Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

«Πυρά" Συγκλήτου ΕΜΠ για το πολυνομοσχέδιο: Τεχνητή πανεπιστημιοποίηση- Μαζική “παραγωγή” πανεπιστημιακών Tμημάτων μηχανικών

“Με το νομοσχέδιο παραβιάζονται βασικές ακαδημαϊκές αρχές με την συστηματική οικειοποίηση ονομασιών σημερινών πανεπιστημιακών γνωστικών αντικειμένων, χωρίς τις αντίστοιχες προϋποθέσεις”
Δημοσίευση: 15/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη ριζική αντίθεσή της με τις προωθούμενες αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο  του υπουργείου Παιδείας , διατυπώνει η Σύγκλητος του Εθνικού Μετσόβιου πολυτεχνείου, και υπογραμμίζει τα εξής:

Συνοπτικές διαδικασίες, χωρίς τεκμηριωμένες στρατηγικές και στόχους και χωρίς τη απαιτούμενη συναίνεση: Με την διαδικασία και πάλι του επείγοντος προωθούνται σημαντικές αλλαγές στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με συνοπτικές διαδικασίες, χωρίς τεκμηριωμένες στρατηγικές και στόχους και χωρίς τη απαιτούμενη συναίνεση της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής κοινότητας για τη σκοπιμότητα των προωθούμενων αλλαγών.

Μαζική “παραγωγή” πανεπιστημιακών Tμημάτων μηχανικών: Στον τομέα των σπουδών μηχανικού προωθείται η μαζική “παραγωγή” πανεπιστημιακών Tμημάτων μηχανικών. Σε μια εποχή που ο κλάδος των μηχανικών πλήττεται από δυσθεώρητα ποσοστά ανεργίας και οι νέοι απόφοιτοι μεταναστεύουν για να αναζητήσουν εργασία, το Υπουργείο Παιδείας διπλασιάζει τα Τμήματα μηχανικών της χώρας οδηγώντας με απόλυτη βεβαιότητα το σύνολο των αποφοίτων τους σε συνθήκες ακόμα μεγαλύτερης ανεργίας και ετεροαπασχόλησης.

Παραβιάζονται βασικές ακαδημαϊκές αρχές:  Με το νομοσχέδιο παραβιάζονται βασικές ακαδημαϊκές αρχές με την συστηματική οικειοποίηση ονομασιών σημερινών πανεπιστημιακών γνωστικών αντικειμένων, χωρίς τις αντίστοιχες προϋποθέσεις.

Τα νέα ιδρυόμενα πανεπιστημιακά Τμήματα: Τα νέα ιδρυόμενα πανεπιστημιακά Τμήματα μηχανικών δεν διαθέτουν προγράμματα σπουδών που καλύπτουν το εύρος και το βάθος των αντίστοιχων πανεπιστημιακών ειδικοτήτων, ούτε τις απαιτούμενες εργαστηριακές υποδομές αλλά ούτε και το απαιτούμενο διδακτικό προσωπικό.

Κατατμήσεις και διασπάσεις αντικειμένων: Η Σύγκλητος του ΕΜΠ επαναλαμβάνει τη θέση της, ότι σε κάθε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο ειδικότητας μηχανικού πρέπει να αντιστοιχεί ένας τίτλος σπουδών και όχι περισσότεροι, που οδηγούν σε κατατμήσεις και διασπάσεις αντικειμένων.Αυτό όμως πρέπει να επιτυγχάνεται με την εξασφάλιση των απαραίτητων ακαδημαϊκών προϋποθέσεων.

Τεχνητή πανεπιστημιοποίηση:  Με την προωθούμενη τεχνητή πανεπιστημιοποίηση δεν εξασφαλίζεται καμιά τέτοια προϋπόθεση, ούτε και οι απαιτούμενοι προϋπολογισμοί στα νέα αλλά και στα υφιστάμενα Τμήματα, γεγονός που οδηγεί αναπόφευκτα σε υποβάθμιση του συνόλου των πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών μηχανικού.

Κολλέγια: Σε σχέση με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, που αφορούν την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, η Σύγκλητος του ΕΜΠ καλεί την Πολιτεία να αναστείλει την διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Πανεπιστημίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που περιλαμβάνουν και τίτλους σπουδών κολλεγίων που λειτουργούν στη Ελλάδα, καθώς και των πτυχίων Ελληνικών Κολλεγίων με προγράμματα πιστοποιημένα από διεθνείς οργανισμούς πιστοποίησης. Η διαδικασία αυτή βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με το άρθρο 16 του Συντάγματος, ενώ παράλληλα οδηγεί στον παραλογισμό πτυχία που δεν εξασφαλίζουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοδυναμίας να δίνουν δυνατότητα αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, συρρικνώνοντας ακόμα περισσότερο τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων των Πολυτεχνείων.

Οι προωθούμενες ρυθμίσεις με το νομοσχέδιο υποθηκεύουν το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης: Συμπερασματικά, η Σύγκλητος του ΕΜΠ θεωρεί ότι οι προωθούμενες ρυθμίσεις με το νομοσχέδιο υποθηκεύουν το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης της χώρας για τις επόμενες δεκαετίες. Οδηγούν τους αποφοίτους μηχανικούς  σε δυσβάστακτες εργασιακές συνθήκες, αποσυνδέουν την μόρφωση από το επάγγελμα, εντείνουν την κατηγοριοποίηση και πολυδιάσπαση των ειδικοτήτων του μηχανικού. Κυρίως όμως υπονομεύουν κρίσιμα κοινωνικά αγαθά, όπως την ασφάλεια των τεχνικών έργων και την περιβαλλοντική προστασία,  αλλά και τις γενικότερες προοπτικές παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό ζητά την απόσυρση όλων των σχετικών ρυθμίσεων του νομοσχεδίου.

Σχόλια (11)

 
Thomas Paschalis
15 Απρ 2019 14:26

Ναι πρέπει να εξαφανιστούν όλοι και να μείνετε μόνο εσείς!

 
Σοβαρότητα
15 Απρ 2019 14:29

Ευτυχώς που υπάρχει το ΕΜΠ, για να μπορεί να ορθώνει το επιστημονικό του ανάστημα απέναντι στο ρουσφετολογικό πολυ-σχέδιο του Γαβρόγλου, που διαλύει τα ΑΕΙ και ΤΕΙ για ψηφοθηρικούς λόγους, με πρόχειρες διαδικασίες λίγο πριν την αρχή της προεκλογικής περιόδου. Δυστυχώς, οι ηγεσίες των άλλων ΑΕΙ, που συγχωνεύονται με τα κατά τόπους ΤΕΙ, ενώ έπρεπε τώρα να αντιδρούν έχουν βυθιστεί στον καιροσκοπισμό των τοπικών κοινωνιών τους, ευτελίζοντας την επιστημονική υπόσταση των ιδρυμάτων τους.

 
melos dep
15 Απρ 2019 14:44

Επιτέλους έστω και στο παρά 5 η αλήθεια!

 
ABC
15 Απρ 2019 14:52

Δεν φροντίσατε εγκαίρως να δοθούν ΕΔ στους αποφοίτους ΤΕΙ.
Νομίζατε ότι θα είναι δυνατόν να κρατούνται σε διαρκή ομηρία.
Μπράβο στον Γαβρόγλου που κάνει τη σημαντικότερη τομή στην
Ανώτατη Εκπαίδευση.

 
Επιτελους
15 Απρ 2019 15:01

Επιτελους και μια φωνη ακαδημαικης λογικης! Χωρις υποδομες , αξιολογηση καθηγητων , συναφη προγραμματα σπουδων ξεκινουν σχολες " μηχανικων ".

 
Αφού δεν το θέλει το ΕΜΠ, να το πάρετε πίσω.
15 Απρ 2019 15:31

Το ΕΜΠ είπε όχι σε όλα.-
Φυσικά για προτάσεις ούτε λόγος.
Γι αυτό, βασιζόμενοι στην παραπάνω τεκμηρίωση που γράφτηκε στο πόδι,
να ανακληθεί αμέσως το πολυνομοσχέδιο.

 
Ηλεκτρολογος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ
15 Απρ 2019 16:12

Αγαπητοί Συνάδελφοι ως Πτυχιούχος Μηχανικός Πολυτεχνείου έχω να επισημάνω τα ακόλουθα:
1. Η αλήθεια είναι ότι θέλουμε τους αποφοίτους ΤΕΙ να τους έχουμε στη απέξω. Δυστυχώς δεν είναι τόση μεγάλη η διαφορά γνώσεων με τα επαγγελματικά διακαιώματα. Στην ουσία τώρα είναι χωρις επαγγελματικά δικαιώματα.
2. Πιστεύω ότι τα επαγγελματικά διακαιώματα θα πρέπει να είναι συνάρτηση και του χρόνου δουλείας και εμπειρίας. Οπως είναι και στα Πτυχία Δημοσίου που πρέπει να έχεις τα χρόνια από την κτήση πτυχίου και την εμπειρία. Δεν μπορεί εμείς με το που παίρνουμε το πτυχίο να μπορουμε να υπογράψουμε οποιοδήποτε έργο ένω ένας απόφοιτος ΤΕΙ με 30 χρόνια εμπειρία να μπορεί να υπογράψει μέχρι διώροφο και αν.

 
Kostas
15 Απρ 2019 17:22

Οι μεν μπαίνουν με μέσο όρο 18-19, και δε με μέσο όρο 10-12.
Τι ίδιο είναι;

 
ΧΨ
15 Απρ 2019 22:22

Η τοποθετηση του ΕΜΠ σχετικα με την πανεπιστημιοποιηση των ΤΕΙ ειναι καθ ολα σωστη. Μηπως ομως εγινε πολυ αργα και για την τιμη των οπλων?

 
@kostas
15 Απρ 2019 23:53

Το θέμα δεν ειναι με πόσο μπαίνουν αλλά πόσοι, ποτέ και με τι βαθμό βγαίνουν. Γιατί η επίδοση των πανελλαδικών να υπερτερεί του βαθμού του πτυχίου;
Επισης θα έπρεπε να μετράνε τα προγράμματα σπουδών με ευρωπαϊκά κριτήρια για να μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις. Όχι εμείς είμαστε καλύτεροι γιατί έτσι γουστάρουμε.
Η λογική σου ειναι τόσο ξεπερασμένη .

 
Μηχανικος Υπολογιστων ΑΠΘ
16 Απρ 2019 16:25

δεν το βλεπω αρνητικα, αφηστε την αγορα ελευθερη, οι μηχανικοι τι εχουμε να φοβηθουμε ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean