Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Τετραετή ή πενταετή Πανεπιστήμια;

Αν θέλουν στη Σχ.Μηχανικών, του ΠΑΔΑ, να έχουν αποτέλεσμα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους, αλλά και των παλαιών αποφοίτων ΤΕΙ, να δούν το ζήτημα αυτό με τη διοργάνωση ελεγμένων ΠΜΣ (master) και με αυτά να διαπραγματευθούν με το ΤΕΕ
Δημοσίευση: 16/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νικήτας Χιωτίνης
Κοσμήτωρ Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Τις τελευταίες ημέρες αποφασίστηκε τα Τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τετραετή να γίνουν πενταετή. Αφήνοντας κατά μέρος την παράλειψη της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου αυτού και κυρίως του Υπουργείου Παιδείας, να μεριμνήσει για το μέλλον των χιλιάδων αποφοίτων που τελείωσαν με τετραετείς σπουδές, θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε το ερώτημα περί της διάρκειας των σπουδών. Αν δηλαδή η διάρκεια σπουδών για το βασικό πανεπιστημιακό πτυχίο   πρέπει να είναι τριετής, τετραετής ή πενταετής. Το ζήτημα δεν είναι, δεν πρέπει δηλαδή να είναι, παρά γνωσιολογικό.   

Προφανώς η διάρκεια σπουδών εξαρτάται από τις απαιτήσεις της θεωρίας και της πρακτικής των δράσεων του ανθρώπου. Π.χ. το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ξεκίνησε από  Σχολή πετράδων, γιατί έτσι έκτιζαν τότε τα σπίτια, μετετράπη σε διετές, μετά τριετές, τετραετές και σήμερα πενταετές, γιατί αυξήθηκαν οι απαιτήσεις για το κτίσιμο και τον σχεδιασμό των κτηρίων, αυξήθηκαν οι απαιτήσεις για την κατασκευή των μηχανημάτων, κ.λ.π.

Αυξήθηκαν και οι επιστημονικές ειδικότητες: πολιτικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες, τοπογράφοι, ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι, κ.λπ., που κάποτε ήσαν ενωμένες με κοινή εκπαίδευση.

Η θεωρία και η πρακτική όμως των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, εξελίσσεται περαιτέρω. Είναι αδήριτος πλέον η ανάγκη περισσότερων εξειδικεύσεων, αλλά ταυτόχρονα και η μέριμνα ο επιστήμων να παρακολουθεί την αλματώδη και εν πολλοίς απρόβλεπτη εξέλιξη και της ίδιας του της επιστήμης και των νέων δεδομένων της ζωής. Αυτό που σπουδάζει κάποιος σήμερα δεν θα έχει καμία αξία του χρόνου ή σε λίγα χρόνια και δεν υπερβάλουμε καθόλου. Υπάρχουν σήμερα Πανεπιστημιακά Τμήματα που παρέχουν γνώσεις διάρκειας ενός έτους ή και άλλα που   δυσκολεύονται   να παρακολουθήσουν τις τρέχουσες εξελίξεις.

Το ζήτημα αυτό αντιμετωπίζεται με την μετατροπή των Πανεπιστημιακών Τμημάτων από εκπαιδευτικά ιδρύματα επαγγελματικής εξειδίκευσης –εν πολλοίς θνησιγενούς- σε Τμήματα που παρέχουν κυρίως μια γενική γνωσιοθεωρία, που θα κάνει τους φοιτητές τους ικανούς να ακολουθήσουν τις μελλοντικές εξελίξεις. Αναφερόμαστε πάντα στο πρώτο πανεπιστημιακό πτυχίο. Αλλά και να τους δίνει τη δυνατότητα να ενταχθούν στην άμεση παραγωγική διαδικασία, σε πρακτικές όμως μη «αιχμής».

Είχαμε γράψει σε παλαιότερο άρθρο μας στο ΕΣΟΣ    : «είναι επιτακτική ανάγκη τα Πανεπιστήμια να προσφέρουν αρχικώς ένα ισχυρό γνωσιολογικό υπόβαθρο, ανοικτό στις εξελίξεις, που δεν είναι κρεμασμένες από τις πρακτικές της συγκυρίας…….. Μετά από αυτό το γνωσιολογικό υπόβαθρο, που θα πρέπει   να δίνει τους φοιτητές τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις των επιστημών και να μη κλειστούν στα στενά πλαίσια μιας πρακτικής που πολύ γρήγορα θα ξεπεραστεί, θα πρέπει να υπάρξουν μεταπτυχιακές σπουδές εξειδίκευσης…. » (https://www.esos.gr/arthra/56613/o-dittos-rolos-ton-panepistimion-kai-i-...) .  

Η ανάγκη αυτή αντιμετωπίζεται σήμερα, διεθνώς, με Πανεπιστημιακές σπουδές 3-4 ετών, για το βασικό τους πτυχίο, μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις 1-2 ετών και διδακτορικά διπλώματα 3-5 ετών. Τα Πανεπιστήμια που αρχικώς δεν δέχτηκαν  την οργάνωσή τους με αυτό το σχήμα εκπαίδευσης, σταδιακώς το κάνουν ασμένως και αυτά (π.χ. τα γαλλικά Πανεπιστήμια).  

Βεβαίως υπάρχουν και γνωστικά αντικείμενα στα οποία η γενική γνωσιοθεωρία απαιτεί σήμερα περισσότερα έτη  σπουδών. Π.χ. η ιατρική επιστήμη,   απαιτεί 6 έτη σπουδών. Αλλά προσοχή: για τη βασική γνωσιοθεωρία και για τις απλές τρέχουσες πρακτικές. Οι εξειδικεύσεις απαιτούν περαιτέρω σπουδές και διαφορετικής διάρκειας . Άλλα έτη για τη χειρουργική άλλα για τη μικροβιολογία, άλλα για την ενδοκρινολογία. Αλλά και οι  εξειδικευμένοι   γιατροί, κατά κανόνα,  εξακολουθούν να παρακολουθούν προγράμματα περαιτέρω εξειδίκευσης και επικαιροποίησης των γνώσεών τους.

Ας έλθουμε στο ζήτημα των Μηχανικών.   Οι καθ΄ ημάς Πολυτεχνικές Σχολές εμμένουν στα πέντε έτη σπουδών. Προσοχή όμως: εμμένουν σε αυτές θεωρώντας πως εμπεριέχουν την όποια αναγκαία «εξειδίκευση» ή εμμένουν σε αυτές γιατί η βασική γνωσιοθεωρία και η πρόσβαση σε πρακτικές «μη αιχμής» απαιτούν πέντε έτη σπουδών; Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να διαλευκανθεί. Γιατί οι  τεχνολογίες αιχμής δεν καλύπτονται πλέον από τα πέντε έτη σπουδών των Πολυτεχνικών Σχολών.  Ήδη το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας δείχνει εμμέσως (γιατί ο κακώς εννοούμενος συντεχνιασμός το «τραβάει απ΄το μανίκι») να αναγνωρίζει πως η σημερινή επιστήμη του Μηχανικού σε ζητήματα αιχμής απαιτεί εξειδικεύσεις  που μπορούν να αποκτηθούν με περαιτέρω σπουδές ή/και σημαντική σχετική εμπειρία πρακτικής.   

Η δική μας άποψη είναι πως τα τέσσερα χρόνια για τη βασική γνωσιοθεωρία του Μηχανικού αρκούν, τουλάχιστον επί του παρόντος, αλλά και δίνουν τη δυνατότητα στον απόφοιτο να επιλέξει την εξειδίκευσή του (που μπορεί και να μην είναι εξειδίκευση καθαρά Μηχανικού: αυτήν την ελευθερία έδινε η Λευκή Βίβλος της ΕΕ, ήδη από τη δεκαετία του -80, αυτήν την ελευθερία απαιτεί η σημερινή εξέλιξη των κοινωνιών και των επιστημών).

Αποφασίστηκαν όμως τα πέντε χρόνια σπουδών για όλους τους  Μηχανικούς. Ίσως έτσι πρέπει να είναι και εμείς να κάνουμε λάθος. Ας πούμε όμως τι ακριβώς παρέχουν: βασική εκπαίδευση ή εξειδίκευση ή και τα δύο αυτά μαζί, που είναι εκ των πραγμάτων παρωχημένη διαδικασία σπουδών;    Και ας ελπίσουμε πως αυτή η απόφαση δεν θα δημιουργήσει αντί να λύσει προβλήματα, ιδίως για τους μέχρι σήμερα αποφοίτους των τετραετών ΤΕΙ (ελπίζω να μην ήταν αυτή η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας)

Εμμένουμε πάντως, πως αν θέλουν στη Σχολή Μηχανικών, του   Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής,   να έχουν αποτέλεσμα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους,  αλλά και των παλαιών αποφοίτων ΤΕΙ, να δούν το ζήτημα αυτό με τη διοργάνωση ελεγμένων μεταπτυχιακών σπουδών (master) και με αυτά να διαπραγματευθούν με το ΤΕΕ. Θα είναι πολύ πιο εύκολο από τις προβλεπόμενες και αμφιλεγόμενες διαδικασίες και επιστημονικώς ορθότερο.

Σχόλια (82)

 
Βασίλης
16 Ιουν 2019 23:05

Τα 5ετή δεν πρόκειται να εχουν συνέχεια και το παδα θα λέγεται πολύ σύντομα Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών και κάθε κατεργάρης στον πάγκο του ... Αυτά για αρχή. Γιατί ακολουθεί μία συνέχεια ακόμη πιο δυνατή και εμβληματική !!!

 
Α.Π
16 Ιουν 2019 23:21

Τοτε γιατι το ΤΕΕ δεχεται μηχανικους 4ετους φοιτησης απο τα πανεπιστημια εξωτερικου;

 
θαμώνας
16 Ιουν 2019 23:25

Ωραία τα γράφετε όμως το θέμα είναι ποιος τα διαβάζει και ακόμα περισσότερο ποιος τα ασπάζεται. Δυστυχώς οι εξελίξεις πάνε με ρυθμό χελώνας σε ένα κόσμο που τρέχει. Αυτά που αναφέρεται τα γνωρίζουν όλοι. Όμως προσπαθούν να παρακωλύσουν τις διαδικασίες και να χειραγωγήσουν τις καταστάσεις έτσι ώστε να γίνει το γνωστό:
Ολα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν.....

 
Απόφοιτος
17 Ιουν 2019 00:01

Κε Χιωτίνη οι αναλύσεις σας έχουν ισχυρά επιχειρήματα βάσει τών σύγχρονων εξελίξεων που ακολουθούν διακεκριμένα ευρωπαϊκά ιδρύματα. Φοβάμαι όμως ότι στα ελληνικά ιδρύματα τα κριτήρια είναι αυστηρά συντεχνιακά και αυτό που ενδιαφέρει είναι μόνο ο όσο το δυνατόν μικρότερος αριθμός των μελλοντικών επαγγελματιών. Γι αυτό και θεωρώ ότι είναι πολύ δύσκολο να δουλέψει κάποιος απόφοιτος, παλιός ή του ΠΑΔΑ, ακόμη και εξαετές να γίνει το πρόγραμμα σπουδών, αν πρώτα δεν μειωθεί σε αποδεκτά πλαίσια ο αριθμός των αποφοίτων.

 
Δ.ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
17 Ιουν 2019 02:08

θα σας πρότεινα να μην ανοιχτεί η συζήτηση για 5ετή ή 4ετή προγράμματα μηχανικών γιατί μόνοι κακό κάνετε στο 'ίδρυμα που αν'ηκετε. Αποφασίστηκε να είναι 5ετή γιατί καλώς ή κακώς έτσι είναι η κατάσταση στην Ελλάδα. Αν το ΠΑΔα δεν ακολουθήσει αυτή την πρακτική και συνεχίσει τα 4ετή τότε επαγγελαμτικά δικαιώματα δεν θα δοθούν, παρά μόνο εργοδηγού.
Οι απόφοιτοι θα μπορούν να περιμένουν πολλά περισσότερα με προγράμαμτα εξομοίωσης (παρακολούθηση 1-2 έτη επιπλεόν) από το ίδρυμα στο προσεχές μέλλον.

Επομένως όσι εμμένουν στα 4ετή μόνο κακό κάνουν στο ίδρυμα και ηθελημένα ή αθέλητα βοηθούν αυτούς που θέλουν να το μετατρέψουν σε "Πανεπσιτήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών" που στην οισία θα δίνει στο τέλος επαγγελματικά διπλώματα και όχι ακαδημϊκούες τίτλους.

 
@Βασίλης
17 Ιουν 2019 08:28

Κάποιοι μάλλον κοιμούνται πολύ εκεί στα "δεξιά" έδρανα.....Το έχουμε ξαναπεί και στο παρελθόν ότι τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών δεν θα υφίσταται με καμία κυβέρνηση. Τείνουν να εξαλειθούν άλωστε και από όλες τις Χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο όρος είναι αδόκιμος παλιομοδίτικος και δεν αντικατοπτρίζει την Παιδεία στον 21το αιώνα.

 
@Βασιλης
17 Ιουν 2019 08:46

Τόση σιγουριά για τη μετατροπή σε εφαρμοσμένων ούτε ο Κυριάκος δεν την έχει (που κρατά σιγή για το θέμα τώρα τελευταία..).
Προφανως νομίζεις ως αποφοιτος ότι αν το επαναλαμβάνεις συνέχεια θα γίνει..
ΥΓ το Σεπτέμβριο που θα εγγραφούν οι πρώτοι φοιτητές των πενταετών θα το λες ακόμα αραγε;

 
@Χιωτινης
17 Ιουν 2019 08:56

Πραγματικά η επιλογή σας να μην υποστηρίξετε τα πενταετή προγράμματα μας αφήνει άναυδους. Δηλαδή, για να είμαστε αρεστοί στους αποφοιτους (που θέλουνε άμεση ισοτιμία χωρίς ούτε ένα μάθημα) υποστηρίζουμε ότι η σχολή του ΠαΔΑ πρέπει να είναι τετραετής και οι απόφοιτοι να αποκτούν δικαιώματα μέσω εκπόνησης μεταπτυχιακών σπουδών όταν ξέρετε ότι αυτό ΔΕΝ πρόκειται ποτέ να γίνει στην Ελλάδα.
Το ότι τα τετραετή αποτελούν «βούτυρο στο ψωμί» του ΤΕΕ για την άρνηση δικαιωμάτων δεν το γνωρίζατε φαντάζομαι.. καθώς θεωρητικά δεν θα έπρεπε να το κάνει σωστά;
Με το παραπάνω άρθρο κ. Χιωτινη υποστηρίζετε βασικά το ΤΕΕ και χαϊδεύετε (χωρίς κανένα κόστος) τα αυτιά των αποφοίτων εις βάρος του ιδρύματος σας. Το λόγο μόνο εσείς τον ξέρετε.

 
ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΜΙΑ ΦΟΡΑ!!!
17 Ιουν 2019 09:33

Κάντε τα και δεκαετή τα ίδια και χειρότερα σε κατάρτιση. Βέβαια ουδείς ομολογεί ότι ειδικότητες με 4ετη σπουδές δεν υπάρχουν Ελλάδα, όλα ειναι 3ετη και μοιράζουν τα μαθήματα σε 4 χρόνια.

 
ΠΑΔΑ
17 Ιουν 2019 10:12

@@ Χιωτίνης
Θα πρότεινα καλοπροαίρετα πάντα αγαπητέ μου να διαβάσετε τα επτά στάδια-βήματα και τις διαδικασίες που χρειάζονται τα πενταετή τμήματα ώστε να αποκτήσουν τα πενταετή την αναγνώριση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αντίστοιχων του Πολυτεχνείου.
Πολύ σωστά ο κύριος Χιωτίνης όντας ενημερωμένος (όπως πάντα άλλοστε) σωστά προβλέπει ότι η υποβάθμιση θα επέλθει μέσω των πενταετών τμημάτων ,που τον πρώτο λόγο θα έχουν το ΤΕΕ και το Πολυτεχνείο .
Δεν γνωρίζω την εμμονή που έχετε κάποιοι με τους αποφοίτους και στην προσπάθειά σας να τους εξαφανίσετε από τον χάρτη βάζετε σε κίνδυνο το ΠΑΔΑ και τους νυν φοιτητές του.
Τέλος ο κύριος Χιωτίνης μιλά και προτείνει πάντα επώνυμα ,για αυτό λοιπόν και εσείς εάν έχετε πρόταση παρακαλώ επώνυμα κύριε.
Κύριε Χιωτίνη εάν κατάλαβα καλά προτείνετε την θέσπιση νέων μεταπτυχιακών εξειδίκευσης για αναβάθμιση όλων .
Εάν μπορείτε σας παρακαλώ πολύ γίνεται πιο συγκεκριμένος ως προς τις διαδικασίες.
Σας ευχαριστώ πολύ

 
Καθηγητής της Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ
17 Ιουν 2019 10:18

κ. Χιωτίνη οι θέσεις σας είναι γνωστές εντός του ΠΑΔΑ. Βέβαια, ξεχνάτε ότι:
(α) δεν ανήκετε στη Σχολή Μηχανικών
(β) δεν αποτελείτε μέλος της Διοικούσας Επιτροπής
(γ) δεν εκλεγήκατε Πρύτανης ή Αντιπρύτανης (καθόσον δεν ήσαστε καν υποψήφιος)
(δ) απέρχεστε από τη θέση του Κοσμήτορα της Σχολής σας

Συνεπώς, οι όποιες απόψεις σας, πέραν από απολύτως προσωπικές, εκπροσωπούν τις θέσεις ενός που σπούδασε μεν κάποτε μηχανικός, έχει όμως δραστηριοποιηθεί σε άλλο γνωστικό πεδίο εδώ και δεκαετίες.

Αφήστε τους σχετικούς να ασχοληθούν με την πορεία της Σχολής Μηχανικών.

 
Ελληνικά ΑΕΙ, ECTS και Ποιότητα
17 Ιουν 2019 10:20

Σε πολλές χώρες της Ευρώπης οι σπουδές διαρκούν τέσσερα έτη, και αυτές των Μηχανικών πέντε έτη.

πχ. Στην Αγγλία, οι σπουδές είναι τριετείς αλλά οι Αρχιτεκτονικές Σχολές είναι τετραετούς φοίτησης.

Το Σύστημα Τριών Κύκλων (Bologna) δίνει ελαστικά περιθώρια:

1ος Κύκλος: 180–240 ECTS (ελάχιστο 60 ECTS ανά ακαδημαϊκό έτος)

2ος Κύκλος: 60–120 ECTS (ελάχιστο 60 ECTS ανά ακαδημαϊκό έτος)

3ος Κύκλος: Διδακτορική Έρευνα (δεν ορίζονται ECTS)

*ECTS := Μονάδας Φόρτου Εργασίας (συνολικά 25-30 ώρες ανά εβδομάδα μαθήματος)

*Bachelor with Honours (BA hons) := Στα αγγλικά πανεπιστήμια έχουν "απαιτητικά" προγράμματα με ενσωματωμένο το Master ώστε να προχωρούν απευθείας οι απόφοιτοι σε διδακτορικές σπουδές, ακριβώς όπως οι ελληνικές πολυτεχνικές σχολές.

Επομένως, ας σταματήσουμε να ασχολούμαστε τόσο πολύ με τη διάρκεια των σπουδών και τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν "αυτόματα" από αυτήν και ας επικεντρωθούμε περισσότερο στην ουσία της ποιότητας των σπουδών σε κάθε πανεπιστημιακή σχολή:

Τα τεράστια προβλήματα των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ) δε θα διορθωθούν με την επέκταση των 4ετών Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΠΣ) των τμημάτων σε πενταετή, με την προσθήκη λίγων μαθηματών Επιλογής και την ανακύκλωση του προσωπικού διδασκαλίας και έρευνας --- και αντιστρόφως, η αφαίρεση μαθημάτων από τις Πολυτεχντικές Σχολές και η συμπύκνωση των 4ετών Πανεπιστημιακών ΠΠΣ σε τριετή, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές επιταγές, δε θα φέρει την "άνοιξη" στα ελληνικά αμφιθέατρα.

 
Απόφοιτος ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ Msc
17 Ιουν 2019 10:34

Παρακαλουθω καιρό τον αξιοτιμι κ
Χιωτινη και προς τιμήν του αρθογραφει και παίρνει θέση , προτείνοντας διάφορες λύσεις για τους αποφοίτους λαμβάνοντας το όποιο κόστος σε προσωπικό επίπεδο. Αλήθεια οι υπόλοιποι κοσμητορες του ΠΑΔΑ ,όπου τα τμήματα τους παρέμειναν 4 ετών και τα προγράμματα τους ελάχιστα άλλαξαν από εκείνα των 2 ΑΕΙ ΤΤ γιατί δεν βγαίνουν να μας πουν την γνώμη τους για τα πτυχία και τα αιτήματα των αποφοίτων ; Για παράδειγμα ο πρόεδρος του τμήματος Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής η' των Φυσικοθεραπευτών η' των νοσηλευτών βλέπετε το ΠΑΔΑ δεν έβγαζε μόνο Μηχανικούς όπου το "κακο " ΤΕΕ μας δένει τα χέρια και δεν μας αφήνει να ισοτιμησουμε τα πτυχία .
Φιλικά

 
Παδα
17 Ιουν 2019 11:09

Σταματήστε πία να μιλάτε για Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων επιστημών. Αφού το γνωρίζεται και οι ίδιοι πολύ καλά ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί. Τα καινούρια προγράμματα σπουδών έχουν ήδη βγει στην δημοσιότητα, το integrated Master σε έναν μήνα το πολύ από τώρα θα έχει δωθει, κι εσείς είστε σίγουροι ότι όλο αυτό θα αλλάξει με την επόμενη κυβέρνηση. Πάρτε το χαμπάρι. Η σχολη Μηχανικών εγινε Πολυτεχνικη, σας αρέσει δεν σας αρέσει και καλό είναι να το αποδεχτείτε σιγά σιγά

 
Σαββίδης Νικολαος
17 Ιουν 2019 11:29

@Καθηγητής της Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ

Τα γραφόμενα σας ειναι απαράδεκτα κυριε ....εγω εχω διαφωνίες μαζι του πολλες αλλα δεν μπορω να μην του αναγνωρισω το θαρρος της γνωμης του,οντας καθηγητής οπως δηλώνετε γιατι δεν βάζετε και το ονομα σας να γινει ενας ωραιος διαλογος και να ειμαστε μια ωραία παρέα

με εκτιμηση

 
@ΠΑΔΑ
17 Ιουν 2019 11:53

Τα έχω διαβάσει αγαπητέ τα βήματα και δεν είναι 7..! Επτά βήματα ανέφερε το ρεπορτάζ του esos το οποίο απλά όλοι το επαναλαμβάνουν χωρις να έχουν διαβάσει προφανως καλά το νόμο.
Δυο είναι βασικά τα βήματα και το πρώτο μόλις έγινε.. στο δεύτερο κρίνει η αντίστοιχη επιτροπή (εκτός κι αν θεωρείτε «βήματα» τον ορισμό της) την αντιστοιχία ή οχι με οποιες βελτιώσεις προτείνει στο προγραμμα σπουδών.
Εσείς πραγματικά πιστεύετε ότι θα δωθουν ποτέ επαγγελματικά δικαιώματα Διπλωματούχων μηχανικών σε αποφοιτους τετραετής φοίτησης στην Ελλάδα;
Ο κ. Χιωτινης πως ακριβώς είναι ενημερωμένος για ένα θέμα που δεν άπτεται της σχολης του, χωρίς να είναι σε κάποια σχετική διοικητική θέση στο ΠαΔΑ; Επειδή είναι ο ίδιος μελος του ΤΕΕ; Θεωρητικά όλοι μπορούμε να υποστηρίξουμε οτιδήποτε αλλά με την αμφισβήτηση των πενταετών μόνο το ΤΕΕ ενισχύει η άποψη του (εσκεμμένα ή πραγματικά λόγω άγνοιας του χώρου).
Δεν ζούμε αγαπητέ ουτε στην Αγγλία ούτε στις ΗΠΑ αλλά στην Ελλάδα είτε μας αρέσει είτε οχι..
Με τα πενταετή είτε αρέσει σε κάποιους είτε οχι οι απόφοιτοι θα αποκτήσουν ενιαίο Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών για αρχή και στη συνέχεια με οποίες διαδικασίες (από ελάχιστες μέχρι κάποιες λογικές) τα δικαιώματα που τους αξίζουν. Όλα τα αλλά είναι «πονηρες υπεκφυγές»..

ΥΓ παρατήρησα ότι το δικό σας σχολιο ήταν επώνυμο («ΠΑΔΑ»)..

 
Νικητας Χιωτίνης
17 Ιουν 2019 12:12

Προς "ΠΑΔΑ",
όπως αναλύω , βρισκόμαστε σε αλματωδη εξέλιξη των επιστημών και των πρακτικών. Προφανώς ένας Μηχανικός τετραετούς φοίτησης είναι ικανός να ανταπεξέλθει σε συνήθεις και μικρής κλίμακας πρακτικές. Ομοίως και ένας πενταετούς, ίσως εδώ κάτι περισσότερο, αλλά όχι ιδιαιτέρως. Αυτό το έχει καταλάβει το ΤΕΕ και προτείνει διαβάθμιση "πτυχίων" και στα ιδιωτικά έργα, όπως δηλαδή ισχύει και στα δημόσια, σχεδιάζει τη θέσπιση "πυραμίδας ευθύνης" (έτσι το λέει νομίζω). Προφανώς μεταπτυχιακές σπουδές
εξειδίκευσης σε έργα μεγάλης κλίμακας θα ήταν ορθότερο, π.χ. σε προεντάσεις, σε θεμελιώσεις , κ.λ.π. Αυτά για τα επιστημονικώς ορθά. Όσον αφορά στους αποφοίτους τετραετών ΤΕΙ ή τετραετών ΠαΔΑ, θα μπορούσαν να οργανωθούν μεταπτυχιακές σπουδές, ενδεχομένως με τη συμμετοχή των πολυτεχνικών σχολών, για να ανέλθουν οι απόφοιτοι κάτοχοι "μαστερ" στη "πυραμίδα ευθύνης" , όπως και οι απόφοιτοι των πολυτεχνικών σχολών θα εισέρχονται και αυτοί σε χαμηλη βαθμίδα της "πυραμίδας ευθύνης" . Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί και συμφωνηθεί με το ΤΕΕ και τις Πολυτεχνικές Σχολές, ουδείς είναι εξ αρχής κακόπιστος. Παλαιότερα παράγοντας του ΤΕΕ είχε πάρει σχετική πρωτοβουλία, δεν προχώρησε εξ αιτίας αντίδρασης από το τότε ΤΕΙ (!)

Κε σχετικέ "καθηγητή της Σχολής Μηχανικών"
εξακολουθώ να ειμαι ενεργός μηχανικός, έχω μάλιστα εμπειρία σε έργα ιδιαιτέρων απαιτησεων (ενίσχυση εδαφών, αντιστηρίξεις, επισκευή κτηριων από σεισμούς και καθιζήσεις) . Γι' αυτό και ο σπαραγμος μου από την έλλειψη εξειδικευμένων επιστημόνων. Το ότι απέρχομαι διοικητικών θέσεων δεν με εμποδίζει να συμμετέχω στα κοινά (πιστός στον Θουκυδίδη που μετέφερε τα λόγια του Περικλή στον Επιτάφιο) . Μάλιστα ενυπογράφως, κάτι που θα περίμενα και από τους "σχετικούς".

 
@Χιωτίνης
17 Ιουν 2019 12:51

Ο (ανόητος) φαφλαταβισμός στο απώγειό του

 
ΔΕΠ
17 Ιουν 2019 12:56

Ενα από τα πρώτα που πρέπει να εφαρμοστούν είναι επαναφορά των στοιχείων ακαδημαικότητας. Δεν είναι τυχαίο οτι ΠΑΔΑ και ΕΜΠ(ΤΕΙ Κρήτης) ήταν κοντά στο σημερινό Υπουργό Παιδείας. Ετσι χωρίς καμμία αξιολόγηση εγιναν 5ετη (Μη Πολυτεχειακά), εγκλωβίζοντας τους φοιτητές σε ενα ακομα ετος χωρίς αντίκρισμα . Βασική αρχή θα πρέπει να είναι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ προσωπικού και υποδομών απο και μονο την ΑΔΙΠ. Ετσι το προσωπικό του ΠΑΔΑ και του ΕΜΠ(ΤΕΙ Κρήτης) όλων των βαθμίδων θα πρέπει να αξιολογηθεί αν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές πανεπιστημιακών μελών ΔΕΠ. Ομοια και το προσωπικό των τμημάτων που ενώθηκαν με Πανεπιστημια.
Εχουμε το τραγικό να γίνεται 5ετες το Τμημα Τοπογραφων στο ΠΑΔΑ με το περισσοτερο προσωπικό προσωποπαγές και το ΕΜΠ(ΤΕΙ Κρήτης) με ΟΛΟ το προσωπικό προσωποπαγές αφου ΔΕΝ εχει γινει καν η κρίση που προβλέπει ο προσφατος νομος . Αυτα ευτελίζουν την Ακαδημαική υπόσταση των ΑΕΙ και δίνουν το μήνυμα οτι ολα είναι πολιτικές αποφάσεις και δεν χρειαζεται η ακαδημαική προσπάθεια , αρκει να εισαι με την οποια κυβερνηση ...
Επ΄αυτων η ΝΔ πρέπει σαφέστατα να πάρει θεση ΤΩΡΑ !!

 
θαμώνας
17 Ιουν 2019 12:57

@Απόφοιτος ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ Msc

ευλογη απορία

 
Καθηγητής ΠΑΔΑ
17 Ιουν 2019 13:44

Δυστυχώς η μετατροπή σε πενταετούς φοιτησεως χωρίς την παράλληλη αντιστοίχηση με τις πολυτεχνικες σχολές, μπορεί να υποκριπτει την πιθανότητα οι σχολές του ΠΑΔΑ να μπουν στην κατηγορία των Σχολών που οι υποψήφιοι θα μπαίνουν χωρίς εξετάσεις.
Γιατί ποιος νοήμων μαθητής θα δηλώσει μια σχολή που θα του πάρει τουλάχιστον 5 ετη να την ολοκληρώσει και στο τέλος να βγαίνει χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα;

 
Πετρίδης Γεώργιος
17 Ιουν 2019 15:34

@Παδα

///////// Τα καινούρια προγράμματα σπουδών έχουν ήδη βγει στην δημοσιότητα, το integrated Master σε έναν μήνα το πολύ από τώρα θα έχει δωθει, κι εσείς είστε σίγουροι ότι όλο αυτό θα αλλάξει με την επόμενη κυβέρνηση. Πάρτε το χαμπάρι. Η σχολη Μηχανικών εγινε Πολυτεχνικη, σας αρέσει δεν σας αρέσει και καλό είναι να το αποδεχτείτε σιγά σιγά////////////

Εισαστε αδιαβαστος κε Παδα

που είναι κυριε και εμεις δεν τα εχουμε δεί ......τα 7 θαύματα δεν τα εχετε διαβάσει ,το πρωτο εγινε (φοβάμαι θα ειναι και το μοναδικο...) ... μην εκτείθεσθε (βεβαια ανωνυμα ο καθένας γραφει οτι βλέπει στον υπνο του )

μην παίζετε με τις αγωνίες τοσων παιδιών ....ειναι ανήθικο

Ενας γονέας που σπουδάζει το παιδί του με μεγαλες δυσκολιες.....

 
Καθηγητής της Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ
17 Ιουν 2019 15:41

Δυστυχώς κ. Χιωτίνη τα επιχειρήματά σας σας εκθέτουν: Οι συνελεύσεις των τμημάτων της Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ, αποτελούμενες από μέλη που εξελέγησαν σε εξειδικευμένα γνωστικά αντικείμενα και θεραπεύουν το αντικείμενό τους τόσο εκπαιδευτικά όσο και ερευνητικά, διαμόρφωσαν προτάσεις εκατοντάδων σελίδων με βάση τη διεθνή τεκταινόμενα. Όλα τα Τμήματα διαμόρφωσαν και εισηγήθησαν στα όργανα του ΠΑΔΑ προτάσεις 5ετών σπουδών.
Εσείς επιχειρηματολογείτε με βάση ποια εφόδια; Στην πορεία της θητείας σας στο πρώην ΤΕΙ Αθήνας δεν είχατε καν γνωστικό αντικείμενο αλλά ήσαστε ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ; Με ποιες εξειδικευμένες γνώσεις μπορείτε να κρίνετε τις απαιτήσεις των σύγχρονων σπουδών ενός Μηχανολόγου ή Ηλεκτρολόγου και Ηλεκτρονικού Μηχανικού; Επιπρόσθετα, δηλώνετε ότι έχετε εμπειρία "σε έργα ιδιαιτέρων απαιτησεων (ενίσχυση εδαφών, αντιστηρίξεις, επισκευή κτηριων από σεισμούς και καθιζήσεις". Αυτή την εμπειρία την έχουν χιλιάδες Έλληνες μηχανικοί, δεν επιχειρούν όμως να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη ενάντια στις αποφάσεις των ειδικών, ήτοι τις γενικές συνελεύσεις των τμημάτων.
Κατανοώ ότι οι θέσεις σας είναι γενικές, κοιτώντας την επιστήμη του Μηχανικού (το Engineering κατά τους Αγγλοσάξωνες). Ωστόσο δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι δεν είμαστε στην εποχή του πανεπιστήμονος Νταβίντσι και η επιστήμη μας εκτός από πολυσχιδής είναι και ραγδαία εξελισσόμενη.

 
Μέλος ΔΕΠ ΠΑΔΑ
17 Ιουν 2019 16:30

Αγαπητό esos. Αποτελείς ίσως το κορυφαίο και πιο έγκυρο σαΐτ σχετικά με την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Για ποιο λόγο φιλοξενείτε τις καθαρά προσωπικές και υποκειμενικες απόψεις ενός κύριου ο οποίος δεν κατέχει κάποιο θεσμικό αξίωμα στον χώρο της εκπαίδευσης (είναι μη εκλεγμένος κοσμητορας σχολής παντελώς άσχετης της σχολής μηχανικών και μάλιστα απερχόμενος γιατί μέσα στην προσεχή εβδομάδα στο ΠΑΔΑ έχουμε τις πρώτες εκλογές για την ανάδειξη κοσμητορα σε όλες τις σχολές) Γιατί λοιπόν αγαπητό esos δίνετε λόγω σε αυτόν τον κύριο, μόνο και μόνο επειδή επαγγέλλεται μηχανικός;; Γιατί δεν δίνετε λόγω στους καθηγητές της σχολής μηχανικών οι οποίοι είναι οι αρμόδιοι να εκφερουν άποψη για αυτό το θέμα ή στον πρόεδρο της Διοικούσας επιτροπής του πανεπιστημίου, ο οποίος και όχι μόνο είναι μηχανικός αλλά είναι και πρώην πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου;; Θα σας παρακαλούσα θερμά στο μέλλον να προσέχετε περισσότερο σε ποιον δίνετε δημόσιο λόγο γιατί ο δημόσιος λόγος συχνά διαμορφώνει τάσεις και συνειδήσεις και θα πρέπει να εκφερεται αποκλειστικά και μόνο από τους καθυλην αρμόδιους ειδικά σε ζητήματα που αφορούν το μέλλον χιλιάδων παιδιών
Υ. Γ Δεν ήξερα που αλλού γράψω τα παραπάνω και για αυτό τα έγραψα ως σχόλιο κάτω από το άρθρο ελπίζω να τα λάβετε σοβαρά υπόψιν για το μέλλον
Υ. Γ 2 Ελπίζω κύριε Χιωτινη μετά τον σάλο που από ότι βλέπω έχουν προκαλέσει τα λεγόμενα σας να ανασκευασετε άμεσα γιατί δεν πρέπει κανείς να παίζει με το μέλλον των παιδιών μας, πόσο μάλλον για συντεχνειακους και επικοινωνιακους λογους

 
Μητέρα υποψήφιου πανελλήνιων εξετάσεων
17 Ιουν 2019 16:37

Η σχολή μηχανικών του παδα πρέπει να γίνει πολυτεχνικη. Δεν γίνετε στην Αττική όπου ζει ο μισός πληθυσμός της χώρας να υπάρχει μόνο ένα πολυτεχνείο όσο δηλαδή και πόλεις όπως η Κοζάνη και τα Ιωάννινα. Είναι εντελώς παράλογο και πρέπει άμεσα να ολοκληρωθεί η διαδικασία (τα πρώτα βήματα έχουν γίνει ήδη) για πλήρη μετατροπή της σχολής μηχανικών σε πολυτεχνικη. Δεν γίνετε να πληρώνουμε για να σπουδάσουν τα παιδιά μας σε Κοζάνη ή Κρήτη και να εισάγονται σε σχολές με ίδια ή και λιγότερα μόρια από ότι οι σχολές μηχανικών του παδα στην Αθήνα. Μακάρι να ολοκληρωθεί άμεσα η δημιουργία ενός δεύτερου πολυτεχνείου στην Αττική γιατί είναι επιβεβλημένη ανάγκη για όλες τις οικογένειες που τα παιδιά τους θέλουν να ακολουθήσουν αυτό τον δρόμο

 
ΠΑΔΑ
17 Ιουν 2019 18:42

@ Πετρίδης Γεώργιος
Κύριε Πετρίδη από την πολύ ίσως σύγχυση που έχετε χρησιμοποιήτε ύβρεις σε ανθρώπους που γνωρίζουν εκ των έσω καλύτερα κάποια πράγματα.
Λοιπόν αγαπητέ μου κύριε Πετρίδη όπως και μαμά υποψηφίου καθώς και καθηγητές των πρώην ΤΕΙ .
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε πριν λίγες μόλις μέρες την αλλαγή του ΠΑΔΑ σε πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών και έτσι θα γίνει είναι αποφασισμένο και πιστεύω και ορθόν.
Οι οποίες σχολές αποφασίστηκε να γίνουν πενταετούς φοίτησης δεν θα επηρεαστούν από το γεγονός αυτό αφού η αύξηση ενός έτους φοίτησης δεν σημαίνει τίποτα από μόνο του. Αυτό το καταλαβαίνετε αλλά ίσως δεν θέλετε να το δείτε . Δικό σας θέμα .
Στην επόμενη κυβέρνηση ο νέος Υπουργός θα σεβαστεί την γνώμη της ΑΔΙΠ ,κάτι που δεν έκανε ο νυν και θα αξιολογηθούν τα πάντα ως όφειλαν εξαρχής.
Επίσης πόσο άκομψο και αντιδημοκρατικό για να μην χρησιμοποιήσω άλλη λέξη ,είναι να υποδεικνύετε κάποιοι στο φιλόξενο για όλους essos να κόβει αναρτήσεις και μάλιστα επώνυμες όταν οι ίδιοι είναι ανώνυμοι.
Τέλος σεβαστοί κύριοι καθηγητές πανεπιστημίου το να πετροβολείτε όλοι με μία φωνή τον μοναδικό καθηγητή ίσως που επωνύμος εκθέτει τις απόψεις και τις προτάσεις του είναι άδικο αλλά δείχνει και ορισμένα πράγματα δυστηχώς...

 
ΑΠ
17 Ιουν 2019 18:52

@@ Πετρίδης Γεώργιος
Περιμένεις ότι οι φοιτητές και πρυτανεις και καθηγητες θα επιτρέψουν να γίνει πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών ; Ποιος θα πάει να σπουδάσει σε πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών 4-5 χρονια ;

 
Αποφοιτος Α.Ε.Ι
17 Ιουν 2019 19:02

Όπως βλέπουμε καθημερινά όλοι ο υπουργός βγάζει αποφάσεις .
Θα μπορούσε κάλλιστα να αποφασίσει τώρα και για τους πτυχιούχους όπως και ο ίδιος έχει δεσμευτεί προ ολίγων ημερών.
Από την άλλη ο σύλλογος αποφοίτων ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά όπως ανακοίνωσε ζήτησε συνάντηση με τον πρωθυπουργό.
Δεν διαφωνώ και με τον Αρχιεπίσκοπο να συναντηθούν όμως αυτό που θα έπρεπε χθες να είχε ζητήσει ,θα ήταν συνάντηση με τον υπουργό η και με ιθύνοντες του Υπουργείου που επαναλαμβάνω μπορεί και αύριο να αποφασίσει για εμάς.
Όμως όπως φαίνεται η καλοκαιρινή ραστώνη έχει επηρεάσει και ηγετικά στελέχη του συλλόγου μας.
Δυστυχώς αυτό όμως θα μας επηρεάσει για πάντα και αρνητικά.

 
Νικητας Χιωτίνης
17 Ιουν 2019 19:17

Προς εγκρυπτόμενους καθηγητές του ΠΑΔΑ,

αγαπητοί συνάδελφοι,

1. αρχικώς νομίζω είναι γνωστή η συμμετοχή μου στη θεσμοθέτηση του ΤΕΙ ως Πανεπιστήμιο, εργαζόμουν γι' αυτό από τη δεκαετία του -80. Επίσης είμαι εκλεγμένος (πολλάκις) κι οχι διορισμένος, ουδέποτε έχω δοριστεί σε θέση χωρίς εκλογή. Μάλιστα όλα τα κόμματα , όλα!, με θεωρούν αντίθετό τους

2. οι Γενικές Συνελεύσεις των Τμημάτων δεν είναι οι μόνοι ειδικοί για να διαμορφώσουν το μέλλον της Παιδείας στην Ελλάδα. Είχα αντιδράσει στα Συμβούλια Διοίκησης των Πανεπιστημίων του "νόμου Διαμαντοπούλου" γιατί ναι μεν συμφωνούσα να υπάρχει σύνδεση κοινωνίας-πανεπιστημίου, αλλά όχι με εκλεγμένα μέλη απο τους καθηγητές. Θα έπρεπε να είναι στελεχωμένα με εκλεγμένους εκπροσώπους επιστημονικών και παραγωγικών φορέων της κοινωνιας (και αυτό θα προτείνω και στους ενδεχομένως επόμενους που θα θελησουν να επαναφέρουν το θεσμό των Συμβουλίων)

3. η μακρά μου εμπειρία σε σπουδές, διδασκαλία και πρακτική της επιστήμης μου, μου δίνουν το δικαίωμα να έχω γνώμη και προτάσεις. Έχω περάσει επιτυχώς από τέσσερα Πανεπιστήμια Ελλάδας και εξωτερικού και έχω εργαστεί πολύ και πολλαπλώς. Ο Περικλής έλεγε πως οι Αθηναιοι θεωρούν αχρήστους τους μη ασχολούμενους με τα κοινά, τον ακολουθώ!.

4. Προτείνω οργάνωση μεταπτυχιακών και για την ευκολότερη πρόσβαση των πτυχιούχων ΠΑΔΑ , αλλά και ΤΕΙ!, στα επαγγελματικά διακαιώμτα του Μηχανικού. Ενδεχομενως να έχω άδικο και προφανώς υπογράφοντας τις προτάσεις μου αναλαμβάνω τη διακινδυνευση αυτή, μαλιστα στο κείμενο μου διερωτώμαι γι' αυτό.

5. Παρακαλώ τους ανώνυμους υβριστές μου να προσπαθήσουν πρώτα να κατανοήσουν το τι γράφω και μετά να κατηγορηθώ γι' αυτά. Ενυπογράφως όμως! (πάντως από τα μηνυματα και τα like μάλλον η πλεοψηφια συμφωνει μαζί μου. Μειοψηφία, εμπρός με δυναμη στην απαξίωση των λεγομένων μου και εμού προσωπικώς! μη μας φάνε οι άλλοι!

6. Νομίζω πως μόνο το επιστημονικώς ορθό έχει μέλλον....

 
@ΠΑΔΑ
17 Ιουν 2019 19:28

Κρύβεστε πίσω από ένα ψευδώνυμο και αναρτάτε ότι πραγματικά ονειρεύεστε και όχι ότι ισχύει...
Πως είστε τόσο σίγουρος για αυτά που αναφέρετε με τόσο στόμφο και σιγουριά?
Είναι δυνατόν να υπάρξει πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης (γιατί στην ουσία αυτό παρέχει και θα είναι ένα Πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών" στην Ελλάδα) 5 ετών?!
Τι λέτε κύριε και προσπαθείτε διακαώς να "περάσετε" ως ειλημμένη απόφαση?

Ασχοληθείτε σας παρακαλώ με το πως θα κερδίσετε δίκαια τα επαγγελματικά σας δικαιώματα ως ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΕΙ και αφήστε τις σπουδές μας στο ΠαΔΑ στην ησυχία τους..!

Από ένα φοιτητή της 5τους Σχολής Μηχανικών του ΠαΔΑ (που προσπαθεί να τελειώσει έχοντας επιπρόσθετα άλλα 15 - 20 μαθήματα σε σχέση με το πρόγραμμα ΤΕΙ)..

ΥΓ με την μνησικακία και το φθόνο ποτέ κανείς δεν κέρδισε.. τον εαυτό σας βλάπτετε πετώντας λάσπη.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean