Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Κ. Μητσοτάκης:Η Ελλάδα χρειάζεται Δημόσια Παιδεία

Δημοσίευση: 21/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Η δημόσια παιδεία αποτελεί τον καλύτερο δρόμο για οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική πρόοδο, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες και ουσιαστικά εφόδια για τη ζωή τους. Η Ελλάδα χρειάζεται Δημόσια Παιδεία που θα βοηθά τους νέους μας να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους. Η Εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια. Είναι δικαίωμα".

Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης,  παρουσιάζοντας σήμερα το κυβερνητικό Πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για Ισχυρή Ανάπτυξη και Αυτοδύναμη Ελλάδα, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Ειδικότερα ο  Κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε τα εξής για την παιδεία:

Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Για να προετοιμάσουμε τα παιδιά μας για τον κόσμο του αύριο επενδύουμε σε μια σύγχρονη και αναβαθμισμένη δημόσια παιδεία.

Δημιουργούμε σε κάθε περιφερειακή ενότητα ένα δημόσιο Πρότυπο Σχολείο, όπου όλοι οι μαθητές θα μπορούν να έχουν πρόσβαση, μέσω εξετάσεων.

Δίνουμε ουσιαστικό περιεχόμενο στα ολοήμερα σχολεία για να γίνουν πραγματικός χώρος μάθησης και όχι πάρκινγκ μαθητών.

Ενισχύουμε τις ξένες γλώσσες ώστε όλοι οι μαθητές που θα τελειώνουν το σχολείο να γνωρίζουν καλά τουλάχιστον μια με κρατική πιστοποίηση.

Καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των παιδιών.

Προετοιμάζουμε νέα προγράμματα σπουδών που δίνουν πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στον εκπαιδευτικό να εμπλουτίζει και να προσαρμόζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών του.

Δημιουργούμε Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε αντιπροσωπευτικές περιοχές της χώρας, που θα συνεργάζονται με την τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα, έτσι ώστε η επαγγελματική εκπαίδευση να γίνεται ουσιαστική διέξοδος απασχόλησης για τους νέους.

Ανώτατη εκπαίδευση

Εισάγουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας των Ανώτατων Ιδρυμάτων που προβλέπει αποτελεσματικούς θεσμούς διοίκησης και αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα, για να γίνει η Ελλάδα διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο και παράλληλα να δημιουργηθούν πολλές θέσεις εργασίας σε τομείς αιχμής γύρω από την εκπαίδευση.

Δίνουμε πραγματική αυτονομία στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα τα οποία θα αξιολογούνται για να γίνουν ανταγωνιστικά, σύγχρονα, εξωστρεφή και να συνδεθούν με την αγορά εργασίας.

Ιδρύουμε περισσότερα ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα.

Επιδιώκουμε την προσέλκυση νέων πόρων για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά μας Ιδρύματα επιπλέον της κρατικής χρηματοδότησης και μεγαλύτερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.

Ενισχύουμε το θεσμό της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις πάνω στο αντικείμενο των σπουδών τους.

Καταργούμε πλήρως το πανεπιστημιακό άσυλο για να πάψουν τα ιδρύματα να είναι άσυλα παρανομίας.

 

Σχόλια (7)

 
Το ΠαΔΑ ως έχει;
21 Ιουν 2019 19:15

Που πήγε η μετατροπή του ΠαΔΑ σε εφαρμοσμένων επιστημών; Αφού επιμένουν οι σχολιαστές που γνωρίζουν «εκ των έσω».. να κάνουν λάθος;

 
το μόνο σοβαρό
21 Ιουν 2019 21:49

είναι το θέμα του ασύλου, τα λοιπά άρες μάρες κουκουνάρες. κάντε σοβαρά όλα τα σχολεία με το ελάχιστο και αφήστε τα πρότυπα ! όλα πρέπει να είναι σοβαρά σχολεία. και να πέσει πέλεκυς : μένεις από απουσίες , παίρνεις 5 , αν δεν εργαστείς και δεν ξέρεις να γράφεις το ονόμά σου, φτάνοντας λύκειο (!) και μαθαίνεις τα θεμελιώδη πρώτα και μετά τα άλλα (βιωματικά, θεατρο , μουσικές κλπ). και ξένες γλώσσες και λοιπά απόγευμα με πολλά επίπεδα και όχι αυτό το αίσχος - ώρα του παιδιού (και τους φταίνε οι λίγες ώρες λέει, λες και αν κάνανε 5 ωρες με αυτές τις συνθήκες θα μάθαιναν).

 
Καμία αναφορά στις διαγραφές φοιτητών???
22 Ιουν 2019 15:52

Λόγω προσωπικών προβλημάτων αναγκάστηκα να διακόψω τις σπουδές μου σε Τμήμα της ΣΘΕ του ΕΚΠΑ για αρκετά χρόνια και να επιστρέψω στον τόπο μόνιμης κατοικίας μου εκτός Αττικής.
Έχω ξεπεράσει τα ν+2 έτη σπουδών.
Από το εξάμηνο που ολοκληρώνεται αυτό το μήνα επαναδραστηριοποιήθηκα, δηλ. επέστρεψα στο αμφιθέατρο, επικαιροποιώ τις γνώσεις μου και συμμετέχω στην εξεταστική. Θα συμμετάσχω επίσης στην εξεταστική του ερχόμενου Σεπτεμβρίου και σκοπεύω να επαναπαρακολουθήσω όλο το επόμενο ακαδημαϊκό έτος '19-'20.
Είναι προφανές ότι δεν κατέχω φοιτητικά προνόμια βάσει νόμου κι έχω επίγνωση με προσωπικό κόπο να ολοκληρώσω τις σπουδές μου.
Σύμφωνα με το άρθρο ο κ. Μητσοτάκης δεν αναφέρθηκε στις διαγραφές φοιτητών. Δεν γνωρίζω κατ' επέκταση αν επιθυμεί να τις θεσμοθετήσει εκ νέου ως ΠΘ. Θεωρώ όμως ότι η οριζόντια διαγραφή φοιτητών, όπως προωθήθηκε έως το 2014, είναι αντικοινωνική και ισοπεδωτική καθόσον δεν λαμβάνει υπόψιν περιπτώσεις φοιτητών οι οποίοι για λόγους προσωπικούς, οικογενειακούς, οικονομικούς ή υγείας δεν βρίσκονται στους χώρους του Πανεπιστημίου για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Ένας φοιτητής ο οποίος εγγράφεται κάθε εξάμηνο, κάνει δήλωση μαθημάτων, συμμετέχει στην εξεταστική αποδεικνύει την 'ενεργότητά' του ασχέτως αν είναι στο 3ο ή στο 13ο έτος. Προφανώς η αναλυτική βαθμολογία στο βιογραφικό του πτυχιούχου είναι η εικόνα του προς τον εργοδότη. Εξάλλου κι ένας πτυχιούχος της προηγούμενης δεκαετίας οφείλει να επικαιροποιεί συνεχώς τις γνώσεις του.
Θα περιμένει κανείς από μια αυτοαποκαλούμενη φιλελεύθερη κυβέρνηση να δίνει ΕΠΙΛΟΓΕΣ στους φοιτητές κι όχι να τους καταδιώκει!!!! Τα σημερινά ΠΠΣ είναι αποκλειστικά πλήρους φοίτησης (full time) ενώ δεν έχει θεσμοθετηθεί η μερική φοίτηση (part time) που ισχύει στη δυτική Ευρώπη.
Η συνεχόμενη εγγραφή με παρουσία στη Γραμματεία του Τμήματος ανά ακαδημαϊκό έτος ή και εξάμηνο (πιο αυστηρά) μπορεί να αποτελέσει λύση διαχωρισμού των -πραγματικά- ενεργών από των... άφαντων των ν+2(+) φοιτητών.

Ευελπιστώ να ληφθούν αποφάσεις υπέρ των συνειδητοποιημένων (αν και αργοπορημένων) και να μην επικρατήσει η αντίληψη του τσουβαλιάσματος για 'αίμα στην αρένα'.

 
Αρθούρος
22 Ιουν 2019 20:54

Δυστυχώς,όλοι μας είμαστε αυτό που συνηθίσαμε να είμαστε λόγω της ιστορίας. Και βέβαια,το εισιτήριο γιά τα ΑΕΙ δεν είναι αιώνιο.Η νοοτροπία του "μπήκε κάποιος στο Πανεπιστήμιο,πρέπει να τελειώσει,όσα χρόνια κι αν του πάρει.Κι αυτό καλλιεργήθηκε εδώ κι έναν αιώνα τώρα.Η ευκολία εισαγωγής στα ΑΕΙ,η ευκολία σπουδών σε ξένα ΑΕΙ,η μετεγγραφή και η ισοτίμηση των σπουδών,οι πολλές μετεγγραφές γιά δήθεν κοινωνικούς λόγους που αλλοίωναν την αρχική επιτυχία και την ποιότητα δήθεν που παρείχε το τάδε ίδρυμα λόγω φήμης,οι πολλές μετεγγραφές από διάφορες σχολές κατώτερου επιπέδου όπως Παιδαγωγικές Ακαδημίες,Σχολές Νηπιαγωγών, ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ, Σχολές Αστυφυλάκων κλπ.,δημιούργησε και το κλίμα χαλάρωσης που ο προηγούμενος σχολιαστής το βλέπει ως φυσιολογικό και ότι θα είναι αδικία αν έχουν περάσει ν+ν έτη από τότε που πέρασε.Μην ξεχνούμε εδώ ότι παρουσιάζονταν από παλιά καταστάσεις,με καταλήψεις δωματίων στις εστίες,ενώ έτσι αδικούνταν φοιτητές που μόλις είχαν εισαχθεί.Κανείς δεν τολμούσε να διαμαρτυρηθεί.
Έ,όχι κύριοι,η ποιότητα των σπουδών εξαρτάται από το πιό μικρό λιθαράκι που θα πρέπει να μπεί,είτε αυτό λέγεται βάση εισαγωγής,είτε απόρριψη των φοιτητών πάνω από το ν+3,είτε κατάργηση ασύλου,κάτι πρέπει να γίνει.

 
Δον Κιχώτης
23 Ιουν 2019 12:15

Όταν απευθύνεσαι σε όλους και θέλεις να τους πείσεις για κάτι, δεν μπορείς ταυτό-χρονα να σκέφτεσαι τους λίγους και να μιλάς γι' αυτούς και να πιστεύεις πως οι «πολλοί» θα νιώσουν όπως οι «λίγοι».
Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Τι είναι στοιχειωδώς συγκεκριμένο και αφορά τους πολλούς;

1. Τα νέα Προγράμματα Σπουδών
Τι λείπει;
α. Θα συνοδεύονται από άριστα σχολικά βιβλία... και ... ;
β. Ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που θα εφαρμόσουν τα νέα προγράμματα σπουδών...
( Περιγράφεις με σαφήνεια για να μπορέσεις να πείσεις. )

2. Ολοήμερα Σχολεία
Τι προτείνεται;
Τίποτα.
Είναι δυνατό να πιστεύεις ότι το απολύτως ασαφές πείθει;

3. Οι Ξένες Γλώσσες
Είναι μία περίπτωση του ( 1.Τα νέα Προγράμματα Σπουδών )

4. Ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός
Πολύ θετικό μέτρο, αν σχεδιαστεί σωστά...

Τι προκαλεί ισχυρές αμφιβολίες για όλα τα προηγούμενα;
Να χρησιμοποιείς ασαφή - μη πειστικό λόγο - για τα σημαντικά που αφορούν τους πολλούς και να στέλνεις ταυτόχρονα σαφές μήνυμα - Πρότυπα Σχολεία - στους λίγους.

 
Μεταβατικές διατάξεις
23 Ιουν 2019 20:10

Αν έρθει ν+2 λογικά εμείς που το έχουμε συμπληρώσει θα έχουμε +2 γιατί δεν μπορεί να υπάρξει αναδρομικότητα του νόμου για αυτούς που σπούδασαν με βάση προηγούμενους νόμους (μερικής φοίτησης, 2ν, ν+2+όροι οργανισμού ή άνευ ορίου από το 2015 και μετά) Αν ο νόμος δεν έχει μεταβατικές διατάξεις τότε προσφυγή στο ΣτΕ και ασφαλιστικά μέτρα στις κοσμητείες.

 
Θανάσης
24 Ιουν 2019 20:52

Μια μόνο ερώτηση: Το ακριβώς ξέρετε εσείς κύριε Μητσοτάκη για τη δημόσια εκπαίδευση;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean