Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ στα Ομογενειακά σχολεία της Κωνσταντινούπολης

Δημοσίευση: 23/05/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νικηφόρος Κωνσταντίνου
πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Στα πλαίσια μιας ιδιωτικής επίσκεψης «ξέκλεψα» από τον προσωπικό μου χρόνο και επισκέφτηκα τα 2 από τα 3 σχολεία των Ρωμιών της Πόλης. Το Ζάππειο και το Ζωγράφειο. Καθώς ο χρόνος μου ήταν περιορισμένος άφησα την Μεγάλη του Γένους Σχολή για μια επόμενη επίσκεψη με όλη την Ομοσπονδία.

Συναντήθηκα με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης στην Κωνσταντινούπολη, με τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων μας.

Συνομιλώντας με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης κ. Σταύρο Γιωλτζόγλου μου εξέφρασε την επιθυμία να υπάρξει μία ολοκληρωμένη συνεργασία της ομοσπονδίας μας και ένας συντονισμός για να γίνουν κοινές δράσεις Δημόσιων Ελληνικών σχολείων με τα σχολεία των Ρωμιών της Πόλης αλλά και άλλων Δημόσιων Τούρκικων σχολείων. Συμφώνησα ότι θα μπορούσε να υπάρξει μια τέτοια συνεργασία και θα ήταν καλό να την ξεκινήσουμε.

Συζητώντας με τους 2 Διευθυντές του Ζαππείου κ. Ευαγγελία Καναρύα του Δημοτικού και κ. Αντώνιο Ηλιάδη του Γυμνασίου & Λυκείου μου ανέφεραν ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία αύξηση του μαθητικού δυναμικού των Ομογενειακών σχολείων της Κωνσταντινούπολης. Οι μαθήτριες και οι μαθητές των σχολείων αυτών είναι παιδιά των Ρωμιών της Πόλης, Ελλαδιτών υπαλλήλων και εκπαιδευτικών, αλλά και Ορθόδοξων Χριστιανών από την περιοχή της Αντιόχειας.

Στη συζήτηση που είχα με τους εκπαιδευτικούς του Ζαππείου μου ανέφεραν ότι στα Τούρκικα γίνονται τα μαθήματα της Ιστορίας, της Γεωγραφίας, της Κοινωνιολογίας και της Γλώσσας και στα Ελληνικά όλα τα υπόλοιπα.

Επισκεπτόμενος και το Ζωγράφειο Ομογενειακό σχολείο αφού ξεναγήθηκα στις αίθουσες και τα σύγχρονα εργαστήρια συνομίλησα με το σύλλογο διδασκόντων αλλά και τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Κωνσταντινούπολης κ. Διαμαντή Κομβόπουλο. Η συζήτηση κινήθηκε στα θέματα των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία αυτά αλλά και σε ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά ζητήματα που τους απασχολούσαν.

Αυτό που μου έκανε εντύπωση στη συζήτηση κυρίως με τους Διευθυντές των Σχολείων και με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης ήταν η αναφορά σε 2 ζητήματα, που μας κάνουν να ζηλεύουμε για τη γείτονα χώρα μας:

-    Όλη η επικοινωνία του σχολείου με τις διοικητικές αρχές του Υπουργείου Παιδείας της Τουρκίας γίνεται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά. Καμία αποστολή έντυπου εγγράφου. Μου ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι έχουν πετάξει εδώ και κάποια χρόνια ακόμα και τις συσκευές του ΦΑΞ!
-    Σχεδιάζεται τώρα μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση η οποία θα ξεκινήσει το 2020 από το Δημοτικό και θα φτάσει μέχρι το 2024 στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. Αλλαγές που σχεδιάζονται και προχωρούν βήμα βήμα από βαθμίδα σε βαθμίδα και από τάξη σε τάξη.

Αποχώρησα από τα σχολεία αυτά με μια ικανοποίηση για το σπουδαίο έργο που επιτελούν αλλά και μια νοσταλγία για τα χρόνια που η ομογένεια μας στην Κωνσταντινούπολη ανθούσε, οι αίθουσες και οι διάδρομοι των σχολείων ήταν γεμάτοι μαθητές και οι φωνές των παιδιών μας αντηχούσαν παντού.

Έφυγα με την υπόσχεση να επιστρέψει η Ομοσπονδία μαζί με εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα για να επισκεφτούμε σχολεία και εκπαιδευτικούς της Πόλης και όχι μόνο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean