Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Επιστολή υποψήφιας προς την Κεντρική Επιτροπή Πανελλαδικών Εξετάσεων

Είναι άδικο να χαθούν 4 μόρια (σχεδόν μία μονάδα στις είκοσι) τη στιγμή που η κατανόηση της εξεταστέας ύλης υπήρξε πλήρης από την πλευρά μου
Δημοσίευση: 17/06/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμα μέλη της ΚΕΕ,

Με αφορμή την αναστάτωση που έχει προκληθεί στους υποψηφίους της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών για την άστοχη διατύπωση των δύο πρώτων ζητημάτων της ερώτησης Β3 που αφορούσε στο μάθημα των Αρχαίων Ελλήνων, έλαβα την πρωτοβουλία να συντάξω την ακόλουθη επιστολή.

Ως υποψήφια των πανελλαδικών εξετάσεων 2019 από την ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών θα ήθελα να σας εκφράσω τη διαφωνία μου σχετικά με τις απαντήσεις που δώσατε για τα ερωτήματα αυτά και να τη στηρίξω με λογικά επιχειρήματα.

Αν ισχύει ότι κάθε άποψη τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή, ευελπιστώ να αναθεωρήσετε την απόφασή σας.

Αναφορικά με το πρώτο ερώτημα που αφορούσε στη χρήση του μύθου από τους σοφιστές στα γραπτά και τις διδασκαλίες τους (πρόταση σωστή σύμφωνα με τις οδηγίες σας) θα παραθέσω τα εξής δύο αντεπιχειρήματα.

Καταρχήν να επισημάνουμε ότι στο σχολικό εγχειρίδιο αναφέρεται αορίστως ότι οι σοφιστές χρησιμοποιούσαν το μύθο για να εκθέτουν τις απόψεις τους.

Το πρώτο αντεπιχείρημα είναι ότι η διδασκαλία δεν είναι μόνο προφορική, αλλά και γραπτή. Εύλογα, λοιπόν, στα γραπτά περιλαμβάνονται και οι διδασκαλίες (πληροφορία που συνάγεται και από το άγνωστο κείμενο, στο οποίο ο Ξενοφώντας επικρίνει και τις γραπτές διδασκαλίες των σοφιστών).

Άρα, η φράση <<στα γραπτά και τις διδασκαλίες τους>> είναι άστοχη και ασαφής.

Μήπως θέλατε να πείτε στον γραπτό και τον προφορικό λόγο, ώστε να καλύψετε όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να εκθέσει τις απόψεις του; Πιθανα...

Το δεύτερο αντεπιχείρημα είναι ότι ακόμη κι αν δεχτούμε ότι οι σοφιστές  χρησιμοποιούσαν το μύθο για τις διδασκαλίες (άποψη που απορρέει από το γνωστό μας κείμενο, στο οποίο ο σοφιστής Πρωταγόρας αποδεικνύει το διδακτόν της αρετής και με το μύθο), πουθενά στο σχολικό εγχειρίδιο δε γίνεται λόγος για αξιοποιήση του μύθου στο γραπτό λόγο (άλλωστε και ο σοφιστής Πρωταγόρας στην 1η ενότητα λέει : <<είναι πιο χαριτωμένο να σας πω μύθο>> και όχι να σας γράψω μύθο).

Ακόμη, δηλαδή και να ισχύει ότι οι σοφιστές χρησιμοποιούσαν το μύθο στα γραπτά τους, στο σχολικό μας εγχειρίδιο δεν παρατίθεται ούτε ένα παράδειγμα αξιοποίησης του μύθου στο γραπτό από τους σοφιστές, για να μπορέσουμε να δεχτούμε την πρόταση ως σωστή χωρίς να παραβιάσουμε τις πληροφορίες του βιβλίου).

Αναφορικά με το δεύτερο ζητούμενο που αφορούσε στη συμμετοχή του ηγέτη των Τριάκοντα Τυρράνων (Κριτία) στο διάλογο <<Πρωταγόρας>> εκφράζω την ακόλουθη ένσταση.

Στο σχολικό εγχειρίδιο στη σελίδα 83 αναφέρεται ότι <<ο Κριτίας και ο Χαρμίδης ανήκαν στην ηγετική ομάδα των ολιγαρχικών>>. Συνεπώς, οι Τριάκοντα Τύρρανοι αναγνώριζαν κάποιους ανθρώπους ως ηγέτες τους.

Μεμονωμένα για τον Κριτία στη σελίδα 35 αναφέρεται ότι <<συνδέθηκε κυρίως με το ολιγαρχικό πραξικόπημα των Τριάκοντα Τυρράνων των οποίων ήταν ηγετική μορφή>> και όχι <<η ηγετική μορφή>>.

Όταν χρησιμοποιέιται το άρθρο (όπως στην προκειμένη περίπτωση- ο ηγέτης των Τριάκοντα Τυρράνων) σημαίνει πως οι Τριάκοντα τον είχαν αναγνωρίσει ως κυρίαρχο όλων, κορυφαίο ακόμη και της ηγετικής ομάδας, πρώτον από όλους.

Κάτι τέτοιο όμως δε διευκρινίζεται στο σχολικό μας βιβλίο, καθώς αντλούμε την πληροφορία ότι κάποιοι συνιστούσαν την ηγετική ομάδα των Τριάκοντα και ένας από αυτούς ήταν και ο Κριτίας. Κατά συνέπεια η διατύπωση της ερώτησης, προκειμένου αυτή να γίνει δεκτή σύμφωνα με τα γραφόμενα του βιβλίου, θα έπρεπε να ήταν η ακόλουθη: << ένα από τα πρόσωπα που εμφανίζονται στον διάλογο Πρωταγόρας είναι ηγέτης (χωρίς άρθρο) ή ένας από τους ηγέτες των Τριάκοντα Τυρράνων>>.

Είναι άδικο να χαθούν 4 μόρια (σχεδόν μία μονάδα στις είκοσι) τη στιγμή που η κατανόηση της εξεταστέας ύλης υπήρξε πλήρης από την πλευρά μου (σίγουρα και από την πλευρά χιλιάδων συνυποψηφίων μου με τους οποίους καταλήξαμε να συμφωνούμε στις ανωτέρω απόψεις-κάτι που θα το διαπιστώσετε από το πλήθος των υποψηφίων που χαρακτήρισε λάθος τα δύο πρώτα ερωτήματα).

Ακριβώς επειδή η προσπάθειά μου υπήρξε άθλος, με αποτέλεσμα να διακυβεύσω την υγεία μου , θα σας παρακαλούσα να αναθεωρήσετε την απόφασή σας ή τουλάχιστον να κάνετε δεκτές και τις δύο απαντήσεις (και το σωστό και το λάθος) για τα δύο πρώτα ζητούμενα της άσκησης Β3, προκειμένου να ανταμειφθεί ο μόχθος ο δικός μας, των καθηγητών μας και των γονέων μας.

Το ζητούμενο είναι η σε βάθος κατανόηση της ύλης κάτι που θα το διαπιστώσατε από την ανάπτυξη των παραπάνω θέσεων. Ευελπιστώ στην άμεση απάντησή σας.

Μετά τιμής
Π. Χαραλαμπία υποψήφια πανελλαδικών εξετάσεων ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών

 

Σχόλια (8)

 
Χρηστος
17 Ιουν 2019 13:12

Για το δεύτερο θέμα έχει μεγάλο δίκιο!!!

 
ΚΩΣΤΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
17 Ιουν 2019 13:57

ΤΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΑΚΡΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗΣ!!!

 
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
17 Ιουν 2019 14:36

Αναφορικά με το δεύτερο ζητούμενο έχει απόλυτο δίκιο.

 
Στελλα
17 Ιουν 2019 17:49

Ειλικρινα ολο αυτο γιατι θα χασεις 4 μορια?
Εμεις της θετικης τι να πουμε δηλαδη που ειμαστε ολοι στην βαση?
Συγνωμη κιολας αλλα θεωρω προσβλητικο και αδικο για εμας της θετικης αυτο που ζητας.
Με την ιδια λογικη πρεπει να θεωρησουν σωστα ολα τα δικα μασ λαθη γιατι τα θεματα ηταν απαραδεκτα.
Επιπλεον δεν ειναι σωστο να αναφερεις οτι απεκτησες προβλημα υγειας για να τους πεισεις.
Σεβασμος και στους αλλους λιγο.

 
Νια
18 Ιουν 2019 00:09

Το τελευταίο σχόλιο είναι τέρμα αστοχο και ανούσιο. Επειδή η θετική πάτωσε πρέπει να επηρεάζει την κοπέλα της διαφορετικής κατεύθυνσης και να εκτιμάει το ότι δεν την έκοψαν παραπάνω ; λίγη λογική δε βλάπτει. 2ον το πως περνάει μια από τις πιο στρεσογονες περιόδους της ζωής του ο κάθε ένας είναι δικό του θέμα και δε μπορεί να το μειώσει κανείς. Τι πάει να πει σεβασμός; καλά λέει και λίγα λέει. Δε θα χάνουν ένα χρόνο από τη ζωή τους τα παιδιά για να πάει στράφι όλη η προσπαθεια επειδή ξεπετανε τα θέματα αδιαφορώντας για τους διαγωνιζομενους.

 
Γιάννης
18 Ιουν 2019 01:15

Αν είναι δυνατόν να διαμαρτυρωντε τα παιδιά της θεωρητικής τα οποία είναι στην πιο εύκολη κατεύθυνση. Τι να πούμε εμείς δηλαδή με τα μαθηματικά την φυσική και την χημεία

 
Χριστίνα
18 Ιουν 2019 17:31

Το μόνο που έχω να πω εγώ είναι ότι ήταν μια μεγάλη αδικία για όλα τα παιδιά από όλες τις κατευθύνσεις..Όλα τα παιδιά αγωνίστηκαν, πέρασαν ένα χρόνο μέσα στο άγχος και την αγωνία για να έρθει το τέλος, αυτές οι ξακουστες "πανελλήνιες" , στις οποίες κάποιοι άνθρωποι διαλέγουν θέματα και φρόντισαν να βάλουν ότι πιο δύσκολο μπορούσαν.. Στα παιδιά της θετικής , δεν ξέρω τι ακριβώς είχαν στο μυαλό τους ,αλλά το κατάφεραν.. Έβαλαν τόσο δύσκολα θέματα που κάθε παιδί έχασε όλες τις ελπίδες του που ένιωσε ότι ο αγώνας του βγήκε χαμένος..Στα παιδιά της θεωρητικής φρόντισαν να διατυπώσουν τις ερωτήσεις με τέτοιο τρόπο ώστε να μη γίνονται κατανοητές και να βάλουν όλα τα θέματα που δεν ήταν τόσο σημαντικά..Στα οικονομικά,φυσικά τα μαθήματα που είχαν συντελεστή ήταν δύσκολα. Ύστερα από όλα αυτά έβαλαν θέμα έκθεσης "Δημοκρατία" , γιατί φυσικά στην θεωρία όλα είναι καλά αλλά στην πράξη; Ζούμε σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα το οποίο το έχουν διαμορφώσει αυτοί όπως θέλουν..Δεν ακούνε ούτε νοιάζονται για την γνώμη του λαού,για το μέλλον των παιδιών..Ως υποψήφια των πανελληνίων 2019, το μόνο πράγμα που έχω να πω ,είναι ένα ευχαριστώ και φυσικά το λέω ειρωνικά.. Αγαπητό εκπαιδευτικό μου σύστημα σε ευχαριστώ που στην πιο τρυφερή μου ηλικία με έκανες να διαβάζω μερα νύχτα , να κλαίω και να αγχώνομαι, να υποχρεωνω την οικογένεια μου να κάνει έξοδα στα φροντιστήρια (και δεν μιλάω για 100€ και 200€,αλλά για 3.000€) γιατί πολύ απλά λίγοι καθηγητές κάνουν πλέον μάθημα και ενδιαφέρονται πραγματικά.. Ευχαριστώ πολύ τα άτομα που διάλεξαν τα συγκεκριμένα θέματα για όλες τις κατευθύνσεις , θα έλεγα ότι θα έρθει και η σειρά τους γιατί και τα παιδιά τους θα δώσουν πανελλήνιες αλλά ναι σωστά θεωρούν τόσο καλό το εκπαιδευτικό μας σύστημα που τα στέλνουν σε ιδιωτικά. Σας ευχαριστούμε πολύ που καταγράψατε τα όνειρά μας!

 
Μαρία
19 Ιουν 2019 01:45

Αφού η θεωρητική κατεύθυνση είναι η πιο εύκολη, γιατί κι εσύ δεν την επέλεξες έτσι ώστε να είναι σίγουρη η επιτυχία σου;! Απορώ. Φυσικά και έχει το δικαίωμα να παραπονεθεί! Κι εξάλλου θίγει ένα θέμα που αφορά τη δική της κατεύθυνση. Αντιθέτως, εσείς οι δύο κάνετε άστοχες συγκρίσεις!
Η υποψήφια κάνει λόγο για μη σαφείς ή λανθασμένες διατυπώσεις. Από την άλλη, εσείς μιλάτε για δυσκολία των θεμάτων στην δική σας κατεύθυνση ή γενικά για δυσκολότερη κατεύθυνση. Δεν ζητάει να της προσθέσουν μόρια επειδή της φανήκανε δύσκολα τα θέματα. Επίσης, έχει το δικαίωμα να θίξει το θέμα σχετικά με την υγεία και δεν το κάνει για να την λυπηθούνε! Όσοι περάσανε το ίδιο, καταλαβαίνουν απόλυτα τη σημασία της νύξης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean