Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Δάσκαλοι, γιατροί, νομικοί, κοινωνιολόγοι και φιλόλογοι δεν διδάσκονται πλέον καθόλου Μαθηματικά στην Γ΄ Λυκείου

Η νέα ύλη παραπέμπει στα ίδια αντιπαιδαγωγικά και πεπαλαιωμένα βιβλία Μαθηματικών, γραμμένα από τους ίδιους συγγραφείς, που χρησιμοποιούνται για περισσότερες από τρεις δεκαετίες στη χώρα μας
Δημοσίευση: 02/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στην ανακοίνωση της διδακτέας-εξεταστέας ύλης, η υποβάθμιση των Μαθηματικών προβάλλει απειλητικά. Στην Γ΄ Λυκείου προβλέπονται 7 ώρες διδασκαλίας για όλα τα μαθήματα.

Η ίση επτάωρη μεταχείριση ευνοεί υπερβολικά τη Λογοτεχνία, την Κοινωνιολογία, κλπ., ενώ αδικεί τα Μαθηματικά, μάθημα που είναι η βάση για τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία, την Οικονομία, την Πληροφορική και όλες τις επιστήμες που υπερεκτιμώνται στην νέα ανακοίνωση-οδηγία.

Ειδικά, η νέα επαυξημένη ύλη Πληροφορικής (από 2 σε 7 ώρες) σε άλλες χώρες διδάσκεται από μαθηματικούς (π.χ. η αλγοριθμική στη Γαλλία).

Ο κ. Υπουργός, χωρίς συστηματική μελέτη, όρισε ίση διάρκεια διδακτικών ωρών με ενδεχόμενο σκοπό να ικανοποιήσει «ισότιμα και δημοκρατικά» όλες τις συντεχνίες!

Δεν πρόκειται για μετάβαση σε νέο σύστημα όπως διατείνεται, δεν πρόκειται να βελτιώσει απολύτως τίποτα, αλλά θα εντείνει την πνευματική παρακμή.

Η χρονική άνεση των 7 διδακτικών ωρών με την δύσκολη ύλη της Μαθηματικής Ανάλυσης θα αυξήσει την φροντιστηριακή ανάγκη των μαθητών και μαθητριών. Αντιθέτως θα οδηγήσει στην εμπέδωση της μαθηματικής ημιμάθειας.

Δεν αναμένεται να επιφέρει ουσιαστική κατανόηση, αποτελεσματική μάθηση και αναστροφή της σχολικής αποτυχίας στα Μαθηματικά.

Τα τελευταία χρόνια, μετά και την αφαίρεση της ύλης των μιγαδικών αριθμών, στη Γ΄ Λυκείου διδάσκεται και εξετάζεται μόνο το μάθημα της Ανάλυσης, το οποίο περιέχει ύλη πανεπιστημιακού επιπέδου και όχι στοιχειώδους επιπέδου ύλη από τον διαφορικό και ολοκληρωτικό λογισμό.

Από το Πρόγραμμα Σπουδών απουσιάζει χρήσιμη ύλη Γραμμικής Άλγεβρας, Μιγαδικών, Γεωμετρίας του Χώρου και Κατανομών Πιθανότητας, τα οποία περιέχονται στις περισσότερες χώρες του κόσμου, βεβαίως με διδακτικές προσαρμογές στο επίπεδο των δυνατοτήτων πρόσληψης των μαθητριών και των μαθητών.

Η ύλη Ανάλυσης, η οποία μπορεί να ενδυναμώνει την μαθηματική αυταρέσκεια των διδασκόντων, είναι πλήρως ακατάλληλη για τους δεκαεφτάχρονους μαθητές.

Προετοιμάζει κυρίως για τα μαθηματικά τμήματα των πανεπιστημίων, όχι όμως για το Πολυτεχνείο που χρειάζονται και Γεωμετρία του Χώρου και τις Οικονομικές Σχολές που χρειάζονται περισσότερη ύλη Πιθανοτήτων και Στατιστικής.

Η επιλογή της ύλης είναι μονομερής, ανισόρροπη και στρεβλή. Η μοναδικότητα της Ανάλυσης στην Γ΄ Λυκείου είναι παγκόσμια πρωτοτυπία!

Ο αφηρημένος χαρακτήρας της Ανάλυσης και η αδυναμία σύνδεσής του με την καθημερινή ζωή οδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες στην αντιπάθεια και την αδιαφορία. Θα μπορούσε το Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών Γ΄ Λυκείου της χώρας μας να είναι πλουσιότερο σε μαθηματικές έννοιες, αλλά σε λιγότερο βάθος, έτσι ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν και να κατανοούν μαθηματική ύλη παρόμοια, αλλά όχι ταυτόσημη με αυτήν που μαθαίνουν οι μαθητές άλλων χωρών.

Αντί να γίνει σοβαρή μελέτη από το ΙΕΠ ως υπεύθυνο φορέα της πολιτείας και να εκπονηθούν νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και να σχεδιαστεί από την αρχή η μετάβαση σε ένα καλύτερο σχολείο, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και τα διεθνή ερευνητικά δεδομένα, οι συντάκτες με προχειρότητα επικύρωσαν για άλλη μια φορά τη συρρικνωμένη και αναχρονιστική, αλλά δύσκολη ύλη διδακτέα-εξεταστέα Μαθηματικών.

Η νέα ύλη παραπέμπει στα ίδια αντιπαιδαγωγικά και πεπαλαιωμένα βιβλία Μαθηματικών, γραμμένα από τους ίδιους συγγραφείς, που χρησιμοποιούνται για περισσότερες από τρεις δεκαετίες στη χώρα μας.

Φαίνεται ότι οι εμπνευστές των αναχρονιστικών προτάσεων είναι ανίκανοι να εισηγηθούν την αναμόρφωση του προγράμματος, αγνοώντας και παραμελώντας τη βαρύνουσα σημασία των Μαθηματικών στον κόσμο και τις επίκαιρες τάσεις εκπόνησης Προγραμμάτων Σπουδών.

Οι βεβιασμένες αποφάσεις αδικούν και εγκαταλείπουν τη μαθηματική εκπαίδευση στη χώρα μας. Αποτελεί μεγάλο σφάλμα που σύμφωνα με τον σχεδιασμό κ. Γαβρόγλου, δάσκαλοι, γιατροί, νομικοί, κοινωνιολόγοι και φιλόλογοι δεν διδάσκονται πλέον καθόλου Μαθηματικά στην Γ΄ Λυκείου.

Είναι ολοφάνερο ότι η κατανόηση του κόσμου που μας περιβάλλει απαιτεί όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να τελειώνουν το σχολείο με τα μαθηματικά που θα χρειαστούν στην επαγγελματική τους ζωή.

Ακόμα και εκείνοι που θα συνεχίσουν για ανθρωπιστικές σπουδές θα πρέπει να αποκτήσουν βασικές γνώσεις Μαθηματικών, για παράδειγμα δύο ώρες την εβδομάδα.

Να διδάσκονται και να εξετάζονται χρήσιμες γνώσεις στερεομετρίας, στατιστικής, πιθανοτήτων, λύσης προβλημάτων της καθημερινότητας.

Από νέο κατάλληλο βιβλίο με εύκολη ύλη, ανάλογης των μαθηματικών γενικής παιδείας. Λίγα και ελαφρά Μαθηματικά χρειάζονται σε όλους.

Ο λαϊκισμός για πιθανές εκλογικές σκοπιμότητες, που χαϊδεύει τα αυτιά γονέων και μαθητών, είναι εχθρός της ποιοτικής παιδείας και οδηγεί σε μαθηματικά αναλφάβητους πολίτες.

Απαιτείται επείγουσα συνετή επανεξέταση της διδακτέας-εξεταστέας ύλης των Μαθηματικών στην Γ΄ Λυκείου με επιστημονικά τεκμηριωμένη εναρμόνιση περιεχομένου και αντιστοίχιση των διδακτικών ωρών όλων των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου, αλλά και των άλλων τάξεων του σχολικού προγράμματος του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Γιώργος Κ.

Ετικέτες: 
Μαθηματικά

Σχόλια (14)

 
Πλατάρος Γιάννης
02 Ιουν 2019 13:29

Πάντα χαίρομαι όταν διαβάζω απόψεις που πηγάζουν από ειλικρίνεια, ασχέτως αν συμφωνώ ή όχι. Εδώ έχουμε μια άποψη που θεωρώ πάρα πολύ ειλικρινή. Στην ειλικρίνεια, έχουμε και την αλήθεια. Την απλή την συμβατική αλήθεια, με την οποία έχουμε πάρει διαζύγιο ως έθνος.
Επισημαίνω στα γραφόμενα του Γιώργου Κ. την καθολική δίωξη της Λογικής και από τα Μαθηματικά. Την υποβάθμιση την ελαχιστοποίηση της Γεωμετρίας την ίδια στιγμή που έχουμε εκπληκτικά δυναμικά Γεωμετρικά λογισμικά για την σε όλες της τις διαστάσεις σπουδή και πειραματικά. Πολλές φορές μου έρχονταν στο μυαλό ότι όλα αυτά είναι στημένα από αόρατο χέρι. Κανείς δεν ακούει την Μαθηματική Εταιρεία που αρθρώνει επιστημονικό λόγο και όχι συντεχνιακό (παραδόξως για την Ελληνική πραγματικότητα!) Σκέπτομαι αν υπάρχει κάποια συνωμοσία. Λέω όχι. Λογικά όχι. μετά βλέπω το τσουνάμι του παραλογισμού και λέω «σίγουρα ναι» Δεν είναι δυνατόν εμείς στην Ελλάδα να θέλουμε τον λαό μας αγέλη ζώων. Άλλοι έξω μπορεί να θέλουν. Εμείς όχι. Κυβερνάμε στον τόπο μας και σε αυτά τα θέματα εμείς; Καλά στην Οικονομία έχουμε έναν ακόμα αιώνα μνημόνια. Θα μας κάνουν όμως και με το ζόρι ζώα;
Έλεος!...

 
Πληροφορική
02 Ιουν 2019 14:33

Όλοι οι φοιτητές της θετικής και των επαγγελμάτων υγείας και ζωής δεν διδάσκονται πληροφορική.
Για να προλάβω διάφορους συμβούλους αρκεί να δούμε τα νομπελ χημείας και Βιολογίας των τελευταίων ετών πού αποδόθηκαν.

Στη διαβούλευση δεν είδαμε σχετικά μηνύματα Σπύρο.

 
Μουρικης
02 Ιουν 2019 14:47

Μια αποψη που χωρίζεται σε 2 μέρη: Μια γκρινια/επίθεση σε μια αλλη επιστήμη και το παροπονο για τη μη σωστη διάρθρωση της υλης των Μαθηματικών.
Το πρωτο τμήμα θα μπορούσε κάλλιστα να απουσιάζει...
Για το δεύτερο τμήμα ειναι μαλλον γενικη διαπίστωση οτι τα βιβλια χρειάζονται γραψιμο από την αρχή.
Ειναι προφανές οτι οι αλλαγες γιναν την ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΣΤΙΓΜΗ χωρίς ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ διαλογο με τις επιστημονικες ενώσεις. Το θεμα των διδακτικών αντικειμένων θεωρηθηκε δευτερεύουσας σημασίας. ΠΡΩΤΑ γίνεται μελετη για αναμόρφωση της ύλης, γράφεται το αντίστοιχο βιβλιο και ΜΕΤΑ αλλαζονται οι ωρες και τα μαθήματα. Επρεπε να είχαν αρχίσει αυτα 2 χρονια τωρα.

Τι καθομαι και γραφω...

 
Δον Κιχώτης
02 Ιουν 2019 15:26

...« Ο λαϊκισμός για πιθανές εκλογικές σκοπιμότητες, που χαϊδεύει τα αυτιά γονέων και μαθητών, είναι εχθρός της ποιοτικής παιδείας και οδηγεί σε μαθηματικά αναλφά-βητους πολίτες.»...
Μαθηματικά αναλφάβητους πολίτες και φοιτητές που κάποιοι απ' αυτούς θα γίνουν δάσκαλοι.
Περιμένω χρόνια να διαβάσω έστω έναν αντίλογο από κάποιο Παιδαγωγικό Τμήμα.
Κι έχουμε τόσα πολλά!...

 
Δον Κιχώτης
02 Ιουν 2019 15:27

...« Ο λαϊκισμός για πιθανές εκλογικές σκοπιμότητες, που χαϊδεύει τα αυτιά γονέων και μαθητών, είναι εχθρός της ποιοτικής παιδείας και οδηγεί σε μαθηματικά αναλφά-βητους πολίτες.»...
Μαθηματικά αναλφάβητους πολίτες και φοιτητές που κάποιοι απ' αυτούς θα γίνουν δάσκαλοι.
Περιμένω χρόνια να διαβάσω έστω έναν αντίλογο από κάποιο Παιδαγωγικό Τμήμα.
Κι έχουμε τόσα πολλά!...

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
02 Ιουν 2019 18:21

Αρκεί που τα διδάσκονται στις προηγούμενες τάξεις λυκειου , γυμνασίου και δημοτικού. Στη Γ λυκειου δεν είναι απαραίτητο να διδάσκονται ούτε και να εξετάζονται για την πρόσβαση στις σχολές αυτές.

 
Αντώνης Λ.
02 Ιουν 2019 20:48

Πού είναι το κακό; Μέχρι πότε πρέπει να διδάσκονται μαθηματικά άπαντες; Μέχρι τα γεράματα;

 
Νίκος
03 Ιουν 2019 09:48

Το ότι παραπονιούνται και οι μαθηματικοί με ξεπερνά...Ατελείωτες ώρες από το Γυμνάσιο και το Λύκειο και στα φροντιστήρια και πάλι παραπονιούνται...

 
Μαρία
03 Ιουν 2019 20:21

Πρώτον, συμφωνώ με το κείμενο προτείνεται στο esos. Όλοι πρέπει να διδάσκονται ελαφρά Μαθηματικά. Πρέπει να αντιδράσουμε στη στημένη και συνειδητή υποβάθμιση των Μαθηματικών, όπως γράφει ο κ. Πλατάρος. Δεν μπορεί δάσκαλοι, γιατροί, νομικοί, κοινωνιολόγοι και φιλόλογοι να μη διδάσκονται καθόλου Μαθηματικά στην Γ΄ Λυκείου. Δε φτάνει να διδάσκονται ελάχιστη Γεωμετρία μέχρι τη Β΄ Λυκείου. Είναι χρήσιμο για την κοινωνία να διδάσκονται κατανοητά Μαθηματικά σε χαμηλό επίπεδο γενικής παιδείας, όπως άλλωστε συμβαίνει για πολλά χρόνια στην Γ΄ Λυκείου.

Δεύτερον, δεν είναι καλός ο χρονικός υπολογισμός καθώς η ίδια ύλη Ανάλυσης που διδασκόταν άνετα σε 5 ώρες να διδάσκεται από το διδακτικό έτος 2019-20 σε 7 ώρες. Συμφωνώ ότι το βιβλίο Ανάλυσης είναι παλιό, χρησιμοποιείται πάνω από τρεις δεκαετίες και πρέπει επί τέλους να αποσυρθεί. Η ύλη της Ανάλυσης πρέπει να ξαναγραφτεί σε προσιτό επίπεδο για να ταιριάζει σε μαθητές Λυκείου. Να αντικατασταθεί από καλύτερο βιβλίο και να προστεθεί λογική ύλη Ευκλείδειας και Αναλυτικής Γεωμετρίας του Χώρου, Πιθανοτήτων και Γραμμικής Άλγεβρας, όπως γίνεται στη Γερμανία, τη Μ. Βρετανία και τη Γαλλία. Να εκπονηθεί ένα νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών και να γραφτεί ένα ελκυστικό βιβλίο με την νέα ύλη που να ταιριάζει στην αύξηση των 7 ωρών. Η νέα ύλη δεν πρέπει να είναι δύσκολη και άπιστη όπως συμβαίνει τώρα, αλλά να προσαρμοστεί στα μέτρα των παιδιών.

 
Nikos
03 Ιουν 2019 20:36

Συνάδελφοι το επίπεδο στο δημόσιο σχολείο είναι χαμηλό.
Είμαι καθηγητής Πληροφορικής και μια χρονιά αναγκάστηκα να κάνω Μαθηματικά στη Γ Γυμνασίου. Πριν διδάξω το μάθημα έλεγα και εγώ πολλές φορές "τόσες ώρες, 4 την εβδομάδα, δε φτάνουν για να μάθουν τα παιδιά Μαθηματικά στο Γυμνάσιο ; Τι γίνεται". Τελικά με το ζόρι έβγαλα την ύλη. Τα μισά παιδιά χάθηκαν στην πορεία, λόγω κενών από τα προηγούμενα χρόνια.
Ας μη βλέπουμε όλα τα θέματα συντεχνιακά.

 
Αφροδίτη
03 Ιουν 2019 21:30

Παρακολουθώντας σχόλια συναδέλφων εδω και πολυ καιρό ενα πράγμα θα ήθελα να επισημάνω: δεν αναβαθμίζουμε ουτε την επιστήμη μας ουτε βέβαια την ειδικότητα υποτιμωντας τις άλλες (επιστήμες-ειδικότητες). Αντίθετα αποδεικνύουμε περίτρανα σε κάθε τρίτο αναγνώστη πως ειμαςτε ενας πολυδιασπασμενος κλάδος εργαζομένων, που ενδιαφέρεται για τη μικροσυντεχνια του και ουδολως για το σχολειο και την εκπαίδευση/παιδεία.

 
Βιοπληροφορική
04 Ιουν 2019 13:23

Εάν κε Γιώργο Κ. θεωρείτε ότι την παρούσα χρονική στιγμή στην Φυσική, στην Βιολογία, στις Θετικές Επιστήμες, στις Επιστήμες Ζωής και Υγείας και στις Οικονομικές Επιστήμες γενικότερα είναι περισσότερο απαραίτητα τα Μαθηματικά από την Πληροφορική έχετε πλήρη άγνοια του επιστημονικού πνεύματος της εποχής. Και οι δύο επιστήμες είναι εξίσου απαραίτητες πλέον. Για παράδειγμα στην Φυσική, η πρώτη εικόνα μαύρης τρύπας θα ήταν αδύνατο να κατασκευαστεί χωρίς την επιστήμη της Πληροφορικής, στην Βιολογία εκτός από μελέτες in vivo και in vitro, έχουμε πλέον δυναμικά και μελέτες in silico (με προσομοίωση στον υπολογιστή), ενώ στις Επιστήμες Μηχανικών από τα αυτοκίνητα και τα οικοδομήματα ως τα αεροσκάφη, όλα δοκιμάζονται πλέον με προσομοίωση στον υπολογιστή πριν κατασκευαστούν.
Όσον αφορά την διδασκαλία της "Αλγοριθμικής" από Μαθηματικούς, στην Γαλλία δεν ξέρω τι γίνεται, εδώ στην Ελλάδα η Αλγοριθμική στην συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων Μαθηματικών ΔΕΝ είναι υποχρεωτικό μάθημα, επομένως μπορεί να αποφοιτήσει κανείς από το τμήμα Μαθηματικών χωρίς να έχει ιδέα για το αντικείμενο. Αλλά ακόμα κι αν η Αλγοριθμική ήταν υποχρεωτικό μάθημα στα τμήματα Μαθηματικών, και τι μ' αυτό; Και στα τμήματα Οικονομικών, για παράδειγμα, έχουν υποχρεωτικό μάθημα Ανάλυση, γιατί να μην διδάσκουν Ανάλυση οι πτυχιούχοι των Οικονομικών σχολών; Μπορείς να διδάξεις Αλγοριθμική αν δεν έχεις φάει την ζωή σου πάνω στα προγράμματα; Σίγουρα αντιλαμβάνεστε για ποιο αντικείμενο μιλάτε;

 
ΔΚ
04 Ιουν 2019 17:02

Με την σειρά μου θα ήθελα να καταθέσω την άποψή μου σχετικά με το σκεπτικό του άρθρου
Πιστεύω ότι αρχικά θα πρέπει να ξανορίσουμε τον όρο "Μαθηματικά" ως μάθημα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το μάθημα έχει διττό σκοπό.
Πρώτον να μάθει στους μαθητές την χρήση των μαθηματικών για την επίλυση προβλημάτων με τρόπο αυστηρό και αδιαμφισβήτητο κσι δεύτερον να τους εισαγάγει στην επιστήμη των μαθηματικών
Οπότε με τον αρχικό σκοπό, η "χρήση" των μαθηματικών αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς κλάδους ως ένα εργαλείο επιστημονικής τεκμηρίωσης και επομένως τα μαθηματικά διδάσκονται εμμέσως.
Με τον δεύτερο σκοπό οι μαθητές θα πρέπει να κατανοήσουν την αφαιρετική έννοια μαθήματος ( ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση διαφόρων προβλημάτων) να το διακρίνουν ως επιστημοκικό κλάδο ,πεδίο σπουδών και έρευνας.

Άρα Τα μαθηματικά απο την μία είναι ένα στοιχείο συνδεσης μεταξύ των επιστημών -αντίστοιχο της γραφής στην επικοινωνία των ανθρώπων ένώ συγχρόνως είναι μια ανεξάρτητη επιστήμη που χρήζει έρευνας και μελέτης .Ο διαχωρισμός αυτός θεωρώ ότι είναι σημαντικός στην σύγχρονη εποχή.

Επιπλέον θα πρέπει να τα τοποθετήσουμε ως μάθημα σε ένα εξεταστικό σύστημα α) αποσκοπεί στην εξειδίκευση και και την κατανομή των τελειόφοιτων σε σχολές ή β) Σε ένα σύστημα εξετάσεων γενικών γνώσεων

Η κοινότητα των μαθηματικών θα πρέπει να καταστήσει τα όρια της και την σχέση της με τους άλλους επιστημονικούς κλάδους μακριά απο κλαδικές και συντεχνιακές σκοπιμότητες.

ΥΓ
Η σημερινή πρακτική που ξεχωρίζει τα "μαθηματικά των μαθηματικών" με τα μαθηματικά που χρησιμοποιούν οι άλλοι κλάδοι γίνεται κυρίως με την δυσκολία των εννοιών και την ασκησιολογία γεγονός που απομακρύνει τους μαθητές απο το μάθημα.

 
Γιώργος Κ.
04 Ιουν 2019 23:22

Για @Βιοπληροφορική

Η ανησυχία μου απαντά στην πρόσφατη ανακοίνωση της νέας διδακτέας-εξεταστέας ύλης των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου από το Υπουργείο Παιδείας, από την οποία συνάγεται μεταξύ άλλων και η υποβάθμιση του μαθήματος των Μαθηματικών. Οι 7 ώρες διδασκαλίας για όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα οδηγεί στην εντύπωση ότι όλα τα μαθήματα έχουν ισοβαρώς την ίδια εκπαιδευτική αξία και χρησιμότητα. Η τεχνητή ισότητα οδηγεί σε ανατροπές και επαναξιολογήσεις. Χωρίς σοβαρό διάλογο τα Λατινικά και οι Ξένες Γλώσσες έχουν εξοστρακιστεί από τις πανελλαδικές εξετάσεις (έχουν άραγε μηδενική αξία στην διεθνή επικοινωνία;). Θα επιμείνω ότι με τις επιλογές που ανακοινώθηκαν ευνοείται η Λογοτεχνία και η Κοινωνιολογία, ενώ αδικούνται τα Μαθηματικά, μάθημα με τεράστιο εύρος εφαρμογών που είναι η βάση για τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία, την Οικονομία και την Πληροφορική. Μπορείτε να μου αναφέρετε μια χώρα του κόσμου στην οποία οι ώρες διδασκαλίας Μαθηματικών Γενικού Λυκείου είναι ισάριθμες με τις ώρες Πληροφορικής;
Είναι σεβαστή η στενότητα της άποψή σας ότι η Πληροφορική είναι περισσότερο απαραίτητη στο πνεύμα της εποχής μας. Ωστόσο, τα Μαθηματικά είναι επιστήμη με ιστορικό βάθος. Τα παραδείγματα των προσομοιώσεων που μνημονεύετε δεν οφείλονται αποκλειστικά στη δύναμη της Πληροφορικής, αλλά έχουν μαθηματικό υπόβαθρο, όπως και η ανάπτυξη της Πληροφορικής και ο Κώδικας Προγραμματισμού ανάγεται σε μαθηματικές και λογικές δομές. Το πνεύμα της εποχής μας δεν είναι απλώς επιστημονικό, αλλά διεπιστημονικό. Η Βιοπληροφορική (bioinformatics), με την οποία τιτλοφορείτε το σχόλιό σας, είναι διεπιστημονικός τομέας ο οποίος αναπτύσσει μεθόδους και εργαλεία λογισμικού για την κατανόηση βιολογικών δεδομένων συνδυάζοντας την Πληροφορική, τα Μαθηματικά, τη Στατιστική και τη Μηχανική για να αναλύσει και να ερμηνεύσει βιολογικά δεδομένα. Επίσης μεγάλο εκπαιδευτικό και ερευνητικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το διεθνούς εμβέλειας διεπιστημονικό πρόγραμμα STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Θα ήθελα να προσθέσω ακόμα ότι σημαντική διδακτική χρησιμότητα έχουν διαδραστικές προσομοιώσεις για εκπαιδευτική αξιοποίηση των επιστημονικών πεδίων της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Χημείας, της Βιολογίας, καθώς και των Επιστημών της Γης και του Περιβάλλοντος.
Σχετικά με την αλγοριθμική επειδή είναι ενδεχόμενο ο καθένας μας να μιλά για διαφορετικά πράγματα, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι αναφέρομαι στο Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γαλλία, το οποίο διδάσκεται από μαθηματικούς. Για παράδειγμα το πρόγραμμα Β΄ Λυκείου οργανώνεται σε πέντε μέρη: « Nombres et calculs », « Géométrie », « Fonctions », « Statistiques et probabilités » et « Algorithmique et programmation ».
Κατά την άποψή μου η ύλη Πληροφορικής που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας είναι δύσκολη, όπως συμβαίνει και με την ύλη της Μαθηματικής Ανάλυσης. Η νέα ύλη Πληροφορικής είναι υπερβολικά μεγάλη και «αδόμητη», χωρίς έτοιμο σχολικό βιβλίο με το σύνολο της ύλης, αποτέλεσμα ίσως προεκλογικής βιασύνης. Θεωρώ βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αναστάτωση, εμπέδωση της ημιμάθειας, ενίσχυση των ανισοτήτων και θα αυξήσει την ανάγκη για επιπρόσθετη φροντιστηριακή βοήθεια. Η διδασκαλία μέρους της νέας ύλης υπήρχε στην εξεταστέα ύλη των ΕΠΑΛ οδηγώντας κάθε χρόνο σε υψηλά ποσοστά αποτυχίας (μάλλον επειδή γράφτηκε από πανεπιστημιακούς και όχι παιδαγωγούς).
Εφόσον όλα τα Προγράμματα Σπουδών Γ΄ Λυκείου της χώρας μας τοποθετούνται στο διδακτικό και εξεταστικό σύστημα, η ύλη των Μαθηματικών και της Πληροφορικής πρέπει να είναι σε λιγότερο βάθος, προσαρμοσμένη στις αντιληπτικές δυνατότητες των μαθητών, έτσι ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν και να κατανοούν καλοζυγιαμένη ύλη χωρίς να καταφεύγουν στην παπαγαλία και να προετοιμάζονται για τον διεθνή κόσμο της εργασίας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean