Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Μαθηματικοί (ΕΜΕ): Εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά

Ανακοίνωση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Δημοσίευση: 28/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η μαζική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν αφορά στις ικανότητες των υποψηφίων. Αντανακλά την παρατεταμένη σχολική αποτυχία στην Μαθηματική Εκπαίδευση. Παραπέμπει στην βαριά διαχρονική ευθύνη όσων σχεδιάζουν και εφαρμόζουν σε πλήρη απομόνωση από τους επιστημονικούς προβληματισμούς της μαθηματικής κοινότητας, σε απόκλιση από τα πορίσματα της εκπαιδευτικής έρευνας και από τις παιδαγωγικές κατευθύνσεις της UNESCO, που συμπεριλαμβάνει την μαθηματική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Τα προβλήματα και οι αποτυχίες μάθησης και διδασκαλίας των Μαθηματικών συνιστούν ασφαλώς ένα διεθνές φαινόμενο με εγγενή χαρακτηριστικά που διασχίζουν τα γεωπολιτικά σύνορα και αλληλεπιδρούν με τα πιο διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, γλώσσες και πολιτισμούς, ενώ παράλληλα ο λειτουργικός ρόλος και το γνωστικό βάρος των Μαθηματικών ισχυροποιούνται συνεχώς στον ψηφιακό και δικτυωμένο κόσμο μας

Η παρατεταμένα αρνητική εκδοχή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος συνδέεται με την ανάπτυξη μαθηματικοφοβίας από τις πρώτες σχολικές τάξεις, με την αποσιώπηση της σχολικής αποτυχίας σε έναν τυπικό αποκλεισμό από την Μαθηματική Εκπαίδευση για όσους μαθητές και μαθήτριες επιλέγουν κατευθύνσεις σπουδών στα πεδία υγείας, κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών, καθώς και εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα αυτών των κρατικών επιλογών είναι η αναπαραγωγή της σχολικής αποτυχίας.

Τα τελευταία χρόνια τα προβλήματα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης εντάθηκαν  με τις γνωστές ελλείψεις και κακές πρακτικές του σχολικού μας συστήματος: αλλοπρόσαλλες κεντρικές παρεμβάσεις στην ύλη του Λυκείου,  εξαφάνιση επιμορφωτικών δομών, εξεταστικοκεντρική στοχοθεσία, έλλειψη εκπαιδευτικών, ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών σε άλλες ειδικότητες χωρίς καμία προετοιμασία. Η αποτυχία εκτινάχτηκε  από την συστημική αλληλεπίδραση αυτών των σχολικών συνθηκών με τις παράλληλες δομέςενισχυτικής και συμπληρωματικής εκπαίδευσης: τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα.
    
Στην ΕΜΕ,  θέτουμε συστηματικά και τεκμηριωμένα προς την πολιτεία -με την ένταση που μας αναλογεί- το πλαίσιο των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων, ενώ ενημερώνουμε την εκπαιδευτική μαθηματική κοινότητα με ειδικές εκδόσεις και συνέδρια για τις διεθνείς προσπάθειες και κατευθύνσεις της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.

•    Ενθαρρύνουμε την ανάληψη πρωτοβουλιών, την ανταλλαγή εμπειριών και τη συνεργασία των μαθηματικών με .τις και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθηματικά στην Προσχολική, στην Πρωτοβάθμια ή/και χρησιμοποιούν τα μαθηματικά σε άλλα μαθήματα των Θετικών Επιστημών, στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, στις Τέχνες.

•    Πλαισιώνουμε με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό την μετάβαση σε μαθητοκεντρικά παιδαγωγικά μοντέλα,  την εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών σε έγκυρες και ελκυστικές μαθηματικές εμπειρίες. Πάνω σε αυτές τις εμπειρίες θα οικοδομήσουν την μαθηματική τους γνώση και θα αναπτύξουν την ικανότητα ορθής και κριτικής αξιοποίησης των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή.

•    Οργανώνουμε σε αυτές τις κατευθύνσεις υποστηρικτικές ημερίδες, επιμορφωτικά σεμινάρια και συλλογικές εκδόσεις.

Εντούτοις, οι κυβερνητικοί και κρατικοί υπεύθυνοι ουσιαστικά απουσιάζουν και να περιφρονούν όλες αυτές τις δράσεις.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναλαμβάνει συνεχώς πρωτοβουλίες για την άρση κάθε αποκλεισμού από την λειτουργική πρόσβαση όλων στην Μαθηματική Εκπαίδευση και για την ενδυνάμωση της ελληνικής μαθηματικής σκέψης και παρουσίας στην διεθνή κοινότητα.

•    Με την οργάνωση των μαθηματικών διαγωνισμών για παιδιά που εκδηλώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αυξημένη διάθεση συμμετοχής σε μαθηματικές δραστηριότητες υψηλού επιπέδου, δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα να βιώνουν μοναδικές επιστημονικές εμπειρίες, να συναγωνίζονται σε διεθνές επίπεδο και να επιτυγχάνουν σημαντικές διακρίσεις στις Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες.

•    Παράλληλα, η ΕΜΕ αναπτύσσει εκδοτικές πρωτοβουλίες και παιδαγωγικές δράσεις για την ευρύτερη καλλιέργεια του μαθησιακού και κοινωνικού ενδιαφέροντος όλων των παιδιών για τα μαθηματικά. Η σειρά των μαθητικών περιοδικών Ευκλείδης (Μικρός, Α' και Β') και οι δράσεις των ανοιχτών διαγωνισμών "Παιχνίδι και Μαθηματικά" και «Πυθαγόρας», εγγράφονται σε αυτή την προσπάθεια ανατροπής της μαθηματικοφοβίας και ανάπτυξης μιας ισχυρά γνωστικής αλλά και παιδαγωγικά αποτελεσματικής προσέγγισης των Μαθηματικών.

Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στην πνευματική ικανότητα όλων των μαθητών και μαθητριών να προσεγγίσουν την μαθηματική επιστήμη, καθώς και στην υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών.

•    Καλούμε τις υποψήφιες και υποψήφιους, ανεξάρτητα από την απόδοσή τους στις εξετάσεις, να μην απογοητευτούν και να μην εγκαταλείψουν την μαθηματική τους καλλιέργεια. Θα τους είναι χρήσιμη στην κοινωνική και επαγγελματική τους ζωή.

•    Προσκαλούμε και πάλι το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ σε μια υπεύθυνη επικοινωνία με την ΕΜΕ για τον επανασχεδιασμό της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Η προεκλογική περίοδος και η θερινή περίοδος ας μην λειτουργήσουν ως άλλοθι για την αποσιώπηση του λάθους και από Σεπτέμβριο την επανάληψή του.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος

Ανάργυρος Φελλούρης
Ομότιμος Καθηγητής
Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου        

Ο Γενικός Γραμματέας

Παναγιώτης Δρούτσας
Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης

Σχόλια (4)

 
Cellular Automaton
29 Ιουν 2019 15:34

Διακρίνω ένα άγχος της ΕΜΕ στις ανακοινώσεις της τον τελευταίο καιρό σχετικά με τον ρόλο των Μαθηματικών στον "ψηφιακό κόσμο" - στον κόσμο της Πληροφορικής δηλαδή.

 
Γιώργος Κ.
30 Ιουν 2019 12:26

Συγχαρητήρια στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για την εμπεριστατωμένη ανακοίνωση.

Στο πλαίσιο του διαλόγου θα ήθελα να καταθέσω μερικές συμπληρωματικές σκέψεις με την ελπίδα να συμβάλω για το καλό της Μαθηματικής Εκπαίδευσης και της γενικότερης Παιδείας της χώρας μας.

Είναι γνωστό, χρόνια τώρα, ότι τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης-Προσανατολισμού αποτελούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μάθημα με υψηλά ποσοστά αποτυχίας που κυμαίνονται ανάμεσα στο 60% και το 80% (80,26% το 2002, 73,81% το 2012, 69,63% το 2018, 61,03% το 2019). Η σχολική αποτυχία στα Μαθηματικά είναι πολύπλοκο ζήτημα, και καθώς στην ελληνική κοινωνία μας η κουλτούρα της επιτυχίας είναι πανίσχυρη, η ευθύνη της αποτυχίας μετατίθεται μονομερώς στον μαθητή, λογίζεται ως προσωπική ανικανότητά του και ενδεχομένως μειώνει το ηθικό του. Η αποτυχία των μαθητών και μαθητριών στα Μαθηματικά αποτελεί κυρίως ευθύνη του σχεδιασμού και της εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής, εξαρτάται από τη μαθηματική κατάρτιση των δασκάλων, την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας, τη διδακτική κουλτούρα που επικρατεί σε αυτήν, τη μαθηματικοφοβία, αλλά και πλήθος άλλων παραγόντων. Με κατάλληλα προγράμματα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης μπορούν να περιοριστούν οι διαφοροποιημένες επιδόσεις του μαθητικού πληθυσμού και να ελαττωθεί η σχολική αποτυχία στα Μαθηματικά και ίσως να μετριαστεί ο κοινωνικός αποκλεισμός και η περιθωριοποίηση των αδύναμων μαθητών.

Στην ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) γίνεται αναφορά στην έκταση της αποτυχίας των μαθητών σε διεθνές επίπεδο. Μπορεί η αποτυχία στα Μαθηματικά να έχει οικουμενικές διαστάσεις που παραπέμπουν στη δυσκολία του μαθήματος, όμως τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στη χώρα μας παραμένουν αστάθμητα και φαίνεται ότι οι «θεματοθέτες» προδιαγράφουν τις διακυμάνσεις και «ρυθμίζουν» με το δικό τους τρόπο τα επίπεδα αποτυχίας. Παρότι φέτος η αποτυχία στα Μαθηματικά μειώθηκε ελαφρά, παραμένει και πάλι μαζική και απογοητευτική. Επιπλέον, δεν είναι βέβαιο ότι εκείνοι που πέρασαν τη βάση κατανόησαν τις μαθηματικές έννοιες. Με ενδεδειγμένο σεβασμό τα θέματα θα έπρεπε να αντιστοιχούν στη διδασκαλία του μαθήματος στο σχολείο και να υποστηρίζουν την μάθηση όλων των μαθητών. Στην περίπτωση αυτή η αποτυχία θα ήταν χαμηλότερη, όμως πάλι δεν θα αυξάνονταν οι επιτυχόντες στα πανεπιστήμια αφού είναι γνωστό ότι πρόκειται για διαγωνισμό με κλειστό αριθμό εισακτέων.

Επιβάλλεται το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ να ανταποκριθούν άμεσα στην πρόσκληση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) για τον επανασχεδιασμό της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.

Στην Ελλάδα κατά τις τελευταίες δεκαετίες βιώνουμε τη συρρίκνωση της Ευκλείδειας Γεωμετρίας, τη μη στοιχειοθετημένη αφαίρεση κεφαλαίων και ενοτήτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και τη σταδιακή κατάργηση όλων σχεδόν των μαθηματικών κλάδων και κεφαλαίων από τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη Γ΄ Λυκείου. Έχει απομείνει μόνο η Μαθηματική Ανάλυση στην οποία οι μαθητές εμφανίζουν κάθε χρόνο υψηλά ποσοστά αποτυχίας. Μετά από τις Αλγεβρικές Δομές, τη Θεωρία Πολυωνύμων, τις Ακολουθίες και τη Θεωρία Αριθμών καταργήθηκαν η Συνδυαστική και η Γραμμική Άλγεβρα (πίνακες, ορίζουσες, γραμμικά συστήματα). Ποιοι εισηγήθηκαν την κατάργηση των Μιγαδικών Αριθμών και πολύ πρόσφατα της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων από την διδακτέα-εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας; Πράγματι ο Υπουργός Παιδείας έλαβε την απόφαση της κατάργησης των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας, τη στιγμή που σύμφωνα με πληροφορίες τυπώθηκαν αναίτια από τον «Διόφαντο» 70.000 αντίτυπα; Η κατάργηση του μαθήματος αφαίρεσε τη δυνατότητα από επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, φαρμακοποιοί, δάσκαλοι, ψυχολόγοι, κ.λπ., να αποκτήσουν ένα βασικό επίπεδο μαθηματικών γνώσεων, το οποίο είναι χρήσιμο στις σπουδές τους και την επαγγελματική τους ζωή. Επιπλέον, τους στέρησε την ευκαιρία να σπουδάσουν τις εν λόγω επιστήμες σε άλλες χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Μ. Βρετανία), επειδή σε αυτές τα Μαθηματικά είναι προαπαιτούμενο μάθημα για τις σπουδές τους.

Σύμφωνα με τον ν. 4610/2019 αυξήθηκαν οι Ομάδες Προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου από τρεις σε τέσσερις: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Υγείας, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας-Πληροφορικής. Παρά τις δυσλειτουργίες των τριών ομάδων θεσμοθετήθηκε η λειτουργία τεσσάρων χωρίς ειδικές προβλέψεις και ρυθμίσεις. Με τη νέα διδακτέα-εξεταστέα ύλη ευνοείται η Λογοτεχνία και η Κοινωνιολογία, ενώ αδικούνται τα Μαθηματικά, μάθημα με τεράστιο εύρος εφαρμογών που είναι η βάση για τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία, την Οικονομία και την Πληροφορική. Σε κάθε Ομάδα Προσανατολισμού εξετάζονται εξειδικευμένοι επιστημονικοί κλάδοι, συνήθως με στείρα αποστήθιση αποσπασματικών γνώσεων, ενώ εξοστρακίζονται μαθήματα Γενικής Παιδείας όπως, η Βιολογία, η Ιστορία και τα Μαθηματικά και απαλείφεται κάθε διάσταση ανθρωπιστικής καλλιέργειας. Κατά βάση η Γ΄ Λυκείου δεν αποτελεί «αναβάθμιση», αλλά εδραιώνεται ως φροντιστηριακός προθάλαμος των μαθητών στον διαγωνιστικό μαραθώνιο για το πανεπιστήμιο.

Επιπλέον, καθώς με την προαναφερόμενη θεσμοθέτηση ο χωρισμός των τμημάτων στη Γ΄ Λυκείου θα συνεχίζει να γίνεται με βάση τη γενική παιδεία, αναμένεται στις Ομάδες Προσανατολισμού να ιδρυθούν πολλά ολιγομελή τμήματα με προβλήματα αναντιστοιχίας στην εκπόνηση του ωρολογίου προγράμματος στα κοινά μαθήματα, με πιθανή πρόσληψη νέων αναπληρωτών και αναζήτηση νέων αιθουσών, κάτι που είναι εξαιρετικά ασύμφορο και απαιτεί την εξεύρεση κονδυλίων στις αντίξοες συνθήκες οικονομικής στενότητας και περικοπής δαπανών. Ειδικότερα, ο Προσανατολισμός των Σπουδών Υγείας είναι αδύνατο να λειτουργήσει με επαρκή αριθμό μαθητών ακόμα και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Κατά τη γνώμη μας το πλουσιοπάροχο σχέδιο που κληρονόμησε να εφαρμόσει η νέα κυβέρνηση είναι άκαμπτο, μη λειτουργικό και δυσεφάρμοστο. Είναι επιτακτική ανάγκη, με τον τερματισμό της προεκλογικής αρένας, να γίνει ανάκληση του νόμου από τον νέο Υπουργό Παιδείας, να προχωρήσει δηλαδή η άμεση κατάργησή του πριν ξεκινήσει μια αποτυχημένη εφαρμογή του με πλήθος δυσλειτουργιών και να αναζητηθεί ταχύτατα η καλύτερη δυνατή λύση. Ταυτόχρονα απαιτείται επείγουσα αναμόρφωση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών όλων των τάξεων του Λυκείου (και όχι μόνο στη Γ΄ Λυκείου) και ειδικότερα η επανεξέταση της διδακτέας-εξεταστέας ύλης των Μαθηματικών στην Γ΄ Λυκείου.

Μια ρεαλιστική πρόταση, που προσφέρεται ακόμα και για μικρά σχολεία της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας είναι να λειτουργήσουν δύο κατευθύνσεις στο Λύκειο κατ’ αναλογία του παλιού χωρισμού σε κλασικό και πρακτικό, όπως θυμούνται οι παλιότεροι εκπαιδευτικοί. Σταδιακά, εφόσον αντιμετωπιστούν τα προβλήματα, μπορούν να μελετηθούν οι προϋποθέσεις πιθανής λειτουργίας μιας τρίτης βελτιωμένης κατεύθυνσης. Στις παρούσες συνθήκες μια καλή βάση για την αποδοτική λειτουργία της Γ΄ Λυκείου μπορούν να αποτελέσουν οι ακόλουθες δύο βασικές κατευθύνσεις:
(1) Ανθρωπιστική-Οικονομική-Παιδαγωγική Κατεύθυνση (π. χ. με δίωρα Μαθηματικά βασικού επιπέδου σε μικρή έκταση και βάθος).
(2) Θετική-Υγείας-Τεχνολογική Κατεύθυνση (π. χ. με εξάωρα Μαθηματικά και ύλη πολύπλευρη και ισορροπημένη, προερχόμενη από πολλά κεφάλαια των Μαθηματικών σε υψηλότερο επίπεδο και μεγαλύτερο βάθος).

Ο χωρισμός των τμημάτων πρέπει να γίνεται με βάση την Κατεύθυνση-Προσανατολισμό και όχι τη Γενική Παιδεία όπως γίνεται τώρα. Στο πλαίσιο αυτό τα λιγοστά μαθήματα Γενικής Παιδείας (π. χ. Ελληνική Γλώσσα, Θρησκευτικά, Φυσική Αγωγή, μάθημα επιλογής) μπορούν να διδάσκονται σε χωριστές ώρες μέσα σε κάθε προσανατολισμό. Μπορούν τα μαθήματα των 4 Ομάδων Προσανατολισμού του ν. 4610/2019 με σχετικές αναπροσαρμογές να ενταχθούν στις δύο προαναφερόμενες κατευθύνσεις με ορθολογική ανακατανομή και εξισορρόπηση της διάρκειάς τους (οι 7Χ4=28 ώρες είναι πολλές για 4 μόνο μαθήματα μιας Ομάδας Προσανατολισμού, στενεύουν τους γνωστικούς ορίζοντες των παιδιών αφού τα μαθήματα θα είναι λίγα και δύσκολα μπορούν να χωρέσουν όλοι οι προσανατολισμοί στο ωρολόγιο πρόγραμμα ενός μικρού επαρχιακού σχολείου).

Οι δύο κατευθύνσεις στη Γ΄ Λυκείου έχουν δοκιμαστεί κατά το παρελθόν και μπορούν να οργανωθούν εκ νέου και λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε όλα τα Λύκεια και τις λυκειακές τάξεις της επικράτειας. Ακόμα για τη διασφάλιση της σφαιρικής και σε βάθος μόρφωσης της νέας γενιάς θα μπορούσαν να διδάσκονται και να εξετάζονται 2 δίωρα μαθήματα διεύρυνσης του προβληματισμού των μαθητών της Γ΄ Λυκείου από αντίθετο προσανατολισμό (π.χ. Μαθηματικά και Βιολογία στην Ανθρωπιστική-Οικονομική-Παιδαγωγική Κατεύθυνση, Ιστορία και Φιλοσοφία στη Θετική-Τεχνολογική-Οικονομική Κατεύθυνση). Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές που μπορούν να διασταυρωθούν, να συζητηθούν και να δώσουν τροφή για νέους προβληματισμούς…

Είναι γνωστό ότι περίπου κατά τα τελευταία 25 χρόνια ακυρώθηκε η βαρύνουσα σημασία της Γενικής Παιδείας στη Γ΄ Λυκείου καθώς οι μαθητές ασχολούνταν μόνο με ωφελιμιστικά μαθήματα, δηλαδή με εκείνα που τους απέφεραν βαθμούς στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η αδιαφορία των μαθητών για τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας ήταν αναμενόμενη, αφού δεν εξετάζονταν σε γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις και το 2019 στο πλαίσιο της ελάχιστης προσπάθειας δεν τα εξετάστηκαν καθόλου στο σχολείο. Έτσι επικράτησε η μακροχρόνια παγίωση ενός «στάσιμου βάλτου» στην ελληνική εκπαίδευση και ειδικά στη μαθηματική εκπαίδευση. Έχω τη γνώμη ότι η προηγούμενη πρόταση είναι ένα πρώτο παρήγορο βήμα, που εστιάζει στην πολύπλευρη μόρφωση με διαφορετικό από τον συνήθη τρόπο και έχει πιθανότητες να δραστηριοποιήσει τα κίνητρα μάθησης των μαθητών. Είναι μια πρώτη σύντομη σκιαγράφηση μιας αναγκαίας διορθωτικής κίνησης για τη Γ΄ Λυκείου. Η πρόταση αυτή μπορεί να μελετηθεί περαιτέρω και να εμπλουτιστεί με σκοπό την αντικατάσταση του ήδη νομοθετημένου σχεδιασμού του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με κάτι καλύτερο, λειτουργικότερο και επιτυχέστερο. Προσφέρεται λοιπόν για διάλογο και προβληματισμό. Ο αντίλογος είναι πάντα ευπρόσδεκτος.

 
Γενική Παιδεία Λυκείου και Γυμνασίου
01 Ιουλ 2019 01:12

Μια λύση θα ήταν να μεταφερθεί ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (όχι εξετάσεις) των αποφοίτων Λυκείου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια τον Σεπτέμβριο, όπως γινόταν παλιότερα.

Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου και Λυκείου να δίνονται κανονικά στο τέλος της άνοιξης.

Πρέπει τα μαθήματα των να διαμορφωθούν κατάλληλα ώστε να καλύπτουν όλο το φάσμα των σπουδών.

Ενδεικτικά, για την Γ' Λυκείου:

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
2. Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
3. Φυσική Γενικής Παιδείας
4. Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία (20ος αιώνας)
5. Ξένη Γλώσσα
6. Μαθήματα Επιλογής (πχ. Ιστορία των Επιστημών και της Φιλοσοφίας, Χημεία)
7. Αθλητισμός (Φυσική Αγωγή) και Καλλιτεχνική Αγωγή

Από την Α' Γυμνασίου μέχρι τη Β' Λυκείου:

α) πρέπει να αναμορφωθούν όλα τα προγράμματα σπουδών και τα διδακτικά εγχειρίδια(πχ. Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά, Διεθνής Ιστορία, Χημεία, Λογοτεχνία κ.α.)

β) πρέπει να θεσπιστούν απογευματινά φροντιστήρια (ενισχυτική διδασκαλία) Ξένων Γλωσσών και Πληροφορικής για όλους τους μαθητές ηλικίας 12 έως 18 ετών.

γ) πρέπει να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην Α'βθμια και Β'βθμια Εκπαίδευση. Είναι αδιανόητο καθηγητές 65+ χρονών να διδάσκουν παιδιά 14 και 15 ετών (διαφορά μισού αιώνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προσέγγιση των παιδιών) τη στιγμή που εκατοντάδες νέοι δάσκαλοι και καθηγητές, στην πιο παραγωγική ηλικία (25 έως 50 ετών) δεν έχουν καμία ευκαιρία να διδάξουν στις σχολικές αίθουσες.

δ) Τέλος, να φτιαχτούν επιτέλους σχολικές βιβλιοθήκες, αθλητικές εγκαταστάσεις και εξειδικευμένα εργαστήρια σε ΟΛΑ τα σχολεία ΟΛΩΝ των Δήμων. Είναι τεράστιες οι υλικοτεχνικές ανισότητες ανάμεσα σε σχολεία ακόμα και της ίδια περιοχής.

Κρίμα για τη χώρα αν θυσιάσει το μέλλον της επόμενης γενιάς μαθητών, δηλαδή όσα παιδιά γεννήθηκαν από το 2010 και ύστερα.

 
Bill231
01 Ιουλ 2019 11:20

Εκει στην αναβιωση της περιβοητης "τεχνολογικης".. γιατρος χωρις μαθηματικα;; ανεπιτρεπτο.. χημικος χωρις χημεια;; επιτρεπτοτατο.. αυξηση ωρων των αλλων μαθηματων στην Γ`λυκειου;; κακιστο.. μαλλον το δικο σας μελλον ειναι μια αλλη εποχη στο παρελθον..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ