Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Μαθηματική Εταιρεία: Να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο περί σύνδεσης του Λυκείου με την επιλογή-εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

"Να συζητηθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την επιστημονική κοινότητα"
Δημοσίευση: 15/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο και να συζητηθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την επιστημονική κοινότητα με άνεση χρόνου και όχι λίγο πριν τη λήξη της κυβερνητικής θητείας,  ζητά με ανακοινωθέν η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, «ώστε να καταλήξει σε λύσεις που θα ωφελήσουν τους μαθητές, την εκπαιδευτική και την επιστημονική κοινότητα και τελικά την κοινωνία», και σημειώνει τα εξής:

Τα ίδια λάθη

Η ιστορία των αποτυχημένων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων δείχνει μια ανεξήγητη εμμονή των κυβερνήσεων να επαναλαμβάνουν ακριβώς τα ίδια τα λάθη. Τα Μαθηματικά, καθώς είχαν πάντα μια κεντρική σημασία στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, υφίστανται κατά κανόνα το μεγαλύτερο βάρος της σχολικής αποτυχίας.

Αποσυνδέουν αντιεπιστημονικά τις εξεταστικές ρυθμίσεις

Το υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ επιμένουν να αποσυνδέουν αντιεπιστημονικά τις εξεταστικές ρυθμίσεις από το γνωστικό περιεχόμενο και τις παιδαγωγικές πρακτικές.

•    Περιφρονούν τις επιστημονικές ενώσεις, αντί να επιδιώκουν τη συνεργασία με αυτές, ώστε να μετασχηματίζεται με έγκυρο τρόπο η σύγχρονη επιστημονική γνώση σε σχολική ύλη και να ενσωματώνεται στη διδακτική πρακτική η διεπιστημονική και τεχνολογική διάσταση των επιστημών.

•    Παραβλέπουν και πάλι την επιμορφωτική και επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, δηλαδή παραβλέπουν το πρώτο στάδιο της μεταρρύθμισης.

Καταδικάζει αυτές τις πρακτικές

Η ΕΜΕ «καταδικάζει αυτές τις πρακτικές» και καλεί την κυβέρνηση

Α. Να επανεξετάσει και να αναπροσανατολίσει τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Β. Να σχεδιάσει την προετοιμασία της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, των οικογενειών και της κοινωνίας για την θεσμική ενδυνάμωση του σχολείου με στόχο την άρση των διακρίσεων και των αποκλεισμών.

Η αξία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης

Σε αυτό τον μεταρρυθμιστικό προσανατολισμό καλούμε το Υπουργείο και το ΙΕΠ να αντιληφθούν την αξία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, να αναμορφώσουν το περιεχόμενο και να επεκτείνουν τον ρόλο της, ως μαθήματος κορμού σε όλα τα πεδία του Λυκείου.

Τα Μαθηματικά έχουν κεντρική θέση

Τα Μαθηματικά έχουν κεντρική θέση και βαρύτητα για την ανάπτυξη λογικού, δημιουργικού, κριτικού και υπολογιστικού συλλογισμού, τόσο για τη μαθησιακή όσο και διδακτική ικανότητα σύνδεσης των γνωστικών αντικειμένων, για την κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας, αλλά και για την επίγνωση των ορίων της, για την καλλιέργεια των ανθρωπιστικών αξιών και της κριτικής σκέψης.

Ανεξήγητα στοχευμένες, καταστροφικές    αποφάσεις

Μέχρι τώρα το ΙΕΠ και κάποιοι σύμβουλοι των Υπουργών έχουν ήδη οδηγήσει σε, ανεξήγητα στοχευμένες, καταστροφικές εκ του αποτελέσματος,  αποφάσεις:

•    Τα Μαθηματικά που σήμερα είναι εργαλείο αναγκαίο για τους φοιτητές των Ιατρικών Σχολών, έχουν αφαιρεθεί ολοκληρωτικά από την εξεταστέα ύλη των υποψηφίων των Ιατρικών Σχολών.

•    Τα Μαθηματικά που πάντα ήταν από τα βασικά γνωστικά αντικείμενα των διδασκάλων, έχουν αφαιρεθεί ολοκληρωτικά από την εξεταστέα ύλη των υποψηφίων των Παιδαγωγικών Τμημάτων.

•    Η διδασκαλία μεγάλου μέρους των Μαθηματικών του Γυμνασίου (ή μήπως και του Λυκείου;) γίνεται από -πλήρως απροετοίμαστους-μη μαθηματικούς, ενώ δεν αξιοποιούνται πτυχιούχοι μαθηματικοί με παιδαγωγική επάρκεια και εκπαιδευτική εμπειρία.

•    Τα Μαθηματικά, σταδιακά αλλά σταθερά, εξαφανίζονται από την ύλη του Λυκείου. Αφαιρούνται με αυθαίρετο τρόπο εκείνα τα κεφάλαια από την ύλη του Λυκείου που κατεξοχήν προσέλκυαν το ενδιαφέρον και την μαθησιακή περιέργεια της πλειοψηφίας των μαθητριών και μαθητών.

•    Η εξάλειψη των συντελεστών βαρύτητας απομακρύνει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά και απαξιώνει αναδρομικά την προσπάθεια των νέων για στοιχειώδη μαθηματική κατάρτιση.

Στον πυρήνα της διδασκαλίας των Μαθηματικών του Λυκείου

Επισημαίνουμε ότι στον πυρήνα της διδασκαλίας των Μαθηματικών του Λυκείου, είναι η οικοδόμηση μιας αξιωματικής θεωρίας και η σημασία της απόδειξης. Με τα νέα δεδομένα η διδασκαλία θα διαρκεί μόλις δυο χρόνια για το σύνολο των μαθητών και μαθητριών. Η πλειονότητα δεν θα μπορέσει να ολοκληρώσει αυτήν τη μάθηση στην Γ' Λυκείου με δυσμενές αποτέλεσμα.

Κινδυνεύουν να βγουν στην κοινωνία χωρίς Μαθηματικά

Δάσκαλοι, γιατροί, αλλά και νομικοί, φιλόλογοι και κοινωνιολόγοι -μεταξύ άλλων- θα στερηθούν την μοναδική ευκαιρία θα αφομοιώσουν το κριτήριο της αλήθειας με τον οργανωμένο τρόπο που τα Μαθηματικά διδάσκουν. Κινδυνεύουν να βγουν στην κοινωνία χωρίς ένα σπουδαίο εφόδιο.

Διάλογος και   συνεργασία

Η ΕΜΕ καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα σε συντονισμένες πρωτοβουλίες για να επιβληθεί ο διάλογος και η συνεργασία.

Πρόταση

Επειδή:

•    οι χρόνοι της εκπαίδευσης είναι μακρύτεροι από τις κυβερνητικές θητείες.

•    η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής μετριέται με την ποιότητα του σχεδιασμού και όχι με την άκριτη υιοθέτηση τεχνοκρατικών επιλογών με συμπίεσης των σταδίων και με την θυσία γνωστικών πυρήνων στον βωμό του συντεχνιασμού και του θνησιγενούς εντυπωσιασμού,

η ΕΜΕ προτείνει να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο και να συζητηθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την επιστημονική κοινότητα με άνεση χρόνου και όχι λίγο πριν τη λήξη της κυβερνητικής θητείας, ώστε να καταλήξει σε λύσεις που θα ωφελήσουν τους μαθητές, την εκπαιδευτική και την επιστημονική κοινότητα και τελικά την κοινωνία.

Σχόλια (7)

 
εντός
15 Απρ 2019 17:33

κανείς δεν είναι ριγμένος με την πρόταση...ή μήπως είναι;

 
Μαθηματικά και Πληροφορική
15 Απρ 2019 18:39

Διδακτική επάρκεια και μη διδακτική επάρκεια.
Κριτική σκέψη και επίλυση προβλήματος.
Ψηφιακές δεξιότητες.
Να μπουν τα μαθηματικά στην Δ δέσμη;

 
ΒΙΒΗ
16 Απρ 2019 11:39

Και φυσικά η δευτ/θμια εκπαίδευση πρέπει να συνδεθεί με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και όλα μαζί με την κοινωνία και τις σύγχρονες ανάγκες.

 
Δον Κιχώτης
16 Απρ 2019 20:29

Εμφανείς οι δύο αντιφάσεις στο άρθρο της ΕΜΕ.
1.Όταν ισχύει η πρώτη παράγραφος, η πρόταση της απόσυρσης είναι ανέφικτη.
2. Όταν έχει χαθεί το συναίσθημα της συλλογικότητας - βασικό δομικό στοιχείο του δημοκρατικού πολιτεύματος - και έχει προταχθεί και δυστυχώς παγιωθεί το ατομικό συμφέρον, η πρόσκληση προς την εκπαιδευτική κοινότητα για «συντονισμένες πρωτοβουλίες» είναι ένα χτύπημα στου κουφού την πόρτα.
Διανύουμε μία μεγάλη «βουβή» περίοδο όπου η πολιτική Ανάσταση υπάρχει απλώς ως ένα ζητούμενο θαύμα σε μια άκρη του νου. Να πούμε μια μέρα « Πατρίς ανέστη! »

 
Γιώργος Κ.
17 Απρ 2019 05:21

Είναι κρίμα που δάσκαλοι, γιατροί, νομικοί και φιλόλογοι δεν θα διδάσκονται καθόλου μαθηματικά στην Γ΄ Λυκείου. Θα μπορούσαν να κάνουν ελαφρά μαθηματικά, για παράδειγμα δύο ώρες την εβδομάδα. Να διδάσκονται χρησιμες γνωσεις στερεομετριας, στατιστικής, πιθανοτήτων, λύσης προβλημάτων της καθημερινότητας. Από νέο κατάλληλο βιβλίο με εύκολη ύλη, όπως για παράδειγμα το μάθημα των μαθηματικών γενικής παιδείας που καταργήθηκε. Λίγα μαθηματικά χρειάζονται σε όλους, τα οποία να μοιράζονται ισορροπημένα σε όλες τις τάξεις. Το μάθημα των μαθηματικών έχει μορφωτική αξία για την καλλιέργεια του σύγχρονου πολίτη, όπως και τα άλλα μαθήματα του σχολικού προγράμματος. Είναι μια από τις 8 βασικές δεξιότητες της δια βίου μάθησης της ΕΕ, απαραίτητη για την πλήρη συμμετοχή του πολίτη στην παγκόσμια κοινωνία. Στην Ευρώπη όσοι επιλέγουν ανθρωπιστική κατεύθυνση εξετάζονται στις βασικές μαθηματικές γνώσεις. Η κατανόηση του κόσμου που μας περιβάλλει απαιτεί όλοι οι μαθητές να τελειώνουν το σχολειο με τα μαθηματικά που θα χρειαστούν στην επαγγελματική τους ζωή. Ο λαϊκισμός βγάζει μαθηματικά αναλφάβητους πολίτες. Είναι καταστροφή η κατάργηση των μαθηματικών και ειδικά της γεωμετρίας. Η εξέταση μόνο σε 4 μαθήματα οδηγεί στην αμάθεια. Επανεξετάσετε το θέμα κύριε Γαβρόγλου. Είναι έγκλημα για τους νέους μας!!!
ΣΤΗ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ -ΣΕ ΔΥΟ ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

 
Δον Κιχώτης
17 Απρ 2019 19:42

Συχνά οι καθηγητές των ΑΕΙ αρθρογραφούν στο esos.gr επί σημαντικών θεμάτων που
αφορούν τουλάχιστον το τμήμα που διδάσκουν. Υπάρχει καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος να απαντήσει στην ΕΜΕ;
Να αποδείξετε δια της εις άτοπον απαγωγής ότι δεν υπάρχει.

 
Δον Κιχώτης
18 Απρ 2019 06:47

Συζητείται στη Βουλή ένα πολύ σημαντικό νομοσχέδιο κι μία κορυφαία - για τη Δημόσια Παιδεία - επιστημονική εταιρεία παρεμβαίνει, καταγγέλλει και εισηγείται.
Ένα μέρος της παρέμβασής της αφορά 500.000 παιδιά που φοιτούν στην ΠΕ.
Είναι στοιχειώδης δημοκρατική υποχρέωση - και όχι μόνο - η διατύπωση αντιλόγου.
Κάποιοι έχυσαν το αίμα τους - πριν από λίγα χρόνια - για την αποκατάσταση του δημοκρατικού πολιτεύματος και κάποιοι άλλοι που το έχυσαν πριν από 25 αιώνες, οδήγησαν τον Περικλή στην αγόρευση του Επιτάφιου Λόγου. Πώς μπορεί κανείς να είναι ήσυχος, όταν ο Περικλής σου λέει: « ... τόν τε μηδὲν τῶνδε μετέχοντα οὐκ ἀπράγμονα, ἀλλ' ἀχρεῖον νομίζομεν,...»;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ