Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Η πρόταση Κ. Γαβρόγλου για ισοτιμία πτυχίων ΤΕΙ με των Πανεπιστημίων

Ανακοινώθηκε σήμερα, δύο εβδομάδες πριν τις βουλευτικές εκλογές
Δημοσίευση: 21/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την ολοκληρωμένη πρόταση για την αντιστοίχιση και ισοτίμηση των πτυχίων  των ήδη αποφοίτων των ΤΕΙ  με αυτά που παρέχουν πανεπιστημιακά ιδρύματα ανακοίνωσε σήμερα , δύο εβδομάδες πριν τις εθνικές εκλογές, ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Ειδικότερα η πρόταση έχει ως εξής:

Α. Το ΥΠΠΕΘ θα ορίσει επιτροπές εμπειρογνωμόνων, ήτοι επιτροπές καθηγητών ΑΕΙ της ημεδαπής, οι οποίες θα μελετήσουν τα προγράμματα σπουδών Τμημάτων ΤΕΙ ανά γνωστική περιοχή και θα τα συγκρίνουν με αντίστοιχα προγράμματα πανεπιστημιακών Τμημάτων. Η σύγκριση θα καταλήξει σε επιπλέον μαθήματα στα οποία θα πρέπει να εξεταστεί ένας απόφοιτος ΤΕ, ώστε να αντιστοιχίσει και να ισοτιμήσει το πτυχίο του με αυτό που παρέχεται από το πανεπιστημιακό αντίστοιχο Τμήμα. Θα υπάρξουν ενδεχομένως διαφοροποιήσεις ως προς το πλήθος των μαθημάτων για τους αποφοίτους προγραμμάτων σπουδών παλαιότερων ετών, σε συνάρτηση με τις διαχρονικές αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων των ΤΕΙ.

Β. Μετά την ανακοίνωση των επιπλέον μαθημάτων που απαιτούνται για κάθε πρόγραμμα σπουδών ΤΕ ώστε να αντιστοιχιστεί με παρόμοιο πρόγραμμα σπουδών ΠΕ, το ΥΠΠΕΘ θα ορίσει τρία ή και παραπάνω εξεταστικά κέντρα που θα φιλοξενούνται από δομές υπαρχόντων Πανεπιστημίων, ώστε να καλύπτεται γεωγραφικά με ικανοποιητικό τρόπο η επικράτεια.

Γ. Οι απόφοιτοι ΤΕ, που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στη διαδικασία της αντιστοίχισης, θα μπορούν άμεσα, χωρίς διαδικασία κατατακτηρίων εξετάσεων, να δηλώνουν δύο φορές τον χρόνο την επιθυμία τους να συμμετέχουν στις εξετάσεις των επιπλέον μαθημάτων σε ένα από τα ανακοινωθέντα εξεταστικά κέντρα και θα τους δίνεται η δυνατότητα να ολοκληρώνουν την αντιστοίχιση σε διάστημα τεσσάρων ετών.

Δ. Τα θέματα στις εξετάσεις θα μπαίνουν από κεντρική επιτροπή εξετάσεων ανά πρόγραμμα σπουδών ή γνωστική περιοχή, η οποία θα απαρτίζεται από καθηγητές ελληνικών ΑΕΙ.

Απαιτείται νομοθετική ρύθμιση

Η υλοποίηση της παραπάνω πρότασης απαιτεί ψήφιση σχετικού  νόμου στην Ολομέλεια της Βουλής.Ωστόσο επειδή η Βουλή είναι κλειστή λόγω των εθνικών εκλογών το ζήτημα παραπέμπεται στη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες Βουλευτικές εκλογές.

Υπουργός: Γιατί ανακοινώθηκε τώρα η πρόταση

Ο υπουργός Παιδείας στο ερώτημα γιατί η σχετική ρύθμιση δεν κατατέθηκε, προς ψήφιση, στη Βουλή το προηγούμενο χρονικό διάστημα απαντά με την ανακοίνωση του:

“Πλέον η μόνη εκκρεμότητα της Πολιτείας είναι αυτή απέναντι στους αποφοίτους ΤΕ. Αν και το αίτημά τους για αντιστοίχιση και ισοτίμηση των πτυχίων τους με αυτά που παρέχουν πανεπιστημιακά ιδρύματα έχει κατατεθεί από την ημέρα ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω των συλλόγων αποφοίτων των πρώην ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, η Πολιτεία δεν μπορούσε να προβεί σε καμία τέτοια ενέργεια όσο ακόμα υπήρχαν ιδρύματα ΤΕΙ που παρείχαν αντίστοιχα προγράμματα σπουδών σε ενεργά Τμήματα. Μετά τον ν. 4610/2019 ο δρόμος για την ουσιαστική ρύθμιση είναι ανοιχτός”.

Αδιάβλητη και αξιόπιστη διαδικασία

Ο Κ. Γαβρόγλου χαρακτηρίζει “ολοκληρωμένη” την  πρόταση για την επίλυση , όπως τονίζει, αυτού του προβλήματος και είναι μία πρόταση που επιτρέπει την αντιστοίχιση και ισοτίμηση .

Η πρόταση , σημειώνει ο υπουργός Παιδείας, αποτελεί μία αδιάβλητη και αξιόπιστη διαδικασία που διασφαλίζει τους αποφοίτους ΤΕ και τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν πτυχίο ΠΕ χωρίς να εμπλακούν στις χρονοβόρες και αποκλειστικές διαδικασίες των κατατακτηρίων.

Ολα τα πτυχία  ΠΕ- Μοναδική εξαίρεση της ΑΣΠΑΙΤΕ

Ο Κ. Γαβρόγλου υπογραμμίζει ότι “μετά από την ψήφιση του νόμου 4610/2019 , όλα τα πτυχία που θα παρέχουν τα ΑΕΙ της χώρας (με μοναδική εξαίρεση την ΑΣΠΑΙΤΕ) θα έχουν τον χαρακτηρισμό ΠΕ, αφού όλα τα ΑΕΙ θα είναι Πανεπιστήμια. Στον ίδιο νόμο τέθηκαν οι στέρεες βάσεις και για την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους μηχανικούς ΤΕ ακολουθώντας πανομοιότυπη διαδικασία με αυτή του ν. 4439/2016 που κατέληξε με επιτυχία στο ΠΔ 99/2018 για τους διπλωματούχους μηχανικούς. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες συγκρότησης των αντίστοιχων επιτροπών”.

 

Σχόλια (112)

 
Γιωργος
24 Ιουν 2019 16:57

Η βαθμολογία εισαγωγής και το πρόγραμμα σπουδών σαφέστατα απέχει μεταξύ ΤΕΙ και ΑΕΙ. Τουλάχιστον στον κλάδο των μηχανικών που υπηρετω. ΑΛΛΆ δεν γίνεται να αγνοεί κανείς ανθρώπους (απόφοιτοι ΤΕΙ ή ΑΕΙ) που έχουν πάει πλέον σε άλλο επίπεδο με μεταπτυχιακά και διδακτορικά και έχουν χρόνια προϋπηρεσία. Απλά δεν γίνεται. Δεν μπορείς να τους στέλνεις στα θρανία. Είναι από κάθε άποψη αντισυνταγματικό, ανήθικο ,απρεπές. Πείτε όπως θέλετε. Δεν είναι το ίδιο ο ανειδίκευτος γιατρός που μόλις αποφοίτησε με τον εξειδικευμένο που χειρουργεί 10 χρόνια. Το ίδιο είναι για τους μηχανικούς το ίδιο για κάθε επιστημονικό κλάδο.

 
περι νομιμοτητας
24 Ιουν 2019 10:21

Περι νομιμοτητας ανωτατης εκπαιδευσης οπως ανεφερε παραπανω σχολιαστης και του απαντω.Ολα καλα οπως τ αναφερεις φιλε σχολιαστη ομως το ιδιο το κρατος στους υπαλληλους του τους κρατικους υπαλληλους τους διαχωριζει σε μισθολογικες και βαθμολογικες κατηγοριες σε ΤΕ και ΠΕ..................Τι παραπανω να πουμε δυστυχως ισχυει το ΤΕΙ και ΑΕΙ ολα τ αλλα ειναι για να εχουμε να λεμε και να ελπιζουν οι αποφοιτοι ΤΕΙ

 
Αδιάβαστοι παντογνώστες
24 Ιουν 2019 06:25

@ Νίκος ΠΕ86

Το ECTS είναι θεσμοθετημένο σύστημα και δεν μετράει καμία απολύτως διάρκεια. Αντιθέτως οι αναφορές ορισμένων περί ποιοτικών παραγόντων είναι αέρας κοπανιστός, καθώς δεν υφίσταται κανένα τέτοιο θεσμοθετημένο σύστημα ή δείκτης.
Στο Σύνταγμα της Ελλάδος δεν υπάρχει καμία διαφορά ΤΕΙ και Πανεπιστημίων, βασικά δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά σε Πανεπιστήμια ή ΤΕΙ. Τόση ποιοτική υπεροχή κι ούτε απλή ανάγνωση του Συντάγματος δεν έχουν κάνει ορισμένοι κι ας το επικαλούνται.
Άρθρο 16 του Συντάγματος παράγραφος 5
"Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Τα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους. Συγχώνευση ή κατάτμηση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μπορεί να γίνει και κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη, όπως νόμος ορίζει."
Αυτά αναφέρει το Σύνταγμα και στην τελευταία φράση βασίστηκαν οι πρόσφατες συγχωνεύσεις, καθώς όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία (που έχει κριθεί προ πολλού συνταγματική) ανώτατη εκπαίδευση = Πανεπιστήμια ΚΑΙ ΤΕΙ. Δεν υπάρχει απόφοιτος ανώτατης εκπαίδευσης και λιγότερο απόφοιτος ανώτατης εκπαίδευσης γεγονός που πιστοποιείται μεταξύ άλλων τόσο στο ευρωπαϊκό όσο και στο εθνικό πλαίσιο προσόντων.
Από εκεί και πέρα κύριε ΠΕ86 σας παραπέμπω στα άρθρα 28 & 29 του Ν. 4521/2018 (ΦΕΚ 38/ Α / 02-03-2018) κι αφού τα διαβάσετε καλά ελάτε πάλι να μας πείτε τι είναι αντισυνταγματικό ή τι δεν γίνεται.

 
ΧΨ
24 Ιουν 2019 00:53

Ειναι δυνατον να παιρνει κανεις στα σοβαρα τις προτασεις Γαβρογλου : Ο λαος τους εδειξε την πορτα εξοδου. Οτι και να ταξουν δεν εχει πλεον καμμια σημασια

 
Εκπαιδευτικός
24 Ιουν 2019 00:14

Έλεος αυτοί οι άνθρωποι έχουν σπουδάσει στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα των τελευταίων 40 χρόνων ? και που ζουν. Έχω τελειώσει και ΤΕΙ και ΑΕΙ και μεταπτυχιακό και διδακτορικό και μπορώ να συγκρίνω και έχω διδάξει και στα δύο όπως και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση πολλά χρόνια. Μέρα με την νύχτα είναι τα ΤΕΙ με τα ΑΕΙ και για να εισαχθεί κάποιος σε κάποια τμήματα ΤΕΙ χρείαζεται να γράψει στις Πανελλαδικές μέσο όρο μόλις 3,5 και 5 ενώ στα ΑΕΙ ειδικά σε κάποια τμήματα 18 και 19 Έλεος !!!!!!!!!!! είναι δυνατόν να τα σκέφτονται αυτά. Τα αναβαθμίσανε και σε Πανεπιστήμια με τα ίδια δεδομένα χωρίς καμία ιδιαίτερη αλλαγή.

 
Γιωργος
23 Ιουν 2019 22:07

Δεν γίνεται να αγνοεί αυτή η πρόταση ανθρώπους με μεταπτυχιακά και διδακτορικά και με 10 και πλέον χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας . Να τους λέει πάμε στα θρανία σαν μαθητούδια. Απλά δεν γίνεται σαν κανένα επιστημονικό κλάδο είτε είναι ιατρική είτε νομική επιστήμη κτλ. Επιτέλους ξυπνήστε. Και επίσης αναμένουμε με ενδιαφέρον την τοποθέτηση της ΝΔ σε αυτή την πρόταση για να ξέρουμε και τι θα ψήφισουμε σε δύο εβδομάδες.

 
Χημικός Μηχανικός
23 Ιουν 2019 21:23

Με τον Γαβρόγλου όλα υποτίθεται ότι εξισώνονται, δε βαριέσαι... Τι απόφοιτος Πολυτεχνικής τι απόφοιτος ΤΕΙ. By the way η ισοδυναμία των πτυχίων των Πολυτεχνικών Σχολών με Master ισχύει εδώ και πολλά χρόνια, δεν την καθιέρωσε αυτός.

 
Μηχανικός Πληροφορικής ΤΕ
23 Ιουν 2019 17:58

Καλά είναι λογικό κάποιος που πήρε πτυχίο ΤΕ πχ το 1990 να ισοτιμηθεί χωρίς καμία αξιολόγηση με το πτυχίο του 2020 ? Τότε δεν υπήρχε καν internet πως θα ξέρει πχ προγραμματισμό διαδικτύου που διδασκόμαστε εμείς σήμερα. Αν θέλει έχει μάθει, μπορεί και όχι. Λογικό είναι λοιπόν οι απόφοιτοι να δώσουν εξετάσεις αν θέλουν να γίνουν ΠΕ. (Κανονικά θα πρεπε να δίνουν εξετάσεις και για να ανανεώνουν το ΤΕ ή ΠΕ πτυχίο τους)
Τόσοι και τόσοι που έδωσαν ΑΣΕΠ εξετάσεις για να γίνουν καθηγητές δευτεροβάθμιας τι ήταν? Και αυτοί εξετάστηκαν στο αντικείμενο σπουδών τους και ας είχαν πτυχία, μεταπτυχιακά, ακόμα και διδακτορικά. Και όμως έκατσαν και έδωσαν εξετάσεις για να περάσουν.

 
AP
23 Ιουν 2019 16:47

ποσα μαθήματα θα πρέπει να περάσουν οι μηχανικοί ΤΕ για εξομοίωση με δίπλωμα Πολυτεχνείου ; Θα υπάρχει κάποιος τρόπος παρακολούθησης μαθημάτων ; Γιατί δεν δίνουν και οι απόφοιτοι τα ίδια θέματα που δίνουν και οι φοιτητές ; Αυτό δεν είναι αντισυνταγματικό ή κάνω λάθος ; Από που θα διαβάζουν οι απόφοιτοι; Οι απόφοιτοι θα επιλέγουν από ποιο Πολυτεχνείο θέλουν να εξεταστούν στα μαθήματα και να πάρουν το αντίστοιχο δίπλωμα ;

 
Ήρθε ο καιρός...
23 Ιουν 2019 15:29

Μετά τα όσα συνέβησαν και συμβαίνουν στη τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα (προπτυχιακές σπουδές(πιθανή ικανότητα στο επάγγελμα), μεταπτυχιακές σπουδές (πιθανή εξειδίκευση), διδακτορικά (πιθανή ικανότητα έρευνας), ήρθε ο καιρός, στην όποια αξιολόγηση των πτυχίων, να λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη η διεθνής αξιολόγηση (ranking) του Τμήματος και του Πανεπιστημίου από τα οποία ελήφθησαν τα παραπάνω πτυχία.

 
Νίκος ΠΕ86
23 Ιουν 2019 14:41

Δεν παίζει ρόλο αν είναι 240 ECTS τα πτυχία ΤΕΙ. Αυτός είναι ποσοτικός παράγοντας και όχι ποιοτικός. Μετράει τη διάρκεια. Είναι διαφορετικές οι σπουδές σε ΤΕΙ από ότι σε Πανεπιστήμιο. Όπως και είναι διαφορετικό πράγμα να τελειώνεις το Cambridge από ότι το ΕΚΠΑ και ας έχουν τα ίδια ECTS.
Η διαφορά των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια υπάρχει και στο Σύνταγμα και δεν πρόκειται ποτέ κανείς να δώσει έτσι χωρίς αντισταθμιστικά μέτρα μια ισοτιμία με ΠΕ. Δεν θα ήταν δίκαιο άλλωστε σε τόσους και τόσους επιστήμονες που σπούδασαν σε Πανεπιστήμια μέσω Πανελληνίων ή Κατατακτηρίων.

 
Προς γονείς φοιτητών ΑΣΠΑΙΤΕ
23 Ιουν 2019 10:41

Γιατί εμείς δεν αντιδρούμε??Αφού βλέπουμε ότι όλοι αδιαφορούν γιατί δεν παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας? ??αφήνουμε να υποτιμούν ότι πιο πολύτιμο έχουμε στη ζωή μας και μενουμε θεατές? ήρθε καλοκαίρι ΟΙ διακοπές οι περισσοτεροι φοιτητες δεν μενουν Αθηνα δουλευουν να βγαλουν τα εξοδα των σπουδων τους .έτσι θα μείνει η κατάστασή μην περιμένετε να ασχοληθεί κανείς άλλος.δεν ειναι κριμα ας απαιτήσουμε δεσμευση απο τον τωρα υπουργο της καταστροφής αλλά και από τους υποψηφίους των εκλογών.εξηγήσεις και δεσμεύσεις.Κάποιος γονέας που γνωρίζει περισσότερα???

 
Δρ τει
23 Ιουν 2019 08:29

Είναι φοβερό ότι κάποιοι ζητάνε ανώτερο πτυχίο από αυτό που έχουν . Λυπηρό για τη νεολαία και την νοοτροπία που έχουν. Δεν καταλαβαίνουν ότι αν γίνει αυτό θα υποβαθμίσουν τα πτυχία τους ακόμα περισσότερο.
Αλλά δε βαριέσαι.Τώρα που γυρίζει.Μοίραζε πτυχία υπουργέ! Ότι προλάβεις μέχρι 7 Ιουλίου

 
Επιλεκτική ψυχραιμία
23 Ιουν 2019 05:50

@ Ψυχραιμία παιδιά

Οι αναφορές περί ΔΟΑΤΑΠ τί σχέση έχουν με το θέμα που συζητάμε εδώ και σε τί αποσκοπούν άραγε; Έπαψαν μήπως τα ΤΕΙ να εμπίπτουν στο άρθρο 16 του Συντάγματος και δεν το έχουμε πάρει είδηση; Πέρα από την Συνταγματική κατοχύρωση, μήπως έπαψαν να είναι και νομικά κατοχυρωμένα και να ανήκουν στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας; Η αναχρονιστική διάκριση μεταξύ ΠΕ & ΤΕ για αποφοίτους ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης, καταργείται πλέον μέσω μιας απλής διάταξης εφόσον η πολιτεία έλαβε την απόφαση τον ρόλο του ΤΕ να τον αναλάβουν τα νέα διετή προγράμματα των Πανεπιστημίων. Το μόνο που απαιτείται είναι βούληση. Οι νόμοι εδώ και χρόνια λένε ξεκάθαρα Ανώτατη Εκπαίδευση = Πανεπιστήμια + ΤΕΙ.
Κατά τα άλλα παίζετε τους νόμους στα δάκτυλα ορισμένοι και κάνετε υποδείξεις αναφερόμενοι σε διαδικασίες ΔΟΑΤΑΠ κι ανύπαρκτες διακρίσεις.
Την καραμπινάτη αντισυνταγματικότητα δεν ήσουν όμως σε θέση να την διακρίνεις κι ας ανέφερες τους φοιτητές τμημάτων ΤΕΙ του ΠΑΔΑ.
Οι φοιτητές τμημάτων ΤΕΙ αφού ολοκληρώσουν με επιτυχία το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος ΤΕΙ στο οποίο εισήλθαν μέσω πανελληνίων, έχουν την δυνατότητα να λάβουν τον τίτλο σπουδών του νέου πανεπιστημιακού τμήματος παρακολουθόντας με επιτυχία έναν χ αριθμό επιπλέον μαθημάτων από το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος αυτού. Όλα αυτά εντός των ιδρυμάτων και των τμημάτων στα οποία φοίτησαν και στα πλαίσια των ακαδημαϊκών διαδικασιών.
Για τους αποφοίτους από την άλλη προτείνεται να φορτωθούν τα ίδια ακριβώς μαθήματα και να εξεταστούν απευθείας σε εξεταστικά κέντρα μέσω διαδικασιών κι επιτροπών "αυθεντιών" εκτός των ιδρυμάτων και των τμημάτων κι εκτός πλαισίου ακαδημαϊκών διαδικασιών.
Ο φοιτητής ανά πάσα στιγμή θα είναι σε θέση να απευθυνθεί στον διδάσκοντα του μαθήματος και να ζητήσει την επαναξιολόγηση του γραπτού του μέσω των προβλεπόμενων διαδικασιών με μηδενικό γι' αυτόν κόστος. Ο απόφοιτος από την άλλη θα πρέπει να υποβάλει ενστάσεις μέσω δικηγόρων με το ανάλογο κόστος, για τον τρόπο κρίσης των "αυθεντιών" των επιτροπών με τους οποίους δεν θα έχει την παραμικρή επαφή και να ελπίζει σε θαύματα για δικαίωση. Το άλλο ζήτημα με την συγκεκριμένη πρόταση του υπουργού είναι πως στις ίδιες διαδικασίες με τον απόφοιτο θα υποβληθούν και οι νυν φοιτητές των τμημάτων της ΣΤΕΦ Κοζάνης κι άλλων τμημάτων άλλων ιδρυμάτων τα οποία καταργήθηκαν και στους νόμους δεν υπήρξε μέριμνα για διαδικασίες ένταξής τους σε πανεπιστημιακά τμήματα σε αντίθεση με τους φοιτητές τμημάτων ΤΕΙ του ίδιου ακριβώς αντικειμένου άλλων ιδρυμάτων. Πόσο συνταγματικά είναι αυτά;
Οι αναφορές στον Μητσοτάκη δεν τρομάζουν, οι απόφοιτοι απαξιώθηκαν ήδη εντελώς από τον κύριο Γαβρόγλου , χειρότερα έτσι κι αλλιώς δεν έχει.

 
παρατηρητης
23 Ιουν 2019 01:08

Ομολογουμενως η ΑΣΠΑΙΤΕ εχει αδικηθει οσο τιποτα αλλο απο το πολυνομοσχεδιο.Δεν ειμαι μεσα στα πραγματα για να δω τι εξελισετε στην σχολη μεσα.Οι καθηγητες οι φοιτητες τα ''κομματικα σωματεια '' σας τι κανουν?Προκειτε για τιμωρια που εσεις την αφησατε να σας πληγωσει πιο βαθεια γιατι δεν αντιδρατε? Τι σας κραταει ? Απεργια το υπουργειο ειναι διπλα σας ζητηστε ακροαση απο τον υπουργο να σας δωσεις εξηγησεις τοσο καιρο θα ειχατε μια απαντηση.......κριμα

 
@ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΕΣ ΕΙΣ ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ
23 Ιουν 2019 00:22

Τα πενταετή πτυχία κρίνονται ως επιπέδου master integrated εάν και εφόσον πληρούνται 3 προϋποθέσεις (βλέπε σχετική νομοθεσία), όπως ακριβώς συμβαίνει στην ΕΕ. Δεν αποτελεί κριτήριο μόνο το "διάρκεια σπουδών" που λανθασμένα πιστεύεις. Περαιτέρω, δεν είναι μεταπτυχιακό/ΜΔΕ ολοκλήρωσης Α' κύκλου ΠΜΣ και κανείς δεν το ισχυρίστηκε αυτό.

Στο ΓΠΑ (Γεωπονικό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Αθηνών) "λένε ότι έχουν 110 μαθήματα", γιατί κάθε θεωρητικό μάθημα και κάθε εργαστηριακό μάθημα λογίζεται με ξεχωριστή ύλη, ξεχωριστές εξετάσεις και ξεχωριστός βαθμός (που κατά περίπτωση πρέπει να είναι προβιβάσιμος, δεν συγχωνεύονται μεταξύ τους). Η αναλυτική βαθμολογία, για παράδειγμα του Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής, είναι συνολικά 4 σελίδες (!) και στο σήμερα περιέχει 63 θεωρίες, 48-52 εργαστήρια (ανάλογα με τα μαθήματα επιλογής), 4μηνη υποχρεωτική πρακτική κατά τις θερινές περιόδους και 6μηνη τουλάχιστον διπλωματική μελέτη ερευνητικού χαρακτήρα (συνήθως ολοκληρώνεται στο 1-1,5 έτος)... σύνολο (κάτσε) 370-374 ECTS (λεπτομέρειες στο διαδίκτυο) και ουσιαστικά 5,5 έτη σπουδών (αφού και 4 μήνες εκπαιδευτικής δράσης σε καλοκαίρια).

Στο 5ο έτος στο Τμήμα Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής επιλέγεις κατεύθυνση ειδικότητας (αφού έχεις κάνει ήδη αρκετά μαθήματα όλων των τομέων) και πραγματοποιείς διπλωματική μελέτη (30 ECTS) επί της ειδικότητας. Ό,τι πρέπει δηλαδή για master integrated, όπως και να το δεις.

Το "πτυχίο master" (ΜΔΕ, Α κύκλος ΠΜΣ) δεν ξέρω που το είδες, πτυχίο γεωπόνου ΓΠΑ-master integrated λογίζεται βάσει της νομοθεσίας και αυτό βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (όχι η ΕΕ όπου μάς συμφέρει μόνο).

Τα ΤΕΙ που είναι (έγιναν) ΑΕΙ (βάσει ΕΕ) δεν ξέρω τι εννοείς με το "προσπαθεί να βρει τρόπο να υποβαθμίσει όλα τα πτυχία". Σε ΤΕΙ φοίτησε κάποιος, πτυχίο ΤΕΙ έλαβε. Τί θες να του δώσουν, κάτι άλλο; Και δικαίωμα σε Α & Β κύκλο των ΠΜΣ έχει, όπως κάθε πτυχιούχος ΑΕΙ.

Περαιτέρω, στα ΤΕΙ ομοειδών κλάδων με τα του ΓΠΑ παρακολουθούν αριθμητικώς λιγότερα μαθήματα (39-42 θεωρίες, 26-31 εργαστήρια βάσει μαθημάτων επιλογής, 6μηνη πρακτική, πτυχιακή μελέτη 10 ECTS). Αν αφαιρέσουμε το μέγεθος εμβάθυνσης (ιδίως στις θεωρίες) και δούμε στεγνά τα νούμερα μόνο, προσωπικά βλέπω σοβαρές διαφορές Πανεπιστημίου-ΤΕΙ. Για αυτό και στα ΤΕΙ είχαμε "κομματάκια" τμημάτων σε Φυτικής Παραγωγής (εστίαση σε ΦΜΚ ή δενδρώδεις), Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών (εστίαση σε Κηπευτικά ή Ανθοκομικά), Βιολογικής Γεωργία, κ.λπ. (και όλα μαζί τα διάφορα ΤΕΙ φτάνουν αριθμητικώς το αντίστοιχο Φυτικής Παραγωγής Πανεπιστημιακού Ιδρύματος).

 
Ξεχνάς τις παλαιότερες πανεπιστημιοποιησεις?
22 Ιουν 2019 22:46

Υπήρχε Αδιπ να αξιολογήσει τα τμήματα Τότε? όμως τα έκανε Πανεπιστήμια.
τα ΤΕΙ που τα θεωρούν Πανεπιστήμια στό εξωτερικό , εσείς τα απαξιωνετε!.. θα δείτε αν θα υπάρξει και δεύτερη φορά Αριστερά.

 
Εξετάσεις
22 Ιουν 2019 21:08

Καλησπερα , πως θα επιλέγουμε από ποιο Πολυτεχνείο θα θελουμε να πάρουμε δίπλωμα ; Και αυτό η επιτροπή θα το αποφασίζει ;

 
Μ. Μαμούχαλος
22 Ιουν 2019 18:45

Η απόλυτη ένδεια της πολιτείας.
Εξισώνει την εκπαίδευση με εξετάσεις. Εγώ προτείνω να μην πηγαίνουμε σε κανένα σχολείο, απλά να εμφανιζόμαστε σε εξεταστικά κέντρα ...

 
Προς Απόφοιτο Σελετε
22 Ιουν 2019 18:37

Δυστυχώς αυτά που λέτε είναι 20 χρόνια πίσω. Την οποιαδήποτε αξία είχε το Παιδαγωγικό πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ το καταργήθηκε με την ίδρυση των ΕΠΠΑΙΚ. Δίνει παιδαγωγική επάρκεια ακριβώς ίδια με τον φοιτητή της ΑΣΠΑΙΤΕ παρακολουθώντας λίγα εξάμηνα. Ιδρύθηκαν τμήματα σε 12 πόλεις(π.χ. Αργος, Λιβαδειά, Κοζάνη, Μυτιλήνη, Σάπες κλπ). Ο αριθμός εισακτέων σε αυτά τα τμήματα είναι υπερδιπλάσια των φοιτητών ανά έτος της ΑΣΠΑΙΤΕ. Δηλαδή πάρε κόσμε παιδαγωγική επάρκεια. Μόνο ένα ισχυρο πτυχιο και Μηχανικού θα μπορούσε να εξασφαλίσει κάποιο μέλλον.

 
Ψυχραιμία παιδιά
22 Ιουν 2019 18:27

Η πρόταση αυτή του ΥΠΠΕΘ πρακτικά είναι αυτό που υλοποιείται στο ΠΑΔΑ για να πάρει ένας φοιτητής που μπήκε στο ΤΕΙ, το πανεπιστημιακό πτυχίο. Τι έκαναν όλα τα τμήματα; Έβαλαν από 5 έως και 15 παραπάνω μαθήματα στους τρέχοντες φοιτητές για να ολοκληρώσουν πρόγραμμα ΠΕ, κάτι ανάλογο λέει και η πρόταση του Υπουργού για όλους τους απόφοιτους, κάτι αντίστοιχο κάνει και το ΔΟΑΤΑΠ για τους αποφοίτους των πανεπιστημίων του εξωτερικου. Που βρίσκετε το παράλογο; Το ΤΕ δεν μπορεί αυτόματα να εξισωθεί με το ΠΕ. Είναι αντισυνταγματικό και όποιος το προτείνει, είτε δε γνωρίζει νόμους είτε προσπαθεί να μαξιμαλίσει για να εξαγριώσει τα πλήθη. Άλλος ο σκοπός των ΤΕΙ και άλλος των πανεπιστημίων με βάση τους νόμους, συνεπώς αυτόματη εξίσωση δεν υφίσταται. Η πρόταση του ΥΠΠΕΘ είναι η πιο λογική πρόταση που μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς να καταρριφθεί ποτέ στα δικαστήρια που μπορεί να προσφύγουν οι ΠΕ θεωρώντας ότι αδικούνται από την απευθείας εξίσωση. Διαβάστε την πρόταση και κάντε αντιπροτάσεις, όχι μαξιμαλιστικές κορώνες, γιατί αν έρθει ο Μητσοτάκης, είναι καλύτερο να πάει αντιπροσωπεία των αποφοίτων με βάση συζήτησης αυτή την πρόταση και όχι ανεφάρμοστες προτάσεις του στυλ όλοι να γίνουμε αυτόματα απόφοιτοι πολυτεχνείων. Η ΝΔ είναι σαφώς πιο σκληρή σε αυτό το θέμα από τον ΣΥΡΙΖΑ, που μερικοί τον βρίζετε, αλλά δεν έχετε αντιληφθεί πόσο προωθητική ήταν η πολιτική του στην αντιμετώπιση των αδικιών εις βάρος των ΤΕΙ.

 
Προς απόφοιτο ΣΕΛΕΤΕ
22 Ιουν 2019 18:21

Έχετε διοριστεί? ??γνωρίζεται τι μέλλον έχουν οι σημερινοί Τεχνολογοι???τους περιμένει έτοιμος ο διορισμος???τουλαχιστον σαν μηχανικοι υπήρχε ελπίδα Και ας είχαν και την παιδαγωγική επάρκεια .τωρα τι κάνατε??ποια δικαιωματα θα εχουν Ποια αντιμετώπιση από τον εργασιακο χωρο?υποβιβασατε τα παιδια μας!!!!Όπως σωστά λέει εδώ ενας φοιτητής τους κόψετε την όρεξη για σπουδές! !!!Για πια δοξα μιλάτε πριν πόσα χρόνια!!!Τώρα φυσικά Και γνωρίζεται ότι παιδαγωγική επάρκεια παίρνουν και από αλλού.!!!!έστω Τελευταία στιγμή εκεί μέσα επρεπε να αφήσετε τα οράματα και να βλεπατε την πραγματικότητα.γίνατε εμπόδιο και η αιτία εσείς και ολοι εκει μεσα .Και η αιτία ακόμα και αν δεν έκλεινε να την κάνετε γρήγορα να κλείσει!!!!αν λοιπόν μιλάτε από σίγουρη θέση Ρίξτε και ΤΗ ματια σας στους σημερινούς φοιτητές που τους ι σοπεδωσατε.θα το θέλατε άραγε για τα δικά σας παιδιά ??οσο για τον υπουργό φάνηκε πόσο ηθελε το καλό της!!!! Η κοινότητα της ΑΣΠΑΙΤΕ είναι μικρή χάνει λιγους ψήφους έτσι νομίζει? ???γελαστηκε!!!!!!

 
Δημητριάδης Νικολαος
22 Ιουν 2019 17:25

Αγαπητοι φιλοι,

Μην μου πείτε οτι δεν επρεπε να το περιμένουμε ?

1) Θα τους μαυρίσω γιατι με απαξιωνουν και δεν με σεβονται
2) Θα τους μαυρίσω γιατι μου πετανε στα σκουπιδια χρονια ..πολλα χρονια εργασίας και επαγγελματικης μου σταδιοδρομιας εως τώρα 26
3) Θα τους μαυρίσω γιατι μου πετάνε στα σκουπίδια τις επαγγελματικες μου εκπαιδευσεις στις τηλεπικοινωνιες.

θέλω να πιστευω οτι η ΝΔ θα κανει πράξη τις προεκλογικες της εξαγγελίες
ανεξαρτητα εαν με ''ευνοησει'' ηη ''οχι'' κατι το οποιο δεν με πολυενδιαφέρει αγαπητοι φίλοι

Η απαξίωση των σπουδων μου , των ξενιχτιών μου , της αγωνίας μου με αρωσταίνει

ΤΕΙ Πειραιά, τμημα Ηλεκτρονικης
με εκτιμηση

 
ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΕΣ ΕΙΣ ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ
22 Ιουν 2019 17:09

Πήγε και αναγνώρισε τα πενταετή πτυχία ως επιπέου μάστερ χωρίς να έχουν καμία σχέση με μεταπτυχιακό. Στο γεωπονικό της Αθήνας λένε ότι έχουν 110 μαθήματα και αυτοί υπολογίζουν ως μάθημα και το εργαστηριακό μέρος κάθε μαθήματος. Δηλαδή σύμφωνα με τη λογική τους όλες οι σχολές στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχουν διπλάσιο αριθμό μαθημάτων απ ότι γράφει το αναλυτικό τους πρόγραμμα.

Και μετά, στο πέμπτο έτος με 6 μαθήματα και μία διπλωματική τους αναγνωρίζει το πτυχίο σαν μαστερ.

Και στα ΤΕΙ που είναι ΑΕΙ προσπαθεί να βρει τρόπο να υποβαθμίσει όλα τα πτυχία

 
ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΕ
22 Ιουν 2019 17:01

Δυστυχώς ο συριζα με πρωτεργάτη τον γαυρόγλου εχει ενστερινστεί όλες τις συντεχνίες

Ειναι τραγικό να λες ότι πτυχιούχοι ΑΕΙ θα δίνουν μονίως εξετάσεις για να μην φτάσουν ποτές σε επαγγελματικά δικαιώματα

Θέλουμε τα δικά μας επαγγελματικά δικαιώματα και την ίδια μεταχείριση που είχαν αλλα ΑΕΙ στο παρελθόν όταν καταργήθηκαν

Είναι γεγονός ότι ο συριζα πήγε το θέμα των ΤΕΙ πισω στο 2001 και συνεχίζει με τις απόψεις των επιμελητηρίων όπως έμειναν εκεί τότε

Αυτό θα το πληρώσει εκλογικά γιατί έλεγε ότι θα χτυπήσει τις συντεχνίες και αυτός έχει συμμαχήσει με όλες

Μαύρο. Κατάμαυρο

 
Γιώργος
22 Ιουν 2019 16:41

Μπράβο υπουργέ... θα την τρίψω στη μούρη των υφιστάμενων μου, την πρόταση σας, την Δευτέρα γιατί νομίζουν ότι ΤΕ και ΠΕ είμαστε το ίδιο!

 
Αποφοιτος ΣΕΛΕΤΕ
22 Ιουν 2019 14:57

Το λεγαμε παντοτε απο τα δικα μου χρονια το 1988 η ΣΕΛΕΤΕ-ΑΣΠΑΙΤΕ δεν χρειαζεται συγχωνευση με καμια αλλη σχολη ειναι σχολη ιδιαιτερη με συγκεκριμενο σκοπο αποφοιτους τεχνολογους εκπαιδευτικους μ εξαιρετους και φτασμενους αποφοιτους που εγιναν Λυκειαρχες στην τεχνικη εκπαιδευση.Απο μονη της πρεπει να ειναι πανεπιστημιακη σχολη αλλα να προστεθουν και αλλες ειδικοτητες εκτος των τεσσαρων.Και δεν προχωρησε στην συγχωνευση με το ΠΑΔΑ ο υπουργος και σωστα επραξε γιατι απλα η σχολη θα εκλεινε και οι φοιτητες θα απορροφουνταν απο τ αντιστοιχα τμηματα του ΠΑΔΑ.Η σχολη παρεμεινε οπως πρεπει αυτονομη αλλα ποιος θα παρει την γενναια αποφαση της πανεπιστημοποιηση της? Τοσα χρονια κανεις η απερχομενη κυβερνηση δεν τολμησε ισως η επομενη που ερχεται λυση τα δεσμα της σχολης και να λαμπει απο μονη της λογω ονοματος ιστοριας και της αιγλης της.

 
Ενσωματωμένα μάστερς και λοιπά
22 Ιουν 2019 13:30

ΤΟ υπουργείο από τα πρώτα πράγματα που έκανε ήταν να δώσει μάστερ στους προπτυχιακούς (!) αποφοίτους πολυτεχνείων. Προφανώς ήταν ένα θέμα επείγον που δεν μπορούσε να περιμένει, τους λόγους δεν τους ξερουμε. Όσο για επαγγελματικα δικαιώματα τμημώτων ΕΑΠ, ΤΕΙ δομικών κλπ, ε...αυτά μπορούν να περιμένουν. Αν τους ξαναψηφίσουμε μπορεί να φτιάξουν κάποιες επιτροπές με μέλη του ΤΕΕ (βεβαίως βεβαίως) να συνεδριάζουν που και που...Το υπουργείο αας νοιάζεται και έχει προτεραιότητες. Θα συμπεριφερθούμε ανάλογα στην κάλπη, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, εμείς τα αποπαίδια!

 
ΑΣΠΑΙΤΕ
22 Ιουν 2019 13:30

Η στάση του υπουργού προς την ΑΣΠΑΙΤΕ δείχνει δυστυχώς και το βάρος που δίνει στην τεχνική εκπαιδευση.

 
Δώσε σανό κι όοποιος φουκαράς τσιμπήσει...
22 Ιουν 2019 13:16

Στην Ελλάδα όποιος δεν θέλει να κάνει κάτι φτιάχνει μία ή περισσότερες επιτροπές γι' αυτό. Επίσης είναι οφθαλμοφανέστατη η προσπάθεια να διχαστούν φοιτητές πτυχιούχοι και το σανό περί ισοτίμησης, δικαιωμάτων κλπ φτιάχνοντας...επιτροπές και τσιμπώντας όσα περισσότερα ψηφαλάκια μπορέσουμε. όλα αυτά από το Υπουργείο των integrated masters που τάχα νοιάζεται για τα ΤΕΙ και το Παδα….

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.