης και αντιστοίχισης των παλαιών πτυχίων με τα πανεπιστημιακά.

Κατόπιν, το σ/ν εισήχθη για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής, χωρίς καμία διάταξη εντός αυτού να αναφέρεται στα πτυχία των απόφοιτων των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.. Συγχρόνως, κατατίθεται η υπ’ αριθ. 1493/23-02-2018, μέσω της οποίας ζητείται να προστεθεί άρθρο που αφορά στην προαναφερόμενη ισοτίμηση και αντιστοίχιση των παλαιών πτυχίων με τα πανεπιστημιακά. Όπως προκύπτει από τα επίσημα πρακτικά της συνεδρίασης της 26/02/2018 της Ολομέλειας της Βουλής, ο κ. Υπουργός απέρριψε την εν λόγω τροπολογία αναφέροντας πως θα φέρει το θέμα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Από την ημέρα εκείνη, κι ενώ η λειτουργία του ΠΑ.Δ.Α. έχει ήδη ξεκινήσει, έχει περάσει ένας ολόκληρος χρόνος και ο κ. Υπουργός δεν έχει φροντίσει να διευθετηθεί ένα τόσο σοβαρό ζήτημα όπως αυτό, το οποίο μάλιστα αφορά εκατοντάδες χιλιάδες απόφοιτους!

Αντί αυτού, ο κ. Γαβρόγλου εμφανίζεται να κάνει διάφορες αόριστες δηλώσεις περί μελλοντικής ρύθμισης του θέματος μέσω της θέσπισης κατατακτηρίων εξετάσεων με κάποιο ειδικό ποσοστό. Η εν λόγω διαδικασία είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι δεν αντιπροσωπεύει τόσο το επίπεδο των συγχωνευμένων Α.Ε.Ι. Τ.Τ. όσο και την σχέση τους με το νέο ίδρυμα και ως εκ τούτου μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους!!!

Πέραν των ανωτέρω, ο κ. Γαβρόγλου προχώρησε σε μία δήλωση στις 21/12/2017 λέγοντας πως «...η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σε απόφοιτο για παράδειγμα, του τμήματος Ηλεκτρολογίας του ΤΕΙ Αθήνας από εκείνον του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα είναι το κύρος του πτυχίου. Γιατί κατά τ’ άλλα, τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι τα ίδια (επιπέδου 6) και σαφώς, η αντίστοιχη ζήτηση στην αγορά εργασίας». Εν συνεχεία, στις 14/09/2018, το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε δελτίο τύπου στο οποίο αναφέρει με χαρακτηριστικό τρόπο, μεταξύ άλλων, ότι

«…Όλες οι σχολές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είναι 4ετούς φοίτησης, απονέμουν πτυχία ισότιμα των υπολοίπων Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ), δηλαδή διπλώματα επιπέδου 6 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και οι απόφοιτοι λαμβάνουν αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, όπως ρητά αναφέρεται στον νόμο 4521/2018… Ως γνωστόν δεν δικαιολογείται σε καμία λειτουργία του κράτους άγνοια νόμου… Επιπλέον, είναι απαράδεκτη η υποτίμηση των πτυχίων που θα απονέμει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ως «κατώτερων» και μάλιστα χαρακτηρίζοντάς τα ως «πτυχία ΤΕΙ» όταν εδώ και χρόνια τα πτυχία των ΤΕΙ λόγω της ανωτατοποίησης και της 4ετούς φοίτησης είναι πλέον ισότιμα των Πανεπιστημίων».

Έπειτα, για άγνωστους λόγους, ο Υπουργός Παιδείας έκανε «στροφή 180 μοιρών» από την λογική των ανωτέρω δηλώσεών του και στις 12/12/2018 ανέφερε, μεταξύ πολλών άλλων, ότι «…Η πολιτική του ΥΠΠΕΘ για την εμπέδωση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας που εγκαινιάστηκε με την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και συνεχίστηκε με τις συνέργειες ΤΕΙ και Πανεπιστημίων στην περιφέρεια, είναι η μόνη πραγματική πολιτική αναβάθμισης. Στο πλαίσιο αυτό το ΥΠΠΕΘ επεξεργάζεται και λύση για την πρόσβαση αποφοίτων ΤΕΙ στα νέα προγράμματα σπουδών μέσω ενός παράλληλου συστήματος κατατακτηρίων εξετάσεων που θα αφορά μόνο αυτούς, ώστε και οι παλιοί απόφοιτοι να μπορούν να αναβαθμίσουν τα πτυχία τους και άρα τα επαγγελματικά τους δικαιώματα». Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των Α.Ε.Ι. Τ.Τ., μας κάλεσε στην ουσία να μην έχουμε «μαξιμαλιστικές» επιδιώξεις!

Επειδή στο παρελθόν σε ανάλογες περιπτώσεις μετεξέλιξης ή πανεπιστημιοποίησης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πραγματοποιήθηκε ισοτίμηση και αντιστοίχιση των παλαιών πτυχίων με τα νέα πανεπιστημιακά, όπως λ.χ.:

1)    με το Ν. 1865/1989, προβλέφθηκε η διαδικασίας μετατροπής των πτυχίων Κ.Α.Τ.Ε.Ε. σε Τ.Ε.Ι..

2)    η περίπτωση της Α.Σ.Ο.Ε.Ε. (Ανωτάτης Σχολής Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών), Ανωτάτης Γεωπονικής Σχολής, Παντείου Σχολής Πολιτικών Επιστημών και Α.Β.Σ.Π. (Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιώς), για τις οποίες το π.δ. 377/1989 προέβλεψε την ισοτίμηση και αντιστοίχιση των πτυχίων τους αντιστοίχως με τα νέα πτυχία του Οικονομικού Πανεπιστημίου  Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Παντείου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

3)    καθώς και η περίπτωση των Εθνικών Ακαδημιών Σωματικής Αγωγής (ΕΑΣΑ) που λειτουργούσαν ως Ανώτερες Σχολές εποπτευόμενες από την Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τις οποίες προβλέφθηκε διαδικασία ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων τους με τα νέα πτυχία των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.), δυνάμει της υπ’ αριθ. Β1/421/1986 (ΦΕΚ 344 Β’) που κυρώθηκε με το άρθρο 7 του Ν. 1674/1986.

Για ποιον λόγο οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ., αν και απόφοιτοι αναγνωρισμένων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (τόσο διά νόμου και επισήμων εθνικών δηλώσεων όσο και διά των διεθνών ακαδημαϊκών προτύπων, κατηγοριοποιήσεων και ορισμών), αντιμετωπίζονται διαφορετικά από το Ελληνικό Κράτος σε σχέση με ανάλογες περιπτώσεις του παρελθόντος και δη όταν πρόκειται για απολύτως ισότιμα ιδρύματα, ίσης διάρκειας και ίδιου επιπέδου με το νεοϊδρυθέν ;;;

Επειδή σύμφωνα με τις παρ. 5 και 7 του άρθρου 16 του Συντάγματος «5. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Τα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους. Συγχώνευση ή κατάτμηση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μπορεί να γίνει και κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη, όπως νόμος ορίζει. 7. Η επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Κράτος και με σχολές ανώτερης βαθμίδας για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από τρία χρόνια, όπως προβλέπεται ειδικότερα από το νόμο, που ορίζει και τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τις σχολές αυτές». Η διάκριση της ανώτατης από την ανώτερη εκπαίδευση στην Ελλάδα επιβάλλεται και κατοχυρώνεται συνταγματικά. Διά των ανωτέρω διατάξεων, ο νομοθέτης, στον θεμελιώδη νόμο του κράτους ο οποίος είναι το Σύνταγμα, θέτει ένα τυπικό και ένα ουσιαστικό κριτήριο της εν λόγω διάκρισης. Το τυπικό κριτήριο είναι ότι οι σπουδές ανώτερης εκπαίδευσης έχουν έως τριετή διάρκεια, ενώ το ουσιαστικό ότι ως ανώτερη νοείται μόνο η επαγγελματική ή άλλη εκπαίδευση.

Επιπλέον, στο Σύνταγμα δεν κατοχυρώνεται και δεν τυποποιείται ως αυτοτελή έννοια του δικαίου της εκπαίδευσης η κατηγορία «Πανεπιστήμια», παρά μόνο η κατηγορία
«Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα». Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω έννοια κατοχυρώνεται και τυποποιείται ως αυτοτελής συνταγματική, διότι σύμφωνα με το ανωτέρω άρθρο του Συντάγματος η «ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση» (παρ. 5) και των οποίων οι καθηγητές «είναι δημόσιοι λειτουργοί» (παρ. 6). Η έννοια αυτή αντιδιαστέλλεται πλήρως προς την ανώτερη εκπαίδευση, η οποία τυποποιείται στην παρ. 7 του ίδιου άρθρου διότι αυτή είναι η «επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση» η οποία παρέχεται «από σχολές ανώτερης βαθμίδας για χρονικό  διάστημα όχι μεγαλύτερο από τρία χρόνια». Συγχρόνως όμως, δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς τον χαρακτηρισμό ιδρυμάτων του παρελθόντος ως «σχολές ανώτατης εκπαίδευσης» τα οποία ενώ ανήκαν αναμφίβολα στην ανώτατη εκπαίδευση δεν χαρακτηρίζονταν και, κατά νομική ακριβολογία, δεν ήταν πανεπιστήμια. Τέτοια ιδρύματα, που διακρίνονταν από τα πανεπιστήμια, ήταν για παράδειγμα η Πάντειος Σχολή Πολιτικών Επιστημών, η Ανωτάτη Γεωπονική Σχολή, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, ακόμη και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Παρ’ όλα αυτά όμως, μέσω του Συντάγματος του 1975, τα ιδρύματα αυτά είτε μετετράπησαν σε πανεπιστήμια (Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο) είτε εξομοιώθηκαν πλήρως με πανεπιστήμια (Πολυτεχνεία, Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών) και ανήκουν πλέον στον πανεπιστημιακό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης. (Χρυσόγονος 2015, Γνωμοδότηση προς το Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης).

Επειδή δυνάμει της υπ’ αριθ. 4247/2013 απόφασης του Γ’ τμήματος του ΣτΕ (σκέψη 5) «Επειδή, ο νομοθέτης, λαμβάνοντας υπόψη τις μεταρρυθμίσεις που έλαβαν χώρα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες αναπτύσσεται ήδη ενιαίος χώρος ανώτατης (πανεπιστημιακής και τεχνολογικής) εκπαίδευσης και τις ανάγκες της σύγχρονης οικονομίας και παραγωγής για επιστημονικώς καταρτισμένα στελέχη και διαπιστώνοντας ότι τα Τ.Ε.Ι., με τις συνεχείς αναβαθμίσεις των προσόντων των εκπαιδευτικών τους και τον συνεχή εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων σπουδών τους, είχαν αποκτήσει στην πράξη τα ουσιαστικά χαρακτηριστικά της ανώτατης εκπαίδευσης, προέβη στην αναδιοργάνωση του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης. Με τον ν. 2916/2001 τα Τ.Ε.Ι. ως «σχολές ανώτερης βαθμίδας» καταργούνται, ταυτόχρονα δε ιδρύονται, με την ίδια ονομασία, ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Κατά το άρθρο 1 του ν. 2916/2001 η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από τον πανεπιστημιακό τομέα και τον τεχνολογικό τομέα που περιλαμβάνει τα ιδρυόμενα με τον εν λόγω νόμο Α.Τ.Ε.Ι.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 2916/2001 τα Α.Τ.Ε.Ι. αποβλέπουν στην παροχή εκπαιδεύσεως, η οποία δεν έχει τα χαρακτηριστικά της ανώτερης επαγγελματικής εκπαίδευσης, δηλαδή απλής μετάδοσης εξειδικευμένων γνώσεων, εμπειριών και δυνατοτήτων για την άσκηση ορισμένου επαγγέλματος, και τούτο διότι δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην θεωρητική και εφαρμοσμένη επιστημονική κατάρτιση των αποφοίτων τους και την διεξαγωγή τεχνολογικής έρευνας για την ανάπτυξη και μεταφορά σύγχρονης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.»

Επειδή το νομικό καθεστώς των Α.Ε.Ι. Τ.Τ., μετά την «ανωτατοποίησή» τους (Ν. 2916/2001), χαρακτηρίζεται από μια σταθερή πορεία εξομοίωσης με τα υπόλοιπα Α.Ε.Ι. του πανεπιστημιακού τομέα, με την σταδιακή εξάλειψη των όποιων διαφοροποιήσεων είχαν διατηρήσει οι νόμοι 2916/2001, 3549/2007 και 4009/2011.
 
Με τον Ν. 4485/2018 κορυφώθηκε η νομοθετική εξομοίωση, διότι ο νόμος αυτός ρυθμίζει τα κάθε είδους θέματα των Α.Ε.Ι. (γενικές αρχές, αυτοδιοίκηση και όργανα, καθηγητικό και λοιπό προσωπικό, σπουδές, φοιτητές κλπ.) κατά τρόπο ενιαίο και χωρίς διακρίσεις. Έτσι λοιπόν, ο νομοθέτης αφενός έχει κατοχυρώσει πλήρως τον ανώτατο ακαδημαϊκό χαρακτήρα των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. εντάσσοντάς τα, τυπικά και ουσιαστικά, στην κατηγορία των Α.Ε.Ι. μαζί με τα Πανεπιστήμια και αφετέρου κατέστησε σαφές ότι τα Α.Ε.Ι. Τ.Τ. και τα Πανεπιστήμια έχουν, καταρχήν και κατά βάση, κοινή αποστολή την οποία επιτελούν βάσει κοινών κανόνων και αρχών. Άλλωστε, αυτό ακριβώς διαπιστώνει ο ίδιος ο νομοθέτης στην Αιτιολογική Έκθεση του Ν. 4521/2018 (σελ. 1) (Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις), κατόπιν ερμηνείας των διατάξεων του Ν. 4485/2017, αναφέρεται ότι
«Όλα, λοιπόν, τα Α.Ε.Ι. παρέχουν σπουδές με υψηλό θεωρητικό καταρχήν υπόβαθρο και τα Τ.Ε.Ι., επιπλέον εστιάζουν και στην εφαρμογή των επιστημών.»

Επειδή σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α’ της παρ. 2 του άρθρου 30 του Ν. 4009/2011 όπως έχει αντικατασταθεί και ισχύει σήμερα «Ο πρώτος κύκλος σπουδών συνίσταται στην παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών, περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 240 πιστωτικές μονάδες και ολοκληρώνεται με την απονομή τίτλου σπουδών επιπέδου 6 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων». Κατόπιν αυτού, είναι σαφές ότι τα πτυχία των Τ.Ε.Ι. και των Πανεπιστημίων είναι απολύτως ισότιμα.

Επειδή βάσει επίσημων εθνικών δηλώσεων των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. στην Ε.Ε. ως ιδρύματα προγραμμάτων σπουδών ακαδημαϊκού προσανατολισμού καθίσταται σαφές ότι τα πτυχία των Τ.Ε.Ι. και των Πανεπιστημίων είναι απολύτως ισότιμα ως προς όλες τις συνέπειες.

Επειδή βάσει των διεθνών ακαδημαϊκών προτύπων, κατηγοριοποιήσεων και ορισμών (UNESCO ISCED 2011) ως προγράμματα σπουδών 6ης βαθμίδας, επιπέδου Bachelor, ορίζονται αυτά που έχουν είτε εξ’ ολοκλήρου θεωρητική βάση είτε θεωρητική βάση με στοιχεία εφαρμογής και συμπληρώνονται από υψηλού επιπέδου έρευνα ή/και από υψηλού επιπέδου επαγγελματική πρακτική. “Programmes at ISCED level 6, or Bachelor’s or equivalent level, are often designed to provide participants with intermediate academic and/or professional knowledge, skills and competencies, leading to a first degree or equivalent qualification. Programmes at this level are typically theoretically-based but may include practical components and are informed by state of the art research and/or best professional practice. They are traditionally offered by universities and equivalent tertiary educational institutions.”

Επειδή η μη ύπαρξη διαδικασίας ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων μας με τα πανεπιστημιακά πτυχία του ΠΑ.Δ.Α. δημιουργεί απόφοιτους δύο ταχυτήτων (στην περιπτώση μάλιστα των μηχανικών δημιουργεί τρείς, ΠΑ.Δ.Α. - Τ.Ε.Ι. - Πολυτεχνεία) και συγχρόνως προσβάλλει το κύρος των πτυχίων μας, όπως αναφέρεται στην προαναφερόμενη δήλωση του κ. Υπουργού, δημιουργώντας τόσο προβλήματα σε όλο το φάσμα της αγοράς εργασίας όσο και αύξηση, αντί για μείωση, της εντροπίας στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, κάτι που προφανώς αντιτίθεται και στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί ομοιόμορφης και ενιαίας έκτης βαθμίδας.

Επειδή τα Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ., σύμφωνα με τις εξωτερικές αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ, βαθμολογήθηκαν ως «Worthy of Merit» και «Positive Evaluation» αντίστοιχα, στις οποίες συμβάλαμε κι εμείς!

Επειδή όλοι οι απόφοιτοι των δύο εν λόγω Α.Ε.Ι. Τ.Τ. είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι του ΠΑ.Δ.Α. διότι αυτό δημιουργήθηκε διά απορροφήσεως των.

Επειδή η θέσπιση διαφορετικών διαδικασιών αντιστοίχισης και η αντιμετώπιση με τελείως διαφορετικό τρόπο των ν+2 φοιτητών και των αποφοίτων σε σχέση με τους υπόλοιπους εγγεγραμμένους φοιτητές, στερείται τόσο ακαδημαϊκής όσο και νομικής λογικής και δημιουργεί αντισυνταγματική διάκριση ανάμεσα σε πολίτες ίσων προσόντων που εισήχθησαν στα ίδια τμήματα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και παρακολούθησαν ή παρακολουθούν ακριβώς τα ίδια ή απολύτως αντίστοιχα προγράμματα σπουδών.

Επειδή δεν νοείται ύπαρξη διαφοροποίησης μεταξύ μηχανικών με Bachelor (BSc) και Master (MSc) των 330-360 ECTS και μηχανικών πολυτεχνικών σχολών με Ιntegrated Master και 300 ECTS, δημιουργώντας κατηγορίες που αντιτίθενται τόσο στην συνθήκη της Bologna και τις ευρωπαϊκές οδηγίες όσο και στα διεθνή ακαδημαϊκά πρότυπα.

Επειδή δεν νοείται η όποια αντιστοίχιση και ισοτίμηση τμημάτων, ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ίσης διάρκειας με αποκλίνοντα τρόπο από τις ευρωπαϊκές συμφωνίες, οδηγίες και πρακτικές.

Επειδή δεν νοείται η όποια διαφοροποίηση μεταξύ ΤΕ και ΠΕ και δη μετά την συνθήκη της Bologna, την δήλωση των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. στην Ε.Ε. απο το Ελληνικό κράτος ως ακαδημαϊκά ιδρύματα απόλυτα ισότιμα των Α.Ε.Ι. Π.Τ. αλλά και μετά τις σαφείς οδηγίες της Ε.Ε. για άρση της όποιας υφιστάμενης διαφοροποίησης διά της πλήρους εναρμόνισης του εθνικού πλαισίου προσόντων με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.

Επειδή το υποθετικό μέτρο των κατατακτηρίων εξετάσεων που στο παρελθόν είχε εξαγγείλει ο κ. Γαβρόγλου είναι ανέφικτο και αμφιβόλου νομιμότητας μέτρο, καθώς αφενός θα κληθούν αποφοιτήσαντες από τμήματα των εν λόγω Α.Ε.Ι. Τ.Τ. να παρακολουθήσουν εκ νέου τα ίδια ή απόλυτα συναφή τμήματα, ίσης διάρκειας του νέου ιδρύματος και αφετέρου, οποιοσδήποτε ευνοϊκός όρος και αν υπάρξει, θα προϋποθέτει πολυετή αναμονή για να μπορέσει κάποιος ενδιαφερόμενος να κάνει χρήση αυτής της διαδικασίας, καθώς πλέον των ανωτέρω, υπάρχει ειδική ποσόστωση εισαχθέντων μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων.

Επειδή σε οποιαδήποτε μετατροπή και αλλαγή του status ενός ιδρύματος στο παρελθόν, ακόμα και από ανώτερη σχολή σε Α.Ε.Ι., ακολούθησε και αλλαγή του status των αποφοίτων. Για ποιον λόγο τώρα συντελείται αυτή η άδική διάκριση εις βάρος των αποφοίτων Α.Ε.Ι. Τ.Τ., κυρίως με την παράληψη αυτόματης αντιστοίχισης των πτυχίων, και μάλιστα όταν πρόκειται για ισότιμα με τα πανεπιστήμια ιδρύματα;;; Το γεγονός αυτό προκαλεί επιπλέον προβλήματα στο κύρος των πτυχίων μας διότι μας καθιστά απόφοιτους εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που δεν υπάρχουν πια!

Επειδή αγαπητά και αξιότιμα μέλη του συλλόγου ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, είστε οι ακαδημαϊκοί μας δάσκαλοι και συνεπώς είμαστε τόσο τα δικά σας πνευματικά τέκνα όσο και σημαντικό μέρος της ακαδημαικής και επιστημονικής σας πορείας, ως εκ τούτου θεωρούμε ότι διά της αποδοχής της παρούσας μπορείτε να μας παρέχετε, εμπράκτως και ηθικώς, σημαντική βοήθεια και συμπαράσταση στην διεκδίκηση και στην προάσπιση των δικαιωμάτων μας.

Επειδή τα αιτήματα μας είναι δίκαια, νόμιμα και σύμφωνα με την ακαδημαϊκή ιστορία-πορεία των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ..

Επειδή είμαστε εκατοντάδες χιλιάδες και η μη ύπαρξη διαδικασίας ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων μας με τα νέα πανεπιστημιακά πτυχία του ΠΑ.Δ.Α., μας καθιστά κατάφωρα αδικημένους, και

Επειδή οι μέχρι τώρα προθέσεις του κ. Υπουργού δείχνουν ότι δεν έχει κανένα σκοπό να επιλύσει το ζήτημα.

Για τους λόγους αυτούς και με ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μας, απευθυνόμενοι σε κάθε αποδέκτη της παρούσας ξεχωριστά,

Αιτούμαστε:

I. Ο Πρωθυπουργός της χώρας κ. Τσίπρας Αλέξιος, ως πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου Κωνσταντίνου, όπως μεριμνήσει ώστε να δοθεί λύση στο πρόβλημα της κατοχύρωσης της πλήρους και ως προς όλες τις συνέπειες ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των αποφοίτων των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. με τα πτυχία ΠΕ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

ΙΙ. Ο κ. Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, όπως:

1)    Μεριμνήσει με νομοθετική πρωτοβουλία και ρύθμιση να κατοχυρωθεί η πλήρης και ως προς κάθε συνέπεια αυτόματη ισοτίμηση και αντιστοίχιση των πτυχίων των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι Πειραιά Τ.Τ. με τα νέα πανεπιστημιακά πτυχία, ως φυσικό επακόλουθο έπειτα από την διαπιστωτικού χαρακτήρα μετατροπή τους σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και σε καμία περίπτωση να μην περιλαμβάνοται σε αυτήν διαδικασίες κατατακτήριων εξετάσεων ή άλλων ποσοστιαίων περιορισμών,

2)    Δεχτεί τη συμμετοχή εκπροσώπων μας σε οποιαδήποτε μελλοντική επιτροπή η οποία θα εξετάσει το ζήτημα της ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. με τα νέα πανεπιστημιακά πτυχία,

ΙΙΙ. Τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπως:

1)    Φέρουν την παρούσα αίτηση προς συζήτηση στην ερχόμενη συνεδρίαση της Συγκλήτου του ΠΑ.Δ.Α.,

2)    Δεχτούν, κατά την συζήτηση της παρούσας αίτησης στην συνεδρίαση της Συγκλήτου, να παραστούν εκπρόσωποί μας ώστε να σας εκθέσουμε τις απόψεις μας και να επιχειρηματολογήσουμε αναλόγως.
 
3)    Γίνει η παρούσα αίτηση δεκτή από την Σύγκλητο, λαμβάνοντας απόφαση υπέρ της αποστολής αιτήματος στον κ. Γαβρόγλου με σκοπό την άμεση επίλυση του ζητήματος της πλήρους και ως προς όλες τις συνέπειες αυτόματης ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. με τα νέα πανεπιστημιακά πτυχία, ως φυσικό επακόλουθο έπειτα από την μετατροπή τους σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, με νομοθετική ρύθμιση και σε καμία περίπτωση σε αυτή να μην περιλαμβάνεται ως λύση το μέτρο των κατατακτήριων εξετάσεων και άλλου είδους ποσοτικοί περιορισμοί.

IV. Ο Σύλλογος μελών ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπως εκδώσει επίσημο ανακοινωθέν εκφράζοντας τις απόψεις του επί του παρόντος ζητήματος.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

οι Αιτούντες απόφοιτοι του Τ.Ε.Ι. Αθήνας
 
Αθήνα, …13./…03./…20…19..
 

Βίκτωρ ΠΟΛΙΤΗΣ,
M.Sc. Μηχανικός Πληροφορικής και Υπολογιστών
 
Ιωάννης ΛΑΛΑΔΑΚΗΣ, M.Sc. Διοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας
και Κοινωνικής Φροντίδας
 
Κατερίνα ΚΟΥΤΣΟΥΔΑΚΗ,B.Sc. Ηλεκτρονικός Μηχανικός Τ.Ε.

 

Σχόλια (47)

 
Νώντας
14 Μαρ 2019 11:00

Λένε λένε λένε και τίποτα δεν λένε. Τεράστιο κενό κείμενο χωρίς περιεχόμενο και με παράλογες απαιτήσεις.

 
Γιώργος
14 Μαρ 2019 11:15

Μακάρι και να ενταχθούμε σε κλάδο ΠΕ Μηχανικών.

 
Γιάννης
14 Μαρ 2019 11:29

@Νώντας

Αμφιβάλλω αν διάβασες έστω και μια παράγραφο απ το κείμενο.

 
ΤΗΛ
14 Μαρ 2019 11:53

Νώντα,
που το είδες το παράλογο;
Εάν διάβαζες το κείμενο θα έβλεπες ότι στηρίζεται σε νομολογία και ανάλογες περιπτώσεις όπου η μεταχείριση σε σχέση με την περίπτωση του ΠΑΔΑ είναι άνιση και άδικη.

 
Πτυχ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
14 Μαρ 2019 13:21

Ένα κείμενο στη σωστή κατεύθυνση.

 
@Νώντας
14 Μαρ 2019 15:28

Μάλλον σε στεναχώρησε το γεγονός ότι η λύση για την ισοτίμηση και την αντιστοιχία των αποφοίτων των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, είναι προ των πυλών.

 
Apostolos
14 Μαρ 2019 16:03

Δεν νομίζω ότι θα γίνει δεκτή η αίτηση σας. Αυτό που πιστεύω ότι θα γίνει είναι τα τμήματα μηχανικών του ΠΑΔΑ θα γίνουν πολυτεχνειακά για τους νυν και μελλοντικούς φοιτητές τους (όπως το ΤΕΙ Κρήτης) και οι παλαιοί απόφοιτοι δεν θα έχουν τίποτα άλλο να διεκδικήσουν εκτός από τις κατατακτήριες εξετάσεις στα πρώην τμηματά τους.

 
Πρωτοετής φοιτητής ΠΑΔΑ
14 Μαρ 2019 17:32

Δεν υπάρχει περίπτωση να ικανοποιηθουν τα αιτήματα τους γιατί είναι παράλογα και αν γίνει κάτι τέτοιο εμείς οι φοιτητές του πανεπιστημίου δυτικής Αττικής θα αντιδράσουμε. Δεν είναι δυνατόν να θεωρούνται αντίστοιχα πτυχία τει με πανεπιστημίου, μόνο με άλλα τει. Οι διαφορές είναι τεράστιες 1) οι βάσεις εισαγωγής των τμημάτων του παδα είναι υψηλότερες των παλιών τει γιατί λόγω πανεπιστήμιοοποιησης η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη άρα ένας φοιτητής που εισήλθε φέτος και όλοι οι μελλοντικοί είναι θεωρητικά υψηλότερου επιπέδου από τους παλιούς.
2) τα προγράμματα σπουδών άλλαξαν και πολλά μάθηματα άλλαξαν ενώ έχουν προστεθεί πολλά νέα και ως επί το πληστον τα προγράμματα σπουδών είναι ανώτερα και δυσκολότερα από τα παλιά άρα οι νέοι απόφοιτοι θα έχουν μεγαλύτεροι επάρκεια από τους παλιούς
3) οι καθηγητές αν όχι όλοι σίγουρα πολλοί θα είναι διαφορετικοί και με υψηλότερα προσόντα από τους παλιούς του ΤΕΙ άρα υψηλότερη ποιότητα μαθημάτων
Υ. Γ οι απόφοιτοι πρέπει να καταλάβουν ότι τα τει Αθήνα και Πειραιά δεν υφίστανται πια και ότι ήταν αλλά εκπαιδευτικά ιδρύματα και η μόνη αντίστοιχια που έχουν είναι με άλλα τει της επαρχίας και όχι με το παδα ή οποιοδήποτε άλλο πανεπιστήμιο. Τα τει με τα τει και τα πανεπιστήμια με τα πανεπιστήμια

 
νικόλαος
14 Μαρ 2019 19:19

Είναι απίστευτο ότι οι απόφοιτοι αναγκάζονται να καταφύγουν στην αποστολή επιστολής στην Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό για να πραγματοποιήσει το αυτονόητο! Η διαβούλευση που είχε προηγηθεί της ίδρυσης του ΠΑΔΑ είχε εκατοντάδες τεκμηριωμένους σχολιασμούς για το θέμα όμως ο Υπουργός προτίμησε να αποδείξει ότι η διαβούλευση ήταν καθαρά προσχηματική και απλώς εκτελούσε τις οδηγίες συντεχνίας ερχόμενος σε αντίθεση ακόμα και με τις δικές του εξαγγελίες!
Όσο για το σχόλιο του "Νώντα" θα είχε ενδιαφέρον να μας εξηγήσει γιατί θεωρεί παράλογο το συγκεκριμένο αίτημα της αντιστοίχησης των πτυχίων που απονεμήθηκαν για τα ίδια έτη σπουδών , στις ίδιες σχολές, με τους ίδιους καθηγητές, σε αντίστοιχα μαθήματα, της ίδιας βαθμίδας και όχι τις υπόλοιπες όπου ισοτιμήθικαν σχολές όχι μόνο διαφορετικών ετών σπουδών αλλά και διαφορετικής βαθμίδας;

 
Νικόλαος
14 Μαρ 2019 19:31

@ Πρωτοετής φοιτητής ΠΑΔΑ
Οι βάσεις είναι ίδιες ακόμα και χαμηλότερες σε πολλά Τμήματα και εκτός αυτού τι θα κάνετε με τους φοιτητές που εισήχθησαν πριν αλλάξει η ταμπέλα; Από αυτά που γράφεις προκύπτει ότι το ενδιαφέρον σου για τις σπουδές περιορίζεται στην ταμπέλα. Επισημαίνω ακόμα ότι το ακαδημαϊκό ήθος προτάσσει το δίκαιο και όχι το "ίδιον όφελος"...

 
Πτυχιούχος ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
14 Μαρ 2019 19:34

Κύριε πρωτοετή φοιτητή = Νώντα ,γιατί τέτοιο μένος έναντι των πτυχιούχων ;
Είμαι σίγουρος ότι δεν ανήκεις καν στο ΠΑ.ΔΑ. διότι τα επιχειρήματα 1,2,3 που αναφέρεις είναι αβάσιμα και ανάξια σχολιασμού.
Θα σου συνιστούσα να κάνεις λίγες μέρες υπομονή μέχρι να βγεί το πολυνομοσχέδιο ,το οποίο θα εμπεριέχει και ρύθμιση για διαδικασίες ισοτίμισης πτυχίων για παλαιότερους αποφοίτους.
Τότε μπορείς να πας να διαμαρτυρηθείς....
Φιλικά

 
Ερώτηση
14 Μαρ 2019 21:29

Το σχόλιο με τις βάσεις των μορίων δεν το κατάλαβα. Δηλαδή όλα αυτά τα πανεπιστημιακά τμήματα σε Αθήνα, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Μυτιλήνη κτλ που έχουν βάση κάτω απο 12.000 μόρια, δεν είναι πανεπιστημιακά; Επίσης, αν οι απόφοιτοι των ΤΕΙ είμαστε τόσο χαμηλού επιπέδου, πώς γίνεται να πηγαίνουμε σε πανεπιστήμια της Ελλάδος και του εξωτερικου και να κάνουμε μεταπτυχιακά, διδακτορικά και μεταδιδακτορικά; Από κάπου μπάζει η επιχειρηματολογία σας.

 
Φοιτητής σχολής μηχανικών παδα
14 Μαρ 2019 22:46

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να γίνει η ισοτιμίση πτυχίων τει με πανεπιστήμιου από την στιγμή που υπάρχουν ίδιες σχολές τει στην περιφέρεια με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Αυτό αποτελεί μεγάλη αδικία έναντι των φοιτητών και αποφοίτων των τμημάτων τει άλλων ιδρυμάτων όπου η ειδικότητα τους συνεχίζει να υπάρχει όπως και των φοιτητών του πανεπιστημίου δυτικής Αττικής όπου διδάσκονται τα νέα και πολύ πιο δύσκολα προγράμματα σπουδών. Τα τει δεν καταργήθηκαν απλώς κάποια από αυτά συγχωνευτηκαν και πανεπιστημίοποιηθηκαν άρα η αυτόματη κιόλας ισοτιμίση των αποφοίτων τει με τους φοιτητές πανεπιστήμιου είναι κατάφορα άδικη και αντισυνταγματικη.
Και είναι δεδομένο ότι δεν θα επιτρέψουμε με κάθε τρόπο να πραγματοποιηθεί αυτόματη και καθολική ισοτιμηση αποφοίτων τει με έμας ειδικά από την στιγμή που η σχολή μηχανικών ενδέχεται να γίνει πολυτεχνική του χρόνου

 
Μέλος ΔΕΠ ΠΑΔΑ
14 Μαρ 2019 23:04

Είναι εντελώς εσφαλμένο να συγκρίνεται η ισοτιμίση των ΚΑΤΕΕ με τα τει και να προβάλλεται ως επιχείρημα διότι τότε ΌΛΑ τα κατεε καταργήθηκαν. Τώρα δεν καταργούνται όλα τα τει. Εάν καταργόντουσαν τότε οι απόφοιτοι θα είχαν απόλυτο δίκιο. Τώρα όμως προσπαθούν να κερδίσουν κάτι για το οποίο δεν έχουν μοχθήσει. Είμαι καινούργιος στο πανεπιστήμιο και μπορώ να πω ότι η διαφορά στο πρόγραμμα σπουδών τουλάχιστον στα τμήματα που διδάσκω είναι κάτι παραπάνω από εμφανή,σε σχέση με τα παλαιότερα όπως επίσης και ο τρόπος διδάσκαλιας (από όσα πληροφορήθηκα από φοιτητές παλαιότερων εξαμήνων και συναδέλφους).
Επόμενως θεωρώ βαθιά άδικη και ανήθικη την αυτόματη και ανεφ όρων ισοτιμηση των αποφοίτων τει με του φοιτητές του νέου πανεπιστήμιου και θα σταθώ όπως και άλλοι συνάδελφοι στο πλευρό των φοιτητών μου σε ενδεχόμενες αντιδράσεις τους σε περίπτωση που η κυβέρνηση υιοθετήσει αυτό το παράλογο μέτρο.

Με εκτίμηση, Μέλος ΔΕΠ Σχολής Διοικητικών Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

 
Apofitos
15 Μαρ 2019 03:19

Καλά τα γράψανε οι συνάδερφοι!!! Μεχρι πότε αυτη η αδικία; Να στείλουμε όλοι τα στοιχεία μας στον υπουργό και να τον αναγκάσουμε να μας στείλει τα πτυχία στο σπίτι. Αυτό είναι το σωστό!!!

 
Άτοπες Συγκρίσεις
15 Μαρ 2019 04:25

Ανακρίβειες στο κείμενο. Τα ιδρύματα που αναφέρει πάντα ήταν πανεπιστήμια και έδιναν πτυχία ΠΕ (πανεπιστημιακής εκπαίδευσης), απλώς ήταν, πχ, ήταν ανεξάρτητες σχολές, όπως είναι η ΑΣΚΤ σήμερα, λόγω λίγων τμημάτων, είτε γι' άλλους λόγους. Πάντα ήταν στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Τα ΤΕΙ είναι άλλης νομικής μορφής ιδρύματα, δίνουν άλλα πτυχία (ΤΕ). Δεν είναι όπως λχ μια ανεξάρτητη πανεπιστημιακή σχολή που μεγαλώνει και γίνεται πανεπιστήμιο. Δηλαδή, αν η ΑΣΚΤ αποκτήσει αύριο άλλα 5-6 τμήματα και γίνει πανεπιστήμιο, θα λέμε ότι έτσι πρέπει να γίνει το ίδιο και με τα ΤΕΙ? Η ΑΣΚΤ είναι ήδη πανεπιστημιακή σχολή, δίνει πανεπιστημιακά πτυχία κι ας μην είναι πανεπιστήμιο. Μα η ΑΣΚΤ, η Γεωπονικό κλπ πάντα έδιναν παν/κα πτυχία και ήταν παν/κες σχολές. Τα ΤΕΙ ήταν άλλης νομικής μορφής ιδρύματα και έδιναν άλλου είδους πτυχία (ΤΕ). Πώς να γίνει εξομοίωση?

 
Νίκος Κ.
15 Μαρ 2019 07:18

Πολλές οι αντιδράσεις.. Τώρα που το θέμα πήρε την ευρωπαϊκή οδό, κάποιοι ενησυχούν!

 
Παπαγεωργίου Μάριος
15 Μαρ 2019 09:48

@Φοιτητής σχολής μηχανικών παδα

κυριε ως αποφοιτος της σχολη Ηλεκτρολογων Μηχανικών του ΕΜΠ θα σας πω ενα πραγμα απο εμπειρια ... και μακρά συνεργασία μακαρι οταν αποφοιτησεις να εχεις το επιπεδο της σχολης ηλεκτρονικων του ΤΕΙ Πειραιά
σε οποιο πεδιο σπουδων σου κατ' αντιστοιχια .

Τώρα τα περι πολυτεχνικής σχολής να ρωτησεις τους διδάσκοντες στην σχολή σου γιατί δεν μπορεί να γίνει ... αυτοί ξέρουν και δεν ειναι και το σημαντικότερο που πρεπει να σε απασχολεί ... αυτη την στιγμή .....

Οι αποφοιτοι των συγκεκριμενων σχολων θα δικαιωθούν ειτε ετσι ειτε αλλιώς γιατί έχουν δημιουργήσει στην αγορα εργασιας ιδιωτικου και Δημοσιου τομεα πολυ καλο όνομα το οποίο θα σας είναι χρήσιμο

και να θυμαστε οποιος ξεχναει την ιστορία του παθαίνει...

με την εκτιμηση μου σε ολους σας

 
bob mastoras
15 Μαρ 2019 10:40

@ Άτοπες Συγκρίσεις
Κάνετε λάθος
Η νομική μορφή των ΤΕΙ ήταν και είναι η ίδια με των Πανεπιστημίων. ΝΠΔΔ. Η νομική μορφή της Παντείου ήταν στην αρχή της τουλάχιστον ΝΠΙΔ. Ο λόγος απλός. Προέκυψε από δωρεά. Η «παραδοσιακή μορφή πανεπιστημιακής οργάνωσης» γίνεται δε 30 χρόνια μετά την ίδρυση της.

 
PhD Απόφοιτος
15 Μαρ 2019 10:57

@ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ ΠΑΔΑ

Εντάξει κάποιοι εγγεγραμμένοι φοιτητές δικαιολογούνται λόγω έλλειψης βασικής ενημέρωσης αλλά και γνώσης του θέματος και επιπλέον κάποιας, καλή ωρα, επιρροής που δέχονται για άγνωστο λόγο από κάποιους, θέλω να πιστεύω λίγους, καθηγητές.

Εσείς αγαπητέ από την άλλη αν είστε όντως καθηγητής οφείλετε να ενημερώνεστε σωστά και να είστε αρωγός γνώσης και υπεύθυνων τοποθετήσεων. Ένας καθηγητής, και το νέος δεν είναι προφανώς δικαιολογία, δεν αφουγκράζεται διαδρόμους αλλά ενημερώνεται και ενημερώνει υπεύθυνα.

Επιτρέψτε μου να πάρω εγώ αυτό τον ρόλο για εσάς και να σας παραθέσω απόσπασμα από την ίδια την αιτιολογική έκθεση ιδρύσεως του ΠΑΔΑ που περιγράφει τι ακριβώς είναι το εν λόγω Πανεπιστήμιο αλλά και τα δύο ΑΕΙ ΤΤ:

"Όσον αφορά στα Τ.Ε.Ι. Αθηνών και Πειραιά, αυτά ιδρύθηκαν, όπως και το σύνολο των Τ.Ε.Ι. της χώρας, το 1983
µε το ν. 1404/1983, αντικαθιστώντας τα Κέντρα Ανώτερης Τεχνικής Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης (Κ.Α.Τ.Ε.Ε.).
Ακολούθως, ο ν. 2916/2001, ενέταξε τα Τ.Ε.Ι. στην ανώτατη εκπαίδευση, αναγνωρίζοντας το ήδη τότε αναβαθµισµένο επίπεδο σπουδών που παρείχαν, τόσο σε επίπεδο προγραµµάτων σπουδών όσο και στο επίπεδο των
προσόντων των διδασκόντων. Στη συνέχεια, οι
νόµοι 3549/2007 και νόµοι 4009/2011 εδραιώνουν τα
Τ.Ε.Ι. ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύµατα. Σύµφωνα µε
το ν. 4485/2017, «στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αποστολής τους, τα Α.Ε.Ι. (πανεπιστήµια και Τ.Ε.Ι.) παρέχουν ποιοτική και ολοκληρωµένη εκπαίδευση, σύµφωνα
µε τις τάσεις της σύγχρονης επιστήµης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστηµονικής πρακτικής. Στο πλαίσιο αυτό, τα Τ.Ε.Ι. εστιάζουν στις
εφαρµογές των σύγχρονων επιστηµών, της τεχνολογίας και των τεχνών συνδυάζοντας την ανάπτυξη του κατάλληλου θεωρητικού υποβάθρου σπουδών µε την υψηλού
επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση». Όλα, λοιπόν, τα Α.Ε.Ι. παρέχουν σπουδές µε υψηλό θεωρητικό καταρχήν υπόβαθρο και τα Τ.Ε.Ι., επιπλέον εστιάζουν και
στην εφαρµογή των επιστηµών.Στα Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Πειραιά λειτουργούν πολλά Τµήµατα αναγνωρισµένα για την ποιότητα σπουδών που πα-ρέχουν, ποιότητα που πιστοποιείται, µεταξύ άλλων, και
από τις πολύ θετικές αξιολογήσεις τους µέσω και της Α.ΔΙ.Π.. Τα προγράµµατα σπουδών αυτών των Τµηµάτων έχουν ήδη, όπως εξελίχθηκαν στην πορεία των χρόνων,
αυξηµένο θεωρητικό υπόβαθρο, προσιδιάζοντας σε προ-γράµµατα σπουδών Τµηµάτων πανεπιστηµίου. Άλλωστε
και τα δυο Ιδρύµατα έχουν αξιολογηθεί και για τις ερευνητικές τους δραστηριότητες και για το λόγο αυτόν
συµµετέχουν στη Γενική Συνέλευση του Ελληνικού Ιδρύµατος Έρευνας και Καινοτοµίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.), στο οποίο συµµετέχουν όλα τα πανεπιστήµια και επιλεγµένα Τ.Ε.Ι..
Λειτουργούν, όµως, και Τµήµατα τα οποία παρά το υψηλό επίπεδο σπουδών που παρέχουν από άποψη ποιότητας προσωπικού και διδακτέας ύλης, θεραπεύουν εντούτοις γνωστικά αντικείµενα που δεν ανταποκρίνονται
πλέον στις ανάγκες της χώρας και τις διεθνείς επιστηµονικές εξελίξεις και τα οποία έπρεπε να τροποποιηθούν άρδην. Με τα δεδοµένα αυτά, κρίθηκε αναγκαία η κατάργηση των δύο αυτών ιδρυµάτων, ώστε µε το ικανό προσωπικό και τις υποδοµές τους να υποστηριχθεί και να είναι βιώσιµο και αποδοτικό το νεοϊδρυόµενο πανεπιστήµιο, πολλαπλασιάζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τα οφέλη για την κοινωνία (φοιτητές, Πολιτεία, παραγωγικούς φορείς κ.λπ.), όπως αναλυτικά αποτυπώνεται σε σχετική έκθεση µελέτης συνεπειών και βιωσιµότητας που συντάχθηκε
από το Υπουργείο.
Το νοµοσχέδιο είναι αποτέλεσµα µιας µακράς διαδικασίας διαβούλευσης και επεξεργασίας και κατά τη διαµόρφωσή του ελήφθη σοβαρά υπόψη το πόρισµα επιτροπής που συγκροτήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων από ακαδηµαϊκούς εγνωσµένου, κύρους και εκπροσώπους των διοικήσεων των ιδρυµάτων. Με το νοµοσχέδιο αυτό θεραπεύονται παράλληλα
δύο ανάγκες. Πρώτον, η ίδρυση ενός πανεπιστηµίου που θα θεραπεύει νέα γνωστικά αντικείµενα, καλύπτοντας σχετικές ανάγκες που δηµιουργήθηκαν λόγω της προόδου των επιστηµών και που είχαν ήδη διαπιστωθεί από
καιρό και, δεύτερον, η κατάργηση δύο Τ.Ε.Ι. που φιλοξενούσαν Τµήµατα δύο ταχυτήτων. Τα µεν προσέφεραν σπουδές µε εντονότατο το θεωρητικό υπόβαθρο, πανεπιστηµιακού χαρακτήρα, τα δε, παρά την ποιότητα των
σπουδών, θεράπευαν γνωστικά αντικείµενα που δεν ανταποκρίνονταν στις ανάγκες της χώρας και της επιστήµης."

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι κάθε μετεξέλιξη (εν προκειμένου δεν πρόκειται για αναβάθμιση) είναι διαπιστωτικού χαρακτήρα). Το ΠΑΔΑ είναι ουσιαστικά τα δύο καταργημένα ΑΕΙ με μια ανακατάταξη (κατάργηση, συγχώνευση) των ήδη πανεπιστημιακού επιπέδου τμημάτων τούς, με κριτήρια όχι ακαδημαϊκού επιπέδου όπως διαβάσατε μιας και αυτό ήταν υπερυψηλό αλλά ανάγκαιοτητας ύπαρξης στην εγχώρια και διεθνή πραγματικότητα και οικονομίας (σχέδιο μείωσης των ιδρυμάτων πανελλαδικώς).

 
PhD Απόφοιτος
15 Μαρ 2019 11:53

Επίσης σας ενημερώνω αγαπητό μέλος ΔΕΠ ότι τα ΤΕΙ καταργήθηκαν σε όλη την Ελλάδα και μένουν μόνο κάποιες τελευταίες μετεξέλιξεις/συγχωνεύσεις (όπως το ΤΕΙ Πάτρας) οι οποίες βρίσκονται ήδη στην διαδικασία.

 
Κώστας
15 Μαρ 2019 12:00

Εγώ με το νέο σύστημα εισαγωγής (2000) μπήκα με 16,5 μόρια στο Τ.Ε.Ι Πειραιά πάντως.

 
Thomas Paschalis
15 Μαρ 2019 12:04

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί αντιδρούν κάποιοι οι οποίοι στην πραγματικότητα δεν τους αφορά το θέμα. Τους συμβουλεύω καλύτερα να ασχοληθούν με θέματα που τους αφορούν.
Πολύ σωστά τα αναφέρει στο κείμενο ο Σύλλογος πτυχιούχων και θα μπορούσε να αναφέρει και περισσότερα όπως την υποχρέωση της πολιτείας να νομοθετήσει για την αυτόματη αντιστοίχηση των παλαιών πτυχίων με τα νέα η οποία υποχρέωση πηγάζει από τη συνέχεια του κράτους. Όλοι αυτοί οι πτυχιούχοι εξαπατήθηκαν από την πολιτεία διότι εάν γνώριζαν πως τα ιδρύματα που σπούδασαν θα καταργηθούν και θα μείνουν με πτυχία χωρίς αντίκρισμα, τότε σίγουρα θα έκαναν άλλη επιλογή. Μερικοί σχολιάζουν πως υπάρχουν ΤΕΙ για να έχουν αντιστοιχία τα πτυχία των ΤΕΙ που καταργήθηκαν αλλά μάλλον δεν έχουν καταλάβει πως αυτό θα ισχύει το πολύ για λίγους ακόμη μήνες. Μετά τη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου τα ΤΕΙ θα ανήκουν πλέον στο βιβλίο της ιστορίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε όλη την Ευρώπη τα ΤΕΙ αντιμετωπίζονται ως ισότιμα των πανεπιστημίων και αυτό πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να το πράξει. ΤΕΛΟΣ.

 
Απόφοιτος ΑΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
15 Μαρ 2019 12:24

Το θέμα είναι μόνο να μην βγει καμία προκήρυξη για το Δημόσιο και ζητάνε ως επικουρικό προσόν την σχολή ως ΠΕ και Δευτερευόντως ως ΤΕ. Διότι στον Ιδιωτικό τομέα ότι και να έχεις αν δεν έχεις προϋπηρεσία ή Δεν διαπραγματευτείς τον μισθό σου πάλι τον κατώτατο θα παίρνεις είτε είσαι ΤΕ είτε ΠΕ (αν βρεις εργασία.) Αλλά και πάλι αν θέλουν να βάλουν δικούς τους (η κάθε κυβέρνηση) θα βρει τον τρόπο της.
Άρα όλη η συζήτηση γίνεται για το ποιος θα έχει πλεονέκτημα σε μόρια ή σειρά στο Δημόσιο. Και δεν μας τιμάει. Πρέπει πάντως να δοθεί λύση για την ισοτίμηση έστω και με ενδο-τμηματικές εξετάσεις των μαθημάτων που έχουν αλλάξει.

 
Νίκος
15 Μαρ 2019 12:37

Καταργήθηκαν τα ΤΕΙ μην τα μπερδευετε με τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία. Εσείς απλά είσασταν άτυχοι και σπουδάσατε σε ένα ΤΕΙ. Τώρα τα πράγματα άλλαξαν. Τα παιδιά εφέτος που δίνουν εξετάσεις είναι τα πιο τυχερά αφού η ύλη είναι η ίδια με περυσι και έχουν επιλογές μόνο Πανεπιστήμια.
Από του χρόνου η ύλη αυξάνει σημαντικά και επιστρέφουμε σιγά σιγά στην εποχή των δεσμών. Ευτυχώς όμως δεν θα υπάρχουν τα ΤΕΙ.

 
@Nικος
15 Μαρ 2019 19:44

Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά σύντομα αποκτούν ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο με του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Το αυτονόητο και το δίκαιο γίνονται πράξη

 
Άλλα πτυχία
15 Μαρ 2019 21:01

Τα ΤΕΙ ήταν άλλου είδους ιδρύματα και ιδρύθηκαν για συγκεκριμένους σκοπούς. Το ανώτατο δεν σημαίνει πανεπιστημιακό. Και αύριο το κράτος μπορεί να φτιάξει ανώτατες επαγγελματικές σχολές. Αυτές δεν θα μπορούν να ζητήσουν ισοτιμία με πτυχία πανεπιστημίων. Τι ισοτιμία να δοθεί όταν έχεις πάρει χαρτί από άλλου είδους ίδρυμα, μη πανεπιστημιακό? Όλα τα άλλα ιδρύματα έδιναν από ιδρύσεώς τους τα ίδια πτυχία. Ο μόνος τρόπος να δινόταν ισοτιμία θα ήταν να περιλαμβανόταν στη συνταγματική αναθεώρηση. Αλλιώς και τη χάρη να σας έκαναν και να το έκαναν με νόμο ή ΠΔ αυτό κατέπιπτε στο πρώτο δικαστήριο. Είναι αδύνατο από νομική άποψη.

 
Απόφοιτος ΤΕΙ
15 Μαρ 2019 21:33

Απευθύνομαι σε όλους τους αντιρρησίες (μέλη ΔΕΠ και φοιτητές),

Σε μία δημοκρατική χώρα που οι πολίτες της διακατέχονται από πραγματικές αξίες, οι κοινωνικές ομάδες στηρίζουν η μία την άλλη σε διάφορες διεκδικήσεις οι οποίες αφορούν το ηθικά και νομικά δίκαιο. Αυτό είναι κάτι παραπάνω επιβεβλημένο σε μία χώρα που θέλει να ευδοκιμήσει και να αναπτυχθεί. Και όταν μιλάμε για ανάπτυξη, δεν αναφερόμαστε μόνο σε αριθμούς και οικονομικά διαγράμματα. Μιλάμε για όλα εκείνα τα δομικά στοιχεία που καθιστούν μια χώρα ανεπτυγμένη. Στην περίπτωση μας όμως δεν κάνουμε λόγο για διαφορετικές κοινωνικές ομάδες. Αυτό διότι αποτελούμε όλοι μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Αποτελούμε μια μεγάλη ομάδα επιστημόνων οι οποίοι καλούμαστε να πάρουμε την σκυτάλη από τους παλαιότερους και να πάμε αυτόν τον τόπο ένα βήμα πιο μπροστά, εγκαταλείποντας τις συντεχνιακές παθογένειες του παρελθόντος. Παθογένειες οι οποίες αναπτύχθηκαν επί τη βάσει ακριβώς αυτής της λογικής που σήμερα διάφορα μέλη ΔΕΠ και φοιτητές του ΠΑΔΑ αντιδρούν με μένος απέναντι στα δίκαια και νόμιμα αιτήματα των συναδέλφων τους αποφοίτων ΤΕΙ, άνευ λογικών επιχειρημάτων, απλά και μόνο για να ικανοποιήσουν τον προσωπικό τους εγωισμό διακατεχόμενοι από ξεπερασμένα στερεότυπα της ελληνικής κοινωνίας και για να μπορούν στο μέλλον να απολαμβάνουν όλα τα «προνόμια» των αποφοίτων ΠΕ σε βάρος των αποφοίτων ΤΕ. Και ρωτάω, όλα αυτά τα χρόνια της βαθιάς οικονομικής, αλλά πρωτίστως πολιτισμικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας, δεν διδαχτήκαμε τίποτα απολύτως;
Το ίδρυμα στο οποίο βρίσκεστε σήμερα εσείς δεν προέκυψε από παρθενογένεση, αλλά έχει μία σπουδαία ακαδημαϊκή ιστορία η οποία κορυφώθηκε με την διαπιστωτικού χαρακτήρα ψήφιση του Ν. 4521/2018 (Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις) και των υπολοίπων νόμων μετονόμασαν τα ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια. Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ διαπρέπουν σε όλους τους τομείς. Αυτή την στιγμή, άλλοι στον τομέα της εκπαίδευσης παράγουν σπουδαίο διδακτικό και ερευνητικό έργο, άλλοι συγγράφουν τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές διατριβές τους, ενώ άλλοι συμβάλουν με εξαιρετική ποιότητα και αποδοτικότητα στην παραγωγική διαδικασία σε όλο το φάσμα της οικονομίας της χώρας.
Προχθές οι συνάδελφοι απόφοιτοι των ΤΕΙ κάνοντας χρήση των δικαιωμάτων τους που απορρέουν από το ίδιο το Σύνταγμα, προχώρησαν σε μία πράξη δημοκρατίας και ακαδημαϊκού πολιτισμού απευθυνόμενοι με τον πιο επίσημο τρόπο στους ακαδημαϊκούς τους δασκάλους και στους κυβερνητικούς παράγοντες αυτού του τόπου αιτούμενοι το δίκαιο και το αυτονόητο. Δηλαδή η πολιτεία να πάψει να τους μεταχειρίζεται άνισα και άδικα, και επιτέλους να αναγνωρίσει έμπρακτα όλα εκείνα τα οποία κατέκτησαν με κόπο και ιδρώτα.
Δεν στάθηκα καθόλου στο νομικό και ακαδημαϊκά ορθό του πράγματος, διότι οι συνάδελφοι απόφοιτοι επιχειρηματολογούν με απόλυτη ορθότητα και με ιδιαίτερη ευγλωττία στην ανωτέρω αίτηση.
Ας πάψουν επιτέλους να μας διακατέχουν συντεχνιακά και άλλου είδους στερεότυπα ως λαός και ας πάμε ένα βήμα πιο μπροστά!

 
SK
15 Μαρ 2019 21:59

Είμαι Πτυχιούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ 1999 & MSc ΕΚΠΑ).

Οι περισσότεροι από μας καταξιωμένοι στον εργασιακό χώρο με πολυετή εμπειρία (στο αντικείμενο σπουδών) και πολλοί με πτυχία δευτέρου και κάποιοι τρίτου κύκλου σπουδών!!

Οι επαγγελματική εμπειρία είναι ανεκτίμητη!!!

Η Ακαδημαϊκότητα σημαντική αλλά δεν καθορίζει καριέρες (προς θεού δεν απαξιώ τίποτα) είναι η "μαγιά". Αν δεν εργαστείς βιογραφικό δεν φτιάχνεις τα πάντα ξεχνιούνται αν δεν "καλλιεργηθούν" και "χτιστούν"!!

Μας έχει φάει η πολύ Θεωρία σε αυτή την χώρα και αυτά που έχουμε διαβάσει δεν ξέρουμε που είναι καν γραμμένα!! Αποστήθιση και παπαγαλία!!!

Εφαρμογή, πράξη και παραγωγή τίποτα!!!!

To 2001 ψηφίζουν ένα Νόμο για την τυπική - θέση των ΤΕΙ στην ανώτατη Εκπαίδευση γιατί ουσιαστικά ήταν. Δεν προκύπτει κανένας διαχωρισμός προ και μετά 2001, υπάρχουν Γνωμοδοτήσεις από τον ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ (π.χ. Αριθμός Απόφαση 524/2013) και πολύ σωστά!!!!

Η ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ των Αποφοίτων, είναι φυσική απόρροια και υποχρέωση, της ωρίμανσης και μετονομασίας των δύο Ιδρυμάτων!!!

Γίνεται σαφές ότι δεν νοείται να μην αναγνωρίζεις τα "ΠΑΙΔΙΑ" σου!! να μην εισάγεις ένα άρθρο για την ισοτίμηση και να τους στερείς κάθε δικαίωμα σε μια τόσο παραγωγική ηλικία (30+&40+) χωρίς το Πτυχίο τους να έχει συνέχεια της μετεξέλιξης της Σχολής τους!! Είναι Αυτονόητο!!!!

Ότι άλλο γράφουν είναι από άγνοια ή εκ του πονηρού!!!

Δεν θέλει "Λογική"....θέλει απλή Νοημοσύνη για να δοθεί λύση στους Αποφοίτους!!!

Με εκτίμηση.

 
Κωνσταντίνος
16 Μαρ 2019 01:05

Παλιός απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας
Άτοπες Συγκρίσεις
Τα παιδιά τα έγραψαν πάρα πολύ καλά με επιχειρήματα και όχι αερολογίες .
Η ΑΣΟΕΕ κε-α ήταν 3 έτη έως το 1955 και όχι Πανεπιστήμιο . Ανωτάτη σχολή τετραετούς διάρκειας έγινε από το 1955 και μετά . Από το 1973 άρχισε να δίνει κάποια μεταπτυχιακά . Πανεπιστήμιο έγινε μετά το 1980 . Επίσης και το πολυτεχνείο μας το ΕΜΠ δεν ιδρύθηκε αρχικά ως πανεπιστήμιο, αλλά τεχνική σχολή ,για όποιους έχουν μελετήσει και είναι γνώστες . Υπήρξε μεταβατική εξέλιξη ως που να γίνει αυτό που είναι σήμερα . Πανεπιστήμιο. Υπήρξε ισοτιμία στα πτυχία σ΄όλες τις περιπτώσεις πριν και μετά . Γιατί να μην γίνει το ίδιο και με τα Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ,εφόσον τα πτυχία τους δίνουν 240 ECTS και κατατάσσονται στο επίπεδο 6 του πλαισίου επαγγελματικών προσόντων της ΕΕ , ισότιμα με τα τετραετή πανεπιστήμια ;;;; Όπως γνωρίζουμε όταν τα πρώτα μέλη σε μια σχέση είναι ίσα θα είναι και τα δεύτερα!!! Δηλαδή ΤΕΙ = ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΑ = 240 ECTS ,επίπεδο 6 .
Η ισοτιμία είναι κάτι που αργά ή γρήγορα θα πρέπει να γίνει. Δεν μπορεί να υπάρχουν δυο ειδών πολίτες με διαφορετική μεταχείριση από το σύνταγμα .
Επίσης κοι το σύνταγμα , κάνει λόγω για ανώτατη εκπαίδευση και όχι για Πανεπιστήμια που βεβαίως ΤΕΙ και Πανεπιστήμια ανήκουν σ΄αυτή .

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean