Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΟΛΜΕ: Τι μας είπε ο υπουργός για Νέο Λύκειο, διορισμούς, έναρξη μαθημάτων στις 9, επιμόρφωση και εκδρομές

Δημοσίευση: 15/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε εχθές κατόπιν αιτήματός του με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου παρουσία της Υφυπουργού κας Τζούφη και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων. Η συζήτηση διάρκειας 2 ωρών στράφηκε κυρίως γύρω από το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και άλλα ζητήματα που κατόπιν έθεσε η Ομοσπονδία.

Αναλυτικότερα:

Για το Νέο Λύκειο:

Ο Υπουργός Παιδείας παρουσίασε στην Ομοσπονδία, επιδίδοντας και σχετικό 9σέλιδο φυλλάδιο, τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο που θα κατατεθεί προσεχώς στη Βουλή. Τα κύρια σημεία της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας παραμένουν ίδια με τις εξαγγελίες του Σεπτέμβρη του 2018.

Οι αλλαγές αφορούν:

•    στην εισαγωγή του μαθήματος των Λατινικών ως μαθήματος επιλογής,
•    στη μη προσμέτρηση του βαθμού του Απολυτηρίου για την 1η χρονιά εφαρμογής του συστήματος (2020) στην εισαγωγή των αποφοίτων στην Γ/βάθμια Εκπ/ση
•    στις Α δηλώσεις των μαθητών για τις σχολές προτίμησής τους για τον χαρακτηρισμό των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης, ότι θα γίνουν τον Οκτώβρη.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέφρασε για άλλη μία φορά τις ενστάσεις και τις διαφωνίες του στο σχέδιο του υπουργείου και τοποθετήθηκε λέγοντας ότι με την πρόταση αυτή:

•    Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.
•    Μετατρέπεται η Γ΄ τάξη του Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
•    Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου, και ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική μείωση της παραπαιδείας.  
•    Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».
•    Διπλασιάζεται το άγχος των  εξετάσεων  με  την θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι πριν βγάλει το σχέδιο σε δημόσια διαβούλευση θα συναντηθεί ξανά την επόμενη εβδομάδα με την Ομοσπονδία για συζήτηση και παρεμβάσεις.

Η Ομοσπονδία θα μελετήσει τις γενικές θέσεις που περιλαμβάνει το σχέδιο του Υπουργείου και θα διαμορφώσει την απάντησή της.
Είναι αυτονόητο ότι αν το Υπουργείο εμμείνει στις θέσεις του θα είναι μονόδρομος η άμεση απάντηση της Ομοσπονδίας με Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου το επόμενο διάστημα. 

Για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και γενικότερα:

•    Το ΥΠΠΕΘ δεσμεύτηκε ότι η αναλογία των προσλήψεων-διορισμών θα είναι περίπου ίδια με την αναλογία των προσλήψεων αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.
•    Επίσης δεσμεύτηκε για τη συγκεκριμενοποίηση του τρόπου καθορισμού των οργανικών θέσεων στα τμήματα ένταξης της Β/βάθμιας Εκπ/σης.
•    Ανέφερε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι η προκήρυξη για τους 10.500 διορισμούς στη γενική παιδεία να είναι δεσμευτική και η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Για την ώρα έναρξης των μαθημάτων:

Απάντησε ότι δεν υπάρχει οριστική απόφαση και ότι υπάρχει Επιτροπή Επιστημονικών και Κοινωνικών φορέων που εξετάζει το θέμα και στην οποία θα κληθεί άμεσα και η ΟΛΜΕ.

Για το 25% των διαθέσιμων:

Ο Υφυπουργός Παιδείας κα Τζούφη απάντησε σε αυτό ότι βάση του ν. 4472, το αίτημα της Ομοσπονδίας και των συναδέλφων που ήταν σε διαθεσιμότητα είναι δίκαιο, ότι υπάρχει συνεργασία μεταξύ των Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ και του Λογιστηρίου του Κράτους και προέτρεψε τους συναδέλφους που ήταν στη διαθεσιμότητα να προχωρήσουν σε αιτήσεις στις ΔΔΕ για την ικανοποίηση του αιτήματός τους.

Ίδρυση Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης:

Σε προσεχές νομοσχέδιο ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι προβλέπεται η ίδρυση Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης (εξ αποστάσεως και δια ζώσης-μεικτό) για τους εκπαιδευτικούς.

Για τις σχολικές εκδρομές:

Μετά τα τελευταία κρούσματα ασυνέπειας τουριστικών γραφείων που οργάνωναν σχολικές εκδρομές, με αποτέλεσμα τη ματαίωση των εκδρομών και την απώλεια των χρημάτων των οικογενειών των μαθητών, ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει το θέμα και πρότεινε από κοινού με την Ομοσπονδία να βρεθούν δικλείδες ασφαλείας για να μην υπάρξουν παρόμοια φαινόμενα.

Σχόλια (4)

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ 22 ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΊΑΣ
16 Μαρ 2019 10:20

Ο Κος Γαβρογλου όπως και οι προκατοχοι του έκαναν προτάσεις, ψήφιζαν νόμους που άλλοτε είχαν θετικό πρόσημο και ενίοτε όχι. Η ΟΛΜΕ δε θυμάμαι ποτέ να καταθέσει μια πρόταση για να αντιμτωπιστουν οι παθογένειες στη Β / θμια εκπ / ση. Αντιθέτως διαφωνεί με καταγγελτικο λόγο απέναντι σε όλους τους υπουργούς και σε όλες τις μεταρρυθμισεις-αλλαγές που έχουν επιχειρηθεί στο παρελθόν. Δλδ να μην αλλάξει τπτ στη Γ Λυκειου όπου στην τάξη αυτή όλα λειτουργούν ιδανικά για το μαθητή και τον εκπαιδευτικό ??????? Απαιτούμε από την ΟΛΜΕ προτάσεις που θα βελτιώσουν τις οποιες στρεβλώσεις παρατηρουνται στη Β / θμια εκπ / ση. Εκτός και αν δεν υπάρχουν ...........

 
SHASA
17 Μαρ 2019 09:33

1 Η γενική παιδεία με το τωρινό σύστημα είναι υποβαθμισμενη αφού οι μαθητές διαβάζουν μόνο τα πανελλαδικως εξεταζομενα μαθηματα. 2 Με το τωρινό σύστημα η Γ λυκειου δε λειτουργεί προς όφελος του μαθητή διότι το φροντιστήριο επικυριαρχει της τάξης αυτής. Έτσι υπάρχει η στρέβλωση ο μαθητής να διαβάζει μόνο τα πανελλαδικως εξεταζόμενα μαθήματα που εμβαθύνει στο φροντιστήριο. 3 Με το τωρινό σύστημα πρόσβασης λίγοι μαθητές σπουδάζουν αυτό που θελουν λόγω χαμηλών επιδόσεων τους στις πανελλαδικές εξετάσεις. Έτσι οι λίγοι με τις υψηλές επιδόσεις σπουδάζουν αυτό που θέλουν ενώ οι πολλοί κάτι άλλο από τις επιθυμίες τους. Επομένως η διάκριση -κατά την ΟΛΜΕ - και η δημιουργία μορφωτικων ανισοτητων πάντα ίσχυε και θα ισχύει . Οι διαφορετικές επιδόσεις των μαθητών οι οποίες τους εισάγουν σε διάφορες σχολές δεν αφορά κατηγοριοποιηση τους. Είναι δυνατόν όλοι που επιθυμούν να σπουδάσουν πχ. γιατροι να εισαχθούν στην ιατρική ???? Πάντα θα υπάρχουν οι χαμηλές επιδόσεις που θα οδηγούν μαθητές σε χαμηλής ζήτησης σχολές. Αντί κινητοποιησεων από την ΟΛΜΕ απαιτούμε προτάσεις και συνεργεια ώστε να βελτιωθεί η παρεχομενη παιδεία προς όφελος των μαθητών σήμερα και αυριανων πολιτών. Είναι αναγκαία η αναμόρφωση της Γ λυκειου και του εξεταστικου συστήματος διότι προσπαθεί έντιμα να αμβλυνει τις παθογένειες που πλήττουν τη Β / θμια εκπ / ση και κυρίαρχα την πολύπαθη Γ λυκειου.

 
Δημήτρης
17 Μαρ 2019 13:01

Η ΟΛΜΕ διαμαρτύρεται γιατί "Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου". Τέτοιου είδους διαμαρτυρίες, που προφανώς έχουν στόχο ένα ακροατήριο που δεν έχει ξανακούσει λέξεις και εκφράσεις όπως μαθήματα γενικής παιδείας στο λύκειο, υποτιμάει τη νοημοσύνη των συναδέλφων.
Μπορεί να μας πει η ΟΛΜΕ ποια είναι η πρόταση της για την αναβάθμιση των μαθημάτων γενικής παιδείας στο Λύκειο ; Να εξετάζονται και να υπολογίζεται η επίδοση για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο ; Όχι, γιατί έτσι αυξάνεται το άγχος (!). Να καταργηθεί η διδασκαλία τους ; Όχι, γιατί έτσι υποβαθμίζεται ο παιδαγωγικός ρόλος και η πολύπλευρη μόρφωση που προσφέρει το Λύκειο. Να παραμείνουν έτσι όπως έχουν ; Όχι, γιατί τα ψυχοφάρμακα έχουν ακριβύνει και δεν τα σηκώνει το βαλάντιο ενός εκπαιδευτικού γενικής παιδείας. Υπάρχουν προτάσεις απο την ΟΛΜΕ, ή ισχύει αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι συνάδελφοι, οτι δηλαδή η ΟΛΜΕ θέλει να αλλάξουν όλα, αρκεί να μην αλλάξει τίποτε !

 
ΜΒ
17 Μαρ 2019 16:56

Πρώτα από όλα πιστεύω ότι όλες οι τάξεις του Λυκείου πρέπει να έχουν μαθήματα γενικής παιδείας!
Τώρα ο κ. Γαβρόγλου αποκόπτει από την γενική παιδεία την Γ Λυκείου την οποία μετατρέπει σε προπαρασκευαστικό έτος για τα πανεπιστήμια επομένως θα υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός και κατακόρυφη αύξηση των φροντιστηρίων!!! Το ΥΠΕΠΘ ισχυρίζεται το αντίθετο. Μάλλον δεν βλέπει!!! Εδώ αφήνει στην Γ Λυκείου τα θρησκευτικά ως μάθημα γενικής παιδείας, ενώ γνωρίζει ότι για τους μαθητές αυτά δεν τους ενδιαφέρουν! Το 20αρι θα πέφτει σύννεφο! Το πιο γελοίο είναι ότι θα θρησκευτικά , 1 ώρα την εβδομάδα, που κανείς μαθητής δεν θα διαβάζει θα έχουν την ίδια βαρύτητα ως προς το απολυτήριο με τα μαθηματικά, τη φυσική, τα αρχαία κ.ά. τα οποία έχουν 6 ώρες την εβδομάδα!!!
Με ποιό κριτήριο αποφάσισε ο κ. Υπουργός ότι τα θρησκευτικά και η γυμναστική είναι τα μόνα μαθήματα γενικής παιδείας που πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές της Γ Λυκείου; Πάνω σε ποιές επιστημονικές μελέτες στηρίχθηκε; Γιατί να μην διδάσκονται μαθηματικά και φυσική και πληροφορική και αρχαία όλοι οι μαθητές;
Κύριοι του υπουργείου έχετε πάρει λάθος δρόμο! Αναστείλετε τον όποιο σχεδιασμό έχετε και καθήσετε με ειλικρίνεια και σοβαρότητα στο τραπέζι για συζήτηση με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης Πανεπιστήμια, Συλλόγους Εκπαιδευτικών (μάχιμοι εκπαιδευτικοί), ΟΛΜΕ, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία , Ενώσεις Φυσικών , Χημικών Φιλολόγων κ. ά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ