Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Το ΑΠΘ στις νέες προκλήσεις της Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας

Δημοσίευση: 16/05/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Π. Πρίνος
Καθηγητής Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών , ΑΠΘ
Υποψήφιος Αντιπρύτανης

Η αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα από τον Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, με τις συνέργειες και ενοποιήσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, τη δημιουργία νέων Τμημάτων, καθώς και συνεργασιών με Ερευνητικά Κέντρα ανά Περιφέρεια, δημιουργεί νέες ακαδημαϊκές προκλήσεις. Δημιουργούνται μεγαλύτερα Ιδρύματα και Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα εντός των Ιδρυμάτων με αναβαθμισμένη παρουσία στον ελληνικό και διεθνή χώρο.

Στη νέα αυτή κατάσταση το ΑΠΘ οφείλει να αναδείξει τον ηγετικό του ρόλο αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για συνεργασίες με άλλα Ιδρύματα. Το ΑΠΘ επιβάλλεται να επιδιώξει τη συμμετοχή του σε δίκτυα Πανεπιστημίων από Βαλκανικές και Ευρωπαϊκές χώρες. Η δημιουργία Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων με κοινά προγράμματα σπουδών και απονομή κοινού πτυχίου αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για την εξωστρέφεια του ΑΠΘ και τη διεθνή προβολή του. Προς την κατεύθυνση αυτή η συμμετοχή του ΑΠΘ σε ακαδημαϊκό δίκτυο μαζί με άλλα  Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια αποτελεί ένα πρώτο πολύ θετικό και ελπιδοφόρο βήμα.

Ομοίως, θα στηρίξουμε και ενδυναμώσουμε τις ήδη υπάρχουσες συμφωνίες συνεργασίας του ΑΠΘ με αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ασίας, με στόχο την κινητικότητα των φοιτητών, του προσωπικού και την υποστήριξη κοινών εκπαιδευτικών και ερευνητικών προγραμμάτων. Μία τέτοια σημαντική συμφωνία είναι αυτή μεταξύ Τμημάτων της Πολυτεχνικής Σχολής και του Πανεπιστημίου Texas A&M των ΗΠΑ  με ανταλλαγή φοιτητών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

Είναι αδιαμφησβήτητο γεγονός ότι το Πανεπιστήμιο μας προσφέρει υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και έρευνα σε ένα ποιοτικό και ασφαλές ακαδημαϊκό περιβάλλον, προσβάσιμο σε όλους, ενώ ταυτόχρονα συνεισφέρει στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της πόλης και της χώρας.

Ένα μεγάλο και ισχυρό ΑΠΘ, με ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών πεδίων, υψηλής ποιότητας επιστημονικό και ερευνητικό δυναμικό όλων των κατηγοριών (ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ), έμπειρο και ικανό διοικητικό προσωπικό, οργανωμένη και αποτελεσματική Επιτροπή Ερευνών, αποτελούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για τη διεκδίκηση ανταγωνιστικών ερευνητικών προγραμμάτων και διεθνή αναγνώριση. Παράλληλα, θα συνεχίσουμε να απαιτούμε από την Πολιτεία για το ΑΠΘ την αύξηση της χρηματοδότησης για εκπαίδευση και έρευνα, καθώς και νέες θέσεις προσωπικού, πέραν όσων συνταξιοδοτούνται την 30/9/2019, για την αντιμετώπιση των μεγάλων λειτουργικών αναγκών του.

Η δημιουργία Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων και η ίδρυση Ινστιτούτων με διεπιστημονικό χαρακτήρα θα συνεισφέρουν στην περαιτέρω ενίσχυση των ερευνητικών μονάδων του ΑΠΘ και στις ευέλικτες συνεργασίες με διάφορους φορείς. Με γνώμονα το γεγονός ότι το 2018 οι χρηματοδοτήσεις ερευνητικών προτάσεων από προγράμματα ΕΣΠΑ 2014-2020, Ευρωπαϊκά Προγράμματα και προγράμματα του ΕΛΙΔΕΚ έφτασαν τα 59.2 Εκατομμύρια Ευρώ (αύξηση 41 % σε σχέση με το 2017), θα συνεχίσουμε δυναμικά να διεκδικούμε καινοτομία και πόρους για την έρευνα.  

Στο νέο ακαδημαϊκό χάρτη θεωρείται επιπρόσθετα αναγκαίο, για το σύνολο των ακαδημαϊκών αναγκών:

•    να αλλάξει το ισχύον σύστημα των μετεγγραφών των φοιτητών, που έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση των φοιτητών στα μεγάλα κεντρικά Πανεπιστήμια όπως στο ΑΠΘ, και τη σημαντική μείωση στα μικρά περιφερειακά πανεπιστήμια.
•    να εφαρμοσθεί ένα ενιαίο σύστημα αξιολόγησης όλων των ΑΕΙ με ακαδημαϊκά κριτήρια και  μείωση της γραφειοκρατίας και να επανεξεταστεί ο ρόλος και η δομή της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).
•    να γίνουν ρυθμίσεις που θα εξαιρούν την έρευνα από την γραφειοκρατία και τη δημοσιονομική αυστηρότητα με σκοπό τη διευκόλυνση στην διαχείριση των ερευνητικών έργων και στην αξιοποίηση των ερευνητικών πόρων.

Ετικέτες: 
Π. Πρίνος

Σχόλια (1)

 
Κωστας
16 Μάιος 2019 11:47

Εσεις τι προβλημα εχετε με τις μετεγγραφες των παιδιων?Ας αυξηθουν τα κτιρια στις μεγαλες πολεις,οι καθηγητες δεν ξερω...Δεν καταλαβαινω γτ θα πρεπει τα περιφερειακα πανεπιστημια να βασιζουν την υπαρξη τους στα παιδια μενουν αλλου.Αν πρεπει να αλλαξει κατι αυτο ειναι το να περνανε τα παιδια στις πολεις οπου κατοικουν η στις πλησιεστερες πολεις στην κατοικιες τους η ακομη να μοριοδοτουνται παραπανω.Γτ να ειναι ευκολη η μετεγγραφη Ιωαννινα-Ηρακλειο ενω Αθηνα-Ιωαννινα να ειναι απαγορευτικο??

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean