Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Δηλώσεις του υπ. Παιδείας μετά τη συνάντηση με την ΟΛΜΕ

Δημοσίευση: 14/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Tο τελικό σχέδιο του υπουργείου για τη νέα Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  καθώς και θέματα που σχετίζονται με τους διορισμούς των εκπαιδευτικών και την έναρξη του σχολικού ωραρίου, συζητήθηκαν στη σημερινή συνάντηση του υπουργού παιδείας Κ. Γαβρόγλου μ ετο ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Αμέσως μετά ο υπουργός Παιδείας δήλωσε τα εξής:

«Είχαμε μία συνάντηση με την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και  ανάμεσα σε αυτά που συζητήσαμε είναι το τελικό σχέδιο με βάση το οποίο θα προχωρήσουμε στη νομοθετική μας πρωτοβουλία για τη νέα Γ’ Λυκείου και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, είναι ένα σχέδιο που βασίζεται στη φιλοσοφία των προτάσεων που παρουσιάσαμε στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2018 για τις οποίες έχει γίνει διάλογος και με την ΟΛΜΕ.

Σε αυτήν ακριβώς τη λογική εμείς καλούμε την ΟΛΜΕ να μελετήσει προσεκτικά το σχέδιο γιατί πολλά από όσα ισχυρίζεται, δεν υπάρχουν στο σχέδιο.  Το βασικό στο οποίο και η ΟΛΜΕ και η αξιωματική αντιπολίτευση αρνούνται να πάρουν θέση είναι ποιο είναι το πρόβλημα που πάμε να λύσουμε σήμερα. Γιατί κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πάει να λύσει ένα πρόβλημα. Το πρόβλημα που πάμε να λύσουμε είναι πρώτον, ότι εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά δεν υπάρχει Γ’ Λυκείου, ανεξάρτητα από τις εξαιρετικά φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και δεύτερον, υπάρχει ένας θεσμός εκτός του δημόσιου σχολείου που πολλά άτομα στην κοινωνία έχουν συναινέσει ότι είναι ο θεσμός που σε προετοιμάζει για τις εξετάσεις. Αυτό μία Πολιτεία που είναι υπεύθυνη για τη δημόσια εκπαίδευση, δεν μπορεί να το δεχτεί. Άρα προτείνουμε ένα σύστημα που αρχίζει να ανατρέπει αυτή τη λογική.

Ποια είναι η λογική του συστήματος; Πρώτον: ότι έχουμε λίγα μαθήματα, πολλές ώρες. Είναι λάθος, και το είπα στους συναδέλφους, να υποστηρίζει κανείς ότι αυτό είναι εναντίον της Γενικής Παιδείας. Γενική Παιδεία είναι να μαθαίνεις Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Ιστορία κτλ. Είναι μέρος της Γενικής μας Παιδείας αλλά, ταυτοχρόνως, προετοιμάζεσαι και για το Πανεπιστήμιο.

Το δεύτερο: οι πολλές ώρες θα δώσουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να μπορούν να έχουν μία άνεση μέσα στην τάξη και να έχουν τη δυνατότητα να συζητάνε με τα παιδιά. Επιπλέον, να κάνουν περισσότερες ασκήσεις, περισσότερες επαναλήψεις, και εν πάση περιπτώσει δεν θα έχουν αυτήν την πίεση που έχουν τώρα οι εκπαιδευτικοί.

Τρίτον, το απολυτήριο φέτος δεν θα μετρήσει για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Αντιθέτως, θα γίνουν όλες αυτές οι διεργασίες για την αναβάθμιση του απολυτηρίου.
Ερώτημα λοιπόν: είναι κανείς σήμερα ευχαριστημένος από το πώς παίρνουν απολυτήριο τα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα οι εκπαιδευτικοί. Εμείς, λοιπόν, λέμε ότι θα υπάρχει ένας άλλος τρόπος, αυτός που έχουμε προτείνει και με τον οποίον συμφωνεί και η ίδια η ΟΛΜΕ. Πρέπει να αναβαθμιστεί το ίδιο το απολυτήριο, άρα να αναβαθμιστεί η Γ’ Λυκείου και η κατάληξή της που είναι το απολυτήριο.

Και το τελευταίο είναι ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια που για πρώτη φορά από την μεταπολίτευση και μετά, δίνει τη δυνατότητα να εισάγεται κανείς σε Τμήματα μόνο με το απολυτήριο.

Αυτό ανοίγει νέες δυνατότητες και για την κοινωνία μας και για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό θα γίνει σε Τμήματα αναβαθμισμένα, γιατί είναι μέρος του μεταρρυθμιστικού σχεδίου που έχουμε για την Τριτοβάθμια  Εκπαίδευση και θα συνοδεύεται με επαρκές προσωπικό και πρόσθετη χρηματοδότηση. Έχουμε δεσμευτεί  όχι μόνο  στη Βουλή, αλλά έχουμε ήδη δώσει και τις αντίστοιχες θέσεις.

Άρα την Α΄ Δήλωση  θα την συμπληρώνουν τον Οκτώβριο της Γ’ Λυκείου. Νομίζω ότι είναι ένα πρώτο βήμα επίλυσης μιας κατάστασης που την έχει καθηλώσει και μια νοοτροπία που έχει κυριαρχήσει στην κοινωνία μας. Και οι νοοτροπίες, ξέρετε, δεν αλλάζουν μόνο με νόμους, αλλά θέλουν και μία συζήτηση γι’ αυτό και εμείς επί ένα χρόνο συζητάμε και ξανασυζητάμε το σχέδιο».

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ