41 ερωτήσεις-απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

19/03/2019

Άκουσε το άρθρο

Το esos προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές και τους γονείς ετοίμασε 41 ερωτήσεις-απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας.

Το Σχέδιο του νέου συστήματος θα τεθεί μέσα στην εβδομάδα σε δημόσια διαβούλευση, που σημαίνει ότι ενδεχομένως να υπάρξουν από ανεπαίσθητες έως σημαντικές αλλαγές, μέχρι την ψήφισή του από τη Βουλή.

1. Πως θα γίνονται οι ενδοσχολικές εξετάσεις;

Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος.

Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας στις 10:30 και οι μαθητές θα ξεκινούν στις 11:00 τη δίωρη γραπτή εξέταση.

2. Ποιοι θα είναι επιτηρητές των ενδοσχολικών εξετάσεων;

Επιτηρητές θα είναι καθηγητές άλλων σχολείων και διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος.

3. Και με τα ιδιωτικά σχολεία τι θα ισχύσει;

Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το Δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο.

4. Θα φαίνονται τα ονόματα των μαθητών στα γραπτά;

Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.

5. Ποιος θα είναι ο βαθμός προαγωγής των μαθητών της Γ Λυκείου;

Ο Βαθμός προαγωγής παραμένει το 9,5

6. Πως θα υπολογίζεται ο βαθμός του απολυτηρίου;

Σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωση του βαθμού του απολυτηρίου, με το νέο σύστημα ισχύουν τα εξής:

•    Για τα μαθήματα που εξετάζονται και γραπτά, ο Μ.Ο. διαμορφώνεται κατά 60% από τον Μ.Ο. των δύο τετραμήνων και κατά 40% από τον βαθμό της γραπτής απολυτήριας εξέτασης

•    Για τα υπόλοιπα μαθήματα, ο βαθμός είναι ο Μ.Ο. των δύο τετραμήνων

•    Στη διαμόρφωση του Γενικού Μ.Ο. (τελικού βαθμού) συμμετέχουν ισότιμα όλα τα μαθήματα πλην της Φυσικής Αγωγής.

7. Οι απολυτήριες εξετάσεις θα είναι κάτι σαν Πανελλαδικές;

Οι απολυτήριες εξετάσεις σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ. Εκτός από το ότι τα θέματα θα είναι από εκπαιδευτικούς της περιοχής τους, το σημαντικότερο είναι ότι οι απολυτήριες εξετάσεις δεν είναι ανταγωνιστικές· δεν περνάει όποιος πήρε καλύτερο βαθμό από ανθυποψηφίους του αλλά απλά όποιος πήρε βαθμό απόλυσης (9,5).

8. Θα υπολογιστεί ο βαθμός του απολυτηρίου στην εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ;

Το 2020 που οι σημερινοί μαθητές της Β Λυκείου θα εγκαινιάσουν το νέο σύστημα εισαγωγής δεν θα συνυπολογίζεται ο βαθμός του απολυτηρίου για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

9. Και πότε θα υπολογιστεί ο βαθμός του απολυτηρίου όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας;

 Το υπουργείο Παιδείας το ξανασκέφτηκε και αποφάσισε να εφαρμοστεί σε μεθεπόμενα σχολικά   έτη ο συνυπολογισμός του βαθμού του  απολυτηρίου θ στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης των πανελλαδικών εξετάσεων. Το πότε δεν το έχει αποφασίσει ακόμη.

10. Τι θα γίνει με τα εσπερινά Γενικά Λύκεια;

Σήμερα οι απόφοιτοι των εσπερινών ΓΕΛ έχουν ένα επιπλέον ποσοστό 1% για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.

Για να το εξασφαλίσουν πρέπει να έχουν κάνει συγκεκριμένο χρόνο σε εσπερινά λύκεια (διετία στο παλιό τετραετές, τριετία στο νέο τριετές).

Σε διαφορετική περίπτωση, δεν έχουν καν το δικαίωμα να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις ούτε καν με τους αποφοίτους των ημερησίων ΓΕΛ, διότι δεν έχουν την ίδια ύλη.

Με το νέο σύστημα, η Δ΄ Λυκείου τετραετούς και η Γ΄ Λυκείου τριετούς εσπερινού ΓΕΛ διατηρούν το δικαίωμα του 1%, με τους ίδιους όρους που ισχύει και σήμερα.

Το πρόγραμμά τους προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, δηλαδή: 6 ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 1 ώρα Θρησκευτικά και τρία μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολισμού, καθένα με 6 ώρες.

11. Τι θα ισχύσει για την ύλη στα εσπερινά Γενικά Λύκεια;

Η ύλη θα εξομοιωθεί με εκείνη των ημερησίων λυκείων και όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για το 1% θα έχουν το δικαίωμα να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις την ίδια χρονιά, μαζί με τους αποφοίτους των ημερησίων ΓΕΛ.

12. Πότε θα κληθούν οι μαθητές να δηλώσου   για τα Τμήματα Ελεύθερης Επιλογής, σε αυτά δηλαδή που θα εγγραφούν χωρίς Πανελλαδικές, αλλά με το βαθμό τοπυ Απολυτηρίου;

Με το νέο σύστημα οι υποψήφιοι καλούνται να κάνουν μια πρώτη επιλογή τμημάτων που ονομάζουμε Α΄ δήλωση.

Πρέπει να είναι σαφές ότι η δήλωση αυτή ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.

Η ιδέα βασίζεται στην αντίληψη ότι, αν ένας υποψήφιος έχει αποφασίσει ότι του αρέσει ένα επάγγελμα που προϋποθέτει Τμήμα ΑΕΙ που δεν έχει υψηλή ζήτηση, δεν έχει κανένα λόγο να υποστεί όλη τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

Με το νέο σύστημα μπορεί να γνωρίζει πολύ νωρίς ότι εξασφάλισε την εισαγωγή του και ότι δεν έχει να αγωνιά για τίποτε άλλο εκτός από την κτήση του απολυτηρίου του.

13. Αν ο υποψήφιος αλλάξει γνώμη, υπάρχει και δεύτερη ευκαιρία δηλώσεων;

Αν  ο υποψήφιος αλλάξει γνώμη και επιθυμεί να επιδιώξει την εισαγωγή του σε πανεπιστημιακό τμήμα που απαιτεί πανελλαδικές (ΤΠΠΕ), τίποτε απολύτως δεν τον εμποδίζει να κάνει κανονικά τη δήλωσή του τον Μάρτιο, να ακυρώσει την Α΄ δήλωση και να διαγωνιστεί στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Συνεπώς η Α΄ δήλωση είναι μια επιπλέον δυνατότητα που δε δεσμεύει καθόλου τους υποψηφίους.

14. Πότε θα γίνει η Α δήλωση;

Η Α δήλωση θα γίνει τον Οκτώβριο 2019.

15. Πως ακριβώς θα γίνει;

Μετά το πέρας της προθεσμίας για αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού, όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης με έως 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν.

Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος.

16. Πως θα  προκύψουν τα Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης;

Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

17. Και τα Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις;

Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα  στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ).

18. Πότε οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν για τις δύο κατηγορίες τμημάτων;

Σε μια εβδομάδα το αργότερο,μετά την Α δήλωση,  ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν:

(1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και,

(2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ.

19. Για ποιες σχολές θα διαγωνιστούν οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ , αφού θα υπατρχουν δυο κατηγορίες τμημάτων;

Οι μαθητές της κατηγορίας (2),  θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη Α’ δήλωση δεν έχει προκύψει κανένα ΤΕΠ.

20. Πότε οι υποψήφιοι θα κάνουν την οριστική δήλωση εάν θα συμμετάσχουν ή όχι στις Πανελλαδικές, δηλαδή εάν θα διακδικήσουν τμήματα με το βαθμό του Απολυτηρίου ή τμήματα με Πανελλαδικές;

Μετά τη λήξη του 1ου τετραμήνου, οι μαθητές της κατηγορίας (1) επιβεβαιώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν συμπεριλάβει στην Α’ δήλωση.

Η επιβεβαίωση αυτή είναι οριστική ή δίνεται και τρίτη ευκαιρία

Η επιβεβαίωση αυτή είναι οριστική και δεσμευτική.

21. Υπάρχει κάποιο παράδειγμα;

Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στην Α΄ Δήλωση μπορεί:

(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω  πανελλαδικών  εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,

(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στην Α΄ δήλωση, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την κτήση του απολυτηρίου της Γ΄Λυκείου.

Αν για την εισαγωγή στο Τμήμα που επέλεξε προβλέπεται και εξέταση σε ειδικό μάθημα, ο υποψήφιος θα εξεταστεί στο ειδικό αυτό μάθημα μαζί με τους υποψηφίους που εξετάζονται πανελλαδικά.

22. Άρα;
 
Μετά την οριστικοποίηση του Φεβρουαρίου δε μπορεί να γίνει καμιά περαιτέρω αλλαγή.

23. Δυνατότητα μετεγγραφών θα υπάρξει για τους υποψηφίους που θα εγγραφούν στα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης;

Για τους μαθητές που διάλεξαν να εισαχθούν σε ΤΕΠ χωρίς πανελλαδικές δε θα υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής.

24. Πότε θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το νέο σύστημα εισαγωγής στα   ΑΕΙ;

Το σύστημα θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020, και οι υποψήφιοι όλων των κατηγοριών θα εισαχθούν σε Τμήματα που θα έχουν τον ελάχιστο αριθμό των 8 μελών Δ.Ε.Π.

25. Οι μαθητές που επέλεξαν τις πανελλαδικές,  πότε θα δηλώσουν το Μηχανογραφικό;

Οι μαθητές που επέλεξαν τις πανελλαδικές, μετά τις εξετάσεις και τη δημοσιοποίηση των βαθμών τους της τελικής επίδοσης, υποχρεούνται τον Ιούλιο του 2020, μετά τις πανελλαδικές, να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό και να θέσουν όσες επιλογές Τμημάτων επιθυμούν, ασχέτως του περιεχομένου της Α’ δήλωσης και θα εισαχθούν σε αυτά με βάση τις επιδόσεις τους, όπως ακριβώς ισχύει στο υπάρχον σύστημα εισαγωγής.

26. Για τους αποφοίτους   παλαιοτέρων ετών τι θα ισχύσει;
 
Οι απόφοιτοι παλαιοτέρων ετών συμμετέχουν κανονικά στις πανελλαδικές εξετάσεις όπως και σήμερα.

27. Τι θα ισχύσει για τα τους υποψηφίους που διεκδικούν τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα;

Στα τμήματα που απαιτούν την εξέταση κάποιου ειδικού μαθήματος (ξένες φιλολογίες, τμήματα με σχέδιο, ΤΕΦΑΑ κτλ.) η εξέταση του ειδικού μαθήματος θα γίνεται μόνο σε πανελλαδικές εξετάσεις ανεξαρτήτως αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει την εισαγωγή του μέσω ΤΕΠ ή πανελλαδικών εξετάσεων.

Συνεπώς αν κάποια από τα εν λόγω τμήματα προκύψει ότι ανήκουν στα ΤΕΠ μετά την Α’ δήλωση, οι υποψήφιοι οι οποίοι τα έχουν δηλώσει και θέλουν να εισαχθούν σε αυτά χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, θα έχουν την υποχρέωση να εξετάζονται πανελλαδικά μόνο στα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και να επιτυγχάνουν την ελάχιστη απαιτούμενη επίδοση, ώστε να εξασφαλίσουν την είσοδό τους στα εν λόγω τμήματα με το απολυτήριό τους.

28. Εάν σε ένα τμήμα Ελεύθερης Πρόσβασης  ενδιαφερθεί ένας μικρός αριθμός μαθητών θα λειτουργήσει; Για παράδειγμα ένα σε ένα τμήμα εγγραφούν μόνο 8 υποψήφιοι γιατί τόσοι θα το δηλώσουν τι θα γίνει;

Εάν ένα τμήμα με αριθμό εισακτέων 80 εγγραφούν μόνο 8 υποψήφιοι μέσω του βαθμού του Απολυτηρίου, οι υπόλοιπες θέσεις θα καλυφθούν από υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων που απέτυχαν να εισαχθούν.

29. Πότε θα ανακοινωθεί η Εξεταστέα Ύλη;

Η Εξεταστέα Ύλη θα ανακοινωθεί μέχρι τις 10 Απριλίου, όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας

30. Πότε θα ανακοινωθεί ο αριθμός εισακτέων;

Ο αριθμός εισακτέων θα ανακοινωθεί , αφού πρώτα οριστικοποιηθούν οι συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια. Ο υπουργός παιδείας δήλωσε ότι το σχετικό πολυνομοσχέδιο θα ψηφιστεί πριν τις γιορτές του Πάσχα.

31. Πότε θα γνωρίζουμε το Μηχανογραφικό;

Το Μηχανογραφικό για τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ανακοινωθεί τέλη του μήνα με αρχές Απριλίου,σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας.

32. Γιατί στις αλλαγές του υπουργείου προτάχθηκε η Γ Λυκείου;

Στην ερώτηση αυτή το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι:

Ο λόγος που προτάχθηκαν οι αλλαγές στην Γ΄ Γενικού Λυκείου και στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ότι ο ασφυκτικός εναγκαλισμός της τάξης αυτής από τις πανελλαδικές εξετάσεις ματαιώνει σε μεγάλο βαθμό, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπλέον, όπως φαίνεται από τον συνήθη χρόνο έναρξης της προετοιμασίας για τις εξετάσεις, ούτε προηγούμενες τάξεις του Λυκείου είναι απαλλαγμένες από την αγωνία των μαθητών, οι οποίοι ήδη αρχίζουν να σκέπτονται ως υποψήφιοι.

33. Το νέο σύστημα μειώνει τα μαθήματα   Γενικής Παιδείας;

Το νέο σύστημα μειώνει δραστικά τα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Τα μαθήματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα), Φυσική Αγωγή (2 ώρες) και ένα μάθημα επιλογής (2 ώρες) γίνονται υποχρεωτικά για όλους.

34. Τι θα ισχύσει για τις Ομάδες Προσανατολισμού;

Από το 2020-21, θα εξορθολογιστεί το πρόγραμμα της Α΄και Β΄ Λυκείου και θα καταργηθεί ο διαχωρισμός σε Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου, που υποχρεώνει σήμερα τους μαθητές να αποφασίζουν πρόωρα για το επαγγελματικό τους μέλλον.

35. Πότε θα κάνουν οι μαθητές τις επιλογές τους;

Οι μαθητές πλέον θα κάνουν την επιλογή τους με την προαγωγή τους στη Γ΄ ΓΕΛ, σύμφωνα με τις κλίσεις και τις προτιμήσεις τους.

36. Υπάρχει περιορισμός των μαθημάτων Ομάδων προσανατολισμού;

Σήμερα κάθε Ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές αλλά και μαθήματα που δεν εξετάζονται. Το νέο σύστημα κρατάει μόνο αυτά που εξετάζονται. Έχει έτσι τη δυνατότητα να προσφέρει στους μαθητές/υποψηφίους μια λιτή δομή που τους επιτρέπει να ασχολούνται αποκλειστικά με τα μαθήματα με τα οποία στην πραγματικότητα ασχολούνται λόγω των πανελλαδικών. Και να ασχολούνται περισσότερες ώρες.

37. Τι θα ισχύσει για την διδακτέα-εξεταστέα  ύλη;

Σε μαθήματα προσανατολισμού στα οποία οι ώρες διδασκαλίας αυξάνονται σημαντικά υπάρχει και σχετική αύξηση της ύλης. Η αύξηση αυτή σε καμία περίπτωση δεν είναι αναλογική. Στην ουσία λοιπόν, αν κάποιος συνυπολογίσει τη μείωση των αντικειμένων με την αύξηση της ύλης, ο τελικός φόρτος του μαθητή/υποψήφιου της Γ΄ Λυκείου μειώνεται και, το κυριότερο, εστιάζεται σε αυτά που πραγματικά απασχολούν τους μαθητές.

38. Τα σχολεία προσπαθούν να γίνουν φροντιστήρια;

Στην ερώτηση αυτή το υπουργείο Παιδείας απαντά:

Σε καμία περίπτωση. Το φροντιστήριο μαθαίνει τον μαθητή/πελάτη πώς να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις πανελλαδικές. Αυτή είναι η αποστολή του και την εκπληρώνει λιγότερο ή περισσότερο καλά. Η δουλειά του σχολείου είναι εντελώς διαφορετική. Με πέντε χρόνια δευτεροβάθμιας που έχουν προηγηθεί, ο μαθητής έχει αποκτήσει τη γνώση που χρειάζεται ως μελλοντικός πολίτης, κοινωνός κοινωνίας. Στην Γ΄ Λυκείου έχει την ευκαιρία να σκεφθεί και να εμβαθύνει πάνω στη γνώση. Όμως ούτε η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας ούτε η δυνατότητα εμβάθυνσης της γνώσης μπορούν να γίνουν εν κενώ ή γενικά και αφηρημένα. Με το νέο σύστημα δίνεται στον κάθε μαθητή η δυνατότητα να μάθει να εμβαθύνει και να κρίνει τη γνώση και την επιστήμη στα αντικείμενα τα οποία θα τον απασχολήσουν στη συνέχεια της σταδιοδρομίας του.

39. Οι Ομάδες Προσανατολισμού αλλάζουν;

Σήμερα έχουμε τρεις ομάδες Προσανατολισμού και τέσσερα επιστημονικά πεδία.
Το νέο σύστημα προτείνει τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού, κάθε μία σε απόλυτη αντιστοίχιση με ένα επιστημονικό πεδίο.
Φυσικά υπάρχουν Πανεπιστημιακά Τμήματα η πρόσβαση στα οποία μπορεί να γίνει από περισσότερες της μιας Ομάδες Προσανατολισμού, από περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία.
Αυτό που καταργείται είναι η δυνατότητα με ένα μάθημα Γενικής Παιδείας να ανοίγει η πρόσβαση σε άλλο επιστημονικό πεδίο.

40.Είναι οριστικές αυτές οι αλλαγές;

Οχι. Διότι οι αλλαγές αυτές θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια θα συζητηθούν και στη Βουλή, πριν ψηφιστούν. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι  ενδεχομένως να υπάρξουν από ανεπαίσθητες έως σημαντικές αλλαγές.

41.Πως διαμορφώνεται   το νέο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου ;

 

Σχόλια (51)

Μαθήτρια
|

Αν ένας απόφοιτος θέλει να συμμετάσχει με το νέο μάθημα (κοινωνιολογία) μπορεί;

O ΒΟΛΕΜΕΝΟΣ
|

Είναι δυνατόν οι μαθητές της Γ Λυκείου υποψήφιοι για τα μουσικά ΑΕΙ Ιονίου και Ιωαννίνων και ΠΑΜΑΚ που άλλαξε ο τρόπος εξέτασης τους στα ειδικά μαθήματα που ανακοινώθηκε τώρα τον Φεβρουάριο 2019 στη μέση του Σχολικού έτους να εξετασθούν στις εισαγωγικές του Ιουνίου 2019 με τον καινουργιο τρόπο εξέτασης ;;Ποιος είναι αυτός ο νους επινοεί τέτοιου είδους αιφνιδιασμούς στα παιδιά μας ;; Μήπως υπάρχει <<κανένας λόγος>>;;; .....Ελπίζω οι γονείς να ........

Σπύρος
|

Σπύρος ξεχνάς και το διδασκόμενο και οχι εξεταζόμενo, φοβερή πατέντα ...

εντος
|

μπορει να λεειθετικη αλλα εννοει υγειας μπορειει να λεει τεχ νολογικη αλλα εννοει θετικη μπορει να λεει ασπρο αλλα εννοει μαυρο,οταν η αγνοια συναντα την επιθυμια

Εκτος
|

Εντός, μπερδεύεται πάλι.

Η παλιά θετική ήταν ουσιαστικά η υγείας. Και η τεχνολογική ήταν αυτή που συνδεόταν άμεσα με το Πολυτεχνείο και τις θετικές επιστήμες.

Όχι άλλα ψεμματα και ανακρίβειες.ελεος.

Η Αγία Τριάδα για τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες είναι μαθηματικά, φυσική και πληροφορικη.ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω.

Πατέρας
|

Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!

προβοκατορας
|

@πατερας

Δεν γνωρίζουμε ποιες σχολές είναι σε ποια πεδια ακομα.
Βέβαια οι εντός θα φροντίσουν ΕΝΤΟΣ του πεδίου τους νααα είναι οι πιο δημοφιλείς σχολές δηλαδή ΗΜΜΥ και πληροφορικες. Πάντα χωρίς πληροφορική όμως.

εντος
|

ποτε δεν ηταν το αεππ θετικη τοσα χρονια κυκλος υπηρεσιων ηταν αλλα δεν υπηρχαν κροκοδειλια δακρυα και επαρση σημαιας θετικης επιστημης

@Πατέρας
|

Ναι φυσικά όπως από το 2015 με την 4αδα
Μαθηματικά
Φυσική
χημεία
Έκθεση

Πατέρας
|

Μια ερώτηση έχω, και θα ήμουν υπόχρεος σε κάποιον από τους εκπαιδευτικούς αν μπορούσε να απαντήσει. Ένα παιδί μπορεί να δηλώσει πλέον και ΗΜΜΥ και Πληροφορική με τα νέα πεδία; Σας ευχαριστώ πολύ.

Αυτόκλητος
|

Και ο πλέον αδαής αντιλαμβάνεται ότι η Πληροφορική, δηλαδή κατά βάση ο Προγραμματισμός, είναι θεμελιώδης για τις Θετικές Επιστήμες σήμερα. Είναι σαφής υποβάθμιση κάθε προγράμματος σπουδών Θετικών Επιστημών το να εισάγονται φοιτητές άσχετοι με τον Προγραμματισμό.
Επιστήμη υπολογιστών ονομάζεται η θετική και εφαρμοσμένη επιστήμη η οποία ερευνά τα θεωρητικά θεμέλια και τη φύση των δομών δεδομένων, των αλγορίθμων και των υπολογισμών, από τη σκοπιά της σχεδίασης, της ανάπτυξης, της υλοποίησης, της διερεύνησης, της ανάλυσης και της προδιαγραφής τους. Ασχολείται με τη συστηματική μελέτη της σκοπιμότητας, της δομής, της έκφρασης και του μηχανισμού των μεθοδικών διεργασιών (ή αλγορίθμων) που αποτελούν την επεξεργασία, την αποθήκευση, την επικοινωνία και την πρόσβαση στα δεδομένα.

To International Baccalaureate, Advanced Placement exams και English Baccalaureate
θεωρούν ότι η Επιστήμη Υπολογιστών είναι ένα γνωστικό αντικείμενο που εντάσσεται στη θετική κατεύθυνση, ως επιλογή.

Αρκεί κάποιος επόμενος Υπουργός να μπορεί απλά να κάνει Google search για να μη μπορει πλέον κανείς να του παρουσιάζει εικονική πραγματικότητα, για το Λύκειο των Δεσμών. Ίσως εν τέλει απλά να αρκούσε ο Γαβρόγλου να υλοποιήσει το πόρισμα του διαλόγου που διεξηγαγε το Υπουργείο Παιδείας ή το πόρισμα του δικού του διαλόγου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Παρακαλώ ενημερώστε και τους άλλους εντός, ότι η Πληροφορική είναι θετική επιστήμη και οι σχολές της εντάσσονται στη θετική κατεύθυνση.
Συνεπώς, κύρια ή όχι η εισαγωγή στις σχετικές σχολές πρέπει να γίνεται με την διδασκαλία/εξέταση του αντίστοιχου γνωστικού αντικειμένου.

Η Πληροφορική εξοστρακίστηκε στο οικονομικό πεδίο, με μία μοναδικής έμπνευσης επιστημονική στρέβλωση που δεν στέκεται σε κανένα επίπεδο επιχειρηματολογίας με όρους 2019 και όχι 1982.

Mr Miyagi
|

Η Πληροφορική είναι θετική επιστήμη και η θέση της στη θετική.

"Ναι, αλλά επί 15 χρόνια πέρναγαν στο χημικό από Τεχνολογική"

και ο νοών νοείτο....

daniel
|

Προσπαθώ να βρώ κάποια ανακοίνωση της ένωσης πληροφορικών στην 15ετία για την εισαγωγή των μαθητών στα τμήματα Χημείας από την τεχνολογική κατεύθυνση....δεν βρίσκω κάτι, γιατί προφανώς όλα ήταν σωστά καμωμένα και δίκαια προς το ΣΥΜΦΕΡΟΝ των μαθητών! Το γεγονός ότι πολυτεχνεία και τμήματα με βασικό μάθημα την Χημεία στέλναν επιστολές διαμαρτυρίας για τις ανεπαρκείς γνώσεις των φοιτητών δεν άγγιξε ποτέ τις ευαίσθητες "χορδές" και δεν ενεργοποίησε ποτέ τα γρήγορα αντανακλαστικά των πληροφορικών. Όλοι έχουμε κρίση και κυρίως μνήμη!

Μαθητης Γυμνασιου
|

Αυτο που μενει να δουμε απο την επομενη κυβερνηση της Νεας Δημοκρατιας οπως ολα δειχνουν, ειναι το κλεισιμο των ΕΠΑ.Λ. και των Δημοσιων ΙΕΚ και η δημιουργια Προτυπων Πειραματικων ΕΠΑΛ μονο για τους πιο λιγους και μονο αριστους μαθητες αποφοιτους Γυμνασιου και ολιγοθεσιων Επαγγελματικων Σχολων για πολυ λιγους αποφοιτους Λυκειου και ταυτοχρονα λιγους εισακτεους στα Δημοσια Πανεπιστημια της ταξης των δεκα χιλιαδων ειτε εικοσι χιλιαδων εισακτεων ισως και λιγοτεροι.

Δημήτρης Ζαβιτσιάνος, εκπαιδευτικός
|

15. Πως ακριβώς θα γίνει;

Μετά το πέρας της προθεσμίας για αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού, όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης με έως 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν.

Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος.

Στο Σχέδιο για το Νέο Σύστημα δεν αναφέρεται συγκεκριμένος αριθμός προτιμήσεων καθώς αυτό θα καθοριστεί με Υ.Α. μαζί με πολλές άλλες λεπτομέρειες του νέου συστήματος

Σπύρος
|

Σπύρο μου το να υιοθετείς προτάσεις συγκεκριμενων γνωστων σου δε σημαινει οτι ασκεις εκπαιδευτικη πολιτικη για τη χωρα, αντιθετα υποθηκευει το μελλον των παιδιων.

το ΕΣΠΑ της πιστοποιησης ενταξει?

Γιώργος Κωνσταντακόπουλος
|

Το σύστημα είναι σωστό και ισορροποημένο, έχει δοκιμαστεί στις Δέσμες τη δεκαετία του 80.
Ο κάθε ένας θεωρεί ότι πρέπει να είναι διαφορετικό και προτείνει πράγματα που δεν γίνονται μόνο και μόνο επειδή γίνονται στις προηγμένες χώρες.
Εμείς δεν είμαστε μία από αυτές, και γι αυτό σχεδιάσαμε ένα σύστημα στα μέτρα μας που να μην προκαλεί αντιδράσεις από τους εντός. Οι υπόλοιποι να παραμείνουν αυτόκλητοι εκτός.

αυτόκλητος
|

τον διαλογο του αρβανιτοπουλου περιγραφετε?

εντος
|

αγαπητε αυτοκλητε το να στελνεις αυτουσια κειμενα σε κοινωνιολογους πληροφορικους που συμμετεθχαν στο διαλογο και αυτοι να τα δημοσιευουν σε πορισματα σεν σημαινει αποδοχη απο την εκπαιδευτικη κοινοτητα

αυτόκλητος Πληροφορικής
|

κείμενα πολιτικης και πορισματα διαλόγων έχουν πάει στο καλάθι σκουπιδιών μπαλτά, κουράκη αλλά και γαβρόγλου λογω του ότι οι εντός δε θέλουν να χάσουν τα κεκτημένα, όλα είναι ευδιάκριτα

έχουν παρατεθεί όλα τα επιχειρήματα στο πόρισμα Λιάκου, όπως ήδη υλοποιείται σε άλλες χώρες.
Λίγος ακόμη θα ειναι ο καιρός οπισθοδρόμησης, δε θα μείνουμε για πολύ εντός του 1982

@Θανασης Δριβας
|

Συμφωνω μαζι σου. Η χωρα μας ομως εχει παρει οριστικο διαζυγιο με την λογικη. Το καθε θεμα δεν μπαινει στην πραγματικη του βαση.Πελατειακη ανατολιτικη λογικη επικρατει παντου. Ειμαι απογοητευμενος.Για το προφανες δεν βρισκεις το δικιο σου. Χαρακτηριστικο παραδειγμα: Πριν καποια χρονια εξεταζομενο πανελληνιως μαθημα για την εισαγωγη στο Πολυτεχνειο ηταν το ΑΟΔΕ. Το υπουργειο για καθαρα ψηφοθηρικους λογους θελει τα εξεταζομενα μαθηματα να ειναι 4. Δηλ.αν ηταν 5 π.χ. τι προβλημα θα υπηρχε? Η εξεταζομενη υλη παλι αλλη πονεμενη ιστορια. Και οι μαθητες χαιρονται αν η υλη ειναι μικροτερη.Οι υποψηφιοι για παιδαγωγικα περσι δεν εξεταστηκαν στα Μαθηματικα με το σκεπτικο να ανεβουν οι βασεις στα παιδαγωγικα.Τωρα αν αυριο θα χρειαστει να διδαξουν Μαθηματικα στους μαθητες τους ,λεπτομερεια. Οι πρασινες σχολες οι κοκκινες κλπ.?Κανενας δεν ασχολειται αν η χωρα χρειαζεται και αλλο επιστημονικο προσωπικο.(η ατακα ειναι:μα να μεινουν ΑΜΟΡΦΩΤΑ τα παιδια?)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ-ΕΠΑΛ
|

Eλπίζω το υπουργείο να μην κάνει προεκλογικά το λάθος να μειώσει το ποσοστό των εισακτέων των ΕΠΑΛ,γιατι δεν φταίνε οι μαθητές για την πρεμούρα του υπουργείου να συγχωνεύσει τα ΤΕΙ με τα ΑΕΙ,και κυρίως δεν φταίνε οι μαθητές της Γ΄λυκείου που δίνουν εξετάσεις σε 2 μήνες να αιφνιδιάζονται έτσι από την κυβέρνηση... Ας πιέσει και η ΟΛΜΕ,οι κ Κοτσυφάκης και Ζωγραφάκη τί λένε επ΄αυτών;Για να δούμε τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ τί θα πουν;

εντος
|

λογια λογια λογια απο αυτοκλητους σωτηρες της ελληνικης εκοαιδευσης μεσω πληροφορικης.ηρεμησε θαναση μου μαχιμοι εκοαιδευτικοι και επιστημονες ξερουν να κρινουν καλυτερα απο σενα τι ειναι ωφελιμο γθα τα παιδια

Θανάσης Δρίβας
|

Όταν στους "εντός" δείχνουμε το φεγγάρι, εκείνοι κοιτάνε το δάχτυλο..

Ο πιο σημαντικός λόγος να διδαχθεί κάποιος Πληροφορική, ξεκινώντας από το δημοτικό και κορυφώνοντας στο Λύκειο, είναι να αναπτύξει την κριτική σκέψη ώστε να καταφέρει το λεγόμενο problem - solving. Οι θετικές επιστήμες στο σύνολο τους, αλλά λίγο πιο έντονα τα Μαθηματικά και η Πληροφορική, αφήνουν τον σπόρο να πέσει στα παιδικά μυαλά και να ανθίσει σταδιακά.

Οι αυριανοί επιστήμονες/επαγγελματίες, είτε σε ερευνητικό επίπεδο, είτε σε βιομηχανίες και υπηρεσίες, χρησιμοποιούν αυτό τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης όπως χρησιμοποιούν τη γλώσσα και το μαθηματικό υπόβαθρο. Δεν είναι διόλου τυχαίο πως μεγάλες εταιρίες πλέον κοιτάνε συν τοις άλλοις και τον τρόπο σκέψης του υποψηφίου εργαζομένου μέσω real time τεστ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Δεν μπαίνω καν σε διαδικασία να απαντήσω σε βηξίματα που φτύνουν μισόλογα του τύπου "Η Πληροφορική είναι Μαθηματικά", "Η Πληροφορική δεν είναι (Θετική) επιστήμη" κτλ. Αν κάποιος από την επιστημονική και όχι εκπαιδευτική κοινότητα διάβαζε το νήμα, και θα γελούσε και θα απογοητευόταν.

Εν προκειμένω, η Πληροφορική ανήκει στη Θετική. Όχι εις βάρος κάποιου άλλου μαθήματος, αλλά ισότιμα. Οι άλλες χώρες έχουν δείξει το δρόμο. Η τριτοβάθμια δείχνει το δρόμο, η αγορά εργασίας δείχνει το δρόμο, τα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα δείχνουν το δρόμο.

Στην εποχή της "σατανικά" έξυπνης τεχνητής νοημοσύνης που εκπαιδεύουμε τις μηχανές, των μεγάλων δεδομένων, της αποίκησης στον Άρη το 2030, των οπτικών επικοινωνιών, της υπολογιστικής Χημείας, της βιοπληροφορικής, του Earth Remote Sensing, της/του .... (είναι ατέλειωτη η λίστα), είναι πιο επιτακτικό από ποτέ τα παιδιά να έχουν αναπτύξει τρόπο σκέψης. Και για αυτό το λόγο και για όλους τους λόγους του κόσμου, ισότιμα η Πληροφορική στη Θετική κατεύθυνση. Διεκδικούμε το λογικό , το επιστημολογικό και τίποτα παραπάνω.

υ.γ. Πότε δεν μου άρεσαν οι εκπαιδευτικοί που ξεστομίζουν απλώς ένα "Δεν διαβάζει" για ένα μαθητή, μία μαθήτρια και ξεχνούν πως τα παιδιά έχουν βαλτώσει σε έναν τρόπο σκέψης μασημένης τροφής, χωρίς φιλτράρισμα, χωρίς ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, χωρίς συνδυαστική σκέψη φτάνοντας στο Λύκειο. Αυτό το χάσμα θέλουμε ακριβώς να γεφυρώσουμε σαν Πληροφορικοί.

@εντός
|

δεν υπαρχει ενωση πληροφορικων. παλι δεν απαντησες σε τιποτα....
προφανως το αιτημα των χημικων τμηματων ηταν σωστο, δεν αφορουσε την Πληροφορικη.
μεινε εκτος ταμπακιερας, ειναι προνομιακο σου πεδιο

εντός
|

Πάλι λάθος κάνεις φίλε μου.. ΟΛΑ τα χημικά τμήμα με ανακοινώσεις τους απαίτησαν να ΜΗΝ εισάγονται φοιτητές από την τεχνολογική κατεύθυνση στα τμήματα λόγω καταφανούς έλλειψης βασικών γνώσεων..
Η ένωση πληροφορικών έκανε την πάπια αν θυμάσαι..
Όταν ο Αρβανιτόπουλος έβγαλε εντελώς το μάθημα από πανελλήνιες τότε καταλάβατε τον κίνδυνο..
Υ.Γ. μια επιστήμη ένα χημικό στοιχείο (Si)

@ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Η κατεύθυνσή σου είναι η Οικονομική. Τι σχέση έχει με την Θετική;;
Όσον αφορά στο αν ακούν ή χρησιμοποιούν οι μαθητές αλγορίθμους καθημερινα, άσε το καλυτερα....
Έχει απαντηθεί η ερώτησή σου παραπάνω, αλλά πρέπει να διαβάσεις.

@εντός
|

Οι σχολές το 2014 μοιράστηκαν π.χ. η Αρχιτεκτονική ΑΠΘ ζήτησε Πληροφορική, το ΕΜΠ και τα δύο.
Μπορείς να μην χρησιμοποιείς τόνους, προσπάθησε τουλάχιστον μην διαστρεβλώνεις την πραγματικότητα, έτσι μπορείς να πείθεις μόνο αυτούς που δεν γνωρίζουν.

15 χρόνια τώρα ζητούσα να μην εισάγονται οι φοιτητές στα τμήματα Πληροφορικής από Θετική και Τεχνολογική Ι, τις 2 κατευθύνσεις που είχαν χημεία. Δεν έχω δει ποτέ ανακοίνωση ΑΕΙ που να ζητά να μην δέχεται φοιτητές από μη συμβατή κατεύθυνση.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π
|

Μια μικρή και ανούσια διαπίστωση για τους περισσότερους από εσάς, πληροφορικάριους, μαθηματικούς, φυσικούς και χημικούς: Καθημερινά τα παιδιά δεν ακούν τις λέξεις αλγόριθμος (Πληροφορική), ολοκλήρωμα (Μαθηματικά), κύματα (Φυσική), καρβοξυλικά οξέα (Χημεία)… αλλά … Πληθωρισμός, Ανεργία, Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν … Συνάδελφοι υπάρχει και η Οικονομία…

@εντός
|

ΤΕΛΟΣ εννοείς ότι κόλλησε η βελόνα ή το ημερολόγιο στο 1982;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ