Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρόταση διδασκαλίας

Δημοσίευση: 15/04/2019
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Μητρογιαννοπούλου
μαθηματικός,
επιμορφώτρια Τ.Π.Ε. Β΄επιπέδου

ΔΙΧΟΤΟΜΟΣ ΓΩΝΙΑΣ

Λογισμικό: Sketchpad Δραστηριότητα 1 (σχεδιασμός στο φύλλο)

Να σχεδιάσετε μία γωνία και να βρείτε σημεία που απέχουν εξ’ ίσου από τις πλευρές της.

Που πιστεύετε ότι θα βρίσκονται αυτά τα σημεία; ....................................... Ποια η ονομασία;............................................................................

Δραστηριότητα 2 (σχεδιασμός στον υπολογιστή)

Ας εργαστούμε τώρα στον Η/Υ και μάλιστα στο περιβάλλον του Sketchpad.
(μετά από κάθε κατασκευή επιλέγουμε το εικονίδιο του βέλους και κάνουμε κλικ σε κάποιο σημείο της επιφάνειας, προκειμένου να καταργηθεί η ενέργεια που είχαμε επιλέξει και να πάμε σε νέα κατασκευή)

Ι) Κατασευή γωνίας και διχοτόμου της

Επιλέγοντας το εικονίδιο του σημείου (πάνω αριστερά στην οθόνη) και κάνοντας ‘κλικ’ στη λευκή επιφάνεια εμφανίζεται ένα σημείο. Στη συνέχεια με την εντολή της ημιευθείας (που εμφανίζεται πατώντας το τέταρτο εικονίδιο) σχεδιάζουμε δυο ημι- ευθείες από το σημείο με απλά ‘κλικ’.

Κατόπιν με επιλεγμένο το εικονίδιο του σημείου, κάνουμε ‘κλικ’ κάπου στη μια ημι- ευθεία, στην κορυφή της γωνίας, και στην άλλη ημιευθεία.

Τώρα ας κατασκευάσουμε τη διχοτόμο με τα βήματα:

Κατασκευή / διχοτόμου γωνίας (στην πάνω οριζόντια γραμμή εντολών).

ΙΙ) Κατασκευή καθέτων ευθειών

Ας γράψουμε ένα σημείο στη διχοτόμο με το αντίστοιχο εικονίδιο.

Κατόπιν επιλέγουμε μία πλευρά και από την εργαλειοθήκη την εντολή: Κατασκευή / κάθετης ευθείας.

Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία για τη χάραξη καθέτου και στην άλλη πλευρά από το ίδιο σημείο.

ΙΙΙ) Καθορισμός καθέτων τμημάτων

Επιλέγουμε το σημείο από το οποίο φέραμε τις καθέτους και το σημείο τομής της μιας πλευράς με την κάθετη σε αυτή και ορίζουμε τμήμα με τα βήματα: Κατασκευή / τμήματος.

Τι παρατηρούμε;..........................................................................
(για να φαίνεται μόνο το τμήμα, κάνουμε απόκρυψη της κάθετης ευθείας με τα βήματα: επιλογή ευθείας και από την πάνω εργαλειοθήκη Προβολή / Απόκρυψη κάθετης ευθείας)

Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία και για την εμφάνιση του άλλου κάθετου τμήματος.

Δραστηριότητα 3 (μέτρηση καθέτων τμημάτων)

Επιλέγουμε το ένα κάθετο τμήμα και από την πάνω εργαλειοθήκη Μέτρηση / μήκους.

Τι εμφανίστηκε;.......................................................................... Ας επαναλάβουμε την ίδια διαδικασία και για το άλλο τμήμα.

Τι εμφανίστηκε τώρα;...................................................................... Ας επιλέξουμε άλλο σημείο της διχοτόμου και ας επαναλάβουμε την παραπάνω διαδικασία.

Τι παρατηρούμε για τις τιμές των νέων τμημάτων;....................................... Αν επαναλάβουμε τη διαδικασία και για άλλα σημεία, τι θα διαπιστώσουμε; ...................................................................................................

Δραστηριότητα 4 (η μαθηματική εξήγηση)

Η παραπάνω διαπίστωση ισχύει για οποιοδήποτε σημείο της διχοτόμου; .......... Γιατί συμβαίνει αυτό; Πως θα το δικαιολογήσουμε, δηλαδή πως θα το αποδείξουμε;

Λίγο χρώμα στη ζωή μας!

Ας ορίσουμε το ένα τρίγωνο, κάνοντας ‘κλικ’ στις κορυφές του και τα βήματα: Κατασκευή / εσωτερικό τριγώνου

Κατόπιν ας δώσουμε κάποιο χρώμα με τα βήματα:

Προβολή / χρώμα (από την πάνω εργαλειοθήκη).

Ας κάνουμε το ίδιο και για το άλλο τρίγωνο.

Τώρα κάνοντας δεξί ‘κλικ’ στο σημείο μας επιλέγουμε προσθήκη κίνησης σε σημείο.

Τι παρατηρούμε για τα κάθετα τμήματα; .............................................

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ