Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Παρέμβαση με αφορμή τα θέματα ΧΗΜΕΙΑΣ από τα εκπαιδευτήρια «ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ»

Δημοσίευση: 14/06/2019

Τα φετεινά θέματα Χημείας  (που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι):

•    Ήταν εκτεταμένα

•    Κάλυπταν σχεδόν όλη την ύλη

•    Ήταν σχετικά αυξημένης δυσκολίας, αφού η δυσκολία ξεκινούσε από το ΘΕΜΑ Β

•    Απαιτούσαν χημική σκέψη

•    Απαιτούσαν σε βάθος κατανόηση της Χημείας και όχι παπαγαλία (Δεν υπήρχε κανένα θέμα παπαγαλίας)

Επομένως, τα φετεινά θέματα, πέρα από μικρές αντιρρήσεις, ήταν καλά, δύσκολα και εκτεταμένα θέματα.

•    Προφανώς ένας φοιτητής Ιατρικής και ορισμένων θετικών σχολών πρέπει να έχει πολύ καλή γνώση χημείας για να προχωρήσει, ειδικά στις μέρες μας που η Τεχνολογία σημειώνει γιγαντιαία ανάπτυξη. Πρέπει να παίρνει γρήγορες και σωστές αποφάσεις σε έντονες και δύσκολες στιγμές. Αυτά τα προσόντα αποκτούνται σε μικρές ηλικίες και οι διαγωνισμοί πρέπει να τα αναδεικνύουν ή και να τα διευρύνουν.

Ένα μεγάλο ερώτημα είναι:

Μπορούν τα παιδιά με το πρόγραμμα σπουδών στα Γυμνάσια – Λύκεια να ανταποκριθούν σ΄αυτά τα θέματα;

Η απάντηση είναι ότι απαιτείται αναδιοργάνωση του προγράμματος σπουδών όλου του Λυκείου, αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Χημείας σε όλες τις τάξεις, (όχι μόνο στη Γ΄ Λυκείου) και εξεταστέα ύλη στις Πανελλαδικές εξετάσεις να είναι όλη η διδακτέα ύλη Χημείας στο Λύκειο.

Με την αυξημένη ύλη

•    Διευρύνονται οι γνώσεις

•    Αποκτάται κριτική ικανότητα

•    Αποφεύγεται η παπαγαλία

•    Αυξάνεται το κύρος του σχολείου και του καθηγητή

Κλείνοντας το μικρό αυτό σημείωμα θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια είναι ένας διαγωνισμός, επομένως η δυσκολία ή η ευκολία των θεμάτων δεν αυξάνει ούτε περιορίζει των αριθμό τον εισακτέων, Ίσως ευνοεί κάποιες ομάδες μαθητών (τους μη παπαγάλους).

Έτσι μάλλον οι βαθμολογίες στη Χημεία θα είναι χαμηλότερες από πέρσι, γεγονός που θα συμβάλει στην προς τα κάτω συμπίεση των βάσεων.

Τουλάχιστον σε κάποιες υψηλόβαθμες σχολές.

Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια
ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ

Σχόλια (7)

 
sig xim
14 Ιουν 2019 18:37

Συμφωνώ με πολλά από αυτά που ναφέρονται στο άρθρο. Η βασική μου διαφωνία όμως είναι στην έκφραση τα "θέματα ήταν καλά". Τα 'καλά" θέματα πέρα από τα χαρακτηριστικά που αναφέροται πρέπει να λαμβάνου υπόψην
α) Το διδακτικό εγχειρίδιο του σχολείου. Δηλαδή αν και κατά πόσο η θεωρία και κυρίως οι ασκήσεις/ερωτήσεις που περιέχονται σε αυτό βοηθούν να απαντηθούν τέτοιου είδους θέματα.
β) Ο χρόνος που έχουν οι καθηγητές του σχολείου να πάρουν "μη προπονημένους μαθητές" (αποφοίτους της β λυκείου) και να τους βοηθήσουν να φτάσουν σε ένα τέτοιο επίπεδο που να μπορούν να απαντήσουν θέματα ανάλογης έκτασης και δυσκολίας.
γ) Το γεγονός ότι δεν έχουν όλοι οι μαθητές την ίδια δυνατότητα πρόσβασης σε "ιδιωτικά εκπαιδευτήρια" ή "ιδιαίτερα μαθήματα". Καλά θέματα είναι αυτά που μειώνουν και όχι αυξάνουν σε μεγιστο βαθμό (όπως τα συγκεκριμένα) την "ταξική εκπαίδευση". Ας απαντήσουν τα εκπαδευτήρια στην εξής ερώτηση. πόσα χρόνια προετοιμασίας χρειαζόταν ένας μαθητής για να αντιμετωπίσει τέτοισ θέματα (σε ένα ικανοποιητικό βαθμό);
Επομένως τα θέματα ήταν καλά για αποκτούν μεγαλύτερη πελατεία τα "εκπαιδευτήρια" παντός είδους. Ήταν καλά όχι για να ξεχωρίζουν οι μαθητές που έχουν κρίσης, αλλά αυτοί που έχουν τα χρήματα να την αποκτήσουν.

 
Φοίβος
14 Ιουν 2019 22:35

Με τις κοινές σχολές 2ου και 4ου πεδίου τι γίνεται;Στο 2ο πεδίο 3 στα 4 μαθήματα ήταν δύσκολα. Αυτή είναι ισότιμη μεταχείριση κατά ΣΥΡΙΖΑ; Σκέφτεστε πριν γραψετε;

 
Μαριαλίνα
15 Ιουν 2019 10:16

"...η δυσκολία ή η ευκολία των θεμάτων δεν αυξάνει ούτε περιορίζει των αριθμό τον εισακτέων, Ίσως ευνοεί κάποιες ομάδες μαθητών (τους μη παπαγάλους)." Η πρόταση είναι εσφαλμένη λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν κοινές σχολές στις οποίες στοχεύουν υποψήφιοι των Ο.Π. (α) "Θετικών Σπουδών" (β) "Οικονομίας & Πληροφορικής". Εφέτος, τα δύο μη κοινά μαθήματα (Φυσική, Χημεία vs. ΑΕΠΠ, ΑΟΘ) ΔΕΝ ήταν αντίστοιχης δυσκολίας. Επομένως, δημιουργήθηκε μια μεγάλη ανισότητα εις βάρος των μαθητών/μαθητριών της Ο.Π. θετικών σπουδών (αναφέρεται και στο σχόλιο του παραπάνω αναγνώστη).

 
ΑΚΗΣ
15 Ιουν 2019 13:36

Ατυχής και σε λάθος χρόνο αυτή η παρέμβαση. Και αυτό γιατί σε μια τόσο δύσκολη μέρα για εφηβικές ψυχές, δεν λες πόσο πολύ θέλεις να γίνεις φροντιστήριο στη θέση του φροντιστηρίου. Και αύριο μέρα είναι...

 
Χημικός Μηχανικός
16 Ιουν 2019 04:42

Όχι κυρίες και κύριοι της ''Πολύτροπης Αρμονίας'', τα θέματα ΔΕΝ ήταν καλά. Πρώτ' απ' όλα είναι από επιστημονική άποψη λάθος το ότι η ασπιρίνη απορροφάται καλύτερα στο στομάχι. Δεύτερον, η ''ατομική'' (!) ακτίνα ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΙ το πυρηνικο φορτίο και τα ενδιάμεσα ηλεκτρόνια, άρα οι επιλογές είναι άστοχες. Τρίτον και σημαντικότερο, είναι ΑΝΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ από την πραγματικότητα του Λυκείου! Δεν έχουν όλοι τα ίδια χρήματα να διαθέσουν. Εμένα που είμαι ''ιδιαιτερατζής'' θεωρητικά με ''συμφέρει'' η αυξημένη δυσκολία των θεμάτων, αλλά οφείλω να είμαι αντικειμενικός. Και τέταρτον ήταν ένας αγώνας δρόμου που δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα των εξετάσεων. Με τέτοιες τοποθετήσεις προσπαθείτε μόνον να προσελκύσετε μαθητές για την επόμενη χρονιά.

 
Βιοπληροφορική
16 Ιουν 2019 14:16

Η μεγαλύτερη αδικία για τους μαθητές του 2ου πεδίου και του 1ου πεδίου της ΟΠ Θετικών Σπουδών είναι που δεν τους δίνεται η δυνατότητα να εξεταστούν στο μάθημα της Πληροφορικής.

" ...η πρώτη γραμμή της έρευνας, της καινοτομίας και των ανακαλύψεων σε όλες τις επιστήμες, κυρίως όμως στις Θετικές Επιστήμες, στις Επιστήμες Μηχανικών και στις Επιστήμες Υγείας, έχει την υπογραφή της Πληροφορικής. Η Επιστήμη του Υπολογισμού είναι πίσω από την κατασκευή της πρώτης εικόνας μαύρης τρύπας, την εκτενή δοκιμή αεροσκαφών σε ρευστοδυναμικά μοντέλα στον υπολογιστή πριν ακόμα την κατασκευή τους, αλλά και τις αναρίθμητες καινοτομίες και προόδους στην Βιολογία, στην Φαρμακευτική και στην Ιατρική. Τα λόγια του καθηγητή Ingalls (2012) για την Βιολογία ξεκάθαρα μπορούν να γενικευτούν, αν όχι για όλους, για ένα ολοένα αυξανόμενο πλήθος κλάδων των Θετικών Επιστημών και των Επιστημών Υγείας:

“Ένα βασικό χαρακτηριστικό των σημερινών βιολογικών μελετών είναι η εξάρτηση από τον υπολογισμό”"

 
κοινες σχολες
16 Ιουν 2019 17:39

οι κοινες πληροφορικες ειναι μολις 23 αστερια μου
οι κοινες παιδαγωγικες με τη θεωρητική? περισσοτερες...

οπως και να εχει η πληροφορικη πρεπει να επανέλθει στη θετικη κατεύθυνση οπου και ανηκει
και να βγουν τα κολλοειδή διαλύματα απο την υλη

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ