Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Μια πολύ πρώτη «ανάγνωση» των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Τα σημερινά στατιστικά του ΥΠΠΕΘ (με κάθε επιφύλαξη, καθώς λείπει το αναγκαίο στοιχείο, το οποίο είναι η κλιμάκωση των μορίων) αποκαλύπτουν τάσεις σχετικά με τις υψηλές κλίμακες της βαθμολογίας (από 17 έως 20
Δημοσίευση: 28/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Όταν τελειώνει η αγωνία για τους βαθμούς, αρχίζει η επόμενη: αυτή που αφορά τις «βάσεις» των σχολών.

Είναι μια αγωνία κατανοητή, αλλά απαιτεί νηφαλιότητα και μέτρο. Στο μεταξύ τα παιδιά πρέπει να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους σαν να είχαν πάρει 20000 μόρια, αγνοώντας προβλέψεις, οι οποίες μπορεί και να αποδειχτούν αβάσιμες. Και στη συνέχεια να κάνουν διακοπές.

Τα σημερινά στατιστικά του ΥΠΠΕΘ  (με κάθε επιφύλαξη, καθώς λείπει το αναγκαίο στοιχείο, το οποίο είναι η κλιμάκωση των μορίων) αποκαλύπτουν τάσεις σχετικά με τις υψηλές κλίμακες της βαθμολογίας (από 17 έως 20). Αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί υποτίμηση των πιο μέτριων βαθμών: είναι πιο πολλές οι ευκαιρίες και οι σχολές που αφορούν τη μεσαία κλίμακα, ενώ έχουν ιδρυθεί πολλά νέα τμήματα. Τα πρώτα, λοιπόν, στοιχεία δείχνουν τα εξής σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του 2018:

Στο 1ο Ε.Π. (Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών) οι επιδόσεις είναι χειρότερες στα αρχαία ελληνικά και στα λατινικά, σχεδόν ίδιες στην ιστορία και καλύτερες στη νεοελληνική γλώσσα.

Πρέπει επίσης να προσεχθεί το απόλυτο πλήθος των μαθητών/τριών και όχι απλώς το στατιστικό στοιχείο, διότι φέτος οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι. Πιθανότατα, επομένως, να υπάρξει μία μικρή μείωση στα υψηλόβαθμα τμήματα (νομικές, ψυχολογίες) και ίσως μεγαλύτερη στις υπόλοιπες σχολές. Να υπολογιστεί, επίσης, και η ίδρυση νέων τμημάτων.

Στο 2ο Ε.Π. (Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών) είναι βελτιωμένες οι επιδόσεις των υποψηφίων στα μαθηματικά, χειρότερες στη φυσική, δραματικά χειρότερες στη χημεία, ελαφρώς καλύτερες στη νεοελληνική γλώσσα. Πρέπει επίσης να προσεχθεί το απόλυτο πλήθος των μαθητών/τριών και όχι απλώς το στατιστικό στοιχείο, διότι φέτος οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι. Και εδώ υπάρχει αύξηση θέσεων (προστίθεται όλα τα νέα Πανεπιστήμια).  Και εδώ οι βάσεις θα πέσουν στις σχολές πρώτης προτίμησης.

Στο 3ο Ε.Π. (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) οι επιδόσεις είναι αρκετά καλύτερες στη βιολογία, δραματικά χειρότερες στη χημεία, χειρότερες στη φυσική, ελαφρώς καλύτερες στη νεοελληνική γλώσσα. Οι υποψήφιοι είναι περίπου ίδιοι σε πλήθος με πέρυσι, ενώ ο αριθμός των εισακτέων στις σχολές πρώτης προτίμησης παραμένει ίσος με πέρυσι. Φαίνεται, λοιπόν, πιθανή μία κάμψη στις παραδοσιακά υψηλόβαθμες σχολές αυτού του πεδίου.

Στο 4ο Ε.Π. ( Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) οι επιδόσεις είναι πολύ χειρότερες στο μάθημα της οικονομίας (ΑΟΘ), πολύ καλύτερες στα μαθηματικά, πολύ καλύτερες στο μάθημα της πληροφορικής (ΑΕΠΠ), ελαφρώς καλύτερες στη γλώσσα. Οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι σε πλήθος συγκριτικά με με πέρυσι, ενώ ο αριθμός των εισακτέων σε αυτό το πεδίο έχει αυξηθεί πολύ τόσο στις υπάρχουσες σχολές όσο και με τη δημιουργία νέων. Επομένως υπάρχουν αμφιβολίες για τις σχολές πρώτης προτίμησης στην Αθήνα αλλά βεβαιότητα για χαμηλότερες βάσεις στις υπόλοιπες.

Μία απόπειρα αριθμητικής αποτίμησης

 

Επαναλαμβάνουμε, μια και επίκειται η κατάθεση των μηχανογραφικών, ότι όλες και όλοι πρέπει να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους με βάση τις επιθυμίες τους και αγνοώντας κάθε πρόβλεψη (σαν να είχαν 20000 μόρια, όπως είπαμε στην αρχή).

Καλή επιτυχία σε όλες και όλους!

Για τα εκπαιδευτήρια «ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ»
Τάκης Απολλωνάτος, ΠΕ 03, μαθηματικός
Δήμητρα Καραβά, ΠΕ 02, φιλόλογος
Κώστας Κοτίδης, ΠΕ80, οικονομολόγος
Ελένη Λαγού, ΠΕ 04.02, χημικός
Ρούλα Μουντάνου, ΠΕ 02, φιλόλογος
Χρήστος Παπακωνσταντινόπουλος, ΠΕ04.01, φυσικός

Σχόλια (3)

 
ΜΙΚΗΣ
28 Ιουν 2019 21:52

ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΣΙ.ΑΔΙΚΑ ΑΓΧΩΝΕΤΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ.ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥΣ

 
ΑΝΝΑ
29 Ιουν 2019 12:40

ΠΩΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΟΤΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΑΠΕΧΕΙ 1000 ΚΑΙ ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΔΗΛ. ΑΕΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΕΝΩ ΕΧΕΙ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΗΝ ΑΕΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑΠΕΣΟΥΝ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ;

 
Μηχανογραφικό 2019
01 Ιουλ 2019 00:53

Τα παιδιά συμπληρώνουν τμήματα στα τυφλά, χωρίς να γνωρίζουν τι θα γίνει με τα πολυάριθμα τμήματα ΤΕΙ και πανεπιστημίων την επόμενη τετραετία...

Μόνο με ξεκάθαρη δέσμευση όλων των μελών της Βουλής για το επόμενο νομοσχέδιο για την Παιδεία θα έχουν νόημα όλα αυτά...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean