Τις πρώτες νομοθετικές πρωτοβουλίες για τα Πανεπιστήμια και τα σχολεία , προανήγγειλε ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης στην προεκλογική του ομιλία στο Μαρούσι.
Ειδικότερα για τα σχολεία είπε τα εξής:
Αυτονομία σχολικών μονάδων: Το παιδί στο Καρπενήσι και το παιδί στο Μαρούσι να μην κάνουν ακριβώς τα ίδια μαθήματα. Αντίθετα το 10-20% των μαθημάτων θα καθορίζονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς διότι είναι διαφορετικές οι κοινωνίες και διαφορετική η τοπική οικονομία.
Ετσι γίνεται και στο εξωτερικό, στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης
Αξιολόγηση: Εμείς λέμε αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με τη συμμετοχή των γονέων. Θα αξιολογείται το 1ο λύκειο Αμαρουσίου, το 2ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου, απρόσωπα, και θα υπάρχει μια κατάταξη σε Portal του υπουργείου Παιδείας όπως γίνεται και στη Φιλανδία, για παράδειγμα
Πρότυπα Σχολεία: Μιλάμε για ένα πρότυπο σχολείο σε κάθε νομό και σε κάθε μεγάλη διοικητική ενότητα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Γιατί τα πρότυπα είναι σχολεία ευκαιριών για τα ταλαντούχα παιδιά των μεσαίων και των φτωχών οικογενειών. Είναι πραγματική κοινωνική πολιτική .
Για τα Πανεπιστήμια ο Κ. Χατζηδάκης , είπε τα εξής:
Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Κι επειδή δεν τα καταφέραμε γιατί χρειάζονταν η συναίνεση του κ. Τσίπρα, να φέρουμε και στην Ελλάδα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια καθώς είμαστε η μόνη χώρα στον πλανήτη που δεν έχει ιδιωτικά πανεπιστήμια. Ήταν άλλες τρεις μέχρι το 2016: Η Κούβα, η Βόρεια Κορέα και το Μπουτάν,ένα Κράτος στα Ιμαλάια οι οποίες κατάργησαν και αυτές οι χώρες τους περιορισμούς, θα προσπαθήσουμε στο πλαίσιο του παρόντος Συντάγματος να κάνουμε τα εξής τέσσερα πράγματα για τα Πανεπιστήμια:
Α Θα καθιερώσουμε ξενόγλωσσα τμήματα, Μεταπτυχιακά αλλά και προπτυχιακά και να έρχονται στα δημόσια Πανεπιστήμια φοιτητές από τις γειτονικές χώρες να σπουδάζουν, όπως γίνεται στην Κύπρο.
Β. Θα καθιερώσουμε τα λεγόμενα summer universities, καλοκαιρινά πανεπιστήμια. «Να ανοίξουν οι πόρτες του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων , του Πανεπιστημίου της Κρήτης, του Πανεπιστημίου του Αιγαίου, για να συνδυάσουν νέα παιδιά από όλο τον κόσμο μαθήματα με διακοπές στην Ελλάδα.
Γ. Θα ενθαρρύνουμε τα δημόσια πανεπιστήμια να προχωρήσουν σε κάτι που ξεκίνησε ήδη από το Πολυτεχνείο που συνεργάζεται με φημισμένο αμερικάνικο πανεπιστήμιο, να κάνουν κοινά διπλώματα με γνωστά αμερικάνικα και ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, για να αναβαθμιστούν ακόμα περισσότερο οι σπουδές στην Ελλάδα .
Είναι δεσμεύσεις του προγράμματός μας. Είναι δεσμεύσεις της ΝΔ.
Δ. Τελειώνουμε αμέσως με το ακαδημαϊκό άσυλο της ανομίας, με το άσυλο του εμπορίου των ναρκωτικών . Διότι εδώ δεν έχει να κάνει κανείς με ιδεολογίες, αλλά εδώ έχει να κάνει με τον παραλογισμό.
Πληροφοριακό!!! Θα φώναζα αν ήμουν στο αμφιθέατρο στην εποχή μου. Αν δείτε τα αναλυτικά προγράμματα της μαθητείας, που είναι τα πιο σύγχρονα επειδή είναι τα τελευταία που έχουν εκδοθεί, θα διαπιστώσετε ότι στο τέλος υπάρχουν τριάντα δύο ώρες μαθήματος σε σύνολο 400, οι οποίες είναι ανοιχτές για να μπορούν να προσαρμοστούν σύμφωνα με τις απαιτήσεις της τοπικής κοινωνίας του εκάστοτε σχολείου. Αυτό αντιπροσωπεύει την τρέχουσα ευρωπαϊκή γραμμή, η οποία, σωστά κατά τη γνώμη μου, θέλει να δώσει ευελιξία στα σχολεία τα οποία αυτή τη στιγμή ελέγχονται ασφυκτικά από τα εκάστοτε υπουργεία.