Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Φυσικοί (ΕΕΦ):Ένας αχταρμάς, με κεφάλαια ασύνδετα,πρόχειρη και αντιεπιστημονική η εξεταστέα ύλη της Φυσικής της Γ Λυκείου

“Ύλη που κάποτε απορρίφθηκε ως ακατάλληλη, λόγω της σύνταξής τους στα συγκεκριμένα σχολικά βιβλία, τώρα επανέρχεται με τα συγκεκριμένα βιβλία! Μα ποιος τη σκέφθηκε αυτήν την πρωτοτυπία;”
Δημοσίευση: 31/05/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γι αχταρμά , με κεφάλαια ασύνδετα μεταξύ τους, κάνει λόγο η Ενωση Ελλήνων Φυσικών, με ανακοινωθέν  σχετικά με τη νέα εξεταστέα ύλη για τη Φυσική της Γ Λυκείου  προσθαφαιρέσεις ύλης,πρόχειρη και αντιεπιστημονική η εξεταστέα ύλη της Φυσικής της Γ Λυκείου, ενώ καταγγέλλει ως πρόχειρη και αντιεπιστημονική την προτεινόμενη ύλη   και ζητά την άμεση επανεξέτασή της.

Ειδικότερα, στον ανακοινωθέν της η Ενωση Ελλήνων Φυσικών τονίζει τα εξής:

Αχταρμάς: Δεν πρόκειται περί μίας πρότασης δομημένης, που να έχει σαφή στόχευση. Πρόκειται περί ενός αχταρμά, με κεφάλαια ασύνδετα μεταξύ τους και προσθαφαιρέσεις ύλης, που μόνον οι εμπνευστές της έχουν κατανοήσει.

Αφησαν μόνο την Κίνηση των Πυραύλων,με μια ξεκάρφωτη παράγραφο: Παρά τις διαμαρτυρίες όλων των Φυσικών για την απουσία σύγχρονης Φυσικής στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου, η ύλη που ανακοινώθηκε αφαιρεί και τα τελευταία ίχνη σύγχρονων θεμάτων Φυσικής, αφήνοντας μόνο την Κίνηση των Πυραύλων, η οποία όμως είναι –κυριολεκτικά- μια ξεκάρφωτη παράγραφος στην όλη λογική της ύλης που ανακοινώθηκε.

Ανάσυρση ύλης από τα αζήτητα βιβλίων: Αντίθετα, υποβαθμίζεται ποιοτικά τη διδακτέα ύλη, «αξιοποιώντας» υλικό της παλαιάς Β’ Λυκείου, με ανάσυρση από τα αζήτητα βιβλίων παρωχημένων και εν πολλοίς αποτυχημένων! Ύλη που κάποτε απορρίφθηκε ως ακατάλληλη, λόγω της σύνταξής τους στα συγκεκριμένα σχολικά βιβλία, τώρα επανέρχεται με τα συγκεκριμένα βιβλία! Μα ποιος τη σκέφθηκε αυτήν την πρωτοτυπία;

Ποιος τελικά κινεί τα νήματα; Η προτεινόμενη ύλη για τη Φυσική κάνει στάση και επισήμως, πλέον, κάπου στα 1830! Αλήθεια, εκεί έχουν μείνει οι εμπνευστές του νέου ωρολογίου προγράμματος; Οι επιτυχίες των Θερινών Σχολείων Φυσικής της ΕΕΦ αλλά και άλλων φορέων, όπου δεκάδες χιλιάδες μαθητές προστρέχουν για καλύψουν το κενό της Δημόσιας Εκπαίδευσης στην Αστροφυσική, τη Διαστημική, τη Μετεωρολογία, την Οπτική, τη Σύγχρονη Φυσική κλπ, δεν έχει διδάξει τίποτα στους ιθύνοντες στο Υπουργείο Παιδείας; Ή μήπως στο ΙΕΠ, γιατί έχουμε μπερδευτεί με το ποιος τελικά κινεί τα νήματα. Οι Έλληνες μαθητές πρέπει να διδάσκονται, πλέον, εκ των πλέον παρωχημένων μαθημάτων Φυσικής στον κόσμο!

Οι μαθητές στις Πανελλαδικές: Η προτεινόμενη ύλη θα κάνει ακόμα δυσχερέστερη την εξέταση των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, μιας και θεματοδοτικά είναι εξαντλημένη. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και μία δεκαετία οι μαθητές δεν εξετάζονται Φυσική, αλλά κάποιες «υπερπαραγωγές» Φυσικής, που δεν αντέχουν σε καμία κριτική, δεν έχουν σχέση με την πραγματική Φυσική και έχει οδηγήσει σε υπερβάλλουσα μαθηματικοποίησή της, προκαλώντας πλείστα όσα προβλήματα τόσο στη διδασκαλία της όσο και στην εξέτασή της.

Απορρίφθηκε σύγχρονο  υλικό που ετοίμασε η Επιτροπή “Γαβρόγλου”:  Γνωρίζουμε ότι έχει συσταθεί συντακτική επιτροπή, υπό την εποπτεία του εξαιρετικού και με παγκόσμια αναγνώριση καθηγητή Μανόλη Δρη, με απόφαση του ίδιου του Υπουργού Παιδείας κου Κ. Γαβρόγλου, η οποία έχει ετοιμάσει σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του αιώνα που τρέχει κι όχι των αιώνων που παρήλθαν. Περιμένουμε μίαν απάντηση γιατί το υλικό αυτό απορρίφθηκε.

Πρόχειρη και αντιεπιστημονική η προτεινόμενη ύλη: Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών είναι υποχρεωμένη να καταγγείλει ως πρόχειρη και αντιεπιστημονική την προτεινόμενη ύλη για τη νέα Γ’ Λυκείου και ζητά την άμεση επανεξέτασή της. Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΕΦ έχει συνολική και τεκμηριωμένη σύγχρονη πρόταση για τη διδασκαλία της Φυσικής, με πλήρη κλιμάκωση από την Α’ Γυμνασίου μέχρι και τη Γ’ Λυκείου, που καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών των μαθητών του 21ου αιώνα και συμβαδίζει με τη λογική που κινείται διεθνώς η διδασκαλία της Φυσικής σε όλα τα εκσυγχρονισμένα κράτη.

Ποιος αποφασίζει; Και επιτέλους, ας μας πει κάποιος ποιος και πως αποφασίζει για την ύλη των Θετικών Επιστημών…

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΕΦ

ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΥΛΗ ΦΥΣΙΚΗΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών δέχθηκε ως ορθές και εύλογες τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο, κρίνοντας ότι ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, όπως έχει διαμορφωθεί εδώ και δεκαετίες. Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων προσανατολισμού στη Γ’ Λυκείου είναι εξορθολογισμένη και ουσιαστικά απόφαση που είχε ληφθεί προ έξι ετών και βρισκόταν σε αναστολή. Για το λόγο αυτό και δημοσίως τοποθετηθήκαμε θετικά για την εξέλιξη αυτή, παρά τις ατεκμηρίωτες αντιδράσεις πολλών φορέων.

Δυστυχώς, δεν μπορούμε να επικροτήσουμε και τη διδακτέα ύλη της Φυσικής Γ’ Λυκείου, όπως αυτή ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Δεν πρόκειται περί μίας πρότασης δομημένης, που να έχει σαφή στόχευση. Πρόκειται περί ενός αχταρμά, με κεφάλαια ασύνδετα μεταξύ τους και προσθαφαιρέσεις ύλης, που μόνον οι εμπνευστές της έχουν κατανοήσει.

Παρά τις διαμαρτυρίες όλων των Φυσικών για την απουσία σύγχρονης Φυσικής στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου, η ύλη που ανακοινώθηκε αφαιρεί και τα τελευταία ίχνη σύγχρονων θεμάτων Φυσικής, αφήνοντας μόνο την Κίνηση των Πυραύλων, η οποία όμως είναι –κυριολεκτικά- μια ξεκάρφωτη παράγραφος στην όλη λογική της ύλης που ανακοινώθηκε. Αντίθετα, υποβαθμίζεται ποιοτικά τη διδακτέα ύλη, «αξιοποιώντας» υλικό της παλαιάς Β’ Λυκείου, με ανάσυρση από τα αζήτητα βιβλίων παρωχημένων και εν πολλοίς αποτυχημένων! Ύλη που κάποτε απορρίφθηκε ως ακατάλληλη, λόγω της σύνταξής τους στα συγκεκριμένα σχολικά βιβλία, τώρα επανέρχεται με τα συγκεκριμένα βιβλία! Μα ποιος τη σκέφθηκε αυτήν την πρωτοτυπία;

Η προτεινόμενη ύλη για τη Φυσική κάνει στάση και επισήμως, πλέον, κάπου στα 1830! Αλήθεια, εκεί έχουν μείνει οι εμπνευστές του νέου ωρολογίου προγράμματος; Οι επιτυχίες των Θερινών Σχολείων Φυσικής της ΕΕΦ αλλά και άλλων φορέων, όπου δεκάδες χιλιάδες μαθητές προστρέχουν για καλύψουν το κενό της Δημόσιας Εκπαίδευσης στην Αστροφυσική, τη Διαστημική, τη Μετεωρολογία, την Οπτική, τη Σύγχρονη Φυσική κλπ, δεν έχει διδάξει τίποτα στους ιθύνοντες στο Υπουργείο Παιδείας; Ή μήπως στο ΙΕΠ, γιατί έχουμε μπερδευτεί με το ποιος τελικά κινεί τα νήματα. Οι Έλληνες μαθητές πρέπει να διδάσκονται, πλέον, εκ των πλέον παρωχημένων μαθημάτων Φυσικής στον κόσμο!

Η προτεινόμενη ύλη θα κάνει ακόμα δυσχερέστερη την εξέταση των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, μιας και θεματοδοτικά είναι εξαντλημένη. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και μία δεκαετία οι μαθητές δεν εξετάζονται Φυσική, αλλά κάποιες «υπερπαραγωγές» Φυσικής, που δεν αντέχουν σε καμία κριτική, δεν έχουν σχέση με την πραγματική Φυσική και έχει οδηγήσει σε υπερβάλλουσα μαθηματικοποίησή της, προκαλώντας πλείστα όσα προβλήματα τόσο στη διδασκαλία της όσο και στην εξέτασή της.

Γνωρίζουμε ότι έχει συσταθεί συντακτική επιτροπή, υπό την εποπτεία του εξαιρετικού και με παγκόσμια αναγνώριση καθηγητή Μανόλη Δρη, με απόφαση του ίδιου του Υπουργού Παιδείας κου Κ. Γαβρόγλου, η οποία έχει ετοιμάσει σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του αιώνα που τρέχει κι όχι των αιώνων που παρήλθαν. Περιμένουμε μίαν απάντηση γιατί το υλικό αυτό απορρίφθηκε.

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών είναι υποχρεωμένη να καταγγείλει ως πρόχειρη και αντιεπιστημονική την προτεινόμενη ύλη για τη νέα Γ’ Λυκείου και ζητά την άμεση επανεξέτασή της. Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΕΦ έχει συνολική και τεκμηριωμένη σύγχρονη πρόταση για τη διδασκαλία της Φυσικής, με πλήρη κλιμάκωση από την Α’ Γυμνασίου μέχρι και τη Γ’ Λυκείου, που καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών των μαθητών του 21ου αιώνα και συμβαδίζει με τη λογική που κινείται διεθνώς η διδασκαλία της Φυσικής σε όλα τα εκσυγχρονισμένα κράτη.

Και επιτέλους, ας μας πει κάποιος ποιος και πως αποφασίζει για την ύλη των Θετικών Επιστημών…

ΓΙΑ   ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ Ε.Ε.Φ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ  

ΣΤΡΑΤΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ  

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗΣ

Σχόλια (5)

 
ΕΕΦ
31 Μάιος 2019 10:13

δε μιλάει μαζί σας αν δεν αλλάξετε ΔΣ, αυτό ήταν πριν τις εκλογές όμως.

 
FAKE TMHMATA
31 Μάιος 2019 13:47

ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ!!!!
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ 10 ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ!!!!! ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΚΑΤΩΤΑΠΟΙΗΜΕΝΑ ΑΕΙ...

ΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΥΛΗ ΑΓΑΠΗΤΕ; AΦΟΥ ΟΛΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΕΣ!
ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ-ΚΑΜΜΙΑ ΥΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΜΕ ΦΑΞ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ...

 
Γιώργος Λιακέας
31 Μάιος 2019 18:39

Το βιβλίο Φυσικής της Γ΄Λυκείου (όπως και των περισσότερων μαθημάτων της ίδιας τάξης) είχε γραφτεί κατά έτη 1999-2000, την εποχή της "μεταρρύθμισης Αρσένη", της μόνης ίσως πραγματικής προσπάθειας να γίνει μεταρρύθμιση στην Παιδεία (όχι τις παρωδίες "μεταρρύθμισης" που βιώσαμε τα επόμενα χρόνια από τους εκάστοτε υπουργούς Παιδείας). Το βιβλίο έχει ήδη συμπληρώσει δύο δεκαετίες χρήσης και άλλωστε ποτέ δεν ήταν πραγματικά "διδακτικό" αφού έδινε περισσότερο βάρος στον φορμαλισμό και λιγότερο σε αυτό που λέμε "ουσία της Φυσικής". Νεότερες έννοιες όπως π.χ. οι τρόποι μετάδοσης και λήψης ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων εξοβελίζονταν ασυζητητί από τη διδακτέα ύλη και φυσικά ούτε λόγος για τα κεφάλαια της θεωρίας της σχετικότητας ή της κβαντομηχανικής που περιλαμβάνονται στο βιβλίο. Τις τελευταίες δεκαετίες κανείς στο υπουργείο Παιδείας δε σκέφθηκε ότι οι νέοι μας χρειάζεται να διδάσκονται εκτός από τις βασικές έννοιες της Φυσικής των περασμένων αιώνων και κάποια στοιχεία από τη σύγχρονη Φυσική (όπως π.χ. τις νεότερες θεωρίες για τη δομή του ατόμου) μέσα από εύληπτα, καλαίσθητα και ισορροπημένα σχολικά βιβλία. Αντί για αυτό αρέσκονται στην εύκολη λύση του "ράβε - ξήλωνε" της εξεταστέας ύλης από ένα παρωχημένο σχολικό βιβλίο.

 
Θανάσης
31 Μάιος 2019 18:46

Όταν τον φλεβάρη είχε βγεί η προτεινόμενη ύλη για τη γ λυκείου η εεφ είχε πει ότι: "κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση". Και δεν υπήρχε ίχνος σύγχρονης τότε και ούτε μίλαγε για νέο εκπαιδευτικό υλικό. Τι να άλλαξε άραγε τώρα στην εεφ???

 
ΤΙΡΑΝΤΑΚΙΑΣ Ο ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ
01 Ιουν 2019 10:58

Ο κ. Υπουργός κατήγγειλε ότι δήλωναν επι χρόνια οι σχολικοί σύμβουλοι δηλαδή, τα αναλυτικά προγράμματα γράφονται σύμφωνα με τα βιβλία και όχι αντίστροφα, που είναι το σωστό. Τώρα, υιοθετεί αυτή την πρόταση. Ελλάς το μεγαλείο σου βασίλεμα δεν έχει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ