Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι είπε η Ν. Κεραμέως στη Βουλή , ως εισηγήτρια της ΝΔ επί του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία

Δημοσίευση: 17/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για την απαράδεκτη διαδικασία με την οποία έρχεται προς ψήφιση το παρόν νομοσχέδιο μίλησα διακριτά. Ευτελίζετε  τους κοινοβουλευτικούς θεσμούς, υποτιμάτε το σώμα των βουλευτών, εμπαίζετε σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα. Μαθητές, φοιτητές, δασκάλους, καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, μέλη της ακαδημίας, γονείς.

Εν ολίγοις, κυρίες και κύριοι, επιδεικνύετε πρωτοφανή έλλειψη σεβασμού απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία.

Τι το επείγον λοιπόν στο παρόν; Ποιες οι επείγουσες ρυθμίσεις; Σίγουρα δεν είναι επείγουσες και οι 225 διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου. Γιατί, λοιπόν, τις φέρνετε νύχτα, κυριολεκτικά νύχτα, προς ψήφιση; Τέτοιος είναι ο πανικός σας; Το ξέρετε και το ξέρουμε ότι δεν θα είσαστε κυβέρνηση και είσαστε μια κυβέρνησης σε αποδρομή. Αλλά τέτοιος ο ευτελισμός των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και δη σε θέματα που αφορούν στην παιδεία των παιδιών μας είναι ανεπίτρεπτο.

Κύριε Υπουργέ, θα επανέλθω μια τελευταία φορά, διότι δεν έχετε απαντήσει μέχρι τώρα και το θεωρώ σημαντικό. Σας έχω ρωτήσει τρεις φορές εάν αληθεύει ή δεν αληθεύει ότι έχουν φύγει μηνύματα από το επιτελείο σας, από τον ίδιο, από το Υπουργείο για να κληθούν κάποιοι φορείς εκ των προτέρων για να είστε σίγουροι ότι θα είναι εδώ.

Γιατί το θέτω αυτό; Γιατί αν αληθεύει και παρακαλώ ή την διάψευση ή την επιβεβαίωση, αν αληθεύει σημαίνει ότι επιχειρείτε να κατασκεύασε διάλογο. Επειδή ακριβώς ειδοποιούμε τους φορείς τελευταία στιγμή, πάρα πολλοί δεν θα είναι σε θέση να έρθουν. Εσείς, λοιπόν, θέλετε να διασφαλίσετε ενδεχομένως ότι οι φίλα προσκείμενοι φορείς θα είναι εδώ και γι' αυτό σας καλώ για τρίτη φορά, μας παρακολουθεί σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα να επιβεβαιώσετε ή να διαψεύσετε ότι καλείτε επιλεκτικά φορείς εκ των προτέρων για να είστε σίγουροι ότι θα είναι εδώ.

Κύριε Πρόεδρε και θα κλείσω με τα θέματα διαδικασίας, θεωρώ πραγματικά λυπηρό ότι σε ένα τέτοιο νομοσχέδιο και εγώ να συμφωνήσω με τον κ. Φίλη ότι θα πρέπει στην παιδεία να βλέπουμε και πέρα και πάνω από κόμματα, θα πρέπει όμως πάνω απ' όλα να συζητάμε. Όχι να τα κάνουμε όλα προσχηματικά κ. Φίλη. Διότι όταν είμαστε εδώ από το πρωί μέχρι το βράδυ και πολύ καλά κάνουμε αυτή είναι η δουλειά μας, αλλά πρέπει να έχουμε χρόνο να διαβάσουμε γι' αυτά τα οποία συζητάμε, αλλιώς ότι κάνουμε εδώ είναι ένα θέατρο και εμείς δεν συμμετέχουμε σε θέατρο, κ. Φίλη.

Βρισκόμαστε μπροστά σ' ένα νομοσχέδιο μαμούθ. Ένα συμπίλημα ρυθμίσεων που αγγίζει ολόκληρο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ένα “patchwork”, επιτρέψτε μου την έκφραση, διατάξεων, χωρίς αρχή, μέση και τέλος που καταστρέφουν ό,τι έχει μείνει όρθιο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Κύριε Υπουργέ, με μανία, με διάθεση ρεβανσισμού, χωρίς όραμα, με το παρόν ως άλλος Νέρωνας παραδίδεται στις φλόγες ένα ολόκληρο εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς να υπολογίζετε συνέπειες, χωρίς να λαμβάνετε υπόψη πως οι διατάξεις που νομοθετείτε σήμερα συνιστούν ρυθμίσεις που αλλάζουν ζωές ανθρώπων με μακροπρόθεσμο αντίκτυπο που ξεπερνάνε κατά πολύ την καταστροφική κυβερνητική σας θητεία. Αλλά δεν σας νοιάζει, δεν θα είστε κυβέρνηση και εσείς προσωπικά δεν θα είστε Υπουργός.

Τι επιχειρείται λοιπόν με το παρόν. Θα αναφερθώ σε τέσσερα ενδεικτικά ζητήματα λόγω του περιορισμένου χρόνου.

Ζήτημα πρώτο. Επιχειρείτε, κύριε Υπουργέ, την τελευταία πράξη του δράματος προς την απόλυτη ισοπέδωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Με την κατάργηση και των τελευταίων ανώτατων ιδρυμάτων τεχνολογικού τομέα και την κατάτμηση και συγχώνευση  τους σε ανώτατα ιδρύματα πανεπιστημιακό τομέα.

Και ενώ σας έχουμε θέσει από την αρχή της διαδικασίας αυτής καίρια ερωτήματα σχετικά με την άναρχη αυτή αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που επιχειρείται ακόμα και σήμερα και δεν έχουμε λάβει απαντήσεις, έστω και την ύστατη αυτή ώρα, κύριε υπουργέ, θα μας απαντήσετε αν αυτές οι συνέργειες, όπως κατ' ευφημισμόν τις αποκαλείτε, εντάσσονται σε κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο εκπαιδευτικό και αναπτυξιακό;

Θα μας απαντήσετε εάν υπηρετούν κάποια στόχευση που έχετε για την ανώτατη εκπαίδευση; Και αν ναι, σε ποιο χρονικό ορίζοντα; Αν απαντούν αυτές οι συνέργειες σε σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και τις οικονομίας;

Αν υπάρχουν ακαδημαϊκά κριτήρια, σας το έχω πει σε κάθε νομοσχέδιο. Με ποια κριτήρια αποφασίζετε ότι θα κλείσει κάποιο Τ.Ε.Ι. ή κάποιο Τμήμα και θα ανοίξει ένα άλλο; Ποια είναι τα κριτήρια; Μέχρι σήμερα, ενάμιση χρόνο τώρα, δεν έχουμε λάβει ούτε μια απάντηση για τα κριτήρια αυτά.

Μελέτης σκοπιμότητας, μελέτη βιωσιμότητας, υπάρχουν; Η ΑΔΙΠ έχει κάνει αξιολογήσεις για τα Ιδρύματα αυτά. Τις έχετε λάβει υπόψη; Αν ναι, πώς τις έχετε αξιολογήσει; Τις έχετε λάβει υπόψη στον όλο σχεδιασμό;

Είναι δυσμενής η θέση σας σήμερα, κ. Υπουργέ. Έχετε υποστεί δύο μεγάλες ήττες. Ο κ. Υπουργός, ακάθεκτος και αγνοώντας προκλητικά τις αντίθετες φωνές από την ακαδημαϊκή κοινότητα προχωράει χωρίς να ακολουθεί εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις εκθέσεις αξιολόγησης, χωρίς εξασφάλιση επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων. Το σχέδιο σας, κύριε Υπουργέ, υπηρετεί αποκλειστικά μικροπολιτική στόχευση και εσχάτως, καθώς φαίνεται και το λέω με λύπη και για τη χώρα μας, το σχέδιο σας αποτελεί προϊόν πολιτικού εκβιασμού.

Υπάρχουν δύο συγκεκριμένες καταγγελίες που αφορούν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και τις έχω εδώ. Η μια αφορά στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Υπάρχουν δημοσιεύματα και επώνυμες καταγγελίες για το Πανεπιστήμιο Πατρών, ότι ενώπιον ανθρώπων είπατε επί της ουσίας ότι αν δε γίνει συγχώνευση με το Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας, δεν θα γίνει Νομική και δεν θα γίνει Γεωπονική Σχολή. Ισχύει ή δεν ισχύει; Διότι, έχουν βγει άνθρωποι και έχουν πει ότι αυτά τα είπατε. Το είπατε ή δεν το είπατε; Θέλω να πιστεύω ότι σε αυτό θα απαντήσετε, γιατί στα προηγούμενα δεν απαντήσατε, ούτε απαντήσετε αν στέλνετε sms σε επιλεκτικούς φορείς.

Καταγγελία δεύτερη. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Δημοσιεύματα από τη Δευτέρα λένε ότι ενώ αποφάσισε η Σύγκλητος αρνητικά απέναντι στο νομοσχέδιο, εσείς θέσατε τις πρυτανικές αρχές προ διλήμματος εάν θα δεχτεί την συγχώνευση και μετά τα δυο Τ.Ε.Ι.. Ελπίζω να το διαψεύσετε, γιατί αν αποδειχθεί ότι η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη που κάνετε είναι προϊόν πολιτικού εκβιασμού, τότε πραγματικά είναι μια λυπηρή ημέρα για την παράταξή σας, για την κυβέρνησή σας, αλλά κυρίως, για τη χώρα. Διότι, δεν μας μοιάζει για την παράταξη και την κυβέρνησή σας, είναι για τη χώρα όμως αυτό.

Διότι, δεν θα είστε Υπουργός, αλλά αυτό επηρεάζει τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων, χιλιάδων εκπαιδευτικών, χιλιάδων φοιτητών, χιλιάδων ακαδημαϊκών και κυρίως, το μέλλον της χώρας μας. Η δεύτερη καταγγελία που είδε το φως της δημοσιότητας είναι ότι παρότι είχε παρθεί απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, λέγεται στον τύπο ότι είπατε ότι ή θα δεχτούν να απορροφήσουν και τα δύο Τ.Ε.Ι., Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου ή δεν θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο. Ισχύει ή δεν ισχύει; Περιμένω την απάντησή σας σχετικά με αυτά που έχουν δημοσιευθεί.

Θα ήθελα να τονίσω ότι αυτά είναι πάρα πολύ σοβαρές πληροφορίες. Εάν ο τρόπος με τον οποίο πορεύεστε είναι ο πολιτικός εκβιασμός, αυτό πρέπει να το ξέρει ο κόσμος που μας παρακολουθεί.

Σημείο δεύτερο. Το Λύκειο. Χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια αντικρουόμενων δηλώσεων από εσάς, τον ίδιο τον κ. Πρωθυπουργό, λοιπά κυβερνητικά στελέχη. Βαρύγδουπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του ρόλου του Λυκείου. Κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων. Να θυμίσω ότι ήταν Μάιος του 2017 όταν τα είχατε βρει σκούρα με την τρίτη αξιολόγηση και τότε, προκειμένου να αλλάξετε την ατζέντα, ήρθε ο Πρωθυπουργός στο Υπουργείο Παιδείας και εξήγγειλε την πλήρη κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ξέρετε τι έγινε, κύριε Υπουργέ, τότε, από αυτές τις εξαγγελίες;

Οι μαθητές ήταν σε πανικό, νόμιζαν ότι εκείνη τη χρονιά του 2017 δεν θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, γιατί εσείς κάνατε αυτές τις εξαγγελίες.

Επί δύο χρόνια κάνετε εξαγγελίες και καταλαβαίνω, κύριε Υπουργέ, ότι σας ενοχλούν όλα αυτά που σας λέω, αλλά από κάποιον θα πρέπει να τα ακούσετε.

Επαναλαμβάνω, ότι από κάποιον πρέπει να τα ακούσετε.

Δύο χρόνια κάνετε αντικρουόμενες εξαγγελίες, που ταλανίζουν σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα. Το παραμικρό που λέτε εσείς, ένας βουλευτής σας και πόσο μάλλον ο Πρωθυπουργός, αναστατώνει τους πάντες. Και εσείς επί δύο χρόνια τώρα, εμπαίζεται σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Τι κάνετε τώρα με το παρόν νομοσχέδιο. Επιχειρείται στην ουσία την κατάργηση του παιδαγωγικού ρόλου του λυκείου και επιστρέφεται -άκουσον άκουσον- στο παλαιό σύστημα των τεσσάρων δεσμών, βεβαίως, στολισμένο θα έλεγα με την ιδεοληψία σας και θα πω, παρακάτω και το τι εννοώ. Για παράδειγμα, διαχωρισμός σε σχολές ελεύθερης πρόσβασης, τα ΤΕΠ και σε σχολές κατόπιν εξετάσεων, τα ΤΠΠΕ. Τι πετυχαίνετε;

Πετυχαίνετε την κατηγοριοποίηση των Σχολών, σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που ρίχνονται στον «καιάδα» της πλήρους απαξίωσης.

Δεύτερον, σοβαρότατα ζητήματα ισονομίας του συστήματος. Δεν είναι η πρώτη φορά, που σας κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου. Να σας θυμίσω ό,τι και στο παρελθόν σας είχαμε πει, όταν είχατε φέρει και νομίζω ότι εσείς ήσασταν, κύριε Φίλη ή ο κ. Μπάλτας , δεν είμαι σίγουρη, το νόμο για την επιλογή διευθυντών και είχατε πει το εξής: Είχατε πει, ότι να εκλέγονται αυτοί και σας λέγαμε εμείς, ότι αυτό είναι αντισυνταγματικό και μας λέγατε εσείς, όχι είσαστε καταστροφολόγοι, είσαστε καταστροφολόγοι. Και βγήκε το Συμβούλιο της Επικρατείας και είπε, ότι πράγματι είναι αντισυνταγματική η εκλογή.

Εντάξει, ήταν νομοσχέδιο του κ. Μπαλτά, στην ίδια Κυβέρνηση είσαστε απ’ όσο ξέρω.

Δεν έχετε μάθει, λοιπόν, από το παρελθόν και από τις δικαστικές αποφάσεις που κρίνουν αντισυνταγματικού στους νομούς σας και πάλι εγείρονται σοβαρότατα ζητήματα ισονομίας του συστήματος.

Γιατί μιλάω για ισονομία; Γιατί οδηγείται σε απολυτήριο δύο ταχυτήτων. Χωρίς τράπεζα θεμάτων, εκ των πραγμάτων, θα μπαίνουν θέματα διαφορετικής δυσκολίας, από τον Έβρο μέχρι την Κάσο και από τη Μυτιλήνη μέχρι την Κέρκυρα. Εφόσον τα θέματα θα μπαίνουν από τοπικές ομάδες εκπαιδευτικών και χωρίς να υπάρχει μία πηγή που να διασφαλίζει τον ενιαίο βαθμό δυσκολίας, αυτό αναπόδραστα θα οδηγήσει σε ζητήματα ισονομίας του συστήματος.

Τρίτον, μετά τους δύο εθνικός διαλόγους για την Παιδεία και μετά από τόση συζήτηση, που ακριβώς είναι η αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου του λυκείου;

Εμείς, δεν τον βλέπουμε. Μακάρι να μην μπορούμε να τον δούμε μπροστά μας, επειδή τον έχετε φτιάξει κατά τέτοιον τρόπο, που να μην έχει γίνει κατανοητός, αλλά πραγματικά, εμείς, δεν βλέπουμε καμία αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου του λυκείου.

Τέταρτον, τα κλασσικά γράμματα, βάλλονται εκ νέου, αυτή τη φορά με την κατάργηση της λατινικής γλώσσας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ενώ τα κλασικά γράμματα διεθνώς ενισχύονται, εμείς καινοτομούμε, εμείς στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ, καταργώντας τα.

Σας επαναλαμβάνω, ότι καταργείται από τα υποχρεωτικά εξεταζόμενα μαθήματα και γίνεται μάθημα επιλογής, μετά από τις άπειρες πιέσεις που δεχθήκατε, διότι αρχικά είχατε εξαγγείλει την πλήρη κατάργηση.

Εμείς, σας λέμε, από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Εμείς, διαφωνούμε με αυτό, κύριε Υπουργέ.

Δεν με προσέχετε το τι σας λέω, σας είπα, η κατάργηση από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ήμουνα πολύ προσεκτική στις εκφράσεις μου.

Πέμπτο, το σχέδιο χαρακτηρίζεται από πολυδαίδαλη δομή. Αφήνει πάρα πολλά σημεία αδιευκρίνιστα και γκρίζες ζώνες ερμηνείας, σημεία που θα ρυθμιστούν, όμως, από τον «παντοκράτορα υπουργό», με κάποια υπουργική απόφαση στο μέλλον ή κάποιες υπουργικές αποφάσεις.

Σημείο τρίτο, οι ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Με αυτά αρχίσατε, με αυτά τελειώνετε, κύριε Υπουργέ.

Όχι, εσείς προσωπικά, η Κυβέρνησή σας. Διότι, εάν θυμάμαι καλά, ήταν το πρώτο νομοσχέδιο που έφερε η Κυβέρνησή σας για τα θέματα παιδείας, ο κ. Μπαλτάς, ήταν τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, με αυτά τελειώνετε και πάλι τη θητεία σας. Δυστυχώς, η γραμμή είναι πάντα η ίδια, ισοπέδωση των σχολείων αυτών. Των σχολείων αυτών, που αποτελούν νησίδες αριστείας, νησίδες καινοτομίας και θα έπρεπε μόνο να ενισχύονται και να βελτιώνονται και να επιδιώκουμε όλα τα δημόσια σχολεία μας, να γίνονται Πρότυπα και Πειραματικά.

Με το παρόν, όμως, εσείς, ολοκληρώνεται το σχέδιο σας, για επαναφορά του σχεδίου, που ίσχυε, προ του 2011. Με την ουσιαστική εξομοίωση των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων, με όλα τα υπόλοιπα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης.

Με ποιον τρόπο;

Σας αναφέρω ένα παράδειγμα. Με την περικοπή των διοικητικών αρμοδιοτήτων της επιστημονικής επιτροπής της παλιάς «ΔΕΠΣ» και τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων των επιστημονικών εποπτικών συμβουλίων των σχολείων.

Μετά την περικοπή των διοικητικών αρμοδιοτήτων της παλαιάς ΔΕΠΣ, τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων, η ουσιαστική διοικητική υπαγωγή των πρώτων πειραματικών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Άκουσον, άκουσον. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην αυτονομία τους,

Ως προς την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού, το σχεδιασμό, την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τον αριθμό τμημάτων και μαθητών και βεβαίως, με την κατάργηση του ρόλου των σχολείων ως εργαστηρίων προαγωγής της εκπαιδευτικής έρευνας, σε συνεργασία με τα Α.Ε.Ι.. Αφαιρείτε αυτό από τις αρμοδιότητες  των σχολείων  και με αυτό τον τρόπο, η σύνδεση με τα Α.Ε.Ι. υποβαθμίζεται  σε μια απλή συνεργασία, η οποία μπορεί να υλοποιηθεί κι από οιαδήποτε σχολείο και δεν διαθέτει ιδιαίτερο πλαίσιο λειτουργίας, με τον τρόπο εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια.

Η εισαγωγή εξαρτάται από τις προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων και των επιστημονικών επιτροπών, ενώ η τελική απόφαση ανήκει στον Υπουργό Παιδείας. Η ρύθμιση αυτή είναι προφανές, ότι θέτει εν αμφιβόλω τις εξετάσεις εισαγωγής στα ελάχιστα εναπομείναντα πρότυπα σχολεία. Τελευταίο σημείο κύριε Πρόεδρε, αποφασίζεται με ένα άρθρο να πολυτεχνιοποιήσετε -καινούργιος όρος, για εσάς έγινε αυτός- όλα τα Τμήματα Σχολών Μηχανικών με αυτοματοποιημένες διαδικασίες εξπρές, εν ολίγης, μια Υπουργική Απόφαση. Με αυτόν τον τρόπο πολλαπλασιάζεται υπέρμετρα τον αριθμό των πανεπιστημιακών τμημάτων μηχανικών και συνακόλουθα τον αριθμό των αποφοίτων.

Αυτή η διαδικασία επιχειρείται, χωρίς να λαμβάνετε υπ' όψιν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, εκθέσεις σκοπιμότητας, βιωσιμότητας, χωρίς καμία πρόβλεψη για επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, κυρίως, όμως, κύριε Υπουργέ, οδηγώντας σε μια πρωτοφανή εξίσωση προς τα κάτω, των πολυτεχνικών σπουδών εν γένει.

Κλείνοντας, ο χρόνος για ουσιαστική συζήτηση, δυστυχώς, είναι ελάχιστος. Οι φορείς που θα κληθούν στην αυριανή συνεδρίαση, δεν θα έχουν την ευκαιρία να ακουστούν όσο θα έπρεπε, και έτσι, εσείς, μέσα από ανεπίτρεπτες διαδικασίες και ευκαιριακές συμμαχίες, θα μείνετε στην ιστορία για την απόλυτη ισοπέδωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Σχόλια (2)

 
FINALMENTE
18 Απρ 2019 09:35

ΤΙ θα προτείνει η Νέα Δημοκρατία για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πολιτικών Μηχανικών αποφοίτων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης?
Θυμίζει την ταινία με τον Φωτόπουλο και τον Χατζηχρήστο και τις ατάκες :"Δραχμάς δεν δίνω, λίρας δεν δίνω..."
Επιτέλους 36 χρόνια έχουν περάσει από την εποχή του κ. Απόστολου Κακλαμάνη που ιδρύθηκαν τα ΤΕΙ όταν ήταν Υπουργός Παιδείας.
Κυρία Κεραμέως έλεος με την συμπεριφορά σας απέναντί μας!!!! Επιτέλους να τελειώνει το θέμα με τα πτυχία μας πριν να πάρω σύνταξη!!!

 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
18 Απρ 2019 10:04

Αλήθεια ποια είναι η θέση των κομμάτων της αντιπολίτευσης σχετικά με τους παλιούς πτυχιούχους ΤΕΙ. Με τι τρόπο π.χ θα γίνει η εξομοίωση πτυχίου ειδικά σε σχολές που αποκτούν επιπλέον εξάμηνα (τετραετής σε πενταετή)?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean