Placeholder

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

19 αλλαγές στα καθήκοντα των εκπαιδευτικών ΣΜΕΑ, ΕΒΠ και προγραμμάτων ειδικής αγωγής (παράλληλη στήριξη και παροχή διδασκαλίας στο σπίτι

Τι προβλέπει η απόφαση του Κ. Γαβρόγλου
Δημοσίευση: 02/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Απόφαση , την οποία υπέγραψαν ο υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και η υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη , προβλέπει 19 αλλαγές   επί της  27922/Γ6/8-3-2007 (ΦΕΚ 449/τ.Β’/ 2007) υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό  των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων, α) Του εκπαιδευτικού προσωπικού, που υπηρετεί σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑ) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης), και σε προγράμματα ειδικής αγωγής (παράλληλη στήριξη και παροχή διδασκαλίας στο σπίτι). β) Του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» .

Ειδικότερα πρόκειται για της εξής αλλαγές :

1Η ΑΛΛΑΓΗ

1. «Στην υπουργική απόφαση 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449) όπου αναφέρεται «ΚΔΑΥ» νοείται Κ.Ε.Σ.Υ.».

2Η ΑΛΛΑΓΗ

2. «Στην υπουργική απόφαση 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449) όπου αναφέρεται «ΣΜΕΑ» νοείται Σ.Μ.Ε.Α.Ε.».

3Η ΑΛΛΑΓΗ

3. Η παρ. 4 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Διευθυντές ειδικών σχολείων της υπουργικής απόφασης 27922/ Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Συνεργάζονται με το οικείο Κ.Ε.Σ.Υ. καθώς και με άλλες υποστηρικτικές υπηρεσίες (Κοινοτικά Κέντρα Ψυ- χικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες οικείων OTA, κ.ά.) για τη σχολική, κοινωνική και επαγγελματική ένταξη των μαθητών/τριών».

Τι ίσχυε

4. Συνεργάζονται με το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και με τις υποστηρικτικές υπηρεσίες (ΚΔΑΥ, ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες, κ.α.) για τη σχολική, κοινωνική και επαγγελματική ένταξη των μαθητών.

4Η ΑΛΛΑΓΗ

4. Η παρ. 10 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Διευθυντές ειδικών σχολείων της υπουργικής απόφασης 27922/ Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:
«10. Υποβάλλουν: α) το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας του σχολείου, σε τρία (3) αντίγραφα για έγκριση, στον/ην Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και β) τις εκθέσεις προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με την αριθμ. 1816/ΓΔ4/07-01-2019 (ΦΕΚ 16/τ.Β’/11-01-2019), στο οικείο ΠΕΚΕΣ υπόψη του/της Συντονιστή/στριας Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης».

Τι ίσχυε

10. Υποβάλλουν για θεώρηση στο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής, σε τρία αντίγραφα, το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και την ετήσια αξιολογική έκθεση λειτουργίας του σχολείου.

5Η ΑΛΛΑΓΗ

5. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.), της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Μαθητές/τριες, οι οποίοι δεν διαθέτουν αξιολογική έκθεση - γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. για υποστήριξη από Τ.Ε., δύνανται να υποστηρίζονται από Τ.Ε. με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ύστερα από: α) εισήγηση της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών/τριών, εφόσον η υποστήριξη αυτή συμπεριλαμβάνεται στο σχεδιασμό του βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης, β) σχετικό αίτημα των γονέων ή κηδεμόνων και γ) σύμφωνη γνώμη του/της Συντονιστή/ στριας Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή του/της Συντονιστή/στριας παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου».

Τι ίσχυε

Σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείεται μαθητής από το Τ.Ε., αν οι γονείς του επιθυμούν τη φοίτηση του σε αυτό ακόμα κι αν και δεν έχει διάγνωση από τις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες. Στις περιπτώσεις αυτές αρκεί σχετική εισήγηση από το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής.

6Η ΑΛΛΑΓΗ

6. Η παρ. 6 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.), της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Ενημερώνουν και υποστηρίζουν τα μέλη της σχολικής κοινότητας για θέματα ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης σε συνεργασία με το προσωπικό του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ.».

Τι ίσχυε

6. Πληροφορούν και συμβουλεύουν τα μέλη της σχολικής κοινότητας για θέματα ειδικής αγωγής και συνεργάζονται με τους σχολικούς συμβούλους της περιφερείας τους και με το προσωπικό του οικείου ΚΔΑΥ.

7Η ΑΛΛΑΓΗ

7. Η παρ. 7 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.), της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«7. Συντάσσουν: α) το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας του Τ.Ε., το οποίο υποβάλλεται δια του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου μαζί με το ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας, για θεώρηση στον/στην Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και β) την ετήσια αξιολογική έκθεση λειτουργίας του Τ.Ε., στο πλαίσιο της διαδικασίας αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των Σχολικών Μονάδων, σύμφωνα με την αριθμ. 1816/ ΓΔ4/07-01-2019 (ΦΕΚ 16/τ.Β’/11-01-2019), η οποία υπο- βάλλεται διά του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου στο οικείο ΠΕΚΕΣ υπόψη του/της Συντονιστή/στριας Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης».

Τι ίσχυε

7. Συντάσσουν και υποβάλλουν για θεώρηση στο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας και την ετήσια αξιολογική έκθεση λειτουργίας του Τ.Ε..

8Η ΑΛΛΑΓΗ

8. Η παρ. 8 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.), της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«8. Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές/τριες συστεγαζόμενων σχολείων ή σε προγράμματα παράλληλης στήριξης του σχολείου τους ή όμορου σχολείου ύστερα από απόφαση του/της οικείου/ας Διευθυντή/ ντριας Εκπαίδευσης».

Τι ίσχυε

8. Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές συστεγαζόμενων σχολείων ή σε προγράμματα παράλληλης στήριξης όμορου σχολείου ύστερα από εισήγηση του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει το σχολείο.

9Η ΑΛΛΑΓΗ

9. Η παρ. 9 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων στα οποία λειτουργούν Τ.Ε. της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«9. Οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων στα οποία λειτουργούν Τ.Ε.
- Φροντίζουν για τον εξοπλισμό και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των Τ.Ε., ύστερα από εισήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών.
- Μεριμνούν για την απρόσκοπτη λειτουργία των T.E., δεν απασχολούν τους/τις εκπαιδευτικούς αυτών σε άλλες δραστηριότητες και δεν αναστέλλουν τη λειτουργία τους χωρίς την έγκριση του/της οικείου/ας Διευθυντή/ ντριας Εκπαίδευσης».

Τι ίσχυε

9. Οι διευθυντές των σχολείων στα οποία λειτουργούν Τ.Ε.:

• Φροντίζουν για τον εξοπλισμό και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των Τ.Ε., ύστερα από εισήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών και ενημέρωση του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής.
• Μεριμνούν για την απρόσκοπτη λειτουργία των ΤΕ, δεν απασχολούν τους εκπαιδευτικούς αυτών σε άλλες δραστηριότητες και δεν αναστέλλουν τη λειτουργία τους χωρίς την έγκριση του σχολικού συμβούλου ει− δικής αγωγής.

10Η ΑΛΛΑΓΗ

10. Η παρ. 1 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Ενημερώνονται από τον/την Διευθυντή/ντρια του σχολείου σχετικά με τις ανάγκες του/της μαθητή/τριας, για τον οποίο έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη, λαμβάνοντας υπόψη την αξιολογική έκθεση - γνωμάτευση του Κ.Ε.Σ.Υ., σχετικές παιδαγωγικές εκθέσεις καθώς και άλλες αξιολογήσεις-γνωματεύσεις που πιθανόν υπάρχουν από άλλους φορείς αξιολόγησης».

Τι ίσχυε

1. Ενημερώνονται από το διευθυντή του σχολείου σχετικά με τις ανάγκες του μαθητή, για τον οποίο έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη ύστερα από σχετική πρόταση του ΚΔΑΥ ή των πιστοποιημένων ιατροπαιδαγωγικών υπηρεσιών και εισήγηση του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής.

11Η ΑΛΛΑΓΗ

11. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙ- ΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Αξιολογούν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του/ της μαθητή/τριας και συντάσσουν εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης (ΕΠΕ) λαμβάνοντας υπόψη τους βασικούς άξονες και τις υποδείξεις του Κ.Ε.Σ.Υ.».

Τι ίσχυε

2. Αξιολογούν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του μαθητή και συντάσσουν εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το ΚΔΑΥ και το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής.

12Η ΑΛΛΑΓΗ

12. Η παρ. 4 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Συνεργάζονται με τα αρμόδια Κ.Ε.Σ.Υ. στις περιπτώσεις μαθητών/τριών που παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία και προβλήματα προσαρμογής».

Τι ίσχυε

4. Συνεργάζονται με το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και τα ΚΔΑΥ στις περιπτώσεις μαθητών που παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία και προβλήματα.

13Η ΑΛΛΑΓΗ

13. Η παρ. 5 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Συντάσσουν, σε συνεργασία με τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό του τμήματος, καθώς και τους/τις εκ- παιδευτικούς που διδάσκουν στο τμήμα, το εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποστηρικτικών δραστηριοτήτων του/της μαθητή/τριας το οποίο υποβάλλεται στον/στην Διευθυντή/ντρια του σχολείου και φυλάσσεται στον ατομικό φάκελο του/της μαθητή/τριας».

Τι ίσχυε

5. Συντάσσουν ατομικό εκπαιδευτικό και εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποστηρικτικών δραστηριοτήτων του μαθητή και το υποβάλλουν σε τρία αντίτυπα, στο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής, ο οποίος και παρακολουθεί την εφαρμογή του.

14Η ΑΛΛΑΓΗ

14. Η παρ. 6 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές/τριες συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου που χρειάζονται παράλληλη στήριξη ύστερα από απόφαση του/της οικείου/ας Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης».

Τι ίσχυε

6. Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου που χρειάζονται παράλληλη στήριξη ύστερα από εισήγηση του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης.

15Η ΑΛΛΑΓΗ

15. Η παρ. 7 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), καταργείται.

Τι προέβλεπε η διάταξη που καταργείται

Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης:

7. Καταρτίζουν το πρόγραμμα παράλληλης στήριξης σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και το ΚΔΑΥ, με κριτήρια τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή και τις δυνατότητες ένταξης στην τάξη του.

16Η ΑΛΛΑΓΗ

16. Η παρ. 2 του κεφαλαίου Β’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΜΕΑ, γενικά, της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Η άσκηση των καθηκόντων τους δύναται να επεκτείνεται και στους/στις μαθητές/τριες των συστεγαζόμενων ή γειτονικών Σ.Μ.Ε.Α.Ε., όταν δεν υπάρχουν αντίστοιχες ειδικότητες και εφόσον έχουν καλυφθεί οι ανάγκες των σχολείων στα οποία υπηρετούν. Η επέκταση της άσκησης των καθηκόντων γίνεται με απόφαση του/ της Περιφερειακού Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης».

Τι ίσχυε

2. Η άσκηση των καθηκόντων τους δύναται να επεκτείνεται και στους μαθητές των συστεγαζόμενων ή γειτονικών ΣΜΕΑ, όταν δεν υπάρχουν αντίστοιχες ειδικότητες και εφόσον έχουν καλυφθεί οι ανάγκες των σχολείων στα οποία υπηρετούν. Η επέκταση της άσκησης των καθηκόντων γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ύστερα από πρόταση του ΠΥΣΕΕΠ, στο οποίο υποβάλλονται οι σχετικές αιτιολογημένες εισηγήσεις του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής και της αντίστοιχης ειδικότητας,

17Η ΑΛΛΑΓΗ

17. Η παρ. 7 του κεφαλαίου Β’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΜΕΑ, γενικά, της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«7. Συνεργάζονται με τους/τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων, τα άλλα μέλη του Ε.Ε.Π. και τον/την Διευθυντή/ ντρια του σχολείου και καταρτίζουν το πρόγραμμα δραστηριοτήτων τους, σύμφωνα με το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο υποστηρικτικού έργου τους, το οποίο και υποβάλλουν στον/στην Διευθυντή/ντρια του σχολείου. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου τα ανωτέρω προγράμματα υποβάλλονται μαζί με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας για θεώρηση στον/στην Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Τα μέλη του Ε.Ε.Π. ενημερώνουν τον/την Διευθυντή/ντρια του σχολείου για αλλαγές και τροποποιήσεις του προγράμματος, που ενδεχομένως θα προκύψουν κατά την εφαρμογή του.».

Τι ίσχυε

7. Υποβάλλουν πρόγραμμα δραστηριοτήτων για θεώρηση στο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής, με την έναρξη του σχολικού έτους σε τρία αντίτυπα, μέσω του διευθυντή του σχολείου και τον ενημερώνουν για βασικές αλλαγές και τροποποιήσεις του προγράμματος, που ενδεχομένως θα προκύψουν κατά την εφαρμογή του.

18Η ΑΛΛΑΓΗ

18. Η παρ. 9 του κεφαλαίου Β’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΜΕΑ, Ψυχολόγοι, της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

Ψυχολόγοι

«9.Συνεργάζονται με τους/τις εκπαιδευτικούς, τα άλλα μέλη του Ε.Ε.Π., τα Κ.Ε.Σ.Υ., τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, άλλα σχολεία και με φορείς που παρέχουν ιατρικές, ψυχολογικές και κοινωνικές υπηρεσίες στους/στις μαθητές/τριες».

Τι ίσχυε

Ψυχολόγοι

9. Συνεργάζονται με τα άλλα μέλη του Ε.Ε.Π., τους σχολικούς συμβούλους, τα ΚΔΑΥ, τις ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες, τις διευθύνσεις άλλων σχολείων και με φορείς που παρέχουν ιατρικές, ψυχολογικές και κοινωνικές υπηρεσίες στους μαθητές.

19Η ΑΛΛΑΓΗ

19. Η παρ. 6 του κεφαλαίου Β’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΕΙ- ΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΜΕΑ, Κοινωνικοί Λειτουργοί, της υπουργικής απόφασης 27922/ Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

Κοινωνικοί Λειτουργοί

«6. Συνεργάζονται με τους/τις εκπαιδευτικούς, τα άλλα μέλη του Ε.Ε.Π., τα Κ.Ε.Σ.Υ., άλλα σχολεία, Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, και με άλλους φορείς που παρέχουν ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες στους/ στις μαθητές/τριες και κάθε φορέα που υποστηρίζει το κοινωνικό τους έργο».

Τι ίσχυε

Κοινωνικοί Λειτουργοί

6. Συνεργάζονται με σχολικούς συμβούλους, ΚΔΑΥ, άλλα σχολεία, ιατροπαιδαγωγικές κοινωνικές υπηρεσίες, και με κάθε φορέα που υποστηρίζει το κοινωνικό τους έργο.

Σχόλια (12)

 
ΣΙΣΥΦΟΣ
04 Απρ 2019 12:00

Με άλλα λόγια,
ο Διευθυντής της ΣΜΕΑΕ με την παρούσα τροπολογία, ΔΕ συνεργάζεται με το Συντονιστή ΕΕ Ειδικής Αγωγής & ΕΕ!!!!!
Ο Εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης, επίσης δεν συνεργάζονται μαζί του.
Ο Συντονιστής ΕΕ Ειδικής Αγωγής & ΕΕ δίνει τη γνώμη του για φοίτηση στο Τμήμα Ένταξης μαθητή που δεν διαθέτει γνωμάτευση, αλλά ταυτόχρονα δεν μπορεί να δει το Εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα του Τ.Ε. !!!!!
Το ΦΕΚ 449 υπήρξε σταθμός στην καλή λειτουργία της Ειδικής Αγωγής, κρίμα να κανιβαλίζεται από με (ν)τροπολογίες του ποδαριού

 
ΚΛΑΥΣΙΓΕΛΟΣ
04 Απρ 2019 12:21

Ο Συντονιστής Ειδικής είναι υπεύθυνος για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση των ΣΜΕΑΕ. Αυτό είναι το ποιο λειτουργικό του καθήκον (βλ ν 4547)
Όμως με την τροπολογία δε συνεργάζεται με το Δ/ντη της ΣΜΕΑΕ και επιπλέον, δε συνεργάζεται με το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό της ΣΜΕΑΕ!!!
Δηλαδή καθοδηγεί αλλά δε συνεργάζεται (???)
Μα πως θα εργαστούμε όλοι μας εάν δεν έχουμε προμετωπίδα τη συνεργασία; Πως μπορείς να αποκλείει ο ιδεοληπτικός νομοθέτης τον Συντονιστή από τα ίδια τα σχολεία;
Και είναι ο ίδιος νομοθέτης που δημιούργησε το θεσμό!!!

 
Χάρης
05 Απρ 2019 22:10

Το καθηκοντολογιο ήταν μια χαρά. Τι σκοπιμοτητες εξυπηρετούν αυτές οι αλλαγές; Τα τμήματα ένταξης έχουν συγκεκριμένο ρόλο.

 
Μαρία
05 Απρ 2019 22:21

Το ΦΕΚ 449 δεν έπρεπε να πειραχτεί αν ήταν να γίνει αυτό που τώρα βλέπουμε και μόνο να εξοργίσει μπορεί.Γεμάτο από αντιφάσεις που δείχνει αν μη τι άλλο εκτός από προχειρότητα και πλήρη άγνοια για το πώς λειτουργούν τα ΤΕ.Αν θέλετε να τα υποβαθμίσετε πείτε το στους γονείς των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ότι το ΤΕ θα κάνει την παράλληλη στήριξη.Πήγατε να κάνετε κάτι καλό στην αρχή και στη συνέχεια μια σειρά από νομοθετήματα έβγαλαν την ΕΑΕ από τον δρόμο της.Μεγαλύτερη προχειρότητα δεν υπάρχει.

 
Κώστας
05 Απρ 2019 22:43

Εντάξει το καταλαβαμε.Τα ΤΕ θέλετε να τα υποβαθμίσετε και μετά θα τα καταργήσετε,θα υποστηρίζονται τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη,οι γονείς θα τρέχουν τα παιδιά στα ιδιωτικά κέντρα, αφού πια δε θα υποστηρίζονται στο ΤΕ μια και τα τελευταία θα κάνουν την παράλληλη στήριξη για να να εξοικονομήσετε ανθρώπινο δυναμικό.Καταστρέφεται έτσι η πιο επιτυχημένη δομη ΕΑΕ.Και θα είναι έργο αυτής της κυβέρνησης.

 
Νίκος
05 Απρ 2019 22:46

Για γέλια και για κλάματα.Αυτό μόνο.

 
Κατερίνα
05 Απρ 2019 22:57

Ο λόγος στους γονείς των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες που δε θα μπορούν να υποστηριχθούν στο ΤΕ.Κρίμα για τα ΤΕ.
Δόθηκαν αγώνες και σκληρές μάχες για να ιδρυθούν και είναι κατααξιωμένα.Αποπροσανατολίζονται από το έργο τους,μπερδεύεται το ΤΕ με την παράλληλη που είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα,οι εκπαιδευτικοί των ΤΕ κυριολεκτικά στη διάθεαη της κάθε διεύθυνσης.

 
Γιάννης
05 Απρ 2019 23:55

Το καθηκοντολόγιο αλλάζει με συνοπτικές διδικασίες.Γιατί;Τέλος οι παράλληλες και πρέπει να βρεθεί ως λύση το ΤΕ;Μια κυβέρνηση να δει σοβαρά τον ευαίσθητο χώρο της ΕΑΕ δε θα υπάρξει;

 
Αλεξανδρα
06 Απρ 2019 11:08

Κρίμα! Ό, τι θετικό έκανε αυτή η Κυβέρνηση, αλλά και οι προηγούμενες Κυβερνήσεις -τους τελευταίους μήνες- η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βάλθηκε να το καταστρέψει. Τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας -μηδενός εξαιρουμένου- νομίζουν με τη λογική του "αποφασίζουμε και διατάζουμε" ότι θα κερδίσουν στις επερχόμενες Ευρωπαϊκές και Βουλευτικές εκλογές. Δυστυχώς όμως "η πλάνη τους θα είναι οικτρά!!!

 
Μαρία
06 Απρ 2019 19:20

Η μόνη εξήγηση που μπορεί να δώσει κάποιος είναι η τωρινή ηγεσία του
υπουργείου και τα στελέχη της ακολουθούν πιστά τις επιταγές του ΟΟΣΑ.Πέραν τούτου φαίνεται ότι ακολουθούν μια συγκεκριμένη οδό προκειμένου να αφανιστεί η δομή των των ΤΕ από τα Γενικά Σχολεία και να μεταφερθεί στους εκπαιδευτικούς των τμημάτων η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών.Απίστευτες αλλαγές που μόνο προβληματισμό και απορίες γεννούν ως προς τη σκοπιμότητα τους.Βέβαια ο ν. 4415 μια χαρα προϊδέαζε για όλα αυτά...

 
Δήμητρα
06 Απρ 2019 20:23

Πάτε να περάσετε "αλλιώς" τις τριμελείς "Ομάδες Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου" εκεί που αναφέρεται ότι θα δίνουν οι εξπαιδευτικοι τις εβδομαδιαίες δραστηριότητες σε συνεργασία με το δάσκαλο της τάξης στο διευθυντή του σχολείου;Καλά το σκεφτήκατε για να τις περάσετε "αλλιώς" : περάσετε ο,τι θέλετε από την πίσω πόρτα.Θέλετε εσείς να λέγεστε αριστερή κυβέρνηση;Ευτυχώς που έρχονται εκλογές

 
Άρης
06 Απρ 2019 20:39

Τι δουλειά έχει ο διευθυντής του σχολείου με τις δραστηριότητες του Τμήματος Ένταξης;Θέλετε να τον ενισχύσετε για να εφαρμόσετε αθόρυβα την αξιολόγηση;Και τι δουλειά έχει η παράλληλη στήριξη με τα Τμήματα Ένταξης;Μάλλον δε θα δώσετε παράλληλες στηρίξεις κι είπατε να διαλύσετε τα ΤΕ. Λογική...μακριά από κάθε επιστημονικότητα και γνώση της ΕΑΕ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean