Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η παιδεία σε αναστολή

Δημοσίευση: 14/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη σχολική χρονιά 2012-2013 συνέβη κάτι αξιοσημείωτο για την ελληνική πραγματικότητα.

Ήταν η χρονιά, κατά την οποία εκπαιδευτικοί δέχτηκαν για πρώτη φορά να αξιολογηθούν - προκειμένου να επιλεγούν για να διδάξουν στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) - και ήταν επίσης η χρονιά, κατά την οποία η επιλογή των μαθητών έγινε με εξετάσεις.

Η σύζευξη αυτή, μαζί με το εκπαιδευτικό όραμα κάποιων ανθρώπων, οδήγησε στην άνθιση των 60 τότε Προτύπων Πειραματικών Σχολείων.

Μέσα σε μια διετία τα ΠΠΣ είχαν αρχίσει να διαμορφώνουν μια νέα δημιουργική εκπαιδευτική πραγματικότητα αλλά και να συμπαρασύρουν την παιδεία προς μια ανοδική πορεία.

Εν ολίγοις υπηρετούσαν τον σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκαν, λειτουργώντας ως παραδείγματα προς μίμηση.

Μια κοινωνία με υγιή αντανακλαστικά στοχεύει στην άμεση αναπαραγωγή των επιτυχημένων μοντέλων της.

Εξάλλου τα λαμπρά επιτεύγματα στον χώρο των Τεχνών, των Γραμμάτων, της Επιστήμης και του Αθλητισμού είναι που μας κάνουν κάθε τόσο υπερήφανους.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει αδρανήσει ως διαδικασία, η εισαγωγική εξέταση των μαθητών δαιμονοποιήθηκε και περιορίστηκε στα πέντε πρότυπα, ενώ οι καινοτόμες δράσεις εξαφανίζονται από τον εκπαιδευτικό ορίζοντα.

Δυστυχώς, κατά το τρέχον εκπαιδευτικό έτος, εμείς, οι γονείς των μαθητών των ΠΠΣ, με ιδιαίτερη ανησυχία διαπιστώνουμε ότι οι θεσμοί, οι οποίοι ρυθμίζουν τη λειτουργία των σχολείων αυτών, παρέλυσαν και το νομικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία τους καταστρατηγείται.

Η θητεία των φορέων εισήγησης και λήψης αποφάσεων έχει λήξει, χωρίς πρόβλεψη ανανέωσής της. Συνέπεια αυτού είναι η αβεβαιότητα για την διεξαγωγή των εξετάσεων εισαγωγής μαθητών στα πρότυπα και η αντίστοιχη αβεβαιότητα για τη διαδικασία κλήρωσης στα πειραματικά το προσεχές σχολικό έτος, όπως και η απουσία πλαισίου κάλυψης των κενών διδακτικών ωρών.

Θα γίνουν οι εξετάσεις με αξιοκρατικό τρόπο όπως μέχρι τώρα; Θα υπάρχουν αξιολογημένοι καθηγητές στα σχολεία αυτά τον Σεπτέμβριο; Κανείς δε γνωρίζει και κάνεις υπεύθυνος δεν απαντά…

Μία χώρα που θέλει να πάει μπροστά οφείλει να αναβαθμίσει την εκπαιδευτική διαδικασία, δίνοντας ευκαιρία συμμετοχής σε όλο και περισσότερα παιδιά με αφοσίωση στον στόχο και θέληση να αγωνιστούν, ώστε αυτά αργότερα να αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη. Η σύγχρονη Ελλάδα το έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ!

Ζητούμε, λοιπόν, άμεσα την εφαρμογή του νομικού πλαισίου που διέπει την λειτουργία των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων και την επαναλειτουργία της ΔΕΠΠΣ (Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων) ώστε τα σχολεία αυτά να συνεχίσουν να υπάρχουν και να επιτελούν τους στόχους τους. Είναι δικαίωμα των παιδιών που αγωνίστηκαν για την εισαγωγή τους σ’ αυτά, επιβράβευση των εκπαιδευτικών που τα στήριξαν αλλά και ελπίδα για την ελληνική κοινωνία!

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ.

 Πρόεδρος     ΓΚΕΝΑΚΟΣ Παναγιώτης
Αντιπρόεδρος Α'  ΚΑΚΚΑΒΑ Άντζελα
Αντιπρόεδρος Β'  ΤΣΟΠΑΝΕΛΛΗ Αννίτα
Γραμματέας     ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ Δήμητρα
Ταμίας         ΦΛΩΚΟΣ Κωνσταντίνος
Μέλη          ΤΣΙΚΡΙΚΑ Μάτα
                  ΙΩΑΝΝΙΔΗ Ελένη

Συνυπογράφουν :
Ευστράτιος Περγάμαλης        Πρόεδρος Σ.Γ.Κ. Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων
Γρηγόρης Τζιβελέκας        Πρόεδρος Σ.Γ.Κ. Προτύπου Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά    
Νίκος Γεννάδιος         Πρόεδρος Σ.Γ.Κ. Προτύπου Λυκείου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά   

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ (υπογραφές)
1    Αβέρωφ Έφη (μουσικολόγος)
2    Αλεξανδρίδης Αθανάσιος  (Παιδοψυχίατρος,  Ψυχαναλυτής)
3    Αναστασοπούλου-Κριμιζή Μαρία (συνταξιούχος Καθηγήτρια Αγγλικής &συγκριτικήςΛογοτεχνίας του πανεπιστημίου Αθηνών)
4    Αχιλλέως Κλαίρη (Δρ Φυσικής, Εκπαιδευτικός- Υποδιευθύντρια 1ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης " Μανόλης Ανδρόνικος", Μέλος ΕΠΕΣ)
5    Βερεμής Θάνος (Ιστορικός - Πανεπιστημιακός)
6    Βερεμής Μάρκος (Επιχειρηματίας)
7    Γιανναράς Χρήστος (ομότιμος Καθηγητής Φιλοσοφίας)
8    Δαγκλής Α. Ιωάννης (Καθηγητής του ΕΚΠΑ)
9    Δήμου Νίκος (Συγγραφέας)
10    Καλλιβρούσης Ιωακείμ (Φυσικός, Διαφημιστής, επικοινωνιολόγος, Πρόεδρος Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδας)
11    Κανάρης Τσίγκανος (Καθηγητής Αστροφυσικής)
12    Καραμπελας Γιώργος (Ομότιμος Καθηγητής νευρολογίας)
13    Καφετζόπουλος Αντώνης (Ηθοποιός)
14    Κορρές Μανώλης (Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Δρ. Αρχιτέκτων-Μηχ. ΕΜΠ, Dr. Ph. h.c. FUBerlin.)
15    Κριμιζής Σταμάτιος (Ακαδημαϊκός)
16    Λουκαΐτου-ΣιδέρηΑναστασία ( Αρχιτέκτονας, Associate Dean of Academic Affairs και Urban Planning Professor στο UCLA School of Public Affairs)
17    Μακροπουλος Κωνσταντίνος (Ομότιμος καθηγητής του ΕΚΠΑ πρώην κοσμητορας της σχολής θετικών επιστημών του ΕΚΠΑ)
18    Μαρκουλάκης Κωνσταντίνος (Ηθοποιός)
19    Μεταξά Μαργαρίτα (Φυσικός, εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας, δρ)
20    Μιχαηλίδης Τεύκρος (Μαθηματικός - Συγγραφέας)
21    ΜιχαλοπούλουΑμάντα (Συγγραφέας)
22    Μουτσόπουλος Μ. Χαράλαμπος (Ακαδημαϊκός)
23    Μπενέτου Βασιλική (Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
24    Μπουλμέτης Τάσος (Σκηνοθέτης)
25    Ξυδάκης Νίκος (Μουσικός)
26    Παπαθεοδωρίδης Γεώργιος (Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών & Διευθυντής Παν/κής Γαστρεντερολογικής Κλινικής Γ.Ν.Α. «Λαϊκό»)
27    Πίττας Κωνσταντίνος (Φωτογράφος, απόφοιτος Βαρβακείου)
28    Σύψα Βάνα (Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
29    Τζιφάκης Χρήστος  (Μουσικός συνθέτης σολίστ κιθάρας)
30    Τόμπρας Γιώργος (Kαθηγητής& Πρόεδρος του τμήματος φυσικής του ΕΚΠΑ)
31    Τραχανάς Στέφανος  (διευθύντης κέντρου διαδικτυακών μαθημάτων mathesisπανεπιστημιακες εκδόσεις Κρήτης)
32    Φακίνου Ευγενία (Συγγραφέας)
33    Χαΐνης Δημήτρης Αποστολάκης
34    Χανιώτης Άγγελος (Αντεπιστέλλον Μέλος Ακαδημίας Αθηνών, Καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας Ινστιτούτου Προηγμένων Μελετών, Πρίνστον, τ. αντιπρύτανης Πανεπιστημίου Χαϊδελβέργης)
35    Χαραλαμπόπουλος Βασίλης (Hθοποιός)
36    Χριστοδουλάκης Ιωάννης (Φυσικός, Dr.researchfellow ΕΚΕΦΕ, Δημόκριτος ΕΚΠΑ)
37    Ψυχογυιού Μήνα (Επίκουρη Καθηγήτρια Παθολογίας Λοιμώξεων, ΕΚΠΑ)

Σχόλια (2)

 
εκπαιδευτικός και γονιός
18 Μαρ 2019 01:27

Μερικά σχόλια για το απαράδεκτο της γενικότερης λογικής των επιχειρημάτων της επιστολής, ο σκοπός της οποίας εντούτοις είναι απόλυτα θεμιτός. Πρώτον, τα Πειραματικά σχολεία πρόσφεραν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και πριν από το 2012 - 2013 (!!!). Δεν είχαν ανάγκη δηλαδή οι εκπαιδευτικοί τη ΔΕΠΠΣ - που ήρθε ουρανοκατέβατα και καμιά σχέση δεν είχε με τα σχολεία αυτά - κι ούτε βέβαια την "αξιολόγησή" της για να εργαστούν δημιουργικά και γόνιμα. Δεύτερον, οι εξετάσεις εισαγωγής - αντί κλήρωσης - μετέτρεψαν πολλά από τα σχολεία αυτά από κοιτίδες μάθησης και πολιτισμού σε πεδία έντονης ανταγωνιστικότητας, συντηρητικότητας και φορμαλισμού (μήπως τελικά σε αυτή την κοινωνία προσβλέπουν ή αποσκοπούν σήμερα;) Τρίτον, αποσιωπάται εν γένει ότι η διοικητική αναδιάρθρωση των σχολείων αυτών κάτω από τη ΔΕΠΠΣ δεν ήταν παρά ένα χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του ΙΕΠ, από το οποίο και τίποτα τελικά δεν έφθασε στα ίδια τα σχολεία... Τέταρτον, ο νόμος του 2011 επέβαλε στους εκπαιδευτικούς των πειραματικών καθεστώς εργασιακής ομηρίας, στερώντας τους την οργανικότητα θέσης και οδηγώντας σταδιακά στην αποχώρηση πολλών αξιόλογων εκπαιδευτικών από τα σχολεία αυτά. Συμπέρασμα: τα προβλήματα των σχολείων ξεκίνησαν ακριβώς με τη ίδρυση της ΔΕΠΠΣ, εάν άφηναν τα Πειραματικά με το προηγούμενο καθεστώς λειτουργίας τους θα είχαν συνεχίσει την απρόσκοπτα την άριστη λειτουργία τους και δεν θα φθάναμε στο σημερινό αδιέξοδο. Άραγε τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα σχολεία αυτά;

 
ANDGIAN
19 Μαρ 2019 11:44

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ
1. το προβλημα εινια η αξιολόγηση ή το προβλημα εινια η νεα κατευθυνση μεσα απο συνεχεις βελτιωσεις?
2.εξετασεις εισαγωής: δηλ για έναν εκπαιδευτικό η κληρωση με στρωματοποιημενο & αντιπροσωπευτικό δειγμα εινια προτιμότερη παιδαγωγικά απο την προσπαθεια.(μαλλον κρυβεται το 20% καπου εκει σωστα?) Κια τι θα πειτε μετα? δεν πειραζει δεν σταθηκες τυχερός? δεν ταρβηξες φυλλο καλό?
Και το σημαντικότερο: μιλαμε για τα ίδια παιδιά που οι ίδιοι γονεις τα πηγαινουν σε εξετασεις Α1,Α2 delf Goethe κλπ αλλα αρνούνται στο βωμό της ..ανταγωνιστικότητας (!) να τα ωθησουν στην εξεταση! λες και όλα τα υπόλοιπα ( αθλητισμός κλπ ..εινια ανευ!) μαλλον προσπαθούμε να κοροϊδέψουμε τοςυ ευατο΄ςυ μας
3.ΔΕΠΠΣ και χρηματοδότηση : και που το προβλημα ΕΑΝ αυτη η χρηματοδότηση γίνονταν ισοδύναμα εκτ΄ςο κληροδοτηματων κλπ? και με πλανο προγραμμα ανοιχτων συνεργατικών ΠΠ σχολείων με τα γειτονικα? δλ δεν θελουμε την χρηματοδότηση? η μηπως εινια καλή όταν προκύτπει απο Νιαρχο & Ωνασειο?
4.Εργασιακή ομηρία: σωστη η παρατηρηση.αυτο με τη στερηση οργανικής θεσης ήταν λαθος! αντι της χρησιμοποίησης των συγκεκριμενων καθηγητων για διήθηση όσμωση της εμπειρίας τους γινονταν τελικα θυματα μιας απιστετης γραφειοκρατίας

αυτα

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ