Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Εκτιμήσεις για τα σημερινά θέματα στα Μαθηματικά Προσανατολιμσού των Γενικών Λυκείων

Δημοσίευση: 10/06/2019
Εξετάσεις
Alt Text: 
Εξετάσεις
Title Text: 
Εξετάσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Καραγιάννης   Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου, 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

Τα σημερινά θέματα (10-06-2019) που τέθηκαν στο μάθημα των Μαθηματικών Ομάδων Προσανατολισμού στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των Γενικών Λυκείων χαρακτηρίζονται:

Α) Ως προς την  θεματολογία τους σε σχέση με την εξεταστέα ύλη: Είναι στο πλαίσιο της εξεταστέας ύλης καθώς και των οδηγιών διδασκαλίας της διδακτέας ύλης του τρέχοντος σχολικού έτους 2018-2019 όπως δόθηκαν από το ΥΠ.Π.Ε.Θ..

Β) Ως προς το εύρος τους σε σχέση με την εξεταστέα ύλη. Καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της εξεταστέας ύλης, δηλαδή και τα 3 Κεφάλαια που εξετάζονται.

Γ) Ως προς την αντιπροσωπευτικότητα σε σχέση με την εξεταστέα ύλη: Καλύπτονται αναλογικά και τα 3 Κεφάλαια της εξεταστέας ύλης, είναι σαφή και επιστημονικά πλήρη.

Δ) Ως προς τον βαθμό δυσκολίας τους: Τα θέματα χαρακτηρίζονται βατά με διαβαθμισμένα ερωτήματα στο σύνολό τους και ανά θέμα, σχετικά με το σχολικό εγχειρίδιο διδασκαλίας και υπάρχει και αναλογική κατανομή μονάδων.

Ε) Σε σχέση με τα αντίστοιχα θέματα του προηγούμενου σχολικού έτους:

Τα θέματα είναι στο σύνολό τους ευκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά θέματα, παρόμοιας δομής, ωστόσο εμπεριέχουν ευκολότερα ερωτήματα προς διαπραγμάτευση με αποτέλεσμα να προσεγγίζονται περισσότερες μονάδες στο σύνολο.

Συγκεκριμένα:

Το ΘΕΜΑ Α εξετάζει βασικά θέματα θεωρίας και των 3 Κεφαλαίων που  υπάρχουν εντός του σχολικού εγχειριδίου. Ειδικότερα:

Το ερώτημα:

Α1. α) ζητείται βασικός ορισμός από το Κεφάλαιο 1 και στο β) ι) και ιι) βασικοί ορισμοί επίσης από το Κεφάλαιο 1.

Α2. Ζητείται η διατύπωση βασικού θεωρήματος της Ανάλυσης (Κεφάλαιο 2).

Α3. Ζητείται η απόδειξη βασικού θεωρήματος της Ανάλυσης (Κεφάλαιο 2).

Α4) α) Ερώτηση τύπου Σωστού/Λάθους με αιτιολόγηση που υπάρχει στο σχολικό εγχειρίδιο ως σχόλιο της & 2.6. και β) Ένα από τα παραδείγματα της &1.8. η οποιασδήποτε άλλης μη συνεχούς συνάρτησης.

Α5.  Είναι το ερώτημα 10 των ερωτήσεων κατανόησης του 3ου Κεφαλαίου (ολοκληρώματα).

Το ΘΕΜΑ Β εξετάζει βασικά στοιχεία του 1ου και του 2ου Κεφαλαίου και είναι ίσως το πιο βατό θέμα των τελευταίων ετών. Ειδικότερα:

Β1. Αρκετά απλό ερώτημα εφαρμογής ορισμού ασύμπτωτων.

Β2. Αρκετά απλό ερώτημα εφαρμογής του Θεωρήματος του Bolzano και της μονοτονίας μιας απλής συνάρτησης.

Β3. Αρκετά απλό ερώτημα εφαρμογής ορισμού του 1ου Κεφαλαίου.

Β4. Σχεδίαση γραφικών παραστάσεων συναρτήσεων χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

Το ΘΕΜΑ Γ είναι  θέμα που εξετάζει το 2ο Κεφάλαιο (παράγωγοι) του  και εκτείνεται στις στοιχειώδεις γνώσεις της παραγωγισιμότητας συνάρτησης και στις βασικές της ιδιότητες. Δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία, αφού παρόμοιας δυσκολίας και ύφους θέματα υπάρχουν στο σχολικό εγχειρίδιο. Ειδικότερα:

Γ1. Ζητούνται παράμετροι ώστε μία κλαδική συνάρτηση να είναι παραγωγίσιμη. Δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία (παρόμοιο ερώτημα της εφαρμογής της & 2.1).

Γ2. Απλές εφαρμογές της μονοτονίας συνάρτησης και καμία δυσκολία στις πράξεις.

Γ3. Απλή εφαρμογή της έννοιας του συνόλου τιμών μίας συνάρτησης. Δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία.

Γ4. Βατό πρόβλημα του ρυθμού μεταβολής που όμοιό του υπάρχει στην & 2.4 στην άσκηση 5 ομάδας Α στο σχολικό εγχειρίδιο.

Το ΘΕΜΑ Δ  απαιτεί έναν βαθμό δεξιότητας καθώς και περισσότερες γνώσεις ανάλυσης και κατανόησης των εννοιών των σχετικών με τις συναρτήσεις και τις εφαρμογές βασικών θεωρημάτων της ανάλυσης. Ειδικότερα:

Δ1. Βατό ερώτημα που εξετάζει γνώσεις εφαρμογής στις εφαπτομένες μίας γραφικής παράστασης συνάρτησης.

Δ2. Απαιτητικό ερώτημα που συνδυάζει γνώσεις ολοκληρωμάτων και παραγώγων.

Δ3. i) Σχετικά βατό.

ii) Απαιτητικό ερώτημα εφαρμογής Θ.Μ. Τ. του Διαφορικού Λογισμού.

Δ4. Απαιτητικό ερώτημα που συνδυάζει πολύπλευρα γνώσεις ανάλυσης και απαιτεί ευχέρεια υπολογισμών.

Σχόλια (7)

 
Μαρία Λελε
10 Ιουν 2019 13:49

Δεν έχω διαβάσει πιο λεπτομερή και πλήρη σχολιασμό.Εύκολα θέματα τα 3 πρώτα

 
Διονύσης
10 Ιουν 2019 15:59

να που βρέθηκε κι ένας να μας πει ότι τα θέματα ήταν βατά και πιο εύκολα από τα περσινά σε αντίθεση βεβαία με ΕΜΕ .

 
txronop
10 Ιουν 2019 16:20

Εν ολίγοις Δ θέμα "άπιαστο".. Άρα για έναν καλό μαθητή το "ταβάνι" είναι το 15 -16. Ωραία διαβάθμιση!! Βλέπε κι εκτιμήσεις ΕΜΕ: "Δυσκολότερα από τα περσινά τα θέματα" - "Έλλειμα χρόνου".. Γιατί κύριε Συντονιστά, να κρίνεται ο άριστος από το πόσο γρήγορος είναι; Μήπως τελικά πρόκειται για μια "βιομηχανοποίηση" της εξεταστικής διαδικασίας; "Διαβαθμισμένα" θέματα και όχι τόσο καλά "διαβασμένοι" μαθητές; Μάλλον ξεπερασμένο και "αδιαβάθμητο" εξεταστικό και εκπαιδευτικό σύστημα.. Ταλαιπωρημένοι γονείς και μαθητές και αποτέλεσμα μηδέν..

 
ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΟΣ
10 Ιουν 2019 21:49

Τα θέματα Α, Β και Γ ήταν προσιτά. Το Δ δύσκολο. Αυτό έλλειπε να μην χρειάζονται γνώσεις από άλλες τάξεις. Μπράβο σας Σύμβουλε για την ψύχραιμη και τεκμηριωμένη ανάλυσή σας.

 
ΕΛΕΝΗ
10 Ιουν 2019 23:34

Οι βαθμολογίες από 10-15 θα είναι περισσότερες.Τα άλλα όπως πέρσι!

 
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
11 Ιουν 2019 10:00

Το οτι είναι ευκολότερα απο τα περσινά είναι λάθος.Κατά τα λοιπά ,ο χρόνος δεν επαρκούσε σε καμία περίπτωση.Θα πρέπει να λαμβάνετε υπ'όψιν σας ότι ένας υποψήφιος χρειάζεται περίπου 20 λεπτά να ελέγξει και το γραπτό του.

 
ΜΙΚΗΣ
11 Ιουν 2019 15:34

Τα θέματα Α, Β και Γ μακράν ευκολότερα άλλων ετών.Άρα βαθμολογίες 10-15 θα υπάρχουν περισσότεροι υποψήφιοι (αναμένουμε τα στατιστικά να επιβεβαιβεθούμε). Το Δ ήταν δύσκολο θέμα όπως πάντα όμως! ΑΥΤΑ για μας που διδάσκουμε 32 χρόνια το μάθημα.Αλλιώς είναι κουβέντα να γίνεται!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean