Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Εκπαιδευτικός συνταξιοδοτήθηκε με την ιδιότητα του αναπληρωτή

Δημοσίευση: 27/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εκπαιδευτικός στην Κέρκυρα  συνταξιοδοτήθηκε με την ιδιότητα του αναπληρωτή, τόνισε  ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου, μιλώντας     σε  πανεκπαιδευτική εκδήλωση στα Γιαννιτσά από τον τοπικό Σύλλογο Διδασκάλων και την ΕΛΜΕ Β Πέλλας για τις  ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος των καθηγητών της Δευτεροβάθμιας και στις δύσκολες συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου μονίμων και αναπληρωτών.

Ειδικότερα ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ , ανέφερε στην ομιλία του τα εξής:

Συνταξιοδοτήσεις και Αναπληρωτές

-    Αποχώρησαν από το 2010 μέχρι σήμερα 21.000 περίπου καθηγητές.
-    Όλα αυτά τα κενά καλύπτονται με αναπληρωτές.
-    Οι αναπληρωτές σε αντίθεση με τις άλλες χώρες (στις οποίες καλύπτουν έκτακτες ανάγκες: ασθένειας, μητρότητας,…) καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
-    Το ποσοστό των αναπληρωτών (σε σχέση με τους μόνιμους) το 2011 ήταν 8%  και σήμερα ξεπερνά το 12 με 13%.

Μοναδική λύση οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί μας αναπληρωτές που υπηρετούν το δημόσιο σχολείο περιπλανώμενοι στις εσχατιές της χώρας είναι:

-    Αυξημένες δαπάνες για τους ίδιους και τις οικογένειές τους λόγω αυξημένων αναγκών εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
-    Έλλειψη κατοικιών προς ενοικίαση λόγω τουρισμού. Κάθε χρόνο προστίθενται και νέες περιοχές.
-    Διατηρούν 2 και 3 σπίτια καθώς εκτός αυτό της μόνιμης τους κατοικίας. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουν προσληφθεί και συνεχίζουν να εργάζονται όντας σε μεγάλη ηλικία. Πέρσι είχαμε και την 1η συνταξιοδότηση αναπληρωτή στην περιοχή της Κέρκυρας!

Μόνη άμεση λύση η εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είναι:

-    Ο  μοναδικός κλάδος του δημοσίου που διορίζονται μακριά από την μόνιμη κατοικίας τους χωρίς καμία προοπτική να βρεθούν κοντά στο σπίτι τους.
-    Μηδενικές μεταθέσεις. Χιλιάδες συνάδελφοι έχουν εγκλωβιστεί στις εσχατιές της χώρας και μακριά από τα σπίτια τους καθώς δεν έχουμε μόνιμους διορισμούς από το 2010. Συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια έχουμε: το 2018 (7% πήρε μετάθεση από το σύνολο των αιτούντων), το 2017 (3%), το 2016 (5%), 2015 (21%), 2014 (9%), το 2013 (5%), το 2012 (16%).
-    Ελάχιστες αποσπάσεις. Τα ποσοστά των αποσπάσεων σε σχέση με αυτά των μεταθέσεων είναι λίγο μεγαλύτερα παραμένουν όμως τραγικά μικρά σε σχέση με αυτά των αιτήσεων και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι.

Μόνη άμεση λύση η ενεργοποίηση της επιτροπής Υπηρεσιακών Μεταβολών για αλλαγές και βελτιώσεις στο πλαίσιο των μεταθέσεων και των αποσπάσεων.

Εργασιακά – Μισθολογικά – Συνταξιοδοτικά

-    Είναι ο μοναδικός κλάδος του δημοσίου που έχει 2,3 και περισσότερες έδρες εργασίας μεταξύ των οποίων μετακινούνται ακόμα και μέσα στην ίδια μέρα.
-    Το 40% μετακινούνται σε πάνω από 2 σχολεία.
-    Χιλιάδες καθηγητές σε 4 με 5 σχολεία εβδομαδιαίως χωρίς ασφάλεια και αποζημίωση.
-    Μείωση μισθών την περίοδο 2010-16 30% όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος των μειώσεων στους δημόσιους υπαλλήλους ήταν 18% (στοιχεία ΙΝΕ-ΓΣΕΕ).
-    Οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι στις 10 χειρότερες χώρες του ΟΟΣΑ.
-    Λόγω οικονομικής κρίσης και μετά το 2022 όλοι στη σύνταξη μετά τα 67.

Μόνη λύση η επαναφορά αποχώρησης στα 30 χρόνια υπηρεσίας με πλήρη σύνταξη και από 60 χρόνων και μετά.

Αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου

-    Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013.
-    Μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
-    Μείωση της γραφειοκρατίας και ψηφιοποίηση όλης της λειτουργίας των σχολείων.
-    Ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις) την άνοιξη κάθε έτους.

Σχόλια (1)

 
Qwerty
28 Μαρ 2019 06:10

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, έδρες εργασίας, μετακινήσεις:
είναι βέβαια η ΟΛΜΕ ότι υπάρχει τέτοια ανάγκη με την εξέλιξη του δημογραφικού ζητήματος και την αύξηση των ορίων ηλικίας; Τι θα συμβεί με τις οργανικές θέσεις σε περίπτωση συγχωνεύσεων, για να αποφευχθεί το σημερινό καθεστώς μετακίνησης σε «4 με 5 σχολεία εβδομαδιαίως»; Είναι υπέρ αυτής της λύσης η ΟΛΜΕ ή υπέρ των διορισμών σε εικονικές θέσεις; Υποστηρίζει η ΟΛΜΕ τις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολικών μονάδων;
Μεταθέσεις-αποσπάσεις:
δεν αντιλαμβάνονται στην ΟΛΜΕ ότι η ικανοποίηση του πρώτου αιτήματος αναιρεί την ανάγκη για το δεύτερο, οπότε ζητούν υλοποίηση και των δύο. Σε ποιες οργανικές θα γίνουν οι μεταθέσεις, όταν ο μαθητικός πληθυσμός φθίνει, λόγω δημογραφικού και οι συνταξιοδοτήσεις αναβάλλονται λόγω των αυξημένων ορίων ηλικίας; Η υπηρέτηση στις «εσχατιές» της πατρίδας είναι τιμή για κάθε υπάλληλο και ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς και όχι «εγκλωβισμός». Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν –ή όφειλαν να γνωρίζουν- τις παραπάνω γενικότερες συνθήκες, οι οποίες θα οδηγούσαν στην επί μακρόν παραμονή τους εκεί.
Μισθολογικά:
οι μισθοί των άλλων υπαλλήλων, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σε ποια θέση της λίστας του ΟΟΣΑ βρίσκονται;
Σύνταξη στα 67:
μήπως μέρος του προβλήματος οφείλεται στις μαζικές συνταξιοδοτήσεις 50+ρηδων τα προηγούμενα χρόνια, στη γήρανση του πληθυσμού και στην έλλειψη εισφορών των νέων που μεταναστεύουν μαζικά; Ποια ήταν η θέση της ΟΛΜΕ στη μεταρρύθμιση (που δεν έγινε) Γιαννίτση;
Μείωση ωραρίου:
ποια είναι η θέση της ΟΛΜΕ για την παραμονή στο σχολείο μετά το διδακτικό ωράριο; Σε ποια χώρα της υφηλίου εφαρμόζονται οι θέσεις της;
Μαθητές ανά τμήμα και ψηφιοποίηση:
αντιλαμβάνονται στην ΟΛΜΕ ότι το 2ο έχει ήδη πραγματοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό; Ποια ήταν η θέση της για την εγγραφή στα Λύκεια μέσω taxisnet; Μήπως αυτό πρέπει να επεκταθεί και για την εγγραφή στα Γυμνάσια; Μήπως ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι ήδη μειωμένος σε σχέση με τα ισχύοντα διεθνώς;
Και δύο σημεία στα οποία η ΟΛΜΕ έχει δίκιο:
ΌΤΑΝ υλοποιηθούν οι παραπάνω μεταρρυθμίσεις, πρέπει να υπάρχει ασφάλεια-αποζημίωση για τους τυχόν μετακινούμενους εκπαιδευτικούς εντός του ωραρίου, όπως και για τη συμμετοχή σε εξωσχολικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωραρίου. Ακόμη, πρέπει η πολιτεία σε συνεργασία με τους Δήμους να βρει άμεση λύση στο πρόβλημα της στέγασης των εκπαιδευτικών στις τουριστικές περιοχές.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean