Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Η σύνδεση της χημείας με την καθημερινή ζωή, η πρωτοτυπία των θεμάτων, η υπερβολή και η κακία

Η Χημεία είναι επιστήμη με πολλές εφαρμογές στην καθημερινή ζωή και έτσι πρέπει να διδάσκεται
Δημοσίευση: 16/06/2019
Εξετάσεις
Alt Text: 
Εξετάσεις
Title Text: 
Εξετάσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ιωαννίδης Χ. χημικός
Θεσσαλονίκη   
 

Οι υποψήφιοι του 2018, αφού αποφοίτησαν από το Λύκειο, στη διάρκεια των εξετάσεων, έμαθαν ότι στο παρθένο ελαιόλαδο περιέχεται σε μεγάλη αναλογία το ελαϊκό οξύ, μία οργανική ένωση με 18 άτομα άνθρακα στο μόριό της (πρωτοτυπία).

Ίσως επειδή δεν πρόλαβαν να το διδαχθούν στο τελευταίο κεφάλαιο της χημείας Β′ Λυκείου, ήταν ευκαιρία να το μάθουν στις πανελλήνιες. Στη συνέχεια όμως έπρεπε να γράψουν συντακτικούς τύπους και χημικές εξισώσεις με ενώσεις που έχουν 18 άτομα άνθρακα (υπερβολή).

Οι υποψήφιοι του 2019, αρκετοί από αυτούς ήταν υποψήφιοι και το 2018, αφού αποφοίτησαν από το Λύκειο, στη διάρκεια των εξετάσεων, έμαθαν ότι οι μύγες αναπαράγονται λόγω των φερομονών (καθημερινότητα, τουλάχιστον για τις μύγες).

Η φερομόνη Α, έχει 16 άτομα άνθρακα στο μόριό της (πρωτοτυπία). Στη συνέχεια όμως έπρεπε να γράψουν συντακτικούς τύπους και χημικές εξισώσεις με ενώσεις που έχουν 16 άτομα άνθρακα (υπερβολή της πρωτοτυπίας).

Αυτή τη φορά όμως, σε σχέση με το 2018, υπήρχε επιπλέον ερώτημα Β4 με δύο πινακάκια χημικής ισορροπίας (καθημερινότητα για τους μαθητές της θετικής
Γ′ Λυκείου), υπήρχε επιπλέον ερώτημα Γ3 με μίγμα και 4 χημικές εξισώσεις, οι δύο πολύπλοκες (σκληρή καθημερινότητα για μαθητές και καθηγητές), υπήρχε επιπλέον Δ4 και Δ5 (θέμα banal, της περασμένης δεκαετίας).

Αν τα παιδιά δεν πρόλαβαν να τελειώσουν το θέμα Δ ή δεν πρόλαβαν να ελέγξουν τις απαντήσεις τους γιατί έπρεπε να γράψουν τους συντακτικούς τύπους και τις χημικές εξισώσεις του δέντρου που γέννησε η μύγα, αυτό είναι κακία.

ΥΓ. Η Χημεία είναι επιστήμη με πολλές εφαρμογές στην καθημερινή ζωή
      και έτσι πρέπει να διδάσκεται.
      Στις πανελλήνιες εξετάσεις όμως δε χωράνε όλα: και φερομόνη Α και
      γιαούρτι και ασπιρίνη και ισότοπο του οξυγόνου (κακία οι 4 μονάδες)
      και μίγμα και 4 πολύπλοκες χημικές εξισώσεις και βαθμό μετατροπής και   
      ρυθμιστικό και άλλα πολλά (υπερβολή).

Σχόλια (3)

 
ΤΛ
17 Ιουν 2019 08:03

ΧΩΡΑΕΙ ΦΙΛΕ ΜΟΥ Η ΣΥΡΥΖΑΙΚΗ ΚΑΚΙΑ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΣΑΝ ΜΥΓΕΣ
ΤΟ ΚΑΚΟ ΟΜΩΣ ΕΓΙΝΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΘΕΛΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΟΥΝ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΑΚΙΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΔΙΑΛΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΓΝΩΣΗ

 
Σ.Π
17 Ιουν 2019 10:23

ΠΟΙΟΣ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΕΞΑΝΤΛΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑΝ ΑΨΟΓΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ;ΑΡΚΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΓΙΑ; ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΤΑΙ Ο ΚΟΠΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΕΛΙΚΑ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ;ΠΟΣΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑ;ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!

 
Jimmi
17 Ιουν 2019 13:12

Πολλές υπερβολές μαζεμένες και πολλές χαώδεις εκφωνήσεις. Και δεν είναι μόνο η σύνδεση με την καθημερινή ζωή, το Δ2 για να λυθεί συνδυάζεται μέσω "γρίφων" με το Δ1. Και απαιτεί να έχεις βρεις τους συντελετές στην αντίδραση από το Δ (1)..
Πολλά από τα θέματα θα ήταν κατάλληλα για ΠΜΔΧ, όχι όμως για εξετάσεις επιπέδου Γ Λυκείου τα οποία πρέπει να στηρίζονται στην ύλη και στο πνευμα των σχολικών βιβλίων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean