Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Τίτλοι Τέλους για τα ΤΕΙ

Δημοσίευση: 03/05/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μετά από 35 χρόνια από την ίδρυση των ΤΕΙ μπήκαν οι ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ. Η ψήφιση από την Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων, 23 Απριλίου 2019, του Πολυνομοσχεδίου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», ολοκλήρωσε και τυπικά την κατάργηση των ΤΕΙ από τον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης με την ίδρυση των νέων Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων που προήλθαν από τις συγχωνεύσεις μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Στο 4ο Επιστημονικό Συνέδριο της ΟΣΕΠ ΤΕΙ τον Δεκέμβριο 2016, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ΠΟΣΔΕΠ και την Ένωση Ελλήνων Ερευνητών με θεματικό τίτλο «Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση και Έρευνα» και με συμμετοχή εκπροσώπων Πανεπιστημίων, ΤΕΙ, ΑΔΙΠ, ΓΓΕΤ, εκπροσώπων κομμάτων,  επιμελητηρίων και άλλων φορέων, συζητήθηκαν και τέθηκαν για πρώτη φορά οι όροι και οι προϋποθέσεις για την Ενιαοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Στο συνέδριο υπήρξε καταλυτική η παρουσία του Υπουργού Παιδείας καθ. Κώστα Γαβρόγλου που αντιλήφθηκε και τελικά ενστερνίστηκε πολλές από τις προτάσεις που διατυπώθηκαν στη διάρκεια του 4ο Επιστημονικό Συνέδριο της ΟΣΕΠ ΤΕΙ. Μετά από 15 μήνες,  το εγχείρημα της αναδιάταξης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ξεκίνησε με την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής που προέκυψε από την συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά Τ.Τ.

Είναι γεγονός ότι η αναδιάταξη του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σίγουρα μερικά από τα νέα Τριτοβάθμια Ιδρύματα που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις, άλλα ευνοήθηκαν περισσότερο και άλλα πιθανόν να αδικήθηκαν. Ενδεικτικά αναφερόμαστε στα πρώην ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, ΤΕΙ Θεσσαλίας και ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας τα οποία προφανώς δεν ευνοήθηκαν (ίδρυση Γενικού Τμήματος). Βέβαια δυστυχώς,   υπήρξαν και εξωθεσμικές παρεμβάσεις από Μητροπολίτες, Δημάρχους, Βουλευτές και άλλους τοπικούς παράγοντες που  είχαν σαν αποτέλεσμα την ίδρυση νέων Πανεπιστημιακών Τμημάτων, αμφιβόλου ακαδημαϊκής βιωσιμότητας και με μεγάλες πιθανότητες μελλοντικής αυτοκατάργησής τους.  

Τα 15 έκ. ευρώ που προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να διαθέσει για τα Τριτοβάθμια Ιδρύματα που συγχωνεύονται, θεωρούμαι ότι δεν επαρκούν για την υλοποίηση του εγχειρήματος της αναδιάταξης της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πιστεούμε ότι για να πετύχει αυτό το εγχείρημα το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να παράσχει την απαραίτητη χρηματοδότηση, τόσο για προσλήψεις νέων μελών ΔΕΠ, ΕΤΕΠ, ΕΔΙΠ και διοικητικού προσωπικού, όσο και για την βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των νέων Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι προφανές ότι η επιτυχία της υλοποίησης του εγχειρήματος της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επαρκή χρηματοδότησή του, άλλως κινδυνεύει να οδηγήσει σε δυσεπίλυτα λειτουργικά προβλήματα.

Η ΟΣΕΠ ΤΕΙ πίστευε ακράδαντα, ότι η αναδιάταξη του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης ήταν επιβεβλημένη και αποτελούσε μονόδρομο για την ίδρυση νέων σύγχρονων Πολυθεματικών Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων. Τα νέα Ιδρύματα αναμφίβολα, είναι ικανά να ανταποκριθούν στις προκλήσεις και στις ευκαιρίες που δημιουργούνται από το STEM, την Ρομποτική την Τεχνητή Νοημοσύνη, τα δίκτυα 5G, συνιστώσες  που αποτελούν συνεκτικά στοιχεία της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Πιστεούμε λοιπόν, οτι τα νέα Τριτοβάθμια Ιδρύματα θα παρέχουν στους αποφοίτους τους, σημαντικά καλύτερες προϋποθέσεις   απασχόλησης, τόσο στον ιδιωτικό  όσο και στον δημόσιου τομέα.

Για την ιστορία παραθέτουμε τα μέλη του τελευταίου Κ.Δ.Σ της ΟΣΕΠ ΤΕΙ:

Πρόεδρος:  Απόστολος Κοκκόσης
Αντιπρόεδρος:  Γεώργιος Παπαδιοδώρου
Γενική Γραμματέας:  Μαρία Παραλίκα
Ταμίας:  Γεωργία Σταφυλίδου
Ειδική Γραμματέας:  Ευαγγελία Αντωνίου
Μέλη:  Αντωνία Δελησταύρου
            Κωνσταντίνος Διαμαντάρας
            Φαίδρα Ελευθερίου
            Πέτρος Καλαντώνης
            Ιωάννης Κανδαράκης
            Ιωάννης Κουτσονίκος
            Αλκιβιάδης Παναγόπουλος
            Νίκη Παπουτσή
            Παναγιώτης Σινιόρος
            Δημήτρης Τυμπής
            
Επίσης αναφέρουμε, τους πρώην Γενικούς Γραμματείς της ΟΣΕΠ ΤΕΙ και νύν Αντιπρυτάνεις του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Σταμάτη Αγγελόπουλο και Παναγιώτη Αδαμίδη, όπως και τον Κωνσταντίνο Γουλιάνα επίσης από το ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, για τη μεγάλη συμβολή τους στην επίτευξη των στόχων της Ομοσπονδίας.
      
Τέλος θέλουμε να επισημάνουμε ότι η μη ένταξη της ΑΣΠΑΙΤΕ στο ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο, όπως και οι διαφοροποιήσεις των αμοιβών μεταξύ μονίμων και προσωποπαγών μελών ΔΕΠ εγείρουν πολλά ερωτηματικά και αφήνουν ουσιαστικά ανοικτή την κερκόπορτα μελλοντικών αλλαγών στην πραγματοποιηθείσα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Επίσης αναμένουμε από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθ. Κ. Γαβρόγλου να επιλύσει την εκκρεμότητα των πτυχιούχων ΤΕΙ που αποφοίτησαν μετά το 2001 και παρακολούθησαν τετραετή προγράμματα σπουδών, με 240 πιστωτικές μονάδες (ECTS), που αντιστοιχούν στο επίπεδο 6 επαγγελματικών προσόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Τ.Ε.Ι. (Ο.Σ.Ε.Π. - Τ.Ε.Ι.)                                                                                                

Για το ΚΔΣ της ΟΣΕΠ ΤΕΙ

Ο Πρόεδρος Κοκκόσης Απόστολος
Ο Αντιπρόεδρος Γεώργιος Παπαδιοδώρου

Σχόλια (44)

 
Kαμία ελπίδα
30 Σεπ 2019 16:29

Δε νομίζω ότι προτεραιότητα του υπουργείου είναι η αναγνώριση οποιουδήποτε τίτλου των ΤΕΙ.

ΔΩΡΑ
30 Σεπ 2019 12:38
Με αφορμή τα παραπάνω σχόλια για την ΑΣΠΑΙΤΕ, θα ήθελα να ρωτήσω για εμάς που παρακολουθήσαμε το ετήσιο πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης υπάρχουν πιθανότητες αναγνώρισης τίτλου σε μεταπτυχιακό επίπεδο;;

 
@Δώρα
30 Σεπ 2019 15:08

πολύ καλή ερώτηση αλλά σε λάθος μέρος. Ρωτήστε στο υπουργείο παιδείας

 
ΔΩΡΑ
30 Σεπ 2019 12:38

Με αφορμή τα παραπάνω σχόλια για την ΑΣΠΑΙΤΕ, θα ήθελα να ρωτήσω για εμάς που παρακολουθήσαμε το ετήσιο πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης υπάρχουν πιθανότητες αναγνώρισης τίτλου σε μεταπτυχιακό επίπεδο;;

 
Παρατηρητης
07 Μάιος 2019 21:39

Ο υπουργος μετραει μερες ειναι παρελθον ενω η ΑΣΠΑΙΤΕ ζηταει μελλον γιατι εχει ιστορικο παρελθον.Δεν εχει δωσει μια απαντηση στο γιατι αφησε εκτος πολυνομοσχεδιου την σχολη και ας το παιδαγωγικο εστω και την τελευταια στιγμη συμφωνησε για τμημα μεσα στο ΠΑΔΑ ενω αρχικα ζητουσε σχολη να ειναι.Προλαβαιναν μια χαρα για την τροπολογια και συγχωνευση με το ΠΑΔΑ.Ο υπουργος εβαλε την σφραγιδα του για την απομονωση της ΑΣΠΑΙΤΕ και λεγετε Γαβρογλου.Επ αοριστου κλεισιμο της σχολης απο καθηγητες και φοιτητες η ΑΣΠΑΙΤΕ και η ιστορια της ειναι ανωτερα απο ΤΕΙ που πανεπιστηκοποιηθηκαν με 3000 μορια εισαγωγης τους.....Κ Λ Ε Ι Σ Ι Μ Ο της σχολης απεργιακο εννοω

 
"πτυχιούχος"
07 Μάιος 2019 13:02

@ Αρθούρος

Πως τα σκαρφίστηκες όλα αυτά που γράφεις ???

Καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Διάβασε λίγο τις σχετικές αιτιολογικές εκθέσεις για τον 1404 και τον 2916......

Αυτά τα συντεχνιακά, φαίνονται από χιλιόμετρα μακριά........

Όχι μόνο υπάρχει άγνοια του Συντάγματος περί Ανωτάτων σπουδών αλλά δεν υπάρχει ούτε γνώση του περιεχομένου της νομοθεσίας.

Φαντασίες για επιχειρήματα.......

Διαβάστε λίγο όλοι

 
Αρθούρος
07 Μάιος 2019 10:04

Προς Thomas Paschalis:Μα στην ιστορία βρίσκεται η ουσία της υπόθεσης. Αυτό που αναφέρετε εσείς είναι ένα απλό επεισόδιο και μάλλον είναι η καρδιά του λαϊκισμού.Η εξίσωση όλων προς τα κάτω.Εκπαιδευτήκαμε με βάση τα ιστορικά παραδείγματα που αναφέρω,να το θεωρούμε ως φυσικό,όταν γίνεται ένα καινούργιο ίδρυμα,να εξισώνονται όλοι οι οι προηγούμενοι πτυχιούχοι με τους νέους χωρίς ο ενδιαφερόμενος να υποβάλλεται σε κάποια διαδικασία εξέτασης μαθημάτων.Αυτό είναι λάθος.Τα πτυχία ΤΕΙ από το 1983 ως το 2001 δεν είναι πτυχία ΑΕΙ.Αν ήταν ΑΕΙ,τότε γιατί η κυβέρνηση νομοθέτησε γι'αυτό μόλις το 2001 κι όχι νωρίτερα;Μα γιατί δεν το πίστευε ποτέ,ούτε οι αρχικοί νόμοι γιά τα ΤΕΙ τα περιέγραφαν ως ΑΕΙ. Υπάρχουν βέβαια και άλλοι λόγοι όπως η αύξηση των πτυχιούχων ΙΕΚ που θα διεκδικούσαν κι αυτοί μερίδιο από την πίτα,αλλά και οι φιλοδοξίες των καθηγητών των ΤΕΙ που είχαν πιά αυξημένα προσόντα και ήθελαν κι αυτοί να εξελιχτούν.
Από την ίδρυση του ελληνικού κράτους μέχρι και τη χούντα,όλες οι αναβαθμίσεις, αλλαγές, ιδρύσεις τμημάτων και καταργήσεις ιδρυμάτων γίνονταν με απόλυτο γνώμονα να μην επιβαρυνθεί το δημόσιο ταμείο.Από τότε που ίσχυσε η αρχή αυτή που λέτε εσείς κι εγώ το λέω λαϊκισμό,τότε το δημόσιο ταμείο αποδύθηκε στην βιομηχανία εξαπάτησης των νέων κι ενίσχυσης της εκλογικής πελατείας των κεντρώων και αριστερών κομμάτων τα οποία τους καλλιεργούσαν αναμονές. Εσείς οι ίδιοι επαναλαμβάνετε σε όλους τους τόνους ότι οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ φτάνουν τους 300-400.000.(Εδώ συμφωνούμε,διαφωνώντας).
Γιά να είμαι όμως δίκαιος,ο λαϊκισμός δεν αφορούσε μόνο τους φοιτητές των ΤΕΙ:α.Όταν ιδρύθηκε το τμήμα Κοινωνιολογίας το 1984 στην Πάντειο,οι φοιτητές του ήδη λειτουργούντος τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης έκαναν κατάληψη και με επαναστατικό δίκαιο, εγγράφτηκαν με υπερβολικούς αριθμούς,συνολικά 2000 στα τέσσερα έτη στο μόλις ιδρυθέν τμήμα που αριθμούσε μόλις 7 καθηγητές.Κανείς από την τότε κυβέρνηση δε μίλησε γιά την άθλια αναλογία,τις τραγικές συνθήκες φοίτησης κλπ.Όλα υπηρετούσαν την εξισωτική αρχή που λέτε,με τραγικά όμως αποτελέσματα γιά το μέλλον των νέων φοιτητών.β)Επίσης,αρκετά τμήματα Πληροφορικής σε πολλά πανεπιστήμια,άλλαξαν την ονομασία τους σε Μηχανικούς Πληροφορικής,λες και υπήρχε ανάγκη στη χώρα μας γιά τόσους Μηχανικούς Πληροφορικής.γ)Σε άλλη περίπτωση,στο Οικονομικό τμήμα του Αγρινίου,ήθελαν πάλι οι φοιτητές να αλλάξει έδρα το τμήμα και με κατάληψη πήγαν στην Πάτρα.Πάλι η κυβέρνηση δεν είπε τίποτα.Εδώ η αναβάθμιση έγινε με κριτήριο τη μετάβαση σε μεγαλύτερη πόλη.δ)Πρόσφατα,η λαγνεία που υπάρχει γιά τους μηχανικούς λόγω γονεϊκών προσκολλήσεων,συνέτεινε στο να μετονομαστεί το Διαχείρισης Περιβάλλοντος σε Μηχανικών Περιβάλλοντος στο Αγρίνιο,γιατί υπάρχει ακόμα μία πλαστή αντίληψη στην κοινωνία γιά το ρόλο και τη σημασία του μηχανικού.ε)Ιδρύθηκαν εφτά τμήματα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών σε όλη την Ελλάδα,τη στιγμή που η οικοδομή έχει πέσει σε παρακμή εδώ και είκοσι χρόνια και οι κατοικίες φτάνουν γιά να στεγάσουν άλλη μία Ελλάδα ακόμα.Έτσι,όλη η οικονομία που είχαν οι παππούδες μας κι αναφέρω πιό πάνω, εκφράστηκε στη μικρόψυχη τσιγγουνιά των τριών τμημάτων Νομικής στο 21ο αιώνα.
Εγώ λέω,να τελειώνουμε με το λαϊκισμό σε κάθε μορφή του,γιατί απειλεί τη δημοκρατία.Ο εξισωτισμός όλων,δε σημαίνει ότι όλοι αυτοί 300-400000 θα βρούν δουλειά,απλά κρατούν ζωντανή την ελπίδα και φυσικά την ψήφο,ενώ θα μπορούσαν να αποφοιτήσουν και από κάποιο ΙΕΚ και να βγούν νωρίτερα στην εργασία.Έπειτα,πρέπει να σταματήσει η ζούγκλα της διεκδίκησης της πίτας από τους μηχανικούς και τους γεωπόνους από τους συγκεκριμένους πτυχιούχους.

 
Thomas Paschalis
06 Μάιος 2019 23:32

@ Αρθούρος
Καταρχάς δεν υπάρχει διαχωρισμός σε ΑΕΙ/ΤΕΙ. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία τα ΑΕΙ είναι τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Καλή η ιστορία της εκπαίδευσης αλλά δεν απαντάει επί της ουσίας. Σε κάθε πανεπιστημιοποιηση ιδρύματος στο παρελθόν προβλέφθηκαν και διαδικασίες ισοτίμησης παλαιών πτυχίων με τα νέα, εκτός από την πρόσφατη περίπτωση των ΤΕΙ. Να στο πω και νομικά πως παραβιάζεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης και η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προς τη διοίκηση. Εσένα πως θα σου φαινόταν αν η πολιτεία καταργούσε τη σχολή σου και δεν μεριμνούσε για σένα? Μάθε πως οι διαδικασίες ισοτίμησης παλαιών πτυχίων με τα νέα δεν είναι απαίτηση των πτυχιούχων αλλά πάνω από όλα είναι υποχρέωση της πολιτείας. Αν η πολιτεία δεν το πράξει άμεσα σημαίνει πως εξαπάτησε χιλιάδες πτυχιούχους οι οποίοι αν το ήξεραν σίγουρα θα έκαναν διαφορετικές επιλογές.

 
Αρθούρος
06 Μάιος 2019 21:19

Προς Thomas Paschalis:Προσπερνώ τα τραγικά ορθογραφικά σας λάθη που και μας απομακρύνουν από την ουσία του θέματος και επίτηδες τα κάνατε γιά να τα σχολιάσω και συνεχίζω:
α)Όταν έγινε η ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα το 1864,το πρώτο πράγμα που συνέβηκε εκτός από την έλευση του βασιλιά ήταν να κλείσει το δεύτερο Πανεπιστήμιο της ελεύθερης τότε Ελλάδας,η Ιόνια Ακαδημία,έτσι ώστε να ενισχυθεί το τότε Αθήνησι Πανεπιστήμιο με τους πόρους που θα εξοικονομούνταν.Τέτοιες αιματηρές οικονομίες έκαναν στο ελληνικό κράτος τότε.Η επαρχία θυσιαζόταν γιά χάρη της οικονομίας.
β)Ακόλουθα,το 1920,όταν ο πολύς Καραθεοδωρή θέλησε να ιδρύσει το Πανεπιστήμιο της Ιωνίας στη Μικρασία και στα νησιά του Αιγαίου Πελάγους, τίποτε δεν έγινε γιατί πρώτα μεσολάβησε η μικρασιατική καταστροφή και έπειτα το σχέδιο ματαιώθηκε γιατί έπρεπε να γίνει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη.Πάλι η επαρχία έμπαινε σε δεύτερη μοίρα. Προείχε πάλι η οικονομία.
γ)Και βέβαια όλα αυτά που λέτε είναι ακριβή αλλά δεν προκαλούσαν ποτέ εντάσεις στον κόσμο γιατί πάντα οι εισακτέοι ήταν μετρημένοι και δεν απασχολούσαν ποτέ το δημόσιο ταμείο.Μέχρι την έλευση της χούντας όμως που ίδρυσε τα ΚΑΤΕΕ δεν υπήρχε κανένας φόβος,ενδιαφέρον ή μέριμνα γιά αυτό το είδος της εκπαίδευσης.
δ)Από τη στιγμή όμως εκείνη,άρχισαν οι τριβές.Κι αυτό γιατί λόγω της βιομηχανικής ανάπτυξης που τότε,μέσα στη χούντα γνώρισε απογείωση, χρειάζονταν εξειδικευμένοι τεχνίτες.Κάτι που πίστεψαν όλοι ότι θα διαρκούσε.Όμως μετά από είκοσι χρόνια,η βιομηχανία κατέρρευσε και η βιοτεχνία που λειτουργούσε δεν αρκούσε γιά να στηρίξει τόσες πολλές σχολές ΤΕΙ.
ε)Κανένας πολιτικός δεν τα είπε όλα αυτά στο λαό,και η αλήθεια αποκρύφτηκε. Σα να μην έφτανε αυτό,έγιναν κι όλα όσα είπα παραπάνω. Η βιοτεχνία κατέρρευσε κι αυτή,αλλά πάλι αντί να σταματήσουν να ιδρύονται σχολές παντού,εκείνες αυξήθηκαν γιά να μοιάσουμε στο επίπεδο των ευρωπαϊκών χωρών.Οι δε εισακτέοι αυξήθηκαν με γεωμετρική πρόοδο γιά να κρύβεται η ανεργία.
στ)Ποιών χωρών;Εκείνων που είχαν βιομηχανία;Που είχαν βιομηχανία εδώ και 300 χρόνια;Πετάξαμε τόσους πόρους στο τίποτα και συνεχίζουμε να κοροϊδεύουμε τους νέους.Τα μόνα που έγιναν καλά,ήταν η ίδρυση πανεπιστημίων στην επαρχία γιά εκμετάλλευση όλων των διαθέσιμων πόρων και αποκέντρωση και πρόσφατα η συγχώνευση με τον υπουργό Γαβρόγλου, παρά τα επιμέρους λάθη.
ζ)Τα ΙΕΚ έφταναν και ακόμα φτάνουν να απασχολήσουν όσους θέλουν να ασχοληθούν με τεχνικές ειδικότητες.Αντίθετα,δε χρειάζονται τόσες πολλές σχολές ΤΕΙ και ακόμα και κάποιες σχολές ΑΕΙ πρέπει να κλείσουν κι αυτές. Κανείς όμως δεν παίρνει το ρίσκο να το πεί στον κόσμο που έχει επενδύσει τα χρήματά του στα φροντιστήρια και τα κολέγια ή στέλνει τα παιδιά του στο εξωτερικό.

 
Thomas Paschalis
06 Μάιος 2019 18:26

@Αρθουρος
Κάνεις μεγάλο λάθος. Τα ιδρύματα έχουν μια δυναμική και εξελίσσονται. Αυτό που λες γινόταν και πολύ παλιότερα από το 1981. Η οδοντιατρική ήταν τριετείς σχολή η οποία έγινε τετραετείς και μέσα στο 1950 έγινε πενταετείς. Φυσικά εξισώθηκαν αυτόματα και οι πτυχιούχοι. Το Πολυτεχνείο ξεκίνησε ως τεχνική σχολή και αναβαθμιζόταν κατά τη διάρκεια του περασμένου αιώνα έως ότου έγινε αυτό που είναι τώρα. Οι τοπογράφοι μηχανικοί ήταν τριετούς διάρκειας και μετά πήραν τη μορφή που έχουν τώρα. Και αυτοί ισοτιμήθηκαν αυτόματα. Οι βιομηχανική σχολή Θεσσαλονίκης επίσης ηταν ανώτερη και ανώτατη έγινε πολύ πριν το 1981. Σε κάθε περίπτωση όλοι οι πτυχιούχοι έπαιρναν ισοτιμία με τα νέα πτυχία.

 
Για την ιστορία
06 Μάιος 2019 15:27

Τα ΤΕΙ δεν ήταν ποτέ 3ετή, αλλά 3ετή+6μήνες πρακτικής άσκησης σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον.Φυσικα η θεωρία 3-4 μαθημάτων στην Ελλάδα ειναι ανώτερη απο την πράξη.

 
Αρθούρος
05 Μάιος 2019 12:32

Προς Solwn:Αν έχετε μελετήσει άλλες παρεμβάσεις μου πιό πάνω,θα καταλάβετε ότι εγώ δε θεωρώ την Ελλάδα Ελλαδιστάν.Η Ελλάδα έγινε Ελλαδιστάν όταν κατάφερε μέσω του λαϊκισμού που διέκρινε τις κυβερνήσεις από το 1981 ως σήμερα να εξισώσει όλα τα πτυχία προς τα κάτω.Έτσι,πήραν μία γενναία αναβάθμιση-εξομοίωση από τα αποδυτήρια που λέω εγώ,οι πτυχιούχοι των διετών ΚΑΤΕΕ, των Παιδαγωγικών Ακαδημιών,των Σχολών Νηπιαγωγών,των ΕΑΣΑ,των Εκκλησιαστικών Σχολών,χωρίς πολλές αξιολογήσεις,με εξαίρεση την ίδρυση των Διδασκαλείων.Η πολιτική του λαϊκισμού συνεχίστηκε με τη μαζική εισαγωγή από μετεγγραφές φοιτητών από βαλκανικές χώρες και εξομοίωση πτυχίων απόφοιτων πάλι από βαλκανικές χώρες με πτυχία του εσωτερικού.Έτσι,όταν γίνονται τέτοιες αυθαιρεσίες απέναντι στο θεσμό των Πανελλήνιων εξετάσεων από το κόμμα που τις δημιούργησε, καλλιεργήθηκαν αναμονές και σ'άλλες κατηγορίες φοιτητών.
Στη συνέχεια,ιδρύθηκαν εκατοντάδες τμήματα ΤΕΙ σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της χώρας χωρίς να υπάρχουν πραγματικές ανάγκες αφού η βιοτεχνία είχε καταρρεύσει κι αυτή,από το ίδιο κυβερνών κόμμα που εμπορευόταν την ελπίδα των νέων.Έτσι,καλλιεργήθηκαν οι αναμονές που είπαμε και σ'αυτούς τους απόφοιτους ότι θα εξομοιωθούν τα πτυχία τους με αντίστοιχα των ΑΕΙ.Η επιθυμία αυτή γιγαντώθηκε περισσότερο μετά το 2001 όταν αποκαλούνταν και αυτοί Μηχανικοί ΤΕ όπως είπαμε και βρίσκονταν τώρα σε θέση ισχύος με τα τετραετή προγράμματα σπουδών,τις αξιολογήσεις και τους καθηγητές με διδακτορικό που τώρα είχαν πληθύνει.
Η τελική εφόρμηση στην πίτα των πτυχιούχων των πολυτεχνικών τμημάτων έμελλε να πραγματοποιηθεί από το λαϊκισμό της παρούσας κυβέρνησης.Ως τώρα τα προσχήματα τηρούνται αφού χρησιμοποιούνται ως ασπίδα άλλες λαϊκιστικές ενέργειες που έκαναν προηγούμενες κυβερνήσεις,δηλαδή η εξομοίωση και αντιστοίχιση με πτυχία κολεγίων και ΤΕΙ,εξωτερικού και εσωτερικού.Και οι κύριοι ωφελημένοι θα είναι οι κάτοχοι μεταπτυχιακού και διδακτορικού,απόφοιτοι μετά το 2001 και απλοί απόφοιτοι μετά το 2001.Κάθε άλλη λύση,θα συναντήσει την αντίδραση των πτυχιούχων των Πολυτεχνείων και των Γεωπονικών,αφού θα είναι μία επανάληψη της πολιτικής λαϊκισμού που διαρκεί εδώ και σαράντα χρόνια.Εσείς οι ίδιοι είστε τα θύματα,αφού όλες αυτές οι πολιτικές χρησιμοποιήθηκαν πάντα ως προεκλογικά όπλα από την εκάστοτε κυβέρνηση.
Και γιά να ολοκληρωθεί το κατεδαφιστικό έργο τους,μειώνουν τη βάση στα μαθήματα της γλώσσας σε αλλόθρησκους Έλληνες πολίτες και μετανάστες, θεσπίζουν ποσοστώσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και γιά απόφοιτους Εσπερινών και ΕΠΑΛ. Ε,λοιπόν,αυτός ο παραχωρητικός σε όλους λαϊκισμός,θα τελειώσει στις επόμενες και τις μεθεπόμενες εκλογές.Να ξαναφέρουμε τη βάση του 10,έστω 9,5 που λένε αυτοί,παντού.

 
Πτυχιούχος
05 Μάιος 2019 10:37

@ eyaggelia gaki
Ότι συμβεί θα συμβεί για όλους .
Κλείσε τα αυτιά σου στις αρλουμπες που ακούγονται.
Ο Υπουργός ο ίδιος ομολόγησε ότι τα πτυχία προ και μετά 2001 είναι ισάξια και ακαδημαϊκά και επαγγελματικά.
Αυτός είναι και ο λόγος που δεν υπάρχουν σήμερα διαδικασίες ισοτίμισης.
Αν υπάρξουν θα υπάρξουν για όλους με μικρές ίσως διαφοροποιήσεις.
Εμείς οι μετά του 2001 υπερεπιστήμονες βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας διαχωρίζοντας τους προ και μετά.
Όσο εμείς φωνάζουμε για τους προ 2001 κάποιοι άλλοι το ακούν και δεν προχωρούν σε τίποτα .
Μόνο όταν ενωμένοι αποδεχτούμε ότι είμαστε ισάξιοι και ζητήσουμε τα ίδια πράγματα θα μας πάρουν σοβαρά και αρχίσουν διαδικασίες.
Υπομονή λοιπόν και ότι γίνει θα γίνει και για όλους.
Ότι σου λέω δεν το λέω από το μυαλό μου ...

 
eyaggelia gaki
05 Μάιος 2019 08:03

Πρακτικά τι σημαίνει ολο αυτό για εμάς που αποφοιτησαμε πριν το 2001.που μπορώ να ενημερωθώ;

 
Solwn
05 Μάιος 2019 00:38

@@Αρθούρος

Η αλήθεια πονάει. Αλλά η αλήθεια είναι ότι πολλά τμήματα των ΤΕΙ στο εξωτερικό (όχι στο Ελλαδιστάν) έχουν επαγγελματικά δικαιώματα που στην Ελλάδα τα έχουν απόφοιτοι Πανεπιστημίου. Δυστυχώς την κατάσταση που βιώνουμε με τις ανακρίβειες την προκάλεσαν αντιλήψεις όπως η δικές σας.

 
Και άλλος γονέας φοιτητή ασπαιτε
04 Μάιος 2019 23:57

Πόσο υπομονή ακόμα???Πότε επιτέλους οι υπευθυνοι της ασπαιτε θα κανουν μια δηλωση και θα δώσουν εξήγηση γιατί βρεθήκαμε σε αυτή την κατάσταση? ?????Πότε ο κ.υπουργός θα απαντήσει στα ερωτήματα τόσων φοιτητών και των οικογενειών τους γιατί με τροπολογία δεν περασε την ενταξη της ασπαιτε στο ΠΑΔΑ??Και εμείς οι γονείς ως ποτε θα μένουμε θεατές ξεχάσαμε τι κόπο κανανε τα παιδιά μας και τι αγωνίες πέρασαν και περνούν για να πάρουν το πτυχίο? ??αξίζουμε τέτοια αδιαφορία???Γιατί δεν απαιτούμε από τον υπεύθυνο της ασπαιτε και τον υπουργό άμεση ένταξη με το ΠΑΔΑ εδώ και τώρα!!!!!!

 
bob mastoras
04 Μάιος 2019 20:32

@Σολων
Η ανακρίβεια δεν περιορίζετε στις παιδαγωγικές ακαδημίες. Οι παιδαγωγικές όντος ήταν διετείς και ανώτερες. Ποτέ δεν θεωρήθηκαν μόνες τους οι σπουδές στις π. ακαδημίες ανώτατες αναδρομικά ή συγχρονικά όπως έγινε με τα ΤΕΙ . Θα πρέπει να πούμε ότι στους αποφοίτους τους δόθηκε η δυνατότητα διαδικασιών εξομοίωσης. Οι γυμναστικές ακαδημίες ήταν 3ετους διάρκειας και ισοτιμήθηκαν αυτόματα. Οι απόφοιτοι της Χαροκόπειου πάλι ισοτιμήθηκαν αυτόματα με σπουδές 3,5 ετών. Να πούμε ότι το διδακτικό προσωπικό της Χαροκόπειου ήταν μειωμένων προσόντων, δηλαδή δεν είχαν όλοι διδακτορικό.

Οι άλλες σχολές ήταν ισότιμες με πανεπιστήμιο την δεκαετία του 80 και κάποιο διάστημα πριν, παρόλο που η λέξη πανεπιστήμιο δεν ήταν στον τίτλο τους. Πότε ακριβώς ισοτιμήθηκαν δεν το ξέρω. Ισως αυτό έγινε την δεκαετία του 50 και 60. Το ερώτημα είναι όταν ισοτιμήθηκαν οι παλιοί απόφοιτοι είχαν πρόβλημα; Αν δεν είχαν η τομή της καταργησης των ΤΕΙ θα είναι μία πρωτόφαντη αδικία. Ξέρει κάποιος αποφοιτους πχ της Παντείου να θεωρούνται ελλειπείς (όχι ΠΕ) την δεκαετία του 70;

 
Κώστας MSc
04 Μάιος 2019 17:40

@Αρθούρος

Καλά λέει ο από πάνω
Τα ΤΕΙ έχουν αξιολογηθεί από ανεξάρτητους αξιολογητές από όλα τα μέρη του πλανήτη όπως και τα Πανεπιστήμια και σαφώς οι απόφοιτοι τους είναι απόφοιτοι Πανεπιστημίου σε αρκετές χώρες του κόσμου, αναγνωρισμένου κύρους. Το πρώην ΤΕΙ Αθήνας νυν ΠΑΔΑ και άλλα ΤΕΙ όπως πχ Θεσσαλονίκης και Πειραιά είχαν άριστες εσωτερικές και εξωτερικές αξιολογήσεις.
Επίσης το 2016 η Αρχή διασφάλισης ποιότητας στην ανώτατη Εκπαίδευση έδωσε το "ΟΚ" για τη διοργάνωση τρίτου κύκλου σπουδών στα ΤΕΙ , και συμπεραίνουμε ότι λογικό και επόμενο είναι τα παιδιά και οι απόφοιτοι που αποφοίτησαν τα τελευταία χρόνια μετά την Ανωτατοποιηση των ΤΕΙ, έχουν λάβει ακαδημαικη Εκπαίδευση σαφώς καλύτερη από αυτή που έλαβε ένας απόφοιτος του '85 πχ. αν μη τι άλλο από κάποιον απόφοιτο κατε 3ετους φοιτήσεως.
Η μόνη περίπτωση να γίνει ισοτίμηση είναι για αυτούς μετα του 2001. Η μόνη αναφορά απ'τον υπουργό ήταν για αυτούς. Τώρα τι Άρειος πάγος και κολοκύθια τούμπανα θα το δείτε.

 
Αρθούρος
04 Μάιος 2019 17:26

Προς Solwn:Η αλήθεια θα πονέσει.α)Εγώ δεν είπα ότι τα πτυχία των ΚΑΤΕΕ εξομοιώθηκαν με τα τετραετή τμήματα του 2001 και μετά,αλλά με τα τριετή μόλις δημιουργούμενα το 1983 τμήματα των ΤΕΙ,πριν τα πρώτα ΤΕΙ ολοκληρώσουν τον ελάχιστο χρόνο σπουδών τους,δηλαδή έξι εξάμηνα.Εκεί είναι η αναλογία και ομοιότητα με τις διετείς Παιδαγωγικές Ακαδημίες και Σχολές Νηπιαγωγών που τα πτυχία τους εξομοιώθηκαν με τα τετραετή μόλις δημιουργούμενα τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης και νηπιαγωγών.
β)Πολλοί εδώ μέσα ξεχνούν ή θέλουν να ξεχνούν ότι μιλούσαμε μέχρι και το 2010 γιά τεχνολόγους μηχανικούς,γεωπόνους κλπ,γι'αυτούς που αποφοίτησαν από τα ΤΕΙ και ξαφνικά προέκυψε η ορολογία Μηχανικοί ΤΕ στη γλώσσα της αγοράς που μουλωχτά το ΤΕ παραλείπονταν στον προφορικό λόγο.Και βέβαια,τί αξιολόγηση να προκύψει γιά μοναδικά τμήματα στα ΑΕΙ όπως αυτά της Στατιστικής,των ΜΜΕ,της Ψυχολογίας,των Διεθνών κ'Ευρωπαϊκών Σπουδών,-λέμε μερικά παραδείγματα-όταν τέτοια τμήματα δεν υπήρχαν στα υπόλοιπα ΑΕΙ.

 
Solwn
04 Μάιος 2019 16:16

@Αρθούρος.
Νομίζω ότι η ου εξυπνάδα βλάπτει. Οι 2ετεις παιδαγωγικές και άλλες ακαδημίες ουδέποτε ήσαν 4ετεις.
Επίσης ψάχνουμε όλοι αξιολογήσεις των παραπάνω σχολών που τη δεκαετία του 90 βαφτίστηκαν Πανεπιστήμια Αλλά ουδέποτε είδαμε αξιολόγηση τους και κριτήρια .

 
@THOMAS
04 Μάιος 2019 14:03

Σε λίγο θα υπάρχουν μόνο το ΠΑΔΑ και τα άλλα ΑΕΙ .......... Θυσιάστηκαν όλα στο βωμό του ΠΑΔΑ.... οι υπόλοιποι στον Καιάδα...... και δεν άνοιξε ρουθούνι!!!

 
Προ 2001 και μετά : η αλήθεια
04 Μάιος 2019 13:46

12/12/18
Δημοσιεύθηκε από το site του υπουργείου παιδείας σχετικά με τα πτυχιπ και τα επαγγελματικά δικαιώματα των παλαιών πτυχιούχων ΤΕΙ.

" Για να βρεθεί η χρυσή τομή η Επιτροπή αποφάσισε να μελετήσει σε βάθος το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ 678/2005 που ακύρωσε το ΠΔ 318/94 σε συνδυασμό με τον νόμο 2916/2001 και ειδικότερα τη διάταξη ότι τα πτυχία των πτυχιούχων πριν και μετά τον νόμο είναι ισάξια και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων είναι τα ίδια, πριν και μετά την ανωτατοποίηση. Με βάση τους υπάρχοντες νομικούς περιορισμούς, η Επιτροπή κατέληξε σε ομόφωνο πόρισμα που δίνει τέλος στην ομηρία χιλιάδων πτυχιούχων μηχανικών ΤΕ και ταυτόχρονα τους αναβαθμίζει επαγγελματικά και επιστημονικά με τη σύμφωνη γνώμη του ΤΕΕ"

Έτσι για την ιστορία και για να σταματήσει η καραμέλα του διαχωρισμού σε προ και μετά 2001.
Όλοι οι απόφοιτοι έχουν τα ίδια πτυχία και όλοι οι απόφοιτοι θα έχουν τις ίδιες διαδικασίες ισοτίμισης ,( εάν υπάρξουν ).
Αυτά προς την ώρα !

 
THOMAS
04 Μάιος 2019 12:23

@Πτυχιούχος ΤΕΙ
Το ξέρω ότι το Πολυτεχνείο δεν είναι ΑΕΙ, Είναι Ανωτάτη Τεχνική Σχολή.......
Νόμος 6422/1934 - ΦΕΚ 412/Α/28-11-1934

Άρθρον 1
Η ελευθέρα άσκησις του επαγγέλματος του Μηχανολόγου Μηχανικού, του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, του Μηχανολόγου - Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και του Ναυπηγού επιτρέπεται, διατηρουμένων εν ισχύϊ των σχετικών διατάξεων του νόμ. 5334, εφ’ όσον και καθόσον ούτος ισχύει, μόνον: α)Εις τους κεκτημένους δίπλωμα Μηχανολόγου ή Ηλεκτρολόγου ή Μηχανολόγου - Ηλεκτρολόγου ή Ναυπηγού Ανωτάτης Τεχνικής Σχολής της ημεδαπής ή αλλοδαπής. β)Εις τους κεκτημένους δίπλωμα Ανωτάτων Τεχνικών Σχολών

 
ΣΤΕΦ Κοζάνης
04 Μάιος 2019 11:49

Για την ΣΤΕΦ του ΤΕΙ ΔΜ που οι φοιτητές της είναι οι μόνοι από όλες τις ΣΤΕΦ της χώρας που μείνανε χωρίς το δικαίωμα αναβάθμισης του πτυχίου τους θα μας πει κάποιος γιατι έγινε αυτή η τόσο ολοφάνερη αδικία;

 
Πτυχιούχος ΤΕΙ
04 Μάιος 2019 11:17

@THOMAS
Το Πολυτεχνείο δεν είναι Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα(ΑΕΙ); Τα ΤΕΙ δεν είναι ΑΕΙ; Διαβάστε το νόμο για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Ο υπουργός παιδείας έχει ξεχάσει 400.000+ πτυχιούχους δημόσιων ΑΕΙ. Θα πράξει κάτι για την αντιστοιχία των πτυχίων τους ή τον ενδιαφέρει μόνον η αποκατάσταση των κολλεγίων;

 
Αρθούρος
04 Μάιος 2019 09:55

Προς Απόφοιτοι των ΤΕΙ πριν και μετά το 2001:Η ιστορία πρέπει να διαβάζεται προσεκτικά και με βάση τα δεδομένα της κάθε εποχής,αλλιώς καταντά μηχανική επανάληψη που δε φέρνει αποτέλεσμα.Είναι λοιπόν γνωστό ότι όλες αυτές οι σχολές Χαροκόπειος,Πάντειος,ΑΒΣΠ,ΑΣΟΕΕ,ΑΒΣΘ,Γεωπονική,ΑΣΚΤ κλπ.ήταν ήδη τετραετείς,πενταετείς και ανώτατες όταν ισοτιμήθηκαν με τα υπόλοιπα πανεπιστήμια και ονομάστηκαν κι αυτές Πανεπιστήμια. Επομένως,καμία αντιστοιχία δεν υπάρχει στην πρόσφατη ιστορία γιά τους πτυχιούχους των ΤΕΙ από το 1983-2001 γιατί και τριετείς σπουδές είχαν και τότε τα ΤΕΙ δεν ήταν ΑΕΙ.
Αντίθετα,τα ΤΕΙ ξεκίνησαν ανάποδα με την ισοτίμησή τους με τα πτυχία των ΚΑΤΕΕ που είχαν διετή τμήματα.Αυτή η ισοτίμηση έγινε παράλληλα με την ισοτίμηση των πτυχίων των διετών Παιδαγωγικών Ακαδημιών,Σχολών Νηπιαγωγών και ΕΑΣΑ και την ίδια περίοδο.Είχε δε τα ίδια χαρακτηριστικά πάνω κάτω.Έτσι,οι νέοι σπουδαστές αυτής της περιόδου φορτώθηκαν με μία προσμονή αναβάθμισης η οποία αντλούνταν απ΄αυτή την πρώτη ενέργεια που σημάδεψε προηγούμενους απόφοιτους.Έτσι κερδήθηκαν κάποιες εκλογές από το λαϊκιστικό κόμμα που κυβερνούσε τότε.Βέβαια,υπήρχε ακόμα κλίμα ευφορίας,καθώς η ελληνική βιοτεχνία δεν είχε ακόμα καταρρεύσει όπως η ελληνική βιομηχανία κι έτσι,υπήρχε κάποια επαγγελματική αποκατάσταση λόγω αυτής της μικρής αγοράς.
Στη συνέχεια,κι ενώ κατέρρεε και η βιοτεχνία,η βιομηχανία ελπίδας προς τους νέους συνεχίστηκε με την ίδρυση εκατοντάδων τμημάτων ΤΕΙ σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ελλάδας,με ταυτόχρονη ύπαρξη δύο και τριών τμημάτων Μηχανικών σε κάθε περιφέρεια της χώρας.Επειδή δεν υπήρχε αγορά εργασίας γιά όλους αυτούς,κι επειδή δεν υπήρχε ακόμα καμία εξασφάλισή τους επειδή στην αγορά τώρα έμπαιναν και οι απόφοιτοι των ΙΕΚ,ψηφίστηκαν οι νόμοι του 2001.Αν τα ΤΕΙ ήταν ΑΕΙ πρωτύτερα,γιατί ψήφισαν τότε αυτούς τους νόμους; Μα προφανώς δεν ήταν,γι'αυτό το έκαναν,γιατί και οι ίδιοι οι νομοθέτες που ήταν στο ίδιο κόμμα που είχε ιδρύσει τα ΤΕΙ το 1983 ήξεραν ότι οι αρχικοί νόμοι είχαν ελαττώματα και αδυναμίες.
Τώρα,απέμενε η πίτα των πενταετών Μηχανικών που όμως από το 2009 και μετά λόγω της οικονομικής κρίσης,κι αυτή έχει φαγωθεί αρκετά.Το κλίμα δεν είναι το ίδιο όπως την πρώτη περίοδο και οι Μηχανικοί των Πολυτεχνείων δε θ'αφήσουν να τους πάρουν το ψωμί μέσα από τα χέρια τους.Καλές οι αναβαθμίσεις των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια,αφού έτσι αποκαθίσταται η δικαιοσύνη από το 2001 και μετά,ίσως και κάποιες τροποποιήσεις-βελτιώσεις γιά τους κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών,αλλά μέχρι εκεί. Σ'αυτές,όπως και τις επόμενες εκλογές ο λαϊκισμός και το εμπόριο ελπίδας,θα τελειώσουν.

 
Άλλος ένας γονέας της ΑΣΠΑΙΤΕ
04 Μάιος 2019 09:23

Αγαπητέ κ.Γαβρόγλου γιατί η ΑΣΠΑΙΤΕ έχει μείνει το μόνο Ίδρυμα που δεν έχει συμπεριληφθεί στο νέο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε τη Μεγάλη Δευτέρα.???? Η ΑΣΠΑΙΤΕ και το ΠΑΔΑ τελευταία στιγμή είχαν έρθει σε συμφωνία γιατι δεν υπήρχε τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο???? Τα παιδιά μας θα τελειώσουν την ΑΣΠΑΙΤΕ Και το πτυχίο θα ισχύει ή όχι? Ελπίζω κάποια στιγμή να ανακοινώσετε τι μέλλει γενέσθαι με την ΑΣΠΑΙΤΕ. .... Φοιτητές, γονείς περιμένουν τις αποφάσεις σας.

 
@03 Μάιος 2019 16:40
04 Μάιος 2019 07:56

Δεν διαφωνώ για τον «λαϊκισμό» της παρούσας κυβέρνησης και φυσικά έχεις δίκιο για το ότι έγιναν περικοπές στα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων.
Μην ξεχνάς όμως ότι η «επιδοματικού τύπου ψηφοθηρική πολιτική», όπως αναφέρεις για έναν λαό που η πλειοψηφία βρίσκεται κάτω από το όριο φτώχειας, είναι μία ανακούφιση, έστω και μικρή. Ο πεινασμένος δεν περιμένει να έρθει η «ανάπτυξη» και οι «επενδύσεις» για να χορτάσει. Εξάλλου με τις μετακινήσεις, να το πω ευγενικά, πολιτικών προσώπων από το ένα πολιτικό κόμμα στο άλλο, ποιος πιστεύει πλέον σε «καθαρές» ιδεολογίες;
Επίσης παρακάτω γράφω ότι «οι πολίτες είναι εντελώς απογοητευμένοι από τα πολιτικά κόμματα», μέσα σε αυτά ανήκει και η σημερινή κυβέρνηση, δεν εξωραΐζω κανέναν. Υπόδειξε μας κάποιο πολιτικό κόμμα που δεν κάνει «λαϊκισμό» για να μας ανοίξεις τα μάτια. Χριστός Ανέστη, Χρόνια Πολλά και Ευλογημένα!

 
Απόφοιτοι των ΤΕΙ πρίν και μετα το 2001
04 Μάιος 2019 07:31

Καλημέρα,
Ακούω πολυποίκιλες απόψεις περί ακαδημαϊκών και επαγγελματικών ζητημάτων για τους απόφοιτους ΤΕΙ πριν και μετά το 2001. Ευτυχώς η ιστορία έδειξε ότι και προηγούμενες Σχολές που βαφτίστηκαν Πανεπιστημιακές την δεκαετία του '90 λ.χ. Ανώτατες Βιομηχανικές, Χαροκόπειος Σχολή Οικιακής Οικονομίας, Ακαδημίες Σωματικής Αγωγής κ.α. άμεσα ισοτιμήθηκαν τα παλαιά και τα νέα πτυχία με άμεσο αντίκτυπο εννοείται στους απόφοιτους. Εστω και αργά θα γίνει όπου να ναι και με τα ΤΕΙ αυτό.
Εγώ ήθελα να πώ την άποψη μου σχετικά με τον ''εμφύλιο'' που υπήρχε ανέκαθεν με τους προ και μετά το 2001.
Πριν το 2001 και γενικότερα τις δεκαετίες του '90 και '80 τα ΤΕΙ στερούνταν αξιολόγησης,επαρκούς ακαδημαϊκής στάθμης σε ένα μεγάλο μέρος των μελών Δ.Ε.Π. και άλλου Εκπαιδευτικού προσωπικού, έλλειψη διοργάνωσης 2ου κύκλου σπουδών που θεωρείται ακαδημαϊκό επίτευγμα για τα ΤΕΙ μετά το 2008, καθώς και της συνολικότερης εικόνας που είχαν για την κοινωνία όπου αντιμετωπίζονταν σαν μια Ανώτερη Σχολή που εκπαίδευε για την αντίληψη της κοινωνίας και τον απλού κόσμου -Υπό και Στελέχη επιχειρήσεων κ.α.
Να μην κάνω αναφορά στα έτη σπουδών, είναι δυνατόν τα 3 έτη φοίτησης ώς ΚΑΤΕ και ΚΑΤΕΕ να θεωρούνται ισότιμα ακαδημαικά με τα 4 έτη;

Ειδικότερα μετά το 2010 τα ΤΕΙ δέχθηκαν αλλεπάλληλες ''εκσυγχρονίσεις'' στα προγράμματα σπουδών τους και μπορούμε να παρατηρήσουμε αρκετά τμήματα με πανομοιότυπα πρόγραμμα σπουδών με αντίστοιχα 4ετή τμήματα του εξωτερικού που βρίσκονται σε Πανεπιστήμια παρακαλώ. Μην ξεχνάμε ότι Τμήματα όπως η Τεχνολογία τροφίμων,Φυσιοθεραπεία,Εργοθεραπεία,Λογοθεραπεία κ.α. στο εξωτερικό βρίσκονται μονάχα σε Πανεπιστημιακά τμήματα και αδικούνται τόσα χρόνια. Οι μαθητές που εισέρχονται στα ΤΕΙ μπαίνουν πολλές φορές με υψηλές βαθμολογίες και εν γνώσει της αγοράς εργασίας όπου συγκεκριμένα τμήματα ''βαστάνε καλά''. Το προσωπικό των ΤΕΙ έχει σχεδόν στο μεγαλύτερο μέρος του διδακτορικό και εργασιακή εμπειρία, τα τμήματα διαθέτουν αξιολογήσεις που μπορούμε να τις διαβάσουμε στο διαδίκτυο και οι οποίες φανερώνουν το επίπεδο των ΤΕΙ, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ καλό έως εξαιρετικό. Τα ΤΕΙ μετά του 2001 (συγκεκριμένα μετά την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π το 2016) πήραν την δυνατότητα μετά από προϋποθέσεις να διοργανώνουν τρίτο κύκλο σπουδών κάτι το οποίο αν μη τι άλλο δείχνει πολλά για το επίπεδο πολλών τμημάτων.
Τέλος αναφέρω ότι ο ίδιος ο Γαβρόγλου έχει αναφέρει και στο αρχικό νομοσχέδιο του Διεθνούς Πανεπιστημίου ότι πρεπει να λυθεί το θέμα με τους ΠΕ και ΤΕ όπου από το 2001 που τα ΤΕΙ έγιναν Ανώτατα δεν έπρεπε να υφίσταται.

 
THOMAS
04 Μάιος 2019 07:20

Τώρα θα υπάρχουν μόνο τα ΑΕΙ και το Πολυτεχνείο .......

 
Πελοποννήσου
03 Μάιος 2019 23:42

Πείτε καμιά κουβέντα για τα Πανεπιστήμια που αδικήθηκαν......

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.