Live/esos: Ο υπ. Παιδείας απαντά σε στοχευμένες ερωτήσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και όχι μόνο

Η πρώτη συνάντηση του υπουργού με μαθητές γονείς εκπαιδευτικούς μετά την ανακοίνωση του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ και των αλλαγών στο Λύκειο

17/03/2019

Ενημερώθηκε: 17/03/2019, 19:53

Άκουσε το άρθρο

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου απαντά σε στοχευμένες ερωτήσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών του 1ου Γενικού Λυκείου Γλυφάδας για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ , τις αλλαγές στο Λύκειο και όχι μόνο.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (11)

@Βασίλη
|

Βασίλη, ΟΚ, η πληροφορική προφανώς στηρίζεται στα Μαθηματικά αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μαθηματικά, είναι αυτόνομη πλέον Επιστήμη. Και, το να εξετάζεται ο μαθητής σε ΑΟΘ και να τσουβαλιάζεται η Πληροφορική με τις Οικονομικές επιστήμες, έχει τόσο νόημα όσο το να εξετάζεσαι στην Ιστορία για να γίνεις Μαθηματικός.

ένας απλός εκπαιδευτικός
|

Τα μαθηματικά δεν είναι μόνο αλγόριθμοι.

Ξύπνα Βασίλη
|

Μπορεί να αρκείστε στις δέσμες για τους δικούς λόγους, μπορεί οι αποφάσεις να έχουν ληφθεί από αυτούς που έχουν ληφθεί, μπορεί να αποκαλείτε κλαψιάρηδες όποιους θέλετε, μπορείτε να μην ξέρετε αγγλικά...μπορεί να μην καταλαβαίνετε καν για το τί συζητούμε.....

αλλά θα ακούτε συνεχώς ότι η Επιστήμη Υπολογιστών είναι Θετική Επιστήμη και όχι Οικονομική ή Κοινωνική, επομένως η θέση της εντάσσεται στο ομώνυμο πεδίο. Έτσι είναι στην Ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έτσι είναι και διεθνώς.

Η ύπαρξή της δεν είναι συντεχνιακή ή χαριστική κατάκτηση και προφανώς δεν αποτελεί παρακλάδι των μαθηματικών, εκτός κι αν κάνουμε ταξίδι 50 χρόνια πίσω, όταν γυρίστηκε η ταινία του τίτλου.

@Βασιλης
|

Συμφωνώ με Βασίλη. Αφού λοιπόν οι πληροφορικοι σπούδασαν αλγόριθμους δηλαδή Μαθηματικα, επιτέλους ας τους δώσουν οργανικές μαθηματικών.

Βιοπληροφορική
|

Ο Προγραμματισμός είναι τόσο απαραίτητος στις Θετικές Επιστήμες σήμερα, όσο και η μαθηματική ανάλυση - και όπως αποδεικνύει το Θεώρημα του Τερματισμού (Turing) είναι πολύ δύσκολος, γεγονός που επιβεβαιώνει και η απόδοση των υποψηφίων στις Πανελλαδικές (50% κάτω από την βάση, μόλις 9% πάνω από 18 πέρυσι). Σκοπός των Θετικών Επιστημών είναι η πρόβλεψη των φαινομένων και γι' αυτό χρειάζεται μοντελοποίηση. Μοντελοποίηση χωρίς Προγραμματισμό δεν υπάρχει. Η επιλογή του αποκλεισμού της Πληροφορικής από τις Θετικές Επιστήμες και από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση γενικότερα είναι ευθεία επίθεση στο επιστημονικό υπόβαθρο των νέων φοιτητών των Θετικών Επιστημών, στις Θετικές Επιστήμες τις ίδιες, αλλά και στην κοινωνία.

@Βασίλης Αν "οι Αλγόριθμοι είναι Μαθηματικά", γιατί φτιάξαμε μια ολόκληρη ξεχωριστή επιστήμη να ασχολείται μαζί τους; Δεν το 'χεις πάρει χαμπάρι, ε;

Andrew
|

Το νέο εξεταστικό ακόμα και αν έχει καλά στοιχεία, όλα αυτά ακυρώνονται από την αργοπορημένη εφαρμογή του. Για να περάσει και να λειτουργήσει κάπως ομαλά, πρέπει να εφαρμοστεί για τα παιδιά που ΘΑ πάνε Β Λυκείου, όχι για αυτά που ΗΔΗ τελειώνουν. Τα παιδιά που ΗΔΗ τελειώνουν τη Β Λυκείου, πρέπει να δώσουν με το υφιστάμενο καθεστώς. Απλά πράγματα και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Κύριε Βασίλη
|

Και η Μηχανική πάνω στη Φυσική στη Χημεία και τα Μαθηματικά στηρίζεται, τι ακριβώς θέλετε να πείτε, είναι επιχείρημα αυτό που λέτε; Δηλαδή συμφωνείτε με το γεγονός ότι το Υπουργείο θεωρεί ότι η Πληροφορική δεν είναι θετική επιστήμη αλλά κοινωνική; Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται..

@βασίλης
|

βασικές επιστήμες είναι τα μαθηματικά και η φυσική, αναμφίβολα.
από κει και πέρα, έχεις μεινει λίγο πίσω, οι μαθητες του λυκείου θα βγουν σε εναν κοσμο το 2030 που δεν ειναι ο ιδιος με αυτον της ημερομηνιας που πηρες πτυχίο...

ΒΑΣΙΛΗΣ
|

Ολο τα ιδια με τους πληροφορικους.. κυριοι μας κουρασατε,βασικη επιστημη ειναι τα μαθηματικα και αυτα πρεπει να διδασκονται.. οι αλγοριθμοι ειναι μαθηματικα παρτε το χαμπαρι επιτελους.

Μ. Κ.
|

Ανοικτή επιστολή στον Υπουργό Παιδείας Κ.Γαβρόγλου
Κύριε Υπουργέ,
Με αφορμή την ανακοίνωση της πρόσφατης και «εκτενούς» απόφασης σας Κ.Γαβρόγλου που κρατάτε τα ηνία του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων , μας γεννήθηκαν κάποια ερωτήματα αλλά και σκέψεις για το μέλλον του εκπαιδευτικού μας συστήματος αλλά και του δικού μας.
Όπως έχει γίνει αντιληπτό την τελευταία χρονιά η χώρα μας , η «ένδοξη» Ελλάδα, βρίσκεται αντιμέτωπη με ποικίλα προβλήματα τα οποία κατά την άποψη μας δεν έχουν ιεραρχηθεί σωστά. Γιατί άραγε η εκπαίδευση να θεωρείται ως η τελευταία υποχρέωση σας αλλά και της κυβέρνησης ,ενώ τόσα χρόνια μαθαίνουμε πως μόνο εκείνη μπορεί να φέρει την αλλαγή και συνάμα την ανάπτυξη που τόσο χρόνια λησμονούμε; Βομβαρδισμός για το Μακεδονικό, για τις επερχόμενες εκλογές, μα για την δικιά μας αγωνία ούτε λέξη.
Το καλοκαίρι του 2018, όταν έγινε η πρώτη ανακοίνωση περί αλλαγής του συστήματος, κανείς δεν φανταζόταν πως περίπου 6 μήνες μετά το φλέγον αυτό ζήτημα θα συζητιόταν κεκλεισμένων των θυρών και από άτομα που όπως αποδεικνύεται δεν είναι σε θέση να εκπροσωπήσουν τον λαό και τις ανάγκες του.
Η κατευθυνόμενη και εσκεμμένη αυτή τακτική της αναμονής δεν θα γίνει αποδεκτή. Χάρη σε εσάς άλλωστε έχουμε πλέον το δικαίωμα ψήφου, το οποίο υποσχόμαστε να χρησιμοποιήσουμε ορθά και με υπευθυνότητα κάτι που εσείς σε ανάλογες περιπτώσεις δεν είστε ικανοί να πράξετε. Τα 17 χρόνια «που κουβαλάμε στην πλάτη μας» σαφώς και είναι αρκετά για να μπορέσουμε να αντιληφτούμε το καλό και το κακό, το δίκαιο και το άδικο. Δεν μπορείτε να μας χειραγωγήσετε χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο λεξιλόγιο και δομημένο λόγο, δεν είμαστε πλέον 8 χρονών. Το «9σελιδο της αλλαγής» που ανακοινώθηκε στις 14 Μαρτίου του 2019 μόλις 1 χρόνο και 2 μήνες πριν από τις πανελλήνιες του 2020 είναι ελλιπές , μπερδεμένο και είναι προφανές πως δεν έχει προηγηθεί η σωστή μελέτη και δόμηση του. Με άλλα λόγια δεν εκφράζει τις ανάγκες των μαθητών δηλαδή τις ανάγκες των ανθρώπων που επρόκειτο να ζήσουν, να επενδύσουν, να δημιουργήσουν σε αυτήν την χώρα. Το σύστημα που μας προβάλλεται είναι στρεσογόνο και τραγική η επίσπευση της εφαρμογής του.
Δεν θα πούμε ψέματα άλλωστε δεν είναι αυτή η πρόθεσή μας. Πολλές είναι οι φορές λοιπόν που αναρωτηθήκαμε: αυτοί που μας κυβερνούν, που είναι υπεύθυνοι για τον Ελληνικό λαό, που έχουν εκλεγεί και είναι «αρεστοί» από τον Ελληνικό λαό. Αυτοί λοιπόν, εσείς Κ.Υπουργέ έχετε επισκεφτεί κάποιο σχολείο, έχετε ανατρέξει στα μαθητικά σας χρόνια κατά την διάρκεια της λήψης αυτής της απόφασης ή απλώς πραγματοποιείτε πειράματα που αφορούν το δικό μας μέλλον;
Μπείτε στην θέση μας, καταλάβετε επιτέλους πως η θεωρία με την πράξη είναι δύο έννοιες που απέχουν αρκετά η μία από την άλλη. Οι οδηγίες σας και τα «όνειρα» σας για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα σαφώς και δεν συμβαδίζουν με τα δικά μας θέλω. Αναμφίβολα το χρονικό διάστημα που μας έχει απομείνει δεν καθιστά υλοποιήσιμη την πρότασή σας περί αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων της κάθε κατεύθυνσης. Κάτι τέτοιο άλλωστε, όπως και οι ίδιοι αναφέρετε, θα επιφέρει την διόγκωση την άγνωστης για εμάς ύλης και εν αντιθέσει με τους στόχους σας την αύξηση της παραπαιδείας.
Επιπρόσθετα στην απόφαση σας σημειώνετε πως το νέο σύστημα θα ευνοήσει τον υποψήφιο και θα του προσφέρει τη δυνατότητα να επικεντρωθεί στα μαθήματα που πραγματικά τον ενδιαφέρουν αλλά μόνο στην Γ΄Λυκείου. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι εφόσον κατευθύνσεις δεν θα υπάρχουν στην Β΄Λυκείου, ο υποψήφιος θα αποσπάται από την αδιαφορία των συμμαθητών του, οι όποιοι θα έχουν διαφορετικούς στόχους. Έτσι η όποια σύγχυση παρατηρείται στη σημερινή τάξη θα οξυνθεί και η επιλογή της σωστής κατεύθυνσης θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη. Τέλος ο υποψήφιος δεν θα είναι εφοδιασμένος σωστά έτσι ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις αυξημένες υποχρεώσεις του στην Γ΄Λυκείου, οι οποίες θα οφείλονται στο απαιτητικό νέο πρόγραμμα του .
Ένας ακόμα κίνδυνος που ελλοχεύει εξαιτίας των επερχόμενων αλλαγών είναι πως θα αποφοιτήσουμε εντελώς ανιστόρητοι. Πώς είναι δυνατόν επί 12 ολόκληρα χρόνια να μην έχουμε διδαχτεί τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα για την σύγχρονη ιστορία της χώρας μας. Με την ανακοίνωση σας περί καταργήσεως της ιστορίας ως μάθημα γενικής παιδείας αυτό «εξασφαλίζεται». Η Μικρασιατική καταστροφή, ο εμφύλιος, η δικτατορία, το Κυπριακό και όλη η αλήθεια που αφορά την Ελλάδα ,δεν θα μείνει ποτέ χαραγμένη στο μυαλό μας, γιατί πολύ απλά δεν την διδαχτήκαμε. Και ενώ εμείς θα προσπαθούμε να καταλάβουμε τα τεκταινόμενα που αφορούν την πατρίδα μας, τα φαινόμενα εθνικισμού και χειραγώγησης από διάφορους θα συνεχίζονται.
Η αγωνία, η κούραση, ο θυμός και απελπισία βεβαίως και χαρακτηρίζουν τα τελευταία χρόνια της φοίτησης μας στο λύκειο. Ο στόχος όμως είναι να μην εκτοπίσουν την ελπίδα, την αγάπη για αυτό που κάνουμε την ξενοιασιά που νιώθουμε σαν έφηβοι και την φαντασία μας. Η οποία θα γίνει το όπλο που θα μας οδηγήσει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου και ενός μέλλοντος οπού η λογική, τα συναισθήματα και όχι τα πολιτικά συμφέροντα θα κυβερνούν.
Με εκτίμηση
Μ.Κ.μαθήτρια Β΄Λυκείου Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου

Επιστήμες 2019
|

Εξήγησε στους μαθητές το πώς έχουν τακτοποιηθεί οι επιστήμες στο λύκειο; Το πώς η Ελλάδα (σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ) είναι ένα βήμα από το ψηφιακό παραπέτασμα και στις τελευταίες θέσεις στις ψηφιακές δεξιότητες;
Το ότι η Επιστήμη των Υπολογιστών είναι ΕΝΤΟΣ των θετικών επιστημών και όχι των Κοινωνικών Επιστημών όπως είναι και στην Ελληνική Τροτοβάθμια τα Οικονομικά Τμήματα;
Εξήγησε, με στοιχεία και επιχειρήματα, πώς γίνεται να αποκοπεί από το θετικό πεδίο ένα κομμάτι του εν έτη 2019;
Πώς δεν διάβασε το πόρισμα της Μορφωτικών Υποθέσεων που συνέταξε ο ίδιος το 2016 αλλά και εκείνο των Λιάκου και Κουζέλη με την ειδική αναφορά που είχαν σχετικά με την Πληροφορική και τη θέση της;

Προφανώς, ο συντάκτης του νέου Λυκείου (μιας ηλικίας) δεν έχει όραμα για το λύκειο του 2030, αλλά εκείνο του 1985, δυστυχώς.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ