Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Εξετάζονται αλλαγές στη νέα εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου

Το ΙΕΠ δεν γνωρίζει τίποτα-Την τελική απόφαση θα την έχει ο υπουργός Κ. Γαβρόγλου
Δημοσίευση: 09/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αλλαγές τουλάχιστον στα μαθήματα Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Βιολογία, της   εξεταστέας ύλης της Γ Λυκείου που ανακοινώθηκε προ ημερών ,  εξετάζει το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με πληροφορίες του esos.

Οι όποιες αλλαγές, εάν τελικά ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου οριστικοποιήσει την απόφασή του,  θα ανακοινωθούν εντός του Ιουνίου.

Η διοίκηση του ΙΕΠ πάντως, ως αρμόδιος επιστημονικός σύμβουλος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, αγνοεί  τις ενδεχόμενες αλλαγές στην εξεταστέα ύλη.

Το υπουργείο Παιδείας μελετά τις αλλαγές μετά τις έντονες αντιδράσεις που υπήρξαν για την εξεταστέα ύλη, από το σύνολο των Επιστημονικών Ενώσεων.

Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών , με δύο διαδοχικές ανακοινώσεις έκανε λόγο για  εξεταστέα ύλη αχταρμά , με κεφάλαια ασύνδετα μεταξύ τους, και κατήγγειλε ως πρόχειρη και αντιεπιστημονική την προτεινόμενη ύλη   και ζήτησε την άμεση επανεξέτασή της (Διαβάστε εδώ και εδώ).

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Χημικών  Νάσος Παπαδόπουλος σχολίασε στο esos ότι  “πρόκειται για ύλη η οποία δεν παρουσιάζει συνοχή, για συνέχεια δεν τίθεται λόγος μετά την κατάργηση του μαθήματος κατεύθυνσης στη Β Λυκείου και την γενικότερη απαξίωση της διδασκαλίας της Χημείας στο Γυμνάσιο και την Α Λυκείου” (Διαβάστε εδώ).

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία έκανε λόγο για  υποβάθμιση των Μαθηματικών του Λυκείου   , σχολιάζοντας τη νέα ύλη της Γ Λυκείου και ζήτησε να  επανεξεταστεί με ηρεμία και πνεύμα συνεργασίας εντός του Ιουνίου (Διαβάστε εδώ).

Η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων σημειώνει πως η αύξηση της ύλης στη Βιολογία δεν είναι λελογισμενη αλλά μεγάλη, καθιστώντας οριακό το κέρδος από την αύξηση των ωρών διδασκαλίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την πιθανότητα προσφυγής σε εξωσχολική βοήθεια (Διαβάστε εδώ)

Σχόλια (31)

 
Αριστερός
09 Ιουν 2019 21:28

Με ένα νόμο κι ένα άρθρο να παγώσει τώρα όχι αύριο! Χθες όχι σήμερα.

 
Νικος
09 Ιουν 2019 21:33

Σταματήστε το βάλε βγάλε και φύγετε το γρηγορότερο! Η επόμενη κυβέρνηση θα αποφασίσει.Μας έχετε τρελάνει όλους μαθητές, γονείς , καθηγητές!

 
θετική κατεύθυνση
09 Ιουν 2019 21:36

δεν υπαρχουν άλλα μαθηματα
καθυστέρησαν 1 χρονο το νεο λύκειο
και συνεχίζουν

 
νεο λυκειο
09 Ιουν 2019 21:38

το λυκειο της μεγαλης τριτης δεν πρεπει να εφαρμοστεί
ακούει κανεις στη ΝΔ

 
εντός
09 Ιουν 2019 21:43

"εμείς στο υπουργειο μπορεί να κάνουμε λάθη αλλά ξερουμε να φτιάχνουμε συστήματα"
κανε ότι μπορείς τον Ιούνιο γιατί αρχές Ιουλίου φεύγεις

 
Πανος
09 Ιουν 2019 22:45

ΕΙΣΤΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ. ΘΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.ΦΥΓΕΤΕ!

 
Ελβετία
09 Ιουν 2019 22:45

παρακαλώ να ρυθμιστεί η ύλη με ώρα Γκρίνουιτς

 
Babis
09 Ιουν 2019 22:47

Και μετά θα έρθουν οι σωτήρες. Ρε πάτε καλά!!!

 
ΝΙΚΟΣ
09 Ιουν 2019 23:19

Μια χαρά είναι όπως είναι τώρα. Να μην αλλάξει τίποτα

 
ΜΒ
09 Ιουν 2019 23:25

Δέν κατάλαβα ποτέ στο νσ Γαβρόγλου γιατί οι κύριοι του ΙΕΠ και του Υπουργείου έχουν εμμονή στο να διδάσκονται τα μαθήματα προσανατολισμού όλα τις ίδιες ώρες!
Κάποια μαθήματα έχουν περισσότερη και δυσκολότερη ύλη σε σχέση με άλλα!
π.χ Μαθηματικά - Οικονομία
Φυσική- Κοινωνιολογία κ.λ.π
Κάποιοι θα τελειώνουν την ύλη τον Ιανουάριο - Φεβρουάριο και κάποιοι στο τέλος του Μάη!

 
Πληροφορική
09 Ιουν 2019 23:58

αύξηση ύλης 50%, γιατι;

 
ΤΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;
10 Ιουν 2019 00:36

Αύριο η Βουλή διαλύεται με Προεδρικό Διάταγμα και δεν μπορεί ο Υπουργός να παγώσει το νέο σύστημα και να επαναφέρει το ισχύον διότι κάτι τέτοιο προϋποθέτει νόμο ψηφισμένο από τη βουλή. Και βέβαια δεν έχει το σθένος να πει κύριοι τα κάναμε θάλασσα λόγω ανευθυνοτητας και έλλειψης σοβαρού σχεδιασμού και απλά προσπαθεί να τα μπαλώσει κάνοντας τροποποιήσεις της κακιάς ώρας στην ύλη. Ήδη έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται το πολιτικό κόστος της μπαρούφας να αλλάξουν με κυνικό τρόπο -εφόσον δεν έλαβαν υπόψη την ψυχολογία των μαθητών-το σύστημα από τους μαθητές της β λυκείου (ενώ είθισται να αλλάζει απο τους αποφοίτους του γυμνασίου για να μην υπάρχει αναστάτωση) και δεν ξέρουν πως να το αντιμετωπίσουν. Απλα έκαναν την "μεταρρύθμιση" τους με τον πιο πρόχειρο και αλαζονικό τρόπο για να αφήσουν το αποτυπώμα τους στον χώρο της εκπαίδευσης.

 
Απόφοιτοι πρώην Αλεξάνδρειου ΤΕΙ
10 Ιουν 2019 06:18

Κυριε υπουργέ,
Πριν μερικές εβδομάδες ανακοινώσατε οτι αυτές τιςτις ημέρες θα παραδώσετε ένα τελικό συνολικο σχεδιο ισοτίμησης των πτυχίων μας που αφορα όλους τους αποφοίτους των πρώην ΑΕΙ τεχνολογικού τομέα.
Αναμένουμε την ρημάδα την πρόταση..

 
Αντώνης
10 Ιουν 2019 06:44

Ώπα σημάδια εγκεφαλικής λειτουργίας. Αρχίζει η προεκλογική περίοδος και ξυπνήσαμε βλέπω.

 
Μουρίκης
10 Ιουν 2019 08:27

@Πληροφορική

Δυστυχώς η αύξηση της ύλης σε αριθμό σελίδων δεν είναι 50% αλλά κάπου κοντά στο 100% !!!
Σε γνωστικό περιεχόμενο είναι πολύ μικρότερη βέβαια

 
Ελενα
10 Ιουν 2019 08:28

Αποφασίστηκε τα παιδιά που θα πάνε γ´ λυκειου να εξεταστούν και στη λογοτεχνία. Ύλη, στην ουσία, δεν υπάρχει! Είναι όλα τα βιβλία του λυκειου...βιβλία από τα οποία οι καθηγητές στα σχολεία διδάσκουν το πολύ 10 κείμενα και ποιήματα το χρόνο. Άρα, αυτή τη χρονιά, θα προλάβουν να προετοιμάσουν τι ακριβώς; Φυσικά, συζητάμε για ένα 5ο μάθημα που εξετάζεται στις πανελλήνιες και που καταλαμβάνει το χώρο του, μες στην εβδομάδα, σε επίπεδο διδασκαλίας σε φροντιστήριο ή ιδιαίτερο μάθημα....

 
AT
10 Ιουν 2019 09:20

Είναι πολλά τα λεφτά για να το πάρει πίσω. Η Λογοτεχνία είναι βασικά 5ο μάθημα που αποζημιώνει γενναία τα λόμπι των φροντιστηρίων-φιλολόγων-εκδοτικών οίκων. Αλλά είναι και πολλοί οι ψήφοι για να μην το πάρει πίσω. Οι μαθητές ψήφισαν σε ευρω-, περιφερειακές- και δημοτικές- εκλογές και θα ψηφίσουν και σε εθνικές και δεν είναι ώρα να αναστατώνεις μια ηλικιακή ομάδα ψηφοφόρων που έκανες τόοο...οοοσοο...οο κόπο να συμπεριλάβεις στο εκλογικό σώμα. Ν'est-ce pas?
GAME OVER... Η Βουλή πάντως έκλεισε! Μια ΠΝΠ μήπως; Και τα λόμπι; Δύσκολα τα πράγματα τέτοια ώρα.

 
Μ.Κ.
10 Ιουν 2019 09:31

Είστε απαράδεκτοι!!!Τα παιδιά που είναι να δώσουν εξετάσεις το 2020, τα έχετε διαλύσει!!!Από το 2017 είχατε προαναγγείλει αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα και έφτασε η χρονική στιγμή που πρέπει τα παιδιά αυτά να ετοιμαστούν για τις εξετάσεις και από την ανασφάλεια αναμονής τριών χρόνων, ψηφίσατε ένα νόμο με αυξήσεις σε όλα τα μαθήματα 50%. Μήπως εσείς έχετε ήδη προαποφασίσει ότι τα παιδιά σας θα πάνε να σπουδάσουν σε κάποιο πανεπιστήμιο στο εξωτερικό , και όχι στο μπάχαλο που δημιουργήσατε??Πάντοτε κάθε νέα διάταξη νόμου που αφορά σε εξεταστικό σύστημα απευθύνεται στους μαθητές που θα πάνε στην Α Λυκείου και ποτέ σε μαθητές της Τρίτης Λυκείου!!!!!!!!!!Αλλά εσείς τα κάνετε ΟΛΑ , ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ !!

 
@M.K.
10 Ιουν 2019 10:10

Κάνετε τεράστιο λάθος. Τα παιδιά τα έχει "καταστρέψει" το παραχάιδεμα του ελληνικού κράτους και των υπουργείων παιδείας διαχρονικά. Οι συνεπειες είναι ολοφάνερες στην ελληνική κοινωνία γιατί αυτοί οι "παραχαιδεμένοι" θα γίνουν οι αυριανοί πολίτες. Έχετε ζησει καθόλου στο εξωτερικό να δείτε τις συνθήκες εκεί? Μόνο η σκληραγωγία των νέων είναι ικανή να αναστρέψει τα πράγματα, όπως άλλωστε ίσχυε στην αρχαία Ελλάδα, ώστε οι νέεοι να είναι ικανοί να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να είναι ενεργοί πολίτες, αντί για άβουλα όντα που θα τα περιμένουν όλα από το κράτος. Η μαλθακότητα και απραξία των νέων είναι αποτέλεσμα καταστροφικών πολιτικών χαιδέματος διαχρονικά.

 
ΕΑΠ - Επαγγελματικά Δικαιώματα - ΩΣ ΕΔΩ!
10 Ιουν 2019 10:18

Να κοιτάξουν εκεί στο υπουργείο μια εκκρεμότητα που υπάρχει αναφορικά με 2 τμήματα του ΕΑΠ. Να εκδοθούν άμεσα οι υπουργικές αποφάσεις για τα ΠΕ των Πολιτισμών (ΕΛΠ-ΕΠΟ). Είμαστε πολλές χιλιάδες, αναστατωμένοι και πολύ θυμωμένοι!

 
αρχαίο ελληνικό γνωμικό
10 Ιουν 2019 11:30

Οι πανελλήνιες είναι ιερή αγελάδα στη χώρα. Δεν τις πειράζουμε ποτέ προεκλογικά.

 
@ΓΙΑΝΝΗΣ
10 Ιουν 2019 11:34

ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ ΠΙΑ...

 
ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ/ΚΥΡΙΑ @Μ.Κ.
10 Ιουν 2019 11:36

Δεν έχετε αντιληφθεί ότι ο κύριος Γαβρόγλου δεν θέλει να σκληραγωγήσει τα παιδιά αλλά να φύγει λέγοντας ότι έκανε και αυτός μια μεταρρύθμιση αφήνοντας πίσω του ένα χάος. Κανείς δεν λέει ότι δεν πρέπει να διορθωθούν τα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης και ότι δεν θα πρέπει κάπως να αυστηροποιηθούν οι διαδικασίες ώστε να ανεβεί το επίπεδο των μαθητών και εν συνεχεία των μελλοντικών φοιτητών. Όμως αυτό δεν γίνεται αρχίζοντας τις αλλαγές κατευθείαν από την γ΄λυκείου αλλά με σωστό σχεδιασμό που θα ξεκινά από την προσχολική ηλικία και θα καταλήγει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως γίνεται και στις σοβαρές χώρες του εξωτερικού που αναφέρατε.
Το πρόβλημα όμως στην περίπτωση του κυρίου Γαβρόγλου δεν περιορίζεται μόνο στο ότι αρχίζει τις αλλαγές από την γ λυκείου αλλά και στο ότι το περιεχόμενο αυτών των αλλαγών μπάζει:
1) Εξέταση λογοτεχνίας, ένα άκρως υποκειμενικό μάθημα. Οταν εξεταζόταν ως μάθημα κατεύθυνσης οι αποκλίσεις των βαθμολογητών ήταν σε τρομακτικό επίπεδο μεγάλες.
2)Κατάργηση συντελεστών βαρύτητας: π.χ. τα μαθηματικά μετράνε το ίδιο με την Έκθεση-λογοτεχνία για κάποιον υποψήφιο των θετικών σπουδών.
3) Υποβάθμιση των κλασικών σπουδών (βλ. κατάργηση λατινικών από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα). Τα κλασικά γράμματα είναι πηγή αυτών που αναφέρεται (σκληραγώγηση, αριστεία, πειθαρχία)
4) Προσμέτρηση απολυτηρίου από το 2021, νοθεύοντας τον αντικειμενικό βαθμό των πανελλαδικών. Ο Υπουργός δεν είναι πειστικός ως προς το αδιάβλητο του βαθμού του απολυτηρίου.
5) Ύλη η οποία δεν είναι σωστά επεξεργασμένη και με συνοχή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η χρήση βιβλίων που έχουν γραφτεί το 1999 και επανέρχονται (κάτι που δείχνει πως ούτε νέο πρόγραμμα σπουδών δεν είχαν ετοιμάσει) συνένωση βιβλίων γενικής παιδείας με βιβλία κατεύθυνσης, ενώ άλλο ύφος έχουν τα γενικής και απευθύνονται σε όλους τους μαθητές και άλλο ύφος και θεματολογία τα κατεύθυνσης, κάτι που καταδεικνύει την προχειρότητα τους σε όλη της την έκταση

 
ΗΡΑΚΛΗΣ
10 Ιουν 2019 11:59

ΕΠΕΙΔΗ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΗΔΗ ΧΑΜΗΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΟΥ ΑΠΟΚΟΜΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΕΚΑΕΠΤΑΡΗΔΕΣ ΤΟ ΠΙΘΑΝΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΥΛΗ.

 
Τάκης Χρονόπουλος
10 Ιουν 2019 13:07

Στα Μαθηματικά, δεν υπάρχει αύξηση ύλης, αλλά αντιθέτως παρά την αύξηση των 2 ωρών, η ύλη παραμένει ώς έχει. Η οποία ύλη είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό μικρότερη από την ύλη του 2001 (μετά τις δέσμες), στην ύλη έχουν αφαιρεθεί εδώ και χρόνια οι Μιγαδικοί (χωρίς τριγωνομετρική μορφή) και από Ολοκληρώματα, το Αόριστο και η Συνάρτηση Ολοκλήρωμα (δηλαδή διδάσκονται μόνο Ορισμένο κι Εμβαδά) .
Όταν η ύλη είναι τόσο μικρή, ύλη playschool όπως την χαρακτηρίζουν συνάδελφοι σωστά, τότε κάνουμε την τρίχα τριχιά. Τα τελευταία 4 χρόνια έχουμε φθάσει σε σημείο να ζητάμε σε όλα τα θέματα μονοτονία και ακρότατα, γιατί έχει μειωθεί πολύ η ύλη και αποφεύγονται ερωτήματα κριτικής σκέψης σε ασκήσεις. Αντί να εξετάζουμε τους μαθητές σε περισσότερες έννοιες, στήνεται ένας αγώνας ταχύτητας πράξεων αλγεβρικού λογισμού άλλων τάξεων. Δεν εξετάζουμε τον μαθητή ούτε σε πολλές ούτε σε δύσκολες έννοιες πλέον, παρά σε απλές έννοιες με δύσκολες πράξεις. Δηλαδή με απλά λόγια, για να καταλάβουν οι περισσότεροι, ζητάμε να λυθεί μια εξίσωση ή μια ανίσωση, ερώτημα που όλοι καταλαβαίνουν τι ζητάει, και η δυσκολία έγκειται στις προαπαιτούμενες γνώσεις, σε πράξεις άλλων τάξεων, και όχι στο ίδιο το ερώτημα αυτό καθεαυτό. Λογικό θα πει κανείς, ο μαθητής που έχει στόχους, είναι να μην πετά χαρταετό σε Α και Β Λυκείου, αλλά να κάνει ένα συνεπέστερο διάβασμα.
Τι θα μπορούσε να γίνει;
Α) Θα μπορούσε να δηλωθεί ευθέως οτι εξεταστέα ύλη είναι εκτός των Μαθηματικών Γ Προσανατολισμού, όλα τα διδασκόμενα Μαθηματικά σε Α και Β Λυκείου, δηλαδή η Άλγεβρα Α και Β Λυκείου, η Γεωμετρία Α και Β Λυκείου, καθώς και τα Μαθηματικά Β' Προσανατολισμού.
Αν το ένα θέμα έπεφτε καθαρό από Γεωμετρία, δεν θα εξετάζαμε περισσότερο την μαθηματική σκέψη, διατύπωση, αντίληψη από το να ζητάμε όλη την ώρα μονοτονία κι ακρότατα;
Αν έμπαινε ερώτημα για εμβαδόν τριγώνου σε τυχαία θέση με συντεταγμένες, εσωτερικό γινόμενο διανυσμάτων, κύκλου με συντεταγμένες, απόσταση σημείου από ευθεία σε τυχαία θέση, δεν θα ήταν καλύτερα;
Γιατί πλέον έχουν απαξιωθούν τα Μαθηματικά Β Προσανατολισμού από την στιγμή που βγήκαν οι μιγαδικοί από την ύλη.
Β) Θα μπορούσε να αυξηθεί η ύλη με ενότητες που κρίνονται πιο σημαντικές, είτε από παλιά σχολικά είτε από το σχολικό των Μαθηματικών Γ’ Γενικής.
Και οι όποιες αντιδράσεις ακουστήκαν για προσθήκη Στατιστικής, Πιθανοτήτων και Συνδυαστικής στην ύλη, δεν αφορούσαν τις μέχρι τώρα υπάρχουσες ενότητες στην ύλη στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, παρά την ενότητα της Συνδυαστικής.
Γιατί; Γιατί θα έπρεπε οι συνάδελφοι Μαθηματικοί να κάτσουν να διαβάσουν και ο,τι απαιτεί παραπάνω διάβασμα από τους καθηγητές, το βγάζουμε από την ύλη τα τελευταία χρόνια (βλέπε θεωρία Αριθμών).

 
νίκη
10 Ιουν 2019 14:20

δε θα το αλλάξει συθέμελα...

 
Δον Κιχώτης
10 Ιουν 2019 15:25

«... να κάτσουν να διαβάσουν...»!!!....
Αυτά μου έλεγε τη δεκαετία του 80 ο πρώτος μου Δάσκαλος, ο πρώτος μου «Σχολικός Σύμβουλος», ο κορυφαίος Ιωάννης Μαντάς.
«... Διάβαζε! Όταν μπαίνεις στην τάξη, πρέπει να ξέρεις 3 τουλάχιστον διαφορετικούς τρόπους για να διδάξεις αυτό που θέλεις να τους μάθεις. Και να έχεις τα κατάλληλα παραδείγματα και αντιπαραδείγματα έτοιμα!... Και πρόσεχε τι λες! Τα Μαθηματικά δεν είναι Λογοτεχνία!...

 
Φιλόλογος Γ΄ Λυκείου
10 Ιουν 2019 23:08

Διάβασα προσεκτικά τους Φακέλους Υλικού στη Γλώσσα κ στη Λογοτεχνία. Διάβασα και τα προτεινόμενα Κριτήρια.
Συμπέρασμα: Ωραία ύλη, ρομαντική, αισιόδοξη και ανθρωπιστική αγωγή. Αλλά πολύ αόριστη ύλη για εξετάσεις.
Τα προτεινόμενα Κριτήρια Αξιολόγησης τύπου Πανελλαδικών, έρχονται σε αντίφαση με την ισχύουσα εγκύκλιο για το τρόπο αξιολόγησης στον οποίο μέχρι τώρα έχουν "προπονηθεί" οι μαθητές.
Και η κρίσιμη ερώτηση προς το ΙΕΠ:
- Είναι δυνατόν να υπάρξει αντικειμενική βαθμολόγηση ή έστω συγκεκριμένη απάντηση, όταν όλες οι ερωτήσεις αφορούν τα συναισθήματα και τις προσωπικές εκτιμήσεις των μαθητών;
Μα βαθμολογείται η δημιουργική γραφή κ η προσωπική άποψη; Κι αν ναι, είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ η βαθμολόγηση;
ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΙ ΠΑΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΕ ΕΦΗΒΟΥΣ !!!!!!!!!

 
@Φιλόλογος Γ' Λυκείου
10 Ιουν 2019 23:41

Φτάνει πια ο πατερναλισμός που καταστρέφει την παιδεία και τους νέους ανθρώπους. Δεν είναι παιδιά ούτε έφηβοι! Είναι ενήλικοι άνθρωποι 18 ετών με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των υπόλοιπων πολιτών. Σταματήστε μερικοί να το παίζετε προστάτες των "παιδιών"....

 
Φιλόλογος Γ΄ Λυκείου
11 Ιουν 2019 15:09

Αγαπητέ συνάδελφε " @Φιλόλογος Γ΄Λυκείου ".
Σχετικά με την "ως άνω" διαμαρτυρία σας "όχι έφηβοι αλλά ενήλικοι",
Δεκτόν, ως προς το ήμισυ, μιας και τα παιδιά γίνονται ενήλικοι σχεδόν στη μέση της χρονιάς.
Όσο για τον "πατερναλισμό", που μου προσάπτετε, απαράδεκτον.
Για το φλέγον ζήτημα της πανελλαδικής εξέτασης της Λογοτεχνίας, έχω να σας επαναλάβω: Πολύ ωραία τα βιβλία και το σκεπτικό του ΙΕΠ και οι στόχοι διδασκαλίας κλπ κλπ. Το ερώτημα είναι, αν η εξέταση της Λογοτεχνίας, όπως προτείνεται μέσα από τα σχολικά βιβλία, μπορεί να αξιολογηθεί αντικειμενικά. Γιατί μη ξεχνάμε, το ζητούμενο μιας επί ίσοις όροις πανελλήνια εξέταση είναι η ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζονται "μετρήσιμα" κριτήρια και όχι προσωπικές απόψεις. Γιατί λοιπόν να υποτάξουμε τη Λογοτεχνία σε τέτοια δοκιμασία;
Υ.Γ. Θυμηθείτε την εμπειρία της εξέτασης της Λογοτεχνίας στη πρώην Θεωρητική Κατεύθυνση. Θυμηθείτε τι γινόταν στα Βαθμολογικά Κέντρα. Θυμηθείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις των Φροντιστηρίων πόσο απείχαν μεταξύ τους. Θυμηθείτε πόσο τυποποιημένη διδασκαλία ακολουθήθηκε μέσα στην τάξη, προκειμένου να εξοπλίσουμε επαρκώς τους μαθητές.
Και το κυριότερο, όπως τώρα διαμορφώνεται η Γ΄ Λυκείου, παύει να είναι πάροχος εγκυκλίων σπουδών και γίνεται προπαρασκευαστής για την εισαγωγή μαθητών στα ΑΕΙ. Άρα, η Λογοτεχνία στον βωμό της "επιτυχίας"...
Αγαπητέ συνάδελφε, τα γνωρίζετε αυτά...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ