Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη (Γ Λυκείου) στο ΟΡΘΟ για το έτος 2019-2020

Η ΝΔ θα εφαρμόσει για τους μαθητές της Γ Λυκείου το νέο σύστημα του Κ. Γαβρόγλου- 30 ερωτήσεις απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
Δημοσίευση: 30/05/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανακοινώθηκε σήμερα απ το υπουργείο Παιδείας εκ νέου, διορθωμένη, η   διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Γ΄ ημερησίου και Γ΄ (τριετούς) - Δ΄ (τετραετούς) εσπερινού ΓΕΛ για το έτος 2019- 2020, μετά από τις σχετικές εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χθες  επίσημα την ύλη , αλλά λόγω λαθών έγινε νέα επεξεργασία και ανακοινώθηκε εκ νεόυ σήμερα διορθωμενη, η οποία έχει ως εξής:

Πατήστε παρακάτω για να ανοίξετε  την ύλη του αντίτοιχου μαθήματος: 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΦΥΣΙΚΗ

ΧΗΜΕΙΑ

Ο υπουργός Παιδείας Γαβρόγλου δήλωσε:

«Ανακοινώνουμε σήμερα, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, την εξεταστέα ύλη για την Γ’ Λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020. Για να υπάρξει μία ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα, το σύνολο της ύλης συμπεριλαμβάνεται στα ήδη υπάρχοντα βιβλία, ώστε να μπορεί να διδαχθεί με άνεση από τους εκπαιδευτικούς και να εμπεδωθεί αποτελεσματικά από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Όπως έχουμε ήδη δηλώσει, υπάρχει μία λελογισμένη αύξηση της ύλης σε ορισμένα μόνον μαθήματα ενώ στα υπόλοιπα η ύλη μένει ως έχει, και θα παρακαλούσα, για το όφελος των παιδιών, να μην υπάρχουν αποπροσανατολιστικές συζητήσεις γύρω από το συγκεκριμένο θέμα. Εισάγεται νέα αντίληψη στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας που ευνοεί την κατανόηση αντί της αποστήθισης. Η εξεταστέα ύλη ακολουθεί τη λογική και τη δομή της Γ’ Λυκείου, όπου τα τρία μαθήματα του κάθε επιστημονικού πεδίου θα διδάσκονται για 6 ώρες την εβδομάδα -μαζί με τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία- μάθημα υποχρεωτικό για όλα τα πεδία. Η εξεταστέα ύλη που μόλις ανακοινώθηκε είναι ένα πρώτο και σημαντικό βήμα ώστε να αρχίσει βαθμιαία να εδραιώνεται η αντίληψη ότι τα παιδιά μπορούν να προετοιμάζονται με επιτυχία για τα πανεπιστήμια, επενδύοντας αποκλειστικά στη σχολική διδασκαλία».

Τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία εάν γίνει Κυβέρνηση

Στο ερώτημα εάν η Νέα Δημοκρατία θα είναι η επόμενη Κυβέρνηση τι θα κάνει  με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή το esos επικοινώνησε με ανώτατη πηγή του κόμματος.

Η απάντηση που λάβαμε είναι ότι η Νέα Δημοκρατία,παρότι διαφωνεί με το νέο σύστημα το οποίο και καταψήφισε στη Βουλή,  για να μην προκληθεί  αναστάτωση στους μαθητές της Γ  Λυκείου  ειδικά γι αυτό το έτος 2019-20 θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα του Κ. Γαβρόγλου.

Τριάντα  ερωτήσεις απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ- Τι θα ισχύσει για την αξιολόγηση μαθητών Γενικών Λυκείων

Το esos ετοίμασε 28 ερωτήσεις απαντήσεις,σχετικά με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ,  προκειμένου να διευκολύνει τους μαθητές  Λυκείων.

1.  Ποιο θα είναι το ωρολόγιο πρόγραμμα για την Α ́ Τάξη και   Β ́ Τάξη Γενικού Λυκείου

Από το σχολικό έτος 2020-2021  Α ́ Τάξη και η Β ́ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελούν τάξεις αποκλειστικά γενικής παιδείας, στις οποίες εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά.

2. Για τη Γ Λυκείου;

Από το σχολικό έτος 2019-2020 θα ισχύσουν τα  εξής:

Η Γ ́ Τάξη Γενικού Λυκείου έχει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού τριάντα δύο (32) συνολι- κά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά.

Τα μαθήματα προσανατολισμού χω- ρίζονται σε τέσσερεις Ομάδες (Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού): Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών, Σπουδών Υγείας και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

3. Πότε θα ισχύσει για πρώτη φορά το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ;

Το νέο σύστημα θα ισχύσει το 2020, δηλαδή θα το “εγκαινιάσουν” οι σημερινοί μαθητές της Β Λυκείου και τα ΑΕΙ για  το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, θα δεχθούν πρωτοετείς φοιτητές με το νέο σύστημα.

4. Τι θα ισχύσει για τους αποφοίτους των Εσπερινών ΓΕΛ;

Οι απόφοιτοι εσπερινού ΓΕ.Λ. εισάγονται, κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης, σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων, το οποίο ορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας,

5. Τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης παραμένουν σταθερά ή μεταβάλλονται;

Τα ΤΕΠ και τα ΤΠΠΕ μεταβάλλονται κάθε ακαδημαϊκό έτος ανάλογα με τις δηλώσεις των υποψηφίων και προκύπτουν κάθε φορά.

6. Πότε οι μαθητές κάνουν τη δήλωση προτίμησης Τμημάτων;

Οι μαθητές της Β ́ Τάξης ΓΕ.Λ. που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι τις 30 Ιουνίου κάθε έτους συμπληρώνουν Α ́ δήλωση προτίμησης με περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να εισαχθούν.

7. Η προθεσμία υποβολής της δήλωσης και ο αριθμός προτιμήσεων ορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας.

Αν το σύνολο των προτιμήσεων των υποψήφιων μαθητών για ένα Τμήμα είναι μικρότερο ή ίσο με τις διαθέσιμες θέσεις του Τμήματος αυτού για τη συγκεκριμένη κατηγορία υποψηφίων, ημερήσιων και εσπερινών ΓΕ.Λ., το Τμήμα αυτό ορίζεται για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά ως «Τμήμα με θέσεις ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ) για την οικεία κατηγορία υποψηφίων και οι θέσεις που έχουν δηλωθεί δεσμεύονται προσωρινά. Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις που διεκδικούν οι υποψήφιοι της συγκεκριμένης κατηγορίας, είναι «Τμήματα πρόσβασης με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ) για την οικεία κατηγορία υποψηφίων.

8. Οι μαθητές που  δεν υποβάλουν την Α ́ Δήλωση ;

Όσοι μαθητές δεν υποβάλουν την Α ́ Δήλωση προτίμησης χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με ή χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησής τους από το Λύκειο.

9. Φέτος πότε θα γίνει η Α' δήλωση;

Η Α ́ δήλωση προτίμησης ειδικά για φέτος  , δεν υποβάλλεται έως τις 30 Ιουνίου, αλλά έως τις 31 Οκτωβρίου 2019 από τους μαθητές της Γ ́ Τάξης ΓΕ.Λ.,

10. Αν ο μαθητής αλλάξει την ομάδα προσανατολισμού που έχει δηλώσει;

Αν ο μαθητής αλλάξει την ομάδα προσανατολισμού που έχει δηλώσει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στις κείμενες διατάξεις, χάνει τη δυνατότητα πρόσβασης στα ΤΕΠ που προέκυψαν, σύμφωνα με την Α ́ Δήλωση προτίμησης που υπέβαλε και τα οποία δεν αντιστοιχούν στην νέα ομάδα προσανατολισμού.

11. Για ποια τμήματα θα ισχύσουν οι Πανελλαδικές;

 Για τους μαθητές, στις Α ́ Δηλώσεις προτίμησης των οποίων δεν έχουν προκύψει ΤΕΠ, η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.

12. Πότε γίνεται η οριστική δήλωση προτίμησης τμημάτων;

Οι μαθητές στις Α ́ Δηλώσεις προτίμησης των οποίων έχει προκύψει τουλάχιστον ένα ΤΕΠ, τον Φεβρουάριο της Γ ́ Λυκείου δηλώνουν οριστικά και αμετάκλητα αν θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν επιθυμούν να εισαχθούν σε ΤΕΠ το οποίο είχαν συμπεριλάβει στην αρχική Δήλωση Α ́.

Αν ο μαθητής επιλέξει ένα από τα Τμήματα που είχε συμπεριλάβει στην αρχική Δήλωση Α ́ και χαρακτηρίστηκε ΤΕΠ, εισάγεται στο Τμήμα αυτό με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ ́ Λυκείου και με την επιφύλαξη της εξέτασης σε τυχόν απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες.

13. Τι θα γίνει με τις θέσεις των ΤΕΠ που δεν επιλέγονται τελικά τον Φεβρουάριο;

 Οι θέσεις των ΤΕΠ που δεν επιλέγονται τελικά τον Φεβρουάριο της Γ ́ Λυκείου αποδεσμεύονται και προστίθενται στις θέσεις που διεκδικούν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων για τα Τμήματα αυτά.

Το ίδιο συμβαίνει και αν ο μαθητής δεν επιτύχει στις πρώτες επαναληπτικές απολυτήριες εξετάσεις ή δεν λάβει βαθμολογία ανώτερη της βάσης σε απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή δεν συμμετάσχει στην πρακτική δοκιμασία.

14. Το Μηχανογραφικό;

 Οι μαθητές της Γ ́ Λυκείου που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και την γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης, συμπληρώνουν το μηχανογραφικό.

Σε αυτό επιλέγουν όσα Τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση, ανεξάρτητα από τις επιλογές τους στην αρχική Α ́ Δήλωση προτίμησης.

15.Μέσω Πανελλαδικών ποιες βαθμολογίες θα προσμετρήσουν;

Για την εισαγωγή μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ισχύουν τα εξής:

Προσμετράται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου,   και σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ ́ Τάξης ΓΕ.Λ..

16. Αυτό θα ισχύσει και την πρώτη φορά εφαρμογής του νέου συστήματος;

Οχι κατ’ εξαίρεση,  κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, δηλαδή του χρόνου που οι σημερινοί μαθητές  της Β Λυκείου θα “εγκαινιάσουν” το νέο σύστημα γι αυτούς θα  υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων,

17. Η βαθμολογία στα Ειδικά Μαθήματα;

 Στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σε αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά.

Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής.

Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στην βαθμολογία, όπως έχει υπολογιστεί , η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή,

18. Τι γίνεται αν με το σύνολο της βαθμολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες Σχολές;

Αν με το σύνολο της βαθμολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μία σχολές ή τμήματα εισάγεται τελικά μόνο σε εκείνη τη σχολή ή τμήμα που προσδιόρισε στο μηχανογραφικό του με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες, σχολές ή τμήματα που έχει δηλώσει.

19. Ποια επιστημονικά πεδία θα έχουμε με το νέο σύστημα;

Τα Τμήματα των Ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατατάσσονται  σε τέσσερα επιστημονικά πεδία:

  • 1ο επιστημονικό πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες.
  • 2ο επιστημονικό πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.
  • 3ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες υγείας και ζωής.
  • 4ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής.

20. Πως γίνεται η πρόσβαση των υποψηφίων  σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο;

Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής, ως εξής:

αα) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του πρώτου (1ου) Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και η Κοινωνιολογία.

ββ) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του δεύτερου (2ου) επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και τα Μαθηματικά.

γγ) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών υγείας έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του τρίτου (3ου) επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία.

δδ) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις σχολές και τα τμήματα του τέταρτου (4ου) επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.»

21. Τι θα ισχύσει για τους αποφοίτους Λυκείου των παλαιότερων ετών ;

1. Οι κάτοχοι απολυτηρίου οποιουδήποτε τύπου Λυκείου ή ισότιμου απολυτηρίου άλλου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιθυμούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγιγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού, στις Σχολές των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων για τα ακαδημαϊκά έτη που έπονται του έτους της αποφοίτησής τους από το Λύκειο μπορούν:

α) είτε, εφόσον έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ. ή ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., να μετέχουν για την εισαγωγή τους σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) των θέσεων εισακτέων κάθε Τμήματος, Σχολής ή Εισαγωγικής Κατεύθυνσης, χωρίς νέα εξέταση, με την υποβολή μηχανογραφικού, με βάση την τελευταία συνολική βαθμολογία τους για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το δικαίωμα αυτό:

αα) δεν αφορά τους υποψηφίους που συμμετείχαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, διεκδικώντας θέσεις επιπλέον του αριθμού ει- σακτέων και ββ) μπορεί να ασκηθεί το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος του έτους τελευταίας εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο ποσοστό του δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού εισακτέων κατανέμονται σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις το αμέσως προηγούμενο έτος και σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις δύο (2) έτη πριν από το έτος υποβολής μηχανογραφικού χωρίς νέα εξέταση, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο και με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων για την εισαγωγή σε Σχολές ή Τμήματα .

Με κοινή απόφαση του Υ- πουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, καθώς και των συναρμόδιων Υπουργών, όπου απαιτείται, καθορίζονται τα ειδικότερα ποσοστά επί του αριθμού των ει- σακτέων ανά κατηγορία ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.. Θέσεις του παραπάνω ποσοστού που δεν καλύπτονται μεταφέρονται στις θέσεις των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ.,

β) είτε να συμμετέχουν, όποιο έτος επιθυμούν, στις πανελλαδικές εξετάσεις με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους αποφοίτους του ημερήσιου ΓΕ.Λ.,

γ) είτε, για τους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ, καθώς και τους κατόχους ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου, και για τους αποφοίτους εσπερινών ΓΕ.Λ., να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ειδικό ποσοστό, με τους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για την κατηγορία τους.

Οι απόφοιτοι προηγουμένων ετών που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και την γνωστοποίηση των βαθμών της τελι- κής τους επίδοσης, συμπληρώνουν μηχανογραφικό, όπου επιλέγουν όσα Τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση.

22. Οι απόφοιτοι παλαιότερων ετών  μπορούν  να έχουν πρόσβαση στα Τμήματα χωρίς Πανελλαδικές;

Όχι δεν έχουν δικαίωμα εισαγωγής σε Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης.

23. Τι θα ισχύσει για την  αξιολόγηση  των μαθητών;

«Γενικός Μέσος Όρος»: ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.), για όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου, προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.

«Ομάδα Α ́»: περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

 «Ομάδα Β ́»: περιλαμβάνει τα μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

24. Πως προκύπτει η προφορική βαθμολογία τετραμήνων;

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,

δ) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες
και στις ωριαίες.

 25. Τι σημαίνει ολιγόλεπτες εξετάσεις;

Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν πέντε (5) έως δεκαπέντε (15) λεπτά, αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και συμπληρώνουν την αξιολόγηση μέσω προφορικών διαδικασιών.

Γίνονται χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων ερωτήσεων, οι οποίες διατυπώνονται από τον διδάσκοντα. Ο αριθμός των ολιγόλεπτων γραπτών δοκιμασιών επαφίεται στην κρίση του διδάσκοντος.

26. Πότε θα γίνονται οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες;

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα, καλύπτουν περιορισμένης έκτασης ενότητα και γίνονται ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών στο τελευταίο μάθημα της ενότητας.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτε- ρου τετραμήνου, με εξαίρεση τα μαθήματα Φυσική Αγω- γή και Ερευνητικές Δημιουργικές δραστηριότητες στα οποία δεν διενεργείται καμία γραπτή δοκιμασία. Αν για λόγους αντικειμενικούς, δεν καταστεί εφικτό να πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαίες γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

27. Πότε ο καθηγητής δεν καταθέτει προφορική  βαθμολογία σε ένα μάθημα;

Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.

Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.

28. Τι γίνεται όταν   δεν υπάρχει προφορικός βαθμός   τετραμήνου ;

Ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.

29. Πως προκύπτει ο βαθμός της  ετήσιας επίδοσης του μαθητή  κατά μάθημα;

1. α) Για τις Α ́ και Β ́ τάξεις του Γενικού Λυκείου ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα γραπτώς εξεταζόμενο είναι ο μέσος όρος του ετήσιου προφορικού βαθμού με τον αντίστοιχο βαθμό των γραπτών εξετάσεων και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου. Για τη Γ ́ τάξη Γενικού Λυκείου ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα γραπτώς εξεταζόμενο είναι το άθροισμα του ετήσιου προφορικού βαθμού σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) και του βαθμού των γραπτών εξετάσεων σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

β) Για το σχολικό έτος 2018-2019 ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για τη Γ ́ τάξη Γενικού Λυκείου υπολογίζεται ως εξής:Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα γραπτώς εξεταζόμενο είναι ο μέσος όρος του ετήσιου προφορικού βαθμού με τον αντίστοιχο βαθμό των γρα- πτών εξετάσεων και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου. .

2. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης στα μαθήματα που αποτελούν κλάδους είναι ο μέσος όρος των βαθμών των μαθημάτων-κλάδων και γράφεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

3. Για τα μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτώς, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) τετραμήνων.

4. Αν λείπει ένας από τους δύο (2) τετραμηνιαίους βαθμούς, ως προφορικός μέσος όρος τετραμήνου λογίζεται ο βαθμός για το άλλο τετράμηνο.

5. Αν, για οποιονδήποτε λόγο, δεν κατατεθεί βαθμολγία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση του μαθητή κριθεί επαρκής, διενεργείται ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β ́ τετραμήνου το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β ́ τετραμήνου. Την εξέταση διενεργεί τριμελής επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχο- λείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ως Πρόεδρος και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών αποτελεί τον ετήσιο προφορικό βαθμό του μαθήματος και δίνεται με προσέγγιση δεκάτου.

6. Για τους μαθητές που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής ή απόλυσης,   και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Ιουνίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Το ίδιο ισχύει και για την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου για τους μαθητές της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης.

30. Ποιος είναι ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης (Γενικός Μέσος Όρος, Γ.Μ.Ο.);

1. Ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) για όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου και προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένων όλων των μαθημάτων επιλογής που διδάχθηκαν. Εξαιρείται ο βαθμός στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ο οποίος δεν συνυπολογίζεται για την εξαγωγή του Γ.Μ.Ο..

2. Για την εξαγωγή του Γ.Μ.Ο. για τους μαθητές της Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου που διδάχτηκαν και δεύτερο μάθημα επιλογής, υπολογίζεται ο βαθμός και των δύο (2) μαθημάτων.

3. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών στο μάθη- μα της Φυσικής Αγωγής αναγράφεται στο Απολυτήριό τους ή στο οικείο αποδεικτικό, καθώς και στα υπηρεσιακά βιβλία.

Προαγωγή, απόλυση και απόρριψη μαθητών

1. Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

2. Οι μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.  9,5, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́, οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β ́, οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι μαθητές, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

3. α) Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.9,5, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β ́ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

β) Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. 9,5 παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου,  για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

Οι μαθητές, που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, έχουν τις εξής δυνατότητες:

αα. να επαναλάβουν τη φοίτηση στη Γ ́ τάξη Γενικού Λυκείου,

ββ. να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα «Φυσική Αγωγή».

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.

γ) Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος προφορικός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

δ) Οι γραπτές εξετάσεις διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων. Οι μαθητές εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους υπόλοιπους μαθητές που φοιτούν στη Γ ́ τάξη Γενικού Λυκείου το συγκεκριμένο σχολικό έτος. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο γραπτός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Ο μέσος όρος της προφορικής και της γραπτής εξέτασης είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής. Τα θέματα της προφορικής εξέτασης είναι διαφορετικά από ε- κείνα της γραπτής εξέτασης.

ε) Για τα μαθήματα της Ομάδας Β ́ οι εξετάσεις είναι προφορικές και διεξάγονται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής ως πρόεδρος και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Ετικέτες: 
Εξεταστέα ύλη

Σχόλια (107)

 
ΠΕ86
30 Μάιος 2019 14:54

Η ΝΔ θα εφαρμόσει το σύστημα Γαβρόγλου, παρά το γεγονός ότι διαφωνεί και παρά το γεγονός ότι αυτό είναι μία εξέλιξη του Νέου Λυκείου του Αρβανιτόπουλου, το οποίο δεν εφάρμοσε ο Λοβέρδος που ήταν ο επόμενος υπουργός της κυβέρνησης ΝΔ.

Η ΝΔ εφάρμοσε μόνο το κομμάτι των περικοπών ωρών και ποτέ δεν εφάρμοσε τα 6ωρα των ΟΠ της Γ' τάξης (τα οποία έφερε ουσιαστικά ο Γαβρόγλου)

 
Eva
30 Μάιος 2019 15:08

Λυπάμαι πολύ που θα το εφαρμόσει!
Λογοτεχνία ΟΛΟΙ!
Αυξάνεται η ύλη και τα φροντιστήρια αυξάνουν τις ώρες και οι μαθητές τρέχουν....
Βιβλία κοινωνιολογίας δεν υπάρχουν!
Λύσεις τις τελευταίας στιγμής. Ποιος νοιάζεται;

 
Ελβετία
30 Μάιος 2019 15:12

ουτε στην Ελβετία δεν γνωρίζουν τοσο έγκαιρα την εξεταστέα ύλη...

 
χαχαχα
30 Μάιος 2019 15:20

αυτό είναι υπουργείο : καθαρά , ξάστερα , προετοιμασί, ταχύτητα, συνέπεια, σοβαρότητα (μη βιάζεστε , μωρέ). και γκρινιάζουμε και από πάνω. οργασμός εργασιών στο Μαρούσι.

 
νεο συστημα
30 Μάιος 2019 15:22

πιο μεγαλη αναστατωση στους γονεις φερνει το συστηνα Γαβρόγλου
το οποιο θα τρεχετε και δε θα φτανετε για να υλοποιησετε λογω της ελλιπους προετοιμασιας του

 
Andrew
30 Μάιος 2019 15:42

Με μία μικρή παρέμβαση, να μην εξετάζεται η Λογοτεχνία πανελλαδικά, το σύστημα είναι μια χαρά και ίδιο με το παλιό. Η μόνη διαφορά είναι η Κοινωνιολογία.
Αν εξεταστεί και η Λογοτεχνία, πέρα από το χάος στη βαθμολόγηση, θα διπλασιαστούν οι ώρες στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα.

 
Ελενα
30 Μάιος 2019 17:03

Διπλάσιες ώρες φροντιστηρίων ή ιδιαιτέρων μαθημάτων....η λογοτεχνία είναι ένα επιπλέον μάθημα...

 
Νικόλας
30 Μάιος 2019 17:17

Θα το εφαρμόσει και μετά το 2020: απλά θα επαναφέρει τα Λατινικά, θα καταργήσει την ελεύθερη πρόσβαση σε κάποιες σχολές, θα αυξήσει τον αριθμό προτιμήσεων και θα βάλει κάποια βάση.

 
ΟΧΙ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
30 Μάιος 2019 18:09

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ. Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ Κ ΩΣ ΤΕΧΝΗ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΕ ΚΑΛΟΥΠΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ. ΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟΣΟΥΣ Κ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΝ ΑΚΟΜΑ Κ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ. ΤΕΛΙΚΑ Ω! ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗΣ. ΑΡΑΓΕ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΞΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ; ΜΟΝΟ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΒΙΩΣΑΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; (ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ, ΠΟΛΛΕΣ Κ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ ΣΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ). ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΥΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ; ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ;

 
Γονέας μαθητη Β λυκειου
30 Μάιος 2019 18:40

Τουλάχιστον ξερουμε πια, οτι πάμε με το νέο συστημα στην Γ λυκειου. Γιατι η αμφιβολία και η ασάφεια ήταν άδικη για τα παιδιά μας.
Επιτελους στο σχολειο θα διδάσκονται σε ό,τι θα εξεταστουν. Πολλές ώρες! Οχι πασαλείμματα! Ο,τι γινόταν μέχρι τώρα άτυπα στα ιδιωτικά, θα γινεται νόμιμα και σε όλα τα υπόλοιπα σχολεια!

 
Νέο λύκειο
30 Μάιος 2019 19:37

Φυσικά η απουσία της Πληροφορικής από την Κατεύθυνση που ανήκει και η δημιουργία μιας κατεύθυνσης λάστιχο, η διαγραφή των λατινικών προς ικανοποίηση αγνώστων προθέσεων, η πανελλαδική εξέταση της λογοτεχνίας η απουσίας συντελεστών (κάτι που οδηγεί στο ότι η έκθεση και η βιολογία είναι ισότιμα κριτήρια για την είσοδο στην Ιατρική) είναι ζητήματα που απαιτούν άμεση θεραπεία από κάποιον που επιθυμεί το όσο καλύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Υπάρχουν πολλά καλύτερα συστήματα από αυτό, απλά οι εκάστοτε εντός έχουν το αλάθητο και το ακαταλόγιστο.

 
Λύκειο Γαβρόγλου
30 Μάιος 2019 19:58

Το λύκειο Γαβρόγλου είναι η...διαστρέβλωση του λυκείου Αρβανιτόπουλου και ως μνημονιακή υποχρεώση θα διατηρηθεί.
Η ΝΔ θα πρέπει να βρει τρόπο να ισιώσει τις πολλές παρενέργειες που θα δημιουργήσει και ελλείψεις που θα έχει λόγω της προχειρότητας.
Θα χρειαστούν πολές παρεμβάσεις και θα υποστεί την κριτική για την επιλογή της αυτή.

 
ΘΑΝΑΣΗΣ
30 Μάιος 2019 20:05

Ένα με δυο χρόνια σύστημα Γαβρόγλου, δύο χρόνια διάλογος για την παιδεία οπότε καλώς όρισες ΣΥΡΙΖΑ....Άλλα έλεγαν....

 
νεα βιβλία
30 Μάιος 2019 20:42

ξερεις εσος καλο ειναι να ξερουμε και τα νεα βιβλια (με αλλαγες στα παλια)
αλλα στην Ελβετια δεν συνηθίζεται

 
νεα υλη
30 Μάιος 2019 21:02

βγηκε η νεα υλη
δεν ξερουν ουτε συμπιεσμενο αρχειο να φτιαξουν
θελουν και πληροφορικη να αναφερουν

 
Πρώτα ο φροντιστής
30 Μάιος 2019 21:43

Ευχαριστούμε κ Γαβρογλου

Ο σύλλογος απανταχού ιδιαιτερακιδων κ φροντιστων σας ευχαριστεί.

5 μαθηματα κ αύξηση υλης σε κάθε μάθημα; Ευχαριστούμε πραγματικά

 
ΕΛΕΝΗ
30 Μάιος 2019 21:46

Τι κοπτοραπτική είναι αυτή!

 
Γιάννης Χημικός
30 Μάιος 2019 23:08

Μεγάλο μπάχαλο στη χημεία!!.Ύλη super-super τεράστια ,αυτό το έκτρωμα δεν παραδίδεται είναι η απόλυτη και οριστική καταστροφή του μαθήματος.Το 2015 η ύλη αυξήθηκε κατά 80%, το 2017 αυξήθηκε κι άλλο και τώρα μπήκε η οριστική ταφόπλακα στο μάθημα της Χημείας με αυτήν την ύλη. Δεν πρόκειται να υπάρξει καθηγητής που να μπορεί να την βγάλει και ούτε μαθητής να μπορεί να την αφομοιώσει. Μάλλον ο Υπουργός λόγω της ασχετοσύνης που τον δέρνει αγνοεί το μέγεθος της υπάρχουσας ύλης η οποία κανονικά θα έπρεπε να ελαττωθεί . Εύχομαι ο νέος Υπουργός με τη σωστή καθοδήγηση να δώσει άμεση λύση σ΄αυτό το πρόβλημα.

 
Αγανακτισμένοι μαθητές
30 Μάιος 2019 23:21

Αξιότιμα κ. στελέχη της Νέας Δημοκρατίας,

Σας εκλιπαρουμε πραγματικά να καταργήσετε την λογοτεχνία από τα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλαδικές. Τουλάχιστον οι μαθητές που επιθυμούμε να εισαχθούμε σε πολυτεχνεία δεν γίνεται να εξεταστούμε σε λογοτεχνία.
Αν δηλώσετε δημόσια ότι θα καταργήσετε την λογοτεχνία από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα έχετε την ψήφο όλων των 17χρόνων.

Με εκτίμηση,
Αγανακτισμένοι μαθητές

 
Μαθητής 2ου πεδίου
30 Μάιος 2019 23:28

Μα είναι δυνατόν 4 βιβλία λογοτεχνια όλων των τάξεων και της θεωρητικής???

Και στα μαθηματικά έχουν μειώσει την ύλη πια τραγικά.

Δλδ μειώνεται η ύλη μαθηματικών για να μπει λογοτεχνία? Αυτό είναι ντροπή

Κ. Μητσοτάκη, σας παρακαλούμε καταργήστε την λογοτεχνία από τα εξεταζόμενα μαθήματα!

 
Rosa
30 Μάιος 2019 23:32

Μπράβο σας κύριε Γαβρογλου!!! Εντάσσεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα η κοινωνιολογία και όπως όλοι πολύ καλά γνωρίζουμε στην Ελλάδα αυτό θα πει" Ζητω η παπαγαλία!!Ζητω η αμάθεια!!". Το ίδιο ισχύει και με την Ιστορία άλλωστε. Και ας μην έφτανε αυτό το έγκλημα, αναγκάζετε τα παιδιά των Επιστημών Υγείας να μάθουν 2 βιβλία βιολογίας απέξω! Ας μην αναφέρω τις αλλαγές σε Φυσική,Πληροφορική και Οικονομικά.... Συγχαρητήρια! Εσείς ήσασταν αυτός που κατέκρινε τα φροντιστήρια και την αποστήθιση και τώρα με αυτή σας την κίνηση προφανώς τα προωθείτε. Μπράβο σας αγαπητέ μου! Μπράβο και στον αγαπητό κύριο Μητσοτάκη, ο οποίος παρότι δηλώνει πως είναι αντίθετος στις αλλαγές είναι πρόθυμος να τις υλοποιήσει.
Λυπάμαι που ζω σε μια χώρα που οι πολιτικοί της υποβιβάζουν την παιδεία και την γνώση.

 
Φιλόλογος Λυκείου
30 Μάιος 2019 23:33

Βάζετε παιδιά της θετικής κατεύθυνσης να εξεταστούν σε τόση ύλη λογοτεχνίας?

Είπαμε να υπάρχει ανθρωπιστική παιδεία, αλλά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για μια ακόμη φορά το ξεφτιλισε.

Επίσης η λογοτεχνία δεν μπορεί να διορθωθεί στις πανελλαδικές. Καθένας έχει διαφορετικά κριτήρια. Το ίδιο γραπτό άλλος το βαθμολογεί με 13 αλλος με 18.

ο γαβρογλου να παραιτηθεί εδώ και τώρα!!!

 
Διευθυντής σχολείου κέντρου Αθήνας
30 Μάιος 2019 23:37

Ωραία την ύλη την βγάλανε.
Τωρα να δω πότε θα βγάλουν τα βιβλία... Τα οποία μάλιστα είναι και πάρα πολλά. Η λογοτεχνία έχει 5 βιβλία! Και ας μην κοροϊδευόμαστε... Κανένας μαθητής δεν θα έχει κρατήσει τα παλια. Εξάλλου δεν τους είχαμε να τα κρατήσουν...

Ελπίζω η νέα δημοκρατία να καταργήσει όλο αυτό το έκτρωμα

 
Γονέας μαθητή, Δικηγόρος
30 Μάιος 2019 23:40

Ζητάνε οι μαθητές να γνωρίζουν την δίδακτεα ύλη των 2 προηγούμενων τάξεων στην λογοτεχνία? Δλδ τους λέμε ας την είχατε μάθει?
Αυτό το πράγμα είναι καθαρά αντισυνταγματικό και δεν στέκεται σε κανένα δικαστήριο.

Καμία δημοκρατική κυβέρνηση (αναφέρομαι στον κ. Μητσοτάκη) δεν επιτρέπεται να εφαρμοσει τέτοια πράγματα.

 
Βασιλης
30 Μάιος 2019 23:41

Μήπως ξέρετε τι είναι ο φάκελος υλικού στα αρχαία;ευχαριστω

 
Καθηγητής φροντιστηρίου
30 Μάιος 2019 23:45

Για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση Τσίπρα βρίσκεται κάτω από τις περιστάσεις

Σε όλη την Ευρώπη αυξάνονται οι θετικές επιστήμες που βελτιώνουν την ανθρώπινη κρίση, και εσείς κ. Γαβρογλου βάζετε λογοτεχνία και κοινωνιολογία αντί να τα καταργήσετε όλα αυτά.

Κ. επόμενε υπουργε, με ένα νόμο και ένα άρθρο (στην κυριολεξία) καταργήστε όλο το σύστημα γαβρογλου!

 
Απογοητεύμενος αριστερός
30 Μάιος 2019 23:48

Λογοτεχνία και κοινωνιολογία???
Ότι πιο αναχρονιστικό υπάρχει.

Τολματε να λέγεστε και προοδευτικοι. Ότι πιο συντηρητικό κάνετε. Θα έπρεπε να ντρέπεστε.
Χειρότεροι από όλους είστε! Μας γυρνάτε στον Μεσαίωνα!

 
Φυσικός από την Θεσσαλονίκη
30 Μάιος 2019 23:53

Κατά τα άλλα ο Τσίπρας σαν μαθητής συμμετείχε στις μαθητικές κινητοποιήσεις.

Άμα γίνουν και τώρα κινητοποιήσεις, να δω τι θα λένε...
Τι έγινε? τρ είναι διαφορετικά κύριε Τσίπρα επειδή την υποβάθμιση την προκαλειτε εσείς

Α ρε Έλληνα. Μάθε επιτέλους να ψηφίζεις!

 
Νίκος Ι.
30 Μάιος 2019 23:54

Όσοι έβγαλαν την ύλη των Θετικών Επιστημών, μάλλον δεν πρέπει να έχουν καμία σχέση με τις Θετικές Επιστήμες.
Η ύλη της Φυσικής είναι ο ορισμός της προχειρότητας και της οπισθοδρόμησης.
Και εκτός των άλλων, θα μοιράζουνε τρία βιβλία στα παιδιά; Ή θα πάει σύννεφο το τραγικό copy-paste των αποτυχημένων και θεματοδοτικά εξαντλημένων βιβλίων, μιας ύλης μια στο καρφί και μια στο πέταλο;
Τι άλλο μπορεί να περιμένει κανείς από το ΙΕΠ;
Άντε να γίνουν οι εκλογές να τελειώνουνε...
Υ.Γ. Μήπως να διδάσκονται τα παιδιά Αριστοτελική Φυσική καλύτερα; Που να τακουράζεις τώρα με σύγχρονες έννοιες...

 
Αλεξία
31 Μάιος 2019 00:13

Αισχος . Η ύλη αυτή δεν βγαίνει με τίποτα.
Οι προσθήκες με βιβλία γενικής παιδείας είναι παράλογη εφόσον δεν ήταν πανελλαδικώς εξεταζόμενα τις προηγούμενες χρονιές

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean