Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ο υπ. Παιδείας για τα Λατινικά

Δημοσίευση: 26/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Η πρόταση του υπουργού Παιδείας είναι η εισαγωγή του μαθήματος των Λατινικών ως μάθημα επιλογής στη Γ ́ Λυκείου.

Β. Τα μαθήματα επιλογής, που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Σπουδών, αποτελούν σημαντικό μέρος της Εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν μπορεί να απαξιώνονται.

Γ. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της διαβούλευσης θα εξετάσει κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση.

Τα παραπάνω τονίζει ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σε γραπτή απάντηση, η οποία διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα  από σχετική αναφορά της Βουλευτού Ν. Κεραμέως.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ

Σχόλια (5)

 
Noname
26 Μαρ 2019 16:24

Αφού είναι σημαντικό κομμάτι γιατί δε βάζεις την κοινωνιολογία επιλογής;

 
to Noname
26 Μαρ 2019 17:35

Απολύτως σωστή τοποθέτηση!
Ας είναι η Κοινωνιολογία, που πρωτομπαίνει ως μάθημα τέτοιου τύπου, μάθημα επιλογής, αφού τα μαθήματα επιλογής θα είναι τόσο σημαντικό κομμάτι του σχολείου. Ας γίνει αυτό που θα είναι και σύμφωνο με τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις που κατ'επανάληψη έχουν κατατεθεί.

 
Κωνσταντίνος
26 Μαρ 2019 19:26

Ανεξάρτητα από τη δική μου γνώμη που δεν είναι καθόλου θετική γιά το σημερινό υπουργό Παιδείας,η στατιστική στο συγκεκριμένο θέμα είναι υπέρ του.
Αν μελετήσει κάποιος προσεκτικά τις σχολές που απαρτίζουν το πεδίο όπου τοποθετήθηκε ως κύριο μάθημα η Κοινωνιολογία και όχι τα Λατινικά,εύκολα θα συμπεράνει ότι στις περισσότερες,το μάθημα των Λατινικών απουσιάζει από το πρόγραμμα σπουδών τους.Σήμερα,υπάρχει η δυνατότητα διαδικτυακής ενημέρωσης και του τελευταίου ενδιαφερόμενου γιά την παραμικρή λεπτομέρεια που αφορά τους τομείς,τα μαθήματα υποχρεωτικά και μη,τους καθηγητές κλπ όλων των τριτοβάθμιων τμημάτων.Οι νέοι πρέπει να αντιμετωπίζονται με γνώμονα τη λογική και όχι με το συναίσθημα,με εμπιστοσύνη και όχι με σύγχυση,με σεβασμό και όχι με αδιαφορία.Αν πραγματικά είχε αξία το μάθημα των Λατινικών στα προγράμματα σπουδών των τριτοβάθμιων τμημάτων που είναι πιό εξειδικευμένα,προσανατολισμένα και αποτελεσματικά όσο αφορά την αγορά εργασίας από το Λύκειο,τότε γιατί δεν το περιλαμβάνουν όχι μόνο οι άσχετες σχολές,αλλά και οι σχετικές κι όπου αυτό περιέχεται,είναι μάθημα επιλογής;
Το αντίθετο ακριβώς ισχύει γιά την Κοινωνιολογία,που υπάρχει ακόμα και ως μάθημα επιλογής σε σχολές πολυτεχνικού και οικονομικού ενδιαφέροντος.

 
O tempora o mores...
26 Μαρ 2019 23:12

Κ. Κωνσταντίνε, τα πάντα στην εκπαίδευση δεν υπηρετούν και δεν πρέπει να υπηρετούν την αγορά εργασίας!!! Υπάρχει και ο πολιτισμός, η Τέχνη, η γλώσσα, η Λογοτεχνία. Αλίμονο αν η λογική του εκπαιδευτικού συστήματος στηριζόταν αποκλειστικά στην αγορά εργασίας! Το 90% των διδακτικών αντικειμένων θα έπρεπε να είχε κοπεί! Δεν είμαστε υπάλληλοι, είμαστε πρώτα απ' όλα άνθρωποι και διαθέτουμε πνεύμα! Καμία σχολή όπου τα Λατινικά είναι βασικό κομμάτι των σπουδών δεν έχει το μάθημα ως παραπεταμένο μάθημα επιλογής. Πρόκειται για ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ. Αυτό σημαίνει ότι είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΑΤΟ, αλλά ο φοιτητής επιλέγει πότε θα παρακολουθήσει τα ΥΠΟΧΕΩΤΙΚΑ μαθήματα των λατινικών. Απλά, σε ορισμένα τμήματα της Φιλοσοφικής δεν διδάσκεται ως βασικό αντικείμενο διότι είναι άλλο το βασικό αντικείμενο σπουδών (ιστορία, αρχαιολογία, παιδαγωγική, φιλοσοφία κλπ). Δεν μπορούν να διδάσκονται σε όλα τα έτη λατινικά (αυτό συμβαίνει στη φιλολογία και ειδικότερα στην κλασική φιλολογία). Δεν αποτελεί βασικό αντικείμενο δεν σημαίνει ότι δεν διδάσκεται. Πρόκειται για ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Κ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ και δευτερευόντως και άλλων επιστημών. Τι να κάνουμε, μήπως να εξαφανίσουμε τις κλασικές σπουδές;;; Δεν νοείται φιλόλογος του σχολείου χωρίς γνώση λατινικών... Τι δεν καταλαβαίνετε; Είναι σύμφυτα με το αντικείμενο σπουδών. Θα ζητούσατε ποτέ από έναν μαθηματικό να μη διδαχθεί γεωμετρία, επειδή αποτελεί "δευτερεύον" αντικείμενο σε σχέση με την άλγεβρα;;; Είναι δυνατόν να δημιουργούν νέα κατεύθυνση για να διαχωρίσουν τους υποψήφιους γιατρούς από τους υποψήφιους μαθηματικούς, φυσικούς κλπ. ενώ την ίδια στιγμή υποψήφιοι των Φιλοσοφικών θα παστώνονται μαζί με τους άλλους και θα εξετάζονται σε μάθημα άσχετο από αυτό που θα σπουδάσουν;;

 
Eleni
27 Μαρ 2019 15:41

Δημιουργήθηκε με προχειρότητα (ή και με συντεχνιακές σκοπιμότητες) μία κατεύθυνση που αποτελεί μείξη παλιάς τρίτης και τέταρτης δέσμης και η εύκολη λύση ήταν ο εξοβελισμός των Λατινικών. Εξάλλου είχε προετοιμαστεί αυτό νωρίτερα. Η ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών σήμερα διδάσκεται και τα δύο μαθήματα, κάτι που δεν ίσχυε παλιά (δεν υπήρχε το μάθημα της Κοινωνιολογίας στη θεωρητική κατεύθυνση). Επιπλέον, δόθηκε η δυνατότητα σε κάποιους μαθητές της συγκεκριμένης ομάδας προσανατολισμού να μην εξετάζονται πανελλαδικώς στα Λατινικά (αναλόγως των σχολών που θα δηλώσουν), με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η διδασκαλία, καθώς υπάρχουν πλέον ομάδες μαθητών δύο ταχυτήτων στην αίθουσα. Το επόμενο βήμα ήταν φυσικά η πλήρης επικράτηση της Κοινωνιολογίας και η κατάργηση των Λατινικών. Κι ας υπάρχουν μαθητές που θα κληθούν αργότερα (ως φοιτητές φιλολογίας) να αναλύσουν κείμενα της λατινικής λογοτεχνίας, ή να διαβάσουν λατινικές επιγραφές (οι φοιτητές αρχαιολογίας), ή να ασχοληθούν με το ρωμαϊκό δίκαιο (οι φοιτητές Νομικής), ή με ξένες φιλολογίες και γλώσσες λατινογενείς. Είναι λυπηρό ότι προτάσσεται το συμφέρον μίας συντεχνίας (που δυσκολευόταν παλιότερα να καλύψει το ωράριό της) έναντι του συμφέροντος των μαθητών. Οι κατευθύνσεις έπρεπε να είναι δύο ξεχωριστές και το μάθημα της κοινωνιολογίας (που είναι πολύ αξιόλογο) να αφορά τους μαθητές που στοχεύουν σε ανάλογες πανεπιστημιακές σχολές ή να είναι μάθημα γενικής παιδείας (σημειωτέον ότι το νέο σύστημα καταργεί τα περισσότερα μαθήματα γενικής παιδείας). Είναι επίσης λυπηρό ότι βρίσκουν θετική την κατάργηση των Λατινικών ακόμη και συνάδελφοι φιλόλογοι, με το επιχείρημα ότι το μάθημα περιοριζόταν κυρίως σε γραμματικοσυντακτικά φαινόμενα και ότι επρόκειτο για στείρα διδασκαλία, ενώ στην πραγματικότητα καλύπτουν έτσι και τη δική τους γνωστική ένδεια (η διδασκαλία του μαθήματος απαιτεί εξειδικευμένες σπουδές κλασικής φιλολογίας, άριστες γνώσεις λατινικής γλώσσας (λεξιλογίου, γραμματικής και συντακτικού) και επίσης αρκετή μελέτη και προετοιμασία. Και τέλος, η διδασκαλία μιας γλώσσας σε προκαταρκτικό στάδιο είναι φυσικό να περιλαμβάνει κυρίως γραμματική, συντακτικό και απλά κείμενα. Η βαθύτερη ανάλυση έρχεται αργότερα, όταν έχουν κατακτηθεί πρώτα οι στοιχειώδεις γνώσεις. Και αυτές τις στοιχειώδεις γνώσεις δε θα τις έχουν πλέον οι αυριανοί φοιτητές σχολών, όπου τα Λατινικά είναι απαραίτητα. Το αποτέλεσμα; Μη καταρτισμένοι, ανεπαρκείς φιλόλογοι, αρχαιολόγοι, δικηγόροι ....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean