Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Υπουργείο: Αυξήθηκαν οι εγγραφές στα Επαγγελματικά Λύκεια

Δημοσίευση: 04/07/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σημαντική αύξηση σημειώθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά στον αριθμό των μαθητών/τριών που επιλέγουν να φοιτήσουν στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.), όπως ανακοινώθηκε σήμερα από το υπουργείο Παιδείας.

Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν 3.492 περισσότερες ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών/-τριών σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του περσινού Ιουλίου (βλέπε πίνακα).


Το υπουργείο Παιδείας εκτιμά ότι  ο τελικός αριθμός των μαθητών/τριών που θα επιλέξουν ΕΠΑ.Λ. θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο κατά την Γ΄ περίοδο κατάθεσης ηλεκτρονικών αιτήσεων τον επόμενο Σεπτέμβρη.

Συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο του 2018 προστέθηκαν 12.378 επί πλέον των εγγραφών του Ιουλίου 2018.

    

Σχόλια (8)

 
Ιωάννης Δημητρίου
05 Ιουλ 2019 08:38

Ελπίζω να αυξηθεί και το ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια. Μέχρι πέρυσι ήταν 20% για τα πρώην ΤΕΙ και τώρα έγινε 10% για τα ΑΕΙ και 5% για τις "περιζήτητες" σχολές . Αν θέλουν να υπερηφανεύονται για αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης θα πρέπει να αυξάνουν τις διαθέσιμες θέσεις εισαγωγής και όχι να τις μειώνουν.

 
Πανεπιστήμια
05 Ιουλ 2019 09:15

Εμ, λογικό είναι. Αφού καταργήθηκαν τα τ.ε.ι και θα μπορούν να εισαχθούν στα πανεπιστήμια, γιατί να πάνε στο γενικό λύκειο που είναι πιο δύσκολα; Σαν να σου λέει ένας μαθητής, π.χ οι βάσεις για ιατρική στην τάδε πόλη είναι 19.000 και κάτι από το γενικό λύκειο, επιπλέον και από επαγγελματικό λύκειο τόσο θα κυμανθούν οι βάσεις περίπου.

Τα τέσσερα πανελλαδικώς μαθήματα από επα.λ είναι πιο εύκολα από αυτά του γενικού λυκείου. Βλάκας είμαι να πάω στο γε.λ (θα σκεφτεί ο μαθητής); Σαν αδικία φαίνεται για τους μαθητές του γενικού λυκείου. Το θετικό όμως για τους μαθητές του γενικού λυκείου είναι μέσα στο πανεπιστήμιο. Το πιο πιθανόν είναι να διευκολυθούν περισσότερο στα μαθήματα του πανεπιστημίου οι απόφοιτοι γενικού λυκείου και όχι τόσο οι απόφοιτοι επαγγελματικού λυκείου.

Το θέμα βέβαια δεν είναι μόνο αυτό, αλλά και πόσο συχνά θα διαβάζεις στο πανεπιστήμιο. Μπορεί να τύχει και ένας απόφοιτος επαλ να τα καταφέρει καλύτερα τελικά. Είναι και λίγο αναλόγως. Πάντως, στις πανελλαδικές από επα.λ περνάς πιο εύκολα.

 
Τι θέλουμε να πετύχουμε;
05 Ιουλ 2019 11:48

Ενώ περιμέναμε να δούμε τα αποτελέσματα της εισαγωγής του θεσμού της μαθητείας είδαμε μαθητές των ΕΠΑΛ διεκδικούν θέσεις στην Ιατρική και στο Πολυτεχνείο. Και ρωτώ: ποιο πρέπει να είναι το κίνητρο των μαθητών για να επιλέξουν ΕΠΑΛ;
Ποιος πρέπει να είναι ο στόχος της επαγγελματικής εκπαίδευσης; Το έχουμε ξεκαθαρίσει σαν κοινωνία ή βρήκαμε έναν ακόμη τρόπο να εισάγονται μαθητές με περισσότερη ευκολία σε υψηλόβαθμες σχολές;
Φυσικά και η στροφή πρέπει να γίνει προς την επαγγελματική εκπαίδευση αλλά για τους σωστούς λόγους.

 
Σωστό και έξυπνο...
05 Ιουλ 2019 12:22

Οι γονείς αρχίζουν και αντιλαμβάνονται τα οφέλη που έχει η επιλογή ΕΠΑΛ αντί γενικού λυκείου.
Κυρίως οι πολλαπλές επιλογές ανάλογα με τις δυνατότητες, και οικονομικές, του μαθητή.
Δηλαδή μπορεί να πάρει απολυτήριο και πτυχίο ειδικότητας ώστε να αναζητήσει εργασία στον ιδιωτικό τομέα ή διορισμό στο δημοσιο ή να συνεχίσει την τάξη μαθητείας με οικονομικές απολαβες-ασφαλιση-και δυνατότητα πιστοποίησης επιπέδου 5 ή να πάει αν έχει καλή βαθμολογία σε κάποιο διετές πρόγραμμα Πανεπιστημίου ώστε να πάρει απευθείας επίπεδο 5 και τέλος να κυνηγήσει την είσοδο του σε κάποιο Πανεπιστήμιο με Πανελλαδικές εξετάσεις.
Οι επιλογές πολλές και οι στόχοι μπορούν να αναπροσαρμοζονται μέσα στο σχολείο ανάλογα με τις επιδόσεις του μαθητή!

 
Κουκος
05 Ιουλ 2019 12:24

Ή πρεπει να μειωθεί το ποσοστό εισαγωγής των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ ή να διπλούν τα ίδια μαθήματα. Δεν γίνεται να περνάει ο άλλος ιατρικη απο ΕΠΑΛ δίνοντας ανατομία εικονογραφημένη και υγιεινή περιοδικού για παιδιά και να πρεπει να βγαλει ιατρικη , φυσιοθεραπεία παιδαγωγικά ή να περάσει φυσικό ή πληροφορική χωρίς να γνωρίζει αρχαία, μαθηματικά φυσική χημεία για ν ανταπεξέλθει στος σπουδες του μετά. Είναι και άδικο για τους μαθητες των ΓΕΛ αλλα και των ΕΠΑΛ που στην πλειονότητα τους εγκαταλείπουν στην μεση τος σπουδες τους.

 
Νίκος
06 Ιουλ 2019 11:01

@Τι θέλουμε να πετύχουμε
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, δεν ξέρουμε το στόχο της επαγγελματικής εκπαίδευσης ή για να το πως αλλιώς οι μαθητές της επαγγελματικής εκπαίδευσης βρίσκονται εκεί για αρκετούς διαφορετικούς λόγους. Τα ποσοστά 10% και 5% εισαγωγής, με δεδομένες τις πρόσφατες αλλαγές, οδηγούν σε περισσότερες τελικά θέσεις, άρα αυξημένη ευκολία εισαγωγής στην τριτοβάθμια. Προφανώς είναι στρέβλωση του ρόλου των ΕΠΑΛ η μετατροπή τους σε μία ευκολότερη πόρτα εισόδου στην τριτοβάθμια, η ιδέα όμως είναι να εμπλουτιστεί το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑΛ με μαθητές τέτοιων επιδιώξεων, που στη μεγάλη τους πλειοψηφία είναι υψηλότερου γνωστικού επιπέδου, μήπως τελικά ανέβει το επίπεδο συνολικά. Το στοίχημα είναι να πεισθούν οι γονείς να στείλουν το παιδί τους στο ΕΠΑΛ και να μην φοβούνται για αυτό.

 
Τάσος
08 Ιουλ 2019 09:53

Πάντως στο δικό μας ΕΠΑΛ μειώθηκαν σε σχέση με πέρυσι.

 
ΔημητρηςΜ
08 Ιουλ 2019 15:30

@Τάσος, για ψάξτε το λίγο εντός και εκτός....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean