Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Πως φτάσαμε στη δημιουργία του ΠΑΔΑ- Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι

"Υλοποιήθηκαν τα όνειρα εκατοντάδων Καθηγητών τόσο εν ενεργεία όσο και συνταξιοδοτηθέντων αλλά και χιλιάδων φοιτητών και αποφοίτων των 2 Τεχνολογικών Ιδρυμάτων του λεκανοπεδίου, τα οποία άνοιξαν το δρόμο και στα υπόλοιπα ΤΕΙ της χώρας"
Δημοσίευση: 07/05/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Λάζαρος Βρυζίδης, Ομότιμος Καθηγητής του ΠΑΔΑ, πρώην Πρύτανης ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ

Αυτό που προσωπικά εγώ ανέπτυξα πριν από 15 χρόνια για τον ενιαίο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης ολοκληρώθηκε ουσιαστικά με το νέο Πολυνομοσχέδιο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», που ψηφίστηκε στις 23 Απριλίου του 2019.

Σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες η Ανώτατη Εκπαίδευση ήτανε Πανεπιστημιακή.  Με καθυστέρηση κάποιων ετών  η Ανώτατη Εκπαίδευση γίνεται και στην Ελλάδα συνολικά Πανεπιστημιακή .

Η εξέλιξη αυτή είναι απόλυτα θετική.

Από τον  Σεπτέμβριο του 2016 όταν εγώ ήμουν νέο μέλος της 3μελούς Γραμματείας της Συνόδου των Προέδρων και Αντιπροέδρων των Ανωτάτων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων  της χώρας ήταν εμφανές ότι η Ανωτάτη Τεχνολογική Εκπαίδευση βρίσκονταν σε τέλμα.

Υπήρχαν έντονες διαφωνίες μεταξύ των Ιδρυμάτων που αποτελούσαν τροχοπέδη στην δράση και διεκδίκηση κοινών αιτημάτων για την Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση.

Με αυτές τις σκέψεις και με τις εξαιρετικές αξιολογήσεις του  ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ οδηγούμαι στην απόφαση να διεκδικήσω το καλύτερο για το Ίδρυμά στο οποίο είμαι Πρόεδρος.

Για το λόγο αυτό άρχισα επαφές με  το Πανεπιστήμιο Πειραιά και με τους φορείς της πόλης του Πειραιά (Βουλευτές, Δήμο, Επιμελητήριο κτλ) καθώς και  με τον Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου για τη δημιουργία ενός ισχυρού Πανεπιστημίου στον Πειραιά με την ένωση του Πανεπιστημίου Πειραιά και του  ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ. Η προσπάθεια αυτή δεν είχε αίσιο τέλος λόγω της άρνησης συνεργασίας του Πανεπιστημίου Πειραιά.

Η προσπάθεια συνεχίστηκε και την άνοιξη του 2017, με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ και του ΤΕΙ Αθήνας δημιουργήθηκε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Στην τελευταία φάση των προσπαθειών  (δηλαδή μετά την άνοιξη του 1017) η συμβολή του Προέδρου του ΤΕΙ Αθήνας Μ. Μπρατάκου και της διοίκησής του ήταν πολύ σημαντική. Η στενή αυτή συνεργασία μεταξύ των διοικήσεων των 2 Ιδρυμάτων, αλλά και με τον Υπουργό, οδήγησε στην εκπόνηση του Ν/Σ για τη δημιουργία του ΠΑΔΑ, το οποίο ψηφίστηκε το Φεβρουάριο του 2018 και δημοσιεύτηκε ως Νόμος  4521  στις 2/3/2018.

Έτσι, υλοποιήθηκαν επιτέλους τα όνειρα εκατοντάδων Καθηγητών τόσο εν ενεργεία όσο και συνταξιοδοτηθέντων αλλά και χιλιάδων φοιτητών και αποφοίτων των 2 Τεχνολογικών Ιδρυμάτων του λεκανοπεδίου. Ιδρυμάτων τα οποία άνοιξαν το δρόμο και στα υπόλοιπα ΤΕΙ της χώρας να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Το ΠΑΔΑ είναι  το 3ο μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας, από άποψη μεγέθους, με σύγχρονες υποδομές και υψηλού επιπέδου προσωπικό (διδακτικό - ερευνητικό, τεχνικό και διοικητικό) και έχει τα εφόδια να εξελιχθεί σε κέντρο αριστείας για την Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Στο όλο εγχείρημα υπάρχει μια παράλειψη η οποία είναι η αναγνώριση-ισοτίμηση των πτυχιούχων των ΤΕΙ με τα νέα πτυχία. Η ένταξη των ΤΕΙ στο 6ο επίπεδο επαγγελματικών προσόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης , οι πιστωτικές μονάδες που αντιστοιχούσαν στις σπουδές στα ΤΕΙ οδηγούν στο μονόδρομο της ισοτίμησης των πτυχίων του ΤΕΙ με τα νέα Πανεπιστημιακά πτυχία.

Σχόλια (28)

 
Νικόλαος
07 Μάιος 2019 15:35

Ξεκάθαρη θέση. Κακώς παραιτήθηκε.

 
SK
07 Μάιος 2019 16:38

Είμαι Πτυχιούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ 1999 & MSc ΕΚΠΑ.

Οι περισσότεροι από μας καταξιωμένοι στον εργασιακό χώρο με πολυετή εμπειρία (στο αντικείμενο σπουδών) και πολλοί με πτυχία δευτέρου κύκλου σπουδών!!

Οι επαγγελματική εμπειρία είναι ανεκτίμητη!!!

Η Ακαδημαϊκότητα σημαντική αλλά δεν καθορίζει καριέρες (προς θεού δεν απαξιώ τίποτα) είναι η "μαγιά". Αν δεν εργαστείς βιογραφικό δεν φτιάχνεις τα πάντα ξεχνιούνται αν δεν "καλλιεργηθούν" και "χτιστούν"!!

Μας έχει φάει η πολύ Θεωρία σε αυτή την χώρα και αυτά που έχουμε διαβάσει δεν ξέρουμε που είναι καν γραμμένα!! Αποστήθιση και παπαγαλία!!!

To 2001 ψηφίζουν ένα Νόμο για την τυπική - θέση των ΤΕΙ στην ανώτατη Εκπαίδευση γιατί ουσιαστικά ήταν. Δεν προκύπτει κανένας διαχωρισμός προ και μετά 2001, υπάρχουν Γνωμοδοτήσεις από τον ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ (π.χ. Αριθμός Απόφαση 524/2013) και πολύ σωστά!!!!

Η Ακαδημαϊκή θεμελίωση και υποστήριξη του κύριου Βρυζίδη αλλά και του κύριου Μπρατάκου στο ΤΕΙ Αθήνας, θα έλεγα ότι συνέβαλαν στο μέγιστο για το Ακαδημαϊκό status των δυο Ιδρυμάτων!!

Η ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ των Αποφοίτων, είναι φυσική απόρροια και υποχρέωση, της ωρίμανσης και μετονομασίας των δύο Ιδρυμάτων!!!

Γίνεται σαφές ότι δεν νοείται να μην αναγνωρίζεις τα "ΠΑΙΔΙΑ" σου!! να μην δημιουργείς προϋποθέσεις ισοτίμησης και να τους στερείς κάθε δικαίωμα σε μια τόσο παραγωγική ηλικία (30+&40+) χωρίς το Πτυχίο τους να έχει συνέχεια της μετεξέλιξης της Σχολής τους!! Είναι Αυτονόητο!!!!

Ότι άλλο γράφουν είναι από άγνοια ή εκ του πονηρού!!!

Δεν θέλει "Λογική"....θέλει απλή Νοημοσύνη για να δοθεί λύση στους Αποφοίτους!!!

Με εκτίμηση

 
Solwn
07 Μάιος 2019 16:38

Αξιότιμε Κύριε Ομότιμε καθηγητά,
Έχετε δίκιο στο θέμα των αποφοίτων. Αλλά εσείς που έχετε την δύναμη και ως ακαδημαϊκός και ως συμμέτοχος στο έργο του ΠΑΔΑ μαζί με άλλους καθηγητές, γιατί δεν κάνετε το αυτονόητο,δίκαιο, και μεγάλο βήμα να συσπειρωθείτε για τους φοιτητές σας, και πρώην αποφοίτους σας?
Κάντε το βήμα, δώστε προτάσεις στον υπουργό, κερδίστε την αμέριστη ευγνωμοσύνη εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών!

 
Μάζης Γεώργιος
07 Μάιος 2019 16:50

////.......Στο όλο εγχείρημα υπάρχει μια παράλειψη η οποία είναι η αναγνώριση-ισοτίμηση των πτυχιούχων των ΤΕΙ με τα νέα πτυχία. Η ένταξη των ΤΕΙ στο 6ο επίπεδο επαγγελματικών προσόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης , οι πιστωτικές μονάδες που αντιστοιχούσαν στις σπουδές στα ΤΕΙ οδηγούν στο μονόδρομο της ισοτίμησης των πτυχίων του ΤΕΙ με τα νέα Πανεπιστημιακά πτυχία.........////

τώρα τα λέτε .... επρεπε να το εχετε λύσει εσεις που διαπραγματευθηκατε αλλα τοτε ασχοληθηκατε με τα δικά σας συντεχνιακα θέματα πατώτας στις πλατες τις δικές μας ...των αποφοιτων των 35 ετων. Απάντηση σε αυτό δεν δίνετε......

Αυτό ειναι αμαρτημα που δεν συγχωρείτε Αξιοτιμε κε Βρυζίδη ....

 
Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας
07 Μάιος 2019 16:57

Μπράβο σας κ. Πρύτανη, για το ήθος και την αντικειμενική οπτική σας! Αναφέρατε την εκκρεμότητα που έχει αφήσει ο Υπουργός σχετικά με τους πρώην αποφοίτους με τον πιο εύγλωττο τρόπο!

 
Απόφοιτος ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ MSC
07 Μάιος 2019 17:00

@ΛΑΖΑΡΟΣ ΒΡΥΖΙΔΗΣ
ο αξιότιμος κ.Βρυζιδης δεν δικαιούται δια να ομιλεί ως απλός παρατηρητής ..Επί πρυτανιας του δεν έγιναν όλες οι συνεδριάσεις των φορέων μέχρι την εν τέλει ψήφιση του Ν4521/18 ;;
Τι μας περνάει λοιπον τους αποφοίτους για τίποτα μειωμένης αντίληψης;;
Τον σανό του να πάει να τον πουλήσει αλλού, αν ήθελε το θέμα θα είχε λυθεί εν τη γενέσει του .
Αλλά δεν ήθελε......

 
Ελ Χ.
07 Μάιος 2019 18:24

@ΛΑΖΑΡΟΣ ΒΡΥΖΙΔΗΣ

Αξιότιμε κύριε Καθηγητά,

η «παράλειψη» να μην συνεχιστεί.

Με τιμή,

 
Καταργημένος πτυχιούχος
07 Μάιος 2019 19:21

Από το έτος 2016 με ενεργό συμμετοχή σε όλες τις διαβουλεύσεις κι αφού στα διαδοχικά νομοσχέδια συγχωνεύσεων - καταργήσεων ΤΕΙ μπήκαν διατάξεις βάση των οποίων οι φοιτητές των υπό κατάργηση τμημάτων θα πρέπει να παρακολουθήσουν επιπλέον μαθήματα από τα νέα προγράμματα σπουδών για να λάβουν πανεπιστημιακό πτυχίο (κοινώς, εκμηδένιση προοπτικών για αυτόματες ισοτιμήσεις μέσω ισχυρότατου νομικού κολλήματος), ο κύριος Βρυζίδης θυμήθηκε τον Μάιο του 2019 να κάνει λόγο για παράλειψη και να αξιώνει ισοτιμήσεις για τους αποφοίτους των ΤΕΙ. Κατόπιν εορτής και αφότου όλα τα ΤΕΙ της χώρας αποτελούν πλέον (δια νόμων του κράτους) παρελθόν. Όπως είπε και ο υπουργός, δεν άνοιξε μύτη, άρα κάθε άλλο παρά παράλειψη ήταν.
Μας πείσατε κύριε Βρυζίδη...

 
Γεωργίου Νικόλαος
07 Μάιος 2019 19:22

Παράλειψη Αξιοτιμε κε Βρυζίδη σημαίνει το να μην περιλαμβάνεται κάτι σε ένα σύνολο σκόπιμα ή από αμέλεια

Διαλέξτε οτι θέλετε απο τα δύο .... το αποτέλεσμα για μας δεν αλλάζει ...
οσον αφορά το υπουργείο εγινε με σκοπο γιατί εαν ηταν αμέλεια θα είχε ηδη διορθωθεί...

το ζητημα ειναι εαν εσεις ως ενας εκ των διαπραγματευτών συμμετείχατε σκοπίμως στην ''παράλειψη'' .

ευχαριστώ

 
THOMAS
07 Μάιος 2019 20:33

Πάντως συγχαρητήρια για το ενδιαφέρον που δείχνει ο Κος ΛΑΖΑΡΟΣ ΒΡΥΖΙΔΗΣ για τους αποφοίτους του , από τα Υπόλοιπα ΤΕΙ που έκλεισαν θα ενδιαφερθεί κανείς για τους Απόφοιτους των Ιδρυμάτων τους ?

 
Αιρετικός
07 Μάιος 2019 20:44

"Σε όλη την Ευρωπη η Ανώτατη εκπαιδευση είναι Πανεπιστημιακή". Τότε η ένωση των Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων Επιστημών EURASHE δεν υπάρχει, δεν συνεδριάζει το Μαιο με την συμμετοχή της Επιτρόπου για την Παιδεία και εμπειρογνωμόνωντης Ε.Ε. Όλα στην φαντασία μας.
Συγχαρητήρια κ. Βρυζίδη για την διάλυση του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
¨Οσα για το περί συνόδων. Άλλα λέγατε και πρατατε πριν ανακαλύψτε την σοφία του νυν Υπουργού.

 
ΤΕΙ & Πανεπιστήμια
07 Μάιος 2019 21:36

Ο κ. Βρυζίδης έδωσε πάρα πολλά στο χώρο. Όσοι έζησαν έστω και λίγο την πορεία των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων γνωρίζουν πάρα πολύ καλά. Ακόμα και στο τέλος, ακόμα και φεύγοντας, έδωσε ώθηση προς τα εμπρός. Πάντα είχε θετική σκέψη. Όσο για τους απόφοιτους, δεν άλλαξε ποτέ θέση και άποψη, βάζοντας συνεχώς το ζήτημα στο τραπέζι των συζητήσεων.

 
"πτυχιούχος"
07 Μάιος 2019 23:06

Αγαπητέ κε Βρυζίδη

Δηλαδή, για να καταλάβω, τα άρθρα που κατά καιρούς έχετε δημοσιεύσει, προ 2015, και εσείς και άλλα μέλη του διδακτικού προσωικού των ΤΕΙ, που ζήταγαν τα ΤΕΙ να μετονομαστούν σε πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών, ήταν λάθος...........Έπρεπε να ζητάτει από τότε τα ΤΕΙ να γίνουν σκέτο Πανεπιστήμια δηλαδή ?

Οκ.

Ο 2916 γιατί παρουσιάστηκε από τα ΤΕΙ μέσα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων , ότι "ανωτατοποίησε τα ΤΕΙ" ? Με το ίδιο προσωπικό και τους ίδους φοιτητές ? Ενώ πριν το 2015, αυτό δεν το λέγατε οι καθηγητες των ΤΕΙ ?

Οκ.

Αφού καταργήθηκαν τα ΤΕΙ Πειραιά και Αθήνας, και ιδρύθηκε το νέο Πανεπιστήμιο με το ίδιο προσωπικό, αλλά χωρίς τις αναγκαίες κρίσεις που ζήταγαν τα μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων, τότε γιατί δεν αναφέρθηκε στον νομο η εξέλιξη των δύο ΤΕΙ σε Πανεπιστήμιο ?

Οκ.

Και αφού έγιναν "πανεπιστήμια" τα ΤΕΙ, γιατί οι νόμοι που πέρασε ετσιθελικά ο Γαυρόγλου με τον Κυπριανό, δεν έχουν καμία πρόβλψη για τους αποφοιτους, ΑΛΛΑ διαχωρίζουν και τους νυν φοιτητές σε κατηγορίες ?

Έχει γίνει αυτό ποτέ στο παρελθόν για άλλα ΑΕΙ (αν τελικά ήταν και στην πράξη ΑΕΙ τα ΤΕΙ, πέραν του τι γράφει η νομοθεσία ότι είναι) και έχουν ποτέ διαχωρισθεί οι φοιτητές Σχολών , σε προ και μετά την μετατροπή τους σε πανεπιστήμιο ??

Ποτέ.

Στην περίπτωση όμως των ΤΕΙ, όχι μόνο προσπαθούν ήδη να διαχωρίσουν τους πτυχιουχους σε προ και μετά τον 2916, αλλά προσπαθούν ήδη να αμφισβητήσουν και το επίπεδο 6, διαχωρίζουν τους φοιτητές σε κατηγορίες που θα λάβουν το νέο πτυχίο και φοιτητές που θα λάβουν το πτυχίο ΤΕΙ ΦΟΙΤΏΝΤΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Αυτό υπάρχει σε όλους τους νόμους.

Πέραν αυτών, επαγγελματικά δικαιώματα δεν εκδόθηκαν, τα προβλήματα παρέμειναν αλλά και το Υπουργείο Υποδομών και το Αγροτικής Ανάπτυξης, που ως παραγωγικά υπουργεία αφορούν μεγάλο ποσοστό των πτυχιοουχων ΤΕΙ, έχουν εκδόσει σειρά αποφάσεων και εγκυκλίων που περιορίζουν ακόμη και υπάρχοντα δικαιώματα για άσκηση επαγγέλματος.

Και σαν να μην έφταναν αυτά, αφήσατε να αναγνωρισθεί το grecomaster στην Ελλάδα..........Τσάμπα τα μεταπτυχιακά που κάναμε δηλαδή. Και καμία πρόβλεψη για τα διετή μεταπτυχιακά. Δηλαδή καταφέρατε 5 = 4+2 = 6......Αυτό και αν είναι εξίσωση.....

Αρα αγαπητέ κε Βρυζίδη, τι είναι αυτά που γράφετε ? Εδώ εξελισσεται προγκρόμ κατά των πτυχιούχων ΤΕΙ και των νυν φοιτητών !!

Όχι μόνο αυτή η κυβέρνηση ουσιαστικά κατήργησε τα ΤΕΙ αλλά προσπαθεί να υποβαθμισει και τους αποφοίτους και τους Φοιτητές.

Και από την ΟΣΕΠ -ΤΕΙ (τέως....) και τους διδάσκοντες στα πρώην ΤΕΙ (νυν μέλη ΔΕΠ...) ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ !!

Σιγή Ιχθύος !!

Μόνον μεμονωμένες φωνές καθηγητών έχουν ακουστεί. Οι υπόλοιποι λες και στηρίζουν πληρως τα επιμελητήρια και όχι τους πτυχιούχους τους !!

Η απόδειξη για την ορθότητα των παραπάνω, είναι απλή. Μόνο ελάχιστες ειδικότητες που δεν σχετίζονται με το ΤΕΕ ή το ΓΕΩΤΕΕ ή το ΟΕΑ, δεν έχουν πειραχθεί (φυσιοθεραπευτές, νοσηλευτές). Οι άλλοι, στο πυρ το εξώτερον......

Ούτε οι τίτλοι σπουδών αποκαταστάθηκαν.
Ούτε τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Ούτε τα οικονομικά θέματα.
Τίποτα.

....και δεν υπάρχουν ανάλογα τεχνολογικά ιδρύματα στο εξωτερικό ? Σίγουρα ?

Καλά.

Η Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση τώρα, δεν υποβαθμίζεται στα διετή ΙΕΚ εντός των Πανεπιστημίων ?

Οκ.

Και μας αρθρογραφείτε για το ΠΑΝΔΑ, που έλυσε όλα τα προβλήματα των καθηγητών ? Όπως και στα άλλα ΤΕΙ της χώρας ???
Τι να πω.........

 
Αμαν πια με την ισοτίμηση
08 Μάιος 2019 01:32

Ειλικρινά έχω βαρεθεί αυτό το πράγμα. Βγαίνει ο ενας και λεει οτι οι απόφοιτοι ΤΕΙ είναι καταξιωμένοι στον επαγγελματικό χώρο, βγαίνει ο άλλος και λεει οτι δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Αφου δεν εχουν δικαιωματα σε τι ειναι καταξιωμένοι; Εκτός αν εννοούν οτι θέλουν να αποκτήσουν αναδρομικά τα επαγελματικα δικαιωματα που ΘΑ αποκτήσουν οι απόφοιτοι των πανεπιστημιοποιημένων πλέον ΤΕΙ που ΘΑ διδαχθούν διαφορετικά ή περισσότερα μαθήματα. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα αγαπητοί. Κατα τα άλλα τι ωφελεί η ισοτίμηση; Δικαίωμα για μεταπτυχιακα και διδακτορικά ας τους δοθεί, αλλά αυτό ειναι το ζητουμενο ή σκοπεύουν σε καποιου είδους αύξηση μισθού μεσω αναβάθμισης των παλιών πτυχιων;

 
"πτυχιούχος"
08 Μάιος 2019 09:55

@Αμαν πια με την ισοτίμηση

Προφανώς δεν έχεις καμία επικοινωνία με το αντικείμενο........

Οι πτυχιούχοι του τεχνολογικού τομέα, ακολουθούν μεταπτυχιακές και διδακτορικές από την αρχή της ίδρυσης των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων.

Σήμερα είναι επαγγελματίες, διδάκτορες, μεταδιδάκτορες, ερευνητές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επαγγελματικά δικαιώματα δεν χρειάζονται για να ασκήσουν ένα επάγγελμα βάση των σπουδών τους. Τα επαγγελματικά χρειάζονται για να αναγνωρίζεται το επάγγελμα και να μπορούν να εργασθούν ως ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοδύναμα.

Αυτό το "αυτοδύναμα" όμως δεν το ήθελαν ποτέ τα επιμελητήρια ΤΕΕ και ΓΕΩΤΕΕ ιδιαίτερα, γι' αυτό και συνέβησαν όλα όσα γνωρίζουμε.

Η διαμάχη που προβάλλεται ότι αφορά τάχα τους μηχανικούς των ΤΕΙ και τους "διπλωματούχους από το μετσόβειο" είναι πλαστή. Στην πραγματικότητα τα επαγγελματικά προβλήματα αφορούν και γεωτεχνικούς, και τεχνολόγους τροφίμων, και πολλές άλλες ειδικότητες που φτάνουν σε σχεδόν 350.000 αποφοίτους. Απλώς προβάλλεται το "αδικημένο" ΕΜΠ προς την κοινωνία επειδή έχει μεγαλύτερη κοινωνική αποδοχή λόγω ιστορικότητας και των ειδικοτήτων που είχαν και θα έχουν πάντα εύκολη πρόσβαση στο επάγγελμα.

Οι περισσότερες ειδικότητες πτυχιούχων ΤΕΙ λοιπόν, δεν έχουν συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα που να οδηγούν σε αυτόνομο επάγγελμα.

Ακόμα όμως και όσες έχουν, αυτά είτε δεν τα δέχεται καθόλου η Πολιτεία και συναρμόδια υπουργεία, είτε τα δέχεται κατά το δοκούν, υπό όρους είτε τα ακυρώνει έμμεσα. Όπως έχει γίνει πρόσφατα.

Στον Ελλάδα, σε μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες και στο δημόσιο, εργάζονται επί πολλά χρόνια πτυχιούχοι ΤΕΙ αλλά πάντα γίνεται προσπάθεια από τα επιμελητήρια και άλλους κύκλους να διατηρούνται χαμηλά στην εξέλιξη. Στον ιδιωτικό τομέα δεν γίνεται τόσο αυτό γιατί εκεί δεν υπερισχύει πάντα τόσο η συντεχνία όσο η απόδοση. Αλλά στο δημόσιο, ακόμη και καταπληκτικός να είναι ο ΤΕ, πολύ δύσκολα θα τον κάνουν προϊστάμενο. Η νομοθεσία συνεχώς αλλάζει. Και τώρα που "αναγνωρίστηκε και το grecomaster, απόφοιτοι πενταετών σχολών, θα αποκτήσουν προβάδισμα από αποφοίτους ΤΕ με μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Γι' αυτό άλλωστε το ήθελαν το grecomaster οι πενταετείς και το ζητούσαν. Γιατί αν το πάμε με την Bologna, δεν είναι μόνο οι πενταετείς σπουδές που καλύπτουν την προϋπόθεση βασικός τίτλος + μεταπτυχιακό = 4 έτη κατ' ελάχιστον. Και ο τετραετείς σχολές το καλύπτουν : 4 έτη = 3 bachelor + 1ετές μεταπτυχιακό = 240 + 60 ECTS.

Άρα ;;;

Αυτά για το Ελλαδιστάν.

Στις χώρες τις Ευρώπης και στον υπόλοιπο Πολιτισμένο Κόσμο (βάζω μέσα και την Αφρική....) οι πτυχιούχοι όχι μόνο χαίρουν πλήρους αποδοχής, αλλά δεν εμποδίζονται και στην εξέλιξή τους, ακαδημαϊκή και επαγγελματική.

Βρες μου στην Ελλάδα, πόσους καθηγητές σε ΑΕΙ έχουμε με βασικό πτυχίο Τεχνολογικού Τμήματος. Κάνε μία αντιστοίχιση με την αναλογία αποφοίτων πανεπιστημίων και πες......

Όπως λοιπόν καταλαβαίνεις φίλτατε, αυτά τα επιχειρήματα περί "χαμηλών βάσεων", "αγράμματων", "χαμηλού επιπέδου σπουδών" κλπ, είναι φούσκες στον αέρα.

Πρώτον γιατί η ζήτηση για μία σχολή είναι που καθορίζει την βάση εισαγωγής. Και η ζήτηση είναι χαμηλή ανεξάρτητα από το επίπεδο σπουδών. Η ζήτηση για μία σχολή καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η επαγγελματική αποκατάσταση (να τα επαγγελματικά δικαιώματα...), η κοινωνική αποδοχή (να το Μετσόβιο), η καταξίωση (να η ιστορικότητα για κάποιες ειδικότητες μηχανικών κλπ) και φυσικά η διαφήμιση (να η δυσφήμηση των ΤΕΙ διαχρονικά που στόχευε.....).

Μπορεί σε μία σχολή να μπαίνεις. Το ζήτημα είναι πως βγαίνεις. Αλλο το πρόγραμμα σπουών και άλλο η βάση εισαγωγής. Άλλωστε αν η βάση ήταν το πρόβλημα, τότε γιατί συζητάνε την ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ ;

Αλλά και η βάση εισαγωγής δεν ήταν χαμηλή π.χ. στις σχολές μηχανικών.
Γιατί λοιπόν δεν έδωσαν επαγγελματικά δικαιώματα τόσα χρόνια στις σχολές μηχανικών ;

Ομοίως, στις σχολές υγείας, οι βάσεις δεν ήταν χαμηλές. Ήταν πάνω από 13.000 μόρια και σε αρκετές σχολές έφταναν τα 17.000 μόρια. Γιατί λοιπόν κάποιοι έχουν κολλήσει στο μυαλό της κοινωνίας τα "4.000" μόρια, για σχολές που έχουν δυσφημισθεί ποικιλοτρόπως και τελικά δεν τις ζήταγαν οι υποψήφιοι ;;

Επομένως, όχι μόνο πρέπει να γίνει αντιστοίχιση / ισοτίμηση πτυχίων τεχνολογικού τομέα με τα τμήματα που προέκυψαν και εντάχθηκαν στον πανεπιστημιακό τομέα για κάθε ίδρυμα, αλλά πρέπει να να λυθούν τώρα όλα τα προβλήματα για τους αποφοίτους. Όπως ΑΚΡΙΒΩΣ έκαναν με τους καθηγητές των ΤΕΙ........

Αλλιώς αγαπητέ, σημαίνει ότι ελέω συμφερόντων, η χώρα πέταξε μερικές δεκάδες δισεκατομμύρια για να δώσει πτυχία χωρίς αντίκρυσμα σε επάγγελμα.

ΟΙ γνωρίζοντες καταλαβαίνουν.

Καλημέρα

 
@Ειλικρινά έχω βαρεθεί
08 Μάιος 2019 10:36

« Δικαίωμα για μεταπτυχιακα και διδακτορικά ας τους δοθεί»
To 1995 ψηφίζεται ο Ν. 2327 Στο άρθρο 16 έχει το εξής ’ Δυνατότητα απόκτησης μεταπτυχιακών τίτλων στους απόφοιτους Τ.Ε.Ι. και ισοτίμων σχολών στα Ελληνικά Πανεπιστήμια’ Ακόμα ρυθμίζεται η δυνατότητα αναγνώρισης μεταπτυχιακών τίτλων από την αλλοδαπή αποφοίτων ΤΕΙ από το ΔΙΚΑΤΣΑ.
Εντάξει ένα τέταρτο του αιώνα έχει περάσει. είναι νωρίς για να έχει γίνει γνωστό φαίνεται.
«Αφου δεν εχουν δικαιωματα σε τι ειναι καταξιωμένοι; » Καταξίωση υπάρχει μόνο μέσα από ΕΔ. Μάλιστα. Οι άνθρωποι οι εργαζόμενοι είναι μόνο τα ΕΔ τους!?!?!
« θέλουν να αποκτήσουν αναδρομικά τα επαγελματικα δικαιωματα που ΘΑ αποκτήσουν οι απόφοιτοι των πανεπιστημιοποιημένων πλέον ΤΕΙ που ΘΑ διδαχθούν διαφορετικά ή περισσότερα μαθήματα.» Το αναδρομικά ΕΔ δεν είναι ζητούμενο. Η διαφορά των μαθημάτων μέχρι τώρα είναι μικρή. Και δημιουργήθηκε για να μπορεί να προβληθεί ως κώλυμα στην αντιστοίχιση των παλιών πτυχίων. Πέρα από τα ΕΔ –με την έννοια να μπορείς να πας στην πολεοδομία και να έχεις δικαίωμα υπογραφής- υπάρχουν και άλλα. Το προβάδισμα στο δημόσιο. Οι κλειστές θέσεις ειδικών επιστημόνων. Εξηγούμε. Έχεις βασικό μπατσελορ από ΤΕΙ, Μάστερ και διδακτορικό . Δεν θεωρείσαι ειδικός επιστήμονας στο αντικείμενο του διδακτορικού σου γιατί το βασικό πτυχίο σου είναι από ΤΕΙ. Αυτό με βάση προκηρύξεις που βγαίνουν. Φυσικό ίσως να είναι. Εδώ μιλάμε με ανθρώπους που «Ειλικρινά έχουν βαρεθεί …»

 
@Αμάν πια με την ισοτίμηση
08 Μάιος 2019 10:52

Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ έχουν επαγγελματικά δικαιώματα και έχουν και το δικαίωμα να κάνουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά.

Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ όταν λένε "θέλουμε επαγγελματικά δικαιώματα" εννοούν τα "πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα", που έχουν οι πτυχιούχοι πανεπιστημίων ομοειδών κλάδων.

Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ όταν λένε "δεν έχουμε επαγγελματικά δικαιώματα" (εννοώντας το "καθόλου") συνήθως είναι "παλιές ειδικότητες" (και κυρίως οι 4-5 ειδικότητες των μηχανικών ΤΕ), που τούς έχουν αποδοθεί τα επαγγελματικά των υπομηχανικών (και ίσως επιπλέον από τότε και άλλα συμπληρωματικά). Περαιτέρω, αν έχω καταλάβει καλά, στο χώρο των μηχανικών ΤΕ υπάρχουν και ειδικότητες με "πολλά/πλήρη" επαγγελματικά δικαιώματα, π.χ. μηχανικών πληροφορικής ΤΕ, μηχανικών ηλεκτρονικής ΤΕ), ωστόσο η φράση διατυπώνεται νοητικά "γενικόλογα" για όλες τις ειδικότητες μηχανικών ΤΕ (αλλά και όλων των πτυχιούχων ΤΕΙ και από άλλους κλάδους).

Φυσικά υπάρχουν και ειδικότητες/τμήματα είτε σε ΤΕΙ, είτε σε Πανεπιστήμια (συνήθως τα νεότερα με "περίεργους/συνδυαστικούς" τίτλους), που δεν έχουν αποδοθεί επαγγελματικά δικαιώματα (και πρέπει να τους αποδοθούν).

 
Αρθούρος
08 Μάιος 2019 11:23

Προς "πτυχιούχος":Σας παρακαλώ να μην ξαναχρησιμοποιήσετε την έκφραση "Ελλαδιστάν".Η Ελλάδα έγινε "Ελλαδιστάν",χάρη στους εξισωτισμούς που επαγγέλεσθε όλοι εσείς που σημαίνουν την ισοπέδωση πάντα προς τα κάτω, δηλαδή προς εκείνους που σπούδασαν πιό λίγο,που πέρασαν με μικρότερη βαθμολογία,που μπήκαν όλοι μαζί και μερικές φορές από άλλα γνωστικά αντικείμενα,όταν βρήκαν ανοιχτή την τρυπούλα και δεν μπορούν να περιμένουν στην ουρά. Προσοχή,είτε στα ΤΕΙ είτε στα ΑΕΙ,γιά να μην παρεξηγούμαστε.
Σε άλλη συνάφεια πιό πάνω,απόρησες πού τα σκαρφίστηκα όλ' αυτά. Εγώ μελετώ τα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης συνολικά και όλα αυτά που αναφέρω είναι αληθινά και τα χρησιμοποιώ γιά να στηρίξω τα επιχειρήματά μου.Αν εσύ δεν τα γνωρίζεις,οφείλεις να τα μάθεις ή να σεβαστείς την πείρα μεγαλυτέρων σου.
Τώρα,όσο αφορά το νομικό πλαίσιο και το εποικοδόμημα,η Ελλάδα τρέχει πάντα να προσαρμοστεί στις ευρωπαϊκές εξελίξεις,όχι όμως πάντα με το επιθυμητό αποτέλεσμα,με κραυγαλέο παράδειγμα την υιοθέτηση της ελαστικής δικαιοσύνης που δεν είναι ικανή να τιμωρήσει ούτε γάτα.Μεταξύ κατάργησης της θανατικής ποινής και ολικής ατιμωρησίας υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση.Όσο αφορά όμως τις εξελίξεις της βάσης, οικονομία, βιοτεχνία και βιομηχανία, είμαστε όχι απλά τελευταίοι στην Ευρώπη,αλλά ίσως και στον κόσμο(εξ'ού και το τεράστιο εξωτερικό χρέος-πρώτοι στον κόσμο.)
Αν δεν υπάρχει σχέση ουσιαστική μεταξύ βάσης και εποικοδομήματος,δηλαδή μεταξύ οικονομίας και νόμων,τότε το εποικοδόμημα(οι νόμοι)καταρρέει και απλά επικαλούνται όλοι το Σύνταγμα.Στην πραγματικότητα,επειδή όμως δεν έχουν λεφτά,ή εργασία,είναι οι πρώτοι που θα το καταπατήσουν.
Έτσι,κανείς αυτά τα τριάντα χρόνια δεν είπε:Κλείστε τα ΤΕΙ,μην ιδρύετε άλλα, πού θα βρούν δουλειά τόσος κόσμος;Αντίθετα,πολλοί πέρασαν σ'αυτά,στα πέρατα της χώρας και περίμεναν τα επαγγελματικά δικαιώματα. Υπήρχε σιωπηρή συναίνεση μεταξύ γονέων,τέκνων και κράτους που τους έκλεβε τις ψήφους.ωΑυτό το πελατειακό σύστημα, προσπαθείτε να συντηρήσετε,όπως δυστυχώς έκανε και η δική μου η γενιά.

 
Απόστολος
08 Μάιος 2019 12:34

Το όλο θέμα με την ισοτιμία αφορά 2~3 σχολές της ΣΤΕΦ. Κάτι μηχανικούς που θέλουν ενω τελείωσαν ΤΕΙ να έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα Πολυτεχνείου και μάλιστα αναδρομικά μέχρι και τα ΚΑΤΕΕ να έχουν τα ίδια δικαιώματα. Δηλαδή πίσω μέχρι το 1970 !! Και μάλιστα χωρίς αντισταθμιστικά μέτρα. Αυτές οι απαιτήσεις είναι εξωπραγματικές.
Όσον αφορά άλλες σχολές όπως η Πληροφορική, η Διοίκηση επιχειρήσεων κλπ αυτοί απλά θα μεταβούν από ΤΕ σε ΠΕ. Ελάχιστη διαφορά μόνο για τους Δημοσίους Υπαλλήλους και περισσότερο ψυχολογικό το θέμα.
Τέλος οι μοναδικές σχολές όπως φυσιοθεραπευτές, οπτικοί, νοσηλευτές κλπ γιαυτούς δεν θα υπάρχει καμία διαφορά απολύτως.
Την φασαρία την κάνουν λοιπόν οι μηχανικοί (ένα ποσοστό μικρότερο του 30% των ΤΕΙ) .

 
Άκης
08 Μάιος 2019 13:07

Στον ΑΣΕΠ ακόμα ως Υπομηχανικοί είναι οι απόφοιτοι ΤΕΙ για την 2Κ/2019.
ΤΕ Μηχανικών Ειδικότητας Υπομηχανικών Μηχανολόγων...

 
Γιάννης
08 Μάιος 2019 18:48

Βρυζίδη, μαντάρα τα κάνατε και εσύ και ο έτερος με τις κόκκινες γραμμές σας. Οι απόφοιτοι δεν ξεχνούν...

 
@GIORGOS
08 Μάιος 2019 19:28

Εχω βαρεθεί τη συζήτηση για το πως η ζήτηση μιας σχολής ορίζει τη βάση εισαγωγής. Ναι στην περίπτωση που η διαφορά μορίων είναι από 1500-2000 μόρια. ΟΧΙ όταν υπάρχει διαφορά 7-8.000 μορίων. δεν μπορείτε να τα ισοπεδώνετε όλα. Δεν είναι το ίδιο ένα ΤΕΙ με ένα Πολυτεχνείο.

 
ΠΑΔΑ
08 Μάιος 2019 19:30

@ Αρθούρος
Ελλαδιστάν αγαπητέ έγινε η χώρα μας από τους αιφνιδιασμούς των εκάστοτε κυβερνώντων προς τους πολίτες.
Έτσι και στα ΤΕΙ τώρα καταργήθηκαν όλες οι σχολές αιφνιδιάζοντας και αφήνοντας τους πτυχιούχους στο κενό χωρίς διαδικασίες ισοτίμησης.
Αν είχες μελετήσει λίγο πιο σοβαρά το θέμα θα ήξερες ότι τα ΤΕΙ έγιναν ΑΕΙ από το 2001.
Αλλά δυστυχώς είσαι της φιλοσοφίας η κατσίκα του γείτονα, έτσι απλά χωρίς να γνωρίζεις επαρκώς το θέμα.
Σε παρακαλώ να προσέχεις τι και για ποιούς γράφεις διότι η παιδεία δεν είναι χώρος για αμπελοσοφίες αλλά για παραγωγικό διάλογο.

Φιλικά.

 
Thomas Paschalis
08 Μάιος 2019 20:59

@ Αρθούρος
Αφού όπως λες μελετάς τα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης θα έπρεπε να γνωρίζεις πως σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία δεν υπάρχουν ΑΕΙ και ΤΕΙ αλλά σκέτο ΑΕΙ. Αν θες μπορείς να επικαλείσαι τον όρο ΤΕΙ και πανεπιστήμια. Στο επεσήμανα και σε άλλο σχόλιο αλλά δε λες να το εμπεδώσεις.

 
Νικολαος Κ
09 Μάιος 2019 04:40

Αγαπητε κ.Βριζιδη.Πραγματι με δικη σσς προσπαθεια σε συνεργασια με την τοτε διοικηση κ. Μπρατακου συνενοσατε τα δυο Τει Αθηνας και Πειραια ομως και δικη σας ευθυνη η καταργηση εξαιρετικων τμηματων μονο ομως του Τει Αθηνας οπως π.χ Ενεργειακης Τεχνικης απαραδεκτο στη σημερινη εποχη.Πραγματι με δικη σας προσπαθεια και σε συνεργασια με την τοτε διοικηση κ.Μπρατακου υπηρξατε μοναδικος αντιπροεδρος της δεκαπενταμελους Διοικουσας Επιτροπης με απειρες αρμοδιοτητες δημοσιευμενες και σε ΦΕΚ χωρις εκπροσωπηση του Τει Αθηνας που αν και σε μεγεθος ηταν τετραπλασιο απο το Τει Πειραια και θα επρεπε να εχει τουλαχιστον τρεις αντιπροεδρους με δικη σας παρεμβαση δεν ειχε κανεναν. Πραγματι ηταν δικη σας επιτυχια και της τοτε διοικησης του κ.Μπρατακου η διαλυση του μεγαλυτερου Τει της χωρας το οποιο ειχε αριστη εξωτερικη αξιολογηση σε σχεση με το Τει Πειραια.Πραγματι μπορω να αναφερω απειρα παραδειγματα της προσπαθειας να μας σωσετε. Ομως σα παρακαλω δεν χρειαζομαστε νεους σωτηρες σε συνεργασια με την τοτε διοικηση του κ.Μπρατακου

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
09 Μάιος 2019 11:16

@ Νικολαος Κ
Ειλικρινά αδυνατώ να κατανοήσω πως ο κ. Βρυζίδης διέλυσε το ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ όπως λέτε. Το ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ μαζί με το ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ δημιούργησαν αυτόνομο Πανεπιστήμιο. Αν είχαν καταφέρει να επιλύσουν και το ζήτημα με τους απόφοιτους θα ήταν μία απολύτως θετική εξέλιξη. Ελπίζουμε ότι θα γίνει και αυτό. Τι πιστεύετε ότι θα είχε συμβεί στο ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ αν δεν είχε υπάρξει αυτή η πρωτοβουλία; Θεωρείτε ότι θα ήταν σε καλύτερη θέση σήμερα;

 
"πτυχιούχος"
10 Μάιος 2019 18:04

@ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Καμία σχέση το ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά με το ΠΑΔΑ.

Τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά ήταν ήδη ΑΕΙ όπως όλα τα ΤΕΙ. Και αν δεν υπαναχωρούσαν και αυτά και τα άλλα ΤΕΙ στις οδηγίες της κυβέρνησης, θα διεκδικούσαν επαξίως την συνέχειά τους και την πραγματική μετεξέλιξή τους σε Πανεπιστημία Εφαρμοσμένων Επιστημών και θα έμπαιναν στο πανεπιστημιακό τομέα και τέλος.

Αυτό που κατάφεραν σήμερα τα ΤΕΙ είναι να υπαναχωρήσουν σε όλα τα αιτήματα του ΤΕΕ και των άλλων επιμελητηρίων και να αφήσουν περισσότερα ακόμη προβλήματα πίσω τους για τους αποφοίτους και τους φοιτητές.

Δέχτηκαν το gecomaster ως προϋπόθεση οτι θα λύνονταν τα προβλήματα με τους αποφοίτους και τα επαγγελματικά, και τελικά δεν έχει γίνει τίποτα και ούτε θα γίνει. Και τα πράγματα έγιναν και χειρότερα.

Οπότε, ναι ήταν λάθος τους. Γιατί έγινε κάτι που αμαύρωσε το παρελθόν των Ιδρυμάτων και τους αποφοίτους. Αν διαβάσεις τον νόμο του ΠΑΔΑ θα το διαπιστώσεις. ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά καταργήθηκαν αναδρομικά ακόμα και από τον ιδρυτικό νόμο τους.

Και στην ουσία η κυβέρνηση πήρε τα κτήρια και ίδρυσε ένα πανεπιστήμια .

Ας περιμένουν οι απόφοιτοι αντιστοίχιση.
Θα περιμένουν πολύ......

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean