Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σήμερα: Πέφτει η “αυλαία” των ΤΕΙ-Στο “ράφι” η ΑΣΠΑΙΤΕ

Μειώνονται στα 24 τα ΑΕΙ με προοπτική νέων συμπράξεων
Δημοσίευση: 23/04/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Ιστορική” θεωρείται η σημερινή ημέρα  για την Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς με τη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, καταργούνται όλα τα ΤΕΙ, μ’ εξαίρεση τη ΑΣΠΑΙΤΕ, η οποία φαίνεται πως μένει στο “ράφι” αλλά όχι για πολύ.

Η μη κατάθεση Σχεδίου, προς ψήφιση, στη Βουλή για τη συγχώνευση της ΑΣΠΑΙΤΕ με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, στο πολυνομοσχέδιο, μετά την άρση των όποιων αντιρρήσεων , θεωρείται βέβαιο πλέον ότι ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου κάτι άλλο έχει στο μυαλό του για τη συγκεκριμένη Σχολή.

Ηδη στη Σχολή “οργιάζουν” οι φήμες που δεν επιβεβαιώνονται, τουλάχιστον από το υπουργείο, ότι η ΑΣΠΑΙΤΕ μπορεί να κληθεί να στηρίξει:

Α. Τα διετή Προγράμματα Σπουδών

Β. Το Εθνικό Κέντρο Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα έχει έδρα στο ΕΑΠ, στην Πάτρα.

Τα σχέδια για την ΑΣΠΑΙΤΕ αναμένεται ο υπουργός Παιδείας να “ξεδιπλώσει” μετά τις γιορτές του Πάσχα.

Μειώνονται στα 24 τα ΑΕΙ

Οσον αφορά τον αριθμό των ΑΕΙ μειώνεται στα 24, καθώς μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος τα ΤΕΙ καταργούνται.

Ετσι στο νέο Μηχανογραφικό που θα κληθούν φέτος να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ θα υπάρχει, εκτός απροόπτου, μόνο η ΑΣΠΑΙΤΕ απο τα Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Ωστόσο  θεωρείται βέβαιο ότι τα 24 ΑΕΙ θα περάσουν στο επόμενο “βήμα” συμπράξεων που ενδεχομένως να είναι δημιουργία “ομπρέλας” Πανεπιστημίων, ανά Περιφέρεια.

Ήδη στην Κρήτη κατατέθηκε πρόταση του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης Οδυσσέα Ζώρα για τη δημιουργία Ομόσπονδου Πανεπιστημίου το οποίο θα έχει στην “ομπρέλα” του  το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο.

Σχόλια (34)

 
Απόφοιτοι Αλεξάνδρειου ΑΤΕΙΘ
23 Απρ 2019 09:13

Έστω την ύστατη στιγμή ελπίζουμε ότι ο κύριος Υπουργός και το επιτελείο του να έχουν για μεριμνήσει την άμεση ισοτίμηση των πτυχίων όλων των αποφοίτων.Να σταματήσει επιτέλους αυτή η διάκριση...

 
Ταιριάζει αλλά...
23 Απρ 2019 09:17

Είναι λογικό να την πάρει το ΕΑΠ, ώστε να λυθεί και το κτιριακό του πρόβλημα στην Αθήνα με θετικές επιπτώσεις στα δίδακτρα των φοιτητών κλπ. Το θέμα αν την θέλει και μάλλον πολύ δύσκολα θα πειστεί να την πάρει.

 
Με προϋποθέσεις
23 Απρ 2019 09:28

Αν δεν πάρει σοβαρά ανταλλάγματα το ΕΑΠ δεν θα πρέπει να γίνει τίποτα. Θα είναι καλό για όλους, μόνο υπό προϋποθέσεις όμως που θα αφορούν το φοιτητικό δυναμικό του ΕΑΠ και την παρουσία του ΑΕΙ στην πρωτεύουσα

 
Απόφοιτος ΑΣΠΑΙΤΕ
23 Απρ 2019 10:28

Το νομοτελειακό κλείσιμο της ΑΣΠΑΙΤΕ είναι το μεγαλύτερο ανοσιούργημα που διαπράττει αυτή η κυβέρνηση. Δεν σεβάστηκε ούτε την ιστορία της ούτε τη σημασία της για την επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας. Είναι μια τραγική εξέλιξη που σηματοδοτεί και την απαξία της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στην επαγγελματική εκπαίδευση και στους εκπαιδευτικούς της! Μετά από 40 και πλέον χρόνων αγώνα για την Πανεπιστημιοποίηση της ΣΕΛΕΤΕ παλαιότερα και της ΑΣΠΑΙΤΕ στη συνέχεια φθάσαμε στο σημείο να ενταχθούν στον Πανεπιστημιακό Τομέα όλα τα ΤΕΙ της χώρας και να οδηγείται σε κλείσιμο η μοναδική παιδαγωγική σχολή που παράγει εκπαιδευτικούς για την επαγγελματική εκπαίδευση. Μια σχολή με πενταετή προγράμματα σπουδών! Πραγματικά κρίμα!

 
καθηγητής Γεώργιος Ε. Χατζαράκης
23 Απρ 2019 12:04

Είναι ντροπή να συζητάνε κάποιοι για το ΕΑΠ. Η ΑΣΠΑΙΤΕ έχει ιστορία 60 ετών και δεν της αρμόζει τέτοια μεταχείριση. Εάν εσείς που γράφετε για το ΕΑΠ είστε μέλη της ΑΣΠΑΙΤΕ, είναι πολύ βαρύ το φορτίο που αναλαμβάνετε με τέτοιου είδους προτροπές. Σημαίνει ότι, δεν έχετε καταλάβει τον διττό χαρακτήρα της Σχολής ούτε τον ενστερνιστήκατε ποτέ. Εάν συμβαίνει αυτό, μπορείτε να αναζητήσετε την τύχη σας σε άλλα ιδρύματα εάν και όταν αυτά προκηρύξουν θέσεις που σας ενδιαφέρουν.
Η ΔΕ της Σχολής θα πρέπει να πάρει θέση σε τέτοιου είδους δημοσιεύματα και να αφουκραστεί τα προπτυχιακά τμήματα και τις αποφάσεις του ΣΕΠ. Όλα τα άλλα είναι εκ του περισσού. Δύο χρόνια ο ΣΕΠ ζητά συγκεκριμένα πράγματα, είτε αφορούσαν το ΠΑΔΑ είτε την πρόταση του ΠαΠΕΛ, η οποία σεβόταν στο ακέραιο την ιστορία της ΑΣΠΑΙΤΕ.

 
Μέλος ΔΕΠ - ΑΣΠΑΙΤΕ
23 Απρ 2019 13:13

"Β. Το Εθνικό Κέντρο Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα έχει έδρα στο ΕΑΠ, στην Πάτρα."
Με εξαίρεση το γεγονός ότι η εδρα του Κέντρου είναι στην Αθήνα (βλ. ν/σ Γαβρόγλου), το παραπάνω αποτελεί την καλύτερη πρόταση για το μέλλον του Παιδαγωγικού Τμήματος της ΑΣΠΑΙΤΕ και των μελών του. Εξάλλου όπως και ο κ. Χατζαράκης έχει επανειλημμένα διατυπώσει σε email του: "η Σχολή είναι πρωτίστως Τεχνολογική", "τα μέλη του Παιδαγωγικού διορίζονται για να διδάσκουν στα Τεχνολογικά Τμήματα", "τα Τμήματα είναι Τμήματα Μηχανικών", "το ΕΠΠΑΙΚ είναι η δίνη της ΑΣΠΑΙΤΕ"......, επομένως τα Τμήματα Μηχανικών μπορούν να βρούν τη στέγη τους στο ΠαΔΑ και το Παιδαγωγικό Τμήμα εκεί όπου υπηρετείται καλύτερα η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και γιατι όχι και στο ΕΑΠ....

 
Παλιός Απόφοιτος ΣΕΛΕΤΕ
23 Απρ 2019 13:25

Θα ήταν προσβολή για τους απόφοιτους της σ΄Σχολής η κατάρηγηση της. Η ΑΣΠΑΙΤΕ πρέπει να παραμείνη ως αυτοδύναμη Σχολή και να Πανεπιστημιοποιηθεί, ως ελάχιστη αναγνώριση της 60χρονης προσφοράς της στην Β'θμια Τεχνολογική Εκπαίδευση.

 
Αρθούρος
23 Απρ 2019 13:45

Εγώ έχω μπερδευτεί με την υπόθεση της ΑΣΠΑΙΤΕ όπως και με άλλα πανεπιστήμια όπως το Πελοποννήσου και το Πατρών.Σε όλες αυτές τις συγχωνεύσεις,οι καθηγητές,ήθελαν να υποχωρήσουν όλοι μπροστά σε όλα τα αιτήματά τους μέχρι τις πιό ασήμαντες λεπτομέρειες.Ειδικά στην ΑΣΠΑΙΤΕ, πολλοί αρθρογράφοι αναπολούσαν ένα παρελθόν επαγγελματικής αποκατάστασης στην εκπαίδευση,που την τελευταία εικοσαετία δεν υφίσταται.Το ίδιο ισχύει και με πανεπιστήμια της Αττικής που δεν έλαβαν μέρος στις συγχωνεύσεις.Τα θέματα,στα οποία υπήρξαν κόντρες,δεν αφορούν ούτε την αγορά,ούτε το μέσο ψηφοφόρο.Απλά απηχούν ενδοπανεπιστημιακές ανησυχίες και φιλοδοξίες και μόνον αυτές.Απόδειξη,ότι όταν θέλει η αγορά κάποιες ειδικότητες,γιά παράδειγμα δικηγόρους,δεν περιμένει αν και πότε θα της τους δώσουν τα ελληνικά πανεπιστήμια,τους αντλεί από τα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Ποιόν ενδιαφέρει αληθινά η πανεπιστημιοποίηση του τμήματος στην Τρίπολη;Ποιός συμφωνεί με τα τρία πανεπιστήμια σε μία μικρή περιφέρεια όπως η Κρήτη;Μήπως πάντα και στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου φταίνε οι ίδιες οι Σύγκλητοι που δεν αποδείχτηκαν αντάξιοι των ευθυνών και της ιστορίας τους;Το ίδιο έγινε και με την ΑΣΠΑΙΤΕ.
Πολλά Πανεπιστήμια γύρεψαν την ΑΣΠΑΙΤΕ γιά νύφη,όμως εκείνη έκανε τη δύσκολη. Τώρα θα μείνει στο ράφι,όπως οι νύφες που ο ένας γαμπρός τους μυρίζει κι ο άλλος τους βρωμάει.Όμως οι συνέπειες πάντα βαρύνουν και τους φοιτητές. Και γι'αυτό,στα άλλα δύο πανεπιστήμια που ανέφερα,έστω και με βίαιο τρόπο,ψηφίζεται τώρα το σχετικό νομοσχέδιο.

 
Αποφοιτος ΣΕΛΕΤΕ
23 Απρ 2019 14:11

Δυστυχως βαλατε την ταφοπλακα στην σχολη κυριοι κυβερνοντες και κυριε υπουργε.Διαλεξατε ν απαξιωσετε με την χειροτερη αντιμετωπιση αυτη την ιστορικη σχολη τεχνολογων εκπαιδευτικων.Ολα τα ΤΕΙ με αστειες βασεις στις πανελλαδικες βρηκαν πανεπιστημιακη αγκαλια και επιλεγμενα αφησατε την ΑΣΠΑΙΤΕ εκτος πολυνομοσχεδιου.Οφειλετε εξηγησεις στους καθηγητες,φοιτητες στις οικογενειες τους και σ ολους τους αποφοιτους των τοσων ετων.Για εμενα ειναι μια μαυρη σελιδα της κυβερνησης σας η αποφαση να υποβαθμισετε την σχολη και πως? Μα με πενταετη φοιτηση και πτυχιο ειδικοτητας ΤΕΙ? Με βασεις στις επομενες πανελλαδικες που θα κατρακυλισουν θα πατωσουν γιατι πολυ απλα κανενας μαθητης δεν θα θελει να δηλωσει την μοναδικη σχολη ΤΕΙ με 5 χρονια φοιτησης.Αφηστε που ενα χρονο τωρα επεξεργαζεστε τους παντες με συγχωνευση με το πελοποννησου με το γεωπονικο με το παδα με το παπει............ΑΕΙ απο μονο του η ΑΣΠΑΙΤΕ αυτο αρμοζει στην σχολη αν εχετε τα κοτσια.Ακεραια η ευθυνη της υποβαθμισης της σχολης απο την κυβερνηση σας,δυστυχως κυριοι δυστυχως...................

 
Κωνσταντίνος Δ.
23 Απρ 2019 14:37

Σήμερα πέφτει η αυλαία μιας κοροϊδίας που κράτησε από το 1983 με τον ιδρυτικό ν.1404/83, και μια κυβέρνηση της αριστεράς το πέτυχε, υιοθετώντας και το πόρισμα του ΟΟΣΑ. Από εδώ και πέρα ας φροντίσουν οι ταγοί της δημοκρατίας να φτιάξουν μια εκπαίδευση αντάξια των άλλων Ευρωπαικών χωρών.

 
Πτυχιούχος ΑΣΕΤΕΜ. ΣΕΛΕΤΕ
23 Απρ 2019 15:17

Ευχαριστώ πολύ την κυβέρνηση της κατ όνομα αριστερας για το κλείσιμο της ΣΕΛΕΤΕ. Και βέβαια δεν πρέπει να υπάρχουν σχολές εκπαιδευτικών για την διδασκαλία των μαθημάτων, γιατί δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε ότι θέλουμε τους μαθητές που θα έβγαιναν καταρτισμένοι για την άσκηση επαγγέλματος.Θολουρα ,παντού θολούρα,από την κυβέρνηση της αριστεράς και της προόδου.Φτου σας να μην σας βασκανουμε, φέρνετε το αδελφό σας κομα ξανά στην εξουσία.
Απορία. Γιατί δεν συνεννουσθαι με το άλλο κόμμα της δεξιάς,που και αυτό στο παρελθόν είχε επιχειρήσει να κλείσει την ΣΕΛΕΤΕ

 
Alex TEI
23 Απρ 2019 15:19

Το βασικο θεμα ειναι τι θα γινει με τους αποφοιτους ...

Για όσους έχουμε την δυνατοτητα κ εργαζομαστε στο εξωτερικο καλουμαστε να πουμε οτι εχουμε τελειωσει απο ενα ιδρυμα το οποιο εχει μετανομαστει, ειναι στις ιδιες εγκαταστασεις αλλα δεν μας κανει ισοτιμηση τα πτυχια ....

Ενω σε αλλες περιπτωσεις ..... νομιζω ειναι πρωτη φορα που το κρατος εκδικειται

η περίπτωση της Α.Σ.Ο.Ε.Ε. (Ανωτάτης Σχολής Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών), Ανωτάτης Γεωπονικής Σχολής, Παντείου Σχολής Πολιτικών Επιστημών και Α.Β.Σ.Π. (Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιώς), για τις οποίες το π.δ. 377/1989 προέβλεψε την ισοτίμηση και αντιστοίχιση των πτυχίων τους αντιστοίχως με τα νέα πτυχία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Παντείου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

καθώς και η περίπτωση των Εθνικών Ακαδημιών Σωματικής Αγωγής (ΕΑΣΑ) που λειτουργούσαν ως Ανώτερες Σχολές εποπτευόμενες από την Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τις οποίες προβλέφθηκε διαδικασία ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων τους με τα νέα πτυχία των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.), δυνάμει της υπ’ αριθ. Β1/421/1986 (ΦΕΚ 344 Β’) που κυρώθηκε με το άρθρο 7 του Ν. 1674/1986.

 
"πτυχιούχος"
23 Απρ 2019 15:53

......Δεν έχετε καταλάβει ότι αντικειμενικός στόχος της κυβέρνησης είναι η κατάργηση των ΤΕΙ.Δεν ενδιαφέρεται λοιπόν για την ΑΣΠΑΙΤΕ καθώς ανήκει στον Τεχνολογικό Τομέα

 
Γονεας φοιτητη Ασπαιτε
23 Απρ 2019 16:05

Κυριε υπουργε ειχατε ολο τον χρονο να ενταξετε την ΑΣΠΑΙΤΕ στο πολυνομοσχεδιο ομως αποφασισατε να την υποβαθμισετε με τις ενεργειες σας αφηνοντας την το μοναδικο ΤΕΙ. Ντροπη δεν θα πω κατι αλλο για την ιστορια της σχολης που 60χρόνια βγαζει εξαίρετους τεχνολογους εκπαιδευτικούς .Η ταφόπλακα της σχολής έχει δική σας επιγραφή......

 
ΠΑΔΑΠΑΙΤΕ
23 Απρ 2019 16:15

ΠΑΔΑ+ΑΣΠΑΙΤΕ η μόνη συγχώνευση που σέβεται την ιστορία της ΑΣΠΑΙΤΕ, ωχ λάθος απορρόφηση είναι, ωχ λάθος κλείνουν τα τμήματα, ωχ λάθος μεταφέρονται όλοι στο ΠΑΔΑ.
Ναι αλλά υπάρχουν και θετικά, θα υλοποιείται το παράλληλο μοντέλο 5 χρόνια μηχανικός και 1 για καθηγητής (παράλληλα ε), η ΠΑΔΑΣΠΑΙΤΕ και η ιατρική τέτοια μεγαλεία, Integrated master^2.

 
ΝΙΚΟΣ ΒΑΣΑΓΙΩΡΓΗΣ
23 Απρ 2019 19:12

Ας καταλάβουν επιτέλους κάποιοι ότι η ΣΕΛΕΤΕ / ΑΣΠΑΙΤΕ δεν ήταν ποτέ ΤΕΙ. Γι΄αυτό και δεν πρέπει να δημιουργούνται εσφαλμένα εντυπώσεις ότι είναι το μοναδικό ΤΕΙ που συνεχίζει να υπάρχει μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου. Άλλοι οι σκοποί ίδρυσης και λειτουργίας των ΤΕΙ. Η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι ένα Τριτοβάθμιο Ίδρυμα με διττό χαρακτήρα, Παιδαγωγικό και Τεχνολογικό. Για πολλούς λόγους δεν έγινε εδώ και εξήντα χρόνια Πανεπιστήμιο.....

 
Θαμώνας
23 Απρ 2019 19:16

Το πρόβλημα με την ΑΣΠΑΙΤΕ ειναι οτι ορισμένοι έχουν τον τροπο να ακυρώνουν όλα αυτά που ανέφερε ο κύριος Χατζαράκης. Ακόμα και σήμερα που όλα έχουν συμφωνηθεί με το ΠΑΔΑ, διαβαζουμε σχόλια που αναφέρονται στο ΕΑΠ.
ΤΙ ΚΡΙΜΑ.......

 
ΑΣΠΑΙΤΕ
23 Απρ 2019 23:13

ΚΑΙ ΤΏΡΑ ΤΙ?
Τι θα απογίνουν οι απόφοιτοι που θα θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, για μεταπτυχιακό τίτλο;
Ποια θα είναι η ισχύς του πτυχίου;
Ποια τα επαγγελματικά δικαιώματα;
Μήπως οι Μηχανικοί της Α.ΣΠΑΙ.Τ.Ε. θα έχουν επαγγελματικά δικαιώματα έστω και Τ.Ε. για να είναι ηλεκτρολόγοι/ηλεκτρονικοί/μηχανολόγοι/πολιτικοί μηχανικοί;
Είναι αναγκαστικά αρνητική η εξέλιξη αυτή;
Μήπως δίνει την δυνατότητα στην σχολή αυτόνομης εξέλιξης;
Ερωτήματα όπως και τοποθετήσεις απλά για να λέγονται , κανείς μα κανείς δε ξέρει τι θα γίνει με την σχολή.

 
Κωνσταντίνος Βίκτωρ Χατζησταμάτης
24 Απρ 2019 01:31

Ξεπεράσαμε κι αυτόν τον σκόπελο, αφού ψηφίστηκε το νομοσχέδιο, χωρίς απώλειες μέχρι στιγμής για την Σχολή αφού σε ότι αφορά τις προτάσεις φορέων της Σχολής άλλοι μεν ήθελαν να πάει το Παιδαγωγικό στο ΕΑΠ και άλλοι δε, των τμημάτων της Σχολής, στο ΠΑΔΑ ως Μηχανικοί. Δεν έχουν καταλάβει ακόμη και σήμερα ορισμένοι ς πως η ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ και η διάδοχη ΑΣΠΑΙΤΕ δεν ήταν ποτέ ΤΕΙ, ήταν μοναδική γιατί ήταν μια παραγωγική Σχολή Εκπαιδευτικών Μηχανικών με το πιο επιτυχημένο μοντέλο Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών κυρίως Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που και σήμερα χώρες διεθνώς το εφαρμόζουν και άλλες το ανακαλύπτουν και είναι σοφιστεία να υποστηρίζεται ότι το μοντέλο αυτό έκλεισε τον κύκλο του. Δεν ήταν επομένως μόνο Σχολή Μηχανικών! Δεν ήταν μόνο Σχολή Παιδαγωγικής Κατάρτισης! Παρήγαγε Καθηγητές σε προπτυχιακό επίπεδο κυρίως Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και Μηχανικούς στην Παραγωγή, γι αυτό ήταν άλλωστε και πενταετής! Το κλείσιμό της, σε ότι αφορά την εκπαίδευση ισοδυναμεί με το κλείσιμο Πανεπιστημιακών παραγωγικών Σχολών Εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης όπως είναι οι Φιλόλογοι, Μαθηματικοί κλπ., οι οποίες παρεπιπτώντος παράγουν εκπαιδευτικούς οι οποίοι αντιμετωπίζουν πολύ μεγαλύτερη ανεργία στους κόλπους της εκπαίδευσης από τους αποφοίτους της ΑΣΠΑΙΤΕ. Οι προτεινόμενες έως σήμερα λύσεις επομένως αδικούν την ΑΣΠΑΙΤΕ κατάφορα αφού διαθέτει το πιο πετυχημένο μοντέλο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και αντί να γίνει παράδειγμα και για τις υπόλοιπες παραγωγικές σχολές εκπαιδευτικών γενικής παιδείας συζητείται το κλείσιμο, η διάλυση ή συγχώνευσή της! Είναι ευκαρία λοιπόν τώρα πλέον μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου να κινηθεί ο Υπουργός αλλά και οι φορείς της Σχολής, νημφάλια, σε δυο κατευθύνσεις:
1. Αυτόνομη Πανεπιστημιακή μετεξέλιξη της Σχολής
ή
2. ένταξη της Σχολής όπως είναι στην ομπρέλα ενός Πανεπιστημίου.

 
Θυμωμενος
24 Απρ 2019 10:32

Αγσπητο Μελος ΔΕΠ της ΑΣΠΑΙΤΕ γιατι δεν βγαινεις επωνυμα οπως ο κ. ΧΑΤΖΑΡΑΚΗΣ, αλλα κρυβεσαι πισω απο το ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ ΑΣΠΑΙΤΕ. Καλο Πασχα

 
Αγανακτισμενος
25 Απρ 2019 09:27

Όλοι μας έχουμε καταλάβει νομίζω πια τι γίνεται..Πίσω από ένα δεν προλαβαίνουμε να μπει στο νομοσχέδιο ,που φυσικά και γινόταν..κρύβεται η ασυνεννοησία των υπευθύνων της Ασπαιτε ?του Υπουργείου???Και των δυο μαζί? ??κύριοι βάλατε τα χέρια σας και βγάλατε τα μάτια σας! !!!η καλύτερα τα μάτια των φοιτητών και των οικογενειών .Φροντίστε έστω και τώρα να τα βρείτε και να απαιτησετε δυναμικά με κάποιο τρόπο την ένταξη !!!!Μέρες που έρχονται σκέφτειτε επιτέλους και τους φοιτητές που επένδυσαν τόσα όνειρά!!!!Γιατί εδώ πια το βλέπετε ευθυνεστε για αυτή την αδικία!!!!

 
Αρθούρος
25 Απρ 2019 14:48

Προς ALEX TEI:Έχουμε πει και ξαναπεί ότι οι εξομοιώσεις του παρελθόντος αφορούν σχολές τετραετούς διάρκειας και επιπλέον όλες αυτές ήταν ήδη ανώτατες όταν έγινε η εξομοίωση με τις υπόλοιπες χολές ΑΕΙ.Δε συμβαίνει το ίδιο όμως και γιά τους απόφοιτους των ΤΕΙ πριν από το 2001,γιατί υπάρχουν νόμοι που λένε ότι από το 1983 ως το 2001 τα ΤΕΙ δεν είναι ΑΕΙ κι έχουν επίσης τριετή διάρκεια σπουδών.Άρα μιλάμε μόνο γιά τους πτυχιούχους ΤΕΙ από το 2001 ως σήμερα.
Η οποιαδήποτε εξομοίωση αυτών θα γίνει με τα πτυχία του ΠΑΔΑ που είναι ήδη Πανεπιστήμιο.Όμως,και πάλι θα γίνει με το νόμο που ισχύει μέχρι τώρα,που αναγνωρίζει δηλαδή τις σπουδές των μηχανικών και γεωπόνων του ως τετραετείς,γιατί τετραετείς είναι και οι σπουδές των περισσότερων πτυχιούχων ΤΕΙ από το 2001 ως σήμερα.Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισχύσει γι'αυτούς τυχόν αύξηση της διάρκειας σπουδών των τμημάτων του ΠΑΔΑ από 4 σε πέντε έτη που προβλέπεται από νόμο του πολυνομοσχέδιου.
Οι κάτοχοι μεταπτυχιακού και διδακτορικού υπάγονται σε άλλη περίπτωση και πρέπει να οργανωθούν και να διεκδικήσουν ξεχωριστά τα δικαιώματά τους,έτσι ώστε αυτά να εισακουσθούν και από την επόμενη κυβέρνηση.
Ο,τιδήποτε άλλο θα είναι πολιτική απόφαση και μόνο και σε πληροφορώ ότι κανένας δε θα έχει το θάρρος να την πάρει,ειδικά αν έχουμε και πολυκομματική κυβέρνηση πάλι.

 
@Αρθούρος
25 Απρ 2019 16:13

Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ, που απέκτησαν το πτυχίο τους πριν το 2001, έχουν πλήρη αντιστοιχία με τα πτυχία των ΤΕΙ που δόθηκαν από το 2001 και μετά. Επίσης, τα ΤΕΙ πότε δεν είχαν τριετή διάρκεια σπουδών. Πριν το 2001, η ελάχιστη διάρκεια σπουδών στα ΤΕΙ ήταν τρεισήμισι χρόνια, ενώ κάποια τμήματα ήταν εξαρχής τετραετή.

Στο παρελθόν, οι αντιστοιχίες δεν δίνονταν μόνο αν τα έτη σπουδών ήταν τα ίδια. Για παράδειγμα, οι απόφοιτοι των παιδαγωγικών και γυμναστικών ακαδημιών διετούς φοίτησης πήραν αντιστοιχία με τα τετραετή τμήματα παιδαγωγικών και επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού αντίστοιχα.

Γιατί οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ πρέπει να στερηθούν κάτι που δικαιούνται;

 
Αρθούρος
25 Απρ 2019 17:08

Επαναλαμβάνω,και ψάξτε το κι εσείς,γιατί ο λαϊκισμός πρέπει να τελειώσει κάποτε.Υπάρχουν νόμοι,εσωτερικοί στο κάθε ΤΕΙ και συνολικά που λένε επί λέξει ότι τα ΤΕΙ δεν είναι ΑΕΙ.Εξάλλου,αν ήταν έτσι όπως το λέτε εσείς,γιατί χρειάστηκε νέος νόμος του ΠΑΣΟΚ-αν δεν κάνω λάθος-,το 2001 γιά να πεί ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ;Έπειτα,θυμούμαι καλά,ότι με τους πρώτους ιδρυτικούς τους νόμους,τα ΤΕΙ είχαν τριετή διάρκεια.Έπειτα,από πότε το τρεισήμισι είναι ίσο με το τέσσερα;
Όσο γιά τις διετείς και τριετείς σχολές που αναφέρετε,υπάρχει ολόκληρη ιστορία πίσω τους.Η εξομοίωση των πτυχίων των δασκάλων και των νηπιαγωγών έχει αρκετές πρακτικές διαφορές από αυτή που επιθυμείτε να γίνει:α)Έγινε με τη συναίνεση όλων των συλλόγων των πτυχιούχων και των ενεργών δασκάλων και νηπιαγωγών,αλλά και υποστηρίχθηκε από το κόμμα που κυβερνούσε τότε.β)Δεν έγινε αυτόματα, αλλά τα νέα τετραετή τμήματα ιδρύονταν σταδιακά κι όταν αυτά απλώθηκαν σε όλη την Ελλάδα,τα διετή τμήματα έκλεισαν.γ)Έτσι υπήρχε μόνο ένα παιδαγωγικό τμήμα ή και τμήμα νηπιαγωγών στην έδρα των περισσότερων περιφερειών κι όχι δύο σχολές μηχανικών,μία ΑΕΙ και μία ΤΕΙ,σε όλες τις περιφέρειες,όπως ήταν πριν από το πολυνομοσχέδιο.δ)Γιά τους προηγούμενους πτυχιούχους των διετών σχολών,αλλά και γιά εκείνους του μεταβατικού διαστήματος που είπαμε, δημιουργήθηκαν διδασκαλεία στις έδρες των παιδαγωγικών τμημάτων,έτσι ώστε να αναβαθμίσουν τα πτυχία τους.ε)Πολλοί δάσκαλοι της γενιάς μου, συνέχισαν τις σπουδές τους τελειώνοντας στην Πάντειο ή τη Θεολογική. στ)Δεν υπήρχε μεγάλη διαφορά όσο αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα των μεν ή των δε,όπως υπάρχει στους τετραετείς και τους πενταετείς μηχανικούς και γεωπόνους.
Τέλος,γιά τη θεωρία περί δικαιωμάτων,αυτά είναι άλλη μία υπερβολή του λαϊκισμού,που έντεχνα προωθούν τα κεντροαριστερά και τα αριστερά κόμματα,αλλά όταν έρθουν στην εξουσία,καταλαβαίνουν ότι πρέπει να ακολουθήσουν τη νομιμότητα (βλέπε το"θα σας ταράξω στη νομιμότητα")

 
Δαρρείος
25 Απρ 2019 17:40

@Αρθούρος

Μην νιωθετε την αναγκη να το επαναλάβετε ,υπάρχει απόφαση του Αρειου πάγου .... δίκιο έχετε απολυτο ... δεν υπαρχει καμία διαφορα

χρόνια πολλά

 
@Αρθούρος
25 Απρ 2019 21:19

Δεν υπάρχουν νόμοι "εσωτερικοί" πουθενά και ειδικά στα ΤΕΙ. Επίσης αυτή παραπληροφόρηση από ανθρώπους που φαίνεται πως έχουν παρει εργολαβία το θέμα "δυσφήμισης των ΤΕΙ και των αποφοίτων τους" κάποτε πρέπει να σταματήσει.

 
@Αρθούρος
26 Απρ 2019 12:44

Προσπαθείτε για ακόμα μια φορά να μειώσετε τους πτυχιούχους των ΤΕΙ. Από τη στιγμή που τα πτυχία των ΤΕΙ ως ΤΕΙ πήραν αντιστοιχία με τα πτυχία των ΤΕΙ ως ΑΕΙ, τότε όλοι οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ ως ΤΕΙ είναι ίσοι και όμοιοι με τους πτυχιούχους των ΤΕΙ ως ΑΕΙ.

Εντός Ελλάδας και Κύπρου υπάρχει τεράστια διαφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών. Οι μηχανικοί πολυτεχνικών σχολών έχουν άπειρα, ενώ οι μηχανικοί της σχολής τεχνολογικών εφαρμογών έχουν μηδέν στο τετράγωνο. Σε άλλες χώρες δεν ισχύει το ίδιο.

Αντιστοιχία φαίνεται να μην θέλουν να δώσουν, επειδή υπάρχουν συμφέροντα.

Δεν φταίμε που μας δόθηκε η δυνατότητα να σπουδάσουμε σε ΤΕΙ. Δεν ιδρύσαμε εμείς τα ΤΕΙ, ούτε τα δηλώσαμε εμείς ως Πανεπιστήμια και ούτε γράψαμε εμείς το νόμο που λέει ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ. Εμείς επιλέξαμε στο μηχανογραφικό τις σχολές που μας ενδιέφερε να σπουδάσουμε. Όμως, όταν ένα τμήμα λέγεται πχ. Μηχανολόγων Μηχανικών, περιμέναμε από αυτό να αποφοιτήσουμε ως Μηχανολόγοι Μηχανικοί και όχι ως τίποτα.

Η Γερμανία, που έχει τα FH, έχει μεριμνήσει και έχει δώσει επαγγελματικά δικαιώματα σε όλα τα τμήματά τους. Όταν κάποιος με "Diplom Ing. FH" έρχεται στην Ελλάδα, παίρνει αντιστοιχία με ΤΕΙ αλλά γίνεται δεκτός στο ΤΕΕ με πλήρη δικαιώματα μηχανικού. Αυτό συμβαίνει και με άλλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού, τα οποία περνούν αντιστοιχία με ΤΕΙ. Το πρόβλημα είναι εγχώριο για τους Έλληνες πτυχιούχος στην ίδια τους τη χώρα που τους απονέμει τα πτυχία.

 
Αρθούρος
26 Απρ 2019 23:40

Εγώ ήμουν πολύ σαφής και δεν προσεγγίζω συναισθηματικά κανέναν παρά μόνο με βάση τους νόμους.Κανένα πρόβλημα δε λύνεται συναισθηματικά παρά μόνο με δίκαιο τρόπο και ο δίκαιος τρόπος,όπως μου έχει διδάξει η ζωή,δεν εμπερικλείει το αίσθημα.Έτσι,ο ανταγωνισμός νοθεύτηκε από την ύπαρξη δύο ή και τριών σχολών μηχανικών στην ίδια περιφέρεια γιά πάνω από τριάντα χρόνια.
Υπήρχε ποτέ πιθανότητα όλοι αυτοί να βρούν δουλειά;Κι όμως,τα κόμματα ανέπτυξαν λαϊκισμό σε ισχυρές δόσεις και τελικά έκαναν όλο αυτό τον κόσμο να το πιστέψει.Έτσι,δικαιολογείται όλη αυτή η ατμόσφαιρα του εξισωτισμού.
Επίσης,εδώ στην Ελλάδα,όταν ανοίγει στο εποικοδόμημα κάπου μία θύρα, έχουμε το ελάττωμα να τρέχουμε όλοι μαζί γιά να χωθούμε μέσα από το άνοιγμά του γιά να φορτώσουμε αυτό το εποικοδόμημα.Τελικά,νοθεύεται ο ανταγωνισμός αφού εκείνοι που θα περάσουν απ'αυτή τη θύρα,δεν είναι πάντα οι πιό άξιοι.Κι αυτό γίνεται χρόνια τώρα.
Κι αφήστε τις ξένες χώρες.Βρίσκονται έτη φωτός μακριά μας όσες αντιστοιχίες και να κάνετε.Οι αντιστοιχίες δυστυχώς,αφορούν εδώ στην Ελλάδα πάντα το εποικοδόμημα,τα υπουργεία δηλαδή και το δημόσιο τομέα,αλλά ποτέ την ίδια την αγορά.

 
Διαδικασίες ισοτίμησης στους Πτυχιούχους ΤΕΙ μετά το 2001
27 Απρ 2019 07:35

@Αρθούρος

Πραγματικά δεν είναι σωστό να δημιουργείται ένας ''εμφύλιος'' μεταξύ των αποφοίτων ΤΕΙ προ και μετά του 2001. Μιλάμε για πραγματικά δεδομένα και οι ανακρίβειες καλό είναι να μην υπάρχουν.

Αλλά για να είμαστε ακριβείς και δίκαιοι μπορούμε να ανατρέξουμε σε πραγματικά δεδομένα χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου οι νόμοι υπάρχουν και εφαρμόζονται κατα γράμμα. Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης τα 4 ετή ΤΕΙ έχουν Πανεπιστημιακή υπόσταση, και με λίγη αναζήτηση , μπορούν όλοι να το επαληθεύσουν αυτό.
Μην συγχέετε τα ΤΕΙ με τα Γερμανικά ''Φάχοχσκούλε'' και άλλα ιδρύματα Τριτοβάθμιας ''Επαγγελματικού χαρακτήρα'' πχ ''Εφαρμοσμένων Επιστημών''καθώς όποιος έχει ασχοληθεί λίγο με το θέμα γνωρίζει ότι τα ΤΕΙ δεν αντιμετωπίζονται το ίδιο καθώς λογίζονται ως ιδρύματα Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ισάξια των Πανεπιστημίων.
Εκεί που δεν επικρατεί το ''ΑΕΙ-ΤΕΙ'' αλλά το ''πού'' και ''πόσο'' σπουδάζεις. Τα ΤΕΙ και όσοι αποφόιτησαν μετά το 2001. έχουν λάβει μαζί με το πτυχίο τους ''Diploma'' που αναφέρει τον νόμο Ανωτατοποίησης των ΤΕΙ τους και το οποίο είναι σαν συνοδευτική επιστολή μαζί με την αναλυτική βαθμολογία κλπ.
Οι πριν του 2001 δεν έχουν λάβει κάτι τέτοιο και κακώς μιλούνε για ''ισάξια'' και ''ισοδύναμα'' προγράμματα σπουδών των ΤΕΙ π.χ. του 1985 με τα ΤΕΙ του 2018 με ''ισοδυναμίες στον Άρειο πάγο'' κλπ. Μην ξεχνάτε ότι από το 2010 και ύστερα τα ΤΕΙ έχουν περάσει από αλλεπάλληλες αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών τους, που έγιναν στα πλαίσια εξορθολογισμού και αντιστοίχησης με τα αντίστοιχα ξένα τμήματα της Ευρωπαϊκής ένωσης και άλλων χωρών του κόσμου.
Πριν το 2001 εκτός ότι ούτε αναφορές για εξωτερικές-εσωτερικές αξιολογήσεις είχαμε, αλλά και τα μέλη ΔΕΠ, το επίπεδο των φοιτητών,ούτε επάρκεια γενικότερη σε υλικοτεχνική υποδομή, και επίσης οι βάσεις αν ανατρέξουμε σε παλαιότερα δεδομένα είναι αρκετά χαμηλότερα απ'τα σημερινά ΤΕΙ που ευτυχώς πήραν το χρίσμα της Πανεπιστημιοποίησης.
Η κυβέρνηση οφείλει να αντιστοιχήσει είτε να δώσει διαδικασίες ισοτίμησης σε αποφοίτους μετα το 2001 όπως έδωσε και παλαιότερα σε άλλες σχολές που ήταν ήδη Ανώτατες και έπειτα γίνανε Πανεπιστημιακές.

 
St
27 Απρ 2019 09:05

Πολύ σωστή η παραπάνω τοποθέτηση για διαδικασίες αντιστοίχησης με τα νέα πανεπιστημιακά προγράμματα μονάχα σε αποφοίτους του 2001 και ύστερα. Άλλο ανώτατο άλλο ανώτερο Ίδρυμα.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean