Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ο διαχρονικός οπορτουνισμός ημών των Καθηγητών Πανεπιστημίου

"Οι Πρυτανικές Αρχές και η ΠΟΣΔΕΠ, απολύτως συνεργατικά, θάπρεπε να αντιδράσουν. Η μόνη αποτελεσματική αντίδραση θα ήταν, με το που ανακοινώθηκε ως Νομοσχέδιο, οι απειλές καθολικών παραιτήσεων και λουκέτων, αν δεν αναπροσαρμοστεί"
Δημοσίευση: 03/05/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

του Αλέξανδρου Κοκκάλη, καθηγητή ΔΠΘ

Οπορτουνιστής: πολιτικός όρος με τον οποίο, όταν ήμουν φοιτητής, στόλιζαν καθημερινά οι Κνίτες τους Ρηγάδες, αλλά, με τη σειρά τους, και οι φοιτητές των ΑΑΣΠΕ και ΠΠΣΠ τους Κνίτες. Πάνε χρόνια που δεν πολυακούγεται. Κατά τη Wikipedia ο όρος υπονοεί την υπέρ του δέοντος αναπροσαρμογή θέσεων και συμπεριφοράς σε βάρος αρχών και ιδεολογιών. Η πρακτική ανθεί σε απογοητευμένους, κουρασμένους, βολεμένους. Οπορτουνιστική, και λόγο φόβου, ήταν η συμπεριφορά πλείστων Καθηγητών στα χρόνια της χούντας.

Με το νέο νόμο των εκατοντάδων σελίδων, επέρχεται η απαξίωση των ΑΕΙ και πολλών αποφοίτων τους. Μαζικές ιδρύσεις, στρεβλές συνενώσεις και εντάξεις, όλα χωρίς μέτρο και τεκμηρίωση. Εδώ για ένα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα των 20 ατόμων ζητείται (ορθά) για να εγκριθεί, μελέτη σκοπιμότητας (Ν4485/2017, άρθρο 32, §3), που να αναλύει επιστημονικά, κοινωνικά και διδακτικά την αναγκαιότητά του. Για την ίδρυση ~90 νέων Τμημάτων, που θα οδηγήσουν σε ~15 χιλιάδες νέων αποφοίτων δεν θάπρεπε να προ-δημοσιευθεί μια αναλυτική, λεπτομερής, τεκμηριωμένη έκθεση σκοπιμότητας;

Στο αντικείμενό μου διπλασιάζονται, σχεδόν, οι πολιτικοί μηχανικοί. Ποιοι; οι πολιτικοί μηχανικοί! τα μέγιστα θύματα της κρίσης. Σπίτια δεν χτίζονται, η αντιπαροχή πέθανε, η συρρίκνωση του πληθυσμού (braindrain, υπογεννητικότητα) δεν ευνοεί επεκτάσεις σχεδίων, τα (με σχεδόν χαρακτήρα φούσκας) τραπεζικά δάνεια έπεσαν στο 10% των προ κρίσης, ο ΕΝΦΙΑ ήρθε για να μείνει μειώνοντας, με το τακτικό ετήσιο βάρος του, την ελκυστικότητα επενδύσεων σε ακίνητα, τα Δημόσια έργα συρρικνώθηκαν, αλλά, …, οι πολιτικοί μηχανικοί θα πρέπει να αυξηθούν! Ήμασταν που ήμασταν διπλάσιοι του Ευρωπαϊκού μέσου όρου προ κρίσης, γιατί να μη γίνουμε τετραπλάσιοι τώρα που έχει μειωθεί, με μόνιμα χαρακτηριστικά, η πίτα; Στα χρόνια μου, το ότι κάποιος πέρασε πολιτικός μηχανικός ήταν ζηλευτό, τώρα θα σκάμε ένα (πικρό) χαμόγελο. Δε νομίζω πως, ιστορικά, έχει επέλθει μεγαλύτερη απαξίωση σε επάγγελμα. Και, δυστυχώς, το ίδιο λίγο-πολύ συμβαίνει και σε πλήθος άλλων κλάδων. Αποτέλεσμα; χιλιάδες καταρτισμένοι θα διαγκωνίζονται προσφέροντας υπηρεσίες υπαμειβόμενοι. Προσδοκία του Νόμου; (διότι οφείλουμε να είμαστε αντικειμενικοί) να μη φεύγουν να σπουδάσουν οι νέοι μας έξω από τις ευαίσθητες μετεφηβικές ηλικίες, ενισχύοντας τις οικονομίες Βαλκανικών πόλεων σε βάρος Ελληνικών, να παραμένουν στην Πατρίδα μέσω της εξίσωσης προσφοράς και ζήτησης στο χώρο της Ανώτατης Παιδείας. Διότι οι Έλληνες γονείς, διαχρονικά, θέλουμε τα παιδιά μας να καλοσπουδάσουν. Στην πραγματικότητα θέλουμε ψυχανάλυση. Δεν θα μπορούσαν, άραγε, οι αντικρουόμενοι στόχοι της εξίσωσης προσφοράς-ζήτησης και κατανομής νέων θέσεων, με σοφία να παντρευτούν;

Είναι η πρώτη φορά που προκύπτουν στην ανώτατη εκπαίδευση ιδρύσεις και συγχωνεύσεις; Όχι, υπήρχαν και παλιότερα (Αθηνά 1, 2). Αλλά τότε δεν αυξάνονταν άκριτα και καταιγιστικά ο αριθμός Τμημάτων και Εισακτέων. Υπήρχαν πεδία, (πχ ανθρωπιστικές-νομικές επιστήμες), που ο αριθμός μειώνονταν. Υπήρχε, δηλαδή, μια στοιχειώδης αντιστοίχηση στις ανάγκες της κοινωνίας. Προβλέπονταν, επίσης, διαδικασίες (στοιχειώδους πάλι) ενταξιακής κρίσης των Καθηγητών ΤΕΙ*. Στο παρόν; τίποτα, κανένα πρόσχημα, απόλυτη εξίσωση, που σε τέτοιες περιπτώσεις συνεπάγεται εξίσωση προς τα κάτω, ισοπέδωση. Οι Καθηγητές ΤΕΙ αποτελούν το 20% της Κοινότητας των Διδασκόντων, αλλά πιστώνονται με το 5% των επιστημονικών αναφορών. Γιατί οι Καθηγητές ΑΕΙ να πασχίζουν; Και τέλος-τέλος, τότε υπήρχε και η κάλυψη της αίγλης ενός ονόματος (Αθηνά), τώρα τίποτα, διότι και οι συμβολισμοί έχουν σημασία.

Και τι κάνει η Κοινότητα των ΑΕΙ; Καταγράφηκαν όντως κάποιες αντιδράσεις. Σποραδικές, αδύναμες, ασυντόνιστες, οπορτουνιστικές. Δε βαριέσαι, ας απαξιωνόμαστε και ως ΑΕΙ και ως επαγγέλματα μέσω μιας μέγιστης διάχυσης, εμείς κρατάμε τη θέση μας δε θα τη χάσουμε… Τι θάπρεπε να κάνουν; οι Πρυτανικές Αρχές και η ΠΟΣΔΕΠ, απολύτως συνεργατικά, θάπρεπε να αντιδράσουν. Η μόνη αποτελεσματική αντίδραση θα ήταν, με το που ανακοινώθηκε ως Νομοσχέδιο, οι απειλές καθολικών παραιτήσεων και λουκέτων, αν δεν αναπροσαρμοστεί.

*Για όσους σπεύδουν απαντώντας και απαξιώνουν αντίστοιχα άρθρα με το πρόσχημα πως τα ΤΕΙ δεν υπάρχουν εδώ και πολλααά-πολλά χρόνια, ας κάνουν ένα search στο νέο Νόμο, όπου θα βρουν το ακρώνυμο Τ.Ε.Ι. 397 φορές.

Σχόλια (25)

 
Henry Chinaski
03 Μάιος 2019 20:46

"Οι Καθηγητές ΤΕΙ αποτελούν το 20% της Κοινότητας των Διδασκόντων, αλλά πιστώνονται με το 5% των επιστημονικών αναφορών. Γιατί οι Καθηγητές ΑΕΙ να πασχίζουν; " (sic)

Ένα πρόχειρο scopus author search ΟΛΩΝ των "Κόκκαλης Αλέξανδρος" δίνει:

Δημοσιεύσεις: 30
h-index: 7
αναφορές: 71

Ο συντάκτης του άρθρου έχει απόλυτο δίκιο. Είναι προφανές ότι οι πρωτοβάθμιοι καθηγητές ΑΕΙ έχουν σηκώσει ψηλά τα χέρια (και τις πένες) ....

 
«Ότι να ‘ναι» άποψη
03 Μάιος 2019 21:52

Άποψη πραγματικά αξιας «ότι να ‘ναι» από έναν πρωτοβάθμιο καθηγητή Πανεπιστημίου με 71 έτεροαναφορές!
ΥΓ1 δεν είπε κανεις ότι δεν υπάρχει ο όρος ΤΕΙ, ο διαχωρισμός ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν ισχύει αφου τα ΤΕΙ είναι Ανωτατα ιδρύματα από το 2001! ούτε αυτό δεν καταλάβατε;
ΥΓ2 το ότι οι καθηγητές ΤΕΙ έχουν τετραπλάσιες ώρες διδασκαλίας και δεν έχουν υποψήφιους διδάκτορες δεν σας πέρναει από το μυαλό αραγε; Και με αυτές τις συνθήκες παντως ο μέσος καθηγητής πρώτης βαθμίδας έχει περισσότερες ετεροαναφορες από εσάς!

 
Άλλα αντί άλλων
03 Μάιος 2019 22:49

Δεν καταλαβαίνετε αγαπητέ σχολιαστή πώς αυτές οι συγκρίσεις h-index αποτελούν βάση για σύγκριση μόνο μεταξύ ομοειδών επιστημών. Δεν μπορείς να συγκρίνεις τα h-index ανθρώπων από διαφορετικές επιστήμες.

 
ασύγγνωστη πλάνη
03 Μάιος 2019 22:53

Οι καθηγητές ΤΕΙ κανονικά επειδή προέρχονται από εφαρμοσμένες επιστήμες δεν θα έπρεπε να είχαν πολλαπλάσια h-index από τους καθηγητές πανεπιστημίου και όχι υποπολλαπλάσιο?

 
ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ = ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ
03 Μάιος 2019 23:07

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ = 6ΩΡΕΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ (ΕΛΑΧΙΣΤΟ)
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΙ = 12ΩΡΕΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ (ΜΕΣΟΣΤΑΘΜΙΚΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ)
ΤΜΗΜΑ ΤΕΙ (ΠΧ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ)= 200 ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ = 120 ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΕ ΤΜΗΜΑ ΤΕΙ = 10 ΜΕΛΗ ΔΕΠ
ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ = 45 ΜΕΛΗ ΔΕΠ
ΚΑΝΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΚΑΘΗΓΗΤΗ

ΕΡΕΥΝΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΕ ΜΕΓΑΛO ΑΡΙΘΜΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΩΝ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΕΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΕΙ = ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ = ΠΟΛΛΟΙ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΕΙ)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ = ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΕ ΤΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ = ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΣΤΑ ΤΕΙ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣ ΣΥΓΚΡΙΘΟΥΜΕ ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΙΣΟΥΣ ΟΡΟΥΣ....

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΙ
H-INDEX = 15, ΕΤΕΡΟΑΝΑΦΟΡΕΣ > 800

 
Ότι να ναι
03 Μάιος 2019 23:24

Λαϊκισμός "ακαδημαϊκού" επιπέδου! Εμείς είμαστε καλοί ή άλλοι οι κακοί!

 
@ασύγγνωστη πλάνη
03 Μάιος 2019 23:28

1. Δυστυχώς είναι σαν να αναρωτιέσαι αν κάποιος μπει σε αναπηρικό καροτσάκι έπρεπε να τρέχει περισσότερο από τον αθλητή στίβου επειδή θα έχει ρόδες!

2. Η επιστήμη του πολιτικού μηχανικού δεν είναι εφαρμοσμένη?

3. Μην ξεχνάς ότι στα Πανεπιστήμια υπάρχουν και οι Ιατρικές σχολές όπου το ερευνητικό έργο είναι πολλαπλάσιο των λοιπών επιστημών (εφαρμοσμένων ή θεωρητικών)

 
Φρουτοπορτοκάλια
03 Μάιος 2019 23:29

Για να μπορείς να συγκρίνεις και να μιλάς για διαφορές στο πλήθος δημοσιεύσεων και αναφορών θα πρέπει και η βάση της σύγκρισης να είναι κοινή. Η βάση σύγκρισης είναι εξ ορισμού διαφοροποιημένη όχι λόγω της ικανότητας μεταξύ των καθηγητών Πανεπιστημίου και ΤΕΙ, όπως θέλει να την παρουσιάζει ο αρθρογράφος, αλλά λόγω της διαφοράς στις δυνατότητες για ερευνητικό έργο που έδινε η ίδια η πολιτεία στις δύο περιπτώσεις που θέλει ο αρθρογράφος να συγκρίνει. Για να συγκρίνεις λοιπόν το πλήθος των εργασιών και των αναφορών μεταξύ καθηγητών των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ θα πρέπει να λάβεις υπόψη ότι η πολιτεία δεν επέτρεπε στα ΤΕΙ να έχουν διδακτορικά και υποψήφιους διδάκτορες με τους οποίους οι καθηγητές Πανεπιστημίων έχουν πληθώρα δημοσιεύσεων. Επίσης μόλις το 2009 δόθηκε το δικαίωμα στα ΤΕΙ για την ίδρυση και λειτουργία θεσμοθετημένων εργαστηρίων μέσα από τα οποία οι καθηγητές Πανεπιστημίων έχουν πληθώρα δημοσιεύσεων με πολυπληθείς ερευνητικές ομάδες. Αν θέλεις να συγκρίνεις λοιπόν το ερευνητικό έργο μεταξύ των καθηγητών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ θα πρέπει να κανονικοποιήσεις τον αριθμό δημοσιεύσεων και αναφορών των καθηγητών Πανεπιστημίων αφαιρώντας, για τις ανάγκες της σύγκρισης, τις δημοσιεύσεις όπου μετέχουν υποψήφιοι διδάκτορες και μέλη των θεσμοθετημένων εργαστηρίων (σε όσες έγιναν πριν το 2009) και για κάθε μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ να αποδώσεις το πραγματικό μερίδιο του στην ερευνητική δημοσίευση διαιρώντας το πλήθος των ερευνητών της δημοσίευσης με την μονάδα. Χωρίς να λάβουμε υπόψη και άλλα δεδομένα (π.χ. χαώδης διαφορά σε κονδύλια για την χρηματοδότηση έρευνας στα ΤΕΙ έναντι των Πανεπιστημίων), τουλάχιστον θα έχεις έτσι μια ένδειξη για να συγκρίνεις το έργο και είναι σίγουρο ότι θα βρεθούν τόσο εξίσου καλοί και ικανοί ερευνητές και από τις δύο πλευρές όσο και εξίσου κακοί ερευνητές και από τις δύο πλευρές.

 
@ασύγγνωστη πλάνη
03 Μάιος 2019 23:48

Προφανώς τα έχεις μπερδέψει ή δεν έχεις σχεση απλα σχέση με το χώρο

 
@ασυγγνωστη πλανη
04 Μάιος 2019 00:22

Καλό και αυτό ..
ναι πολλαπλάσιο οπως οι ώρες τους διδασκαλίας και οι ελλείψεις σε ΕΔΙΠ και υποψήφιους διδάκτορες.. πραγματικά ο καθενας εκφέρει μια άποψη χωρίς να γνωρίζει σε τι αναφέρεται...

 
@Αλλα αντί αλλων
04 Μάιος 2019 00:25

Φυσικά και το καταλαβαίνω, ποιος μίλησε για διαφορετικές επιστήμες;
Εσείς καταλάβατε τίποτα περί πολλαπλάσιου-εξοντωτικού ωραρίου διδασκαλίας και περί έλλειψης υποψηφίων διδακτόρων κ. Κοκκαλη;

 
Για να τελειώνει η Ιστορία της μονομερούς αμφισβήτης
04 Μάιος 2019 01:03

Όλα τα μέλη ΔΕΠ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ) να ενταχθούν σε προσωποπαγείς θέσεις και να μετατρέψουν τη θέση τους σε τακτική εφόσον πληρούν συγκεκριμένα επίπεδα έρευνας (scopus h index). Είναι λογικό στην εκτίμηση της ερευνητικής επάρκειας των μελών ΔΕΠ των Πανεπιστημίων να μήν λαμβάνονται υπόψη οι δημοσιεύσεις που περιλαμβάνουν τα ονόματα υποψηφίων διδακτόρων τους.

 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΕΝΤΖΑΣ - Καθηγητής ΤΕΙ Θ
04 Μάιος 2019 01:32

H μελέτες σκοπιμότητας υπήρξαν δυναμικά και στην ανάπτυξη (σε ζωντανό χρόνο) του Ν. Γαβρόγλου, ήταν δε το άλλοθι γι αυτούς που ΚΩΛΛΥΣΙΕΡΓΟΥΣΑΝ για οιονδήπτε νόμο του νυν ΥΠΕΘ. Αδικείτε στο έργο τους Καθηγητές ΤΕΙ, αλλά και ακόμη νάταν έτσι ποιοί ΔΙΟΡΙΖΑΝΕ εκεί τόσο καιρό και ποιοί ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΣΑΝΕ τόσο καιρό τσα ΤΕΙ, εν ολίγοις ΠΟΙΟΙ κυβερνούσανε αυτό τον τόπο; Πολλοί Καθηγητές ΤΕΙ έχουν έντονη εφαρμοσμένη αντίληψη των Επιστημών που θεραπεύουν σε σχέση με Πανεπιστημιακούς. Ο h-index όπως δηλώνεται ακόμη και απο τους διαχειριστές τέτοιων sites είναι ενδεικτκός και όχι το σύνολο της εικόνας, κ.λπ. π.χ. αναντιστοιχία μεταξύ ΜΗ ομοειδών Επιστημών, κ.λπ. Οι Πολιτικοί Μηχανικοί έχουν καταντήσει Δικηγόροι Τεχνικών Έργων ... ΔΕΝ κατανοήσατε ΤΙΠΟΤΕ απο το Ν. Γαβρόγλου. Το μόνο που μου άρεσε είναι η ΓΕΝΙΚΗ ανάλυση περι οπορτουνισμού ...

 
ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ
04 Μάιος 2019 07:33

Η αλήθεια τζούζει... όμως όταν όλα ισοπεδωθούν και οι μαθητές των 5 και του 6 θα καμαρώνουν ότι μπήκαν στο Τμήμα των Πολιτικών Μηχανικών η απάντηση θα είναι η απόλυτη ισοπέδωση όλων (και των αρίστων..., αυτοί όμως είναι λιγότεροι και μεις θα προσφέρουμε φθηνή ανατολικών χωρών εκπαίδευση κοσόβου της δεκαετίας του 80!!!!.αλλά τα ψηφαλάκια να ναι καλα!)
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι υπάρχουν εξαίρετοι συνάδελφοι στα Πανεπιστημιακά Τεχνολογικά Ιδρύματα.
Όμως η άκριτη δημιουργία τόσων νέων Τμημάτων, η χωρίς αξιολόγηση ένταξη όλων σε αντιφατικά Τμήματα. Τμήματα που θυμίζουν στην καλύτερη των περιπτώσεων τίτλους μεταπτυχιακών προγραμμάτων θα φέρει την παρακμή, την κατάργηση τη διαστρέβλωση... Ποιος θα στηρίξει αυτά τα Τμήματα;;
Tότε θα διαπιστώσουμε ότι μετατρέψαμε την Πανεπιστημιακή Ανώτατη Εκπαίδευση σε φθηνη κακης ποιότητας μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση!!!!
Οι πλούσιοι μην έχετε καμμία ανησυχία θα πάνε εξωτερικό..... λυπαμαι τα παιδια που θα αντιμετωπίσουν ψυχολογικά προβλήματα (βλ. φθηνιάρικα τμηματα Ψυχολογίας και μπολιγουντ τμηματα κινηματογραφου σε Κοζάνη! και Φλώρινα!!!! θα τους υποστηρίξουν στον κοσμο της παραίσθησης) και θα δουλευουν για 300 ευρω γκαρσόνια... Μαζι όλοι και αυτοί που άξιζαν και αυτούς που ο ΣΥΡΙΖΑ ξεγέλασε και τους έκανε να πιστέψουν ότι είναι παιδιά του Αινσταιν....
Και κάτι ακόμα πρώτη με αυτα θα σβήσει η επαρχία (περιφέρεια).... Η γιγάντωση με ΠΑΔΑ και Διεθνές Πανεπιστημιο θα μας κάνει να κοιτάμε τους φοιτητές. Πότε θα σταματήσει η κατάντια του 3, 4, 5 και 6?
Γιατί παιδιά που θα ήταν καταπληκτικοί τεχνίτες τους καταδικάζουμε να σπουδάσουν στο τάδε περιφερειακο τμημα ανοησίας το τιποτα ;;;;;
Yστερόγραφο-Κύρε Γαβρόλου εκείνο το Τμήμα Διασυνοριακής Ανάπτυξης στην Κοζάνη σημαίνει ότι παραχωρούμε την άνωθεν περιοχή της Κοζάνης στη Βόρεια Ψευδομακεδονία;;; To Τμήμα μπολιγουντ Κινηματογράφου σε Πτολεμαιδα -Φλωρινα;;; Tελικά κάποιος ή εχει πολύ χιούμορ ή παίζει με τις ζωές των παιδιών μας και όσο μεγαλύτερες είναι οι μεγαλοστομίες τοσο πιο εύκολα τις πιστευουμε... δεν είμαστε όμως στο 80.

 
@ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ
04 Μάιος 2019 09:54

Μελος ΔΕΠ με τα συγκεκριμένα αόριστα και γενικόλογα επιχειρήματα μάλλον δύσκολο... μελος κομματικής οργάνωσης κατά του ΣΥΡΙΖΑ μάλλον..
ΥΓ τα παραπάνω σχόλια τα διαβάσατε ή απλά τα προσπερνάμε μιας και δεν εχουνε τι να απαντήσουμε;

 
Έλληνας γονέας
04 Μάιος 2019 11:13

"Διότι οι Έλληνες γονείς, διαχρονικά, θέλουμε τα παιδιά μας να καλοσπουδάσουν. Στην πραγματικότητα θέλουμε ψυχανάλυση."

Ειλικρινά κ Κοκκάλη, χωρίς να έχω απολύτως καμία πρόθεση να προσβάλλω ή να θίξω την άποψή σας, εσείς γιατί δεν στείλατε τα παιδιά σας σε δημόσια ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, ΤΕΙ?

 
Δον Κιχώτης
04 Μάιος 2019 12:26

14 σχόλια και μόνο ένας (ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ 04 Μάιος 2019 07:33) βλέπει το παγόβουνο που στέκεται σαν γίγαντας μπροστά στο πλοίο!
Έκανε και μία νύξη ο καθηγητής Ε. Λέκκας πριν από λίγες μέρες - (εδώ, στο esos.gr) - ε,
κάτι αρχίζει να αχνοφαίνεται...

 
Μια μεγάλη αλήθεια ...
04 Μάιος 2019 19:44

από το μέλος ΔΕΠ: "Και κάτι ακόμα πρώτη με αυτα θα σβήσει η επαρχία (περιφέρεια).... Η γιγάντωση με ΠΑΔΑ και Διεθνές Πανεπιστημιο θα μας κάνει να κοιτάμε τους φοιτητές. "

Αυτό είναι το διακύβευμα.

Το όλο εγχείρημα (σωστό ή λάθος) δεν έγινε με ορθές διαδικασίες και όντως θέλει πολύ προσοχή. Η μεγάλη αύξηση του αριθμού των φοιτητών (εκεί δίνω δίκιο στον κύριο Κοκκάλη) και η ίδρυση τμημάτων με αμφιλεγόμενο γνωστικό αντικείμενο (όπως λέει το μέλος ΔΕΠ) μπορεί να οδηγήσει σε απαξίωση και ισοπέδωση.

Ωστόσο, είναι αντιμετωπίσιμα (π.χ. μείωση εισακτέων σε ΕΜΠ), αρκεί να απαλαγούμε από αγκυλώσεις (βλέπε π.χ. άρνηση Πάτρας και Βόλου να απορροφήσουν το εκπαιδευτικό προσωπικό των οικείων ΤΕΙ, το οποίο θα οδηγούσε σε μείωση εισακτέων) και να μη φοβόμαστε πως θα ερημώσει το σπίτι μας (π.χ. περιφερειακά πανεπιστήμια), αλλά να έχουμε ανοικτό μυαλό για το πως θα γίνουμε όλοι καλύτεροι.

 
@ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ04 Μάιος 2019 09:54
05 Μάιος 2019 05:28

Ναι φίλε(η) μου διότι εγώ μεγάλωσα με αριστερούς όχι αυτών που τα βάζουν με τα άτομα με αναπηρίες αλλά με άτομα σαν τον Κύρκο και τον Παπαγιαννάκη.
Αυτοί δεν θα πουλούσαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες και δεν θα ισοπέδωναν τα πάντα προς τα κάτω,...
Ναι υπό αυτή την έννοια το δέντρο είναι δέντρο, το ξεπούλημα είναι ξεπούλημα και η κοροϊδία κοροϊδία.

 
Νίκος
05 Μάιος 2019 06:57

Κ Κοκκάλη αναφέρετε ότι τώρα αυξάνονται άκριτα και καταιγιστικά ο αριθμός Τμημάτων σε σχέση με παλαιότερα, μιλάτε με την αίσθηση που έχτε δίχως να έχετε μελετήσει στο ελάχιστο την πραγματικότητα, προφανώς δεν ακούσατε ούτε την ομιλία του υπουργού στη Βουλή, ο αριθμός των τμημάτων στην χώρα μειώνεται από 450 σε 430. Επιπλέον, συνδέεται τις σπουδές με την ανεργία, δηλαδή τί προτείνετε όσο αυξάνεται η ανεργία να μειώνουμε τα τμήματα και τους φοιτητές, να μορφωνόμαστε λιγότερο ως χώρα για να αντιμετωπίσουμε την ανεργία. Μιλάτε γενικώς δίχως στοιχεία, “Ήμασταν που ήμασταν διπλάσιοι του Ευρωπαϊκού μέσου όρου προ κρίσης, γιατί να μη γίνουμε τετραπλάσιοι τώρα που έχει μειωθεί, με μόνιμα χαρακτηριστικά, η πίτα;”, δεν μπήκατε καν στον κόπο να κάνετε μια πρόχειρη αναζήτηση στο ιντερνέτ για να επιβεβαιώσετε αυτά που προφανώς γράφετε απλά για να δημιουργήσετε ψευδείς εντυπώσεις, πολύ εύκολα μπορεί ο οποιοσδήποτε να διαπιστώσει ότι οι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας όχι μόνο δεν είναι διπλάσιοι, αλλά είναι κάτω από το ευρωπαϊκό μέσο όρο.

 
Δον Κιχώτης
05 Μάιος 2019 10:57

Ο Ηλίας Ηλιού, ο Λεωνίδας Κύρκος, ο Μιχάλης Παπαγιαννάκης, ο Γρηγόρης Γιάνναρος...
Γιατί μου τους θύμισες άγνωστε σχολιαστή;
Βρήκα τις φωτογραφίες τους και ντρέπομαι να τους κοιτάξω...
Ο δρόμος από την άκρα ταπείνωση προς την όρθια στάση είναι μακρύς και δύσβατος.
Να γυρίσουμε στις ρίζες μας;
Αυτό προτείνεις;

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
06 Μάιος 2019 09:59

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ .......
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ ΠΟΥ ΤΟΛΜΑΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ.

 
Δον Κιχώτης
06 Μάιος 2019 12:33

Περιμένω τουλάχιστον έναν πανεπιστημιακό Δάσκαλο από κάποιο Μαθηματικό Τμήμα να μας αναπτύξει τη γνώμη του για το πλήθος των φοιτητών που εισάγονται κάθε χρόνο στα Μαθηματικά Τμήματα των Πανεπιστημίων μας. Να γίνει άλλο ένα βήμα.
Αν δεν είναι από ένα Μαθηματικό, ας είναι από ένα Φιλολογικό ή ένα Παιδαγωγικό.
Να συμβουλέψουμε τα παιδιά σε μια πολύ κρίσιμη στιγμή της ζωής τους. Δεν μπορώ να φανταστώ σπουδαιότερη πολιτική, εκπαιδευτική και ηθική πράξη.

 
JPCC
06 Μάιος 2019 14:03

ΘΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩ ΤΟ ΠΡΟΦΑΝΕΣ

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ Η ΜΟΡΦΩΣΗ

Η ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΑΓΜΑ

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΠΟΛΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΠΤΥΧΙΟ

ΥΠΟΓΡΑΦΗ
ΕΝΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠ ΤΟ 1970

 
Ιωάννης Κ.
06 Μάιος 2019 15:26

Ο κ. Κόκκαλης φαίνεται πως δεν έχει ιδέα από το ωράριο, τις υποχρεώσεις, τη μη δυνατότητα επίβλεψης διδακτορικών διατριβών κ.λπ. των μέχρι σήμερα καθηγητών ΤΕΙ, προκειμένου να συνεισφέρουν εξίσου στο ερευνητικό έργο της χώρας. Δεν μπορώ να φανταστώ ποιο θα ήταν το δικό του ερευνητικό έργο αν είχε 14, 16 ή ακόμη και 20 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, αν δεν είχε κανένα υποψήφιο διδάκτορα να του κάνει δουλειά για να δημοσιεύει, αν είχε υπό την επίβλεψή του 5-6 διπλωματικές εργασίες ανά εξάμηνο και άλλα πολλά. Επομένως, αποδεικνύεται οπορτουνιστής ο ίδιος αλλά και όσοι νομίζουν ότι λέει αλήθειες που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Κρίμα, γιατί όλοι οι δάσκαλοι, πανεπιστημιακοί και των μέχρι τώρα ΤΕΙ, θα έπρεπει να είναι ενωμένοι για το καλό της παιδείας και των παιδιών μας και όχι να μάχονται για φατρίες.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean