Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Η πληροφορική στη Θετική κατεύθυνση

Δημοσίευση: 28/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Βασίλης Σιτοκωνσταντίνου, Θανάσης Δρίβας
Επιστημονικοί Συνεργάτες Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών,
Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης (ΙΑΑΔΕΤ)

Το σχέδιο για το νέο εξεταστικό που είδε το φως της δημοσιότητας έκρυβε μία δυσάρεστη έκπληξη: την απουσία της Πληροφορικής από τη Θετική ομάδα προσανατολισμού και ταυτόχρονα την ύπαρξη της σε μία, ξένη και ασύνδετη με αυτή, ομάδα, των Οικονομικών.

Η σημαντικότητα της επιστήμης της Πληροφορικής για τους υποψήφιους φοιτητές Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών έγκειται στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης. Η υπολογιστική σκέψη με κύρια οντότητα της την αλγοριθμική σκέψη προσφέρει σε κάθε άτομο ικανότητες όπως η δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων, την αξιολόγηση της λύσης, την αποσύνθεση του προβλήματος σε μικρότερα υποπροβλήματα, την αφαίρεση της πολυπλοκότητας και την γενίκευση ώστε να εφαρμοστεί για κάθε πιθανό σενάριο του προβλήματος. Όλα τα παραπάνω αποτελούν βασική προϋπόθεση για την επίλυση προβλημάτων και τον σχεδιασμό αυτοματοποιημένων διαδικασιών. Όλα τα παραπάνω είναι που προσφέρουν οι Θετικές επιστήμες και κυρίως τα Μαθηματικά και η Πληροφορική. Όλα τα παραπάνω είναι που ενισχύουν τις δυνατότητες μας να προχωρήσουμε τις επιστήμες ένα βήμα πιο κάτω, όπως ήδη συμβαίνει σε εκπαιδευτικά συστήματα του εξωτερικού.

Ως μαθητές, έχουν μια εντελώς στρεβλή εικόνα για την ταξινομία των επιστημών στην εποχή μας.

Ως φοιτητές θα κληθούν να αντιμετωπίσουν μαθήματα Πληροφορικής με αρκετά υψηλό επίπεδο δυσκολίας χωρίς το αναγκαίο υπόβαθρο. Κατά συνέπεια, η δυσκολία αυτή θα αντιμετωπίζεται με επιφανειακή αντιμετώπιση του μαθήματος, χωρίς ικανότητα για εμβάθυνση με αποτέλεσμα τη δημιουργία φοιτητών δύο ταχυτήτων. Σε αρκετές περιπτώσεις που το τμήμα είναι έχει ως βάση την Πληροφορική (ΗΜΜΥ, Μηχανικών Πληροφορικής κτλ) ο/η φοιτητής/τρια δύναται ακόμα και να εγκαταλείψει το τμήμα διότι δεν θα είχε έρθει σε επαφή ποτέ μέχρι τότε με μαθήματα αλγοριθμικής και προγραμματισμού, άρα δεν θα είχε εικόνα για τις νοητικές διεργασίες που αυτά απαιτούν.

Σαν επιστήμονες σε οποιοδήποτε πεδίο (Γεωλογία, Φυσική, Βιολογία, Μηχανική, Τηλεπισκόπηση) αναγνωρίζουμε αυτόν ακριβώς τον τρόπο σκέψης στην καθημερινότητα μας και την συνεισφορά της Πληροφορικής σαν γέφυρα ανάμεσα στις επιστήμες. Από την προσομοίωση φυσικών φαινομένων και την ανάλυση βιολογικών δεδομένων μέχρι την υπολογιστική αρχαιολογία και την ταξινόμηση καλλιεργειών με χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης.

Σε ένα νέο λύκειο που σχεδιάζεται με προβολή το 2030 επιβάλλεται τα γνωστικά αντικείμενα να αντιμετωπίζονται με βάση το μέλλον για το καλό των νέων που θα αντιμετωπίσουν ένα ανταγωνιστικο, παγκοσμοποιημένο περιβάλλον. Έτσι κρίνουμε αναγκαίο, οι μαθητές να διδάσκονται και εξετάζονται στην Πληροφορική  για τα συναφή τμήματα των Θετικών Επιστημών.  Να δώσουμε στους μαθητές όσο το δυνατόν περισσότερα εφόδια για να κτίσουν το μέλλον τους και το μέλλον της χώρας μας και το μέλλον του πλανήτη μας.

«an algorithm must be seen to be believed»

Ετικέτες: 
Πληροφορική

Σχόλια (80)

 
Πατερας
28 Μαρ 2019 21:22

Το πρόβλημα είναι τα τέσσερα εξεταζόμενα. Εκεί δεν χωρά η πληροφορική.

 
Σεργεντάκη
29 Μαρ 2019 00:44

Δυστυχώς κάποιοι μπαίνουν σε διαδικασία να εξηγούν το αυτονόητο. Μπράβο στους συντάκτες, έχουμε αλλάξει δεκαετία. Χημικό-γεωπονικές-μεταλλειολόγοι-χημικοί μηχανικοί με χημεία, αγρονόμοι-ηλεκτρολογοι-μαθηματικο-φυσικο-πληροφορικη με πληροφορική.

 
Γ.Α
29 Μαρ 2019 07:57

Στην Ελλάδα οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις δεν γίνονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες, αλλά με βάση τις πελατειακές σχέσεις με συνέπεια την κατάργηση της λογικής. Παγκόσμια πρωτοτυπία η κατεύθυνση Οικονομία-Πληροφορικής, μπράβο για την προσπάθεια σας. Κάποια στιγμή ίσως γίνει το αυτονόητο

 
Γιώργος Μαν.
29 Μαρ 2019 09:09

η λυση υπαρχει:
1. Επιλογή Χημείας ή Πληροφορικής
2. 5 εξεταζομενα
Επρεπε να εχει λυθει χρονια τωρα

 
ΧΗΜΙΚΟΣ
29 Μαρ 2019 12:23

Η ΠΕΚΑΠ ΑΣ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΧΗΜΕΙΑ.
ΤΟ ΧΗΜΕΙΑ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΛΑΒΕΝ ΤΕΛΟΣ.

 
Μέλλον
29 Μαρ 2019 14:13

@ΧΗΜΙΚΟΣ

όντως θα λάβει τέλος σύντομα, τα εξεταζόμενα θα γίνουν Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική.

Το μέλλον δεν θα αργήσει, ακόμα και στο Ελλαδιστάν.

 
Κωνσταντίνος
29 Μαρ 2019 15:16

Είχα κάποιες αμφιβολιες . Τώρα πιστηκα πλήρως . Πληροφορική ως εξεταζόμενο σε όλες τις κατευθύνσεις.

 
Βιοπληροφορική
29 Μαρ 2019 15:20

Η προσομοίωση των μοντέλων έχει μεταβάλλει αποφασιστικά το τοπίο στις Θετικές Επιστήμες σήμερα. Η Πληροφορική είναι τόσο αναγκαία όσο και η μαθηματική Ανάλυση. Είναι κρίμα για τη νέα γενιά θετικών επιστημόνων - και επομένως και για την κοινωνία την ίδια - να μπαίνει στα πανεπιστήμια άσχετη με την Πληροφορική. Η είδηση: "Νόσος της Νάξου: Αλγόριθμος προβλέπει επικίνδυνη καρδιακή αρρυθμία"

 
ΑΝΕΣΤΗΣ
29 Μαρ 2019 15:46

Πολυ απλα δεν χωραει η πληροφορικη στα 3 μαθηματα κατευθηνσης και τα 4 εξεταζομενα, πρεπει ειτε να αυξηθουν τα μαθηματα ειτε να αλλαξει το συστημα κατευθηνση/πεδια και να γινει πιο ελαστικο. Ετσι οπως ειναι τωρα δυστυχως κατι θα μενει εξω απο τις θετικες επιστημες.

Ακομα και να βαλουν τα ΗΜΜΥ κλπ και στο 4ο πεδιο (που θα επρεπε να ειναι) παλι θα υπαρχει η ελειψη της φυσικης. Οσο ειμαστε κολημενοι στα 4 μαθηματα θα υπαρχουν ελειψεις.

 
Νεκτάριος Μουμουτζής
29 Μαρ 2019 15:52

Καλά τα λέει ο συντάκτης εκτός από ένα καίριο σημείο: Ότι δήθεν η Πληροφορική είναι "ξένη" προς την Πληροφορική. Το αντίθετο! Η οικονομική επιστήμη και η Πληροφορική είναι στενά συνδεδεμένες. Θυμηθείτε την απόδειξη της μη υπολογισιμότητας του προβλήματος της εύρεσης της ισορροπίας Nash σε πολύπλοκα συστήματα. Αλλά και τα ποικίλα πληροφοριακά συστήματα και αλγορίθμους που βρίσκονται πίσω από τα Χρηματιστήρια και τα συστήματα υποστήριξης αποφάσεων και διαχείρισης πόρων όλων των επιχειρήσεων... Η στενή αυτή σχέση πηγαίνει πολύ πίσω χρονικά...

 
Μαριος
29 Μαρ 2019 16:24

Η πληροφορική βρίσκεται παντού. Και στην ιατρική πλέον και βιολογία. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να δίνουν και στο υγείας πληροφορική. Σιγα μη βάλουμε σε όλες τις κατευθύνσεις πληροφορική. Κ

 
Μηχανικός - Καθηγητής ΑΕΙ
29 Μαρ 2019 18:52

Αγαπητές/οί συναναγνώστες, το προφανές είναι κάτι ξένο στη λογική του Υπουργείου: Το μάθημα της πληροφορικής αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία να γνωριστούν οι μαθητές με την ορθολογική σκέψη και μία μοναδική ευκαιρία για άσκηση και εμπέδωση της πειθαρχίας, του ορθολογισμού, της ουδετερότητας και της δημιουργίας στο πεδίο της πνευματικής εργασίας (και όχι μόνο....)
Απομακρύνει έτσι τον μελλοντικό πολίτη από την σφαίρα επιρροής ψευδοεπιστημών, θεωριών συνωμοσίας και οπισδοδρομικών θεολογικών απόψεων, και ασκεί τον μελλοντικό επιστήμονα στον αυστηρό ορθολογισμό και στην επίλυση προβλημάτων. Η επιλογή της υποβάθμισης του μαθήματος στο λύκειο είναι πολιτική, και αποσκοπεί στο να μην δοθούν στους μελλοντικούς πολίτες εφόδια "ορθογώνιας" σκέψης και επίλυσης προβλημάτων, όχι μόνο επιστημονικών, αλλά και κοινωνικών και πολιτικών. Τους καθιστά έτσι εύκολα θύματα ρηχών πολιτικών ρητορικών όπως αυτές των λαϊκιστών ή των φασιστών.

Το να προβλέπεται στην 3η Λυκείου η διδασκαλία ενός μαθήματος όπως τα Θρησκευτικά (με τον τρόπο μάλιστα που αυτό γίνεται στην Ελλάδα) και να μην υπάρχει μάθημα Πληροφορικής για όλους, είναι κάτι εύκολα κατανοητό για όσους θεωρούν τον εαυτό τους σύγχρονο σκεπτόμενο ευρωπαίο πολίτη....

 
εντος
29 Μαρ 2019 19:17

ωραια τα λεει ο νεκταριος εχει δτεμη σχεση με τα οικονομικα αρα λογικη η κατευθυνση οικονομιας και πληροφορικης

 
ΧΨ
29 Μαρ 2019 19:44

Τα πραγματα ειναι πολυ απλα.Για καποιες σχολες χημεια για καποιες πληροφορικη για καποιες και τα δυο.Το προβλημα ειναι μαλλον οτι το Υπουργειο για να γινει ευχαριστο στους μαθητες ανακοινωσε οτι τα εξεταζομενα μαθηματα θα ειναι 4. Μαλλον θα επρεπε ολοι οι υποψηφιοι θετικης (οχι για ιατρικες κλπ) να εξεταζονται στην πληροφορικη. Ειναι 100% λαθος το διλλημα "ΧΗΜΕΙΑ η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ" Ο φοιτητης ΗΜΜΥ πχ πρεπει να γνωριζει Μαθηματικα Φυσικη Πληροφορικη Χημεια. (Στην Ηλεκτρονικη υπαρχει το υλικο) Η Εκθεση γιατι πρεπει να ειναι εξεταζομενο μαθημα για την εισαγωγη στους ΗΜΜΥ ?

 
Gfou
29 Μαρ 2019 20:20

Απλά θα έπρεπε να υπάρχουν μαθήματα επιλογής όπως το Κυπριακό μοντέλο....

 
Όλγα Α.
30 Μαρ 2019 00:10

Θετική κατεύθυνση χωρίς Πληροφορική!;;
Είναι δυνατόν;
Πρόσβαση σε όλες τις τεχνολογικές σχολές χωρίς αλγοριθμική;; Εν όψει πρωταπριλιάς μόνο!

 
ΧΗΜΙΚΟΣ
30 Μαρ 2019 10:10

15 χρονια χημικα και χημικα μηχανικα τμηματα απο την τεχνολογικη κατευθυνση πως το επιτρεψατε εσεις;;

 
Χρίστος Μηλ.
30 Μαρ 2019 10:14

με αυτα τα επιχειρήματα συζητανε εντος του υπουργείου και αποφασιζουν;

 
@εντός
30 Μαρ 2019 10:37

και εσυ ΑΝ.ΕΛ.?

Συγκυβέρνηση βλέπεις...

Επί της ουσίας δεν έχεις να πεις τίποτα όμως, επί του άρθρου και επί του θέματος γενικότερα.

 
@ΧΗΜΙΚΟΣ
30 Μαρ 2019 11:08

Στη συζήτηση δε συμμετέχουν κυβερνητικοί που λαμβάνουν αποφάσεις. Ή μήπως συμμετέχουν.
Κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις (λογικό) περιμένουμε τόσες μέρες ο εντός να μας παραπέμψει σε ιστοσελίδες με τις ανακοινώσεις των τμημάτων που ζητούσαν να φύγουν από την τεχνολογική ΙΙ.
Όπως επί 15 χρόνια έμπαιναν φοιτητές σε τμήματα άλλου προσανατολισμού από την παλιά Θετική και την Τεχνολογική Ι. Το μάθημά σου ήταν στις μισές κατεύθυνσεις του Λυκείου Αρσένη και δεν αρκούσε....

 
@εντός
30 Μαρ 2019 11:08

Πάμε άλλη μια φορα για όλους τους άτακτους Σπυρίδωνες:
Η πληροφορική έχει στενή σχέση με όλες τις επιστήμες πλέον. Ακόμα και με γλωσσολογία που μπορεί να κάνει sentiment analysis και να καταλάβει πχ την συναισθηματική βάση ενός post αποτρέποντας μια αυτοκτονία.

Αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπει η πληροφορική στη θεωρητική.

Ψάχνουμε λοιπον την κατεύθυνση με την μεγαλύτερη συγγένεια, την κατεύθυνση που πηγάζει η πληροφορική.

Άρα φύσει και θέσει ανήκει στην ΘΕΤΙΚΗ.

τα υπόλοιπα είναι ψεμασματα.

 
εντος
30 Μαρ 2019 11:25

ο κυριος μουμουτζης σημαινων στελεχος της ενωσης πληροφοροκων θεωρει απολυτα θεμιτη την κατευθυνση οικονομιας πληροφορικης.ο κυριος δριβας πληροφορικος αρθογραφει θετοντας με επιχειρηματα γιατι δεν θαπρεπε καν να υπαρχει αυτη η κατευθυνση.και με ψεγουν εμενα μετα οι διαφοροι σχολιαστες πληροφορικοι οτι δεν απαντω επι της ουσιας.που να απαντησω ,?

 
@εντος
30 Μαρ 2019 12:05

ο κυριος μουμουτζης
πρωην στελεχος
ειπε ΚΑΙ στην Δ δεσμη.
βασικες δεξιοτητες αναγνωσης...

 
Θανάσης Δρίβας
30 Μαρ 2019 13:49

Καλησπέρα,

Θα ήταν θεμιτό τα σχόλια να ήταν με ονοματεπώνυμο, αλλά κατανοώ ότι αυτό είναι συχνά αντικειμενικά δύσκολο για ποικίλους λόγους.

Ναι, έχει εφαρμογή η πληροφορική στα οικονομικά, σαφώς και υπάρχει σύνδεση και συνεχεια. Ειδικά το κομμάτι της επιστήμης δεδομένων, των νευρωνικών δικτύων κτλ. Αυτό, όμως, δεν αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για να υπάρχει στην κατεύθυνση πιο πολύ από ότι θα είναι πρέπει να είναι στη θετική. Εκτός αν μπούμε στη λογική να υπάρχει το μάθημα και στις δύο κατευθύνσεις.

Υπό αυτό το πρίσμα γράφτηκε από εμάς η φράση "ξένη και ασύνδετη" , αναφερόμενοι στο σχολικό περιβάλλον και κυρίως σε σύγκριση με τη Θετική κατεύθυνση.

Εν κατακλείδι, οφείλουμε να αναρωτηθούμε η κάθε επιστήμη σε ποιον τομέα ανήκει και ποιον τομέα εξυπηρετεί. Στο πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι θετική, στο δεύτερο όλους.

Ευχαριστώ.

 
@εντος
30 Μαρ 2019 13:56

Το ότι ο κος Νεκτάριος είναι μελος πρώην της ΕΠΕ δεν σημαίνει ότι έχει και ξεκάθαρη άποψη και γνώση επί της αγοράς εργασίας ή και της πληροφορικής εν γένει ούτε ότι είναι ορθή η άποψη του.αλλωστε μπορει να εχει δώσει και αυτός με το σύστημα δεσμών

 
Paris Sorbonne IV
30 Μαρ 2019 15:02

Στην Γαλλία βάλανε Προγραμματισμο από την Α Δημοτικού, προφανώς επί 15 χρόνια δεν αντιδρούσαν...

 
εντος
30 Μαρ 2019 15:37

εαν λοιπον κυριε δριβα θεωρειτε οτι πρεπει να φυγει απ τα οικονομικα και ενταχθει στην θετικη κατσνοειτε φανταζομαι οτι θα ειναι για υποσυνολο των σχολων θετικης δλδ για πληροφορικες σχολες.ειστε σιγουρος αυτο εξυπηρτει τους καθηγητες πληροφορικης που εργαζονται στον ιδιωτικο τομεα?

 
MIT - Imperial
30 Μαρ 2019 18:11

Εντωμεταξύ στις προηγμένες χώρες… Διαβάζουμε για τις απαιτήσεις του ΜΙΤ:

MIT: Testing requirements
All applicants must complete one test from each category.
1. Standardized Test
2. Math SAT subject test
Math Level 1
Math Level 2
3. Science SAT Subject Test
Biology
Chemistry
Physics

Και για τις απαιτήσεις του Imperial.
Electrical and electronic Εngineering: A* in Mathematics, A in Physics, A in a preferred subject

Chemistry, Chemical engineering: A* in Chemistry, A* in Mathematics, A in Physics, Biology, Further Mathematics or Economics

Material Science and Engineering: A in Mathematics, A in Chemistry or Physics

Molecular Enginnering: A* in Chemistry, A* in Mathematics, A in Physics, Biology, Further Mathematics

Computing: A* in Mathematics, A* and A in two accepted subjects

Παραδόξως συμβαδίζουν με το ελληνικό σύστημα σε μεγάλο βαθμό. Δεν έχουν πειστεί από την επιχειρηματολογία στο esos και αλλού.

 
mit
30 Μαρ 2019 19:02

Στο MIT ζητουν χημεια Α για τους χημικους μηχανικους...
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ