Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Τελικά…..γιατί δεν θα έπρεπε να μας αρέσει το Νέο Λύκειο, κύριοι της ΟΛΜΕ;

Δημοσίευση: 15/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σάκης Τσεχπενάκης
Χημικός- 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου

Εδώ και καιρό έχω την βάσιμη υποψία πως οι συνάδερφοι που μας εκπροσωπούν στη Γενική Συνέλευση των ΕΛΜΕ αλλά και στο Διοικητικό της Συμβούλιο έχουν χάσει εντελώς την επαφή τους με την πλατιά βάση των μάχιμων συναδέρφων στα σχολεία. Έτσι δεν έπεσα και από τα σύννεφα, όταν  διάβασα την ανακοίνωση-κάλεσμα του συνδικαλιστικού μας φορέα για απεργία την περασμένη Παρασκευή 12/04/19.

Αλήθεια κύριοι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, ποιο ήταν το ποσοστό συμμετοχής των καθηγητών των γενικών Λυκείων στην 24ωρη απεργία που προκηρύξατε;

…..το αγωνιστικό κάλεσμα!!!!

Στο δελτίο τύπου λοιπόν του συνδικαλιστικού μας φορέα, αναφέρεται ότι  οι συνάδερφοι πρέπει να απεργήσουν, διεκδικώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου, γιατί:

•    υποβαθμίζει την γενική παιδεία στο Λύκειο,
•    μετατρέπει την Γ΄ Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για το Πανεπιστήμιο
•    διευρύνει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές
•    δεν πλήττει την παραπαιδεία

Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Μήπως ο συνδικαλιστικός μας φορέας, αντί να πάρει ξεκάθαρα θέση και να υπερασπιστεί χρήσιμα στοιχεία που προκύπτουν από καιρού σε καιρό, έχει εγκλωβιστεί σε έναν αέναο τροχό ανούσιας, αντιπαραγωγικής άρνησης εξασκούμενος μόνο σε ασκήσεις απεργιακής γυμναστικής;

….. ο αντίλογος!!!

Ας δούμε λοιπόν, κύριοι της ΟΛΜΕ, την επιχειρηματολογία σας σημείο σημείο, μπας και καταλάβουμε τι το τόσο κακό κομίζει το νέο νομοσχέδιο!!

•    Υποβάθμιση της γενικής παιδείας στο Λύκειο:  Πείτε μου ειλικρινά κύριοι,……πόσα χρόνια έχετε να διδάξετε σε Γενικό Λύκειο; Τα μαθήματα γενικής παιδείας ήδη από την Β΄ Λυκείου, είναι σοβαρά υποβαθμισμένα στα μάτια των παιδιών. Όσα πειράματα, όσους εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας κι αν μηχανευτείς, όσο κέφι κι αν επενδύσεις, ίσα που μπορείς να «κρατήσεις» ένα τμήμα σε σχετική επαφή με το αντικείμενο.

Για την Γ΄ Λυκείου …..ούτε λόγος!!! Πάνω από τους μισούς μαθητές μας, αφήνουν στο σχολείο, όλα τα υπόλοιπα βιβλία, εκτός από αυτά της κατεύθυνσης.

Αυτά είδαν οι συγγραφείς του νομοσχεδίου και (επιτέλους), πρότειναν το αυτονόητο! «Δεν γουστάρετε παιδιά μου τη γενική παιδεία και την ευρύτερη παρουσίαση αντικειμένων; Πολύ καλά λοιπόν! Πάρτε 24 ώρες την εβδομάδα μαθήματα κατεύθυνσης να το φχαριστηθείτε!!»

Και μάλιστα (εδώ θα μιλήσω μόνο για τη Χημεία που το παρακολουθώ από κοντά το θέμα) ναι μεν αύξησαν την ύλη κατά 20 %, όμως διπλασίασαν τις ώρες και πρότειναν τετραπλασιασμό πειραμάτων και αρκετές έξτρα διδακτικές δραστηριότητες. Υπάρχει δηλαδή πλέον σοβαρή πιθανότητα να προλαβαίνουμε να βγάζουμε ύλη σαν άνθρωποι, και να  παρουσιάζουμε πληρέστερα το αντικείμενο!

•    Η Γ΄ Λυκείου ως προπαρασκευαστικό έτος για το Πανεπιστήμιο.

Κάπου εδώ η κοινή λογική πάει περίπατο!! Εκ των πραγμάτων η Γ΄Λυκείου είναι η τελευταία χρονιά πριν τις εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια. Οι εξετάσεις – κριτήριο επιλογής για την εισαγωγή των παιδιών στην Τριτοβάθμια, στηρίζονται στην ύλη που διδάσκονται τα παιδιά στο Λύκειο.

Τι μας προτείνουν οι κύριοι της ΟΛΜΕ;

•    Να μείνουν τα πράγματα ως έχουν;
•    Να καταργηθούν οι εξετάσεις ολωσδιόλου και να μπαίνει το κάθε παιδί σε όποια σχολή επιθυμεί ελεύθερα; Αλήθεια; Πως μπορεί ένα τμήμα (π.χ Ιατρική Αθηνών) να δεχτεί και να αξιολογήσει 10000 πρωτοετείς το χρόνο;  

Όσο η αξιολόγηση-επιλογή πρωτοετών φοιτητών, δεν θα μπορεί για πρακτικούς λόγους να διεξάγεται μέσα στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, τόσο η τελευταία χρονιά των παιδιών είναι και θα παραμένει προπαρασκευαστικό έτος για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Λυπηρό ίσως για κάποιους, ρεαλιστικό παρόλα αυτά!

•    Η διεύρυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων μεταξύ των μαθητών.

Αυτό πια το επιχείρημα, το τρώμε στη μάπα δεκαετίες πλέον! Είναι το αγαπημένο τσιτάτο των απανταχού σοσιαλιζόντων ομιλητών!

Το υπουργείο και γενικότερα όλες οι παιδαγωγικές σχολές σκέψης, θέλουν να αντιμετωπίζουμε τον κάθε μαθητή εξατομικευμένα, να λαμβάνουμε υπόψη το οικογενειακό και το κοινωνικό του περιβάλλον, αλλά αυτό το βίτσιο με την ντε και καλά γεφύρωση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων …με  ξεπερνά! Δηλαδή τι να κάνουμε κύριοι; Να αναγκάσουμε τους πάντες να διαβάζουν και να παίρνουν τα γράμματα, μπορούν – δεν μπορούν, στο όνομα της γεφύρωσης των ανισοτήτων; Να καταργήσουμε τις εξετάσεις και τις όποιες απαιτήσεις έχει ένα επιστημονικό αντικείμενο, για να διατεινόμαστε στη συνέχεια που έχουμε αμβλύνει τις κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες; Τι να κάνουμε κύριοι; Δεν κάνουν όλοι για γιατροί, για μηχανικοί ή για φιλόλογοι!!

Ήδη με το πέρασμα από τάξη σε τάξη του Λυκείου με τον μέσο όρο του 9,5, έχουμε καταφέρει να μειώσουμε στο ελάχιστο τη μαθητική διαρροή (μεταξύ των χωρών του ΟΑΣΑ) ,  για έναν και απλούστατο λόγο. Είναι σχεδόν αδύνατο πλέον να μείνεις στην ίδια τάξη.!!! Έτσι δίνουμε πλέον απολυτήρια Λυκείου, ακόμη και σε ανθρώπους που μετά βίας μπορούν να διαβάζουν συλλαβιστά ένα κείμενο. Πολλά παιδιά κυριολεκτικά δεν μπορούν να παρακολουθήσουν καθόλου το επίπεδο ύλης του Λυκείου. Κι όμως περνάνε από τάξη σε τάξη, έστω οριακά. Απλά δεν πρέπει να ξεπεράσουν το εκάστοτε όριο απουσιών. Και όλα αυτά στο όνομα της εξισορρόπησης των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων.

•    ……περί Παραπαιδείας!!!

Πάμε τώρα στα δύσκολα! Γιατί υπάρχει η παραπαιδεία; Η παραπαιδεία υπάρχει και θα υπάρχει όσο τα παιδιά μετέχουν σε εξετάσεις-διαγωνισμούς, όπως αυτός των πανελλαδικών εξετάσεων, όπου οι εισακτέοι στις σχολές-φιλέτα, είναι λιγότεροι των υποψηφίων για αυτές.  

Υπάρχουν 2 τρόποι να την καταπολεμήσεις. Ο ένας θα ήταν, η πλήρης κατάργηση των όποιων εξετάσεων. Αν δεν υπάρχουν εξετάσεις και όλοι μπαίνουν όπου ακριβώς θέλουν,  δεν θα υπάρχει κανένας λόγος για παροχή εξωτερικής βοήθειας.

Ο δεύτερος τρόπος , είναι να βελτιώσεις τις παρεχόμενες υπηρεσίες στον κατ’ εξοχήν χώρο όπου αυτές παρέχονται! Δώσε μου λοιπόν περισσότερο χρόνο να διδάξω αυτό που μπορώ, δίχως να χρειάζεται να τρέχω να βγάλω την ύλη με την ψυχή στο στόμα και δες αν θα χρειάζονται οι μαθητές μου ενίσχυση ή όχι!! Σίγουρα το νομοσχέδιο δείχνει να είναι προς αυτή την κατεύθυνση!!

•    …..Αντί Επιλόγου!!!

Με όσους συνάδελφους που έχουν επαφή με τα δρώμενα σε γενικά Λύκεια, και να έχω συζητήσει σχετικά με το Νέο Λύκειο και τις διατάξεις για την Γ΄ Λυκείου και την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, δεν βρήκα έναν που να μην το αντιμετωπίζει θετικά με την ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει στην παρούσα κατάσταση.

Βέβαια ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες! Για παράδειγμα οι διατάξεις για τις περιφερειακές εξετάσεις σε επίπεδο ομάδας σχολείων- Δήμου, δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη!

Αν παρ’ ελπίδα καταργήσουν τις σκέψεις που είχαν για αντικειμενοποίηση του βαθμού του απολυτηρίου μέσω περιφερειακών εξετάσεων, τότε σημαντικό ποσοστό της μεταρρύθμισης πάει περίπατο! Με Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (ΤΕΠ) και έκδοση απολυτήριου με τις υπάρχουσες διατάξεις, θα οδηγηθούμε σε τραγελαφικές καταστάσεις όπου οι γονείς και τα παιδιά θα πιέζουν τους διδάσκοντες για βαθμούς, ώστε : «να περάσει το παιδί στη σχολή που θέλει»! Και φυσικά θα προκύψει «απογείωση» των βαθμών στα μελλοντικά απολυτήρια, ασφαλώς δίχως κανένα αντίκρισμα!

Πρέπει λοιπόν να ρυθμιστούν και ανακοινωθούν και οι υπόλοιπες εκκρεμότητες, (περιφερειακές εξετάσεις, ωρολόγιο πρόγραμμα Β΄ Λυκείου) ώστε να μπορέσουμε  να συνάγουμε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την τύχη και αυτής της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας.

Μάταιες ελπίδες; Ίσως. Όμως σε κάθε περίπτωση οτιδήποτε πάει να αλλάξει μια αδιέξοδη αντιπαραγωγική κατάσταση …..είναι ευπρόσδεκτο!!

Υ.Γ.1 Καλό θα ήταν μελλοντικά οι συνδικαλιστικοί μας εκπρόσωποι πριν προκηρύξουν απεργίες να βεβαιωθούν ότι όντως έχουν αφουγκραστεί τη βάση που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν. Πάρε ένα τηλέφωνο βρε αδερφέ! Επικοινώνησε με τους μάχιμους συναδέλφους, συζήτησε τις εξελίξεις, μήπως και μελλοντικά οι απεργίες του κλάδου σταματήσουν να έχουν μονοψήφια ποσοστά συμμετοχής!   

Υ.Γ.2 Το παρόν νομοσχέδιο Γαβρόγλου έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με τον προηγούμενο νόμο Αρβανιτόπουλου. Και τα 2 νομοθετήματα πρότειναν γενναία αύξηση στις ώρες μαθημάτων προσανατολισμού, με ταυτόχρονη μείωση των ωρών γενικής παιδείας. Και τα δύο νομοθετήματα επιχειρούν να εξορθολογήσουν και να αντικειμενοποιήσουν την λήψη απολυτηρίου Λυκείου, είτε μέσω της Τράπεζας Θεμάτων (που καταργήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ), είτε μέσω της διενέργειας Περιφερειακών Εξετάσεων για λήψη του απολυτηρίου.

Συνεπώς δεν βλέπω τον λόγο, κάποιος συνάδερφος να έχει στηρίξει τον ένα νόμο και να απορρίπτει τον άλλο! Είναι και τα δύο νομοθετήματα πάνω στην ίδια συλλογιστική!

 

Σχόλια (7)

 
Unique days
15 Απρ 2019 08:27

Χθες το εμπ είχε ημερίδα με workshops ανά τμήμα. Μάντεψε φίλε χημικε: Στους ημμυ και τα δύο εργαστήρια είχαν θέμα την πληροφορική. Αλλά ναι ,χημεία για ημμυ και πληροφορικες.

 
XHMIKOS
15 Απρ 2019 10:19

να περάσει όσο πιο γρήγορα γίνεται...

 
Βασίλης Γ.
15 Απρ 2019 11:32

Νομίζω ότι υπάρχει καΙ άλλου είδους συμφέροντος στην παρέμβασή σου. Πρώτα απαξιώνεις τα αντικείμενα που τυχαίνει να διδάσκονται στην γενική παιδεία. Λες αφού δεν ασχολούνται τα παιδια, δεν χρειάζονται κιόλας. Αν ένα αντικείμενο είναι σημαντικό κάποιος θα προσπαθούσε να αναδείξει την αξία του και την χρησιμοτητά του. Λες ουσιαστικά ότι δεν έχουν χρησιμότητα. Να σου πω έναν απο τους τροπους που έχασε την αξία του, εχει και άλους πιο σημαντικους. Π.χ. στο σχολείο σου έχει 3 Φυσικούς, και προφανώς ο ένας κάνει την Βιολογία Γενικής Παιδείας. Για αυτόν το μάθημα έχει την αξία συμπλήρωσης ωραρίου. Προφανώς και θα προτιμούσε να κάνει Φυσική αλλά όταν τοποθετήθηκε δεν υπήρχαν ώρες Φυσικής και το ήξερε ότι πάει σε κενό Βιολογίας. Αυτό δημιούργησε πίεση στους ΠΕ04 για να βρούνε ώρες, όπως και σε εσένα παρόλο που δεν απειλήστε γιατί είσαι ο μοναδικός Χημικός. Και έτσι φτάνουμε στον δεύτερο λόγο που σου αρέσει το νέο λύκειο. Οι ωρίτσες. Αυξάνονται και οι δικές σου και των 3 φυσικών για να μειωθεί λίγο η πίεση. Βιολόγος δεν υπάρχει, έρχετε αναπληρωτής κάθε χρόνο για να μαζέψει λιγες Βιολογίες που του αφήνετε, οπότε οι μόνιμοι είστε εντάξει. Ουσιαστικά σου αρέσει η πρόταση διότι μειώνονται τα "ενοχλητικά" αντικείμενα" για τους μόνιμους και αυξάνονται τα "βολικά" μαθήματα για τους μόνιμους.
Να δούμε τι θα πεις για την Β λυκείου σε δυο χρόνια όταν θα σε σπρώξουν και εσένα οι Φυσικοί του σχολείου για να βρουν ώρες. Να στο πω καθαρά, εγώ πιστεύω ότι θα αλλάξεις γνώμη και θα λες για την ανάγκη χημείας γενικής Παιδείας στην Β λυκείου....
Δεν εχεις σε όλα αδικο ομως.

 
Νίκος
15 Απρ 2019 11:40

Η ιδέα ότι γ λυκειου, επειδή προηγείται των εξετάσεων είναι προπαρασκευαστικό έτος και πρέπει να κάνει μονο μαθήματα κατεύθυνσης, επειδή το θέλουν και οι μαθητές, είναι εντελώς παράλογη. Με αυτή τη λογική, η β λυκειου προηγείται της γ και η α της β. Ολο το λύκειο γενικώς προηγείται των εξετάσεων, άρα πρέπει να γίνει φροντιστήριο σύμφωνα με τις απόψεις που υποστηρίζετε.
Αν ήθελε η πολιτεία, ας έκανε το λύκειο 2 χρόνια δίνοντας απολυτήριο στη β λυκείου. Στη συνέχεια, όποιος ήθελε ας έκανε δημόσιο προπαρασκευαστικό έτος για πανεπιστήμιο ή ας πήγαινε ιδιωτικό φροντιστήριο. Το να μετατρέπει ομως το σχολείο σε φροντιστήριο είναι απαράδεκτο.

 
Ευαγγελος
15 Απρ 2019 11:57

Φίλε Unique, εισαι εκτός θέματος..

 
Φαροφύλακας
15 Απρ 2019 12:45

Αγαπητέ συνάδελφε, τί σε κάνει να πιστεύεις ότι οι απεργίες προκηρύσσονται μόνες τους ή έστω από τους συναδέλφους στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ;
Η ΕΛΜΕ στην οποία ανήκεις, πραγματοποίησε Γενική Συνέλευση. Αλήθεια, εσύ συμμετείχες σε αυτή; Και ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ στην οποία ανήκεις, πήγε στη Γενική Συνέλευση Προέδρων και ψήφισε ότι τον εξουσιοδότησε η Γενική Συνέλευση, δηλαδή όλοι εμείς.
Άσε λοιπόν τα φληναφήματα.
Υπεύθυνοι είμαστε όλοι για αυτό το χάλι.

 
Επιτέλους!!
15 Απρ 2019 13:06

Πολύ σωστές όλες οι παρατηρήσεις σου. Το νέο σύστημα είναι ότι καλύτερο υπήρξε από την καθιέρωση των εξετάσεων. Με κάποιες μικροδιορθώσεις θα είναι ακόμα καλύτερο.
Ένα βασικό θα ήταν η μείωση των μαθητών ανά τμήμα πχ στους 20.
Επίσης λάθος όσοι μαθητές δεν κάνουν την πρώτη δήλωση τον Ιούνη να μην έχουν δικαίωμα για να γράψουν Πανελλαδικές.
Μεγάλη μάχη όμως θα δοθεί στην επιλογή της ομάδας σχολών που θα οδηγεί κάθε κατεύθυνση πχ Μαθηματικά, Ηλεκτρολόγος Μηχ και Μηχ ΗΥ και πολλά άλλα δεν θα έπρεπε να μπαίνεις με Χημεία αλλά με Πληροφορική (πόσο ποιο αυτονόητο)
Τέλος, και βασικότερο, οι βαθμός της Γ Λυκείου να ΜΗΝ μετράει ούτε 10% αν υπάρχει έστω και στο ελάχιστο η προφορικής βαθμολογία (επίσης αυτονόητος ο λόγος) παρα μόνο αν υπάρξουν περιφερειακές εξετάσεις.
Ελπίζω να ψηφιστεί.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ