Placeholder

ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ

Επιστολή ομογένειας στον υπουργό Παιδείας

Δημοσίευση: 07/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Ένωση σχολείων Βάδης Βυρτεμβέργης έστειλε επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας, στον συντονιστή εκπαίδευσης στο Μόναχο κ. Παπατσίμπα και στην πρόξενο στην Στουτγκάρδη κα. Λιανίδου.

Θέμα της επιστολής είναι  η επισήμανση του όρου "φορέα".

Είναι αδιευκρίνιστο αν φορέας είναι η προξενική αρχή ή ο εκάστοτε Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Η ερμηνεία δίνεται ανάλογα με την περίσταση. Ετσι για παράδειγμα για την μεταφορά βιβλίων από Ελλάδα είναι υπεύθυνοι οι σύλλογοι γονέων οι οποίοι πληρώνουν την μεταφορά.

Σε άλλες περιπτώσεις πάλι, όπως για την χρηματοδότηση από το γερμανικό κράτος, φορέας είναι η προξενική αρχή η οποία και λαμβάνει τις οικονομικές ενισχύσεις από τη Γερμανία.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Κυρίες και κύριοι,

Ως Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ελληνικής Εκπαίδευσης Βάδης Βυρτεμβέργης, θα θέλαμε να μας διευκρινίσετε την έννοια του «φορέα», αναφορικά με τη λειτουργία της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στην περιοχή μας.

Από την επίσημη ιστοσελίδα του «Ministerium für Kultus, Jugend und Sport  Baden-Württemberg» (βλ https://km-bw.de/,Lde/Startseite/Schule/Sprachfoerderung) ενημερωνόμαστε ότι τα μαθήματα μητρικής γλώσσας στην περιοχή της Βάδης Βυρτεμβέργης, οργανώνονται επί της αρχής του «προξενικού μοντέλου» (Konsulatsmodells) και ότι την ευθύνη για το περιεχόμενο και την οργάνωση αυτών των μαθημάτων τη φέρουν αποκλειστικά τα «κράτη προέλευσης» (Herkunftsländer) των μεταναστών, μέσω των κατά τόπους προξενικών αρχών τους.

Για κάποιο λόγο ωστόσο, έχει δημιουργηθεί μία «σύγχυση» στα μέλη μας, ότι στο αμιγές ελληνικό Λύκειο καθώς και στα Τμήματα Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης (ΤΕΓ) που λειτουργούν στην περιοχή μας, «φορέας» της παρεχόμενης ελληνικής εκπαίδευσης είναι οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων.

Θα παρακαλούσαμε λοιπόν, με σαφήνεια να μας διευκρινιστεί:

1.       Πώς ακριβώς προσδιορίζεται νομικά η έννοια του «φορέα», αναφορικά με την παρεχόμενη ελληνική εκπαίδευση στη Βάδη Βυρτεμβέργη, καθώς και ποιες είναι οι υποχρεώσεις και αρμοδιότητές του;

2.       Ποιοι είναι οι επίσημοι «φορείς» παρεχόμενης ελληνικής εκπαίδευσης στη Βάδη Βυρτεμβέργη, τόσο για το αμιγές ελληνικό Λύκειο, όσο και για τα Τμήματα Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης (ΤΕΓ);
 
 Με εκτίμηση

Πρόεδρος Ένωσης Σχολείων Βάδης Βυρτεμβέργης

Παναγιώτης Κρητικάκης

Σχόλια (9)

 
Takis
07 Ιουν 2019 13:02

Merikes evloges erotisis !

O foreas pia eksoda tis elinoglosis ekpedefsis kalipti?
Ta analosima gia paradigma ton sxolion TEG ta kalipti?
Pios diaxirizete ta xrimata avta?
Epimisthia plirononte apo ton forea?
Posa xrimata plironun i Germani gia kathe pedi-egrafi sta TEG?
i Germani pion anagnorizun os forea?
iparxi idikos logariasmos gia afta ta xrimata?

signomi ala ine evloga erotimata pu prokiptun apo tin apli logiki!

 
Δάσκαλος
07 Ιουν 2019 13:12

Εντάξει...
Το να μην γνωρίζουν οι "γονείς" τι ακριβώς συμβαίνει και να θέτουν ερωτήματα, δεν είναι παράλογο.
Δεν είναι και δουλειά τους άλλωστε...
Η απορία μου ωστόσο είναι, αν γνωρίζουν να απαντήσουν στα παραπάνω ερωτήματα οι Έλληνες εκπαιδευτικοί που εργάζονται στη Βάδη Βυρτεμβέργη.
Ως Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι, θεωρώ ότι πρέπει να είναι ενημερωμένοι για το τι ισχύει (για το συγκεκριμένο κρατίδιο που εργάζονται βέβαια και όχι για όλο τον κόσμο γενικά) ως προς το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο του "φορέα" λειτουργίας Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης.
Ίσως θα ήταν σκόπιμο να υπάρξει μία απάντηση (έστω και με τη μορφή σχολίου στη συγκεκριμένη ανάρτηση) από κάποιον/ους συλλόγους εκπαιδευτικών της εν λόγω περιοχής.

 
Νεφέλη
07 Ιουν 2019 19:20

Ως φορείς σύμφωνα με :Αριθμ. Φ.816.41/575/124479/Ζ1 Αναγνώριση Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 2458 /3-11-2011

Τώρα ο νόμος 4415/16 άρθρο 2 λέει:
Άρθρο 2 Φορείς της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης
Φορείς της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό μπορεί να είναι οι ελληνικές διπλωματικές ή προξενικές αρχές, οι ορθόδοξες εκκλησίες, οι εκπαιδευτικές ή άλλες αρχές των άλλων χωρών, οι ελληνικές κοινότητες, τα ελληνικά ιδρύματα, οι σύλλογοι γονέων και οι πολιτιστικοί ή μορφωτικοί σύλλογοι, τα σωματεία και άλλα νομικά πρόσωπα, εφόσον τα νομικά πρόσωπα εγκρίνονται από την αρμόδια Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων, εφόσον πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις σύστασης στη χώρα υποδοχής.

Παρακάτω παραθέτω από διαύγεια :
Θέμα: «Έγκριση προϋπολογισμού του Ειδικού Λογαριασμού «Οικονομική ενίσχυση σχολικού φορέα Τμημάτων Μητρικής Γλώσσας Βάδης-Βυρτεμβέργης» οικονομικού έτους 2019»

Θέμα: «Έγκριση απολογισμού του Ειδικού Λογαριασμού «Οικονομική ενίσχυση σχολικού φορέα Τμημάτων Μητρικής Γλώσσας κρατιδίου Βάδης-Βυρτεμβέργης» οικονομικού έτους 2018»

Από τον ειδικό λογαριασμό πληρώνονται τα επιμίσθια όσων εκπαιδευτικών υπηρετούν με απόσπαση . Για τα λειτουργικά έξοδα των ΤΕΓ δυστυχώς τα αναλαμβάνουν οι σύλλογοι γονέων και οι εκπαιδευτικοί ( και χαρτιά έχω αγοράσει και φωτοτυπίες έκανα στο σπίτι μου στα προσωπικά μου μηχανήματα και δεν ήταν λίγα ειδικά όταν προετοιμάζεις πολλά επίπεδα γλωσσομάθειας ακόμα και για το ίδιο το μάθημα).

 
Νεφέλη
07 Ιουν 2019 20:29

Τα ΤΕΓ είναι τμήματα ελληνικής γλώσσας. Αυτό σημαίνει ότι όποιος θέλει μπορεί να εγγραφεί,να παρακολουθήσει και να πιστοποιηθεί στην ελληνική γλώσσα. Με την υπ αριθμό Φ.816.41/575/124479/Ζ1 ορίζονται ως φορείς ξεκάθαρα οι Σύλλογοι Γονέων.
Στον 4415/16 ,άρθρο 2 ως φορείς λέει : ΜΠΟΡΕΙ να είναι και οι Σύλλογοι Γονέων κλπ.

Το κρατίδιο της Βάδης χρηματοδοτεί τμήματα ΜΗΤΡΙΚHΣ Γλώσσας , δηλαδή τα απογευματινά σχολεία όπου μπορούν να παρακολουθήσουν μαθητές που δεν είναι Γερμανοί. Θεωρείται συμπληρωματική διδασκαλία για παιδιά και εφήβους. Δεν ελέγχεται από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας της Βάδης ούτε ως προς τα προγράμματα σπουδών , ούτε ως προς το ποιοι εκπαιδευτικοί θα διδάξουν σε αυτά τα τμήματα .
Για μένα ο πρόσφατος νόμος 4415/16 που ισχύει και εφαρμόζεται για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο εξωτερικό με τις ασάφειες που έχει ( συντονιστές , με εκπαιδευτικούς διαφόρων κατηγοριών ) μόνο προβλήματα δημιούργησε. Κανείς δεν είναι υπεύθυνος και όλοι νομίζουν ότι είναι ειδήμονες. Αυτοί που την πληρώνουν είναι οι μαθητές και όσοι εκπαιδευτικοί είναι ευσυνείδητοι.

 
Άσχετος
08 Ιουν 2019 10:31

Μία ερώτηση ως άσχετος.
Πόσα είναι τα χρήματα που απαιτούνται για τη μεταφορά βιβλίων στα ελληνικά σχολεία της Βάδης Βυρτεμβέργης (ας μας δώσει στοιχεία ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και κηδεμόνων της περιοχής) και για ποιο λόγο το κόστος αυτό δεν το αναλαμβάνει η ελληνική πολιτεία;

 
Χρήστος
10 Ιουν 2019 09:02

Απάντηση από τους υπεύθυνους δόθηκε;
Τελικά "φορέας" παρεχόμενης ελληνικής εκπαίδευσης στη Βάδη Βυρτεμβέργη ποιος είναι και τι αρμοδιότητες έχει;
Τόσο δύσκολο είναι να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα;

 
Περαστικός
16 Ιουν 2019 18:46

Ακόμα δεν απάντησε κανείς από τους ερωτούμενους;
Τι συμβαίνει;
Μεγάλο μυστήριο θα παραμείνει τελικά ο "φορέας".
Όλοι μιλούν για αυτόν, όλοι τον επικαλούνται, αλλά ουδείς φαίνεται να τον γνωρίζει... ή... αν τον γνωρίζει, ουδείς τολμά να μας τον κατονομάσει.
Πράματι μυστήριο...

 
Αποσπασμένος με γάμο
17 Ιουν 2019 10:16

Οι σύλλογοι γονέων είναι ο φορέας.
Τι ρωτάτε;
Όλοι το ξέρουν αυτό.
Σε αυτούς απευθυνόμαστε για κάθε μας πρόβλημα.

 
Ελβίρα
21 Ιουν 2019 14:33

Η απάντηση στα ερωτήματα που τίθενται μπορεί να αναζητηθεί εύκολα στα ΦΕΚ αναγνώρισης των εν λόγω εκπαιδευτικών μονάδων, όπου αναγράφεται ο ακριβής φορέας ίδρυσης. Συνήθως, για τα ΤΕΓ φορέας ίδρυσης είναι ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, η Ελληνική Κοινότητα ή κάποιος άλλος Σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ενώ για τα αμιγή σχολεία ως φορέας ίδρυσης αναφέρονται οι προξενικές ή πρεσβευτικές αρχές. Σύμφωνα δε με την αριθ. Φ.816.41/575/124479/Ζ1 απόφαση (ΦΕΚ 2458/τ. Β/2011), ως φορείς ίδρυσης όλων των ΤΕΓ της Γερμανίας αναφέρονται οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean