Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπουργός: Κάποιοι χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τον ρόλο των ΤΕΙ

«Η ολοκλήρωση του μεταρρυθμιστικού σχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, τον Σεπτέμβριο του 2020, έρχεται να συναντηθεί με τις αλλαγές στο Λύκειο»
Δημοσίευση: 05/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Προχωράμε σε μια νέα αρχιτεκτονική για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που προκύπτει μέσα από ανάλυση του ρόλου των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Κάποιοι χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τον ρόλο της τεχνολογικής εκπαίδευσης που ρημάχτηκε από τις πολιτικές τους τα προηγούμενα χρόνια. Στο πλαίσιο του δικού μας μεταρρυθμιστικού έργου, η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης είναι μέρος της αρχιτεκτονικής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης»

Τα παραπάνω τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στην εκδήλωση του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης με θέμα «Οι παρεμβάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου για τη στήριξη των νέων ερευνητών/τριών. Παρουσίαση αποτελεσμάτων»  .

Ο Κώστας Γαβρόγλου  περιέγραψε επιγραμματικά τα τέσσερα σημεία της μεταρρύθμισης: Νέα τμήματα με νέα γνωστικά πεδία,

  1.  συνέργειες τμημάτων ΤΕΙ με Πανεπιστήμια,
  2.  ίδρυση πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων που απαρτίζονται από ερευνητικά ινστιτούτα και
  3. διετή προγράμματα σπουδών στα Πανεπιστήμια για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ με χορήγηση επαγγελματικών πτυχίων ευρωπαϊκών προσόντων.

«Η ολοκλήρωση του μεταρρυθμιστικού σχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, τον Σεπτέμβριο του 2020, έρχεται να συναντηθεί με τις αλλαγές στο Λύκειο και την προσπάθεια να δοθεί ουσία και νόημα στην ανύπαρκτη σήμερα Γ’ Λυκείου», σημείωσε ο υπουργός επισημαίνοντας ότι από τον Σεπτέμβριο οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα διδάσκονται 4 μαθήματα επί 6 ώρες εβδομαδιαίως το καθένα, ώστε να δίνεται πλέον «μεγάλο περιθώριο στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις της Γ’ Λυκείου. Η Γ’ Λυκείου θα αποτελεί συνέχεια εγκύκλιων σπουδών αλλά και προπαρακευαστικό έτος για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. υπουργός αναφέρθηκε στις 500 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ που έχουν προκηρυχθεί σημειώνοντας ότι για πρώτη φορά μετά το 2010 θα μπορούν να προκηρύσσονται θέσεις που μένουν κενές λόγω συνταξιοδοτήσεων. «Μας είναι αδιανόητο πώς υπάρχουν τμήματα που κηρύσσουν άγονες θέσεις με 20 υποψηφίους. Πρόκειται για εγγενείς παθογένειες της πανεπιστημιακής ζωής που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν» είπε.

Ειδικά για τους νέους ερευνητές, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Συζητώντας για τους νέους ερευνητές, οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε ως Ευρώπη ένα σοβαρό πρόβλημα: τι θα γίνει με αυτούς τους επιστήμονες τα επόμενα 10 χρόνια; Υπάρχει στην Ευρώπη ένα τεράστιο πρόβλημα. Τώρα δίνονται οι υποτροφίες και αυτό είναι μια ‘ανάσα’ για νέους ερευνητές. Όμως, τι γίνεται μετά; Λύνεται το πρόβλημα αυτό μόνο με νέες θέσεις στα πανεπιστήμια; Προφανώς όχι μόνο. Αυτό είναι ένα ερώτημα που αν δεν απαντηθεί, θα γίνει εφιάλτης που θα μας καταπιεί. Πρέπει η Ευρώπη να δει την επόμενη μέρα με κάποια μορφή μονιμότερης απασχόλησης αυτού του δυναμικού. Οφείλουμε να επανανοηματοδοτήσουμε το brain drain που σε μια ενωμένη Ευρώπη παίρνει μια άλλη διάσταση. Πρέπει να δούμε τις γέφυρες -όρος των ημερών- που θα μπορέσουν να δημιουργήσουν μια ισορροπία τόσο για τους επιστήμονες που θέλουν να μείνουν σε ξένη χώρα όσο και για εκείνους που θέλουν να επιστρέψουν στη χώρα τους. Να δούμε, δηλαδή, νέες συνέργειες σε επίπεδο ευρωπαϊκό και αυτό είναι ένα σοβαρό ζήτημα που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων».

Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε ως «υπερβολικό ζήλο» της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ την απόλυτη σύνδεση της εκπαίδευσης με την «αγορά εργασίας». «Η εκπαίδευση δεν μπορεί να έχει ως μοναδικό στόχο την αγορά εργασίας. Η εκπαίδευση έχει στόχο και ρόλο παιδευτικό, πολιτιστικό, αλλά και ανάπτυξης δεξιοτήτων που δεν μπορεί να είναι μονοσήμαντες. Είναι αλήθεια ότι η νέα γενιά μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει πολλά περιβάλλοντα εργασίας. Άρα, χρειάζεται προσαρμοστικότητα που επιτυγχάνεται μέσα από τη γενικότερη παιδεία», είπε.

Τέλος, αναφέρθηκε στη γραφειοκρατία των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ): «Η γραφειοκρατία αυτή πρέπει να τελειώνει. Το ελληνικό Πανεπιστήμιο έχει το προνόμιο να διαχειρίζεται ιδιωτικό και δημόσιο χρήμα. Αυτή τη στιγμή υπάρχει κίνδυνος πολλοί ερευνητές να μην προχωρούν στη σύνταξη και στην περιγραφή της έρευνάς τους, ακριβώς λόγω της γραφειοκρατίας που έχει καθιερωθεί. Εμείς έχουμε ήδη ορθολογικοποιήσει το σύστημα και θέλουμε να απλοποιηθούν ακόμη περισσότερο αυτές οι διαδικασίες. Δεν είναι μόνο ίδιον της Ελλάδας αυτή η γραφειοκρατία. Υπάρχουν και στο εξωτερικό προβληματικά σημεία. Πρέπει, όμως, να υπάρχει εμπιστοσύνη στους θεσμούς που διαχειρίζονται αυτήν την κατάσταση, αλλιώς θα ‘στεγνώσει’ η έρευνα στη χώρα».

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα συμπεράσματα των υλοποιούμενων παρεμβάσεων για τους νέους ερευνητές και ερευνήτριες που αφορούν σε υποτροφίες υποψήφιων διδακτόρων και μεταδιδακτόρων ερευνητών/τριών, σε χρηματοδότηση ερευνητικών ομάδων αποτελούμενων από νέους ερευνητές/τριες και σε απόκτηση ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας από νέους επιστήμονες.

Το σύνολο των δράσεων σχεδιάστηκε εντός του 2015 και ξεκίνησε να υλοποιείται από το 2016 με βασικό στόχο να αντιστρέψει το κύμα φυγής των νέων επιστημόνων στο εξωτερικό και να δημιουργήσει ένα σταθερό περιβάλλον στήριξης των νέων ερευνητών/τριών στη χώρα μας. Οι δράσεις αυτές εντάσσονται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη στήριξη του ερευνητικού δυναμικού της χώρας και αυτή την περίοδο, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» αποτελεί, το σημαντικότερο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα με κριτήριο τον αριθμό των ατόμων που ωφελούνται στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΙΣ  παρεμβάσεις του ΕΚΤ και τα αποτελέσματα των μελετών αξιολόγησης

Σχόλια (14)

 
Απλός πολίτης!!!
05 Απρ 2019 17:10

Στο πλαίσιο του δικού μας μεταρρυθμιστικού έργου, η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης είναι μέρος της αρχιτεκτονικής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης»... ποιο είναι το μεταρρυθμιστικό του εργο;εδώ καταργεί σχολες.. θα μας τρελάνει;καταργεί τη ΣΤΕΦ Κοζάνης δεν συνχωνεψε κανένα τμήμα της ΣΤΕΦ.Επρεπε να ντρέπεστε κύριε Γαβρογλου γι αυτά που λέτε στο πιο πάνω άρθρο λυπάμαι που σας ψήφισα ...

 
ΚΜ
05 Απρ 2019 17:17

Το ακουσαμε κι αυτό κροκοδείλια δάκρυα .Άσε τώρα τα ΤΕΙ όπως είναι δεν θέλουμε συγχωνεύσεις οι οποίες εξυπηρετούν τα δικά σας συμφέροντα μια χαρά είμασταν και σαν ΤΕΙ.Μια φορά αριστερά και να κάνετε μπάχαλο !!!

 
Απόφοιτοι ΑΕΙ ΤΤ
05 Απρ 2019 17:30

Ακόμα και τώρα ούτε αναφορά στους αποφοίτους..Ακόμα..

 
Επαλ
05 Απρ 2019 17:48

Οι μαθητές των επαλ πάντως κ. Υπουργέ τα χυνουν πραγματικά τα δάκρυα βλέποντας την νέα αρχιτεκτονική των ΤΕΙ που φτιάξατε όπως λέτε, να αφήνει τους περισσότερους εκτός τριτοβάθμιας όσο για τα ΚΕΕ υπάρχουν και τα ΙΕΚ το ίδιο πτυχίο προσφέρουν.

 
Σκεπτόμενος Πολίτης
05 Απρ 2019 18:00

<<Κάποιοι χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τον ρόλο της τεχνολογικής εκπαίδευσης που ρημάχτηκε από τις πολιτικές τους τα προηγούμενα χρόνια>>. Το μόνο στο οποίο έχει ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο. Όλοι αυτοί που είδαν ότι τώρα πρέπει να συγχωνευτούν με τα ΤΕΙ ως "τελική λύση" τώρα θυμήθηκαν πόσο καλά είναι τα ΤΕΙ....

 
Γονέας
05 Απρ 2019 18:19

Ελπίζουμε υπουργέ να υπάρχει στο θέμα της ΣΤΕΦ Κοζάνης και η παράγραφος 5 και όχι μόνο η 2.

 
Πτυχιούχος ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
05 Απρ 2019 18:33

Κύριε Υπουργέ στην αρχιτεκτονική των ΤΕΙ ξεχάσετε να δώσετε βάση στα θεμέλιά τους ,που ονομάζονται ΠΤΥΧΙΟΎΧΟΙ.
Και εσείς αλλά και οι αξιότιμοι κύριοι καθηγητές μας έχυσαν πολλά δάκρυα για τους πτυχιούχους στην αρχή , αλλά μετά τους ξέχασαν.
Οι διαδικασίες ισοτίμησης των πτυχίων μας εξαφανίστηκαν.
Αυτό δεν το ξεχνάμε ποτέ ...

 
THOMAS
05 Απρ 2019 20:07

Μετά από μια γρήγορη επίσκεψη στη βάση δεδομένων anabin ( στους τίτλους που Αναγνωρίζει η Γερμανία ).
Τα πτυχία των ΤΕΙ από το 2000 και μετά τα αναγνωρίζει ως Πανεπιστημιακούς τίτλους
Πανεπιστημιακό πτυχίο σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία. Από το έτος 2000:
Suchen nach Abschlusstypen =
Αναζητήστε τύπους ολοκλήρωσης
Πανεπιστημιακό πτυχίο σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία. Από το έτος 2000

 
Bασίλης Α.
05 Απρ 2019 22:24

Aπύθμενο θράσος, όπως όλοι τους άλλωστε ... Σύντομα GAME OVER ...

 
ΣΤΕΦ Κοζάνης
05 Απρ 2019 22:36

Γιατί κύριε Υπουργέ καταργείτε την ΣΤΕΦ Κοζάνης. Θέλουμε εδώ και τώρα εξηγήσεις Να ξέρετε έρχονται και οι εκλογές

 
Βασίλης
06 Απρ 2019 02:21

<Μας είναι αδιανόητο πώς υπάρχουν τμήματα που κηρύσσουν άγονες θέσεις με 20 υποψηφίους. Πρόκειται για εγγενείς παθογένειες της πανεπιστημιακής ζωής που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν>

Να προσθέσω .... Μου είναι επίσης αδιανόητο ...
το πως απαιτούν κάποια τμήματα "αριστείας" να τους δοθεί η θέση ξανά και ξανά ώστε να την προκηρύσσουν εις το διηνεκές ... ενώ άλλα πιο φτωχά τμήματα, τα οποία χρειάζονται ενίσχυση, δεν έχουν τη δυνατότητα έστω έτσι να κερδίσουν μια καινούργια θέση …

 
Γιατί δεν θα ξαναψηφίσω ΣΥΡΙΖΑ
06 Απρ 2019 12:57

Απλά και κατανοητά. Σε κάποιες δεκαετίες από τώρα θα παράγονται διδακτορικές διατριβές που θα εξετάζουν το θέμα 'Συντεχνιασμός στην Ελλάδα των αρχών του 21ου αιώνα: Οι χαμένες γενιές των ΤΕΙ'.

 
St
06 Απρ 2019 13:04

Ντρέπομαι για λογαριασμό σας... τόσα χρόνια τόσοι κόποι και δεν μας αναγνωρίζει η ίδια η Ελλάδα σαν αποφοίτους Πανεπιστημίου, όταν η Ευρώπη που την κατηγορείτε...μας αναγνωρίζει εδώ και χρόνια. Βαλίτσες όλοι οι απόφοιτοι ΤΕΙ και έξω.

 
ΑΠ
06 Απρ 2019 14:30

Τόσα άρθρα για τη Τριτοβάθμια και σε κανενα δεν αναφέρεται κάτι για τους αποφοίτους ΤΕΙ. Περίεργα τα πράγματα

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ