Placeholder

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

O Π.Ε.Σ.Ε.Α. για τη νέα Υπουργική Απόφασης 48275/Δ3/28-03-2019 που τροποποιεί το Καθηκοντολόγιο των Εκπαιδευτικών ΕΑΕ

Δημοσίευση: 10/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Υπουργείο Παιδείας με την Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019 προχώρησε αιφνιδιαστικά σε τροποποιήσεις της Υπουργικής Απόφασης 27922/Γ6/03-04-2007 (ΦΕΚ 449/03-04-2007) που αφορά τα «ιδιαίτερα καθήκοντα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης». Αυτές οι αλλαγές έγιναν, χωρίς διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς, και ήταν αναμενόμενο να προκαλέσουν τη δημοκρατική κουλτούρα των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Εκτός τις αναμενόμενες γραφειοκρατικές αλλαγές που αναφέρονται στις νέες δομές όπως «ΚΔΑΥ» σε «Κ.Ε.Σ.Υ.» έγιναν οι παρακάτω απροκάλυπτες αλλαγές που  δυσκολεύουν τόσο τη φοίτηση των μαθητών όσο και τις εργασιακά καθήκοντα των εκπαιδευτικών:

1.    Φοίτηση μαθητών χωρίς γνωμάτευση: Ο Ν. 3699/2008 αναφέρει στο άρθρο 6 ότι «στα ΤΕ μπορούν να φοιτούν και μαθητές χωρίς γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του σχολικού συμβούλου ΕΑΕ», ενισχύοντας την Υπουργική Απόφαση 27922/Γ6/2007 που ορίζει ότι «σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείεται μαθητής από το Τ.Ε., αν οι γονείς του επιθυμούν τη φοίτηση του σε αυτό ακόμα κι αν δεν έχει διάγνωση. Στις περιπτώσεις αυτές αρκεί σχετική εισήγηση από το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής». Η νέα Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019, εκτός από τη σύμφωνη γνώμη των γονέων και τη σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή ΕΑ και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή του Συντονιστή παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου, ορίζει ως απαραίτητη την εισήγηση της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών του σχολείου. Η εισήγηση αυτή θα στηρίζεται στην εφαρμογή βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης για τον/την μαθητή/μαθήτρια με αναπηρία ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αυτή η γραφειοκρατική ρύθμιση  όχι μόνον δεν θα αμβλύνει τα δικαιώματα του των μαθητών/τριών αλλά θα δημιουργήσει πρόσθετα εμπόδια παροχής υποστηρικτικής βοήθειας στους μαθητές. Και το πιο δυσάρεστο θα μεγεθύνει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες εις βάρος του δικαιώματος φοίτησης των μαθητών στο Τμήμα Ένταξης.

2.    Εκπαιδευτικοί Τμημάτων  Ένταξης: Στη νέα Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019, αναφέρεται ότι οι «εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. προσφέρουν τις υπηρεσίες τους …ή σε προγράμματα παράλληλης στήριξης του σχολείου τους ή σε όμορο σχολείο με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης». Τα παραπάνω αποτελούν συνέχεια της τροποποίησης άρθρου 82 του Ν. 4368/21-02-2016 για την οποία το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α,  είχε ζητήσει την απόσυρσή της θεωρώντας ότι «αλλάζει το σκοπό και το χαρακτήρα των Τμημάτων Ένταξης που λειτουργούν στα γενικά σχολεία» (Π.Ε.Σ.Ε.Α. 10-4-2016).

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α,  διαπιστώνει ότι άλλη μια φορά επιχειρείται, χωρίς διάλογο και με διάφορους τρόπους, από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, να αποδιοργανωθεί ο παιδαγωγικός ρόλος των Τμημάτων  Ένταξης, η πιο συγκροτημένη δημόσια δομή ένταξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Παραλείπεται για ακόμα μια φορά «το γεγονός ότι τα δύο θεσμικά μέτρα εκπαιδευτικής υποστήριξης στο γενικό σχολείο: α) το Τμήμα Ένταξης και β) η Παράλληλη Στήριξη είναι διαφορετικά και σχεδιασμένα να εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες» (βλέπε Πόρισμα Συνηγόρου του Πολίτη 16-09-2009).

Στην Υπουργική Απόφαση 27922/Γ6/03-04-2007 (ΦΕΚ 449/03-04-2007) ήταν αναγκαία η έγκριση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής ο οποίος είχε την ευθύνη της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών. Στην νέα Υπουργική Απόφαση αποφασίζει ο Διευθυντής της Εκπαίδευσης ο οποίος σύμφωνα με  το άρθ. 14 παρ. 2 ΦΕΚ 1340/2002 (-Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)  ασκεί τη διοίκηση.  

Είναι φανερό ότι χρησιμοποιούνται Διοικητικά Μέτρα και ορίζεται ως καθήκον του εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης να είναι και η Παράλληλη Στήριξη. Κοντολογίς θεσμοθετείται  η Παράλληλη Στήριξη να παρέχεται σε μερική βάση, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις οι ανάγκες του μαθητή, βάσει των γνωματεύσεων, καθιστούν αναγκαία την ατομική υποστήριξή του καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του μαθητή στο σχολείο. Αυτή η διοικητική πρακτική αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος ένταξης και φοίτησης των μαθητών/τριών με αναπηρία και µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.  

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος                                                         Ο Γενικός Γραμματέας

Μηνάς Ευσταθίου                                                         Λευτέρης Ρατσιάτος

Ετικέτες: 
ΠΕΣΕΑ

Σχόλια (8)

 
Νάντια
11 Απρ 2019 11:33

Το μόνο καλό που έχουν κάνει στο υπουργείο είναι ότι οι μόνιμοι πήραν τις οργανικές τους με τον 4415 που είχαν χάσει σε μια νύχτα το 2011 με τον ν.3966.Κι εδώ ο
ανέδειξε αφού είχε περάσει στα "ψιλά". Φαίνεται όμως ότι αποφάσισαν να μιμηθούν τώρα στο υπουργείο τους προκατόχους των προηγούμενων κυβερνήσεων κι ό,τι καλό έπραξαν το εκμηδενίζουν.Ευτυχώς που υπάρχουν φωνές σαν του ΠΕΣΕΑ που γνωρίζουν την ΕΑΕ σε βάθος. Συνεχίστε στον ΠΕΣΕΑ.Έτσι κι αλλιώς πάντα ο χρόνος σας δικαιώνει.

 
Δημήτρης
11 Απρ 2019 22:07

Απίστευτο!Τα ΤΕ σε άμεσο κίνδυνο.Η πιο πετυχημένη δομή ειδικής εκπαίδευσης διαλύονται...

 
Γιάννης
11 Απρ 2019 23:12

Τα ΤΕ θα κάνουν παράλληλη στήριξη (αφού τα ΤΕ πια δε θα υπάρχουν όπως πάνε) και οι Μαθησιακές Δυσκολίες μέσω των ομάδων Υποστήριξης-οι οποίες επανέρχονται μέσω του καθηκοντολογίου!!!- θα υποστηρίζονται στην τάξη με "βραχυχρόνια προγράμματα".Εν κατακλείδι:Τέλος οι παράλληλες κι όπου χρειαστούν υπάρχει ο δάσκαλος του ΤΕ.Πλήρης αποδόμηση της ΕΑΕ...

 
Χάρης
12 Απρ 2019 01:31

Τα Τμήματα ένταξης δεν είναι παράλληλη στήριξη. Τι θέλετε να τα καταργησετε; βγήκε να το πείτε καθαρά

 
Γιώργος
12 Απρ 2019 10:01

Τα Τ.Ε είναι ο τρόπος εξοικονόμησης ανθρώπινου δυναμικού;
Τι άλλο να περιμένουμε μετά από αυτό;Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί είναι απέναντι από το υπουργείο.Ερχονται κι εκλογές ευτυχώς...Αριστερή κυβέρνηση είναι αυτή;

 
Μαριάνθη
12 Απρ 2019 18:14

Τα Τ.Ε είναι αναγκαία και απαραίτητα στη σχολική μονάδα διότι υποστηρίζουν μαθητές που μέσα στην τάξη δυσκολεύονται και καταπονούνται ψυχολογικά λόγω των δυσκολιών τους 1Οι συνάδελφοι των τμημάτων και οι γονείς των παιδιών αυτών αναγνωρίζουν την προσφορά των Τ.Ε!!! Πώς η πολιτεία θέλει να τα απαξιώσει? Με τι αντιστάθμισμα?

 
Μαριάνθη
12 Απρ 2019 20:34

Τα Τ.Ε είναι αναγκαία και απαραίτητα στις σχολικές μονάδες γιατί προσφέρουν έργο κι αυτό το αναγνωρίζουν και οι συνάδελφοι εκπ/κοι που έχουν μαθητές που υποστηρίζονται στο τμήμα αυτό,αλλά και οι γονείς των ίδιων των παιδιών!Είναι ένας θεσμός του οποίου η αξία κατακτήθηκε με τον κόπο όσων δούλεψαν στα τμήματα αυτά και τα στήριξαν στο πέρασμα του χρόνου. Είναι προφανές πως η απαξίωσή τους και στη συνέχεια η κατάργησή τους μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει στον ευαίσθητο και ταλαιπωρημένο χώρο της Ειδικής Αγωγής!

 
Μαρία
13 Απρ 2019 00:34

Γιατί δεν κλείνουν κατευθείαν τα ΤΕ κατευθείαν να μη νομοθετούν άδικα;Αυτό θα γίνει.Έτσι κι αλλιώς τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης επιβάλλουν τώρα και με αυτές ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών ΕΕΑ που είναι με Μαθησιακές Δυσκολίες επιδιώκεται να υποστηρίζονται στην τάξη και κατάργηση σταδιακά των δομών ΕΑ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean