Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι είπε η Εύη Χριστοφιλοπούλου στη Βουλή , ως αγορήτρια του ΚΙΝΑΛ επί του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία

Δημοσίευση: 17/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εμείς, ως Δημοκρατική Συμπαράταξη και Κίνημα Αλλαγής, έχουμε πολύ σοβαρή διαφωνία, έως το επίπεδο  της καταγγελίας  και της αποχώρησης,  τόσο όσον αφορά τη διαδικασία αυτή με την οποία εισήλθε ένα τόσο σημαντικό και σοβαρό νομοσχέδιο και όσον αφορά την ουσία.  Αν δείτε τη σημερινή ανακοίνωση  του τομέα παιδείας  του Κινήματος Αλλαγής, θα δείτε, ότι υπάρχουν  πάρα πολύ σημαντικές διαφορές.   

Στο χρόνο που έχω στη διάθεσή μου, θα προσπαθήσω, να επικεντρωθώ στην ουσία των θέσεων και των αντιρρήσεών μας, ούτως ώστε, να γίνει κάποιος διάλογος στα πλαίσια αυτής της επιτροπής, απαντώντας, σε όσα ήδη ακούστηκαν, τόσο από τον Υπουργό, όσο και από τους δύο προλαλήσαντες εισηγητές.

Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, θεωρούμε, ότι αυτό το νομοσχέδιο, αντί να προσπαθήσει να λύσει υπάρχοντα προβλήματα - και όπως θα δείτε στη συνέχεια, κ. Υπουργέ, μπορούμε να συμφωνήσουμε σε επιμέρους ζητήματα που θέσατε και εσείς και ο κ. Φίλης. Δεν μπορούμε να τα προωθήσουμε αυτά τα προβλήματα που υπάρχουν και ορισμένα από αυτά είναι έντονα και διαχρονικά. Εάν προωθούμε τον  ισοπεδοτισμό, μια χαλαρή στάση έναντι της εκπαίδευσης, σε μια εποχή, όπου για να πάμε κόντρα στο άγχος το υπερβολικό, στην υπερπροσπάθεια, στην υπερβολική έμφαση στο γνωστικό κομμάτι, να συμφωνήσουμε σε πολλά, αλλά δεν μπορεί να πάμε στην άλλη άκρη, στο να προωθούμε τη χαλάρωση, είτε με το να ξεκινάνε τα σχολεία στις 9, είτε με τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, που θα προσπαθήσω να της εξηγήσω. Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, της νανοτεχνολογίας, της ρομποτικής, εμείς, λέμε στα παιδιά, ότι τα πανεπιστήμιά μας και τα σχολεία μας θα πηγαίνουν με τον αραμπά. Διότι, περί αυτού πρόκειται.

Ξεκινάω,  με το ενιαίο λύκειο. Κύριε Υπουργέ, είπατε για την ανυπαρξία του νέου λυκείου. Εδώ, θα δούμε, ότι με τις διατάξεις που φέρνετε, αυτή την ανυπαρξία της γ΄ λυκείου, την επισημοποιείτε. Διότι το να γίνει καθαρά προπαρασκευαστική πράξη ή γ΄ λυκείου, θα είχε νόημα, σε ένα σύστημα, όπως εμείς προτείνουμε, όπου θα υπήρχε εθνικό απολυτήριο, αλλά και τράπεζα θεμάτων. Θα μου πείτε, η αρχική εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων είχε προβλήματα; Ναι, είχε προβλήματα. Αλλά, όταν πονάει το μάτι, δεν το βγάζεις, το διορθώνεις, το βελτιώνεις, το αξιολογείς, το επανανομοθετείς, ή το διαχειρίζεσαι διαφορετικά. Εσείς, επιλέξατε, να τα αλλάξετε όλα.

Αγαπητέ κύριε Φίλη, κύριε συνάδελφε, εγώ, θα συμφωνήσω μαζί σας και για το θέμα της δυνατότητας να δώσουμε στα παιδιά τις δεξιότητες και τις ικανότητες ανάλυσης και σύνθεσης. Αλλά, απαντήστε μου, γιατί ο κ. πρόεδρος, ο κ. Μιχελής, είχαμε την τιμή να τον αξιολογήσουμε ως έναν από τους καλύτερους διευθυντές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γιατί λοιπόν, η φιλαναγνωσία δεν είναι ένας τρόπος στο δημοτικό; Και γιατί καταργήθηκε;

Εγώ δε λέω όλα αυτά που κάναμε να μην αξιολογηθούν, να μην αλλάξουν, η εκάστοτε κυβέρνηση μπορεί να κάνει επιμέρους αλλαγές, αλλά εάν συμφωνούσαμε στην ουσία και όχι στα λόγια για την ανάγκη να πάμε σε ανάπτυξη αναλυτικών και συνδετικών ικανοτήτων, ικανοτήτων έρευνας από τα παιδιά, θα έπρεπε, τουλάχιστον εκείνο το έρημο το πρότζεκτ, κ. Φίλη, να μη το καταργήσετε, πάλι να συμφωνήσω. Υπήρχαν κάποια σχολεία στα οποία ήταν καλύτερη η εφαρμογή του, αλλά πάλι «πονάει μάτι, βγάζει μάτι». Ε, δεν πάει έτσι! Αυτή είναι η λογική σας!

Σήμερα, λοιπόν, που μετατρέπετε την Γ΄ Λυκείου σε προπαρασκευαστική τάξη φροντιστηριακού τύπου, στην ουσία, χωρίς τα παρεπόμενα με τα οποία εμείς θα συνδέαμε μια τέτοιου τύπου προσέγγιση, γιατί μιλάμε για ένα άλλου τύπου Λύκειο και ένα άλλου τύπου απολυτήριο, εμείς νομίζουμε ότι δημαγωγείτε, κύριε Υπουργέ. Κλείνετε πονηρά το μάτι στις οικογένειες που όντως ξοδεύουν - πρόσφατη έρευνα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου δείχνει ότι κατά μέσον όρο μια οικογένεια ξοδεύει 450 € το μήνα για τους υποψηφίους μαθητές που θέλουν να γίνουν φοιτητές - και ξέρετε πολύ καλά ότι το σύστημα που προτείνεται είναι πολύ εύκολα διαχειρίσιμο από τα φροντιστήρια. Εάν θέλεις πραγματικά να καταργήσεις τα φροντιστήρια δε το κάνεις μ’ αυτό τον τρόπο, με το να κάνεις το σχολείο φροντιστήριο.

Νομίζουμε, λοιπόν, ότι το επιχείρημα δεν ευσταθεί. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό. Είναι ότι η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, τουλάχιστον στις σχολές που έχουμε πανελλαδικές εξετάσεις, εξαρτάται κατά 10% από το βαθμό απολυτηρίου, μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις, τα θέματα των οποίων θα επιλέγονται είτε σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή Δήμου και πείτε μου: Ποια η διαφορά μιας μικρής περιοχής, όπως, ας πούμε, το νησί της Ζακύνθου ή μιας περιοχής του κέντρου της Αθήνας, μιας τεράστιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης μαμούθ και με ποιον τρόπο, θα επιλεγούν οι ομάδες σχολείων; Τον εύκολο! Υπουργικές Αποφάσεις! Ο εκάστοτε Υπουργός, δηλαδή, θα αποφασίσει με ποιες ομάδες και πώς θα επιλέγονται τα θέματα. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι έχετε βάλει το 10% ως κομμάτι της αξιολόγησης για την πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, μαζί με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, υπάρχει ο κίνδυνος της διαβλητότητας και ξέρετε πολύ καλά ότι αυτόν τον ανταγωνισμό, εν μέρει, θέλουμε να τον αποφύγουμε, αλλά χωρίς να φέρουμε τη χαλαρότητα - θέλουμε την άμιλλα, θέλουμε την αριστεία, δεν θέλουμε τον ανταγωνισμό και το στρες, εμείς στο Κίνημα Αλλαγής, θέλουμε ένα σύστημα το οποίο να μη κάνει αυτό που προσπαθείτε να κάνετε εσείς.

Ξέρετε ότι τα έτη 1980 έως 1985, όταν, πράγματι, υπήρχε συνεκτίμηση του απολυτηρίου στο βαθμό πρόσβασης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, οι αριστούχοι είχαν αύξηση κατά 95%. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός είχε μεταφερθεί στο επίπεδο των διδασκόντων. Προσοχή, λοιπόν!

Έχει, όμως, και συνέχεια. Διαφοροποιείτε τα τμήματα σε τμήματα ελεύθερης πρόσβασης και τμήματα με πανελλαδικές εξετάσεις. Εδώ πάλι φοβούμαστε ότι αυτό είναι μια κοροϊδία, για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι ακόμη και σήμερα και το ξέρετε πάρα πολύ καλά αλλά το αποκρύπτετε - κι εδώ θα μπορούσαμε να το αξιολογήσουμε το σημερινό σύστημα εάν πρέπει να συνεχίσει έτσι - έχουμε τμήματα χαμηλής ζήτησης, στα οποία η πρόσβαση γίνεται με βαθμό 3 και 4. Μη μου πείτε ότι αυτό δεν είναι ευκολότερο από το να δώσεις με το νέο σύστημα των ενδοσχολικών, το οποίο ενδεχομένως είναι διαβλητό αλλά σίγουρα θα είναι αυστηρότερο, κύριε Υπουργέ;

Καταλαβαίνετε ότι εμείς προσπαθούμε να βάλουμε τα ζητήματα έτσι όπως νομίζουμε ότι θα τα βιώσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τα παιδιά και οι οικογένειές τους.
Το δεύτερο είναι πόσες θέσεις θα είναι αυτές; Διότι, εδώ βάζουμε πάλι τον Υπουργό και έχουμε μια απόλυτη διαφωνία γι' αυτό και ένας από τους λόγους που καταγγέλλουμε αυτή την ιστορία είναι ότι ο Υπουργός, ο εκάστοτε Υπουργός, εδώ δεν πρόκειται για προσωποποίηση, θα προσδιορίζει τον αριθμό των δηλώσεων των μαθητών στα μηχανογραφικά δελτία. Γιατί;

Για να αυξομειώνουμε σε ποια χώρα, σε ποια σοβαρή χώρα, που είναι αξιολογημένο το σύστημα εκπαίδευσης, ισχύει κάτι τέτοιο; Ότι αλλάζει.  Δεν σας κατήγγειλα για κάτι τέτοιο.

Εμείς λέμε, ότι διαφωνούμε με το σύστημα αυτό που λέει: Ακούω τον αριθμό  10,8, τι θα συμβεί; Δύο είναι οι ενστάσεις μας. Η πρώτη ένσταση είναι, ότι δεν μπορεί ο Υπουργός κάθε φορά αναλόγως τι; Της ζήτησης; Ποιων κριτηρίων;

Εμείς λέμε, λοιπόν, ότι υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα στο σύστημα που προτείνετε. Ποιο είναι αυτό; Είναι, ότι ενώ ένα μέρος των μαθητών θα εισάγεται στις σχολές -όχι πολύ μεγάλο- δεν θα είναι πολλές αυτές και το ξέρετε. Είμαι σίγουρη, ότι τα σενάρια που έχετε κάνει - έχουμε κάνει και εμείς- γιατί έχουμε αντίθετα από αυτά που μας λέτε, πέρα από τις θέσεις μας εδώ το 20σέλιδο, έχουμε κάνει και τις επεξεργασίες μας και εμείς. Λέμε, λοιπόν, και ισχυριζόμαστε, ότι δεν θα είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των μαθητών.

Δημιουργούν, λοιπόν, φοιτητές και σπουδαστές δύο ταχυτήτων. Εξηγούμε. Θα υπάρχουν αυτοί οι οποίοι στις περιζήτητος σχολές θα εισάγονται με πανελλαδικές, θα υπάρχουν αυτοί οι οποίοι θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις  και θα υπάρχει και ένας αριθμός υποψηφίων φοιτητών ή σπουδαστών, κύριε Πρόεδρε, ο οποίος θα είναι στη μέση. Δηλαδή, ένας μαθητής του 15,του 16, ο μέσος μαθητής δεν έχει μέλλον σε αυτό το σύστημα. Είναι ένα σύστημα το οποίο ή θα πάνε «οι σούπερ» στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, αναφέρουμε το εξής παράδειγμα.

Έχουμε το μαθηματικό της Σάμου. Ας πούμε, λοιπόν, ότι στο Μαθηματικό της Σάμου, δεν το επιλέγουν πολλοί, είναι ένα τμήμα ελεύθερης πρόσβασης, αντιθέτως από το Μαθηματικό του Καποδιστριακού Πανεπιστήμιο Αθηνών. Την πρώτη χρονιά, λοιπόν, θα μπορεί να υπάρξει ακόμα –το τραβάω λίγο- και μαθητής ο οποίος έχει απολυτήριο 9,5, έχει πάρει 4,5 στα Μαθηματικά και παρόλα αυτά εισάγεται.

Καταλαβαίνετε το εκπαιδευτικό δυναμικό, η ακαδημαϊκή κοινότητα, πως θα πρέπει να συμπεριφερθεί σε αυτή την κατηγορία φοιτητών. Την ίδια στιγμή, λοιπόν, το παίρνουν «χαμπάρι» -το πολύ απλά και λαϊκά- ότι είναι και αυτό Μαθηματικό, που  παράγει τίτλο μαθηματικών σπουδών και αυτό,  όπως και το ΕΚΠΑ και εισρέουν ξαφνικά υποψήφιοι σε αυτό.

Παύει, λοιπόν, ξαφνικά η Σάμος να γίνεται τίμημα ελεύθερης επιλογής και πάλι στα πανελλαδικώς. Η δεύτερη φουρνιά  των φοιτητών που μπαίνει είναι φοιτητές του 16, του 15, του 17, φοιτητές που ξέρουν καλύτερα Μαθηματικά, καλύτερη Φυσική, καλύτερη Χημεία.

Εκεί, λοιπόν, οι καθηγητές, τα μέλη ΔΕΠ και το βοηθητικό προσωπικό θα έχουν άλλη παιδαγωγική δουλειά να κάνουν. Άρα, λοιπόν, εδώ μιλάμε για παιδαγωγικώς  δυσεφάρμοστα και δυσλειτουργικά προβλήματα που θα προκύψουν από αυτό το σύστημα.

Το πρόβλημά μου, κύριε Υπουργέ, είναι ότι αυτό, δεν θα προκύψει. Δεν θα προκύψει.

Εάν είχαμε τη δυνατότητα πριν κατατεθεί το νομοσχέδιο να καλούσατε σε θεσμικό διάλογο, θα είχαμε κι εμείς δυνατότητα να κάνουμε πολύ ώρα, αλλά τώρα έχω  ένα λεπτό και δεν έχω μιλήσει ακόμη για τα υπόλοιπα.

Όχι ως μαθηματικό μοντέλο. Εμείς μαθηματικό μοντέλο δεν έχουμε. Εσείς έχετε μαθηματικά μοντέλα. Δεν έχω τη δυνατότητα να κάνω μαθηματικά μοντέλα, έχω όμως τη δυνατότητα να κάνουμε επεξεργασίες με συναδέλφους εκπαιδευτικούς, στο τομέα Παιδείας κινήματος. Δεν έχουμε κάποια άλλη δυνατότητα, που έχει το  Υπουργείο Παιδείας προφανώς, έχοντας περάσει - όπως είπατε – κι εγώ από το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να συγκριθεί.

Έχω όμως την δυνατότητα να κάνουμε επεξεργασίες με συναδέλφους εκπαιδευτικούς στον τομέα παιδείας του κινήματος. Δεν έχουμε κάποια άλλη δυνατότητα, που έχει το Υπουργείο Παιδείας προφανώς. Έχοντας περάσει, όπως είπατε και εγώ από το υπουργείο παιδείας δεν μπορεί να συγκριθεί. Μάλιστα, το να σας φέρουμε εμείς παραδείγματα δικά μας, βασισμένα σε βιωμένη εκπαιδευτική εμπειρία και να τα περάσετε στα μαθηματικά μοντέλα, πολύ ωραία, να το κάνετε.

Πάμε τώρα στο ζήτημα των συγχωνεύσεων. Αυτό που είπε ο κ. Φίλης γίνεται. Κάνουμε πολλά τμήματα, καινούργια. Εκτός του ότι καταργούμε, κατ' ουσία, την τεχνολογική εκπαίδευση, γιατί η δημιουργία 170 τμημάτων, 80 εκ των οποίων δεν έχουν προσωπικό και εδώ θέλω να δω γιατί μας εξαγγείλατε ότι τώρα θα πάρετε θέσεις ακαδημαϊκού προσωπικού. Και ξέρουμε πάρα πολύ καλά, όσοι είμαστε πανεπιστημιακοί, τουλάχιστον για ένα διάστημα στη ζωή μας, ποια είναι η διαδικασία έγκρισης και αποδοχής αυτών των θέσεων, τα υπομνήματα, οι διαδικασίες κρίσεων των μελών ΔΕΠ στα πανεπιστήμια, ξέρουμε πόσο χρόνο παίρνει. Τον επόμενο χρόνο λέτε στις οικογένειες, ότι θα ανοίξετε 170 τμήματα και στα 80 από αυτά δεν θα υπάρχει εκπαιδευτικό προσωπικό. Εγώ παίρνω αυτό που είπατε, ότι τώρα προκηρύσσονται οι θέσεις. Είναι πολύ μεγάλο το χρονικό διάστημα και είμαι σίγουρη ότι το ξέρετε.

Δεύτερον. Βάσει ποιας τεκμηρίωσης αποφασίστηκαν αυτές τις συγχωνεύσεις, γιατί δεν μιλάμε για συνέργειες. Ποιος άλλωστε θα είχε διαφωνία στις συνέργειες; Σε ποιες μελέτες σκοπιμότητας; Υπάρχει ένας στρατηγικός σχεδιασμός; Υπάρχει ο αναπτυξιακός σχεδιασμός, αναφέρθηκε ο κ. Φίλης. Λήφθηκαν οι εκθέσεις αξιολόγησης της ΑΔΙΠ υπ' όψη; Και αυτή η διαδικασία και η δημιουργία νέων προγραμμάτων σπουδών και η στελέχωση των νέων τμημάτων πώς θα γίνει; Μου φαίνεται, ότι όλα αποφασίστηκαν με την λογική των τοπικισμών και των επιμέρους συμφερόντων, έτσι όπως περιφερειακά το έβλεπαν οι διάφοροι φορείς. Αλλά όχι η ακαδημαϊκή κοινότητα.

Και δεν θέλω να μας πείτε, κύριε υπουργέ, ότι βασισθήκατε στις αποφάσεις των συγκλήτων. Γιατί ξαναλέω, ότι αξιοποιήσατε αυτές με τις οποίες συμφωνούσατε και διαφωνήσατε με πανεπιστήμια όπως το ΑΠΘ, το πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το πανεπιστήμιο Κρήτης ή το Μετσόβιο.

Το ξέρω, αλλά σας κάνει μια κριτική. Εάν θέλετε να την ακούγατε θα την είχατε ακούσει. Μπαίνετε όμως στο διεθνές πανεπιστήμιο, κύριε υπουργέ, το οποίο δεν είναι το ΑΠΘ και μπήκαν στο διεθνές πανεπιστήμιο; Άκουσον άκουσον, δημιουργείται τμήμα, αυτό είναι έκτρωμα, γι' αυτό μιλήσαμε για έκτρωμα. Σε εμάς δεν αρέσει να καταγγέλλουμε και να λέμε μεγαλοστομίες. Αλλά κοιτάξτε να δείτε η γενική συνέλευση, δεν θυμάμαι το άρθρο, μπορώ να το βρω στον νόμο, αλλά το διάβασα και χτες το βράδυ ότι αυτό ισχύει, ο πρόεδρος και η συνέλευση του τμήματος νοσηλευτικής Θεσσαλονίκης, θα είναι τα όργανα διοίκησης του παραρτήματος του τμήματος στο Διδυμότειχο.
 
Δεν σας ενδιαφέρει αν υπάρχουν προγράμματα σπουδών. Θα πω ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα και όσοι είναι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας στην αίθουσα, πραγματικά, θέλω να το σκεφτούν αυτό. Είναι δυνατόν να βγαίνουν από τμήμα επιστημών της εκπαίδευσης και κοινωνικής εργασίας δάσκαλοι χύμα; Είναι δυνατόν στο ίδιο τμήμα με τα ίδια προγράμματα σπουδών; Αυτή την έμφαση θέλετε να βάλετε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση;

Δηλαδή, έκανε τόσα χρόνια, τόσες δεκαετίες το εκπαιδευτικό κίνημα να κατοχυρώσει, τη δεκαετία του ΄80, την πανεπιστημιακή εκπαίδευση της πρωτοβάθμιας και τώρα, τι πάμε να κάνουμε; Να συγχωνεύσουμε. Με συγχωρείτε, δεν υποβαθμίζω τη σημασία των κοινωνικών λειτουργών και της κοινωνικής εργασίας, αλλά άλλο αυτό και άλλο η εκπαίδευση. Άλλη δουλειά η μια, άλλη δουλειά η άλλη. Είναι το ίδιο τμήμα. Δεν μιλάμε για σχολή.

Μιλάμε για τμήμα. Εδώ λοιπόν, υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα και στα θέματα των μηχανικών και στο θέμα της τετραετούς ή πενταετούς φοίτησης. Και προσέξτε, κύριε πρόεδρε είστε εκπαιδευτικός. Είναι δυνατόν ο υπουργός υποδομών και για να είμαστε και ακριβείς δεν λέγατε καλύτερα ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ, γιατί περί του κ. Σπίρτζη πρόκειται. Ο κ. Σπίρτζης θέλει να ξέρει. Υπουργική απόφαση βάζετε με τον Υπουργό Υποδομών να αποφασίζει.

Προσέξτε, αποφασίζει ποια και με ποια κριτήρια θα είναι τετραετούς και ποια πενταετούς. Αλισβερίσι και συνδιαλλαγή. Το καταγγέλλουμε. Παρακαλώ να σεβαστείτε το χρόνο που έχω. Σας άκουσα με προσοχή στην πρωτομιλία σας. Θα προσπαθήσω να σας ακούσω, αλλά δεν μπορεί να πετάγεστε, κύριε Υπουργέ, όταν μιλούν τα κόμματα, οι Βουλευτές, οι Εισηγητές. Υπάρχει μία διαδικασία. Μη με διακόπτετε. Ούτε σας κατηγόρησα προσωπικά, αλλά δεν μπορούμε να μπούμε σε διάλογο γιατί καταρχήν έχω ένα χρόνο.

Να πω και κάτι για τη μουσική και τη μουσική εκπαίδευση. Εδώ, λοιπόν, κάνατε καλά που το αποσύρετε, διότι εμείς έχουμε να σας προτείνουμε. Έχουμε να σας προτείνουμε μία νέα συζήτηση να γίνει για το πώς θα χτίσουμε ένα νέο αρχιτεκτονικό μοντέλο μουσικής εκπαίδευσης, που να ενοποιεί τους καλλιτεχνικούς θεσμούς, που να αξιοποιεί τα αναγνωρισμένα από το Κράτος ιδιωτικά και δημοτικά ωδεία και να μπορεί να τα ενσωματώσει με τα μουσικά σχολεία ,που εσείς, όμως, τα υποβαθμίζετε. Εάν φέρετε αυτό το διάλογο, εμείς θα καθίσουμε να συζητήσουμε τη δική μας θέση πάνω στη μουσική εκπαίδευση και στην δυνατότητα η χώρα να αποκτήσει επιτέλους ένα συνολικό σύστημα μουσικής εκπαίδευσης, το οποίο να ξεκινάει από το σχολείο, από τη δευτεροβάθμια και να ολοκληρώνεται στην τριτοβάθμια και, βεβαίως, ο κάθε σπουδαστής και μαθητής να ολοκληρώνει στο επίπεδο που θέλει.

Για τα πρότυπα και πειραματικά φοβούμαστε ότι πια μπαίνει η τελική ταφόπλακα, αφού ξεκίνησε αυτή η επίθεση από την αριστεία με το εμβληματικό του κυρίου Μπαλτά, του προκατόχου σας, «η αριστεία είναι ρετσινιά» και αφού καταργήσατε όλες τις επιτροπές, βάζετε και την παραχώρηση δικαιώματος οργανικής θέσης με τους ίδιους όρους σε όσους αρνήθηκαν να αξιολογηθούν. Προσέξτε, οι άνθρωποι αυτοί μπορεί να είχαν προσόντα, αλλά αρνήθηκαν να αξιολογηθούν. Τακτοποιείτε τους ημέτερους.

Τέλος, άλλη μία επισήμανση, τα διετή προγράμματα, κύριε Υπουργέ, αν διατηρούσατε τα ΤΕΙ με αναδιαρθρώσεις, αναβαθμίσεις, με ένα διάλογο θεσμικό, με κριτήρια, θα μπορούσαν πράγματι στα πλαίσια των ΤΕΙ των ΑΤΕΙ, όπως και εμείς έχουμε πει ότι είναι ανώτατα, αλλά είναι θεωρητικά και εφαρμοσμένα μαζί, να εισάγετε και το θεσμό των διετών προγραμμάτων. Έτσι όπως γίνονται, όπου στα πανεπιστημιακά ιδρύματα έχουμε μεγάλη θεωρητικοποίηση, χάνουν την ουσία που θα είχαν και, εν πάση περιπτώσει, ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι αυτά τα διετή -να μην κοροϊδεύουμε τον κόσμο- θα δώσουν ένα πτυχίο στη βαθμίδα πέντε των προσόντων. Δεν πάνε παραπέρα. Είναι μεταλυκειακή εκπαίδευση. Τώρα γιατί πρέπει να πάρουμε να την κάνουμε αυτή στο πλαίσιο του πανεπιστημίου και δεν την έχουμε πιο εφαρμοσμένη τεχνολογικά, είναι ένα ζήτημα, όπως και ο ρόλος και παρακαλώ θα ήθελα την απάντηση σας πού μπαίνουν τα ΕΠΑΛ, κύριε Υπουργέ, στο νέο σύστημα εισαγωγής; Πώς ακριβώς έχετε σκεφτεί, γιατί τουλάχιστον σε ότι μπόρεσα με πολύ προσπάθεια να διαβάσω από το νομοσχέδιο, δεν μου είναι σαφές πώς τα ΕΠΑΛ εντάσσονται σε αυτό το σύστημα.

Εμείς, λοιπόν, ξαναλέω, έχουμε πολύ σοβαρές διαφωνίες, καταθέτουμε αυτές τις διαφωνίες, έχουμε τις προτάσεις μας και φοβόμαστε πολύ ότι αυτό το νομοσχέδιο για μας πρέπει να αποσυρθεί και να υπάρξει ο θεσμικός διάλογος πάνω σε ζητήματα που μπορούμε τα κόμματα να συμφωνήσουμε και οφείλουμε στα ζητήματα της εθνικής παιδείας να συμφωνήσουμε.

Σχόλια (1)

 
άγνωστος
23 Απρ 2019 13:30

ως Δημοκρατική Συμπαράταξη και Κίνημα Αλλαγής, έχουμε πολύ σοβαρή διαφωνία, έως το επίπεδο της καταγγελίας και της αποχώρησης, τόσο όσον αφορά τη διαδικασία αυτή με την οποία εισήλθε ένα τόσο σημαντικό και σοβαρό νομοσχέδιο. Η αποχώρηση δεν είναι λύση κα Χριστοφιλοπούλου μιας και θέλατε να είσθε η εισηγήτρια του του ΚΙΝΑΛ. Υπάρχουν πολλοί εκπρόσωποι του ΚΙΝΑΛ που θα μπορούσαν να κάνουν την εισήγηση. Ας την έκανε ο κ. Παπαθεοδώρου ώς τέως Πρύτανης. Ας το έκανε ο κ. Γρηγοράκος που είναι και αρμόδιος για την παιδεία......... χάσατε την ευκαιρία να ακούσουμε την δική σας άποψη.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ