Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Χημικοί (ΕΕΧ): Θέματα με ασάφειες...χρονική ασφυξία ακόμη και σε άριστους μαθητές

Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, εμφανίζοντας διακριτική ικανότητα μόνο μεταξύ των άριστων μαθητών
Δημοσίευση: 14/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για θέματα με ασάφειες, χρονική ασφυξία, ακόμη και σε άριστους μαθητές, κάνει λόγο η Ενωση Ελλήνων Χημικών ( Θεσμικός Σύμβουλος του Κράτους  σε θέματα Χημείας), σχετικά με το μάθημα της Χημείας που διαγωνίστηκαν σήμερα στις πανελλαδικές Εξετάσεις οι υποψήφιοι  για τα ΑΕΙ.

Ειδικότερα η ΕΕΧ, σε ανακοινωθέν, σχολιάζει:

Ασάφειες

Ορισμένα θέματα εμφανίζουν ασάφειες, κυρίως επιστημονικού ενδιαφέροντος που θα μπορούσαν να προβληματίσουν και να καθυστερήσουν τους εξαιρετικά προετοιμασμένους μαθητές.

Έκταση θεμάτων

Τα θέματα προκάλεσαν χρονική ασφυξία, ακόμη και σε άριστους μαθητές, μηδενίζοντας ουσιαστικά τον χρόνο επαλήθευσης των απαντήσεων τους. Η πλήρης απάντηση των θεμάτων απαιτούσε απόλυτη ψυχραιμία, γεγονός δύσκολο για διαγωνιζόμενους μαθητές.

Βαθμός δυσκολίας – Διακριτική Ικανότητα

Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, εμφανίζοντας διακριτική ικανότητα μόνο μεταξύ των άριστων μαθητών. Κάποια ερωτήματα προσέγγισαν τη φιλοσοφία του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Χημείας απομακρυνόμενα από αυτή των Πανελληνίων Εξετάσεων, στερούμενα δε άριστου επιστημονικού υπόβαθρου.

Το Σχολείο δεν προετοιμάζει τους μαθητές

Το κύριο πρόβλημα εστιάζεται στο γεγονός ότι το Σχολείο δεν προετοιμάζει τους μαθητές ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε ανάλογα θέματα λόγω της έλλειψης χημικής εκπαίδευσης στις προηγούμενες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου καθώς και της απουσίας της Χημείας από τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο και τη Β’ Λυκείου.

Τα θέματα της Χημείας δεν απαιτούν απομνημόνευση

Εν κατακλείδι, η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) θεωρεί ότι τα θέματα της Χημείας δεν απαιτούν απομνημόνευση, ελέγχουν το σύνολο της ύλης και απαιτούν υψηλή κριτική ικανότητα. Εμφανίζουν όμως ασάφειες ως προς τη διατύπωσή τους, είναι αυξημένης δυσκολίας,  η έκταση τους είναι δυσανάλογη ως προς τον χρόνο εξέτασης τους, ενώ κάποια ερωτήματα εμφανίζονται οριακά εκτός της διδασκόμενης ύλης.

Απόκλιση του τρόπου διδασκαλίας με αυτόν της εξέτασης

Θετικό σημείο αποτελεί η προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με την καθημερινή ζωή και τις εφαρμογές της επιστήμης της Χημείας, αλλά θα έπρεπε να γίνει εξαιρετικά προσεκτικότερη διατύπωση και προσέγγιση των ζητημάτων που θίγονται. Δεν είναι δόκιμο να υπάρχει    απόκλιση του τρόπου διδασκαλίας με αυτόν της εξέτασης.

Σχόλια (39)

 
Αντώνης Κωστόπουλος
14 Ιουν 2019 21:25

Παρακαλώ για κάθε ένα πρόβλημα που εντοπίσατε στο διαγώνισμα να παραθέσετε το ανάλογο υποερώτημα.

 
Δαμιανός
14 Ιουν 2019 21:41

τα πνίξατε τα παιδιά σε Φυσική και Χημεία! Μαύρο !

 
ΧΗΜΙΚΟΣ
14 Ιουν 2019 22:14

Μπράβο, στην ΕΕΧ ,αυτή είναι η πραγματικότητα για τα σημερινά θέματα Χημείας Πανελληνίων.

 
Οργισμένοι Μαθητές Ψηφοφοροι
14 Ιουν 2019 22:17

Γαβρόγλου, τα παιδάκια ποιος τα σκέφτεται; Πειραματόζωα τα έκανες.
Μαθηματικα, Φυσική και Χημεία. Ελεος!
Έννοια σου η 7 Ιουλίου πλησιάζει!

 
Πανελλελες
15 Ιουν 2019 09:12

Ας βγούμε να μιλήσουμε μια φορά οι πανεπιστημονες της κεε! Για τα θέματα! Ανοιχτά όμως!!ν γίνει διάλογος με βάση τη δουλειά που γίνεται στα δημόσια Λύκεια!!που οι καθηγητές εκεί ξεκουράζονται και ολη η ευθύνη έχει πέσει στα φροντιστήρια και στις τσέπες των γονιών!!

 
Μαρια
15 Ιουν 2019 09:16

Να επαναληφθούν οι εξετάσεις στη φυσική και στη χημεία !!!

 
@@@@
15 Ιουν 2019 09:20

Απαιτούμε επαναληπτικές στα μαθήματα φυσική χημεία μαθηματικά!!!!!

 
@@@@@
15 Ιουν 2019 09:23

Μαγικές με τους έφηβου! Έννοια σας θα μας βρείτε μπροστά σας!!!7 θα είναι η σειρά μας για σφαγείο!!!

 
123
15 Ιουν 2019 09:25

Απαιτούμε να ξαναγράψουμε!!!!

 
Υποψηφιος
15 Ιουν 2019 09:27

Να τους περάσετε όλους με τις μπούρδες που βάλατε!!!

 
Υποψηφια
15 Ιουν 2019 09:29

Μαύρη φυσική και χημεία !κατάμαυρη η 7η Ιουλίου!!!

 
Λιζα
15 Ιουν 2019 09:37

Γαβρογλου όσες αλλαγές και να κάνεις τα σχολεία είναι διαλυμένα !!πάνε από το κακοστο χειρότερο!!έχεις εκπαιδευτικούς παρόντες απόντες!!αλοιμονο στα παιδιά που έρχονται λύκειο!!διαλύθηκαν τα σχολεία δεν το βλέπετε;

 
Ζαφειρία Νικολάου
15 Ιουν 2019 11:27

Αρκούν οι διαπιστώσεις; Τα παιδιά μας ποιος τα σκέφτεται; Ποιοι καθηγητές θα βαθμολογήσουν τα γραπτά, όταν διαπιστωμένα τα θέματα παρουσιάζουν τέτοιες δυσκολίες; Ναι, να ξαναγράψουν

 
Ζαφειρία
15 Ιουν 2019 11:37

Δεν αρκούν οι ανακοινώσεις. Πώς θα βαθμολογήσετε τα γραπτά, όταν διαπιστώσατε τόσα προβλήματα; Ναι, να ξαναγράψουν! Σεβαστείτε τον κόπο και τον αγώνα τους.

 
ΦΠ
15 Ιουν 2019 12:03

Η καταφανής διαφοροποίηση στο βαθμό δυσκολίας μεταξύ των θεμάτων στη θετική και στη θεωρητική κατεύθυνση σε συνδυασμό με το σύστημα πρόσβασης σε κάποιες σχολές και από τις τρεις κατευθύνσεις θέτει σαφή προβληματισμό για μεθόδευση των αποτελεσμάτων εκ μέρους του υπουργείου. Εφέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά η κεντρική επιτροπή εξετάσεων πρέπει να λάβει σαφή θέση για το σκεπτικό της συγκεκριμένης θεματολογίας. Η άγονη επιχειρηματολογία περί "όξυνσης της κριτικής σκέψης των μαθητών" δεν πείθει ούτε τον πλέον ανίδεο. Και αυτό, διότι, παρόλο που αυτή εκ πρώτης άποψης είναι απολύτως επιθυμητή, οφείλει να συμβαδίζει με συμβατή αναμόρφωση του προγράμματος διδασκαλίας, το οποίο έχει ως αφετηρία το δημοτικό και φυσική απόληξη την γ΄λυκείου. Αντίστροφες "παρεμβάσεις" είναι τουλάχιστον αντιεπιστημονικές, αντίθετες προς την κοινή λογική και εύλογα αναποτελεσματικές. Σε ψυχολογικό επίπεδο δε μόνο σοκ μπορούν να προκαλέσουν στον υποψήφιο, ο οποίος αιφνιδίως στις εξετάσεις έρχεται αντιμέτωπος με την αντίφαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, να προσφέρει δηλαδή ελάχιστα και να ζητάει τα μέγιστα. Να χαϊδεύει μέχρι το λύκειο και να δαγκώνει ξαφινκά στις πανελλήνιες. Οι κατάλληλες νομικές ενέργειες των γονέων που τα παιδιά τους επιθυμούσαν μια σχολή κοινή από όλα τα πεδία είναι προ των πυλών.

 
Χρήστος
15 Ιουν 2019 13:52

Ντροπή στο ΣΥΡΙΖΑ τα σφάξατε τα παιδιά στη Χημεία και στη Φυσική για να δείξετε ότι το σύστημα είναι αποτυχημένο και πρέπει να έρθει καινούργιο και δείξατε ότι έχετε μίσοςε στους άριστους μαθητές Ντροπή κύριε υπυργέ για τα σχολεία σας που ποτέ δεν δίδαξαν τα θέματα που βάλατε.

 
Θωμά Ειρήνη
15 Ιουν 2019 15:04

Συμφωνώ απόλυτα με την ανακοίνωση της ΕΕΧ.
Τα θετικά σημεία των θεμάτων (όπως π.χ. όχι στείρα απομνημόνευση, σύνδεση με την καθημερινότητα σε μια όμως χρονική στιγμή που οι μαθητές κάτω από το άγχος της εξέτασης ουδόλως θα ωφεληθούν να μάθουν π.χ. για το γαλακτικό οξύ) καλύφθηκαν από τα αρνητικά σημεία τα οποία ήταν η μεγάλη δυσκολία και έκταση. Επίσης, όπως ανακοίνωσε και η ΕΕΧ, τα θέματα εμφανίζουν διακριτική ικανότητα μόνο μεταξύ των άριστων μαθητών, ενώ όλοι οι υπόλοιποι μαθητές, ενώ έχουν κάνει μια καλή προετοιμασία πολύ πιθανόν να κυμανθούν σε πολύ χαμηλούς βαθμούς.
Απαντώντας σε κάποια σχόλια που διάβασα παραπάνω (ως εξετάστρια που έλαβα μέρος στις προφορικές εξετάσεις και ως βαθμολογήτρια):
1. δεν χρειάζεται να γίνουν υποερωτήματα στην ΚΕΕ, τα θέματα έχουν σαφή απάντηση για τους καθηγητές και
2. δεν θα δυσκολευτούμε οι βαθμολογητές να βαθμολογήσουμε γιατί πιστεύω ότι, ειδικά στο Β θέμα πολλοί μαθητές, ενώ θα έχουν γράψει πολλά σωστά και όχι άσχετα πράγματα, δεν θα πάρουν μόρια γιατί δεν ήταν αυτά ακριβώς που ζητούσε η ερώτηση. Αυτό όμως είναι το ζητούμενο στις εξετάσεις αυτές; Να μην είναι δύσκολη η βαθμολόγηση απορρίπτοντας ως λανθασμένες πολλές απαντήσεις προετοιμασμένων μαθητών, εξισώνοντάς τους βαθμολογικά με τον μαθητή που προετοιμάστηκε πολύ λιγότερο; Νομίζω πως όχι.

 
μπετυ
15 Ιουν 2019 15:55

το δικαιο είναι η χημεια να βαθμολογηθεί σαν χημεια η φυσικη σαν φυσικη και τα μαθηματικα σαν μαθηματικα .

 
τζιμης
15 Ιουν 2019 16:01

βαλτε μας να ξαναγράψουμε.

 
λευτερης
15 Ιουν 2019 16:04

στου κωφου την πορτα οσο θελεις βροντα.

 
υποψηφιος 2000
15 Ιουν 2019 16:27

βαλτε μας να ξαναγράψουμε.ακυρωστε ολες τις βλακείες που βαλατε.

 
Φυσικός
15 Ιουν 2019 17:18

Στην επιτυχία ευχαριστούμε το φροντιστήριο και στην αποτυχία φταίει ο εκπαιδευτικός του σχολείου. Τώρα αν αυτός είχε διδάξει αντίστοιχα θέματα με τους μισούς μαθητές απόντες και τους μισούς από τους παρόντες να ασχολούνται με τις ασκήσεις του φροντιστηρίου αποτελεί λεπτομέρεια. Από τα φροντιστήρια που υποτίθεται προετοιμάζουν τα παιδιά για τα δύσκολα από τα μέσα της Β Λυκείου και στο τέλος έχουμε πανωλεθρία ποιος θα ζητήσει το λόγο;

 
Νικος
15 Ιουν 2019 17:35

Οι ανθρωποι ριξανε τις ασπιδες που χανουν τη χαρα να εξουσιαζουν και βγαζουν το μισος στα παιδια Κυριε υπουργε να εισαστε βεβαιος δεν θα σας θυμούνται για πολυ καιρο

 
Αννα
15 Ιουν 2019 17:38

Πιστεύετε ειλικρινά ότι θα δεχτούν να γράψουν ξανά τα παιδιά ;

 
PE19
15 Ιουν 2019 19:19

Η πλάκα είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε ναι και καλά την ψήφο των 17ρηδων !!!
Ανεξάρτητα αν παίζει ρόλο η απόλυτη βαθμολογία για την εισαγωγή ενός μαθητή στο Πανεπιστήμιο, φαντάζομαι πως δεν θα είναι και ότι καλύτερο δει ο μαθητής του 20 ένα 10 στα μαθηματικά ένα 8 στη Φυσική και στη Χημεία 1 βδομάδα πριν πάει να ψηφίσει. !!!!!
Καμιά φορά ότι κάνουμε μας γυρίζει μπούμερανγκ

 
Marianna
15 Ιουν 2019 21:08

Τα θέματα της Χημείας (ως προς το Β ερώτημα που δημιούργησε το πρόβλημα στους μαθητές) σαφέστατα εντάσσονταν στο πνεύμα Διαγωνισμών Χημείας, όπου συμμετέχουν κυρίως μαθητές ιδιωτικών σχολείων οι οποίοι προετοιμάζονται εντατικά κ με μαθήματα τα Σαββατοκύριακα. Το παράδοξο? Ταξικά θέματα από ηγεσία κ καλά υπέρ της αταξικής εκπαίδευσης!!! Απλά αίσχος!!!

 
Τζάμπα κλάμα...
15 Ιουν 2019 22:21

Απελπισμένοι μαθητές ζητάνε επανάληψη των εξετάσεων επειδή τα θέματα ήταν δύσκολα ...άλλοι συνδέουν τον βαθμό δυσκολίας με την πολιτική...θλιβερό, απλά θλιβερό ! Ωριμότητα και λογική υπό του μηδενός. Κύριοι οι εξετάσεις γίνονται για να ξεχωρίσουν οι διαβασμενοι και καλοί μαθητές από τους μέτριους και από τους άσχετους με μια κατανομή σε μια σχετική βαθμολογική κλίμακα. Τι εννοώ; Οι καλοί μαθητές οσο χαλιά και να έγραψαν προφανώς είναι πιο πάνω στην κλίμακα βαθμολογικά και θα περάσουν εκεί που θέλουν αλλά με μικρότερο βαθμό. Παραθέτω μια προσωπική εμπειρια...πανελλαδικες του 1984 σφαγή στα Μαθηματικά, αν έγραφες πάνω από 10 ήσουν θεός! Συμμαθητής μου εξίσου καλός με εμένα (είχα γράψει 13,5) γράφει 9 ! Σας πληροφορω πως αυτή τη στιγμή είναι καθηγητής σε Πανεπιστήμιο στην Κρήτη . Μην απελπιζεστε λοιπόν παιδιά όλα είναι σχετικά.

 
Μαρία
16 Ιουν 2019 00:18

@Φυσικός, Για την απαξίωση του δημόσιου σχολείου μερίδιο ευθύνης (μεγάλο;) έχουν και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων. Η ΟΛΜΕ τόσα χρόνια τι έκανε για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου εκτός από το να ζητά τα γνωστά-αντιγραφή από τη δεκαετία του 80;
Ουσιαστική αξιολόγηση των πάντων , δομών , προγραμμάτων, διευθυντών , εκπαιδευτικών μήπως και αλλάξει κάτι από αυτόν τον κατήφορο. Και φυσικά αυτού του συστήματος των Πανελληνίων εξετάσεων που για ακόμα μια φορά επιβεβαιώνει ότι εκτός από αδιάβλητο, είναι αναχρονιστικό, αναξιοκρατικό και προβληματικό!

 
Mab11
16 Ιουν 2019 01:35

Σχολές όπως πχ η αστυνομία γιατί έχουν πρόσβαση από όλες τις κατευθύνσεις; Πως θα παρηγορήσω μαθητές που θα δουν τους εαυτούς τους εκτός μιας που συναγωνιζονται μαθητές της θεωρητικής στην οποία έβαλαν και στα 4 μαθήματα γελοία θέματα; Μαθητής με 17 μαθηματικά και 18 φυσική μένει εκτός σχολής αυτή την στιγμή

 
Νίκος
16 Ιουν 2019 08:01

Η αποτυχία του υπουργού Παιδείας είναι το βατερλώ των εξετάσεων και θέλει να αυξήσει την ύλη να αλλάξει εξεταστικό χωρίς να αλλάξει το περιεχ'ομενο του σχολείου.
Κρίμα που την πλήρωσαν τα παιδάκια του κόσμου
Θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας δεν είναι ούτε τα δήθεν αντιγραμένα από γαλλική φινέτσα, όπως στη γλώσσα κ , ούτε από για τη Φυσική και τη Χημεία που νομίζουν ότι η αριστεία είναι ρετσινιά και πρέπει να τιμωρείται
Άντε και καλά σαράντα να ζήσουμε να σας θυμόμαστε Θέμη...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ