Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη (Γ Λυκείου) στο ΟΡΘΟ για το έτος 2019-2020

Η ΝΔ θα εφαρμόσει για τους μαθητές της Γ Λυκείου το νέο σύστημα του Κ. Γαβρόγλου- 30 ερωτήσεις απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

30/05/2019

Ενημερώθηκε: 04/06/2019, 14:25

Άκουσε το άρθρο

Ανακοινώθηκε σήμερα απ το υπουργείο Παιδείας εκ νέου, διορθωμένη, η   διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Γ΄ ημερησίου και Γ΄ (τριετούς) - Δ΄ (τετραετούς) εσπερινού ΓΕΛ για το έτος 2019- 2020, μετά από τις σχετικές εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χθες  επίσημα την ύλη , αλλά λόγω λαθών έγινε νέα επεξεργασία και ανακοινώθηκε εκ νεόυ σήμερα διορθωμενη, η οποία έχει ως εξής:

Πατήστε παρακάτω για να ανοίξετε  την ύλη του αντίτοιχου μαθήματος: 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΦΥΣΙΚΗ

ΧΗΜΕΙΑ

Ο υπουργός Παιδείας Γαβρόγλου δήλωσε:

«Ανακοινώνουμε σήμερα, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, την εξεταστέα ύλη για την Γ’ Λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020. Για να υπάρξει μία ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα, το σύνολο της ύλης συμπεριλαμβάνεται στα ήδη υπάρχοντα βιβλία, ώστε να μπορεί να διδαχθεί με άνεση από τους εκπαιδευτικούς και να εμπεδωθεί αποτελεσματικά από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Όπως έχουμε ήδη δηλώσει, υπάρχει μία λελογισμένη αύξηση της ύλης σε ορισμένα μόνον μαθήματα ενώ στα υπόλοιπα η ύλη μένει ως έχει, και θα παρακαλούσα, για το όφελος των παιδιών, να μην υπάρχουν αποπροσανατολιστικές συζητήσεις γύρω από το συγκεκριμένο θέμα. Εισάγεται νέα αντίληψη στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας που ευνοεί την κατανόηση αντί της αποστήθισης. Η εξεταστέα ύλη ακολουθεί τη λογική και τη δομή της Γ’ Λυκείου, όπου τα τρία μαθήματα του κάθε επιστημονικού πεδίου θα διδάσκονται για 6 ώρες την εβδομάδα -μαζί με τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία- μάθημα υποχρεωτικό για όλα τα πεδία. Η εξεταστέα ύλη που μόλις ανακοινώθηκε είναι ένα πρώτο και σημαντικό βήμα ώστε να αρχίσει βαθμιαία να εδραιώνεται η αντίληψη ότι τα παιδιά μπορούν να προετοιμάζονται με επιτυχία για τα πανεπιστήμια, επενδύοντας αποκλειστικά στη σχολική διδασκαλία».

Τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία εάν γίνει Κυβέρνηση

Στο ερώτημα εάν η Νέα Δημοκρατία θα είναι η επόμενη Κυβέρνηση τι θα κάνει  με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή το esos επικοινώνησε με ανώτατη πηγή του κόμματος.

Η απάντηση που λάβαμε είναι ότι η Νέα Δημοκρατία,παρότι διαφωνεί με το νέο σύστημα το οποίο και καταψήφισε στη Βουλή,  για να μην προκληθεί  αναστάτωση στους μαθητές της Γ  Λυκείου  ειδικά γι αυτό το έτος 2019-20 θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα του Κ. Γαβρόγλου.

Τριάντα  ερωτήσεις απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ- Τι θα ισχύσει για την αξιολόγηση μαθητών Γενικών Λυκείων

Το esos ετοίμασε 28 ερωτήσεις απαντήσεις,σχετικά με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ,  προκειμένου να διευκολύνει τους μαθητές  Λυκείων.

1.  Ποιο θα είναι το ωρολόγιο πρόγραμμα για την Α ́ Τάξη και   Β ́ Τάξη Γενικού Λυκείου

Από το σχολικό έτος 2020-2021  Α ́ Τάξη και η Β ́ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελούν τάξεις αποκλειστικά γενικής παιδείας, στις οποίες εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά.

2. Για τη Γ Λυκείου;

Από το σχολικό έτος 2019-2020 θα ισχύσουν τα  εξής:

Η Γ ́ Τάξη Γενικού Λυκείου έχει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού τριάντα δύο (32) συνολι- κά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά.

Τα μαθήματα προσανατολισμού χω- ρίζονται σε τέσσερεις Ομάδες (Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού): Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών, Σπουδών Υγείας και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

3. Πότε θα ισχύσει για πρώτη φορά το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ;

Το νέο σύστημα θα ισχύσει το 2020, δηλαδή θα το “εγκαινιάσουν” οι σημερινοί μαθητές της Β Λυκείου και τα ΑΕΙ για  το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, θα δεχθούν πρωτοετείς φοιτητές με το νέο σύστημα.

4. Τι θα ισχύσει για τους αποφοίτους των Εσπερινών ΓΕΛ;

Οι απόφοιτοι εσπερινού ΓΕ.Λ. εισάγονται, κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης, σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων, το οποίο ορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας,

5. Τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης παραμένουν σταθερά ή μεταβάλλονται;

Τα ΤΕΠ και τα ΤΠΠΕ μεταβάλλονται κάθε ακαδημαϊκό έτος ανάλογα με τις δηλώσεις των υποψηφίων και προκύπτουν κάθε φορά.

6. Πότε οι μαθητές κάνουν τη δήλωση προτίμησης Τμημάτων;

Οι μαθητές της Β ́ Τάξης ΓΕ.Λ. που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι τις 30 Ιουνίου κάθε έτους συμπληρώνουν Α ́ δήλωση προτίμησης με περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να εισαχθούν.

7. Η προθεσμία υποβολής της δήλωσης και ο αριθμός προτιμήσεων ορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας.

Αν το σύνολο των προτιμήσεων των υποψήφιων μαθητών για ένα Τμήμα είναι μικρότερο ή ίσο με τις διαθέσιμες θέσεις του Τμήματος αυτού για τη συγκεκριμένη κατηγορία υποψηφίων, ημερήσιων και εσπερινών ΓΕ.Λ., το Τμήμα αυτό ορίζεται για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά ως «Τμήμα με θέσεις ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ) για την οικεία κατηγορία υποψηφίων και οι θέσεις που έχουν δηλωθεί δεσμεύονται προσωρινά. Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις που διεκδικούν οι υποψήφιοι της συγκεκριμένης κατηγορίας, είναι «Τμήματα πρόσβασης με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ) για την οικεία κατηγορία υποψηφίων.

8. Οι μαθητές που  δεν υποβάλουν την Α ́ Δήλωση ;

Όσοι μαθητές δεν υποβάλουν την Α ́ Δήλωση προτίμησης χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με ή χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησής τους από το Λύκειο.

9. Φέτος πότε θα γίνει η Α' δήλωση;

Η Α ́ δήλωση προτίμησης ειδικά για φέτος  , δεν υποβάλλεται έως τις 30 Ιουνίου, αλλά έως τις 31 Οκτωβρίου 2019 από τους μαθητές της Γ ́ Τάξης ΓΕ.Λ.,

10. Αν ο μαθητής αλλάξει την ομάδα προσανατολισμού που έχει δηλώσει;

Αν ο μαθητής αλλάξει την ομάδα προσανατολισμού που έχει δηλώσει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στις κείμενες διατάξεις, χάνει τη δυνατότητα πρόσβασης στα ΤΕΠ που προέκυψαν, σύμφωνα με την Α ́ Δήλωση προτίμησης που υπέβαλε και τα οποία δεν αντιστοιχούν στην νέα ομάδα προσανατολισμού.

11. Για ποια τμήματα θα ισχύσουν οι Πανελλαδικές;

 Για τους μαθητές, στις Α ́ Δηλώσεις προτίμησης των οποίων δεν έχουν προκύψει ΤΕΠ, η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.

12. Πότε γίνεται η οριστική δήλωση προτίμησης τμημάτων;

Οι μαθητές στις Α ́ Δηλώσεις προτίμησης των οποίων έχει προκύψει τουλάχιστον ένα ΤΕΠ, τον Φεβρουάριο της Γ ́ Λυκείου δηλώνουν οριστικά και αμετάκλητα αν θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν επιθυμούν να εισαχθούν σε ΤΕΠ το οποίο είχαν συμπεριλάβει στην αρχική Δήλωση Α ́.

Αν ο μαθητής επιλέξει ένα από τα Τμήματα που είχε συμπεριλάβει στην αρχική Δήλωση Α ́ και χαρακτηρίστηκε ΤΕΠ, εισάγεται στο Τμήμα αυτό με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ ́ Λυκείου και με την επιφύλαξη της εξέτασης σε τυχόν απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες.

13. Τι θα γίνει με τις θέσεις των ΤΕΠ που δεν επιλέγονται τελικά τον Φεβρουάριο;

 Οι θέσεις των ΤΕΠ που δεν επιλέγονται τελικά τον Φεβρουάριο της Γ ́ Λυκείου αποδεσμεύονται και προστίθενται στις θέσεις που διεκδικούν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων για τα Τμήματα αυτά.

Το ίδιο συμβαίνει και αν ο μαθητής δεν επιτύχει στις πρώτες επαναληπτικές απολυτήριες εξετάσεις ή δεν λάβει βαθμολογία ανώτερη της βάσης σε απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή δεν συμμετάσχει στην πρακτική δοκιμασία.

14. Το Μηχανογραφικό;

 Οι μαθητές της Γ ́ Λυκείου που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και την γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης, συμπληρώνουν το μηχανογραφικό.

Σε αυτό επιλέγουν όσα Τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση, ανεξάρτητα από τις επιλογές τους στην αρχική Α ́ Δήλωση προτίμησης.

15.Μέσω Πανελλαδικών ποιες βαθμολογίες θα προσμετρήσουν;

Για την εισαγωγή μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ισχύουν τα εξής:

Προσμετράται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου,   και σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ ́ Τάξης ΓΕ.Λ..

16. Αυτό θα ισχύσει και την πρώτη φορά εφαρμογής του νέου συστήματος;

Οχι κατ’ εξαίρεση,  κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, δηλαδή του χρόνου που οι σημερινοί μαθητές  της Β Λυκείου θα “εγκαινιάσουν” το νέο σύστημα γι αυτούς θα  υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων,

17. Η βαθμολογία στα Ειδικά Μαθήματα;

 Στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σε αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά.

Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής.

Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στην βαθμολογία, όπως έχει υπολογιστεί , η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή,

18. Τι γίνεται αν με το σύνολο της βαθμολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες Σχολές;

Αν με το σύνολο της βαθμολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μία σχολές ή τμήματα εισάγεται τελικά μόνο σε εκείνη τη σχολή ή τμήμα που προσδιόρισε στο μηχανογραφικό του με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες, σχολές ή τμήματα που έχει δηλώσει.

19. Ποια επιστημονικά πεδία θα έχουμε με το νέο σύστημα;

Τα Τμήματα των Ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατατάσσονται  σε τέσσερα επιστημονικά πεδία:

  • 1ο επιστημονικό πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες.
  • 2ο επιστημονικό πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.
  • 3ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες υγείας και ζωής.
  • 4ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής.

20. Πως γίνεται η πρόσβαση των υποψηφίων  σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο;

Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής, ως εξής:

αα) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του πρώτου (1ου) Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και η Κοινωνιολογία.

ββ) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του δεύτερου (2ου) επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και τα Μαθηματικά.

γγ) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών υγείας έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του τρίτου (3ου) επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία.

δδ) Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις σχολές και τα τμήματα του τέταρτου (4ου) επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.»

21. Τι θα ισχύσει για τους αποφοίτους Λυκείου των παλαιότερων ετών ;

1. Οι κάτοχοι απολυτηρίου οποιουδήποτε τύπου Λυκείου ή ισότιμου απολυτηρίου άλλου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιθυμούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγιγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού, στις Σχολές των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων για τα ακαδημαϊκά έτη που έπονται του έτους της αποφοίτησής τους από το Λύκειο μπορούν:

α) είτε, εφόσον έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ. ή ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., να μετέχουν για την εισαγωγή τους σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) των θέσεων εισακτέων κάθε Τμήματος, Σχολής ή Εισαγωγικής Κατεύθυνσης, χωρίς νέα εξέταση, με την υποβολή μηχανογραφικού, με βάση την τελευταία συνολική βαθμολογία τους για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το δικαίωμα αυτό:

αα) δεν αφορά τους υποψηφίους που συμμετείχαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, διεκδικώντας θέσεις επιπλέον του αριθμού ει- σακτέων και ββ) μπορεί να ασκηθεί το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος του έτους τελευταίας εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο ποσοστό του δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού εισακτέων κατανέμονται σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις το αμέσως προηγούμενο έτος και σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις δύο (2) έτη πριν από το έτος υποβολής μηχανογραφικού χωρίς νέα εξέταση, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο και με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων για την εισαγωγή σε Σχολές ή Τμήματα .

Με κοινή απόφαση του Υ- πουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, καθώς και των συναρμόδιων Υπουργών, όπου απαιτείται, καθορίζονται τα ειδικότερα ποσοστά επί του αριθμού των ει- σακτέων ανά κατηγορία ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.. Θέσεις του παραπάνω ποσοστού που δεν καλύπτονται μεταφέρονται στις θέσεις των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ.,

β) είτε να συμμετέχουν, όποιο έτος επιθυμούν, στις πανελλαδικές εξετάσεις με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους αποφοίτους του ημερήσιου ΓΕ.Λ.,

γ) είτε, για τους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ, καθώς και τους κατόχους ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου, και για τους αποφοίτους εσπερινών ΓΕ.Λ., να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ειδικό ποσοστό, με τους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για την κατηγορία τους.

Οι απόφοιτοι προηγουμένων ετών που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και την γνωστοποίηση των βαθμών της τελι- κής τους επίδοσης, συμπληρώνουν μηχανογραφικό, όπου επιλέγουν όσα Τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση.

22. Οι απόφοιτοι παλαιότερων ετών  μπορούν  να έχουν πρόσβαση στα Τμήματα χωρίς Πανελλαδικές;

Όχι δεν έχουν δικαίωμα εισαγωγής σε Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης.

23. Τι θα ισχύσει για την  αξιολόγηση  των μαθητών;

«Γενικός Μέσος Όρος»: ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.), για όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου, προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.

«Ομάδα Α ́»: περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

 «Ομάδα Β ́»: περιλαμβάνει τα μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

24. Πως προκύπτει η προφορική βαθμολογία τετραμήνων;

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,

δ) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες
και στις ωριαίες.

 25. Τι σημαίνει ολιγόλεπτες εξετάσεις;

Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν πέντε (5) έως δεκαπέντε (15) λεπτά, αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και συμπληρώνουν την αξιολόγηση μέσω προφορικών διαδικασιών.

Γίνονται χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων ερωτήσεων, οι οποίες διατυπώνονται από τον διδάσκοντα. Ο αριθμός των ολιγόλεπτων γραπτών δοκιμασιών επαφίεται στην κρίση του διδάσκοντος.

26. Πότε θα γίνονται οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες;

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα, καλύπτουν περιορισμένης έκτασης ενότητα και γίνονται ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών στο τελευταίο μάθημα της ενότητας.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτε- ρου τετραμήνου, με εξαίρεση τα μαθήματα Φυσική Αγω- γή και Ερευνητικές Δημιουργικές δραστηριότητες στα οποία δεν διενεργείται καμία γραπτή δοκιμασία. Αν για λόγους αντικειμενικούς, δεν καταστεί εφικτό να πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαίες γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

27. Πότε ο καθηγητής δεν καταθέτει προφορική  βαθμολογία σε ένα μάθημα;

Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.

Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.

28. Τι γίνεται όταν   δεν υπάρχει προφορικός βαθμός   τετραμήνου ;

Ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.

29. Πως προκύπτει ο βαθμός της  ετήσιας επίδοσης του μαθητή  κατά μάθημα;

1. α) Για τις Α ́ και Β ́ τάξεις του Γενικού Λυκείου ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα γραπτώς εξεταζόμενο είναι ο μέσος όρος του ετήσιου προφορικού βαθμού με τον αντίστοιχο βαθμό των γραπτών εξετάσεων και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου. Για τη Γ ́ τάξη Γενικού Λυκείου ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα γραπτώς εξεταζόμενο είναι το άθροισμα του ετήσιου προφορικού βαθμού σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) και του βαθμού των γραπτών εξετάσεων σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

β) Για το σχολικό έτος 2018-2019 ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για τη Γ ́ τάξη Γενικού Λυκείου υπολογίζεται ως εξής:Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα γραπτώς εξεταζόμενο είναι ο μέσος όρος του ετήσιου προφορικού βαθμού με τον αντίστοιχο βαθμό των γρα- πτών εξετάσεων και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου. .

2. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης στα μαθήματα που αποτελούν κλάδους είναι ο μέσος όρος των βαθμών των μαθημάτων-κλάδων και γράφεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

3. Για τα μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτώς, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) τετραμήνων.

4. Αν λείπει ένας από τους δύο (2) τετραμηνιαίους βαθμούς, ως προφορικός μέσος όρος τετραμήνου λογίζεται ο βαθμός για το άλλο τετράμηνο.

5. Αν, για οποιονδήποτε λόγο, δεν κατατεθεί βαθμολγία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση του μαθητή κριθεί επαρκής, διενεργείται ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β ́ τετραμήνου το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β ́ τετραμήνου. Την εξέταση διενεργεί τριμελής επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχο- λείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ως Πρόεδρος και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών αποτελεί τον ετήσιο προφορικό βαθμό του μαθήματος και δίνεται με προσέγγιση δεκάτου.

6. Για τους μαθητές που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής ή απόλυσης,   και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Ιουνίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Το ίδιο ισχύει και για την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου για τους μαθητές της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης.

30. Ποιος είναι ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης (Γενικός Μέσος Όρος, Γ.Μ.Ο.);

1. Ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) για όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου και προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένων όλων των μαθημάτων επιλογής που διδάχθηκαν. Εξαιρείται ο βαθμός στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ο οποίος δεν συνυπολογίζεται για την εξαγωγή του Γ.Μ.Ο..

2. Για την εξαγωγή του Γ.Μ.Ο. για τους μαθητές της Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου που διδάχτηκαν και δεύτερο μάθημα επιλογής, υπολογίζεται ο βαθμός και των δύο (2) μαθημάτων.

3. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών στο μάθη- μα της Φυσικής Αγωγής αναγράφεται στο Απολυτήριό τους ή στο οικείο αποδεικτικό, καθώς και στα υπηρεσιακά βιβλία.

Προαγωγή, απόλυση και απόρριψη μαθητών

1. Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

2. Οι μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.  9,5, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́, οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β ́, οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι μαθητές, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

3. α) Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.9,5, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β ́ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

β) Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. 9,5 παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου,  για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

Οι μαθητές, που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, έχουν τις εξής δυνατότητες:

αα. να επαναλάβουν τη φοίτηση στη Γ ́ τάξη Γενικού Λυκείου,

ββ. να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα «Φυσική Αγωγή».

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.

γ) Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος προφορικός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

δ) Οι γραπτές εξετάσεις διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων. Οι μαθητές εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους υπόλοιπους μαθητές που φοιτούν στη Γ ́ τάξη Γενικού Λυκείου το συγκεκριμένο σχολικό έτος. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο γραπτός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Ο μέσος όρος της προφορικής και της γραπτής εξέτασης είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής. Τα θέματα της προφορικής εξέτασης είναι διαφορετικά από ε- κείνα της γραπτής εξέτασης.

ε) Για τα μαθήματα της Ομάδας Β ́ οι εξετάσεις είναι προφορικές και διεξάγονται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής ως πρόεδρος και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (107)

Μαρία Φ.
|

Τσουνάμι επιχειρημάτων μίσους, κατά της Λογοτεχνίας, και όχι άδικα. Και αρκετά εκ των οποίων είναι δυστυχώς και σοβαρά επιχειρήματα. Αυτός ήταν ο σκοπός;

Σώστε τη Λογοτεχνία και εξαιρέστε την από την ύλη.

Είναι χρήσιμο μάθημα για παιδιά και εφήβους, αλλά όχι σε πολεμικό κλίμα. Και σίγουρα δεν είναι μάθημα για το άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον των πανελλαδικών όπου σε αρκετές περιπτώσεις μετράει και το ένα μόριο.

Πάνος
|

ΠΟΤΕ θα ανακοινωθεί η νέα ύλη;
Τη Λογοτεχνία θα τη διατηρήσουν; Όπως διατήρησαν και την Κοινωνιολογία;
Να συνεχίσουμε φροντιστήρια; ιδιαίτερα; διάβασμα; κλπ;

Ελευθερία η θεωρητική
|

Πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και να μην περιληφθεί στην εξεταστέα ύλη η Λογοτεχνία. Είναι πολλές και ανεπιθύμητες οι αλλαγές στη θεωρητική, και δεν αναφέρομαι στη σημαντική αύξηση της ύλης στην Ιστορία και στις τροποποιήσεις στην ύλη των Αρχαίων. Δεν είμαστε προετοιμασμένοι για τόσο εκτεταμένες αλλαγές. Όλα γίνονται κατά το δοκούν και εις βάρος των καλών μαθητών που έχουν αναστατωθεί και περισσότερο, επειδή ακριβώς ενδιαφέρονται. Η Γλώσσα πρέπει να μείνει ως είχε, χωρίς τη Λογοτεχνία, για να μπορέσουν να απορροφηθούν ομαλά οι μεγάλες αλλαγές στα άλλα 3 μαθήματα. Και να μπορέσει να περιοριστεί κάπως η αύξηση του φόρτου εργασίας στην ΠΕ02, πχ παραγωγή νέων σημειώσεων, διαγωνισμάτων, ασκήσεων που απαιτούνται για όλες αυτές τις αλλαγές.
Η Κοινωνιολογία ήρθε για να μείνει, κατά πως φαίνεται. Διαφορετικά θα έλεγαν για τις πανελλαδικές 2020, όποιος θέλει Κοινωνιολογία, όποιος θέλει Λατινικά. Δε θα υπήρχε και μελλοντικά πρόβλημα με τους απόφοιτους 2019 που θα ξαναδώσουν το 2020. Δύσκολα, θα επανέλθουν τα Λατινικά στις πανελλαδικές 2021.

εξέταση ή συνεξέταση
|

Άλλο Γλώσσα. Άλλο Λογοτεχνία. Αν θέλετε να περιληφθεί η Λογοτεχνία στην εξεταστέα ύλη, να μπει ως πέμπτο μάθημα, όχι έτσι, ως μπάλωμα. Καταστρέφεται και η εξέταση της Γλώσσας με τη συνεξέταση. Θα έπρεπε να το βλέπει το υπουργείο.

ένας φιλόλογος

@Αρετή
|

Δεν διδάσκονται όμως όπως πρέπει ούτε Λογοτεχνία ούτε Αρχαία ούτε Ιστορία ούτε φυσικά Βιολογία, Μαθηματικά, Φυσική, Αγγλικά, Χημεία, Λατινικά, Κοινωνιολογία.

Πρέπει να μπει επιτέλους τέλος στην υπερεξειδίκευση στο Λύκειο.

Τα Προγράμματα Σπουδών στα καλύτερα ιδιωτικά σχολεία των χωρών του Δυτικού κόσμου δίνουν μεγάλη έμφαση στις ΒΑΣΙΚΕΣ και ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ γνώσεις, δηλαδή ενσωματώνουν αρμονικά και τα Λατινικά και τα Μαθηματικά, και την Ιστορία και τη Φυσική, ενώ έχουν δραστηριότητες και ομίλους για τα νέα γνωστικά αντικείμενα (πχ. Ρομποτική) και τον αθλητισμό και την τέχνη.

Μόνο στην Ελλάδα διατείνονται διάφοροι ειδικοί ότι με "πρότζεκτ" και "στοχευμένα μαθήματα" και "διαγωνισμού" θα εκπαιδεύονται καλύτερα τα νέα παιδιά ενώ είναι προφανές ότι υπάρχει πρόβλημα στα θεμέλια, και βγαίνουν απόφοιτοι Λυκείου ή και πανεπιστήμιου σαν "εκπαιδευμένα παπαγαλάκια"!

Αρετή
|

Δώδεκα (12) χρόνια διδάσκονται στο σχολείο λογοτεχνία οι μαθητές: άμεσα (μάθημα λογοτεχνίας) & έμμεσα (μαθήματα γλώσσας, ιστορίας, αρχαίων, project φιλαναγνωσίας, κλπ). ΥΠΕΡ-ΑΡΚΕΤΑ μαθαίνουν. Οι εισαγωγικές εξετάσεις σε ιατρικές σχολές δεν αποσκοπούν στην περαιτέρω εξειδίκευση στη λογοτεχνία. Για όποιον ενδιαφέρεται, υπάρχουν εξαιρετικά τμήματα φιλολογίας, για πανεπιστημιακές σπουδές.

οτι να ναι
|

Άραγε θα βάλουμε ποτέ μυαλό σε αυτή τη χώρα?150 χρόνια Μ@@@ΚΙΕΣ

@Λογοτεχνία
|

"ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΑΡΑΓΕ;" : Κριτήριο αξιολόγησης υποψηφίων φοιτητών θετικών επιστημών, επιστημών μηχανικού και επιστημών υγείας ..., εν έτει 2020.
Ας σταματήσει επιτέλους κάποιος αυτό τον παραλογισμό ...

Κοσμάς Α.
|

Μπανανόφλουδες & νάρκες να φάνε και οι κότες!
Θα μπλέξει άσχημα όποιος αποφασίσει να υιοθετήσει το παραμικρό από το σύστημα πανελλαδικών που πέρασε Μ. Εβδομάδα στη Βουλή με 145 ψήφους (τρέχα γύρευε πως περνάνε νόμοι με μειοψηφία). ΤΕΠ/ΤΠΠΕ, ενδοσχολικές εξετάσεις, λογοτεχνία, κοινωνιολογία, ύλη εξετάσεων, κλπ, κλπ, κλπ όπως είναι, στη χωματερή. Αν άξιζε κάτι από αυτά, θα είχε εφαρμοστεί στα 4.5 χρόνια που πέρασαν. Κάτι σημαίνει που όλες οι επιστημονικές ενώσεις είναι στα κάγκελα!

Σχολείο για όλους
|

Οι μηχανικοί χρειάζονται Λογοτεχνία και οι ιστορικοί χρειάζεται να γνωρίζουν Μαθηματικά και Φυσική.

Μην τυφλώνεστε από το εξεταστικό σύστημα: το σχολείο πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ και 12+2 χρόνια

α) Δύο χρόνια προσχολική αγωγή (πρέπει να γίνει 1η προτεραιότητα όχι για τη νέα κυβέρνηση μα για ΚΑΘΕ κυβέρνηση)

β) Τέσσερα χρόνια Δημοτικό (βασική αγωγή - άμεση ανάγκη για ενίσχυση και εκσυγχρονισμό των Δημοτικών Σχολείων)

γ) Έξι χρόνια Γυμνάσιο (με ενισχυτική διδασκαλία πχ. για Ξένες Γλώσσες, Αθλητικές και Καλλιτεχνικές Δραστηριότητες, Επιστημονικούς Ομίλους κ.α.)

δ) Δύο χρόνια Λύκειο (προετοιμασία για πανεπιστημιακές σπουδές) + ένα έτος για αποφοίτους

Επομένως, ας εστιάσουν οι δάσκαλοι-καθηγητές-πολιτικοί-γονείς και μαθητές στα πρώτα χρόνια και να μην ασχολούνται τόσο με το εξεταστικό σύστημα.

Σωστά σχολεία == Σωστή εκπαίδευση.

Οι αλλαγές εξετάσεις είναι αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για τη βελτίωση της ποιότητας εκπαίδευσης για ΟΛΑ τα παιδιά.

Λογοτεχνία
|

Η Λογοτεχνία πρέπει να εξαιρεθεί από την ύλη άμεσα. Έχει δυσανάλογα μεγάλη ύλη σε σχέση με τα βασικά μαθήματα(πχ Μαθηματικά). Αποδεδειγμένα δεν προσφέρεται για αντικειμενική αξιολόγηση και προκαλεί σοβαρές στρεβλώσεις στην αξιολόγηση (για αυτό άλλωστε μπήκε στην ύλη).
Κανείς δεν ξέρει περί τίνος πρόκειται (κάθε φροντιστήριο κάνει ότι καταλαβαίνει και οι φιλόλογοι των σχολείων δηλώνουν άγνοια. Πότε θα προλάβει να γίνει μια ενημέρωση/επιμόρφωση;)
Aνήκουστο να κρίνεται ποιος αξίζει και μπορεί γίνει τι, με κριτήριο "τι θέλει να πει ο ποιητής άραγε;"

Μίνα , μητέρα μαθητή Β λυκείου και από Σεπτέμβριο , Γ Λυκείο
|

Πόσο εύκολο είναι , πραγματικά , κανείς να επικρίνει να ειρωνεύεται να χλευάζει! Αντιθέτως,οι θετικές σκέψεις , απόψεις , η επικρότηση , οι υποστηρικτές φωνές , ακούγονται σπάνια . Εγώ , θα τολμήσω να "υψώσω" τη δική μου:Στο νομοσχέδιο Γαβρογλου υπάρχουν εξαιρετικά "ανακουφιστικα" σημεία για όλους τους μαθητές και αναφέρομαι κυρίως στο γεγονός ότι οι μαθητές της Γ Λυκείου , για πρώτη φορά , θα διδάσκονται μόνο τα τέσσερα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικώς. Επιπλέον , η αντικατάσταση των Λατινικών από την Κοινωνιολογία θεωρήθηκε από πολλούς συμμαθητές του γιου μου ως μια πολύ θετική εξέλιξη και τα ακριβή τους λόγια ήταν τα εξής:"Τέλεια! Με τις έννοιες της Κοινωνιολογίας είμαστε εξοικειωμένοι δεδομένου ότι και στην Α Λυκείου αλλά και στη Β Λυκείου διδαχτηκαμε ανάλογα μαθήματα , την Πολιτική Παιδεία , το μάθημα Πολίτης και Δημοκρατία και τις Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών.Αρα, είμαστε "υποψιασμένοι" ! Θα τα πάμε καλά , καλύτερα σε σχέση με τα "ουρανοκατεβατα" Λατινικά !" Ακόμα και οι αλλαγές που αφορούν τις ενδοσχολικες, απολυτήριες εξετάσεις χαρακτηρίστηκαν , από τους ίδιους τους μαθητές ως . . . μια πρόβα Πανελλαδικών ! Θετική ήταν και η αντίδραση των μαθητών στη δημιουργία των ΤΕΠ . Άρα , υπάρχουν υποστηρικτές φωνές σε σχέση με το νομοσχέδιο Γαβρογλου και μάλιστα φωνές με περιεχόμενο , επιχειρήματα και ουσία προερχόμενες από τους ίδιους τους μαθητές , δηλαδή τους πλέον ενδιαφερόμενους . Απλά, για λόγους που δεν κατανοώ προσωπικά , οι φωνές αυτές σπάνια ακούγονται . Ας ακουστεί, έστω , η δική μας !

απηυδισμένος γονιός
|

++ φροντσιτήρια για τη Λογοτεχνία
+++ βοηθήματα για τη Λογοτεχνία
+++++ τα νεύρα των παιδιών 24/24 ώρες γιατι μπήκε η Λογοτχνία στις εξετάσεις που θέλουν να γίνουν γιατροί και μηχανικοί και η Λογοτεχνία είναι αυτό και εκείνο και το άλλο, και έχουν και δίκιο και δεν έχεις τι να τους πεις να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα. έλεος πια! εκεί στο υπουργείο και στο ΙΕΠ και δεν ξερω ποιος άλλος ασχολείται, πάτε καλά; ούτε λεφτά μας περισσεύουν ούτε άλλη υπομονή έχουμε. πάρτε το αλλιώς παρακαλώ

Ελένη
|

το brain drain θελουμε και καλα να αποτρεψουμε. με αυτα που κάνετε θα φεύγουν από τα 15!!!

Μάνος
|

Εντατικοποίηση από το παράθυρο. Δηλαδή αν κάποιο από τα παιδιά αποτύχει με το φετινό σύστημα, και αποτύχει επίσης με το γαβρόγλειο που θα ισχύσει του χρόνου, την επομένη θα δώσει με το νέο σύστημα που θα προκρίνει η νέα κυβέρνηση της ΝΔ. Τρία χρόνια, τρία συστήματα. Ούτε τα ίδια μαθήματα ούτε η ίδια ύλη. Ε, ούτε το παιδί θα είναι πια ίδιο. Πείτε μας και κάτι αριστερό κύριε νυν υπουργέ...

Γιάννης
|

Σοβαρά τώρα; Προεκλογικά; Αύξηση της ύλης στη Βιολογία; Πρόσθεση 5 επιπλέον βιβλίων για τη Λογοτεχνία; Πόλεμος με όλους; Το σύστημα Αυτο-καταστρέφεται:-))

Γονιός
|

Παρακαλώ το ESOS αν είναι δυνατόν να προωθήσει όλα τα προηγούμενα σχόλια και να παρουσιάσει όλες τις αντιδράσεις κ τους φόβους των γονιών των μαθητών των καθηγητών.
-κύριοι υπεύθυνοι του υλικού του esos,
Σας διαβάζουμε χρόνια τώρα και ενημερωνόμαστε διαρκώς από σας.
Σας παρακαλούμε τώρα να ανοίξετε ένα παράθυρο έμφανές στο οποίο να φαίνονται όλες οι διαμαρτυρίες... Τουλάχιστον να μπορούμε να δηλώσουμε όσοι διαφωνούμε με την υπάρχουσα κατάσταση.
Ευχαριστούμε.

ομαδα γονεων
|

αν η νεα δημοκρατία ακολουθήσει το σύστημα του γαβρογλου θα χάσει στις εκλογές σας παρακαλώ ακούστε μας

Λευτέρης
|

Πάγωμα. Η μόνη λύση. Σύστημα εισαγωγής και ύλη 2020 ίδια με 2019.

1. Έχει κουράσει τους υποψήφιους η κατάσταση.

2. Έχει κουράσει και τους γονείς. Και τους καθηγητές. Και όλους.

3. Δεν εγκρίνει η Επιστημονική Ένωση Φιλολόγων

4. Δεν εγκρίνει η Επιστημονική Ένωση Μαθηματικών

5. Δεν εγκρίνει η Επιστημονική Ένωση Χημικών

6. Δεν εγκρίνει η Επιστημονική Ένωση Βιολόγων

7. Είναι ημιτελές (εκκρεμούν ΥΑ, Εγκύκλιοι, .....)

8. Δεν εχει εφαρμοστεί ποτέ

και πολλά ακόμη...... χάσιμο χρόνου και δυνάμεων.... με όλους αυτούς απέναντι

Μίχος
|

Επιθέτου; Υποθέτου μάλλον. Ουσιαστικό είναι.

Observator
|

Tι σημαίνει "στο ΟΡΘΟ". ? Η χρήση εδώ ειναι ως επιθέτου.

σουπερ μαρκετ
|

ειχε οριστει η νεα υλη μαθηματικων, και βασει αυτης προετοιμαζοταν το παιδι μας για τις πανελληνιες εξετασεις του 2020. Σημερα μαθαμε εκπληκτοι οτι αλλαξε εκ νεου και αρα οχι μονο ο προγραμματισμος αλλα και η προσπαθεια των τελευταιων εβδομαδων πηγε στο καλαθι των αχρηστων. Περα απο τον ψυχολογικο πολεμο της ασταθειας....Η υλη αλλαζει οπως ο καταλογος με τα ψωνια στο σουπερ μαρκετ. Εχει δυναμικη διασταση. Φαινεται κανενας στο Υπουργειο Παιδειας δεν εχει αντιληφθει οτι η προετοιμασια για τις πανελληνιες του 2020 ειχε ηδη ξεκινησει...το θεμα ειναι ποιοι λαμβανουν αυτες τις σοβαρες αποφασεις...δεν μιλαμε οτι σε μια σειρα μαθηματων προστιθεται πολλαπλασια υλη. ..τωρα ποιος θελει να καταργησει το φροντιστηριο ειναι αλλο θεμα...αυτο λεγεται εκπαιδευτικη αναβαθμιση!

Τιποτας
|

Να επισημάνω σε όσους θρηνολογούν επειδή δεν θα περάσουν στις ιατρικές - φαρμακευτικές και άλλες «παραγωγικές» σχολές λόγω της λογοτεχνίας (sic) -δεν σχολιάζω ότι αυτοί ακριβώς οι υποψήφιοι χρειάζονται την ανθρωπιστική βοήθειά της- ότι και η Νέα Δημοκρατία δεν σμφισβήτησε τη συνεξέταση. Αυτά...

Τελειωμένη υπόθεση
|

Τόσα χρόνια όλοι φωνάζατε για το πλήθος των μαθημάτων στη Γ Λυκείου. Σας καλοάρεσε αρχικά η ανακοίνωση να υπάρχουν μόνο 4 μαθήματα και δεν αντιδράσατε.
Όταν είχε ανακοινωθεί εδώ και καιρό ότι θα γίνουν τα μαθήματα 6ωρα με σχετική αύξηση της ύλης και είχε σχεδόν προδιαγραφεί ποια θα είναι αυτή η νέα ύλη (περιείχε και εξέταση στη Λογοτεχνία) πάλι δεν αντιδράσατε. Αντιπροτείναν οι αρχισυνδικαλιστές (οι οποίοι σαφώς και βλέπαν που πάει το πράγμα) κάτι καλύτερο;
Τώρα που όλα δρομολογήθηκαν περιμένετε σοβαρά να σας σώσει η Ν.Δ;

ΑΝΕΣΤΗΣ
|

@filos
Με 25 ή 30 μαθητες μεσα στην ταξη; με μερες να χανονται για παγκοσμιες ημερες, θεματικες εβδομαδες κλπ; (δεν συμπεριλαμβανω τις επισημες αργιες) δεν υπαρχει περιπτωση να συμβει αυτο που λες.

@filos
|

Η εκπαίδευση δεν είναι σύγκρουση σχολειου φροντιστηρίου. Δεν είναι παράλογη η παρανόησή σου, συμβαίνει σε πολλούς.

Το προσωρινό είναι μόνιμο σε αυτή τη χώρα και έχω πολλά παραδείγματα να σου πω με μεγαλύτερο το "προσωρινό" εξεταστικό Μπαλτά-Κουράκη που έτρεξε 4 έτη και ουσιαστικά έμεινε στην "δηθεν" ελεύθερη πρόσβαση.

filos
|

Η ΥΛΗ ΔΟΘΗΚΕ ΩΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ 2019-20, ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΝΑ ΒΑΣΙΣΤΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΠΩΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΞΑΡΧΗΣ, ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΟ 6ΩΡΟ- ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ 7ΩΡΟ - ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΘΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ. ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΠΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ, ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΑ ΥΠΟΥΡΓΟ Η ΤΟΝ ΑΛΛΟ, ΓΙΑΤΙ ΑΦΕΝΟΣ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΤΟ 7 ΩΡΟ, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΠΑΝΩ ΧΕΡΙ ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ Η Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ

Μάνος
|

Ωραίο προεκλογικό δώρο, και ανέξοδο, θα ήταν η ελάφρυνση μας από το βάσανο του τι θα γίνει και τι δε θα γίνει στις πανελλήνιες στου 2020.
Και να ισχύσει απλά ότι ακριβώς ισχύει το 2019.

70,000 μαθητές + 70,000 μητέρες + 70,000 πατέρες = 210,000 ψηφοι
(μη συμπεριλαμβανομένων αδελφών και παππουδογιαγιάδων)

Ποιος θα προλάβει να μας το δωρίσει; Ακούμε προσφορές..

Νίκη
|

Είναι απαράδεκτο να ακολουθείς θετικές και οικονομικές σπουδές και να εξετάζεσαι στη λογοτεχνία. Με αυτή τη λογική οι των ανθρωπιστικών σπουδών πρέπει να εξετάζονται στα μαθηματικά. Ας εισηγηθεί κάποιος να αλλάξει...

Alex
|

Η Ν Δ πρέπει αναγκαστικά να το παγώσει ή να αφήσει την υπάρχουσα (φετινή) ύλη ειδικά για αυτα τα παιδιά που θα πάνε τώρα ΓΛυκειου. Σαν δεν ντρέπονται παίζουν με την αγωνία τους. Αισχος.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ