Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι είπε στη Βουλή ο αγορητής του ΚΚΕ Γ. Δελής επί του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία

Δημοσίευση: 17/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νομίζουμε ότι σήμερα η κυβέρνηση με αυτό το νομοσχέδιο, ξεπέρασε κάθε όριο πραγματικά. Αργά χθες το βράδυ, κατέθεσε ένα πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση, το οποίο στην πραγματικότητα είναι 6 ίσως και περισσότερα νομοσχέδια μαζί, χιλίων εκατό σελίδων, 226 άρθρων και σήμερα το μεσημέρι το ξεκινά άρον-άρον για να συζητηθεί. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το εισάγει και από πάνω ως επείγον. Για να το ψηφίσει λέει μέχρι τη Μεγάλη Δευτέρα, θα χρειαστεί εμείς αύριο εδώ χωρίς ανάσα από τις 10 το πρωί μέχρι το βράδυ ακούγοντας πρώτα τους φορείς να τοποθετηθούμε μετά για τα άρθρα και στην β΄ Ανάγνωση.

Νομίζω ότι δεν υπάρχουν λέξεις πια για να περιγράψουν αυτή την τακτική της κυβέρνησης. Πρόκειται για μια άθλια μεθόδευση η οποία ασφαλώς και αποκαλύπτει τις προθέσεις της κυβέρνησης, που σαν τον κλέφτη πραγματικά προσπαθεί να περάσει την πολιτική της στην παιδεία, γι’ αυτό και διαλέγει τη στιγμή που τα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι κλειστά για το Πάσχα, νομίζοντας η «καημένη» ότι έτσι θα αποφύγει την κατακραυγή και τις κινητοποιήσεις της νεολαίας. Γελιέται όμως, και ξέρετε γιατί, γιατί αυτό το νομοσχέδιο έχει ήδη καταδικαστεί στη συνείδηση του λαού και της νεολαίας του. Μιας νεολαίας για την οποία κατά τα άλλα κόπτεται ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν δεν προσπαθεί να της δώσει ένα ακόμη χτύπημα όπως με αυτό το νομοσχέδιο.

Θα μου πείτε ότι είναι η πρώτη φορά που τέτοια νομοσχέδια τόσο σημαντικά για την εκπαίδευση ψηφίζονται κατακαλόκαιρο ή μέσα στις διακοπές; Όχι βέβαια όλα τα χρόνια και με όλες τις κυβερνήσεις, τα πιο σημαντικά εκπαιδευτικά νομοσχέδια ψηφίζονται όταν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι κλειστά. Ορισμένα παραδείγματα από την πρόσφατη εκπαιδευτική ιστορία. Νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση, το οποίο μεταξύ άλλον γενίκευε μάλλον τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.  Ψηφίστηκε τέλη Ιούλη και αρχές Αυγούστου του 2017.

Νομοσχέδιο για τις «υποστηρικτικές» δομές το οποίο κατάφερε ένα ακόμα χτύπημα στην ειδική αγωγή. Ψηφίστηκε τον Ιούνιο του 2018. Νομοσχέδιο για τις συγχωνεύσεις στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, όπου υπήρχε και η γνωστή τροπολογία για το σύστημα προσλήψεων-απολύσεων των εκπαιδευτικών. Ψηφίστηκε και συζητήθηκε μέσα στις διακοπές των Χριστουγέννων για να ψηφιστεί αμέσως μετά τις πρώτες ημέρες μετά τις διακοπές. Η κορωνίδα είναι το σημερινό νομοσχέδιο, το οποίο το πήγε σιγά-σιγά η κυβέρνηση και το έφερε να συζητιέται τούτες ακριβώς τις ημέρες.

Η κυβέρνηση οφείλουμε να της αναγνωρίσουμε τιμά τις νομοθετικές παραδόσεις για την παιδεία και όχι μόνο, τις αναβαθμίζει και από επάνω. Έτσι όμως γίνεται πάντα η αντιλαϊκή πολιτική χρειάζεται και τις ανάλογες διαδικασίες για να περάσει όπως χρειάζεται και την καταστολή στην κοινωνία όταν αυτή είναι απαραίτητη.

Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστικό νομοσχέδιο από το σημερινό που να επιβεβαιώνει τον βαθιά αντιλαϊκό χαρακτήρα της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση και γενικότερα.

Καταρχήν για το λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που νομίζω ότι είναι το πιο χαρακτηριστικό κομμάτι του νομοσχεδίου. Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου επέρχονται οι εξής συνοπτικά συνέπειες: Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία, η Γ΄ λυκείου μετατρέπεται σε προπαρασκευαστικό έτος για τα πανεπιστήμια, δηλαδή, σε φροντιστήριο για να συνεννοούμαστε, μεγαλώνουν οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές και οι ταξικοί φραγμοί που υψώνονται είναι ακόμη πιο υψηλοί και βεβαίως ευνοείται η παραπαιδεία και καθόλου δεν περιορίζεται, όπως είπε ο κ. Φίλης. Αυτό ξέρετε, δεν σας το λέμε εμείς.

Το λένε και το δηλώνουν οι ίδιοι οι μεγάλοι φροντιστηριάρχες και μάλιστα μέσα από τις σελίδες της Αυγής.

Όλα αυτά γιατί; Το νέο λύκειο που διαμορφώνεται είναι απόλυτα υποταγμένο στις εξετάσεις, δηλαδή, γίνεται ακόμη πιο άχαρο, ακόμα πιο αποστεωμένο για τους μαθητές, μιας και από την Γ΄ λυκείου εξοβελίζεται, πετιέται σχεδόν ολοκληρωτικά έξω η γενική μόρφωση. Ταυτόχρονα όμως και αυτό είναι ίσως το πιο ανησυχητικό και το πιο επικίνδυνο, γίνεται ακόμη πιο πολύ ανταγωνιστικό το λύκειο, ακόμη πιο σκληρό - μιλάω για την Γ΄ λυκείου- με διπλές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και με τους φροντιστηριάρχες βεβαίως να είναι οι μόνοι, όπως είπαμε, που το χειροκροτούν.

Έχουμε συνεπώς, όπως είπαμε πριν από λίγο, την επίσημη πια καθιέρωση, τη μετατροπή της τρίτης λυκείου σε φροντιστήριο. Μία τάξη βεβαίως που εμείς δεν θα διαφωνήσουμε ότι είχε και έχει, έτσι όπως λειτουργεί, πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα. Αυτό όμως δεν αποτελεί λύση, γιατί όπως δεν αποτελεί λύση ο αποκεφαλισμός για έναν άνθρωπο που πάσχει από πονοκέφαλο, έτσι δεν λύνεται το πρόβλημα της τρίτης λυκείου, στην πραγματικότητα αλλάζει μορφή. Η μόνη και ουσιαστική διαφορά που θα έχει η τρίτη λυκείου από τα φροντιστήρια είναι ότι τα φροντιστήρια έχουν - και μιλάω για τα καλά φροντιστήρια, τα μεσαία και τα καλύτερα-  το πολύ μέχρι δέκα μαθητές, ενώ στα σχολεία στην τρίτη λυκείου θα στοιβάζονται 25 μέχρι και 27 μαθητές, ανά τμήμα.

Αυτό δεν το λέμε επειδή μας έπιασε ο καημός να πετύχει η τρίτη  λυκείου ως φροντιστήριο, κάθε άλλο. Το πρόβλημά μας δεν είναι αυτό, δεν κατηγορούμε δηλαδή την κυβέρνηση ότι κάνει ένα αναποτελεσματικό φροντιστήριο. Εμείς την κατηγορούμε ότι με την πολιτική της , με τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, η όποια γενική, έστω κουτσή, στραβή, πάντως γενική μόρφωση, πετιέται εκτός από την τρίτη λυκείου.

Τώρα έρχεται το Υπουργείο πάνω σε αυτό το θέμα -και σήμερα λίγο-πολύ το υπαινίχτηκαν οι εισηγητές- και λέει ότι, μα εδώ έχουν ήδη προηγηθεί πέντε χρόνια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ο μαθητής έχει αποκτήσει τη γνώση που χρειάζεται τη γενική ως μελλοντικός πολίτης και άλλωστε υπάρχει και το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας. Βεβαίως είναι άλλο το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας και άλλο το περιεχόμενο της γενικής παιδείας στο οποίο ασφαλώς και εντάσσεται το μάθημα της γλώσσας, δεν περιέχει όμως το σύνολο της ελληνικής παιδείας.

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση λέει πως ό,τι μάθατε μάθατε μέχρι την Β΄ λυκείου και ούτε λίγο ούτε πολύ,  ενώ έχουμε φτάσει στον 21ο  αιώνα με τον πλούτο της γνώσης να έχει τόσο αναπτυχθεί, εμείς να φτάνουμε να μειώνουμε κατά ένα έτος στην πραγματικότητα τα σχολικά χρόνια. Γυρνάμε, δηλαδή, δεκαετίες πίσω και αυτό μας το πλασάρετε και ως προοδευτικό. Μήπως, λέμε μήπως, είναι αρκετό και το γυμνάσιο από μόνο του και γι' αυτό το ίδιο το κρατάτε και εσείς εκτός υποχρεωτικής εκπαίδευσης; Θυμίζω όμως εδώ ότι είναι το ίδιο κόμμα, είστε εσείς οι ίδιοι που μέχρι πρόσφατα, θυμόμαστε τα ένθετα της Αυγής για την παιδεία, όπου εκεί επιχειρηματολογούσατε και γράφονταν άρθρα επί άρθρων για τη 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.

Ένα άλλο επιχείρημα που επιστρατεύει συνεχώς η κυβέρνηση είναι ότι τάχα προσπαθεί με τις πανελλαδικού τύπου απολυτήριες εξετάσεις ότι θα ενισχυθεί η αξία του απολυτηρίου. Στην πραγματικότητα, βέβαια, όλοι γνωρίζουν ότι το απολυτήριο δεν σημαίνει τίποτα, έχει απαξιωθεί, γιατί δεν μπορείς να κάνεις τίποτα με αυτό, αφού με την πληθώρα αποφοίτων μεταδευτεροβάθμιων, ανώτερων, ανώτατων ιδρυμάτων οι κάτοχοι μόνο ενός απολυτηρίου λυκείου βρίσκονται τελευταίοι στην όποια βεβαίως λίστα διορισμού.

Και το Υπουργείο θεωρούμε ότι είναι προκλητικό όταν λέει ότι με την ενίσχυση της αξιοπιστίας του απολυτηρίου επιτυγχάνεται και η ισότιμη αντιμετώπιση των αποφοίτων των ΓΕΛ στην αγορά εργασίας αφού είναι προσόν διορισμού μέσω ΑΣΕΠ, γιατί και σήμερα το απολυτήριο παραμένει, είναι απ΄όσο ξέρουμε προσόν διορισμού.

Όμως όσες παραπάνω εξετάσεις και να βάλετε στο απολυτήριο ο απόφοιτος του ΓΕΛ δεν μπορεί να ισοτιμηθεί με τον απόφοιτο του Ι.Ε.Κ., του Τ.Ε.Ι., του πανεπιστημίου και ούτω καθεξής.

Προβλέπονται, όπως είπαμε, εξετάσεις πανελλαδικού τύπου για να πάρουν το απολυτήριο οι μαθητές. Και λέτε, λέει το Υπουργείο δηλαδή, ότι αυτές οι εξετάσεις δεν είναι ανταγωνιστικές, δεν περνάει όποιος πήρε καλύτερο βαθμό από τους ανθυποψηφίους του, αλλά όποιος πήρε βαθμό απολύσεις 9,5.

Παρακάτω όμως το ίδιο το Υπουργείο προσθέτει ότι ο βαθμός του απολυτηρίου άρα και αυτών των επιπλέον εξετάσεων θα συνυπολογίζεται και στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης των πανελλαδικών εξετάσεων.

Δηλαδή δεν θα φτάνει το 9,5, οι υποψήφιοι θα μοχθούν και για το ίδιο και για καλύτερους βαθμούς όπως και στις πανελλαδικές.

Σχετικά με την ελεύθερη πρόσβαση για την οποία τόση κουβέντα, τόσα πολλά τέλος πάντων παχιά λόγια μας είχε πει παλιότερα ο ΣΥΡΙΖΑ και σήμερα λέει ότι υποτίθεται ότι κάνει το πρώτο βήμα. Εντάξει, ακόμα και σε αυτά τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης τα ΤΕΠ όπως ονομάζονται που φτιάχνει τώρα το Υπουργείο η πρόσβαση, θυμίζουμε εμείς σύμφωνα με το νομοσχέδιο προϋποθέτει επιτυχία και στις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις που μπαίνουν πριν από το απολυτήριο.

Τελικά τα ΤΕΠ δεν είναι δηλαδή και τόσο ελεύθερη πρόσβαση, από τη στιγμή που υπάρχουν εξετάσεις πανελλαδικού τύπου για αυτά.

Τελικά τα ΤΕΠ δεν είναι τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο, από τα τμήματα χαμηλής ζήτησης που υπάρχουν και σήμερα βεβαίως και που μπορούν σε αυτά να εισάγονται υποψήφιοι με πολύ πολύ χαμηλές βαθμολογίες.

Τέλος, ανησυχούμε για τις δηλώσεις, πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργείου ότι αυτό το νομοσχέδιο αποτελεί και την αρχή για μια ευρύτερη αναμόρφωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα επιτελεστεί σταδιακά χωρίς αναταράξεις κ.τ.λ. κ.τ.λ..

Με δεδομένη την φιλοσοφία και θέλουμε να καταθέσουμε εδώ τον προβληματισμό μας και την ανησυχία μας, με δεδομένη λοιπόν την φιλοσοφία που διέπει τις αλλαγές στην τρίτη λυκείου μπορούμε να φανταστούμε και το τι θα ακολουθήσει και στις υπόλοιπες τάξεις, ενώ η υπόσχεση χωρίς αναταράξεις καθόλου δεν μπορεί να καθησυχάσει όταν για τους μαθητές που θα δώσουν του χρόνου εξετάσεις με το νέο σύστημα, οι ανακοινώσεις γίνονται τώρα, Απρίλη μήνα δηλαδή, όταν έχουν ήδη ξεκινήσει οι περισσότεροι από αυτούς την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Γίνονται δηλαδή στην πραγματικότητα και αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση ως πειραματόζωα.

Συνοπτικά όπως το πολυνομοσχέδιο οδηγεί σε ένα λύκειο ακόμα πιο ταξικό, σε ένα ατέλειωτο εξεταστικό μαραθώνιο όπου δεν χωράνε οι μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς, έτσι και το πανεπιστήμιο, γιατί υπάρχει και πολύ πανεπιστήμιο σε αυτό το νομοσχέδιο, προσαρμόζεται ακόμα περισσότερο στα μέτρα των μεγαλοεπιχειρηματιών μακριά από την ανάγκη να μαθαίνουν οι φοιτητές ολοκληρωμένα την επιστήμη τους, να βρίσκουν οι απόφοιτοι δουλειά με δικαιώματα στο αντικείμενο που σπούδασαν.

Γιατί το νομοσχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ σε συνέχεια βεβαίως των μεταρρυθμίσεων που έκαναν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις από το ΣΥΡΙΖΑ επεκτείνει τις κατηγοριοποιήσεις, τις διαφοροποιήσεις των εκπαιδευτικών διαδρομών ,την ακόμα πιο στενή σύνδεση των βαθμίδων της εκπαίδευσης με τις επιχειρήσεις.

Και έτσι ακόμα περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν μαθητές και φοιτητές καλούνται να μετράμε το κάθε επόμενο τους βήμα ανάλογα με το πόσο βαθιά μπορούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Το αν και σε ποια σχολή θα σπουδάσουν δηλαδή, εξαρτάται από το αν και πόσα έχουν να πληρώσουν σε φροντιστήρια.

Το αν και σε ποια δουλειά θα δουλέψουν εξαρτάται από το αν έχουν να πληρώσουν για να αγοράσουν μεταπτυχιακά, σεμινάρια, πιστοποιήσεις και όλα αυτά, ώστε να συμπληρώσουν το βιογραφικό τους. Όλα αυτά, γιατί το μορφωτικό περιεχόμενο των σπουδών - και το νομοσχέδιο αυτό συντελεί σε αυτό - σε όλες τις βαθμίδες υποβαθμίζεται και οι πανεπιστημιακές σπουδές αποκτούν ολοένα και περισσότερο ένα χαρακτήρα εφήμερης κατάρτισης στην ουσία για τους πολλούς, αφού στα τμήματα των συγχωνευομένων Ιδρυμάτων τα προγράμματα σπουδών προσανατολίζονται στενά στις πρόσκαιρες αναπτυξιακές προτεραιότητες του κεφαλαίου, οι οποίες, αλλάζουν ανάλογα με το που μυρίζονται κέρδη.

Αυτή είναι η ουσία της ευρωενωσιακής στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση και αυτή προωθεί ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. με το νομοσχέδιο, με όσες παραλλαγές και αν προσπαθούν να την προωθήσουν τα κόμματα της Ε.Ε.. Βεβαίως, δεν είναι τυχαίο ότι για όλα αυτά, η Ν.Δ. δεν έχει βγάλει κουβέντα.

Σε σχέση με το Λύκειο, το άγχος των μαθητών του Λυκείου, η απώλεια του μορφωτικού του ρόλου, θεωρούμε ότι έχουν τις ρίζες τους στην κοινωνία της εκμετάλλευσης και των ταξικών φραγμών που υπηρετούν όλες οι κυβερνήσεις και η σημερινή. Το ενδιαφέρον για το Λύκειο που πράγματι, έχει χάσει την μορφωτική του αποστολή, μπορεί να γίνει γόνιμο αν τεθεί στο επίκεντρο η ανάγκη για άμεση επέκταση της υποχρεωτικότητας της εκπαίδευσης στα δώδεκα χρόνια, γιατί σήμερα στη χώρα μας υποχρεωτική είναι η εννιάχρονη εκπαίδευση και όχι, η δωδεκάχρονη, για ουσιαστική απεμπλοκή του Λυκείου από τη διαδικασία πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση.

Επειδή ο κ. Υπουργός επαναλαμβάνει κάθε τρεις και λίγο για τις προτάσεις που δήθεν, δεν του κάνει το Κ.Κ.Ε. για το συγκεκριμένο ζήτημα, για το ζήτημα της πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, θα τις επαναλάβουμε για άλλη μια φορά. Σήμερα, το Κ.Κ.Ε. παλεύει και προτείνει ένα διαφορετικό τρόπο πρόσβασης, έστω ως μέτρο ανακούφισης, ως μέτρο ενίσχυσης της προσπάθειας των μαθητών των λαϊκών οικογενειακών. Λέμε να υπάρχει απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, γιατί σήμερα δεν υπάρχει.

Να υπάρχει το δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές το επιθυμούν οι υποψήφιοι. Να υπάρχει η δυνατότητα που παλαιότερα υπήρχε και εξασφάλιζε σε ένα βαθμό αρκετά μεγάλο, να πάει ο καθένας στη Σχολή που ήθελε πραγματικά να πάει, να υπάρχει η δυνατότητα κατοχύρωσης της βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές. Τις προτάσεις αυτές τις έχουμε πει και νομίζω ότι ο κ. Υπουργός δεν έχει το δικαίωμα να κάνει ότι δεν τις ακούει.

Όσον αφορά τις συγχωνεύσεις ή τις απορροφήσεις πέντε Πανεπιστημίων με 6, 7, 8 Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ισχύει αυτό που έχουμε πει για ανάλογα νομοσχέδια στο παρελθόν, ότι αυτή η απορρόφηση προσπαθεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες που έχουν σε προσωπικό εξειδικευμένο πανεπιστημιακού επιπέδου οι μεγάλες επιχειρήσεις σε κάθε κλάδο, δημιουργώντας και εκείνα τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα, τα περίφημα ΠΕΚ, με τα αρκετά Ινστιτούτα που ιδρύονται σε κάθε τέτοιο Πανεπιστήμιο.

Φυσικά, ούτε και εδώ γίνεται η παραμικρή νύξη για ζητήματα φοιτητικής μέριμνας, ενώ κατά τα άλλα συζητάμε ένα νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια. Δε γίνεται η παραμικρή νύξη για ζητήματα ουσιαστικής και ολόπλευρης στήριξης της λειτουργίας ενός πανεπιστημιακού ιδρύματος με διδακτικό και λοιπό προσωπικό και με υποδομές. Παρά το ότι δημιουργείται πληθώρα νέων Τμημάτων, αυτή γίνεται, κατά τη γνώμη μας, χωρίς καθόλου υποστήριξη, παρά μόνο με τον ελάχιστο εκείνο αριθμό διδασκόντων και αναφέρομαι στα μέλη ΔΕΠ, με τον αριθμό 8.

Εντύπωση προκαλεί και θέλουμε να το σημειώσουμε αυτό, γιατί έχουμε ακούσει και έχουμε γίνει μάρτυρες μεγάλης διαμάχης για τον νόμο Διαμαντοπούλου, μέσα στη Βουλή και την Ολομέλεια, ότι στα νέα Τμήματα και τις νέες σχολές που δημιουργούνται, ρητά αναφέρει το νομοσχέδιο, ότι η διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών -και μάλιστα το αναφέρει αρκετές φορές, δηλαδή κάθε φορά που ιδρύεται μια καινούργια Σχολή ή ένα Τμήμα, ότι αυτό το πρόγραμμα σπουδών- αυτού του Τμήματος, γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν.4009/2011.

Για όσους δεν γνωρίζουν, πρόκειται για το νόμο της κυρίας Διαμαντοπούλου, ο οποίος ζει και βασιλεύει, η Κυβέρνηση τον συνεχίζει, τον εφαρμόζει και πάνω σ’ αυτόν οικοδομεί την δική του πολιτική για το Πανεπιστήμιο ανώνυμη εταιρεία.

Θα ήθελα να κάνω μόνο ένα σχόλιο και θα γίνουμε και ποιο αναλυτικοί για το ΔΙΠΑΕ, Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Νομίζουμε ότι με τον τρόπο αυτό που επιχειρείτε, η συνένωση και η λειτουργία και με τον τρόπο που υπάρχουν αρκετές διατυπώσεις, στην πραγματικότητα ενισχύονται ιδιαίτερα τα επιχειρηματικά του χαρακτηριστικά, μιλάμε για ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.

Τέλος και επειδή όπως είπαμε το νομοσχέδιο έχει 226 άρθρα, στο βαθμό που θα τα καταφέρουμε και μέσα σε ασφυκτικές διαδικασίες και προθεσμίες, θα τοποθετηθούμε και για τα υπόλοιπα ζητήματα στις επόμενες συνεδριάσεις ή μάλλον στην επόμενη συνεδρίαση, δηλαδή αύριο, γιατί την Δευτέρα θα πάμε στην Ολομέλεια.
Φυσικά και το καταψηφίζουμε ως Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας και καλούμε την Κυβέρνηση, ξανά, να το αποσύρει.

Σχόλια (2)

 
Νικος
18 Απρ 2019 12:21

Ο κ.Δελης ειχε ποτε παιδι στην Γ λυκειου;Ασχολουνται τα παιδια με τα μαθηματα εκτος των πανελλαδικων εξετασεων;;;;;; Τοσες ωρες διδασκαλιας πανε χαμενες γιατι τα παιδια δεν παρακολουθουν ( την ωρα του μαθηματος ασχολουνται με τα μαθηματα των πανελλαδικων ) κατι επρεπε να γινει !!Πολυ σωστα κανει ο κ.υπουργος ! Αφηστε τα μικροπολιτικα σας παιχνιδια και σκεφτειτε σοβαρα επιτελους το ζητημα της παιδειας μας.

 
Βασίλης
19 Απρ 2019 17:32

12:21 . Αρα δε σε ενδιαφέρει το ζήτημα της παιδείας. Σε ενδιαφέρει το ζήτημα των πανελληνίων. Το οτι οι ώρες διδασκαλίας πάνε χαμένες δε θέλεις να λυθεί και να μορφώνεται ολόπλευρα ο νέος άνθρωπος. Σε ενδιαφέρει μια Γ' Λυκείου με άλογα κούρσας που θα διαγωνιστούν για ένα πτυχίο που δε θα δίνει δικαιώματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean