Χημικοί (ΕΕΧ): Θέματα με ασάφειες...χρονική ασφυξία ακόμη και σε άριστους μαθητές

Για θέματα με ασάφειες, χρονική ασφυξία, ακόμη και σε άριστους μαθητές, κάνει λόγο η Ενωση Ελλήνων Χημικών ( Θεσμικός Σύμβουλος του Κράτους σε θέματα Χημείας), σχετικά με το μάθημα της Χημείας που διαγωνίστηκαν σήμερα στις πανελλαδικές Εξετάσεις οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ.
Ειδικότερα η ΕΕΧ, σε ανακοινωθέν, σχολιάζει:
Ασάφειες
Ορισμένα θέματα εμφανίζουν ασάφειες, κυρίως επιστημονικού ενδιαφέροντος που θα μπορούσαν να προβληματίσουν και να καθυστερήσουν τους εξαιρετικά προετοιμασμένους μαθητές.
Έκταση θεμάτων
Τα θέματα προκάλεσαν χρονική ασφυξία, ακόμη και σε άριστους μαθητές, μηδενίζοντας ουσιαστικά τον χρόνο επαλήθευσης των απαντήσεων τους. Η πλήρης απάντηση των θεμάτων απαιτούσε απόλυτη ψυχραιμία, γεγονός δύσκολο για διαγωνιζόμενους μαθητές.
Βαθμός δυσκολίας – Διακριτική Ικανότητα
Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, εμφανίζοντας διακριτική ικανότητα μόνο μεταξύ των άριστων μαθητών. Κάποια ερωτήματα προσέγγισαν τη φιλοσοφία του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Χημείας απομακρυνόμενα από αυτή των Πανελληνίων Εξετάσεων, στερούμενα δε άριστου επιστημονικού υπόβαθρου.
Το Σχολείο δεν προετοιμάζει τους μαθητές
Το κύριο πρόβλημα εστιάζεται στο γεγονός ότι το Σχολείο δεν προετοιμάζει τους μαθητές ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε ανάλογα θέματα λόγω της έλλειψης χημικής εκπαίδευσης στις προηγούμενες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου καθώς και της απουσίας της Χημείας από τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο και τη Β’ Λυκείου.
Τα θέματα της Χημείας δεν απαιτούν απομνημόνευση
Εν κατακλείδι, η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) θεωρεί ότι τα θέματα της Χημείας δεν απαιτούν απομνημόνευση, ελέγχουν το σύνολο της ύλης και απαιτούν υψηλή κριτική ικανότητα. Εμφανίζουν όμως ασάφειες ως προς τη διατύπωσή τους, είναι αυξημένης δυσκολίας, η έκταση τους είναι δυσανάλογη ως προς τον χρόνο εξέτασης τους, ενώ κάποια ερωτήματα εμφανίζονται οριακά εκτός της διδασκόμενης ύλης.
Απόκλιση του τρόπου διδασκαλίας με αυτόν της εξέτασης
Θετικό σημείο αποτελεί η προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με την καθημερινή ζωή και τις εφαρμογές της επιστήμης της Χημείας, αλλά θα έπρεπε να γίνει εξαιρετικά προσεκτικότερη διατύπωση και προσέγγιση των ζητημάτων που θίγονται. Δεν είναι δόκιμο να υπάρχει απόκλιση του τρόπου διδασκαλίας με αυτόν της εξέτασης.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Αναζητώντας τους λόγους της μεγάλης συμμετοχής
- Απόφαση: Διαδικασίες υποβολής προτάσεων των ΕΛΚΕ για την υλοποίηση έργων/προγραμμάτων
- Σε ποιες περιοχές αναστέλλεται η δια ζώσης εκπαίδευση για όλα τα σχολεία
- Κλειστά τα σχολεία στη Φαρκαδόνα για όλη την εβδομάδα
- Πρόσκληση και αιτήσεις από το Ε.Κ.Π.Α. Σχολική Ψυχολογία και Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση
- Ιntegrated master θα χορηγεί το Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικη...
- Έφυγε σήμερα από κοντά μας η συνταξιούχος εκπαιδευτικός Σπυριδούλα Σιμωτά - Βαβάση
- Υφ. Παιδείας:Ευελπιστώ οι εξετάσεις των φοιτητών να γίνουν δια ζώσης- Αν χρειαστεί , θα παρατείνουμε το εαρινό εξάμην...
- Τα μικρά παιδιά έχουν πια ιδρυματοποιηθεί μέσα στο σπίτι
- Μετεγγραφές: Τα αποτελέσματα ενστάσεων-αιτήσεων θεραπείας
Σχόλια (39)
Πάρα πολύ ωραία θέματα, όπως θα έπρεπε να είναι το μάθημα της χημείας, αλλά το δυστύχημα είναι πως τα θέλουμε όλα εύκολα στη ζωή.
Δυστυχώς όμως τα θέματα αυτά, αν και διδάσκονται αποσπασματικά στην τάξη, οι μαθητές, όσοι βέβαια είναι παρόντες, λύνουν ασκήσεις του φροντιστηρίου ή λένε, σιγά μην βάλουν τέτοια θέματα, αφού δεν υπάρχουν σε βοήθημα .
Καθώς επίσης για άλλη μια φορά, με λύπη διαπιστώνω ότι οι μαθητές προετοιμάζονται για τις ασκήσεις χωρίς να έχουν διαβάσει και κατανοήσει σε βάθος τη θεωρία.
αισχος κανεις δεν σκεπετεται τα παιδακια και τους γονεις τους .
Να δουμε του χρονου με το καινουργιο συστημα ποσοι θα κλαψουν παλι
Τα θέματα της χημείας ήταν πολλά για 3 ώρες αλλά ξέφευγαν από τη συνηθισμένη 'φροντιστηριακή' παπαγαλία και ορισμένα ήταν αρκετά έξυπνα. Επηρεασμένα από τον πανελλήνιο διαγωνισμό χημείας ως προς το περιεχόμενο (εννοείται πιο απλουστευμένα), αλλά και από εξετάσεις πρωτοετών στο πανεπιστήμιο ως προς τον χρόνο. Η χημεία λοιπόν θα πρέπει να κερδίσει πάλι τη θέση που της αναλογεί και οι μαθητές να διδάσκονται σημαντικές έννοιες της ύλης της χημείας από την α' λυκείου και όχι τελευταία στιγμή στη γ'. Τέλος θα πρέπει να καταλάβουν καθηγητές και φροντιστές ότι πρέπει να ξεφύγουν από τη νοοτροπία ότι είναι εκτός ύλης δεν τα διδάσκω και βασίζομαι πρώτα στον εαυτό μου και μετά σε βοηθήματα..Οι μαθητές προφανώς δεν έχουν καμία ευθύνη σε αυτό, εύχομαι καλά αποτελέσματα σε όλους και αναμονή μέχρι τον Αύγουστο, στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό..!
Το μόνο μέλημα Γαβρόγλου είναι να εγκαινιάζει σχολές και Πανεπιστήμια που μετά απο μερικά χρόνια θα κλείσουν
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!!! την αδικία θα την χρεωθείτε πολύ σύντομα. Αυτά τα παιδιά που παλέψανε θα βρούνε τον δρόμο τους, οι γονείς θα ξεχρεώσουν τα φροντιστήρια, την σκληρότητα που δείξατε απέναντί μας δεν θα την ξεχάσουμε ΠΟΤΕ.
Αυτό που έγινε φέτος με τη Φυσική και τη Χημεία ήταν απαράδεκτο. Στη Φυσική τα θέματα να είναι 8 σελίδες. Είναι ανήθικο να δίνεις θέματα και να μην φτάνει ο χρόνος να τα απαντήσουν οι μαθητές. Να δίνεις παραπλανητικά σχήματα. Να ρωτάς πράγματα που δεν έχουν αναλυθεί μέσα στην τάξη. Στην ουσία σα να προσπαθείς να βάλεις στον άλλο τρικλοποδιά για να πέσει. Και σε ποιόν; Σε παιδιά που έχουν κοπιάσει τόσο πολύ λόγω ενός ηλίθιου συστήματος.
@ Παύλος.
Εδώ συμφωνώ απολύτως. Μόνο που με τα 19 και 20 είναι όλοι ευχαριστημένοι, ενώ αν τύχει και είσαι από τους καθηγητές που βαθμολογούν ακόμα και στην Γ Λυκείου με 12- 17 (εννοείται όχι από κακία, αλλά επειδή δε θες να εμπαίζεις τον κόσμο) είσαι δακτυλοδεικτούμενος ως ο κακός και αυστηρός. Και η μόνιμη απορία γονέων και παιδιών είναι πώς γίνεται το παιδί να μην έχει 19 και 20 αφού στο γυμνάσιο ήταν άριστο και στο φροντιστήριο του λένε το ίδιο. Και βλέπεις παιδιά να κλαίνε επειδή δεν πέρασαν π.χ. ιατρική, ενώ εσύ το ήξερες από την αρχή ότι δεν είχαν πιθανότητες. Το προηγούμενο σχόλιό μου αναφέρεται στη θεοποίηση του φροντιστηρίου και στην ακύρωση της προσπάθειας που γίνεται από κάποιους μέσα στο περιορισμένο 3ωρο της κατεύθυνσης στο σχολείο. Άρα νομίζω ευθύνες αναλογούν σε όλους.
Γαβρόγλου, φεύγεις και καις ότι βρίσκεται μπροστά σου, όπως οι Γερμανοί το ΄40. Προδώσατε τον αγώνα και το μόχθο τον παιδιών.
@Φυσικός
Ως πατέρας και σχετικός με το χώρο της εκπαίδευσης θα σας θυμήσω το αυτονόητο: παιδιά που φτάνουν με 19αρια και 20αρια με τον αυτόματο πιλότο μεχρι τη β λυκείου, αλλά χωρίς γνωστικό υπόβαθρο δεν τα σώζει κανένα φροντιστήριο!
Η αποτυχία του υπουργού Παιδείας είναι το βατερλώ των εξετάσεων και θέλει να αυξήσει την ύλη να αλλάξει εξεταστικό χωρίς να αλλάξει το περιεχ'ομενο του σχολείου.
Κρίμα που την πλήρωσαν τα παιδάκια του κόσμου
Θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας δεν είναι ούτε τα δήθεν αντιγραμένα από γαλλική φινέτσα, όπως στη γλώσσα κ , ούτε από για τη Φυσική και τη Χημεία που νομίζουν ότι η αριστεία είναι ρετσινιά και πρέπει να τιμωρείται
Άντε και καλά σαράντα να ζήσουμε να σας θυμόμαστε Θέμη...
Σχολές όπως πχ η αστυνομία γιατί έχουν πρόσβαση από όλες τις κατευθύνσεις; Πως θα παρηγορήσω μαθητές που θα δουν τους εαυτούς τους εκτός μιας που συναγωνιζονται μαθητές της θεωρητικής στην οποία έβαλαν και στα 4 μαθήματα γελοία θέματα; Μαθητής με 17 μαθηματικά και 18 φυσική μένει εκτός σχολής αυτή την στιγμή
@Φυσικός, Για την απαξίωση του δημόσιου σχολείου μερίδιο ευθύνης (μεγάλο;) έχουν και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων. Η ΟΛΜΕ τόσα χρόνια τι έκανε για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου εκτός από το να ζητά τα γνωστά-αντιγραφή από τη δεκαετία του 80;
Ουσιαστική αξιολόγηση των πάντων , δομών , προγραμμάτων, διευθυντών , εκπαιδευτικών μήπως και αλλάξει κάτι από αυτόν τον κατήφορο. Και φυσικά αυτού του συστήματος των Πανελληνίων εξετάσεων που για ακόμα μια φορά επιβεβαιώνει ότι εκτός από αδιάβλητο, είναι αναχρονιστικό, αναξιοκρατικό και προβληματικό!
Απελπισμένοι μαθητές ζητάνε επανάληψη των εξετάσεων επειδή τα θέματα ήταν δύσκολα ...άλλοι συνδέουν τον βαθμό δυσκολίας με την πολιτική...θλιβερό, απλά θλιβερό ! Ωριμότητα και λογική υπό του μηδενός. Κύριοι οι εξετάσεις γίνονται για να ξεχωρίσουν οι διαβασμενοι και καλοί μαθητές από τους μέτριους και από τους άσχετους με μια κατανομή σε μια σχετική βαθμολογική κλίμακα. Τι εννοώ; Οι καλοί μαθητές οσο χαλιά και να έγραψαν προφανώς είναι πιο πάνω στην κλίμακα βαθμολογικά και θα περάσουν εκεί που θέλουν αλλά με μικρότερο βαθμό. Παραθέτω μια προσωπική εμπειρια...πανελλαδικες του 1984 σφαγή στα Μαθηματικά, αν έγραφες πάνω από 10 ήσουν θεός! Συμμαθητής μου εξίσου καλός με εμένα (είχα γράψει 13,5) γράφει 9 ! Σας πληροφορω πως αυτή τη στιγμή είναι καθηγητής σε Πανεπιστήμιο στην Κρήτη . Μην απελπιζεστε λοιπόν παιδιά όλα είναι σχετικά.
Τα θέματα της Χημείας (ως προς το Β ερώτημα που δημιούργησε το πρόβλημα στους μαθητές) σαφέστατα εντάσσονταν στο πνεύμα Διαγωνισμών Χημείας, όπου συμμετέχουν κυρίως μαθητές ιδιωτικών σχολείων οι οποίοι προετοιμάζονται εντατικά κ με μαθήματα τα Σαββατοκύριακα. Το παράδοξο? Ταξικά θέματα από ηγεσία κ καλά υπέρ της αταξικής εκπαίδευσης!!! Απλά αίσχος!!!
Η πλάκα είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε ναι και καλά την ψήφο των 17ρηδων !!!
Ανεξάρτητα αν παίζει ρόλο η απόλυτη βαθμολογία για την εισαγωγή ενός μαθητή στο Πανεπιστήμιο, φαντάζομαι πως δεν θα είναι και ότι καλύτερο δει ο μαθητής του 20 ένα 10 στα μαθηματικά ένα 8 στη Φυσική και στη Χημεία 1 βδομάδα πριν πάει να ψηφίσει. !!!!!
Καμιά φορά ότι κάνουμε μας γυρίζει μπούμερανγκ
Πιστεύετε ειλικρινά ότι θα δεχτούν να γράψουν ξανά τα παιδιά ;
Οι ανθρωποι ριξανε τις ασπιδες που χανουν τη χαρα να εξουσιαζουν και βγαζουν το μισος στα παιδια Κυριε υπουργε να εισαστε βεβαιος δεν θα σας θυμούνται για πολυ καιρο
Στην επιτυχία ευχαριστούμε το φροντιστήριο και στην αποτυχία φταίει ο εκπαιδευτικός του σχολείου. Τώρα αν αυτός είχε διδάξει αντίστοιχα θέματα με τους μισούς μαθητές απόντες και τους μισούς από τους παρόντες να ασχολούνται με τις ασκήσεις του φροντιστηρίου αποτελεί λεπτομέρεια. Από τα φροντιστήρια που υποτίθεται προετοιμάζουν τα παιδιά για τα δύσκολα από τα μέσα της Β Λυκείου και στο τέλος έχουμε πανωλεθρία ποιος θα ζητήσει το λόγο;
βαλτε μας να ξαναγράψουμε.ακυρωστε ολες τις βλακείες που βαλατε.
στου κωφου την πορτα οσο θελεις βροντα.
βαλτε μας να ξαναγράψουμε.
το δικαιο είναι η χημεια να βαθμολογηθεί σαν χημεια η φυσικη σαν φυσικη και τα μαθηματικα σαν μαθηματικα .
Συμφωνώ απόλυτα με την ανακοίνωση της ΕΕΧ.
Τα θετικά σημεία των θεμάτων (όπως π.χ. όχι στείρα απομνημόνευση, σύνδεση με την καθημερινότητα σε μια όμως χρονική στιγμή που οι μαθητές κάτω από το άγχος της εξέτασης ουδόλως θα ωφεληθούν να μάθουν π.χ. για το γαλακτικό οξύ) καλύφθηκαν από τα αρνητικά σημεία τα οποία ήταν η μεγάλη δυσκολία και έκταση. Επίσης, όπως ανακοίνωσε και η ΕΕΧ, τα θέματα εμφανίζουν διακριτική ικανότητα μόνο μεταξύ των άριστων μαθητών, ενώ όλοι οι υπόλοιποι μαθητές, ενώ έχουν κάνει μια καλή προετοιμασία πολύ πιθανόν να κυμανθούν σε πολύ χαμηλούς βαθμούς.
Απαντώντας σε κάποια σχόλια που διάβασα παραπάνω (ως εξετάστρια που έλαβα μέρος στις προφορικές εξετάσεις και ως βαθμολογήτρια):
1. δεν χρειάζεται να γίνουν υποερωτήματα στην ΚΕΕ, τα θέματα έχουν σαφή απάντηση για τους καθηγητές και
2. δεν θα δυσκολευτούμε οι βαθμολογητές να βαθμολογήσουμε γιατί πιστεύω ότι, ειδικά στο Β θέμα πολλοί μαθητές, ενώ θα έχουν γράψει πολλά σωστά και όχι άσχετα πράγματα, δεν θα πάρουν μόρια γιατί δεν ήταν αυτά ακριβώς που ζητούσε η ερώτηση. Αυτό όμως είναι το ζητούμενο στις εξετάσεις αυτές; Να μην είναι δύσκολη η βαθμολόγηση απορρίπτοντας ως λανθασμένες πολλές απαντήσεις προετοιμασμένων μαθητών, εξισώνοντάς τους βαθμολογικά με τον μαθητή που προετοιμάστηκε πολύ λιγότερο; Νομίζω πως όχι.
Ντροπή στο ΣΥΡΙΖΑ τα σφάξατε τα παιδιά στη Χημεία και στη Φυσική για να δείξετε ότι το σύστημα είναι αποτυχημένο και πρέπει να έρθει καινούργιο και δείξατε ότι έχετε μίσοςε στους άριστους μαθητές Ντροπή κύριε υπυργέ για τα σχολεία σας που ποτέ δεν δίδαξαν τα θέματα που βάλατε.
Η καταφανής διαφοροποίηση στο βαθμό δυσκολίας μεταξύ των θεμάτων στη θετική και στη θεωρητική κατεύθυνση σε συνδυασμό με το σύστημα πρόσβασης σε κάποιες σχολές και από τις τρεις κατευθύνσεις θέτει σαφή προβληματισμό για μεθόδευση των αποτελεσμάτων εκ μέρους του υπουργείου. Εφέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά η κεντρική επιτροπή εξετάσεων πρέπει να λάβει σαφή θέση για το σκεπτικό της συγκεκριμένης θεματολογίας. Η άγονη επιχειρηματολογία περί "όξυνσης της κριτικής σκέψης των μαθητών" δεν πείθει ούτε τον πλέον ανίδεο. Και αυτό, διότι, παρόλο που αυτή εκ πρώτης άποψης είναι απολύτως επιθυμητή, οφείλει να συμβαδίζει με συμβατή αναμόρφωση του προγράμματος διδασκαλίας, το οποίο έχει ως αφετηρία το δημοτικό και φυσική απόληξη την γ΄λυκείου. Αντίστροφες "παρεμβάσεις" είναι τουλάχιστον αντιεπιστημονικές, αντίθετες προς την κοινή λογική και εύλογα αναποτελεσματικές. Σε ψυχολογικό επίπεδο δε μόνο σοκ μπορούν να προκαλέσουν στον υποψήφιο, ο οποίος αιφνιδίως στις εξετάσεις έρχεται αντιμέτωπος με την αντίφαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, να προσφέρει δηλαδή ελάχιστα και να ζητάει τα μέγιστα. Να χαϊδεύει μέχρι το λύκειο και να δαγκώνει ξαφινκά στις πανελλήνιες. Οι κατάλληλες νομικές ενέργειες των γονέων που τα παιδιά τους επιθυμούσαν μια σχολή κοινή από όλα τα πεδία είναι προ των πυλών.
Δεν αρκούν οι ανακοινώσεις. Πώς θα βαθμολογήσετε τα γραπτά, όταν διαπιστώσατε τόσα προβλήματα; Ναι, να ξαναγράψουν! Σεβαστείτε τον κόπο και τον αγώνα τους.
Αρκούν οι διαπιστώσεις; Τα παιδιά μας ποιος τα σκέφτεται; Ποιοι καθηγητές θα βαθμολογήσουν τα γραπτά, όταν διαπιστωμένα τα θέματα παρουσιάζουν τέτοιες δυσκολίες; Ναι, να ξαναγράψουν
Γαβρογλου όσες αλλαγές και να κάνεις τα σχολεία είναι διαλυμένα !!πάνε από το κακοστο χειρότερο!!έχεις εκπαιδευτικούς παρόντες απόντες!!αλοιμονο στα παιδιά που έρχονται λύκειο!!διαλύθηκαν τα σχολεία δεν το βλέπετε;
Μαύρη φυσική και χημεία !κατάμαυρη η 7η Ιουλίου!!!
Να τους περάσετε όλους με τις μπούρδες που βάλατε!!!
Σελίδες