Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης Γιώργου Τερζάκη

Δημοσίευση: 29/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με την ολοκλήρωση μιας 4ετούς θητείας στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, από τον Απρίλη του 2015, κλείνει ένας ιδιαίτερα σημαντικός και παραγωγικός κύκλος της ζωής μου.

Είναι δύσκολο να αποτιμήσω μέσα σε λίγες γραμμές μια πορεία τεσσάρων ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας κλήθηκα να αντιμετωπίσω δύσκολες καταστάσεις και να πάρω αποφάσεις έχοντας, σε κάθε περίπτωση, ως στόχο το καλό και μόνο των παιδιών. Γιατί ήταν και είναι αυτός ο γνώμονας που από την αρχή της εκπαιδευτικής μου σταδιοδρομίας έχει καθορίσει τη στάση μου απέναντι σε κάθε εκπαιδευτικό ζήτημα.

Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό ότι σε επίπεδο κυβερνητικής πολιτικής, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και τις επακόλουθες αντιξοότητες, δεν έγιναν τουλάχιστον πολιτικές και ιδεολογικές εκπτώσεις. Με σκληρή, συστηματική, μεθοδική και ομαδική δουλειά αντιμετωπίσαμε τα τρέχοντα ζητήματα και υποστηρίξαμε πρωτοβουλίες που ανέδειξαν τον εκπαιδευτικό και τη δουλειά του στο σχολείο. Υπερασπιζόμενοι το Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο πήραμε θεσμικές πρωτοβουλίες που αντιμετώπισαν χρόνια αιτήματα των συναδέλφων, αποκατέστησαν αδικίες και έλυσαν προβλήματα στα σχολεία: η θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στα νηπιαγωγεία, το Νέο Ολοήμερο με τις ειδικότητες σε όλα τα σχολεία, τα μαθήματα κολύμβησης, ο θεσμός «τσάντα στο σπίτι», τα σχολικά γεύματα που αφορούν την Α/θμια, οι αλλαγές στο Γυμνάσιο με τις λιγότερες εξετάσεις και τη θεματική εβδομάδα, το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑΛ με το πρόγραμμα ΜΝΑΕ, αλλά και οι αλλαγές στο Λύκειο με το νέο πλαίσιο εισαγωγής στα ΑΕΙ για τη Β/θμια. Η στήριξη και στελέχωση των δομών της Ειδικής Αγωγής από την πρώτη μέρα του σχολικού έτους, με έγκαιρες προσλήψεις και τους επικείμενους διορισμούς, αποτελούν την ειδοποιό διαφορά, την εναλλακτική λογική και τη φιλοσοφία με την οποία η παρούσα κυβέρνηση αντιμετωπίζει την εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, η επαναφορά των εκπαιδευτικών που ήταν σε διαθεσιμότητα και η κατάργηση του τιμωρητικού χαρακτήρα Π.Δ.152 για την αξιολόγηση, η αποκατάσταση του κύρους του εκπαιδευτικού και του έργου του, επανέφεραν την ηρεμία και ασφάλεια στα σχολεία, προϋποθέσεις απαραίτητες για την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ειδικότερα, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, υιοθετώντας την εξωστρέφεια, ενισχύσαμε δραστηριότητες που προϋπήρχαν, αναπτύξαμε νέες δράσεις και συνεργασίες, υποστηρίξαμε πρωτοβουλίες συναδέλφων σε όλο το νησί, που ανέδειξαν τη δουλειά και τον πολυσύνθετο καθημερινό μας ρόλο ως εκπαιδευτικών, ένα πλέγμα δηλαδή ενεργειών, που έχοντας ως στρατηγικό στόχο το καλό των παιδιών μας, αγκαλιάστηκαν συνολικά, όχι μόνο από τους συναδέλφους, αλλά και από την κοινωνία.

Αναμφίβολα, νιώθω ικανοποιημένος γιατί η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύχθηκε μεταξύ μας, τόσο με το ανθρώπινο δυναμικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης (στελέχη, εργαζόμενους διοικητικούς, εκπαιδευτικούς), όσο και με τα στελέχη του Υπουργείου, μας έδωσε τη δυνατότητα να επιλύουμε  αποτελεσματικά και με σχετική ταχύτητα προβλήματα, καθώς και να παρεμβαίνουμε με καινοτόμες προτάσεις στις νέες θεσμικές, και όχι μόνο, πρωτοβουλίες.

Ως εκ τούτου, από τη θέση αυτή, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους Υπουργούς, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, αλλά και όλα τα στελέχη του Υπουργείου  Παιδείας με τα οποία συνεργάστηκα τα τέσσερα αυτά χρόνια, όλους τους θεσμικούς φορείς (Περιφέρεια, Δήμους, ΑΕΙ,ΤΕΙ, Ερευνητικά κέντρα,7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης), τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που μαζί μοχθήσαμε και λύσαμε προβλήματα. Τους Σχολικούς Συμβούλους, νυν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τους προϊσταμένους όλων των υποστηρικτικών δομών, που πρόθυμα πρωτοστάτησαν με πολλές ιδέες. Τα μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων με τα οποία περάσαμε αρκετές ώρες μαζί ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο, συνεργαζόμενοι πάντα με καλή διάθεση, κοινούς στόχους και ομοφωνία στη συντριπτική πλειονότητα των αποφάσεων. Τα μέλη των Οργανωτικών και Εκτελεστικών Επιτροπών, καθώς και των Εθελοντών μας, που επωμίστηκαν την υλοποίηση των δράσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης (1ο και 2ο Επιστημονικό Συνέδριο, Περιφερειακή Μαθητιάδα, Παγκόσμιο Μαθητικό Πρωτάθλημα Καλαθοσφαίρισης, και πλήθος άλλων). Τους Διοικητικούς υπαλλήλους και εκπαιδευτικούς, αποσπασμένους ή με διάθεση, των Διευθύνσεων και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για την υποστήριξή τους και την προθυμία με την οποία έδρασαν σε ό,τι κι αν έπρεπε να διεκπεραιωθεί.

Οφείλω να επισημάνω ότι ζωτικής σημασίας αποδείχτηκε για μένα η συχνή επικοινωνία με τα συνδικάτα όλης της Κρήτης και η κατά γενική ομολογία πολιτισμένη πολιτική αντιπαράθεση που κατά καιρούς είχαμε.

Θα ήθελα να ολοκληρώσω τις ευχαριστίες, αναφερόμενος στο ζωντανό κύτταρο της εκπαίδευσης που είναι το Σχολείο. Στους γονείς και τους συλλόγους τους, που παρίστανται με διάθεση συνεργασίας, τους εκπαιδευτικούς που καταθέτουν την ψυχή τους καθημερινά, τους διευθυντές και υποδιευθυντές που συντονίζουν το δύσκολο αυτό εγχείρημα και βέβαια στους μαθητές μας, το μέλλον του κόσμου, που μας γεμίζουν ελπίδα για το αύριο και μας κάνουν υπερήφανους σε κάθε ευκαιρία.

Μαζί κάναμε πολλά. Μένει να γίνουν περισσότερα.

Κλείνοντας αφού δώσω τις καλύτερες ευχές μου στον νέο Π.Δ.Ε. Κρήτης για καλή δύναμη και καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα, θέλω να σας ευχαριστήσω όλους από τα βάθη της καρδιάς μου, γιατί σταθήκατε δίπλα μου, αλλά κι απέναντί μου, γιατί συμφωνήσαμε αλλά και διαφωνήσαμε δημιουργικά, γιατί με ωθήσατε να γίνομαι κάθε μέρα καλύτερος δάσκαλος, πολίτης, άνθρωπος. Γιατί αποτελέσατε όλοι εσείς, για τέσσερα ολόκληρα χρόνια, τους συνοδοιπόρους μου σ' αυτό το επίπονο μα και ωραίο ταξίδι προς τη δική μου Ιθάκη.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Γιώργος Τερζάκης

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ