Placeholder

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ο Π.Ε.Σ.Ε.Α. για την Υποβολή προτάσεων για ίδρυση, σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 19/03/2019
Σχολείο
Alt Text: 
Σχολείο
Title Text: 
Σχολείο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής-Π.Ε.Σ.Ε.Α, αναφορικά με την πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας για «Υποβολή προτάσεων για ίδρυση, σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»  θεωρεί ότι τα Τμήματα Ένταξης αποτελούν το σημαντικότερο κύτταρο ανάπτυξης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στα γενικά σχολεία. Τα Τμήματα Ένταξης προσφέρουν ομαδική και εξατομικευμένη διδασκαλία στους/στις μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρία. Η λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα, αποτελεί δικαίωμα και ανάγκη κάθε μαθητή με ε.ε.α.

Ο κυριότερος λόγος ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης δεν είναι άλλος από τον αυξημένο αριθμό των μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και την δέσμευση και υποχρέωση του Ελληνικού Κράτους να λαμβάνει όλα τα απαιτούμενα μέτρα που διασφαλίζουν μεταξύ άλλων την ενιαία, ποιοτική και ελεύθερη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση και την απαιτούμενη υποστήριξη μέσα στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα, προκειμένου να διευκολυνθεί η αποτελεσματική εκπαίδευσή τους (άρθρο 21 παρ. 6 του Συντάγματος, το άρθρο 1 του ν. 3699/2008 και το άρθρο 24 του ν. 4074/2012). Το Δημόσιο γενικό Σχολείο με τα Τμήματα Ένταξης παρέχει τη μοναδική δυνατότητα παροχής δωρεάν ειδικής εκπαίδευσης.

Στη διαδικασία που προτείνεται για την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης από τις σχολικές μονάδες εκτός του αριθμού των μαθητών που έχουν οι εκδιδόμενες εκθέσεις αξιολόγησης - γνωματεύσεις από Δημόσιους Διαγνωστικούς Φορείς πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο αριθμός των μαθητών που οι γονείς έχουν υποβάλλει αίτηση στους παραπάνω φορείς για εκπαιδευτική αξιολόγηση και διάγνωση και λόγω των εγγενών δυσκολιών καθυστερεί η διαδικασία. Άλλωστε στα Τμήματα Ένταξης μπορούν να λαμβάνουν εξατομικευμένη υποστήριξη και μαθητές χωρίς διάγνωση.

Η μείωση του αριθμού των μαθητών σε 22 ανά τμήμα αποτελεί θετική εξέλιξη που πρέπει να συνδυαστεί με την ίδρυση και τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα,  καθώς και την ίδρυση και δεύτερου Τμήματος Ένταξης στις μεγάλες σχολικές μονάδες που δημιουργήθηκαν μετά τις συγχωνεύσεις σχολείων τα προηγούμενα χρόνια.

Επειδή η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία  χρειάζονται:

•    ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και

•    ενίσχυση του υποστηρικτικού ρόλου των Τμημάτων Ένταξης,

καλούμε όλα τα ΚΕΣΥ της χώρας, όλους τους Διευθυντές Εκπαίδευσης της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα, όλα τα ΠΕΚΕΣ της ελληνικής επικράτειας, καθώς και το σύνολο των δεκατριών Περιφερειακών Διευθύνσεων Π.Ε.&Δ.Ε. του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος να εντατικοποιήσουν τις θεσμικές τους προσπάθειές ώστε:

α) να ιδρυθούν νέα Τμήματα Ένταξης στα Νηπιαγωγεία για την ενίσχυση της πρώιμης παρέμβασης,

β) να ιδρυθούν νέα Τμήματα Ένταξης σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία, και

γ) να ιδρυθούν νέα Τμήματα σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας.

Επιπλέον, επειδή η Ελληνική Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έθεσαν ως πρώτη προτεραιότητα  την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία προχωρώντας σε άμεσους διορισμούς 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ΕΕΠ και ΕΒΠ στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής –Π.Ε.Σ.Ε.Α.- καλεί όλα τα θεσμικά όργανα να συνδράμουν στην εδραίωση των θεσμών και των δομών του δημόσιου υποσυστήματος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης σε κάθε Δημόσια Σχολική Μονάδα.  

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.
Ο Πρόεδρος                                                         Ο Γενικός Γραμματέας

Μηνάς Ευσταθίου                                                     Λευτέρης Ρατσιάτος

Ετικέτες: 
ΠΕΣΕΑ

Σχόλια (15)

 
Νάντια
19 Μαρ 2019 10:37

Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις του ΠΕΣΕΑ για τα ΤΕ.θα πρέπει όμως να αποσαφηνιστεί και ο αριθμός μαθητών που υποστηρίζονται σε αυτό από το αρμόδιο υπουργείο γιατί υπάρχει σύγχυση.Οι περισσότεροι συντονιστές εκπαίδευσης μιλούν για 12 μαθητές ως μέγιστο αριθμό σε αντίθεση με κάποιους άλλους που λένε ξεκάθαρα να υποστηρίζονται και 18!Αναρωτιέται εύλογα λοιπόν κάποιος πώς είναι δυνατό να συμβαίνει αυτό ειδικά όταν υπάρχουν αναπτυξιακές δυσκολίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπου χρειάζεται εξατομικευμένο πρόγραμμα 1 προς 1.Τα ΤΕ υποστηρίζουν συχνά πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών με αποτέλεσμα το πρόγραμμα της 1ώρας να μην είναι αποτελεσματικό.Το επίχείρημα ¨"κάντε ομάδες" δεν είναι ανταποκρίνεται πάντα στις ανάγκες των μαθητών.Πρέπει άμεσα να αποσαφηνιστεί λοιπόν το ποιος είναι ο αριθμός για να είναι ουσιαστική η παρέμβαση του εκπαιδευτικού του ΤΕ.Ελπίζουμε ο ΠΕΣΕΑ να θίξει άμεσα και αυτό το ζήτημα όπως εύστοχα το κάνει χρόνια με όλα τα ζητήματα της ειδικής εκπαίδευσης..Καλή δύναμη στον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Ειδικής Αγωγής.

 
Δήμητρα
19 Μαρ 2019 10:51

Συγχαρητήρια για άλλη μια φορά στον ΠΕΣΕΑ.Ένα ζήτημα πολύ σοβαρό είναι ακόμα η στέγαση των ΤΕ.Με την πρόσφατη εγκύκλιο για την ένταξη σχολείων στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών τούτο το ζήτημα αναδείχτηκε έντονα.Εξαιρετικά μεγάλος αριθμός ΤΕ στεγάζεται σε βιβλιοθήκες και τα σχολεία έκαναν αίτηση να ενταχθούν στο Δίκτυο ελαφρά τη καρδία και πολλοί διευθυντές ούτε που το έλαβαν υποψιν,ούτε που προβληματίστηκαν.Μία δομή που αποδεδειγμένα είναι επιτυχημένη υποβαθμίζεται και θεωρείται δευτερεύων ορόλος της από την ίδια τη διοίκηση των σχολείων σε πολλές περιπτ'ωσεις.Ο νόμος είναι ξεκάθαρος:Απαραίτητη προυπόθεση είναι η ύπαρξη αίθουσας για τη λειτουργία του ΤΕ.Το υπουργείο θα πρέπει να ελέγξει με έγγραφο που στεγάζονται τα ΤΕ και να παρέμβει άμεσα θέτοντας το ζήτημα αυστηρά,να ελέγξει τις προδιαγραφές των αιθουσών των ΤΕ αλλά και όλοι μας να διατυπώνουμε γραπτά αν υπάρχουν αυτές και να αναδεικνύουμε το ζήτημα.Το λέει η περιγραφή:ΤΜΗΜΑ Ενταξης άρα πρέπει να υπάρχει αίθουσα.Να μπει ένα τέλος στις απαράδεκτες συνθήκες να λειτουργούν τα ΤΕ σε διαδρόμους,σε αίθουσες δ'υο επί δύο,κάτω από σκάλες,σε αίθουσες που είναι κλεισμένες με τζάμι!Επιτέλους το δικαιούνται οι μαθητές να έχουν την υποστήριξη μέσα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους!Και οι γονείς όπου αντιμετωπίζουν τέτοια φαινόμενα να τα προβάλλουν.

 
Πεγκυ
19 Μαρ 2019 11:23

Μπράβο για άλλη μια φορά στο Πεσεα και για τα όσα κάνει για την Εαε!

 
Νίκος
19 Μαρ 2019 11:47

Ο ΠΕΣΕΑ πάντα στέκεται με αντικειμενικότητα,αναγνωρίζει τα ορθά και κριτικάρει εποικοδομητικά όπου χρειάζεται χωρίς εκπτώσεις και εξυπηρετηση συντεχνιακών συμφερόντων και μπράβο για αυτή την αντικειμενική και έντιμη στάση του.Δυστυχώς οι παθογένειες είναι πολλές κι ας ξεκινήσουμε από την έλλειψη κουλτούρας συμπερίληψης στη Δημόσια Εκπαίδευση.Φοβάμαι ότι στη δευτεροβάθμια θα έχουμε αντιστάσεις στην ίδρυση ΤΕ...Γιατί;Εδώ η πολιτεία πρέπει να έχει λόγο.Αν δε γίνει αίτημα και το σχολείο έχει μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διαγνωσμένες η πολιτεία τι θα πράξει;

 
Μπουκας Δημήτριος
19 Μαρ 2019 13:38

Κάθε φορά ο Πεσεα καταθέτει τις προτάσεις του. Ακούστε και κυρίως υιοθετηστε τις προτάσεις του. Είδαμε τι αποτελέσματα έχουν όλα αυτά με τα βραχυχρονια προγράμματα τις επιτροπές κτλ. Ακούστε τον δάσκαλο της τάξης.

 
Αλεξανδρα
19 Μαρ 2019 18:04

Διαχρονικά ο ΠΕΣΕΑ μελετά σε βάθος τα πολύπλοκα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πέραν των δύο δεκαετιών προβάλλει, μέσα από τα 9 Πανελλήνια Επιστημονικά Συνέδρια Ειδικής Αγωγής του επιστημονικού σωματείου, πλήθος προτάσεων που προκύπτουν από εμπεριστατωμένες έρευνες, μελέτες και προγράμματα σπουδών από εισηγήσεις αξιόλογων και αναγνωρισμένων επιστήμονων, καθώς και εκπαιδευτικών της πράξης! Συγχαρητήρια και για αυτήν την εμπεριστατωμένη πρόταση του ΠΕΣΕΑ. Εμείς οι γονείς ελπίζουμε να ανταποκριθούν οι αρμόδιοι του Υπουργείου Παιδείας, τα ΠΕΚΕΣ, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα ΚΕΣΥ.

 
Μαριάνθη Πλειώνη
19 Μαρ 2019 21:36

Τα Τ.Ε είναι απαραίτητα στις σχολικές μονάδες.Επιτέλους να εγκριθεί η ίδρυσή τους σε περισσότερα σχολεία. Με υποδομές όμως που να σέβονται τον θεσμό,τους μαθητές,τον εκπαιδευτικό... Με αξιοπρεπείς,ασφαλείς αίθουσες που έχουν το απαραίτητο υλικό κι όχι αποθήκες διαμορφωμένες κάτω από σκάλες και μέσα σε κυλικεία που δεν λειτουργούν,ή σε αίθουσες δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου που αν ενταχθούν στο δίκτυο των σχ. βιβλιοθηκών,μαθητές και εκπ/κοί των πολύπαθων αυτών τμημάτων θα θυμίζουν περιπλανώμενο θίασο ...!

 
Κωνσταντίνα
20 Μαρ 2019 10:16

Θα πρέπει να ιδρυθούν Τμήματα Ένταξης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πόσα αιτήματα για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης στη Δευτεροβάθμια θα υπάρξουν.Υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες ότι κάποιοι εισηγούνται αρνητικά όσο αφορά την ίδρυση.Γιατί;Γιατί δε θέλουν ίδρυση Τ.Ε;Οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση με ειδικες εκπαιδευτικές ανάγκες στερούνται το δικαίωμα εκπαιδευτικής υποστήριξης μόνο και μόνο από μια αρνητική εισήγηση του Σ.Δ ενώ υπάρχουν ακόμα και 10 διαγνώσεις από τους αρμόδιους φορείς;Ας προβληματιστούμε.Καλή συνέχεια στο αξιόλογο έργο του ΠΕΣΕΑ κι ευελπιστούμε στην ανάδειξη του ζητήματος.

 
Δημήτρης
20 Μαρ 2019 10:34

Πολύ σωστά τα θέτει ο ΠΕΣΕΑ.Πρέπει να ξεκαθαριστεί το θέμα του αριθμού μαθητών που υποστηρίζονται στα ΤΕ γιατί υπάρχουν πιέσεις και για 20 μαθητές από κάποιους καθώς και το ζήτημα της στέγασης των ΤΕ γιατί ελάχιστοι διευθυντές είναι ευαισθητοποιημένοι για αυτό και δε λαμβάνουν απολύτως καμία μέριμνα σε αντίθεση με την άμεση ανταπόκριση για την ένταξη του σχολείου τους στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών για να πάρει το σχολείο 3000 ευρώ.Το υπουργείο να μην εγκρίνει την ένταξη αυτών των σχολείων στο Δίκτυο αν στη βιββλιοθήκη στεγάζεται το ΤΕ.Κι όχι μόνο αυτό αλλά να ζητήσει από όλα τα σχολεία πληροφορίες ΠΟΥ στεγάζεται το ΤΕ που λειτουργεί σε κάθε σχολείο κι αν πληρεί τις προυποθέσεις ασφαλείας.Αρκετά πια με την υποβάθμίσή του.

 
Παναγιώτης
20 Μαρ 2019 19:00

Πολλά μπράβο στην προσπάθεια!!

 
Αγγελική
20 Μαρ 2019 20:50

Η ίδρυση Τμημάτων Ένταξης ειδικά στην προσχολική εκπαίδευση είναι επιβεβλημένη από την στιγμή που πλέον αποκτά υποχρεωτικό διετή χαρακτήρα. Εκτιμούμε ότι οι εισηγήσεις του ΠΕΣΕΑ θα εισακουσθούν .

 
Αντωνία
20 Μαρ 2019 23:25

Η προσχολική ηλικία αποτελεί την πιο κρίσιμη περίοδο για την ανίχνευση των
ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και την πρόληψη πιο σοβαρών μελλοντικών
δυσκολιών αλλά και γιατί η εκπαίδευση για όλα τα παιδιά με αναπηρίες και
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι υποχρεωτική. Η ίδρυση ΤΕ σε όλα τα νηπιαγωγεία είναι καθοριστική τόσο για την ποιοτική συμπερίληψη και εκπαίδευση των νηπίων με εεα όσο και για την διασφάλιση της ομαλής μετάβασης τους στο δημοτικό σχολειό.

 
Χαρά
22 Μαρ 2019 21:43

Καλά θα κάνουν εκεί στο Υπουργείο να ακούσουν κατά γράμμα τις προτάσεις του ΠΕΣΕΑ.. Επιστημονικοτατος όπως πάντα κ πολύπλευρος! Συγχαρητήρια για το αθόρυβο έργο που παράγει χρόνια τώρα στην ΕΑΕ!!! Τα επιχειρήματα πάντα επιστημονικά δομημένα!

 
Ελένη
23 Μαρ 2019 23:07

Οι θέσεις του ΠΕΣΕΑ για ιδρύσεις ΤΕ στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα έπρεπε να είχαν εισακουσθεί εδώ και πάρα πολύ καιρό. Να επαναλειτουργήσουν και τα ΤΕ στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά τα οποία είναι σε αναστολή.

 
Μπουκας Δημήτριος
05 Απρ 2019 18:05

Οι καινούριες εξαγγελίες του υπουργείου έρχονται για μια ακόμα φορά να δημιουργήσουν προβληματισμους στους εκπαιδευτικους ειδικής αγωγής και ειδικά στα τμήματα ένταξης. Τα τμήματα ένταξης δεν είναι παράλληλη στήριξη. Έχουν άλλο σκοπό. Κάθε τέτοιο τραγικό λάθος θα μας βρει απέναντι. Αυτά τα χρόνια πάλεψε για να βελτιώσουμε την ειδική αγωγή και όχι να υιοθετήσαμε αυτές τις ιδέες που πάνε πίσω την ειδική αγωγή

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ