Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ενστάσεις και διαφωνίες στην πρόταση του υπουργείου για το σύστημα πρόσβασης

Είναι αυτονόητο ότι αν το Υπουργείο εμμείνει στις θέσεις του θα είναι μονόδρομος η άμεση απάντηση της Ομοσπονδίας με Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου το επόμενο διάστημα
Δημοσίευση: 14/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του προέδρου της ΟΛΜΕ  Νικηφόρου Κωνσταντίνου

Μετά την τελευταία συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας τον Σεπτέμβριο του 2018 και τα συνεχή αιτήματα της Ομοσπονδίας για διευκρινήσεις πάνω στις «διαρροές» σχετικά με τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης ο Υπουργός Παιδείας παρουσίασε σήμερα στην Ομοσπονδία κάποιες γενικές αρχές για τα μαθήματα, την ύλη, το Εθνικό Απολυτήριο και τις εισαγωγικές εξετάσεις.

Στην τοποθέτηση μου αφού εξέφρασα για άλλη μία φορά τις ενστάσεις και τις διαφωνίες σε αυτές τις γενικές αρχές του υπουργείου τόνισα ότι με την πρόταση αυτή:

•    Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.

•    Μετατρέπεται η Γ΄ τάξη του Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

•    Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για  την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

•    Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».

•    Διπλασιάζεται το άγχος των  εξετάσεων  με  την θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Να διευκρινίσω στην εκπαιδευτική κοινότητα και να απαντήσω στον κ. Υπουργό ότι όλο το προηγούμενο διάστημα δεν έγινε καμία συζήτηση και κανένας διάλογος με την Ομοσπονδία όπως αναληθώς ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Γαβρόγλου.

Να τονίσω επίσης ότι δεν μπορεί ο κ. υπουργός να απαξιώνει όλη τη δουλειά των εκπαιδευτικών στις 3 τάξεις του Λυκείου αναφερόμενος μόνιμα στις άδειες τάξεις της Γ΄ Λυκείου από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεται με τον περιορισμό ανά μήνα των απουσιών που θα μπορούσε να αιτιολογήσει ο κάθε μαθητής.

Η απάντηση στον «θεσμό εκτός δημοσίου σχολείου» στον οποίο αναφέρθηκε ο κ. Γαβρόγλου δεν γίνεται με την δημιουργία ενός κακέκτυπου του θεσμού αυτού αλλά με ένα δημόσιο λύκειο που θα έχει όλους τους εκπαιδευτικούς στην τάξη από την έναρξη της χρονιάς (πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα άρχισαν να διδάσκονται σε πάρα πολλά σχολεία μετά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο!), ενισχυτική διδασκαλία από 11 Σεπτεμβρίου (και όχι πριν τα Χριστούγεννα),  ύλη σταθερή και όχι αλλαγές αυτής 2 και 3 φορές ακόμα και μέσα στην ίδια σχολική χρονιά, κ.α.

Θα πρέπει να σημειώσω επίσης ότι οι εξετάσεις για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου δεν θα είναι αξιοκρατικές και αντικειμενικές καθώς σε επίπεδο «ομάδας σχολείων» που θα γίνονται και θα δίνονται τα θέματα θα έχουν έντονο το στοιχείο της υποκειμενικότητας και της τοπικότητας. Από τη στιγμή που θα μετράει το Εθνικό Απολυτήριο στην πρόσβαση στα ΑΕΙ κατά 10% θα υπάρχει και πρόβλημα αντισυνταγματικότητας σχετικά με τις ίδιες και ίσες ευκαιρίες μεταξύ μαθητών που θα δίνουν διαφορετικά θέματα και εξετάσεις σε επίπεδο ομάδας σχολείων, καθώς στη μία (ομάδα σχολείων) μπορεί να είναι εύκολα και στην άλλη δύσκολα. Να απαντήσουμε στον κ. Γαβρόγλου ότι με την πρόταση του δεν αναβαθμίζεται το Απολυτήριο αλλά αντίθετα υποβαθμίζεται!

Στόχος και αποστολή του δημόσιου σχολείου είναι να προσφέρει τις ίδιες και ίσες ευκαιρίες για την είσοδο όλων των μαθητών στα ΑΕΙ αξιοκρατικά και αντικειμενικά και όχι με «τοπικές ιδιαιτερότητες» και πιθανές ανισότητες!  

Ο Υπουργός Παιδείας τέλος δεσμεύτηκε ότι πριν βγάλει το σχέδιο σε δημόσια διαβούλευση θα συναντηθεί ξανά την επόμενη εβδομάδα με την Ομοσπονδία για συζήτηση και παρεμβάσεις.

Η Ομοσπονδία θα μελετήσει τις γενικές θέσεις που περιλαμβάνει το σχέδιο του Υπουργείου και θα διαμορφώσει την πρότασή της.

Είναι αυτονόητο ότι αν το Υπουργείο εμμείνει στις θέσεις του θα είναι μονόδρομος η άμεση απάντηση της Ομοσπονδίας με Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου το επόμενο διάστημα. 

Σχόλια (1)

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
15 Μαρ 2019 13:42

Κύριε πρόεδρε σωστά τα περισσότερα όσων αναφέρεις όμως να θυμάσαι ότι και τα ΕΠΑΛ είναι σχολεία με συναδέλφους και μαθητές και όχι πολίτες β΄κατηγορίας...Ποια θα είναι η απάντηση της ΟΛΜΕ στα προωθούμενα σχέδια του υπουργείου για την δραματική μείωση των εισακτέων μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω των συγχωνεύσεων των ΤΕΙ με τα ΑΕΙ(άρον -άρον και αυτά φυσικά και στο πόδι)από το 20% στο 5%;Υπάρχει και η Ελλάδα των ΕΠΑΛ που εκπροσωπείται από εσας ή όχι;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean