Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Αναβλήθηκαν επ αόριστον οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής

Υπάρχει κίνδυνος και να μην διεξαχθούν οι εξετάσεις
Δημοσίευση: 10/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι προαναγγελθείσες από το υπουργείο Παιδείας εξετάσεις για τα τέλη Ιουνίου, για το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής , για τους μαθητές της Γ' Γυμνασίου που παρακολούθησαν τα μαθήματα συγκεκριμένου προγράμματος, χρηματοδοτούμενου από το ΕΣΠΑ, αναβλήθηκαν επ αόριστον.

Γι αυτή την εξέλιξη το υπουργείο Παιδείας δεν προέβη σε ενημέρωση , όπως  όφειλε, προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στους μαθητές.

Οι εξετάσεις , πρακτικά, δεν μπορούν να γίνουν πριν το Σεπτέμβριο, επειδή οι σχολικές μονάδες είναι κλειστές.

Ετσι  οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου που αφορά το πρόγραμμα το Σεπτέμβριο θα είναι Α' Λυκείου.

Ωστόσο το συγκεκριμένο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ αφορά αποκλειστικά τους μαθητές της Γ' Γυμνασίου.

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει κίνδυνος να μην μπορεί να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, καθώς οι μαθητές πλεόν θα είναι Α' Λυκείου.

Οι τελευταίες κινήσεις που έγιναν από το υπουργείο Παιδείας ήταν :

Α. Στις 15 Μαίου προανήγγειλε το υπουργείο με ανακοινωθέν ότι οι εξετάσεις θα διεξαχθούν προς τα τέλη του Ιουνίου 2019 σε Κέντρα Ηλεκτρονικών Εξετάσεων (ΚΗΕ).

Β. Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας κάλεσε  τους μαθητές που έχουν δικαίωμα συμμετοχής να πραγματοποιήσουν τις ενέργειες για την απόκτηση κωδικών πρόσβασης και προσωπικού λογαριασμού στο πληροφοριακό σύστημα που λειτουργεί μέσω της επιλογής «Πληροφοριακό Σύστημα» στην πύλη ενημέρωσης https://kpp.cti.gr  

Γ. Επίσης με έγγραφο ζητήθηκε από σχολεία να δηλώσουν εάν επιθυμούν να γίνουν Εξεταστικά Κέντρα. Λόγω της πολυπλοκότητας των προυποθέσεων , ζητήθηκε  δύο φορές από τα σχολεία να κάνουν αίτηση.

Έκτοτε το υπουργείο Παιδείας απαντά στους ενδιαφερόμενους δεν ξέρουμε πότε θα γίνουν οι εξετάσεις.

Δεν θα πληρωθούν οι εκπαιδευτικοί Επόπτες ΚΠπ που είναι και υπεύθυνοι στην Ενισχυτική Διδασκαλία.

Δεν θα πληρωθούν οι εκπαιδευτικοί επόπτες του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής που ταυτόχρονα ήταν και υπεύθυνοι ΣΚΑΕ(Ενισχυτικής Διδασκαλίας).

Την προφορική αυτή απάντηση δίνει το υπουργείο Παιδείας, σε σχετικά ερωτήματα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Πρόκειται ουσιαστικά για τις αμοιβές  των Διευθυντών Σχολείων, οι οποίοι από την έναρξη του προγράμματος (Ιανουάριος 2019) και μέχρι σήμερα παρείχαν έργο Επόπτη του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής.

Η πλατφόρμα bglossa δεν επιτρέπει την καταχώρηση Διευθυντή σχολείου, ο οποίος είναι Υπεύθυνος ΣΚΑΕ και είναι παράλληλα και Επόπτης ΚΠπ, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η οικονομική αποζημίωσή του.

Το θέμα τέθηκε προφορικά υπόψη της Υπευθύνου του έργου στο ΥΠΕΠΘ αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί επίσημη γραπτή απάντηση.

Προφορικά προβάλλεται το  επιχείρημα ότι υπάρχει ασυμβίβαστο ρόλων Υπευθύνων ΣΚΑΕ και Επόπτη ΚΠπ , επομένως και παράλληλης αποζημίωσής του.

Ωστόσο η επιχειρηματολογία αυτή  δεν στηρίζεται σε καμία διάταξη ή οδηγία, ούτε αναφέρεται στον Οδηγό υλοποίησης  του έργου.

Η μη αμοιβή των εποπτών του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής θα έχει συνέπειες, όπως:

1)  Λόγω του ότι πρόκειται για παροχή έργου που πραγματοποιήθηκε, οι αποδοχές των Εποπτών θεωρούνται δεδουλευμένα ποσά και υφίσταται ανοικτό το ενδεχόμενο δικαστικών εμπλοκών.

2) Εάν δεν βρεθεί λύση θα προκύψει σοβαρό πρόβλημα στην επόμενη φάση υλοποίησης του έργου, αφού η μη αποζημίωση για το έργο, θα είναι αποτρεπτική στην επιθυμία των Διευθυντών να το αναλάβουν ξανά.

3)  Η μη παροχή αποζημίωσης και τα παρεπόμενα της είναι πιθανό να πλήξουν την εγκυρότητα του προγράμματος ΚΠπ και να προκαλέσουν την απαξίωσή του.

Σχόλια (21)

 
Σπύρος
10 Ιουλ 2019 10:16

σωωωπα, πρόχειρο σχεδιασμός?

 
Apostolos
10 Ιουλ 2019 11:28

Και το πιο ωραίο είναι ότι όσοι εκπαιδευτικοί ΠΕ86 δίδαξαν σε αυτά τα προγράμματα δεν πέρνουν μόρια εκπαιδευτικής προυπηρεσίας. Πρωτοφανές! Για εκπαίδευση εντός των σχολικών τάξεων. Αυτός ήταν και ο λόγος που η συμμετοχή ήταν μικρή εκ μέρους των αδιόριστων εκπαιδευτικών και τελικά πολλά τμήματα δεν λειτούργησαν καθόλου.

 
Γιώργος
10 Ιουλ 2019 11:56

Είναι το έργο που άφησε ο Γαβρόγλου και είναι περήφανος για αυτό.
Έχουν να σκάσουν ακόμα....

 
Να...αυτά θα μας λείψουν!
10 Ιουλ 2019 13:50

Ανοργανωσιά, προχειρότητα, άγνοια και ερασιτεχνισμός. Καλά οι ιδεολογικές εμμονές-αναδρομές είναι άλλο μεγάλο κεφάλαιο..

 
ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ
10 Ιουλ 2019 13:58

ενω για τα διετεις σχολες στα πανεπιστημια ο γαβρογλου εστελνε μειλς στις 8.30 το βραδυ της παρασκευης προ των εκλογων!
τοσος σχεδιασμος ...

 
Εξετάσεις για πτυχίο πληροφορικής ...χωρίς εργαστήρια πληροφ
10 Ιουλ 2019 15:31

Είναι απλό οι εξετάσεις δεν έγιναν και (πιθανότατα δεν θα γίνουν) γιατί δεν υπάρχουν σύγχρονα εργαστήρια πληροφορικής στα σχολεία με νόμιμα αγορασμενο λογισμικό της microsoft όπως απαιτούσαν οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου. Το πρόγραμμα ήταν καταδικασμένο να αποτύχει από την αρχή γιατί έγινε κυριολεκτικά στο πόδι για απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων και για προεκλογικούς λόγους (προσλήψεις ωρομισθιων) . Πώς θα κάνεις εξετάσεις όταν δεν υπάρχουν οι προδιαγραφές στα σχολικά εργαστήρια; Ας συμφωνήσει το υπουργείο σε μια μαζική προμήθεια λογισμικού από την microsoft hellas για όλα τα σχολεία και ας στείλουν και κάνα κονδύλι για αναβάθμιση του υπάρχοντος εξοπλισμού (hardware), διαφορετικά θα παραμείνει όνειρο θερινής νυκτός...

 
Βιοπληροφορική
10 Ιουλ 2019 16:00

Θέλω να πιστεύω η κα Κεραμέως θα λύσει άμεσα το θέμα.

 
Ηλίας
10 Ιουλ 2019 16:22

Ο Φορέας Υλοποίησης του έργου θα επιστρέψει κανά φράγκο ή μπα;

 
ΜΙΚΗΣ
10 Ιουλ 2019 16:23

Άφησαν στάχτες! Θα βγαίνουν σιγά-σιγά όλα τα ρημάδια που άφησαν πίσω τους.

 
ζδ
10 Ιουλ 2019 16:45

ουτε τα εργαστηρια ουτε οι γραμματειες ουτε τα λαπτοπ για τις ταξεις εχουν νομιμα λογισμικα... τετοια ειναι η καταντια στα σχολεια που εχουν να δουν καινουριο υπολογιστη τουλαχιστον μια δεκαετια.... επισης τα λεφτα για τους διδασκοντες ηταν χαλια οπως και για τους εποπτες.....ομως απο φεκ και εγκυκλίους καλα παμε. Να δουμε οι καινουριοι θα επισκεφτουν κανα σχολειο να δουν απο κοντα τα προβληματα; ... το πιθανοτερο ειναι να μασουν μονο την καραμελα της αξιολογησης που πουλαει

 
ΧΗΜΙΚΟΣ
10 Ιουλ 2019 16:53

Θέλω να δώ την απάντηση των υπεύθυνων του προγράμματος, στα παιδιά που εκτός σχολικού ωραρίου, παρακολούθησαν, 15 εβδομάδες το πρόγραμμα, με μηδενικό αποτέλεσμα,ως φαίνεται.
Ως γονέας παιδιού που παρακολούθησε το συγκεκριμένο πρόγραμμα, επιφυλάσσομαι κάθε νόμιμου δικαιώματος του παιδιού μου.

 
πε86
10 Ιουλ 2019 18:45

Μπορεί να μην είχε στηθεί οργανωμένα (όπως κάθε τι που γίνεται πρώτη φορά), αλλά επειδή δούλεψα από την θέση του εκπαιδευτικού, να πω ότι τα χρήματα ήταν μια χαρά και οι πληρωμές στην ώρα τους.

 
ΔημητρηςΜ
10 Ιουλ 2019 19:02

@ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ, διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις για το αν είστε μέλος ΔΕΠ η μέλος ΙΕΚ...

Τα διετή θα προχωρήσουν γιατί σε όλη την Ευρώπη η κατάρτιση θα προσφέρεται από Πανεπιστημιακά ιδρύματα με τον εξοπλισμό και μέσα που διαθέτουν αλλά και εκπαιδευτικό προσωπικό!

 
@ΔημητρηςΜ
10 Ιουλ 2019 21:31

Μπορείς να μας παραθέσεις απόφαση ΕΕ για αυτό που λες ;

 
απόφοιτος γυμνασιου
10 Ιουλ 2019 21:53

πραγματικα νιώθω αδικημενη. . βέβαια η καθηγήτρια που μας δίδαξε ήταν καταρτισμενη και δεν μετανιώνω για την παρουσία μου σείναι μεγάλο μερος των μαθημάτων. . ομως για τις ενότητες Word και Internet τουλάχιστον νιώθω πως τα μαθήματα δεν μου προσέφεραν κάτι παραπάνω... παρ όλα αυτά τα παρακολουθησα ώστε να μπορέσω να εξεταστω! τελικά οι ώρες ηταν χαμενες; αφήστε που, ακόμα και αν μπορέσουμε να εξεταστουμε, θα έχουμε ξεχάσει πολλά... ελπίζω οι κομματικες διάφορες να ξεχαστουν για λίγο και το νεο υπουργείο να συνεχίσει το έργο του παλιού!

 
ΔημητρηςΜ
10 Ιουλ 2019 22:08

@ΔημητρηςΜ, Άρα είχα δίκιο..... Όχι, μπορείτε να αναζητήσετε τις πληροφορίες αυτές στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ!

 
πάκης
11 Ιουλ 2019 00:43

@ΔημητρηςΜ όταν λέμε κάτι αγαπητέ, τεκμηριώνουμε αυτό που λέμε.

 
Σουλιώτης Η.
11 Ιουλ 2019 09:16

@Εξετάσεις για πτυχίο πληροφορικής & @ζδ

Ο λόγος φυσικά δεν ήταν ότι τα σχολικά εργαστήρια πληροφορικής δεν μπορούν, στο σύνολό τους, να υποστηρίξουν ή δεν έχουν άδειες χρήσης για τα λογισμικά. Πριν από την έναρξη του προγράμματος είχε γίνει και διερεύνηση των δυνατοτήτων των εργαστηρίων ανα σχολείο.

Α) Πρώτα απ' όλα το ΚπΠ, εύστοχα, περιλαμβάνει ενότητες όπως Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα κτλ. Πουθενά δεν αναφέρει Word, Excel και αυτό διότι όλες αυτές οι ενότητες μπορούν να διδαχθούν και να εξεταστούν με χρήση ελεύθερου λογισμικού (π.χ LibreOffice) που διατίθεται ΔΩΡΕΑΝ στον καθένα, στην ελληνική γλώσσα και είναι αξιοπρεπέστατο.

Β) Το ίδιο ισχύει και για το λειτούργικό σύστημα(ΛΣ). Αντί για windows, μπορεί να εγκαταστήσει αντίστοιχο ΛΣ, σύγχρονο, που διατίθεται ελεύθερα,νομίμως. Έτσι μπορούν να αξιοποιηθούν εργαστήρια μέχρι και 15ετίας περίπου με κόστος που μπορεί να είναι 400€ ανά παλιό, λειτουργικό εργαστήριο. Η λύση αυτή εκπονήθηκε επίσημα από έλληνες εκπ/κούς πληροφορικής της δημόσιας εκπ/σης παρακαλώ. Δε μιλάω για πειραματικά εγχειρήματα ή θεωρίες. Με τον τρόπο αυτό, εδώ και αρκετά χρόνια, λειτουργούν πάνω από 1000 σχολικά εργαστήρια, όχι στη Φινλανδία, ΑΛΛΑ στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημόσια Σχολεία. Πενία τέχνας κατεργάζεται; Ίσως... αλλά είναι για καλό!

Τέλος, αρκετές περιφέρειες από το 2016 έχουν ξεκινήσει διαδικασίες για την προμήθεια νέου εξοπλισμού γιά όλα τα σχολεία και των δύο βαθμίδων. Στην περιφέρεια που υπηρετώ παραλάβαμε το υλικό αυτό τον Μάιο.

Όλα αυτά που λέτε δεν ισχύουν λοιπόν. Ο λόγος που κινδυνεύει το πρόγραμμα του ΚπΠ είναι απλός και δεν είναι άλλος από την προκήρυξη πρόωρων εκλογών.

 
Mama Mia
11 Ιουλ 2019 14:59

Η ανευθυνότητα, η προχειρότερα και ο ωχαδερφισμός, για μια ακόμη φορά αποδεικνύει την φαυλότητα του συστήματος. Εύχομαι η Κεραμέως να δώσει λύση, ώστε να μη την πατήσουν οι μαθητές και οι Υπεύθυνοι(που δεν θα πληρωθούν)

 
@ Σουλιώτης Η.
11 Ιουλ 2019 16:32

Aγαπητέ μου επειδή είμαι μόνιμος εκπαιδευτικός πληροφορικής σε Γυμνάσιο όπου έτρεξε το πρόγραμμα σε διαβεβαιώ πως πριν την έναρξη του προγράμματος δεν έγινε καμία διερεύνηση αν μπορεί να υποστηριχτεί στην τελική εξέταση το πρόγραμμα, όλα έγιναν βιαστικά στο πόδι "ας ξεκινήσει και βλέπουμε" για καθαρά πολιτικούς λόγους (πρόσληψη ωρομισθίων λόγω επικείμενων εκλογών και απορρόφηση Ευρωπαικών κονδυλίων). Δύο φορές προς το τέλος του προγράμματος ζητήθηκε απο το Υπουργείο να δηλώσουν όσα σχολεία επιθυμούσαν να γίνουν εξεταστικά κέντρα τις τεχνικές προδιαγραφές των Η/Υ του εργαστηρίου τους καθώς και το νόμιμο αγορασμένο λογισμικό που έχουν (ελάχιστη ανταπόκριση προφανώς). Πουθενά δεν αναγραφόταν η δυνατότητα της εξέτασης πάνω σε ανοικτό λογισμικό ! Η δε συμμετοχή των μαθητών ήταν πραγματικά πολύ μεγάλη (θετικό αυτό) και οι ανάγκες σε εξεταστικά κέντρα επίσης. Αν λοιπόν πραγματικά ενδιαφέρεται το Υπουργείο να "τρέξει" το πρόγραμμα και να πάει κόντρα στα ιδιωτικά εξεταστικά κέντρα του ECDL έχει δύο επιλογές. Προμηθεύεται επίσημο λογισμικό απο την microsoft, ή τροποποιεί το πρόγραμμα ώστε να επιτρέπεται η πιστοποίηση με ανοικτό λογισμικό. Προσωπικά είμαι υπερ της δεύτερης λύσης. Σας υπενθυμίζω οτι δυστυχώς είχε προηγηθεί ανάλογη προσπάθεια πριν μια πενταετία περίπου που κατέληξε σε φιάσκο επίσης. Εγιναν οι εξετάσεις μόνο σε εργαστήρια με επίσημο λογισμικό της Microsoft (ελάχιστα) και τα αποτελέσματα βγήκαν ετεροχρονισμένα με χιλια ζόρια λόγω προβλημάτων πληρωμής των συντελεστών του έργου. Ισως η τρίτη φορά να είναι και η τυχερή.

 
μαριος
12 Ιουλ 2019 18:10

οτιδήποτε πάει να γίνει σκοντάφτει στον παλιό εξοπλισμό, στους εκπαιδευτικούς και στον διευθυντή που δεν πληρώνονται όπως θα έπρεπε, στις τάξεις που στάζουν, στην ανύπαρκτη καθαρίστρια και φύλακα κλπ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean